back to top
2025. július 21. 09:13
Kezdőlap Blog Oldal 273

Elképesztő hiba, kizárták a csapattársa gumiját használó versenyzőt

0

A Katalán Nagydíjon hetedik helyen célba érő Marcos Ramírezt kizárták a Moto2-es futamból, miután csapattársa, Joe Roberts hátsó abroncsát használta. Ebből mások mellett az amerikai versenyző is profitált.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Marcos Ramírez a hetedik helyen ért célba a Katalán Nagydíjon a Moto2-es kategóriában. Ennek köszönhetően a spanyol versenyző maradt volna a tabella tizedik helyén, ám a sportfelügyelők kizárták a versenyből. A döntésért nem a 26 esztendős motorost, hanem csapatát terheli a felelősség.

Aldeguer hatalmas hibája után Ogura legyőzte a pontelőnyét jelentősen növelő Garcíát a Moto2-ben

A Sportfelügyelői Bizottság által közzétett dokumentumban ugyanis az áll, hogy Ramírez Ramírez olyan hátsó gumival versenyzett, amely nem az övé, hanem csapattársáé, Joe Robertsé volt. Mindez pedig szembemegy a nagydíjszabályzat 2.5.4.9.3-as cikkelye alapján szembemegy az előírásokkal, a 3.5.5-ös pont értelmében pedig diszkvalifikáció volt az ítélet.

A hibát minden bizonnyal az American Racing Team szerelői követték el, akik figyelmetlenségből Roberts abroncsát szerelték fel Ramírez Kalexére. Mindez ráadásul azért kifejezetten bosszantó, mert szinte biztos, hogy a spanyol motoros nem jutott előnyhöz a hibával, ugyanakkor a szabályzat alapján teljesen jogos a büntetés.

A kizárásnak természetesen a tabellákra nézve is vannak következményei. Ramírez 38 helyett csak 29 ponttal rendelkezik, és visszaesett a bajnokság tizenegyedik helyére, az 1 extra egységet szerző Tony Arbolino mögé. Hátrébb szintén változott a sorrend, ugyanis Jaume Masià a huszonötödik helyett a huszonharmadik pozíciót foglalja el, megelőzve Deniz Öncüt és Bo Bendsneydert. Mario Aji pedig megszerezte idei első pontját, így a huszonhetedik pozícióba ugrott fel, megelőzve Matteo Ferrarit.

Az említett pilótákon kívül Alonso López, Roberts, Jorge Navarro, Zonta van den Goorbergh, Filip Salač és Darryn Binder szerzett egy-egy pluszpontot. Mindez az élmezőnyre is hatással van, hiszen így az amerikai pilótának 20 helyett csupán 19 egység a hátránya az élen álló Sergio García mögött, Ogura Ajjal szemben pedig 3 pont az előnye.

Ami a másik két táblázatot illeti, az American Racing Team így mégsem előzte meg a Speed Upot a csapatok között, hiszen 119 pontjukkal 7 egység a hátrányuk a rivális mögött, így maradtak a harmadik pozícióban. A gyártóknál pedig csupán annyi változott, hogy a Forward így 5 helyett 6 ponttal gazdagodott Navarrónak köszönhetően.

Martín tudta, hogy nincs esélye Bagnaia ellen, Marc Márqueznek bejött a merész húzás

0

Francesco Bagnaia a szombati bosszantó bukása ellenére tudta, hogy képes megnyerni a Katalán Nagydíjat. Jorge Martín a hajrában belátta, hogy nem érdemes kockáztatnia, míg Marc Márquez arra kényszerült, hogy rizikózzon a gumiválasztással, ami végül bejött neki.

Francesco Bagnaia és Jorge Martín újabb ütközetét hozta a Katalán Nagydíj, és ezúttal a címvédő jött ki győztesen a párharcból. Ezzel 39 pontra csökkentette hátrányát márkatársával szemben, és visszaelőzte Enea Bastianinit, valamint Marc Márquezt a pontversenyben. Utóbbi ismét nagyot mentett, és újra dobogóra állt.

Bagnaia visszavágott Martínnak Montmelóban, Marc Márquez ismét a dobogóig zárkózott fel

Bagnaia azok után rajtolt el a második pozícióból, hogy a sprinten az utolsó körben esett ki vezető helyről. Az első métereken átvette a vezetést, utána viszont Martín és Pedro Acosta is megelőzte. Utóbbi aztán nem okozott neki gondot, ugyanis elesett, a Pramac pilótáját pedig a hajrá felé közeledve magabiztosan utasította maga mögé, majd nem hagyott esélyt a visszatámadásra.

„Őszintén szólva nagyon dühös voltam a tegnapi miatt, de tudtam, hogy elég nagy a potenciálunk ahhoz, hogy meg tudjam nyerni a futamot – nyilatkozta a leintés után. – A rajtnál mindent megpróbáltam. A többi pilóta nagyon nyomta, de amikor láttam, hogy elkezdtek küszködni, én kicsit jobban rákapcsoltam. Fantasztikus volt a tempó, a gumi. A csapatom elképesztő munkát végzett, hogy újra beállítsa a motort. Nagyon örülök, és várom a hazai nagydíjamat.”

Martínnak szintén nem volt jó versenye szombaton, hiszen a három élről történt bukással együtt is csak negyedik lett. Ugyanakkor ő is optimistán várta a vasárnapot, és egy ideig úgy tűnt, hogy győzelemmel feledtetheti az előző napot. Ez végül nem jött össze, hiszen az utolsó körökben Bagnaiában több tartalék maradt, a 26 éves pilóta pedig belátta, hogy nincs értelme kockáztatni.

„Rendkívül boldog vagyok a futam miatt – kezdte. – A hetedik helyről indultam, nehéz volt, de az első kanyart tökéletesen vettem be, és feljöttem negyediknek. Utána kicsit gumit spóroltam, még úgy is, hogy mindenkit megelőztem. Egy ponton úgy éreztem, hogy Pecco más [szinten] van. Végig próbáltam tartani a tempót, a végén viszont nem maradt bennem semmi. Csak próbáltam célba érni, láttam, hogy nagy a lemaradás. Igyekeztem némi nyomást helyezni Peccóra, de nehéz volt.”

Marc Márquez a sprinteket is beleszámítva immáron zsinórban negyedik alkalommal vitte dobogóra Ducatiját a középmezőnyből indulva. A nyolcszoros világbajnok az elrontott időmérő után úgy érezte, hogy kockázatot kell vállalnia, és ő volt a négy versenyző egyike, aki hátulra nem a közepes, hanem a lágy abroncsot tette fel. Ezúttal a harmadik helyig jutott, bár Aleix Espargaró a végén nagyon megnehezítette a dolgát.

„A lágyat választottam [hátulra] – jelentette ki. – Tudom, hogy ez kockázatosabb, de ez volt az egyetlen megoldás, hogy az elejétől kezdve támadhassak. Normál esetben, amikor az ember a közepesen van, az elején beragad mások mögé, és nem lehet előzni. Szóval ez a pozíció arra kényszerített, hogy a lágyat tegyem fel. Sajnos most rosszul rajtoltam. Utána lépésről lépésre [haladtam], tudtam, hogy hosszú a verseny, és óvnom kellett a gumikat. Utána megelőztem Aleixet, Miután elkaptam, próbáltam nyomni, de a guminak már annyi volt, ám meg tudtam védeni a pozíciómat. Nagyon boldog vagyok. Sajnálom Aleixet, mert ez volt az utolsó futama Katalóniában. Örülök, hogy egy ilyen nehéz pályán megint ott tudtunk lenni az élmenők között.”

Bagnaia visszavágott Martínnak Montmelóban, Marc Márquez ismét a dobogóig zárkózott fel

0

Francesco Bagnaia nyerte a Katalán Nagydíjat a MotoGP-ben, miután ezúttal sikerült legyőznie Jorge Martínt. Marc Márquez nagy csata után ezúttal is dobogóra állhatott a középmezőnyből indulva, igaz, ehhez Pedro Acosta esése is kellett.

A Moto3-as és a Moto2-es futam után a MotoGP főversenyével zárult a Katalán Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is a sprintet megnyerő Aleix Espargaró indulhatott, míg mellőle a szombati viadalon egyaránt bukó Francesco Bagnaia és Raúl Fernández várták a piros lámpák kialvását. A bajnokságot vezető Jorge Martín a hetedik, míg a futam előtt hozzá legközelebb álló Marc Márquez a tizennegyedik pozícióból vágott neki a 24 körnek. Ami a gumiválasztást illeti, előre mindenki közepeset tett fel, ahogyan a legtöbben hátulra is ezt választották, de Pedro Acosta, Jack Miller és a Márquez testvérek a lágy mellett döntöttek.

Espargaró befűzte az oktatófilmet, új körrekorddal nyerte meg a montmelói időmérőt

A rajtot Brad Binder és Acosta kapta el a legjobban, de Bagnaia elöl tudott maradni, míg Espargaró még Martínnal szemben is pozíciót vesztett. A másik élmezőnybeli Aprilia szintén sokat veszített, Raúl Fernández egészen a hetedik helyig zuhant vissza. Marc Márquez ezúttal három helyet javított, majd Fabio Di Giannantoniót megelőzve tizedikként zárta az első kört.

Martín még az 1. körben megelőzte Bindert, így már a harmadik helyen motorozott, Fernández pedig visszaelőzte Millert. Acosta nagyon közel volt Bagnaiához, de előzni nem tudott. Hátrébb Enea Bastianini Franco Morbidellivel és Marc Márquezzel szemben is pozíciót vesztett, így visszaesett a tizedik helyre.

A 3. körben Acosta megtámadta Bagnaiát, és egy pillanatra meg is előzte, de a címvédő visszabújt mellé. Mögöttük Miller volt az, aki elsőként bukott, így az ausztrál versenyző ezúttal sem szerzett pontot a főversenyen. Egy körrel később Acostának már hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Martín elment mellette, így a Pramac motorosa feljött a második pozícióba.

Az 5. körben aztán Martín bevetődött Bagnaia mellé, és elvette az első helyet márkatársától, miközben Acosta árnyékként követte őket. Sőt, a GasGas versenyzője egy körrel később maga mögé is utasította a gyári Ducati pilótáját. Csapattársa, Augusto Fernández viszont nagyjából ugyanekkor kiszállt a versenyből egy bukás következtében.

A 20 éves újonc a 8. kör elején közel volt Martínhoz, de támadni nem tudott, ellentétben Espargaróval, aki visszaelőzte Raúl Fernándezt az ötödik helyért. Ezután Binder volt a következő célpontja, és a 11. kör elején el is ment a gyári KTM versenyzője mellett, Fernández pedig követte márkatársát.

Ugyanebben a körben jött a futam első nagyobb drámája, Acosta ugyanis elesett a 10-es kanyarban. A GasGas motorosa ugyan visszaállt a versenybe, de csak a huszadik helyről folytatta a futamot. Eközben Marc Márquez megkezdte a felzárkózást, és rövid időn belül Morbidellit, majd Bindert is megelőzte, így feljött az ötödik pozícióba.

A következő körök Enea Bastianiniről szóltak abból a szempontból, hogy két hosszú körös büntetést is összeszedett: A gyári Ducati pilótája előbb Álex Márquezzel csatázva vágta le az ívet, majd nem teljesítette a szankciót, ezért még egyet kapott. A 18. körben a másik Márquez megelőzte Fernándezt, így feljött a negyedik pozícióba. Ugyanebben a körben Morbidelli elesett a 10-es kanyarban.

Időközben Bagnaia szintén utolért Martínt, és a 19. körben meg is fosztotta riválisát az első helytől. Marc Márqueznek viszont nem jött össze az előzés a következő kör elején, de a 21. körben már nem volt ellenszere az állandó mezőny korelnökének. Ennek köszönhetően ismét feljött dobogós pozícióba.

Innentől kezdve Bagnaia első helye nem forgott veszélyben, ugyanis megfelelő különbséget alakított ki Martínnal szemben, így pályafutása során először állhatott dobogóra Montmelóban, ráadásul győzelemmel. Espargaró ellenben Márquez nyomában maradt, de hiába próbálkozott, a végén 52 ezreddel alulmaradt a nyolcszoros világbajnokkal szemben. Acosta a bukása ellenére pontot szerzett, a tizenharmadik helyen ért célba.

A MotoGP montmelói főfutamának végeredménye

Aldeguer hatalmas hibája után Ogura legyőzte a pontelőnyét jelentősen növelő Garcíát a Moto2-ben

0

A tizedik helyről rajtoló Ogura Aj nyerte a Katalán Nagydíjat a Moto2-ben, megelőzve csapattársát, Sergio Garcíát, valamint az első idei pontjait megszerző Jake Dixont. Fermín Aldeguer vezetett, de megbüntették, majd ennek letöltése közben bukott.

Az izgalmasnak induló Moto3-as futam után a Moto2-esek viadalával folytatódott a Katalán Nagydíj vasárnapja. A pole pozícióból a verseny előtt a bajnoki tabella élén álló Sergio García indulhatott, miután viszonylag simán bizonyult a leggyorsabbnak az időmérőn. Az első sort Fermín Aldeguer, valamint a sérülése után visszatérő Celestino Vietti egészítette ki, míg az MT Helmets versenyzőjének első számú üldözője, Joe Roberts csupán a kilencedik pozíciót szerezte meg.

García körrekorddal nyerte a Moto2-es, Ortolá kis különbséggel a Moto3-as időmérőt Montmelóban

Garcíának nem sikerült tökéletesen a rajt, ellentétben a tizedik helyről induló Ogura Ajjal, aki egészen a harmadik helyig jött előre, Albert Arenas mögé, míg Aldeguer visszaesett a negyedik helyre. Mögöttük Izan Guevara és Somkiat Chantra ütköztek Roberts közreműködésével, és estek el, míg később Szaszaki Ajumu bukott.

Aldeguer aztán megkezdte a felzárkózást, és előbb Ogurát, majd a 2. kör elején Arenast előzte meg, a japán versenyző ráadásul Viettivel szemben is pozíciót bukott. A kör végére Aldeguer Garcíát is maga mögé utasította, így átvette a vezetést, miközben Diogo Moreira és a Bo Bendsneyder helyén szereplő Daniel Muñoz is elesett.

A 3. körben García visszavette a vezetést, de csak átmenetileg, a következő kör elején pedig sikertelenül próbálkozott Aldeguerrel szemben. Hátrébb Alonso López jött előre egészen a negyedik helyig, Ogura pedig ismét megelőzte Viettit az ötödik pozícióért. Manuel González személyében pedig újabb versenyző esett ki.

Az 5. körben López már Arenast támadta, de kicsit lecsúszott az ívről, ezért maradt a negyedik helyen. Nem sokkal később viszont sikerült maga mögé utasítania honfitársát, akit aztán Ogura is megelőzött, így a 6. kör úgy kezdődött meg, hogy a Boscoscuro négy állandó versenyzője az első négy helyet foglalta el.

A következő körökben nem változott az élmezőny sorrendje, csupán Arón Canet előzte meg Viettit, majd Arenast, így feljött az ötödik helyre. A 10. körben aztán Ogura Lópezt utasította maga mögé a célegyenesben, így már dobogós helyen motorozott. Arenas időközben nagyon visszaesett, és Senna Agiusszal, majd Jake Dixonnal szemben is pozíciót vesztett.

Agius aztán megelőzte Viettit, aki aztán visszavette a helyét, de a 13. körben elesett. Az ausztrál pilóta szintén pórul járt, ugyanis hosszú körös büntetéssel sújtották. A Speed Up pilótái szintén nem örülhettek, ugyanis Lópezt megelőzte Canet, Aldeguert pedig szintén szankcionálták pályaelhagyások miatt.

 

A 19 esztendős motoros a 15. körben akarta letölteni a büntetését, ám olyan tempóval ment be az ívre, hogy elesett. Ha ez a dráma nem lenne elég, Canet szintén bukott a harmadik pozícióból. Roberts ezzel már a hetedik helyen haladt, ám ő sem úszta meg a hosszú körös büntetés nélkül.

A hajrára Ogura utolérte a figyelmeztetéssel rendelkező Garcíát, és a 18. kör elején meg is előzte csapattársát. Mögöttük szintén izgalmas csata alakult ki, miután López tempója beszakadt. A Speed Up pilótáját látványos csata után Dixon, Arenas, Jeremy Alcoba és Agius is maga mögé utasította.

Ogura a 2022-es idény óta szerzett első győzelmét a hajrában senki és semmi nem veszélyeztette, García második helyével pedig az MT Helmets ismét kettős győzelmet aratott, míg Dixon egy dobogóval szerezte meg első idei pontjait. Roberts végül csupán tizenegyedikként ért célba, de büntetések miatt kilencedikként rangsorolták, így a spanyol versenyző előnye 20 pontra nőtt a tabella élén, míg Ogura feljött a harmadi helyre, 1 egységgel lemaradva az amerikai motoros mögött.

A Moto2 montmelói futamának végeredménye

Alonso vetett véget a montmelói Moto3-as futam változatosságának, átvette a vezetést a tabellán

0

David Alonso nyerte a Katalán Nagydíjat a Moto3-ban Iván Ortolá és José Antonio Rueda előtt, miután azt követően, hogy élre állt, nem lehetett letaszítani onnan. Ezzel átvette a vezetést a bajnoki tabellán a csupán hatodikként célba érő Daniel Holgado előtt.

Szokás szerint a Moto3-as futammal kezdődött a Katalán Nagydíj zárónapjának érdemi, tétre menő része. A pole pozícióból Iván Ortolá indulhatott, miután az időmérőn minimális különbséggel legyőzte Collin Veijert, míg az első sort José Antonio Rueda egészítette ki. A világbajnoki tabella éllovasai közül David Alonso a hatodik, míg Daniel Holgado a kilencedik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.

García körrekorddal nyerte a Moto2-es, Ortolá kis különbséggel a Moto3-as időmérőt Montmelóban

Ortolá jól kapta el a rajtot, ám Rueda rendkívül agresszívan támadta őt a belső íven. A KTM Ajo versenyzője azonban pórul járt, és a kalamajkában egészen a nyolcadik helyig esett vissza. Holgado remekül jött el, és az első kör végéig a második pozícióban motorozott, de akkor megelőzte őt David Muñoz, majd Furuszató Taijó és Alonso is elment mellette.

Muñoz aztán nem sokáig maradt második, ugyanis a japán és a kolumbiai pilóta is maga mögé utasította. A 3. körben aztán mind Muñoz, mind Furuszató teljesítették a hosszú körös büntetésüket, illetve utóbbi esetében az „első hosszú körös büntetés” a helyes megfogalmazás. Mindeközben Ortolá elveszítette a vezető helyet, sőt, Veijer, Alonso és Holgado is megelőzte.

A 4. kör elején utóbbitól visszavette a harmadik helyet, majd az 5-ös kanyarban megvolt az első bukás David Almansa révén. A következő körben aztán megint változott a sorrend, ugyanis Holgado és Luca Lunetta is elment Veijer mellett, míg Ortolá Alonsót előzte meg. A 6. körben Kelso volt a következő áldozat, és átcsúszott a hosszú körös íven, ám szerencséjére Furuszató nem ért még oda. A japán pilóta néhány másodperccel később, a 4-es kanyarban bukott.

Ortolá időközben visszavette a vezetést Holgado és Lunetta ellen, ám honfitársa a 7. kör elején ismét maga mögé utasította. Hátrébb Riccardo Rossi bukott a pálya végén, mielőtt letölthette volna a büntetését. Ami az élmezőny küzdelmeit illeti, Lunetta hirtelen három pozíciót is veszített Veijerrel, Muñozzal és Ruedával szemben.

A következő kör elején Holgado veszített sokat, egészen pontosan három pozíciót, de Ruedát hamar visszaelőzte, miközben Ortolá állt az élen Veijer előtt. A versenyt bajnoki éllovasként kezdő pilóta azonban tovább rontott, és a hatodik helyre zuhant. Eközben Alonso megkezdte a felzárkózást, és már a harmadik helyen motorozott, az élen pedig szintén változott a helyzet, hiszen Veijer megelőzte Ortolát.

Közvetlenül féltávot követően úgy tűnt, hogy Ortolá és Alonso is elmegy a lágy gumin induló holland versenyző mellett, de végül csak az MT Helmets motorosával szemben vesztett pozíciót. A spanyol pilóta viszont a 11. körben hamar visszaesett a negyedik helyre, a vezetést pedig Veijer vette vissza. Mögötte rövid ideig Alonso motorozott, de Holgado meg tudta őt előzni.

A következő kör elején a holland pilóta vesztett sokat, és került a negyedik helyre, míg Alonso a viadal során először élre állt egy agresszív manőver után. Holgado emiatt Ortolával szemben is pozíciót vesztett, majd Veijer is visszajött elé. Sőt, utána kellően gyors volt ahhoz, hogy a többiek ne előzzék vissza őt.

A következő körökben az első négyes ellépett, de Holgado aztán leszakadt, és Rueda megelőzte őt. Sőt, a KTM Ajo pilótája Veijert is maga mögé utasította, így megszerezte  harmadik helyet Ortolá mögött. Alonso pedig úgy nyert, hogy miután először átvette a vezetést, többé nem is engedte ki a kezéből. Ennek következtében átvette a vezetést a tabellán, előnye 14 pont a végül Muñoz mögött hatodikként befutó Holgadóval szemben.

A Moto3 montmelói futamának végeredménye

A pontszerzésről épphogy lemaradó Quartararo nem érti az egyik fontos tényezőt ezen a hétvégén

0

Fabio Quartararo csak részben kapta azt, amire számított a Katalán Nagydíj szombati napján, és kijelentette, nem érti, hogyan működnek a gumik ezen a hétvégén. A francia versenyző már nagyon várja a mugellói tesztet, amely szerinte nagy változást hozhat.

Kifejezetten jól kezdődött a Yamaha számár a Katalán Nagydíj hétvégéje, hiszen a pénteki edzésen Álex Rins bejutott a Q2-be. A spanyol pilóta aztán a nyolcadik pozíciót szerezte meg az időmérőn, csapattársa, Fabio Quartararo viszont csupán a tizenhetedik pozícióba kvalifikált. A futamon viszont megfordult a sorrend.

Szokatlan és bátor döntés hozta meg a sikert Rinsnek, aki megcáfolta a logikusnak tűnő elméletet

Rins egészen a tizenkettedik helyig esett vissza, ami jelentős romlás, figyelembe véve, hogy hárman is az élről estek ki. Persze ez utóbbi Quartararónak is segített, ám ezzel együtt is figyelemre méltó, hogy egészen a tizedik pozícióig sikerült felzárkóznia, amivel épphogy lemaradt a pontszerzésről. A francia pilóta csak részben kapta azt, amire számított.

„Félig igen, félig nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A motorunk rendkívül érzékeny a tapadási viszonyokra. Amikor a többieknek kicsit csökken, nekünk teljesen visszaesik. A kezdeti köridőnk sokkal rosszabb volt, de a tempót illetően az volt, amire számítottam. Az utolsó szektor elpusztít minket. Jack [Miller] volt előttem, de az utolsó szektorban körönként három tizedet veszítünk. Sajnos nem tudtunk gyorsabbak lenni, de ilyen futamra számítottunk.”

Nem Quartararo az első, aki kiemelte, hogy a montmelói pályán kifejezetten rossz a tapadás az átlaghoz képest. Mindez az ő dolgát is igencsak megnehezíti a hétvégén, ráadásul ezen felül is tapasztalt furcsaságokat. A 25 esztendős pilóta elárulta, a nap korábbi részében sokkal jobban érezte magát a versenygépen.

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

„Az első gumit nem éreztem normálisnak – fogalmazott. – A közepesen, amelyet a futamon használtunk, nagyon rosszul érzem magam. Nem normális, hogy a délelőtt után, amikor a lágy abroncsot használtam, elmegy a stabilitás, ami megvolt. Nem értem az első gumi [működését] ezen a hétvégén, és szerintem nem vagyunk eléggé magabiztosak, de ez mindenkinél fennáll.”

Nem új keletű probléma, hogy a Yamaha azon a területen szenved a legjobban, amelyik korábban az M1-es legnagyobb erősségének számított. A japán gyártó múlt héten Mugellóban vett részt egy privát teszten, a jövő heti futam után pedig kollektív tesztet tartanak majd a toszkánai pályán. Quartararo bízik benne, hogy az meghozza az áttörést.

„A fordulás és a tapadás sokat számítanak – jelentette ki. – Pontosan ez nincs meg nekünk. Régen a kanyarodás volt az erősségünk, most pedig ezzel szenvedünk. Egyértelmű, hogy az, hogy egy [bizonyos] dőlésszögre nem vagyunk képesek, illetve a tapadás [hiánya] nem segít nekünk, és ez kritikus. Ugyanakkor jól vezetek, és az adatokat nézve jó irányt erőltetünk. Azonban már nagyon várom a mugellói és a valenciai tesztet, mert ezek nagy változást hozhatnak számunkra.”

Martín szerint katasztrofális napja volt, de inkább ezt választja, mint az ellenkezőjét

0

Jorge Martín szerint borzalmasan alakult a szombati napja a Katalán Nagydíj hétvégéjén. A Pramac pilótája rosszul rajtolt, aminek megvolt az oka, ugyanakkor úgy véli, a főfutamon sokat javulhat a teljesítménye.

Nem zárt jó napot Jorge Martín a Katalán Nagydíj időmérőjén, illetve sprintjén. A kvalifikáció hajrájában a 2-es kanyarban bukott, így mindössze a hetedik helyet szerezte meg a rajtrácson. Utána kifejezetten rosszul rajtolt, és bár ezt hamar tudta kozmetikázni, ennél előrébb önerőből nem jutott, így a hajrában úgy tűnt, hogy viszonylag sokat veszít a pontelőnyéből.

Espargaró befűzte az oktatófilmet, új körrekorddal nyerte meg a montmelói időmérőt

Korábban Raúl Fernández és Brad Binder is az élről bukott, így a Pramac versenyzője az ötödik pozícióban haladt, ám Francesco Bagnaia az utolsó körben szintén elesett, így Martín a negyedik pozícióban ért célba. Ami pedig ennél is fontosabb, hogy ahelyett, hogy előnye 31 pontra csökkent volna a címvédővel szemben, csupán 1 egységet veszített el, és immáron a tavalyi motort vezető Marc Márquez az első számú üldöző. Persze a 26 éves motoros ezzel együtt nem volt elégedett.

„Nehéz, nagyon nehéz – nyilatkozta. – Nagyon rossz nap volt, nagyon rossz volt az érzet. Rosszul rajtoltam, és az első kanyarokban próbáltam visszajönni. Katasztrófa volt, mert túlságosan felmelegítettem a hátsó [gumit]. Utána nem is jött rendbe. Ezt követően megpróbáltam időt nyerni az élmezőnyhöz képest azzal, hogy gyorsan megyek be a kanyarokba és fordulok el. Ez nem jött be. Még egy rossz napon is a negyedik helyet szereztem meg. Lehet, hogy nem ez a valós pozíció, mert voltak bukások, de ennek talán az az oka, hogy túlságosan erőltették.”

Martín azt is elárulta, hogy a rossz rajtja nem a véletlen műve volt, ugyanis akkor találkozott először azokkal a beállításokkal. „Nem tudtam kipróbálni ezt a beállítást és ezt a kuplungot – jelentette ki. – Rögtön a verseny jött. Kiszámíthatatlan volt, aztán rossz lett a rajt. Vasárnap a bemelegítésen igyekszem majd megérteni.”

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

Martín magához képest szinte végig küszködött, és még úgy sem volt valós esélye a sprintdobogóra, hogy hárman is kiestek előle. Ami a nyers tempót illeti, alighanem ez volt eddig a leggyengébb szereplése ebben az idényben, de tisztában van vele, hogy így is értékes pontokat szerzett. A bukásnál pedig mindenképpen jobban járt.

„Inkább érezzem magam rosszul, és szerezzem meg a negyedik helyet, minthogy jól érezzem magam, és elessek – fogalmazott. – Láttam a bukásokat, és abban a pillanatban nagyon rosszul éreztem magam, talán nem én voltam az egyetlen. A [gumi] nyomása rendben volt, a hőmérsékletről volt szó. Meg kell próbálnunk jobban rajtolni, az első kanyarban tizenegyedik voltam.”

Martín számára jó hír, hogy Márquez ezúttal is tizennegyedikként rajtol, bár az előző három alkalommal nem jelentett neki akadályt a középmezőnyből való rajtolás a felzárkózásban. Bagnaia viszont megint sokkal kedvezőbb pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását, ám riválisa úgy véli, ezúttal ő maga is jobb teljesítményre lesz képes.

„Az a célom, hogy dobogón legyek – szögezte le. – Most nem sikerült elérni a célomat. Van bennünk potenciál a pódiumot és a győzelmet illetően. Mások mögött küszködöm, amikor beragadok valaki mögé, nagyon szenvedek. Ezen a pályán már nem küszködöm, csak a sprinten. Biztos vagyok benne, hogy a közepes [hátsó gumin] jobb munkát tudok végezni.”

Bagnaia egy órán át elemezte drámai hibáját: „Normális körülmények között ez nem történhet meg”

0

Francesco Bagnaia sok időt töltött azzal, hogy kielemezze a Katalán Nagydíj sprintfutamának utolsó körében bekövetkezett bukását, és arra jutott, hogy ez a pálya sajátosságainak volt betudható. A címvédő tagadta, hogy nem koncentrált volna eléggé, és nem érti, mire utalt Aleix Espargaró.

Francesco Bagnaia óriási lehetőség előtt állt a Katalán Nagydíj sprintfutamán. A gyári Ducati versenyzője úgy kezdte meg az utolsó kört, hogy vezetett, miközben a bajnoki tabellát vezető Jorge Martín csupán az ötödik pozícióban haladt. Ezzel 31 pontra csökkenthette volna hátrányát az összetettben, ám ez végül nagyon másképp alakult.

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

A címvédő ugyanis az 5-ös kanyarban elesett, és a győzelem helyett a kavicságyban kötött ki. Ennek következtében összetettbeli lemaradása 44 egységre nőtt, ráadásul Marc Márquez és Enea Bastianini is megelőzte őt. Bagnaia elárulta, sok időt töltött azzal, hogy megvizsgálja hibájának az okát, és tanuljon belőle a jövőre nézve.

„Rengeteget vártam a motorra a bokszban – nyilatkozta. – Egy órát maradtam, hogy mindent kielemezzek. Amikor az ember nem teljesen érti, hogy miért bukott, fontos, hogy mindent kielemezzen. Úgy tűnik, lassabb bemeneti tempóval, [de] ugyanakkora fékezéssel is el lehet esni. Normális körülmények között ez nem történhet meg, de itt katasztrofális a tapadási szint, így megeshet. Ki kell elemeznünk, és meg kell értenünk, hogy vasárnap óvatosabban kezeljük ezt a helyzetet. A futam hosszabb, melegebb, és fontos, hogy célba érjünk. Ez most már zsinórban a harmadik olyan forduló, amikor nagyon erősen érkeztünk meg a sprintre, de a problémák vagy baleset miatt nem értünk célba. Most egy újabb nagyszerű lehetőséget szalasztottunk el. Én voltam a leggyorsabb, de ez nem volt elég. A pozitívumokat kell magunkkal vinni a napból, amiből sok van. Ugyanakkor fontos lesz, hogy célba érjünk. Úgy néz ki, hogy itt gondjaim vannak a versenyek befejezésével.”

Bagnaia ezzel az utóbbi két montmelói főfutamra utalt. Akkor mindkétszer a rajt után bukott, de egyik alkalommal sem ő hibázott, hiszen 2022-ben Nakagami Takaaki ütötte ki, míg egy évvel később a motorral adódtak gondok. Most egyértelműen ő volt a felelős, azt viszont tagadta, hogy a nem megfelelő összpontosítás állt volna a háttérben.

„Nem, száz százalékig koncentráltam, és tudom, hogyan kell nyerni – szögezte le. – Tulajdonképpen ez az én győzelmem volt, mert kontrolláltam, sok gumim [maradt], és mindent tökéletesen csináltam. Ha megnézzük az adataimat, nagyon furcsa, mert rendkívül különös ilyen helyzetben bukni. Az is furcsa volt, hogy minden versenyző, aki vezetett, bukott. Meg kell értenünk ennek [az okát].”

A futamot végül megnyerő Aleix Espargaró a hajrában Bagnaia mögött haladt, és arról beszélt, hogy az olasz pilóta sok hibát követett el. A háromszoros világbajnok azonban nem tudja mire vélni ellenfelének szavait. „Volt egy kis gondom a motorral, de nem tudom, hogy Aleix milyen hibákat látott – fogalmazott. – Egyszerűen csak gyorsabb voltam. Igaz, hogy az ötös kanyarból kifelé volt némi problémám a váltóval, de ezt leszámítva nem volt más rontásom.”

A gumiválasztást illetően nem volt nagy a változatosság, hiszen mindenki a közepes első és lágy hátsó abroncs mellett tette le a voksát. Bagnaia ugyanakkor úgy véli, ez nála működött a legjobban „Nagyon gyors voltam a lágy hátsó gumin – jelentette ki. – Egyértelműen gyorsabb voltam a többieknél, anélkül hogy bármilyen nyomást helyeztem volna rájuk. Azt mondják, hogy [vasárnap] melegebb lesz, úgyhogy az első kerék szempontjából kritikusabb lehet.”

Bagnaia már a harmadik versenyző volt, aki az élen haladva esett ki a versenyből. Korábban Raúl Fernández, majd Brad Binder is így járt, hiszen előbbin a 10-es, utóbbin pedig a címvédőhöz hasonlóan az 5-ös kanyar fogott ki. Persze ez még korántsem jelenti azt, hogy ezen a helyszínen kerülni kellene a vezető pozíciót.

Raúl Fernández: Úgy sírtam, mint egy kisbaba, amikor visszaértem a bokszba

„Mindig jó elöl lenni – reagált a felvetésre Bagnaia. – Az elején a KTM mögött voltam. Ha az ember hátrébb van, minden nehezebbé válik, különösen a motor megfékezése. Talán a KTM aerodinamikája miatt. Amikor az elején láttam a tempót, azt gondoltam magamban, hogy csak jól kell bánnom a hátsó abronccsal. Az utolsó hat körben sokkal jobb voltam a mögöttem lévő pilótáknál.”

Raúl Fernández: Úgy sírtam, mint egy kisbaba, amikor visszaértem a bokszba

0

Az első helyről bukott Raúl Fernández a montmelói sprintfutamon. A spanyol pilóta nagyon szomorú volt a hibája miatt.

Pályafutása során először vezetett egy MotoGP-versenyt Raúl Fernández a Katalán Nagydíj sprintjén. Végül azonban drámai módon, a kavicságyban ért véget neki a futam. Az ötödik körben bukott az első helyről, a 10-es kanyar tréfálta meg a Trackhouse pilótáját, pedig akkor éppen senki sem szorongatta.

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

„Most már egy kicsit jobban érzem magam, de amikor visszaértem a bokszba, akkor úgy sírtam, mint egy kisbaba – mondta a leintés után Fernández. – Szeretnék bocsánatot kérni a csapattól, mivel egy nagyon buta hibát követtem el. Nagyon jól éreztem magam ma a motoron, úgy éreztem, hogy mindent kézben tartok. Szóval úgy gondolom, hogy hatalmas hiba volt az a bukás. Éppen próbáltam ellensúlyozni az előző kanyarban elkövetett hibámat… Nem pont azt terveztük, hogy akkor bukunk, amikor vezetünk.”

„Viszont úgy gondolom, hogy a bukástól eltekintve nagyon jól dolgoztunk, napról napra egyre jobban érzem magam. Mára eléggé megváltoztattuk a motort, és ebben az Aprilia is segített. Tegnap nehéz napom volt, nem éreztem valami jól magam a motoron, mivel nagyon nehéz volt kezelni. Ma viszont úgy éreztem, hogy könnyedén megy a motorozás, pont úgy, mint amikor még a Moto2-ben mentem. Hibáztam, de innentől már a holnapra kell koncentrálnom. Ugyanezt kell majd csinálnom holnap is, mivel megvan a tempónk egy jó eredményhez. Már nem mintha épp körrekordot akartam volna dönteni [amikor buktam], de hát hibáztam. De amúgy nyugodt tudtam maradni, és jól éreztem magam a motoron.”

Fernández arra is kitért, hogy mi okozta az előrelépést a tempójában. „Dolgoztunk egy kicsit a beállításokon is, de a legfontosabb dolog az volt, hogy változtattunk az elektronikán – árulta el. – És próbáltam egy kicsit alakítani a stílusomat az ilyen típusú pályákhoz, mivel ezek annyira nem fekszenek nekem. De az igazán nagy különbséget az elektronika jelentette. Ma úgy tudtam motorozni, ahogy akartam, nem kellett azon görcsölnöm, hogy éppen mit is kellene csinálnom.”

Hozzá hasonlóan Brad Binder és Francesco Bagnaia is bukott az első helyről, de ezt Fernández nem akarta kifogásként használni. „Jobban örülök a jó tempónknak, mint amennyire szomorú vagyok a bukás miatt – jelentette ki. – Ez is a játék része. Mindenki láthatta Peccót és Bradet [esni], pedig nekik nagyon sok tapasztalatuk és számtalan győzelmük van, egyikük [Bagnaia] a regnáló világbajnok, és még ők is buktak. De persze ezt nem kifogásként mondom, hanem csak azért, hogy ilyen a valóság. A MotoGP nem egy könnyű kategória, de úgy gondolom, hogy már jó úton haladunk.”

A gyári KTM lett az „új Honda” a bukási statisztikában a két Márquez előtt

Espargaró egy „tündérmesében” találta magát, Marc Márqueznek az „aerodinamikai fejlesztés” segített

0

A Katalán Nagydíj sprintfutama után annak dobogósai, Aleix Espargaró, Marc Márquez és Pedro Acosta értékeltek.

A pole pozícióból – amelyet körrekorddal szerzett meg – induló Aleix Espargaró nyerte a Katalán Nagydíj sprintjét. A futam azonban nem alakult annyira simán, mint ahogyan ez alapján gondolhatnánk. Espargaró a rajt után egészen az ötödik helyig esett vissza, majd megfontolt motorozással folyamatosan lépkedett előre. Persze ebben az is segítségére volt, hogy előbb Raúl Fernández, majd Brad Binder, és végül Francesco Bagnaia is bukott az élről. A diadal pedig nagyon sokat jelentett a visszavonulását csütörtökön bejelentő pilótának, hiszen a barcelonai pálya neki hazai terep.

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

„Egészen hihetetlen, köszönöm a helyi szurkolóknak, brutális hangulatot csináltak – nyilatkozta Espargaró. – Csodálatos, tényleg csodálatos, olyan volt az utóbbi két nap, mint egy tündérmese. Nincsenek szavaim arra, hogy ezt leírjam. A futam nagyon kemény volt, meglehetősen csúszós volt a pálya, néhányszor majdnem elveszítettem az elejét. De, amikor a köridőkre néztem… Azt hittem, hogy lehetetlen befejezni a versenyt azzal a tempóval, és aztán el is kezdtek esni az emberek. Én meg próbáltam fenntartani a tempót, és megőrizni valamennyit a hátsó gumiból az utolsó körökre. Bagnaia is jól csinálta, csak ő többet kockáztatott. Az volt a célom, hogy az utolsó kanyarokig üldözzem, és végül is ez sikerült, szóval nagyon boldog vagyok.”

A pénteken új körrekordot futó Espargaró elárulta, hogy mi a kevéssé tapadó montmelói pálya titka

Marc Márquez a tizennegyedikről rajtolva szerezte meg a második helyet azon a montmelói pályán, amely elmondása szerint nem fekszik neki, így érthetően nagyon elégedett volt. „Ez hihetetlen – kezdte a Gresini pilótája, majd köszönetet mondott a szurkolóknak. – Le Mans-ban [ahol szintén hátulról, a tizenharmadik pozícióból rajtolva tudott dobogóra állni a sprint után – a szerk.] megvolt a tempóm, ma viszont nem volt meg, de hát úgy tűnik, hogy az »aerodinamikai fejlesztés« segített, de ez persze csak egy vicc [Márquez motorjának a rajtnál megsérült a fejidomja – a szerk.]. Nagyon más volt [ma] a pálya, elég csúszós volt, de egészen jó tempót tudtam motorozni. Nagyon nyomtam az első körökben, de az utolsókban mégis képes voltam egyre gyorsabb és gyorsabb lenni, mivel elég jó állapotú maradt a hátsó gumim. Nem tudom, persze sokan buktak, de hát tényleg nagyon kritikus volt a helyzet. Gratulálok Aleixnek, a mai az ő napja volt, és talán a holnapi is az lesz, mivel a Circuit de Barcelona-Catalunya az ő felségterülete.”

A születésnapos Pedro Acostát az utolsó körben előzte meg Márquez, a futam után a harmadik helyen végző újonc elmagyarázta, hogy miért nem tudott visszatámadni. „Ez egy nagyon nehéz verseny volt, az elején Bagnaiával és Binderrel folytatott csatában kissé túlmelegítettem a gumikat – mondta Acosta. – Emiatt pedig a végén már elég rossz volt a tapadás. De nagyon boldog vagyok, hogy újra dobogóra állhatok, és nagyon örülök, hogy ezekkel a srácokkal oszthatom meg [a dobogót]. A KTM-mel és a GasGas teljes csapatával elvégzett munka most is éreztette a hatását.”