Elismerően nyilatkozott Maverick Viñales austini teljesítményéről Pedro Acosta. Az újonc elárulta, hogy a valenciai teszt óta nem nagyon változtatnak a motorja beállításain, inkább a vezetésére koncentrálnak a csapatával.
Amennyiben a sprint még nem győzte meg az összes embert, a főverseny során már mindenki számára egyértelművé kellett válni, hogy 2024-ben Maverick Viñalesnek hívják a Circuit of the Americas királyát. A spanyol pilóta szombaton és vasárnap sem talált legyőzőre, utóbbi esetén ráadásul egy történelmi jelentőségű sikert aratott.
A történelmet író Viñales nem tudta megjegyezni, hogy „hányat előzött” az austini futamon
Azonban a kiemelkedő tempója ellenére a főfutam nem csak egy könnyed motorozás volt neki. Hiába indulhatott a pole pozícióból, rosszul sikerült a rajtja, így egészen a tizenegyedik helyig esett vissza. Onnan kellett visszakapaszkodnia, így sorban előzte meg a vetélytársait. Az utolsó közülük Pedro Acosta volt, akit a 13. körbe utasított maga mögé. A leintés után az újonc is megemelte a kalapját honfitársa előtt.
„Senki a világon sem tudta volna elkapni őt aznap – nyilatkozta Acosta a főfutamról. – Csak a tempójával lehetett szembesülni. Ráadásul szombaton [a sprinten] is láttam, és akkor is olyan volt a tempója, mintha egy másik világból származna.”
„Vasárnap megpróbáltam megállítani, amikor meg akart előzni, akkor próbáltam blokkolni – idézte fel a történéseket. – De aznap ezt nagyon nehéz lett volna megcsinálni. A futam után beszéltem vele, és ő mondta, hogy amikor megelőzött, én akkor is keményebbet fékeztem a 12-es kanyar féktávján. Nem tudtam magam mögött tartani, lehetetlen lett volna. A vasárnap ebből a szempontból nem az én napom volt.”
Acosta nagyszerű idei teljesítményét talán még egy polccal magasabbra helyezi az a tény, hogy még biztosan nem hozott ki mindent a KTM RC16-ból. „Még nem tudjuk, hogy hol vannak a motornak a határai – jelentette ki a mazarróni cápa. – Ahogy mindenki láthatja, nincs sok bukásunk.”
„Ez pedig azt jelenti, hogy még tovább mehetünk ezen az úton. Nem igazán piszkáljuk a motor beállításait. Konkrétan a valenciai teszt óta nagyjából ugyanazokat a beállításokat használjuk, és inkább arra koncentrálunk, hogy miként vezetem a motort. Leginkább magunkra próbálunk fókuszálni és a motorra, hogy megtaláljuk az én szintemet és a határokat.”
A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít