back to top
2025. július 21. 18:56
Kezdőlap Blog Oldal 272

Lefokozhatják Bindert? – mást mond a KTM vezére és a pilóta menedzsere

0

Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója arra utalt, hogy Brad Bindert a szerződése alapján le tudnák fokozni a gyári csapattól a GasGashoz. Azonban a pilóta menedzsere szerint ez nem igaz.

Nagy átalakulást hozhat az idei szezon a MotoGP mezőnyében, ugyanis számos pilótának lejár a szerződése. A legtöbb figyelem a Ducatira összpontosul, hiszen a bolognaiaknak nemsokára el kell dönteni, hogy ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa a gyári alakulatuknál. Az egyelőre még gazdátlan ülés három legfőbb esélyese, Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez közül legalább az egyik valószínűleg elhagyja majd az olasz gyártót. Ez pedig jó lehetőséget kínálhat a többi márkának egy tehetséges versenyző leigazolására.

A Ducati szerint ők soha nem mondták, hogy Mugellóban bejelentik Bagnaia jövő évi csapattársát

A piros motorról lemaradó pilótáért folyó licitbe pedig akár a KTM is beszállhat (bár Pit Beirer, a gyártó motorsport-igazgatója szerint nem fog). Viszont az osztrákok gyári alakulatánál látszólag már nincs kiadó hely, hiszen az idén többször megvillanó Pedro Acosta szinte biztosan felkerül majd a nagycsapathoz, Brad Bindernek pedig a következő szezon végéig van szerződése.

Persze, ha Martín vagy Márquez megszerzése lehetségessé válna, akkor valószínűleg Mattighofenben is elgondolkoznának Binder elküldésén, vagy még inkább lefokozásán. Beirernek nemrég feltették a kérdést, hogy igazak-e azok a pletykák, miszerint adott esetben a dél-afrikai pilóta a GasGasnál köthet ki, vagy mindenképpen a gyári csapatot fogja erősíteni jövőre is.

Martín a KTM-nél köthet ki, értesülések szerint a Red Bull pénzével csábíthatja magához a gyártó

„Ezt tényleg nem tudom megmondani – válaszolta Beirer. – Ugyanis mi úgy nézzük a projektünket, hogy négy ülésünk van a MotoGP-ben. És a jelenlegi szakaszban még nem tudjuk megmondani, hogy ki melyik pozícióba, melyik oldalra kerül majd. Szóval egyelőre még csak általánosságban nézzük a négy helyet, és megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni ebből.”

Beirer szavaiból elég egyértelműen arra lehet következtetni, hogy a pilótáik – más márkák gyakorlatához hasonlóan – magával a gyártóval állapodnak meg, amely így aránylag szabadon pozícionálhatja őket a MotoGP-istállóin belül. Azonban Binder menedzsere, Bob Moore a Crash.net megkeresésére leszögezte, hogy „Bradnak a gyári Red Bull KTM-mel van szerződése”.

Brad Pitt és Channing Tatum összefogásával egy film és egy sorozat készül a Man-szigeti TT-ről

Egy dokumentumsorozat és egy film is készül a Man-szigeti TT-ről. A készítők között megtalálhatjuk többek között Brad Pitt és Channing Tatum cégét is.

Hétfőn elkezdődött a világ egyik legnevesebb motorversenye, a Man-szigeti TT. A legendás utcai viadalt minden évben hatalmas figyelem övezi, ez pedig idén sincs másképpen. Többek között Michael Dunlop „rekorddöntési kísérlete” és a sztrók után visszatérő Ian Hutchinson teljesítménye is lázban tartja a szurkolókat.

A North West 200 egy csoda volt, bízunk benne, hogy a Man-szigeti TT is kegyes lesz hozzánk

Ráadásul nemrég kiderült, hogy ezek az izgalmas történetek a széles nyilvánossághoz is eljuthatnak. Egy csoport ugyanis egy dokumentumsorozatot forgat az idei TT-ről, amely a tervek szerint 2025-ben fog megjelenni. A széria készítése pedig már el is kezdődött a hétfői edzéseken. Mellékesen pedig egy játékfilm forgatókönyvén is elkezdtek dolgozni, amelynek szintén a brit verseny lesz a témája.

Viszont nem magában az a nagy szó, hogy ilyen alkotások készülnek, hiszen erre azért az elmúlt években már volt példa. 2011-ben TT3D: Closer to the Edge (Közelebb a széléhez) címmel egy dokumentumfilm, tavaly pedig a No Room for Error című (Nincs helye hibának) dokumentumsorozat mutatta be a TT-t. Utóbbit egyébként maguk a verseny szervezői készítették, és ennek a szériának a második évadja ezen héten kerül majd bemutatásra.

Igazán azért fontosak a most beharangozott művek, mert sikeres és híres emberek egész sora áll mögöttük. Ez pedig remélhetőleg a minőséget és egyben a nagy hírverést is garantálni fogja. A The Greatest Race On Earth (A világ legnagyszerűbb versenye) című sorozat alkotói között ugyanis megtaláljuk Brad Pitt – aki közben egy Forma–1-ről szóló filmet is csinál – Plan B Entertainment nevű cégét és a Channing Tatumhoz köthető Free Associationt is. És ez még nem minden, hiszen Az aszfalt királyai (Ford v Ferrari) című filmet író Jason Keller és a Box to Box Films is dolgozik a szérián. Utóbbi számos sporttémájú dokumentumsorozatot gyártott a Netflix felületére. Ők feleltek többek között a Formula 1: Hajsza a túlélésért (Drive to Survive), a golfról szóló Teljes lendülettel (Full Swing), a Könyörtelen tenisz (Break Point) és a Tour de France: A peloton szívében (Tour de France: Unchained) elkészítéséért is.

A Box to Box társalapítója, James Gay-Rees – aki Ayrton Sennáról is készített már filmet – megszólalt. „Nagy megtiszteltetés, hogy ilyen partnerekkel dolgozhatunk együtt ezen a rendkívül egyedi projekten. A Man-szigeti TT az egyik legizgalmasabb, leglelkesítőbb és legkülönlegesebb verseny. Már alig várjuk, hogy ezt a hihetetlen világot új nézőkkel ismertessük meg.”

A nap, amikor Michael Dunlop bugyihoz hasonlította motorja villáját – beszámoló a Man-szigeti TT-ről

Hivatalos: elmarad az idei Indiai Nagydíj, helyette Kazahsztánba látogat el a MotoGP

0

Szerdán hivatalosan bejelentették, hogy elmarad az idei Indiai Nagydíj. A forduló szeptemberi időpontjában fogják megrendezni az első kazahsztáni versenyhétvégét.

Nemrég röppent fel először annak a híre, hogy elmaradhat az idei, a második Indiai Nagydíj, a beszámolók alapján ugyanis a szervezők fizetési nehézségekkel küzdenek a választások miatt. Szerdán pedig kiderült, hogy 2024-ben valóban nem fog ellátogatni a világ legnépesebb országába a MotoGP. Ennek leginkább a Kazah Nagydíj mögött állók örülhetnek, hiszen így a szeptember 20-22-i időpontot a Sokol International Racetrack kapja meg, amely elméletileg már készen is áll erre. A kazahsztáni fordulót eredetileg márciusban tartották volna, de a hatalmas áradások miatt egy évvel elhalasztották.

Mégis megrendezhetik a Kazah Nagydíjat, értesülések szerint egy problémás forduló helyét veheti át

„A FIM, az IRTA és a Dorna Sports bejelenti, hogy az Indiai Nagydíj 2024-ben nem kerül megrendezésre, a MotoGP pedig működési megfontolások miatt 2025 elejére halasztja a visszatérését az országba. Uttar Pradesh [állam] kormányának tanácsára, hiszen az állam továbbra is hosszú távon elkötelezett a MotoGP mellett, a sorozat 2025 márciusában tér majd vissza a Buddh International Circuitre, amikor az időjárási körülmények várhatóan optimálisak lesznek a nézők és a versenyzők számára egyaránt” – olvasható a szerdai közleményben.

Az Indiai Nagydíj promóterének, a Fairstreet Sportsnak a vezérigazgatója, Pushkar Nath Srivastava is megszólalt. „Közösen úgy döntöttünk, hogy a versenyhétvégét a következő év márciusára tesszük át, a terveink szerint március első vagy második hetére – nyilatkozta Nath Srivastava a PTI indiai hírügynökségnek. – Minden érdekelt fél, beleértve a Dornát is, egyetértett abban, hogy a szeptemberi időjárás nem segíti a fordulót, és a tavalyi tapasztalatok alapján elég keménnyé teszi azt a versenyzőknek és a pályabíróknak.”

A tavalyi Indiai Nagydíjon valóban nem túl baráti időjárás fogadta a mezőnyt és a pályán dolgozókat, akiknek egy része sztrájkolni is kezdett, mert nem kaptak elég vizet A levegő hőmérséklete 33 fok, a pályáé 39 fog volt, de az igazán nagy problémát a 65 százalékos páratartalom jelentette. A forduló – amennyiben jövőre már tényleg meg tudják rendezni – feltehetően a második helyet kaphatja meg a naptárban, hiszen Katar külön fizet azért, hogy Loszaílban tartsák a szezonnyitót. A The Race szerint azonban a katari szezonnyitóval kapcsolatban problémát jelenthet a ramadán, így elképzelhető, hogy az év első versenyét mégis a Buddh International Circuiten fogják lefutni.

Quartararo: Másfél évig nem sikerült előrelépnünk, de most már végre látjuk a fényt az alagút végén

0

Fabio Quartararo nyilatkozott a Katalán Nagydíjról és a Yamaha új aerodinamikai csomagjáról, amelyet Montmelóban éles körülmények között is kipróbált.

Az előző hétvégén Montmelóban vendégeskedett a MotoGP mezőnye. Fabio Quartararónak a korábbi küszködéssel teli fordulókhoz képest egészen jól sikerült a Katalán Nagydíj. A francia pilóta a sprintet a tizedik, a főfutamot pedig a kilencedik helyen zárta, és ez bizakodással töltötte el.

A pontszerzésről épphogy lemaradó Quartararo nem érti az egyik fontos tényezőt ezen a hétvégén

„Ha sokáig csak kis lépéseket teszel meg, akkor utána minél hamarabb nagyobbakat akarsz lépni – nyilatkozta Quartararo a montmelói főfutam leintése után. – Ha őszinte akarok lenni, az elmúlt másfél évben nem sikerült előrelépnünk, most viszont végre már látjuk a fényt az alagút végén, ez pedig nagyszerű. Remélhetőleg hamarosan még tovább tudunk majd fejlődni.”

Az előrelépés egyik kulcsa a Yamaha új aerodinamikai csomagja lehetett, amelyet egy mugellói privát teszten véglegesítettek, Montmelóban pedig már éles körülmények között is kipróbálták. „Nekem személy szerint ezek a változtatások abban segítenek, hogy valamivel gyorsabban tudjak fordulni, tempósabban menjek be a kanyarokba” – magyarázta Quartararo.

A Yamaha Barcelonában már éles körülmények között is kipróbálja az egyik jelentős fejlesztését

„Azt persze nehéz lenne megmondani, hogy ez igazán nagy előrelépést jelent-e vagy sem, mert azt nem lehet mondani, hogy maga az aerodinamika sokat javult volna. De szerintem az aerodinamika olyan, hogy sokkal jobban hozzászokik az ember, ha több kört tesz meg [az adott csomaggal].  A hétvégék során még tanulok az általam is használt aerodinamikáról, ameddig rá nem jövök, hogy mik az erősségei, hiszen erre öt kör alatt nem igazán lehet rájönni. Ez az egyik előnye a koncessziós jogoknak” – utalt arra, hogy a megállapodás értelmében több privát tesztet tarthatnak, mint az európai gyártók.

„Mugello után két napra Valenciába megyünk majd tesztelni – árulta el. – Rengeteg munka vár ránk, de szerintem megéri ezt elvégezni, mivel a Yamahánál még soha nem dolgoztak így, és soha nem volt ennyi ötletük [a csapattagoknak]. És nem azért hozunk be ilyen dolgokat [mint az új aerocsomag], hogy csak történjen már valami. Világossá tettük a csapatnak, hogy nem akarok másik vázat vagy másik lengőkart kipróbálni, mivel már több százat kipróbáltunk. De már tudjuk, hogy honnan ered a probléma, így most már tényleg csak erre koncentrálunk, okosan dolgozunk rajta.”

Viñales nem ért egyet az Aprilia vezérével, szerinte még nem biztos a közös folytatás

0

Massimo Rivola, az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója szerint Maverick Viñales garantáltan az ő pilótájuk lesz jövőre is. A spanyol motoros azonban még szeretne kivárni a végleges döntéssel.

Az Apriliának legalább egy új pilótája mindenképpen lesz jövőre, hiszen Aleix Espargaró az előző héten bejelentette, hogy visszavonul a mostani szezon végén. Az állandó mezőny korelnöke aztán szinte pontosan a rendkívüli sajtótájékoztatója után két nappal nagyszerű motorozással megnyerte a montmelói sprintet. Ezt a sikert Massimo Rivola, a noalei gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója arra próbálta felhasználni, hogy maradásra bírja Espargarót.

Itt a fordulat, Aleix Espargaró nem lesz az Aprilia tesztpilótája – máshonnan keresték meg?

„A szombati győzelme után megkérdeztem tőle, »biztos vagy benne, hogy visszavonulsz?« De erre azt mondta, »igen, biztos, hogy visszavonulok«. Egyébként pedig szerintem ezt is jól csinálta, mint egy igazi kapitány. Ugyanis a lehető leghamarabb közölte velünk a döntését, és így körbe tudunk nézni a piacon, és megkereshetjük a lehető legjobb versenyzőt a helyére. Ez volt a helyes viselkedés, amellyel hű maradt a kapitányi szerepéhez” – nyilatkozta a DAZN-nak Rivola, aki arra is kitért, hogyan keresik Espargaró utódját. „Meg kell várnunk a Ducati döntését [a gyári csapatuk üléséről]. Onnan kikerülhetnek majd érdekes olasz versenyzők, mint például Enea Bastianini vagy Marco Bezzecchi.”

Az Aprilia gyári csapatának másik pilótája Maverick Viñales, aki a 2021-es szezon közben csatlakozott az alakulathoz. Azóta pedig egyre inkább megtalálja a „közös hangot” az RS-GP-vel, amit jól mutat, hogy idén Austinban mind a sprintet, mind a főfutamot megnyerte. Nem meglepő tehát, hogy a noaleiek szeretnék megtartani, Rivola szavaiból pedig azt lehet leszűrni, hogy már sikerült is megállapodniuk vele a mostani idény végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról. „Meg van erősítve” – jelentette ki az olasz szakember a közös folytatásról.

Viñales azonban nem ért egyet Rivolával. „Nem, még nincs megerősítve. Nincs szerződésem a jövő évre – árulta el az olasz Motorsportnak. – Nyilvánvalóan a közös folytatás áll a középpontban, mivel együtt nagyszerű munkát végzünk. De, ha egyes vasárnapokat, például a Le Mans-it vagy a jerezit nézem, az alapján még várnunk kell a döntéssel. Vannak más nyitott ajtók is, szóval várni kell még egy kicsit, és el kell dönteni, hogy nekem mi lenne a legjobb a teljesítményem szempontjából.”

Értesülések szerint Viñales vagy Miller igazolhat a Hondához, ha Mir elfogadja a Trackhouse ajánlatát

„Őszintén szólva én nyerni akarok. És úgy hiszem, képes is vagyok arra, hogy a győzelemért harcoljak. Tehát alaposan meg kell vizsgálnom, hogy ehhez a célhoz melyik lehetőség illik a legjobban, melyik az a csomag, amely a lehető legtöbb esélyt adja nekem arra, hogy minél inkább kihasználjam a bennem rejlő potenciált” – tette hozzá a spanyol motoros.

A Ducati követi a Ferrari példáját, bekékülnek az Olasz Nagydíjon

0

Bejelentette a Ducati, hogy a gyári csapatuk a megszokott piros helyett kék színben fog pompázni az Olasz Nagydíj vasárnapján. A bolognai gyártó ezzel az olasz válogatottak előtt szeretne tisztelegni.

A Ferrari Forma–1-es istállójának szurkolói nagyot nézhettek, amikor kiderült, hogyan fog festeni szeretett csapatuk a Miami Nagydíjon. A közismerten piros színű autók részlegesen, a versenyzők ruházata pedig teljesen bekékült. Ezzel a márka észak-amerikai jelenlétének 70. évfordulóját emelték ki.

Már Miamiban bekékül a Ferrari, de még nem az új szponzor miatt

Kedden aztán kiderült, hogy időlegesen egy másik általában piros színű olasz alakulat is kékbe öltözik, bár teljesen más okból. A Ducati gyári MotoGP-csapata ugyanis kék színben fog pompázni a mugellói Olasz Nagydíj vasárnapján. Egyelőre még csak az egyedi ruházatot tették közzé, de már azt is elárulták, hogy Francesco Bagnaia és Enea Bastianini motorjai is új külsőt fognak kapni. Ezen lépésüket pedig nem véletlenül időzítették az előttünk álló hétvégén tartott fordulóra.

„Az olasz válogatottak olaszok millióiban indítanak el érzelmeket, és úgy érezzük, hogy mi is ugyanezt tesszük a versenyhétvégéken, képviselve hazánkat a világ különböző pályáin. Ezért pedig a Mugellóban sorra kerülő hazai fordulónk alkalmából úgy döntöttünk, hogy kapcsolatot teremtünk a pályán minket [a Ducatit] mindenkitől megkülönböztető szenvedélyes piros és a sportban minket [olaszokat] egyesítő kék szín között” – magyarázta Mauro Grassilli, a Ducati versenyrészlegének marketing és kommunikációs igazgatója, aki az idei szezon eleje óta a sportigazgatói pozíciót is betölti.

A különböző olasz válogatottak ugyanis kék színű mezben szoktak pályára lépni, éppen ezért a labdarúgó csapat beceneve Azzurri (azúrkékek) vagy Squadra Azzurra (azúrkék csapat). Az Olasz Nagydíjat pedig pont egy olyan időszak „nyitányaként” fogják megrendezni, amelyben az ország ezekre a csapatokra fog figyelni. A németországi futball Európa-bajnokság (június 14. és július 14. között) és a párizsi olimpia (július 26-tól augusztus 11-ig) is hozhat olasz sikereket.

A Ducatitól egyáltalán nem áll messze, hogy különleges festéssel tisztelegjen bizonyos alkalmakkor. Tavaly korábbi modelljeikre emlékezve a Superbike-világbajnokság misanói fordulójában és a MotoGP San Marinó-i Nagydíján is sárga gépekkel képviseltették magukat. Nemrég pedig a 30 éve elhunyt Ayrton Senna tiszteletére a néhai brazil pilóta sisakját idézték meg az egyik limitált példányszámú motorjukon.

A Ducati tiszteleg a legenda előtt, Ayrton Senna sisakját idéző festéssel ellátott motort mutattak be

Véget érhet az ikonikus kapcsolat: értesülések szerint szakítani fog a Honda és a Repsol

0

Sajtóértesülések szerint 2025-ben már nem a Repsol lesz a Honda gyári MotoGP-csapatának főszponzora. Ezzel véget érthet a két vállalat harminc éve tartó együttműködése.

Nem mindig volt felhőtlen a Honda és a Repsol kapcsolata. Azonban annyi biztos, hogy nagyon eredményes volt, hiszen tizenöt egyéni királykategóriás világbajnoki címet eredményezett. A spanyol olajvállalat neve először 1995-ben került fel az aszakaiak motorjaira, viszont úgy tűnik, hogy jövőre már nem fogja azokat díszíteni.

Az Autosport értesülései szerint ugyanis a Honda és a Repsol nem hosszabbítják meg az idei szezon végén lejáró szerződésüket, így tehát egy harminc szezonon át tartó együttműködés érhet véget. Az újság beszámolója szerint egyik fél sem próbált lépéseket tenni a partnerség folytatása érdekében.

A felek közti törésvonalak Marc Márquez eligazolásakor tűntek elő. Mint ahogy arról mi is beszámoltunk, a nyolcszoros világbajnok távozása miatt a Repsol élt a szerződésben foglalt jogával, és kevesebb támogatást kezdett folyósítani a Hondának. Viszont emiatt a cég neve is jóval kisebb helyet kapott csak a motorok oldalán, ez pedig konfliktust szült, különösen a sepangi teszt idején.

Káosz a gyári Hondánál, a főszponzor nem hagyná, hogy jelentősen változzon a motor külseje

Ráadásul a brit lap szerint mindkét fél másik irányba akarja folytatni az útját. Szerintük a Hondánál számos egyéb vállalat áll sorba, hogy névadó szponzor lehessen, a Repsol pedig új szerepet szeretne felvenni a MotoGP-ben. A madridi cég ugyanis érdekelt a megújuló üzemanyagok gyártásában, a királykategóriában pedig 2027-től százszázalékban ilyet fognak használni, és így valószínűleg beszállítóként magának a sorozatnak a partnereivé akarnának válni. Ebből a szempontból pedig nem mutatna jól, ha közben egy csapatot is a „nevükre vesznek”. Persze mindezeken kívül feltehetően a Honda kirívóan gyenge idei teljesítménye is szerepet játszhatott a döntésben.

A Ducati szerint ők soha nem mondták, hogy Mugellóban bejelentik Bagnaia jövő évi csapattársát

0

Sokan várják már, hogy a Ducati elárulja, ki lesz jövőre a gyári csapatuk másik pilótája. Azonban nemrég a bolognaiak kommunikációs irodája és a gyártó sportigazgatója, Mauro Grassilli is arról beszélt, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben nem fogják az Olasz Nagydíjon megtenni a bejelentést.

A MotoGP paddockjában már nagyon várják, hogy a Ducati kiválassza, ki lesz Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári alakulatuknál. A címvédő helye már biztosított, mivel vele korábban szerződést hosszabbítottak. Az ülésre a jelenlegi állás szerint hárman esélyesek: Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez. A döntést a többi istálló is figyelemmel követi, hiszen a három nagyszerű pilóta egyikét szinte biztosan el fogja veszíteni a bolognai márka.

Lorenzo szerint van arra mód, hogy a Ducati Martínt és Marc Márquezt se veszítse el

Ezt a helyzetet Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója festette le érzékletesen. „Még a Ducatinál dolgozók és a Ducati versenyzői is nagyon várják már ezt a döntést. Az egész paddock ezt figyeli – mondta Beirer. – A [bejelentés] után biztosan lesz némi mozgás. A menedzserek elkezdenek majd futkosni, különösen azoknak a menedzserei, akik nem kapják meg a piros ülést. Ez egy érdekes és izgalmas időszak lesz. Remélem, hogy a paddock ezáltal kiegyensúlyozottabbá válik, és minden gyártónak meglesz a maga sztárja.”

Korábban arról szóltak a hírek, hogy nemsokára megszülethet a döntés. A legtöbbször a most hétvégén sorra kerülő mugellói Olasz Nagydíjat hozták fel, mint a bejelentés valószínű helyét és időpontját. Azonban kiderült, hogy ez még közel sem biztos. „Soha nem mondtuk azt, hogy Mugellóban fogjuk bejelenteni. Mindig azt mondtuk, hogy Mugellótól kezdve kezdjük majd felvázolni, hogy mi lesz a döntés” – közölte a Ducati kommunikációs irodája az Autosporttal.

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója azt emelte ki, hogy bár valóban nehéz döntés előtt állnak, de ennek részben örülhetnek is. „A múltban több olyan problémánk volt, amelyek miatt sokkal erősebben fájt a fejem. Igen, ez tényleg egy probléma, de összességében egy kellemes probléma – idézi Dall’Ignát az El País. – Büszkék lehetünk arra, hogy idáig eljutottunk, mivel ez azt jelenti, hogy korábban nagyon jó munkát végeztünk. És ennek köszönhető, hogy erre a szintre kerültünk, és a legjobb versenyzők közül tudunk választani.”

Petrucci szerint a Ducati sikerkovácsa nem fogja engedni, hogy Marc Márquez „kicsússzon a kezéből”

„A döntés hamarosan megszületik, de az ilyen szerződések mindig komplikáltak, és a tárgyalások a vártnál tovább tarthatnak – magyarázta. – Még időre van szükségünk ahhoz, hogy meglegyen a pontos elképzelésünk, azt megvalósítsuk, majd pedig ismertessük a nyilvánossággal.”

Mauro Grassilli, a Ducati újdonsült sportigazgatója is megszólalt. „Ezt a döntést most ugyanannyira nehéz meghozni, mint a szezon elején – kezdte Grassilli. – Mostanra már elkezdtük lerakni az alapokat, és jó úton haladunk. De Mugellóban még nem lesz bejelentés.”

Menedzsere biztos benne, hogy Bastianininek jövőre is lesz helye gyári csapatnál

Zarco máshol feledtetné a Honda gyászos szezonját, bejelentette, hogy indul a legendás japán futamon

0

Johann Zarco nemrég árulta el a nagyközönségnek, hogy a Honda gyári csapatával részt vesz az idei Szuzukai 8 órás versenyen.

Eddig nem a Hondáról szól a 2024-es MotoGP-szezon, az előző hétvégén megtartott Katalán Nagydíj is „rémálomszerűen” alakult az aszakaiaknak. Az LCR-nél versenyző Johann Zarcónak sem volt jó a tempója, a montmelói sprintet a kavicságyban, a főfutamot pedig a tizenhatodik helyen fejezte be. A japán gyártó kötelékéhez idén csatlakozó Zarco korábban már hangot adott annak, hogy mennyire elégedetlen az RC213V-vel.

„Rémálom” – akkora a baj a Hondánál, hogy Acosta az esése után minden pilótájukat megelőzte

A francia motorost azonban az eddigi rossz tapasztalatai sem tántorították el attól, hogy egy másik projektbe is belevágjon a gyártóval. Zarco ugyanis nemrég bejelentette, hogy a Honda gyári csapatának színeiben elindul a Szuzukai 8 órás versenyen. A japán futamra július 21-én fog sor kerülni. A ma már az Endurance Világbajnokság állomásai közé tartozó viadalt 1978 óta rendezik meg, és nem túlzás azt állítani, hogy a felkelő nap országában legendásnak számít.

„Ez egy olyan verseny, amelyről mindig tudtam, hogy egy nap teljesíteni fogom, és nagyon örülök, hogy ilyen módon csinálhatom ezt meg. Nagyon szeretnék nyerni – jelentette ki Zarco a Szuzukai 8 órásról beszélve. – Ez teljesen új élmény és egyben hatalmas buli lesz. Ezen a futamon [a MotoGP-vel szemben] a lehető legjobban ki tudjuk majd játszani a Honda lapjait.”

„De először is még el kell végeznünk néhány tesztet – folytatta. – Ebből a szempontból a MotoGP-naptár kedvezően változott, mert júniusban már nincs benne a Kazah Nagydíj. Ez pedig lehetővé teszi nekünk, hogy legyen még egy plusz hetünk, amelyen Japánban tudunk edzeni.”

Hivatalos: ismét nem tudják megrendezni a Kazah Nagydíjat az eredetileg kijelölt időpontban

Az elmúlt két évben a Honda gyári csapata nyerte meg a Suzukai 8 órás versenyt. A MotoGP-ben is bemutatkozó Nagasima Tecuta és Takahasi Takumi mindkétszer az egység tagjai voltak, a két japán pilótát 2022-ben Iker Lecuona, 2023-ban pedig Xavi Vierge egészítette ki. Feltehetően Nagasima és Takahasi idén is lehetőséget fognak kapni, és Zarcóval ők osztják majd meg a CBR1000RR-RSP-t.

Zarco egyszer, 2016-ban már közel került ahhoz, hogy elinduljon ezen a futamon. Cannes szülötte éppen akkor szeretett volna fellépni a MotoGP-be, és ehhez helyet keresett magának, a kiszemeltje pedig a Suzuki volt, és Szuzukában is velük tervezett rajthoz állni. Davide Brivióék azonban inkább Álex Rinst választották, és végül Japánba sem kellett elutaznia, ott Haga Norijuki versenyzett helyette a hamamacuiak motorjával.

Érdekes, hogy pont Zarco mostani csapattársa, Nakagami Takaaki volt az utolsó, aki aktív MotoGP-pilótaként elindult a 8 óráson, a japán pilóta egységével a második helyen végzett. Aktív királykategóriás versenyzőként legutóbb Pol Espargaró tudta az élen befejezni a viadalt, a spanyol motoros 2015-ben és 2016-ban is a győztes csapat tagja volt. Korábban számos másik kiválóság megfordult a szuzukai rajtrácson, mint például Valentino Rossi, aki Colin Edwards társaságában 2001-ben nyerni is tudott.

Suzuka 8H – ami a verseny mögött van

Bagnaia rekordot döntött a Katalán Nagydíjon, Marc Márquezt prevenciós órákon kéne mutogatni

0

Jó volt a Katalán nagydíj, nem mondom, sőt az egész hétvégét tekintve még izgalmasnak is nevezhetném, bár a vasárnapi főfutam nagy meglepetéseket, leleplezéseket nem tartogatott, és végül azt sem tudtuk meg, mitől lehet itt valaki igazán gyors. Annak ellenére sem, hogy a versenyzők állították, egész hétvégén nem volt tapadás. A kérdés pedig csak annyi: mi történt volna, ha van?

Hiszen három rekord is megdőlt: Aleix Espargaró körrekordot döntött, Pedro Acosta megfutotta a leggyorsabb versenyben mért kört, Pecco Bagnaia pedig a mindenkori legrövidebb időn belül teljesítette a versenytávot.

Espargaró befűzte az oktatófilmet, új körrekorddal nyerte meg a montmelói időmérőt

Mindezt úgy, hogy szombaton még hozta a kötelezőt, és az élről bukott a sprint utolsó körében. Így továbbra is azt gondolom, ha létezik fekete öves meditáció szombat estére, Bagnaia azt mindenképp gyakorolja. Bár a szombati sprint senkinek sem volt egyszerű menet. Spirituális módon mindenki az élről bukott, egészen addig, amíg a visszavonulását bejelentő Espargaró az első helyre meg nem érkezett.

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

Tündérmese volt, kár spórolni a jelzőkkel, de talán érdemes lenne megvizsgálni a bukások körülményeit is. A forróság ellenére jelentkező gyenge tapadás a versenyzők rémálma, ez nem vitás. Mert, ha már megfőnek a bőrruhában a kora nyári Katalóniában, legalább tapadna az aszfalt, de még ez sem. Az viszont egyértelműen megfigyelhető volt, hogy az élről bukó, varázslatosan motorozó, új elektronikát kapó apriliás, Raúl Fernández egyszerűen gyorsabban érkezett a balosba, mint a korábbi körökben. Utólag már ennek okát is megtudtuk: a 9-es kanyart elvétette, és izgalmában javítani akart a 10-esben. Az egyetlen gond az volt, hogy a nyolc jobbkanyarral, és hat balossal tervezett pálya leginkább az utóbbi esetben babrált ki a versenyzőkkel, mert a gyors jobbosok után a kontrasztosan felmelegedett első abroncsok bal oldala nem tudta ugyanezt nyújtani, így szinte kizárólag egyetlen tartományban működött jól a balos, egyéb esetekben a versenyző kíméletlenül a sóderágyban végezte. Erről számolt be Bagnaia is, aki az utolsó körben bukott az élről. Az ő tapadása az 5-ös kanyarban lett a múlté, az itáliai pedig pont arra panaszkodott, hogy túl lágyan fordult, és elóvatoskodta a dolgokat, lévén nem akarta eldobni a biztos győzelmet. Mégis bukás lett a vége, ezért nem tudunk mást feltételezni, mint hogy mindenkinek az arany középút volt az egyetlen lehetősége. Bagnaia azt is elmondta, úgy érezte magát a motoron, mintha dirt track-pályán menne, csúszott és mászott, a pálya pedig porzott. Ezt pedig még a tévé képernyőjén is láthattuk könnyeden üldögélve. Az elmúlt hétvégén újabb csodákat leszállító Marc Márquez pedig egyszerűen úgy fogalmazott: „Hiába hazai pálya, utálok itt versenyezni.”

Bagnaia visszavágott Martínnak Montmelóban, Marc Márquez ismét a dobogóig zárkózott fel

A katalóniai aszfaltcsík további buktatója, hogy egyébként a gyors jobbosok sem nyújtanak biztonságot a versenyző számára, miután ezekben könnyen megfőzhetik az abroncsokat, miközben a kigyorsításnál sem használják a kipörgésgátlót, mert az elektronika szabályozásával túl nagy mértékű lenne a tapadásvesztés.

Ezért a tapadáshiány és a biztonság jegyében vasárnapra a legtöbben úgy döntöttek, vagy kivárnak, vagy a biztos célba érkezést választják. Így tett a tabellát vezető Jorge Martín is, és hiába kapott a motorja főszponzornak kedveskedő speciális fényezést a hétvégére, inkább így sem tette kockára a biztosan leszállítható pontokat. A spanyol egyébként egész hétvégén szenvedett, nem igazán találta a beállításokat, így a szombati negyedik hely után kisebb meglepetés volt tőle, hogy vasárnap a győzelemért csatázhatott. Idén egyébként már többektől hallottam, hogy Martín óvatosság tekintetében kezd „elbagnaiásodni”, ami talán nem is baj, hiszen belátta, ha valaki világbajnok akar lenni, annak ebben a mezőnyben bizony nemcsak gyorsnak, hanem okosnak is kell lennie.

Martín tudta, hogy nincs esélye Bagnaia ellen, Marc Márqueznek bejött a merész húzás

Más kérdés, hogy a címvédő ezzel szemben épp „martínosodni” látszik bukásaival – gondolok itt a régebbi Martínra –, ami viszont egyáltalán nem megengedhető a világbajnoki címért folytatott, eléggé kiegyenlített csatában. Így a spanyol továbbra is csaknem 40 ponttal vezeti az összetettet, míg Bagnaia és Márquez kis híján fej fej mellett haladnak. Érdekes adalék még az egyébként ducatis szempontból simának tűnő barcelonai versenyhez, hogy a bolognaiak motorja utoljára 2018-ban tudott itt futamot nyerni, még Jorge Lorenzóval.

Bagnaia egy órán át elemezte drámai hibáját: „Normális körülmények között ez nem történhet meg”

Arról pedig végképp ne beszéljünk, hogy két éve még Fabio Quartararót intették le elsőként, aki ezzel szemben vasárnapi kilencedik helyét is csaknem egy kisebb csodának köszönhette. Pedig amikor Álex Rins még pénteken villantott egyet, sokan úgy hitték, végre megtört a jég, és a japán gyártónak a privát teszteken sikerült valami olyat találni, aminek köszönhetően némileg felzárkózhatnak. A végeredmény ezzel szemben mást mutatott. Továbbra is hasonló drámát élhet át a Honda, annyi különbséggel, hogy vele nemcsak kettő, hanem rögtön négy plusz egy versenyző szenvedett, a tesztpilótával, Stefan Bradllal kiegészülve.

„Rémálom” – akkora a baj a Hondánál, hogy Acosta az esése után minden pilótájukat megelőzte

A nagy Honda-különítmény a mezőny legvégén haladt libasorban, mögöttük csak Rins érkezett a Yamahával, a végeredmény tekintetében Enea Bastianini pedig csak úgy ékelődhetett közéjük, hogy a gyári Ducati ülését épp elveszítő itáliai nem töltötte le hosszú körös büntetését, mert azt igazságtalannak érezte. Utólag derült ki, hogy jogosan.

Bastianini „fellázadt” a büntetése ellen, a sportfelügyelők elismerték az igazságtalanságot, de hiába

Persze azért akadtak olyanok is, akik biztonsági játék helyett szokás szerint a saját útjukat járták, és természetesen nem a többi versenyzőre figyeltek. Viszont azt is be kell vallanunk, hogy erre csak a legkülönlegesebbek képesek. Természetesen újfent Marc Márquezre és Acostára gondolok, hiszen ők ketten – kiegészülve még a hetedik helyen célba érkező Álex Márquezzel és a versenyből kieső Jack Millerrel – a mindenki által rettegett főfutamra a lágy hátsó abroncsokat választották. Ez a döntés azért is volt érthetetlen, mert az aszfalt hőmérséklete a nap első versenyéhez képest közel 20 fokkal emelkedett a királykategóriás futamra. Kívülállók számára ez pedig egyet jelentett az orosz rulettel.

Az idősebbik Márquez ennek ellenére teljesen józanul indokolta a döntést. Elmondta, hogy míg a közepes gumi üzemi hőmérsékletéhez hat kör kell, addig a lággyal már az első körtől támadhat, csak arra kellett ügyelnie, hogy maradjon belőle valami az utolsó néhány körre. Továbbá azt is megtudtuk, hogy a médiummal egész hétvégén voltak gondjai, és nem érezte jól magát a motoron, így amikor felállt a rajtrácsra, lecseréltette őket a lágyra. Nagyjából ennek köszönhette szédületes menetélését, amellyel a tizennegyedik helyről indulva a második, majd a harmadik helyre jött fel. Persze a hatalmas felzárkózásnak szombaton megvolt az ára, mert a rajt utáni tülekedésben Márquez elveszített egy aeroelemet, amely nélkül elvileg fizikai képtelenség lett volna ilyen tempót motorozni, de nem neki. A kérdés továbbra is csak az, mi lenne, ha egyszer nem kerülne hasonló kalamajkába, és nem azért kellene melóznia, hogy legalább utolérje az elejét. Persze a kérdés nagyon költői, hiszen az edzéseken láthatjuk, hogy a nyolcszoros világbajnok versenytempója ugyan rendre megvan, az egykörös viszont még nincs. Bár úgy vélem, nem cserélné el dobogós helyeit pole pozíciókra.

Espargaró egy „tündérmesében” találta magát, Marc Márqueznek az „aerodinamikai fejlesztés” segített

A Márquez-féle ünnepi mámor ismét porondra került, ami nem csoda, hiszen 2019 óta nem volt olyan szezonja, amikor zsinórban háromszor a dobogóra állhatott volna. Elnézve a lelkiállapotát, azt hiszem, egy prevenciós középiskolai osztályfőnökin inkább levetíteném a diákoknak a Márquez-eufóriát, bizonyítva ezzel azt, hogy a motorversenyzés mellett semmi szükség ajzószerekre.

A mezőny másik önjárója pedig az az Acosta volt, akiről még főnöke, Pit Beirer is úgy nyilatkozott, hogy vasárnap a győzelemért küldik harcba, és vállalják azt annak minden esetleges negatív hozadékával. Beirer előrejelzése beigazolódott, hiszen Acosta valóban a győzelemért harcolt, ennek megfelelően még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, de nem tudta tartani a tempóját, és elesett. A végzet őt is az utálatos balosban érte, ezekben a kanyarokban már szombaton is szenvedett. Érezhetően vasárnapra sem lelt rá a megoldóképletre, csak egyszerűen bátrabb volt, aminek ez lett az eredménye. Pontos elemzések még nincsenek, bár Acosta vasárnap este technikai hibát rebesgetett, amit azóta senki sem erősített meg. A hátsó lágy abroncsra sem adott különösebb magyarázatot, mindössze annyit, hogy ezen sokkal jobban érezte magát egész hétvégén, ezért inkább vállalta volna a rizikót, ha kibírja a teljes versenytávot. Összegezve talán kijelenthetjük, hogy a spanyol újonc ugyan továbbra is elképesztően gyors, még nem tudott kimászni a teher súlya alatt köré képződött veremből, pedig, ha sikerülne neki, igazán nagy dolgokra lenne képes. Ehhez viszont további versenykilométerekre és tapasztalatra lesz még szüksége.

Acosta furcsa jelenséget tapasztalt bukása előtt, fáj neki, hogy ismét „kukába dobtak” egy dobogót

A tavalyi terminátor, az Aprilia pedig mentette a mundér becsületét, bár a ’23-as varázslat elmaradt. Espargaró csillaga ettől függetlenül is ragyogott. A rangidős spanyol szombati győzelmével és vasárnapi, igen szoros negyedik helyével bizonyította, nem azért vonul vissza, mert lassú, vagy nem élvezi a versenyzést, egyszerűen azért, mert elfáradt, és inkább gyereket nevelne. A Trackhause szerződésében pedig minden bizonnyal életbe lépett a záradék, miszerint legalább az egyik motor továbbfejlesztett változattal gurulhat a rajtrácsra. Ezt most Fernández kapta, aki előkelő rajtpozíciójával, szombati villanásával és vasárnapi magabiztos hatodik helyével jelezte, hogy nem véletlenül kapott szerződést a legjobbak között.

Raúl Fernández: Úgy sírtam, mint egy kisbaba, amikor visszaértem a bokszba

Espargaró visszavonulásával a legnagyobb kérdés már csak az, vajon ki ülhet a gyári csapat motorjára. Sokan úgy vélik, a legtöbb jel arra utal, hogy Bastianini érkezik majd, bár menedzsere, Carlo Pernat ismét mindent megtett azért, hogy magára és versenyzőjére irányítsa a rivaldafényt. Egész hétvégén egy kék elektromos motorral járta a paddockot, majd amikor a motor kilétéről faggatták – Bastianini kapta ajándékba a Moto2-es világbajnoki címe után az Italtrans csapatától – nem volt rest megjegyezni, hogy a színéből kiindulva ez egy Yamaha, amely lehetne akár a mezőny legjobb motorja. Bennfentesek persze úgy vélik, hogy az Aprilia-szerződés már a zsebben, csak az aláírás hiányzik róla, Pernat játéka pedig mindössze a gázsi felsrófolásáról szól, ami a katalóniai hétvége után nem biztos, hogy emelkedett.

Ott volt még a futamon a Ducati legfőbb vezére, Claudio Domenicali is, aki a parc fermében egy fal adta árnyékban próbált rejtőzködni, miközben Carmelo Ezpeletával beszélgetett. Persze sikertelenül, hiszen amikor odalépett, hogy gratuláljon mindhárom versenyzőjének, Martín és Márquez a maga módján más és más násztáncba kezdett. Márquez láthatóan a kamera előtt heccelte, Martín inkább a háttérben, ugyanakkor Martín úgy lépett oda ölelésre Pecco Bagnaia édesanyjához a dobogó előtt, mintha csak jövendőbeli legjobb barátjának családját pillantotta volna meg. Kissé groteszk volt mindezt látni, ezért bízom benne, hogy a Ducati tartja az ígéretét, és Mugello előtt bejelenti a gyári csapat jövő évi versenyzőpárosát.

Martín „szívesen osztozna egy csapaton” Marc Márquezzel, bár szerinte „az brutális lenne”