back to top
2025. július 23. 01:41
Kezdőlap Blog Oldal 271

Életveszélyes balesetet szenvedett Liszka Roland, elvesztette az egyik veséjét

0

Liszka Roland nagyon súlyos balesetet szenvedett egy romániai futamon. A magyar pilóta azóta már szerencsére túl van az életveszélyen, de az egyik veséjét sajnos el kellett távolítani.

Ijesztő hírről számolt be három héttel ezelőtt Liszka Roland. A váci pilóta az Instagram-oldalán írta meg, hogy súlyos sérülést szenvedett egy futamon, aminek következtében életmentő műtétet kellett rajta végrehajtani. Sajnos a beavatkozás során az egyik veséjét kényszerűségből eltávolították, de a lényeg, hogy az operáció jól sikerült, és a 19 éves motoros azóta már elkezdhette a rehabilitációt. Nemrég – amikor a saját szavaival élve már „készen állt rá” – megosztotta az eset részleteit a nagyközönséggel.

„Romániában voltunk egy hard enduro versenyen, és a baj a legelső napon történt – kezdte Liszka az Instagram-oldalán közzétett bejegyzést. – Nagyon jó volt a tempóm, úgy éreztem, a legharcedzettebb profikkal szemben is felvehetem a kesztyűt. Egy patakban mentem, kb. 30-cal, amikor megtörtént a baj. Nem vállaltam túl magam, nem hibáztam, egyszerűen csak nem volt szerencsém… Tele volt minden kővel, pechemre elcsúszott a motorom eleje, és sajnos nagyon rosszul estem. Szerencsémre arra jött egy magyar srác, Sárvári Zsolt, akivel kapcsolatban nem túlzás kijelenteni, hogy megmentette az életem. Ezt innen is szeretném neki újból megköszönni!!”

„Miután orvos elé kerültem, azt mondták, hogy semmi különösebb probléma nem lehet, de azért a biztonság kedvéért hívtak egy mentőt, hogy bevigyenek egy alapos kivizsgálásra a dévai kórházba. Ott a CT után rögtön kiderült, hogy nagy a baj, kettészakadt a vesém. Úgy zuhantam rá egy kőre, hogy a becsapódás erejével egy az egyben szétvertem. Azonnal megműtöttek, majd a rossz laboreredményeim miatt két nap múlva egy újabb beavatkozást javasoltak. Már arról beszéltek, hogy a sérült vesém után a lépemet is el kell majd távolítani… Végül kiderült, hogy »csak« egy zsír és izomréteg vérzett be, amit a második operációban kitakarítottak.”

„Már jobban vagyok, otthon lábadozom. A hasizmom hét helyen is fel lett vágva, érzem, hogy a belső szerveim »keresik a helyüket«. Rettentően várom, hogy újból elkezdhessek edzeni, mert természetesen nincs olyan opció, hogy feladom a motorozást! Nem tudom még, milyen lesz visszaülni, lehet, hogy először kicsit félni fogok, plusz az is bennem van, hogy innentől bármi történik, csak egy vesém maradt… Lehet, hogy őrült ötlet, de én ott akarok lenni a 2025-ös SuperEnduro sorozat rajtjánál, és nem nézőként. Szorítsatok!”

Liszka tavaly mutatkozott be a Superenduro-világbajnokság második számú kategóriájában. A juniorok között aztán nagyon gyorsan megmutatta, hogy mennyire tehetséges: már az első teljes szezonja, a 2023/24-es évad második fordulójában futamot tudott nyerni. Az idei budapesti forduló után interjút adott lapunknak, amelyben elmondta, azzal lenne elégedett, ha a tabella harmadik helyén végezne. Végül ezt a pozíciót nagyszerű teljesítményt nyújtva sikerült is megszereznie.

A P1race.hu teljes szerkesztősége nevében mielőbbi felépülést kívánunk neki!

Hiába a jó kezdés, Bagnaia nem úszta meg a büntetést Álex Márquez feltartása miatt

0

Francesco Bagnaia háromhelyes rajtbüntetést kapott az Olasz Nagydíj főfutamára, miután az edzésen feltartotta Álex Márquezt. A Gresini pilótája szerint egyértelmű, hogy ez történt, a címvédő viszont úgy véli, márkatársa túlreagálta az esetet.

Francesco Bagnaia remekül kezdte az Olasz Nagydíj hétvégéjét, legalábbis ami a köridőket illeti, hiszen jelentős előnnyel végzett az élen a péntek délutáni edzésen. Az olasz versenyzőnek azonban mégsem indult ideálisan a hazai fordulója, ugyanis nem úszta meg büntetés nélkül a hajrában történt incidenst.

Az Álex Márquezt felbosszantó Bagnaia nagy fölénnyel zárta az edzést, Rinsé a nap meglepetése

Néhány perccel a vége előtt, amikor szokás szerint mindenki igyekezett javítani a legjobb idején, a gyorskörön lévő Álex Márquez utolérte a gyári Ducati lassan haladó pilótáját. A spanyol versenyzőnek meg kellett szakítania a körét, és dühösen jelezte is márkatársának, hogy feltartotta őt. A sportfelügyelők annak rendje és módja szerint meg is vizsgálták az esetet, a büntetés pedig nem maradt el.

A 27 éves motorost ugyanis háromhelyes hátrasorolással sújtották. Fontos kiemelni, hogy ez a szankció csak a főversenyre vonatkozik, tehát a sprintet abból a pozícióból kezdi meg, amelyet az időmérőn elér. Bagnaia aligha ért egyet a döntéssel. „Először is nem volt kék zászló – nyilatkozta. – Aztán kimentem a sorból, jobban lefékeztem, hogy elmenjek [az útból], és mint mindig, ő egy nagy pozőr. Szóval gesztikulált a motorján, mint mindig.”

Márquez végül egyáltalán nem járt pórul a manőver miatt, hiszen Bagnaiához hasonlóan ő az első tízben végzett, így bejutott a Q2-be. Mindez persze a büntetés szempontjából semmit nem számít, hiszen a sportfelügyelőknek magát az esetet kell vizsgálniuk, nem a következményt. Ebben pedig a Gresini motorosa szerint nincs sok kérdés.

„Gyorskörön voltam, javítottam az időmön – kezdte. – A második szektorban láttam elöl Peccót, aki nagyon lassú volt a pálya közepén. Arra számítottam, hogy figyel hátrafelé, és észrevesz engem, de nem így tett. A tizenkettes kanyarhoz érve teljesen a pálya közepén volt, az ideális íven. Ki tudtam kerülni, de el kellett vennem a gázt. Szóval nálam teljesen egyértelmű, hogy mi történt.”

Márquezt ezután szembesítették Bagnaia szavaival, különösen azzal a mondatával, amellyel az eset túlreagálására utal. A spanyol versenyzőnek erről is megvan a véleménye. „Azt is mondta, hogy nem az [ideális] íven volt, és ez nem igaz – felelte. –  Szóval nem mondok többet. Tudja, mi történt, én is tudom, mi történt, úgyhogy ennyi.”

Razgatlıoğlu elképesztő idővel vitte a Superbike-vb misanói tesztjét, Rea biztatóan szerepelt

0

Toprak Razgatlıoğlu zárta az élen a Superbike-világbajnokság kétnapos tesztjét Misanóban, miután csütörtökön és pénteken is nem hivatalos körrekordot futott. A török pilótát összesítésben Nicolò Bulega és Jonathan Rea követték a rangsorban, utóbbi a Yamahával együtt bizakodhat.

Miközben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye az Olasz Nagydíj hétvégéjét teljesíti Mugellóban, a Superbike-vb versenyzőinek körülbelül 200 kilométerrel arrébb volt jelenésük, hiszen csütörtökön és pénteken Misanóban rendeztek tesztet. A program többé-kevésbé problémamentesen lezajlott, egyedül a pénteki ebédszünetet kellett egy órával előbbre hozni, hogy kevesebb pályaidőt bukjanak az esőzés miatt.

A teszt legjobbja megkérdőjelezhetetlenül Toprak Razgatlıoğlu volt, aki csütörtökön és pénteken is az élen zárt. Ráadásul mind az 1:32.663-as, mind a másnapi 1:32.535-ös ideje jobbnak bizonyult Álvaro Bautistának a tavalyi Superpole-on felállított körrekordjánál. A BMW versenyzője amellett, hogy felkészült a két hét múlva esedékes misanói fordulóra, elsősorban a beállításokon és az elektronikán dolgozott. Csapattársa, Michael van der Mark legjobb idejével is több mint 1 másodperccel elmaradt a török versenyző idejétől.

A két nap eredményeit figyelembe véve Nicolò Bulega végzett Razgatlıoğlu mögött, de ő csütörtökön futotta meg a legjobb idejét. Az olasz versenyző volt a másik olyan pilóta, aki bement 1:33 alá, egészen pontosan 1:32.731-ig jutott. Bautista 1:33.151-nél állt meg, ami a negyedik helyre volt elég, viszont nem lehetett elégedett, ugyanis összesen négyszer esett el. Az olasz gyártó többi versenyzője közül Sam Lowes és Andrea Iannone csütörtökön az ötödik, illetve a hetedik helyet érte el, Danilo Petrucci pedig visszatért a mezőnybe súlyos sérülése után, és pénteken 1:33.963-ig jutott.

A Yamahánál elsősorban a váz egyensúlyának, a súlyelosztásnak és az üléspozíciónak a javításán dolgoztak. A munkának egyelőre meg is lett a gyümölcse, hiszen Jonathan Rea összesítésben a csütörtököt a negyedik, a pénteket pedig a második pozícióban zárta, és 1:33.113-as körével összesítésben harmadikként végzett. Ráadásul márkatársai is igencsak előkelő pozícióban fejezték be a pénteki napot: Andrea Locatelli az ötödik, Remy Gardner a hatodik, míg Dominique Aegerter a nyolcadik lett.

A Kawasakinál Alex Lowes szerepelt a legjobban, a brit motoros a hetedik pozíciót szerezte meg pénteken, miután 1:33.458-at teljesített. A 33 esztendős versenyző a csapattársa, Axel Bassani által használt elektronikát próbálgatta, amelyről csütörtökön úgy fogalmazott, hogy bár elégedett, de még dolgoznia kell rajta. Ami márkatársait illeti, Tito Rabat a tizedik, míg Bassani a tizenharmadik legjobb időt futotta meg a második napon.

A Honda arra használta ezt a tesztet, hogy a motor alapjain próbáljon javítani. A japánok új kipufogórendszert vetettek be, amely reményeik szerint javít az erőátvitelen. Mindkét gyári versenyző hangsúlyozta, hogy az eredményt tekintve nincsenek nagy elvárásaik: végül Iker Lecuona a tizenegyedik, míg Xavi Vierge a tizenhetedik pozícióban zárta a pénteki napot.

„Csodálatos” köre ellenére Rinsben maradt tartalék, Quartararo nem tudott segítséget szerezni

0

Álex Rins elárulta, maradt az Olasz Nagydíj edzésén futott körében tartalék, és leszögezte, hogy a jó kezdés ellenére van még min javítaniuk. Fabio Quartararónak az volt a legfőbb gondja, hogy senki mögé nem tudott beállni, így nem kapott szélárnyékot, ami Mugellóban rengeteget számít.

Idei önmagához képest remekül szerepelt a Yamaha az Olasz Nagydíj pénteki napján. Már az első szabadedzés előrevetítette, hogy a hangvillások előreléptek, hiszen mindkét versenyzőjük az első tízben végzett. Ez majdnem a tétre menő délutáni tréningen is megtörtént, és végül csak 19 ezreden múlott, hogy nem így lett.

Végül egyedül Álex Rins jutott be már most a Q2-be, ráadásul nem is akármilyen módon. A spanyol versenyzőt ugyanis csak az élen záró Francesco Bagnaia tudta megelőzni, mindenki másnál gyorsabb volt. A Yamaha két hete pont Mugellóban tesztelt, és úgy tűnik, hogy valóban sikerült előrelépniük, ám az akklimatizálódás szempontjából ez nem sokat számított a 28 éves motoros szerint, aki azt is elárulta, hogy maradt még benne tartalék.

Az Álex Márquezt felbosszantó Bagnaia nagy fölénnyel zárta az edzést, Rinsé a nap meglepetése

„A teszt valamelyest segít, de csak a délelőtti első tizenöt kör során – nyilatkozta. – Már Montmelóban is jó voltam, de itt, használt gumikon a jelek szerint nagyon jó vagyok. Csodálatos kört futottam, de nem volt tökéletes. Még mindig tudunk javulni egy kicsit, és tovább kell dolgoznunk a beállításokon. Fabio [Quartararo] nagyon közel volt. Beszéltünk a csapattal, és kiszámoltuk a Q2-be jutáshoz szükséges időt, az én köröm viszont sokkal gyorsabb volt, mint gondoltuk.”

Rins kiemelte, hogy teljesen egyedül ment, és senkinek nem használta a szélárnyékát, pedig ezen a helyszínen ez rengeteget számít. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes ugyanakkor hozzátette, nem oldódott meg minden probléma egy csapásra. „Szerintem az új aerocsomag nagyon jó az ilyen típusú kanyarokban – fogalmazott. – Továbbra is az a cél, hogy javítsunk a motoron, amely még mindig nagyon nehézkes az irányváltásoknál. Már a teszten is panaszkodtam az agilitás hiánya miatt, ez most még inkább így van.”

Rins hozzátette, optimistán várja a sprintet, mivel a teszten tapasztalt érzések a pénteki napon is visszaköszöntek. A spanyol pilóta kiemelte, hogy a Yamaha kevesebb mint két hónap alatt vitt pályára egy teljesen új burkolatot. „Minden alkalommal, amikor pályára megyek, a maximumot nyújtjuk, és a csapat tudja, hogy a motornak fejlődnie kell, hogy küszködünk” – folytatta.

Vele ellentétben Quartararo nem volt boldog az edzés leintése után. Délelőtt ugyan még ő volt a második, és sokáig délután is jól állt, de végül hibázott, és csupán tizenegyedik lett, 19 ezreddel lemaradva a közvetlenül előtte záró Aleix Espargarótól. A 25 éves motoros úgy véli, neki szüksége lett volna olyan típusú segítségre, amilyen csapattársának nem kellett.

„Délután megpróbáltunk találni egy másik motort – kezdte. – Sajnos mindent egyedül csináltunk. Ezen a pályán ez sok mindent megváltoztat. Senki nem volt előttem és mögöttem, és a gumik miatt nagyon nehéz volt ennyire lelassítani. Senki nem volt körülöttem, és ideje volt nyomni, még úgy is, hogy tudtuk, nehéz lesz. Főleg a bokszunk pozíciója miatt, tényleg a végén vagyunk, így egy kicsit jobban kell teljesítenünk, de azért meg kell próbálnunk utolérni a bolyt. Nagyon ritkán csinálok ilyet, de tudjuk, hogy bizonyos pályákon, mint ez, nagyon kell.”

Quartararo leszögezte, hogy a megszerzett pozíció „nem tükrözi az elvégzett munkát, és azt is elmondta, hogy tisztában van vele, hogy péntekenként jobban kell teljesítenie. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes azt is tudja, hol veszít igazán Rinsszel szemben. „Szerintem az utolsó szektorban nagyon erős, ez a gyenge pontom, neki pedig ez az erőssége – magyarázta. – Az utolsó szektorban veszítünk igazán sokat a gyorskörön, szóval valamit ki kell találnunk, hogy megpróbáljunk kicsit jobban teljesíteni.”

Quartararo kifejezetten sajnálhatja, hogy nem jutott be a Q2-be, pláne akkor, ha ez a Q1-ben sem sikerül, és az már sokszor bebizonyosodott, hogy az időmérő első szakaszában már semmire nincs garancia. Mindez alapjaiban befolyásolhatja a hétvége további részét, ezzel együtt az egyszeres világbajnok optimistán várja a futamokat.

„Sokkal jobban érzem magam a motoron, de tudtam, mi hiányzik ahhoz, hogy bejussunk a Q2-be – mondta. – Ez nem sikerült, ami kicsit bosszantó. Láthatják, hogy a tempót tekintve a második próbálkozás után [Jorge] Martín mögött voltam, és nagyon beragadtam. Láthatják, hogy vannak pozitívumok, de ami az egykörös tempót illeti, az kicsit tönkreteszi a hétvégénket. Szerintem van miért küzdeni. Van egy kis gondunk a gumikopással, de őszintén szólva úgy gondolom, hogy van miért küzdeni. Azonban mindig könnyebb megtervezni a hétvégét, amikor az ember a Q2-ben van, mint amikor a Q1-ben.”

Az Álex Márquezt felbosszantó Bagnaia nagy fölénnyel zárta az edzést, Rinsé a nap meglepetése

0

Francesco Bagnaia jelentős előnnyel végzett az élen az Olasz Nagydíj edzésén, megelőzve a meglepetésre második Álex Rinst és Pedro Acostát. Marc Márqueznek ezúttal nem okozott gondot a továbbjutás, Fabio Quartararo viszont épphogy lemaradt a Q2-es kezdésről.

A Moto3 és a Moto2 után szokás szerint a MotoGP számára is pénteken délután rendezték az első olyan eseményt, amelynek volt tétje. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az edzésen eldőlt, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben a szombati időmérőn. Ami az időjárási viszonyokat illeti, a levegő hőmérséklete 21, az aszfalté pedig 38 fokos volt a tréning elején, az esőt pedig ezúttal is megúszta a mezőny.

Acosta bukása után Viñales végzett az élen a mugellói nyitányon, remekül kezdett a Yamaha

Kezdésnek előre minden versenyző közepes gumit választott, míg hátra a közepesekkel induló Luca Marini, Franco Morbidelli és Raúl Fernández kivételével mindenki lágyat. Az első gyorskört a Pramac motorosa teljesítette, a háromszoros MotoGP-futamgyőztes 1:48.391-gyel kezdett. Azonban jó néhányan sokkal jobban kezdtek: az első próbálkozások után Maverick Viñales 1:46.165 másodperccel állt az élre, 383 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, és 919-cel Francesco Bagnaiát.

A második mért körök után változott a sorrend: a vezetést Marc Márquez vette át 1:45.582-vel, 133 ezreddel felülmúlva Álex Rinst, Quartararo hátránya pedig 429 ezred volt. Pedro Acosta mindössze 15 ezreddel maradt el a francia motorostól, míg Bagnaia ugyancsak 1 tizeden belül volt korábbi bajnoki riválisához képest. Eközben Joan Mir követte el az edzés első komolyabb hibáját, és megjárta a bukóteret, de motoron maradt.

Acosta aztán tovább gyorsult, és 351 ezredre csökkentette hátrányát Márquezzel szemben, így feljött a harmadik helyre, Azonban nem sokáig maradt ott, ugyanis Bagnaia szintén javított, és 156 ezredre faragta le a lemaradását. Nem sokkal később a GasGas pilótája a délelőtti gyakorláshoz hasonlóan ismét hibázott a San Donatóban, és a kavicságyból kellett visszatérnie a pályára.

Nem sokkal félidő előtt azonban már nem úszta meg a bukást, és a Biondetti 1-ben eldobta a motort, amely igencsak összetört. A kettő között az élmezőnyben nem változott a sorrend, egyedül Fabio Di Giannantonio jött fel az ötödik helyre 386 ezredes lemaradással, illetve Jorge Martín javított, és Quartararo mögött, a hetedik pozícióban kötött ki.

Szűk 20 perccel a leintés vége előtt aztán elkezdődtek a javítások, és Viñales 158 ezreddel felülmúlta Marc Márquez idejét, így átvette a vezetést, míg a nála 292 ezreddel lassabb Martín feljött a negyedik helyre. Az ifjabbik spanyol pilóta aztán többször is próbált javítani, de előbb Miguel Oliveira tartotta fel, majd maga hibázott.

Szintén kialakult egy kisebb konfliktus Bagnaia és Álex Márquez között, hiszen utóbbi azt sérelmezte, hogy a címvédő útban volt a Correntaióban. A sportfelügyelők vizsgálni is kezdték az esetet. Már bőven az utolsó 10 percben Rins 125 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba, megelőzve Marc Márquezt.

Az incidens után aztán Bagnaia robbantott, és 1:44.938-cal átvette a vezetést. Ezután sokan javítottak, de senki nem tudta őt megközelíteni: a második helyre Oliveira jött fel 402 ezredes lemaradással, Marc Márquez pedig mindössze 5 ezreddel volt lassabb a Trackhouse versenyzőjénél. Brad Binder és Viñales szintén gyorsultak, de mindkettőjüktől elvették a körüket, így Martín állt a negyedik, Álex Márquez pedig az ötödik pozícióban.

Időközben Acosta is visszatért a pályára, és feljött a második helyre, miután 386 ezredet kapott Bagnaiától. Azonban nem sokáig maradt ott, hiszen Rins meglepetésre nála is gyorsabb volt, és 115 ezreddel felülmúlta honfitársát. Quartararónak viszont nem sikerült a javítás, így a tizenegyedik helyen zárt, és 19 ezreddel maradt le a továbbjutásról. Ami az Acosta mögötti sorrendet illeti, Oliveira, Marc Márquez, Enea Bastianini, Martín, Álex Márquez, Viñales és Aleix Espargaró jutottak még tovább. A szabadkártyás versenyzők közül Pol Espargaró a tizennyolcadik, Lorenzo Savadori huszonkettedik lett, köztük három Honda zárt, Augusto Fernández és Marini viszont még az Aprilia tesztpilótájától is kikaptak.

A MotoGP mugellói edzésének végeredménye

Fontos kijelentést tett a Pramac főnöke, ami Marc Márquez jövőjét is befolyásolhatja

0

Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke kijelentette, istállója jövőre is a Ducati gyári motorjait fogja használni, vagyis nem vált Yamahára. Nem kizárt, hogy mindez azt jelenti, hogy amennyiben Marc Márquez nem kapja meg 2025-re a gyári csapat ülését, távozik az olasz gyártótól.

A pályán zajló események mellett a MotoGP rajongóit leginkább az izgatja, hogy Enea Bastianini, Jorge Martín vagy Marc Márquez kapja meg a gyári Ducati ülését jövőre. Csütörtökön felröppent a pletyka, hogy a Pramac versenyzője lesz a befutó, ám hivatalos megerősítés egyelőre nincs, és a hétvégén nem is várható.

Eldőlt? – értesülések szerint Martín és a Ducati közel kerültek a megállapodáshoz

Ugyanakkor egy másik fontos kérdésre lényegében választ kaptunk, még ha nem is hivatalos közlemény formájában. A Yamaha nem titkolt célja, hogy jövőre ismét egy szatellitcsapattal vágjanak neki a világbajnoki szezonnak. Bár a VR46 és a Gresini is felmerült mint lehetséges célpont, végül a Pramacra mutatkozott a legnagyobb esély.

Yamaha, Martín, Marc Márquez, Aldeguer – a Pramac főnöke állást foglalt a fontos kérdésekben

Utóbbi csapatfőnöke, Gino Borsoi azonban péntek délelőtt kijelentette, hogy nem lesz változás „Jövőre is gyári Ducatijaink lesznek” – nyilatkozta az olasz expilóta. Mindez pedig több szempontból is rendkívül fontos, a pilótapiacot alapjaiban befolyásoló kijelentés, hiszen így lényegében eldőlt, hogy nem hat, hanem továbbra is nyolc hely lesz a jelenlegi legerősebb gyártónál, a Yamaha pedig minden bizonnyal hoppon marad.

Borsoi ráadásul azt is hangsúlyozta, hogy gyári, vagyis 2025-ös Ducatikat fognak kapni. Ez pedig Marc Márquez jövőjére is hatással lehet, már amennyiben az értesülések helytállóak, és a gyári csapat valóban nem őt fogja választani. A nyolcszoros világbajnok ugyanis csütörtökön leszögezte, hogy a Pramac számára nem opció.

Marc Márquez: A Pramac nagyon jó csapat, de nekem nem opció

Azt viszont korábban elmondta, hogy a Gresininél adott esetben szívesen maradna, de azzal a feltétellel, hogy gyári motorral versenyezhet. Ennek viszont így jelentősen lecsökkent az esélye, hiszen, mint kiderült, a gyári istálló mellett továbbra is a Pramac kapja meg az adott évi technikát. Igaz, 2022-ben öt gyári gépet indítottak, hiszen az akkor a VR46-nál szereplő Luca Marini is Desmosedici GP22-est kapott, vagyis talán jövőre is meg lehetne oldani, de persze nem ismerjük a különböző szerződések részleteit.

Marc Márquez és Di Giannantonio is három vasat tart a tűzben

Ami pedig a Pramac 2025-ös felállását illeti, az borítékolható, hogy a gyári alakulat döntésétől függetlenül Martín távozik a csapattól. A spanyol versenyző helyére jó eséllyel a jelenleg a Moto2-ben versenyző Fermín Aldeguer érkezik, akiről egyelőre csak az a biztos, hogy a Ducatinál kezdi meg a királykategóriás pályafutását, de már ennek bejelentése után is azt kommunikálták a felek, hogy a Pramac a prioritás. A másik üléssel kapcsolatban hatalmas a kérdőjel: Franco Morbidellinek vélhetően javulnia kell az eddigiekhez képest, ha meg akarja tartani a helyét, és egyelőre nincs is igazán komoly utódjelölt.

Kiderült, melyik csapat motorjára ültetné fel a jövőre debütáló Aldeguert a Ducati

Mit csináljunk motorsportok helyett? Ötletek más tevékenységekhez

0

A motorsportok izgalmas és adrenalindús szórakozást kínálnak, de néha érdemes kipróbálni más tevékenységeket is, amelyek hasonlóan kielégítőek lehetnek. Legyen szó fizikai kihívásokról vagy mentális feltöltődésről, rengeteg alternatíva létezik, amelyeket érdemes felfedezni.

Miért válasszunk futást vagy sétát a motorsportok helyett?

A futás és a séta kiváló módja annak, hogy fenntartsuk fizikai aktivitásunkat és élvezzük a természet közelségét. A megfelelő cipő kiválasztása kulcsfontosságú ehhez a tevékenységhez. Válassz Under Armour cipőket a Sportano kínálatából. Kiválóan alkalmasak mind futáshoz, mind sétához. A futócipők kényelmesek, jól szellőznek és megfelelő tartást biztosítanak a lábnak, ami különösen fontos hosszabb távok esetén. Ezenkívül a futás és a séta nemcsak a fizikai egészséget javítja, hanem mentális feltöltődést is nyújt, mivel segít csökkenteni a stresszt és javítani az általános közérzetet.

Miért érdemes kipróbálni a túrázást?

A túrázás egy másik kiváló alternatíva a motorsportok helyett, amely egyszerre kínál fizikai kihívást és a természet szépségeinek felfedezését. A túrázáshoz fontos a megfelelő ruházat kiválasztása, hogy kényelmesen és biztonságosan élvezhessük a kirándulást. Trekking blúzokat keresel? Válassz légáteresztő és gyorsan száradó anyagokat, amelyek megvédik a testedet a széltől és az esőtől. A túrázás során különböző terepviszonyokkal találkozhatunk, amelyek kihívást jelentenek és fejlesztik az állóképességet, az erőt és a koordinációt. Emellett a természetben töltött idő segít feltöltődni és kikapcsolódni a mindennapi stresszből.

Milyen egyéb sportokat érdemes kipróbálni a motorsportok helyett?

A motorsportok helyett érdemes kipróbálni olyan sportokat is, amelyek különleges élményt nyújtanak és fejlesztik a fizikai képességeket. Például a hegyi kerékpározás izgalmas kihívást jelent, és lehetőséget ad a természet felfedezésére. A hegyi kerékpárok robusztusak és kiválóan alkalmasak a nehéz terepeken való közlekedésre. Emellett a vízi sportok, mint a kajakozás vagy a SUP-ozás, szintén remek alternatívák lehetnek. Ezek a sportok fejlesztik az egyensúlyérzéket és az erőnlétet, miközben élvezhetjük a víz közelségét és a természet szépségét.

Fotó: pexels.com

Még egy pár ötlet:

  • Szabadtéri kalandpark: Próbáld ki a mászófalakat, zipline-t és különböző akadálypályákat.
  • Íjászat: Tanulj meg íjjal lőni egy közeli íjászpályán.
  • Sárkányeregetés: Készíts vagy vásárolj sárkányt, és élvezd a szél játékát egy nyílt területen.
  • Geocaching: Vegyél részt ebben a modern kincskereső játékban, ahol GPS segítségével kereshetsz elrejtett tárgyakat.
  • Kalandtúra: Csatlakozz egy szervezett túrához, ahol új helyeket és rejtett ösvényeket fedezhetsz fel.
  • Hegymászás: Kezdj el mászni mesterséges falakon vagy természetes sziklákon.
  • Vízi sportok: Próbáld ki a vitorlázást, szörfözést vagy wakeboardozást.
  • Gördeszkázás: Tanulj meg gördeszkázni, vagy fejleszd a tudásod egy skateparkban.
  • Paintball: Vegyél részt egy barátságos paintballcsatában.

Hogyan válasszunk megfelelő felszerelést az új sportokhoz?

A megfelelő felszerelés kiválasztása kulcsfontosságú bármely új sport kipróbálásához. A Sportano kínálatában széles választékot találunk különböző sporteszközökből és felszerelésekből, amelyek minden igényt kielégítenek. Például, ha hegyi kerékpározást szeretnénk kipróbálni, válasszunk egy masszív, jó minőségű kerékpárt, amely megfelelően kezelhető a terepen. Ha vízi sportokat szeretnénk kipróbálni, figyeljünk a biztonsági felszerelésekre, mint például a mentőmellényekre és a megfelelő vízálló ruházatra.

A motorsportok izgalma és adrenalinja mellett érdemes más sportokat és tevékenységeket is kipróbálni, amelyek hasonlóan kielégítőek lehetnek. Legyen szó futásról, túrázásról, hegyi kerékpározásról vagy vízi sportokról, mindig találhatunk valami új és izgalmas kihívást. A megfelelő felszerelés és ruházat kiválasztása kulcsfontosságú ahhoz, hogy biztonságosan és élvezettel végezhessük ezeket a tevékenységeket.

(X)

„Méhésznek állt” a MotoGP néhány versenyzője (képek, videó)

0

Az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtónapján a gyorsaságimotoros-vb néhány versenyzője közelebbről is megismerkedett a méhészettel. A San Donato-kanyar mellett ugyanis felállítottak egy úgynevezett méhhotelt, pár pilóta pedig ezt látogatta meg.

A méhek rendkívül fontos szerepet játszanak környezetvédelmi szempontból. Ezt a négyszeres Forma–1-es világbajnok, Sebastian Vettel tanította meg a technikai sportok rajongóinak, ám most a MotoGP is igyekszik pozitív példát mutatni. Az 1-es, vagyis a San Donato-kanyar mellett ugyanis létrehoztak egy úgynevezett méhhotelt.

Néhány versenyzőnek pedig többek között azzal is telt a csütörtöki napja, hogy ezt meglátogatták. A királykategória mezőnyéből Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli, Augusto Fernández és Nakagami Takaaki voltak ott, és ha már ott voltak, kicsit bele is kóstoltak a méhészetbe, persze csak védőfelszereléssel. A programról készült videó erre a linkre kattintva tekinthető meg.

Acosta bukása után Viñales végzett az élen a mugellói nyitányon, remekül kezdett a Yamaha

0

Maverick Viñales zárta az élen az Olasz Nagydíj első szabadedzését a MotoGP-ben, Fabio Quartararót és Franco Morbidellit megelőzve. A Yamaha mindkét motorjával az első tízben végzett, a Honda viszont továbbra is szenved.

A Moto3 és a Moto2 után a MotoGP mezőnye is megkezdte az érdemi munkát Mugellóban, az Olasz Nagydíj első szabadedzésén. Bár az előrejelzések alapján erre volt némi esély, az eső egyelőre nem eredt el a helyszínen, így a versenyzők száraz körülmények között készülhettek a hétvége tétre menő részére.

Folytatja a Ducati „hagyományát” Marc Márquez a kaotikusnak ígérkező hétvégén? – menetrend

A pilóták kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumin kezdtek. Az első mért kört, mondhatni, szokás szerint, a Gresini egyik versenyzője futotta meg, ezúttal Marc Márquez személyében. A nyolcszoros világbajnok 1:49.167 másodperccel kezdett, ami elsőre csak Fabio Quartararo és Jorge Martín tudtak felülmúlni: a Yamaha versenyzője 1:48.469-cel nyitott, 547 ezreddel megelőzve a Pramac motorosát.

Persze a köridők rohamosan javultak, és az idősebbik Márquez 1:47.002-vel vette vissza a vezetést, 126 ezreddel felülmúlva Marco Bezzecchit, és további 59-cel Quartararót. A harmadik próbálkozások során aztán ketten is megelőzték a spanyol versenyzőt: az élre Álex Rins állt 1:46.719-cel, miután 243 ezreddel gyorsabb volt névrokonánál, Álex Márqueznél.

10 perc elteltével aztán Francesco Bagnaia is felugrott az élmezőnybe, hiszen csupán 71 ezreddel volt lassabb Rinsnél, míg Raúl Fernández 192 ezredes hátránnyal a harmadik pozícióba jött fel. Mindeközben Pedro Acosta a San Donato-kanyarban meglátogatta a kavicságyat, de ő megúszta a bukást. Ellentétben Rinsszel, aki a királykategória első hétvégi esését produkálta.

Szűk 15 perc elteltével Marc Márquez 1:46.587-tel visszavette a vezetést, majd Acosta 104 ezredes hátránnyal feljött a második pozícióba. Ezután viszont egészen az utolsó 10 percig nem változott az élmezőny sorrendje, a hajrá kezdetén aztán a 20 éves versenyző tovább gyorsult, és 128 ezreddel felülmúlta honfitársa idejét.

A Pramac versenyzői szintén javítottak, és Franco Morbidelli a negyedik, míg Martín az ötödik pozícióba zárkózott fel. Bő 4 perccel a leintés előtt aztán ismét változott az élen álló személye, hiszen Maverick Viñales 1:46.140-nel ugrott fel az eredményjelző tetejére, 288 ezreddel megelőzve a nem sokkal később tovább gyorsuló Morbidellit.

Acosta aztán ismét próbálkozott, de két piros szektor után a Scarperiánál elesett. Quartararónak viszont sikerült javítania, és 188 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Viñales zárta az élen a szabadedzést, mögötte pedig Quartararo, Morbidelli, Acosta, Martín, Marc Márquez, Aleix Espargaró, Bagnaia, Rins és Álex Márquez lett az első tíz sorrendje, Enea Bastianini csak tizennyolcadikként végzett. A szabadkártyás versenyzők közül Pol Espargaró tizenötödik, Lorenzo Savadori huszonkettedik lett. Rajta kívül a Hondák közül csak Luca Marini tudott más versenyzőt megelőzni Augusto Fernández személyében.

A MotoGP első mugellói szabadedzésének végeredménye

Marc Márquez és Di Giannantonio is három vasat tart a tűzben

0

Marc Márquez elárulta, három olyan forgatókönyv is van, amellyel elégedett lenne a 2025-ös évet illetően. Fabio Di Giannantonio szintén arról beszélt, hogy háromféle utat lát maga előtt, és a célja, hogy gyári csapathoz kerüljön.

Immáron jó ideje nem történt bejelentés a MotoGP jövő évi mezőnyét illetően, leszámítva Aleix Espargaró visszavonulását. Ennek elsődleges oka, hogy vélhetően minden más szereplő a Ducati döntésére vár, hogy kit tesznek be Francesco Bagnaia mellé a gyári csapathoz, és ki az a két pilóta, akinek más lehetőség után kell néznie.

Eldőlt? – értesülések szerint Martín és a Ducati közel kerültek a megállapodáshoz

Ennélfogva Marc Márquez is ott van a kulcsemberek között. A spanyol versenyző természetesen szintén vizsgálja a saját lehetőségeit, de egyelőre ő is csak annyit tehet, hogy megvárja, amíg kiderül, hogy a Ducati rá teszi-e a voksát. A 31 éves motoros ugyanakkor leszögezte, nem ez az egyetlen kimenetel, amellyel elégedett lenne.

„Volt néhány megbeszélésünk, érdekes beszélgetések, és azok az emberek, akiknek tudniuk kell, hogy mitől és hol érzem jól magam, már tisztában vannak vele – nyilatkozta a csütörtöki sajtónapon. – Csak annyit tehetek, hogy igyekszem gyors lenni a versenypályán, mert akkor több lehetőségem lesz. A pályán kívül nagyon jól érzem magam, mert három különböző forgatókönyv van, amelynek [megvalósulása] esetén jól érezném magam. Nem arról van szó, hogy csak egy opcióm van.”

Hogy mi ez a három forgatókönyv? Nos, az egyik nyilvánvalóan a gyári Ducati, a második pedig vélhetően az, hogy marad a Gresininél, de gyári, 2025-ös motort kap. Kérdés, hogy a harmadik esetében mire gondol, de vélhetően ez már egy másik márkát jelent, mivel nem sokkal korábban leszögezte, hogy a Pramac számára nem jön számításba.

Marc Márquez: A Pramac nagyon jó csapat, de nekem nem opció

„Mert ez nem opció – válaszolta az ennek okát firtató kérdésre. – Nem fogok az egyik szatellitcsapattól a másikhoz igazolni. Ahogyan Montmelóban mondtam, kicsit megváltozott a helyzetem. Tavaly kerestem valamit, amit megpróbálhatok élvezni, és megpróbáljak visszajelzéseket és önbizalmat gyűjteni, hogy újra versenyképes legyek. Most lépésről lépésre versenyképesebb vagyok. Ha viszont az ember a bajnoki címért akar küzdeni, akkor több lehetőségre van szüksége, mint például egy, a motor legújabb verziójával rendelkező gyári csapat. Hogy miért? Mert így könnyebb harcolni az élmenő srácokkal.”

Persze nem Márquez az egyetlen, akinél kérdéses, hogy miként alakul a jövője. Fabio Di Giannantonio, aki tavaly pont az ő érkezése miatt távozott a Gresinitől, idén a VR46-nál versenyez, és egyelőre közel másfélszer több pontot szerzett, mint csapattársa, Marco Bezzecchi. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes szintén arról beszélt, hogy három lehetősége van, és bár azt sem bánja, ha marad, de érezhetően nem ez a prioritása.

„Az biztos, hogy a stábommal A, B és C tervünk is van – jelentette ki. – Számomra a fejlődés a cél. A pályafutásomat tekintve ez jövőre gyári motort jelentene. Csodálatos lenne a gyári srácokkal küzdeni, és ha az embernek gyári motorja van, minden kicsit könnyebb. Ugyanakkor a [jelenlegi] istállómnál is jól érzem magam, Nagyon jó munkát végzek. Szóval van két út, amelyen dolgozunk, de a csapatnál is nagyon jó lenne folytatni. Ezzel lenne egy kis [folytonosság], két éven át ugyanazokkal az emberekkel dolgozhatnék a teljesítményemen. Szóval ez az út is remek lenne, úgyhogy dolgozunk rajta. Szerintem még kicsit korai. Nem nagyon, de néhány hetet még várnunk kell, hamarosan viszont mindent tudni fogunk.”