back to top
2025. július 23. 22:37
Kezdőlap Blog Oldal 540

A korábbi Ducati-pilóta elárulta, miért nincs elkeseredve portimãói helyezése miatt

0

Jack Miller először ült azon a gyári KTM-en, amivel megkezdi a szezont 2 hét múlva Portimãóban. Csupán a 17. helyen fejezte be a tesztet, de lemaradása 1 másodpercen belül volt az élen záró Francesco Bagnaiával szemben.

Francesco Bagnaia lehengerlő teljesítményt nyújtott a Portugáliában zajló utolsó előszezoni teszten, míg a KTM pilótája az összeszokási fázisban van új versenygépével.

A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres

Jack Miller még ismerkedik új munkaadójával és az RC16-ossal, időbeli lemaradása nem volt tetemes, de helyezésekben sokat jelentett a 0.941 másodperces hátránya, hiszen csak a 17. helyet szerezte meg. A KTM kötelékén belül ez a második helyet jelentette, az osztrák márka legjobbja Brad Binder volt 9. helyezésével.

Miller először motorozott azzal a csomaggal, amelyet a szezon elején, ugyanezen a pályán fog használni a március 24-26-i hétvégén. „Funkcionális tesztet csináltunk. Próbáltam kényelmesen érezni magam a motoron. Azon dolgoztunk, hogy a motor és a futómű legjobb kombinációját hozzuk össze. Lassan egyre közelebb kerülünk hozzá. Nem nagy különbséggel, de kikaptam Peccótól, aki 0,6 másodperccel gyorsabb volt a körrekordnál. Vasárnap egy másodpercet javítottunk. Mindenhez idő kell, de az első futamig elkezdtünk jó irányba haladni. Most még finomítanunk kell az elektronika beállításain. Összességében elégedett vagyok, bár a 17. helyezéssel nem. A sebességünk bizakodásra ad okot, sokat tanultunk ezen a teszten, és hasznát fogjuk venni.”

Egy 1-től 10-ig terjedő skálán 7-esnek látja magát a KTM-hez való alkalmazkodás útján. „Ami a motoron való érzésemet illeti, nagy lépést tettünk. Minél több önbizalmat szerzel, annál több lépést tudsz tenni. Ekkor nő a kanyarsebességed, és több kockázatot vállalhatsz. A könnyű részt már magunk mögött hagytuk, a hétről tízre lévő három a nehéz rész. A futamok mindig mások. A top10-nek lehetségesnek kell lennie.”

Jack Miller azt is elárulta, hogy kit tart az idei szezon favoritjának. „Az 1-es rajtszámmal rendelkező ember. Ahogy Pecco a tavalyi szezonban végzett és Portimãóban bemutatkozott, egyértelműen ő a favorit.”

A gyári Ducati újonca elmondta, minek köszönhető, hogy vasárnapra magára talált

0

Egy fárasztó szombati nap után Enea Bastianini a MotoGP portimãói tesztjének végén a lovak közé csapott. A Ducati gyári pilótája azonban még nem érzi késznek magát arra, hogy részt vegyen a győzelemért folytatott küzdelemben.

Az első nap után Enea Bastianini csak a 17. helyen állt a portimãói teszten, vasárnapra a 6. helyre lépett előre. Új csapattársa, Pecco Bagnaia mesés idejéhez képest 0,405 másodperc volt a lemaradása.

„A szombat kicsit szerencsétlenül alakult, volt két kisebb problémánk és ez másfél órát elvett tőlünk. Én is hibáztam, és a csapat is. A vasárnap sokkal jobb volt, mint a szombat. Változtattunk a motoron, így sokkal jobban éreztem magam rajta. Szombaton túl gyorsan értem el a határt, ennek nem örültem.”

A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres

„Nem próbálkoztunk semmi különössel. Végig azon voltam, hogy összecsiszolódjak az új motorral. A különbség a tavalyihoz képest nem olyan nagy, de az erőviszonyok mások. Talán egy kicsit többet kell dolgoznom, hogy ezt megértsem. Az első tesztnapon a motor beállításaira és a vezetési stílusomra koncentráltunk. Kicsit változtatnom kellett azon, hogyan használom az íveket, mert ezen a pályán a vezetési stílusom nem igazán kifizetődő.” – magyarázta Bastianini a SPEEDWEEK.com-nak.

„Azt hiszem, még mindig hiányzik valami ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk, de nem is vagyunk messze. Elégedett vagyok a tempóval, nem vagyok még Pecco szintjén, de nem panaszkodom.”

A világbajnok körideje sokkolta a szombaton még sötétben tapogatózó Quartararót

0

Szombaton Fabio Quartararo még „teljesen elveszett” volt Portimãóban, de aztán a Yamaha úgy döntött, újra beveti a 2022-es futóművet és aerodinamikát.

Fabio Quartararo komoly nyomás alá helyezte az olasz motorokat a portimãói teszt utolsó óráiban. Egy ideig a második helyen állt, majd végül a harmadik helyen zárt, 0,148 másodperccel elmaradva a legjobb időtől, melyet Pecco Bagnaia tudhat magáénak.

„Ma sikerült egy hatalmas lépést tennünk előre” ─ lélegzett fel a Yamaha gyári versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Részben a tavalyi aero csomagot és egy korábbi beállítást használtunk. Ez jól működött, és láthatóvá tette azt is, hogy hol voltak eddig problémáink. Még mindig hiányzik ugyan néhány apróság, de úgy érzem, kezdek teljesen eggyé válni a motorral. Sosem futottam még ilyen jó időt ezen a pályán.”

A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres

A Yamaha most már olyan motort rakott össze, amellyel Quartararo felveheti a versenyt a Ducatikkal?

„Ha nem láttam volna Bagnaia köridejét, akkor erre a kérdésre igennel válaszolnék, de ettől eltekintve egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, mint egy évvel ezelőtt. Még nem tartunk ott, ahol szeretnék lenni, de így is a fejlődés útjára léptünk. A szombati napig teljesen elveszettek voltunk, de már látom a fényt az alagút végén. A versenyeken nyilvánvalóan más lesz minden.”

A francia versenyző a vasárnapi tesztnapon a 2022-es futóművet és a 2022-es aerodinamikát használta.

„Igen, ez így van. Úgy tűnik, jó ötlet volt, mert a motor jó irányba változott.”

Quartararo tegnap egy sprintverseny-szimulációra is vállalkozott.

„Nem ment rosszul, a tempóm elég jó volt. A lágy gumikkal mentem, az első körökben túl óvatos voltam. Őszintén szólva, nyomhattam volna keményebben is, mert az utolsó köröm 1:38,8 volt úgy, hogy 12 kör volt már a gumikban, úgyhogy elégedett vagyok.”

A teszten verhetetlen volt, de mégis óvatosságra int a regnáló bajnok

0

Francesco Bagnaia a világbajnoki cím elnyerése után sikeres előszezonon van túl. Portimãóban a hivatalos körrekordnál is jobb időt ért el, de ennek ellenére óvatosságra int a szezont illetően.

2021-ben Francesco Bagnaia a kvalifikáción felállította a jelenleg is hivatalos körrekordot Portimãóban 1:38,725-es idejével. A portugál tesztet 1:37,968-as idővel fejezte be, ami 0,757 másodperccel jobb, mint az általa futott rekord.

A regnáló világbajnok a sprintfutam-szimuláción is a rekordidőn belül teljesítette körét, így számított arra, hogy bemehet 1:38 alá. „Hogy őszinte legyek, a sprintszimuláción elért 1:38,1 után elég biztos voltam benne, hogy 1:37-es időt fogok elérni a gyors körömben. De délután a körülmények egy kicsit rosszabbak voltak, mint délelőtt a szél és a hőmérséklet miatt. Azonban volt időm kétszer is nekiugrani a gyors körömnek. Az első alkalommal megértettem a helyzetet, aztán a második alkalommal máshogy közelítettem meg a szituációt. Enea például csak egyszer próbálkozott, a második kísérletnél biztosan közel került volna hozzám. Szóval nem, nem lepett meg, mert reggel teli tankkal teljesítettem az 1:38.1-es időt, de igen, elégedett voltam az 1:37-el.”

Francesco Bagnaia optimistán vághat neki a szezonnak az előszezoni teszteket követően, azonban tudja, hogy ez nem ad teljes képet, így óvatosságra int az eredményeket illetően. „Az a helyzet, hogy a tesztelés egy dolog, a versenyhétvége egy másik. Szóval meg kell várnunk a nagydíjat. De nyilvánvaló, hogy az elvégzett munka jó szinte emelt minket. Nagyon elégedett vagyok mindennel, elégedett vagyok a sprintszimulációval és az időmérővel. De ezt a versenyhétvége igazolja majd.”

A sprintfutam mellett a guminyomás szigorúbb ellenőrzése is újdonságot jelent a 2023-as szezonban, de a Ducatinál ezt is figyelembe vették a tesztek során. „Minden tesztkörön úgy dolgoztunk, mintha a guminyomásra vonatkozó szabály lenne érvényben. Ez egy kicsit más és egy kicsit kockázatosabb. Ha valaki előtted halad, akkor veszélyesebbé válik. De ha ez lesz, akkor felkészültünk. Ha nem ez lesz, akkor pedig mindenki biztonsága érdekében jobb lesz. Mindenesetre elmondhatjuk, hogy 100 százalékosan készen állunk a szezonkezdésre.”

Az szezon egyértelmű favoritjának kiáltották ki a regnáló bajnokot. Azonban az olasz versenyző óvatosan bánik ezzel is. „Nem szeretem, amikor egy teszt után azt mondják, hogy ’Ő a favorit’. Nem tudhatod, hogy egy versenyző milyen gumikat használt, vagy hogy min dolgozott… Marc Márquez például nem a gyors körre ment. Egy dolog biztos: ha holnap rendeznék a versenyt, készen állnánk arra, hogy a győzelemért harcoljunk. Ez egyértelmű. De úgy gondolom, hogy több pilóta versenyképes, ha az első helyekért való küzdelemről van szó.”

Nem minden az, aminek látszik? Álex Márquez kikotyogta testvére titkos fegyverét

0

Álex Márquez szinte ragyogott a kétnapos portimãói teszten, lenyűgözve még testvérét, Marcot is. Vasárnap a spanyol az első bukását jegyezte a Gresini Ducatival, de ezt is nagyon pozitívnak nevezte.

A Hondával eltöltött három frusztráló év után Álex Márquez idén kivirágozni látszik, miután a Gresini Ducati csapathoz igazolt. A spanyol már a sepangi teszten is bejutott a top10-be a kilencedik helyen, míg a kétnapos IRTA-teszten eggyel jobb eredményt ért el.

A 26 éves versenyző a szombati negyedik hely után vasárnap is folyamatosan az első ötben maradt, 1:38.402-es időt motorozott, ami mindössze 0,434 másodperccel maradt el a világbajnok Pecco Bagnaia legjobbjától. Márquez 72 kört tett meg a 4592 kilométeres dimbes-dombos pályán a tesztelés utolsó napján, és ezt követően így összegzett.

„Nagyon élvezem a Ducatival töltött időt, mindkét nap rendkívül pozitívan alakult” – idézi Márquezt a SPEEDWEEK.com.

A Ducati versenyzőjének vasárnapja azonban nem ment teljesen zökkenőmentesen, hiszen kétszer is a kavicságyba juttatta GP22-esét.

„Ez volt az első bukásom a Ducatival, ami nagyon pozitív volt, mert addig azt hittem, hogy bármi lehetséges a motorral. A baleset hatására jobban megismertem a határokat.”

Míg az első bukásnál hibázott az ideális ív megválasztásában, Márquez a második incidenst nem is minősítette bukásnak: „Szélesre vettem az 1-es kanyart, és amikor vissza akartam jönni, túl nagy dőlésszögben érkeztem. Számomra ez egyáltalán nem volt bukás, mert visszahoztam a motort a bokszba.”

Míg Álex egyre jobban megbarátkozik új versenygépével, addig testvére, Marc Márquez továbbra is küszködik a Repsol Honda hiányosságaival. A Ducati újonca betekintést nyújtott a testvérével folytatott esti eszmecserébe.

„Marc nem mondott sokat, csak annyit, hogy gyors voltam, mindketten fáradtak voltunk. Általánosságban beszéltünk a napról, nem cseréltünk úgy információkat, mint korábban, hiszen már nem egy gyártónál versenyzünk. Még ha a Hondának vannak is problémái, én ismerem Marcot. Egy versenyhétvégén fog még meglepetéseket okozni, mindig elő tud húzni valamit a tarsolyából, ez az ő fegyvere.”

A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres

0

A szombati Ducati-dominencia folytatódott vasárnap is Portimãóban, az utolsó szezon előtti hivatalos teszten. A regnáló világbajnok verhetetlennek bizonyult, közel 1 másodperccel ment jobb időt, mint a hivatalos körrekord. Íme, hogy alakult az idény előtti főpróba a mezőny számára.

A déli állás szerint továbbra is Francesco Bagnaia állt a hivatalos teszt időmérő listájának élén vasárnap. Apróbb változások voltak az élmezőnyben a szombati eredményekhez képest, hiszen Jorge Martín a második helyig jött előre, míg a Gresini motorján debütáló Álex Márquez a harmadik pozícióba lépett fel.

A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből

Marc Márquez villantott egyet 1.5 óra után, amikor a hatodik pozíciót érő köridőt motorozta, de 12:00-ra ez már a 13. helyet jelentette a világbajnok spanyol pilótának.

A vasárnapi teszt délelőttjén Francesco Bagnaia 1:38,154-re javította a portugál aszfaltcsík körrekordját, melyet szintén az olasz versenyző állított fel 2021-ben a kvalifikáción 1:38,725-ös idővel.

Az első tesztnap után volt egy hiányzó is a mezőnyben, ugyanis Fabio Di Giannantonio szombati bukását követően nem ülhetett motorra a második etapban. „Tegnap jól dolgoztunk. Gyorsak voltunk és körről körre javultunk. A nap vége felé megcsúsztam, a kavicságyban végeztem, és beütöttem a fejem, az orvosok kórházba vittek kivizsgálásra. Rendben vagyok, de a második tesztnapra versenyzésre alkalmatlannak nyilvánítottak. Semmi ok az aggodalomra, jól vagyok és gyorsak vagyunk. Idén veszélyesek lehetünk.” – jelezte Instagram-oldalán.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Fabio Di Giannantonio (@fabiodiggia49) által megosztott bejegyzés

Vasárnap délelőtt is voltak bukások – Brad Binder és Álex Márquez is elestek. Marc Márquez pedig műszaki probléma miatt volt kénytelen szünetet tartani.

2 órával a tesztelés vége előtt némileg átalakult a sorrend. A szombaton küszködő Fabio Quartararo a második helyre terelgette Yamaháját a tavalyi motorburkolatot használva. Szombathoz képest rengeteget fejlődött, közel került a Ducatikhoz. Később a francia versenyző kipróbált egy másik burkolatot is, egy Aprilia-stílusú szárnnyal gurult a pályára.

A korábbi világbajnok szenved, idén nem a végsebesség a Yamaha legnagyobb problémája

A harmadik pozícióba Johann Zarco sorakozott fel, megelőzve Álex Márquezt, Jorge Martínt, Aleix Espargarót, Miguel Oliveirát ás Maverick Viñalest. Marc Márquez a déli álláshoz képest előrébb tudott kapaszkodni, mint a legjobb Honda-versenyző, a kilencedik helyen állt néhány órával a leintés előtt, ám később többen is megelőzték. Több problémája is akadt a nap folyamán, délelőtti technikai gondja után délután az 1-es kanyarban bukott. A spanyol nem volt egyedül a műszaki problémával, Luca Marinit is versenygépe meghibásodása hátráltatta. Aleix Espargaró annak ellenére teljesített reménykeltően, hogy fájdalmakkal küzdött és attól tart, hogy műtétre lesz szüksége, a motorversenyzőknél gyakori rekesz szindróma („arm pump”) miatt.

Bagnaia, Bastianini és Quartararo elvégezték a kötelezőt, a sprintfutam-szimulációt.

Francesco Bagnaia 1 órával az utolsó előszezoni teszt vége előtt még nagyobb fokozatra kapcsolt, 1:37.968-as idejével tovább faragta a hivatalos körrekordot (mostani ideje nem számít hivatalos rekordnak). A második helyen álló Johann Zarcót közel 3 tizeddel előzte meg, akit szorosan követett 2021 világbajnoka, Quartararo. Az első tízben ekkor 5 Ducati szerepelt, de a gyári Apriliák és Brad Binder is beférkőzött az armada tagjai közé. A regnáló bajnok újdonsült csapattársa, Bastianini zárta ekkor az első tízet, Marc Márquez kiszorult onnan.

Szoros volt a mezőny eleje, az első 14 versenyzőt mindössze 1 másodperc választotta el egymástól röviddel a gyakorlás vége előtt. Míg Brad Binder bukása után is a 6. legjobb időt érte el, Jack Millernek kevésbé ment, csupán a 16. helyet foglalta el.

Az utolsó 3 perchez érkezve Marco Bezzecchi javított sokat, aki a 4. helyig lépett előre, míg a gyári versenyzőnek, Bastianininek is sikerült az ötödik helyig repítenie Ducatiját. Ezután érkezett Luca Marini, aki a gyakorlás nagy részében a 15. helyen tanyázott, de 62. körében a 4. legjobb időt motorozta. Ezzel az első nyolcban 7 Ducati végzett, csupán Quartararo tudta tartani a lépést az élmezőnyben a bolognaiakkal.

A top10 Bagnaia, Zarco, Quartararo, Marini, Bezzecchi, Bastianini, Álex Márquez, Martín, Binder és Aleix Espargaró sorrendben alakult. Marc Márquez a szombati naphoz képest tudott javítani, de legjobb ideje csupán a 14. helyre volt elég.

Rendkívül közel vannak egymáshoz a versenyzők a jelenlegi állapot szerint, hiszen 17 versenyző végzett 1 másodpercen belüli idővel. Az utolsó helyen a Ducati tesztversenyzője, Pirro 2.131 másodperccel ért el rosszabb időt, mint az éle záró Bagnaia.

A Yamaha keményen dolgozott a vasárnapi napon, ők tették meg a legtöbb kört, szám szerint Morbidelli (csupán a 19. lett) 89, míg Quartararo 88 kört tett meg a portugál aszfaltcsíkon.

A teszt végeredménye:

A szombaton agyrázkódást szenvedő versenyző erősen kritizálja a portugál pályát

0

Fabio Di Giannantonio szombaton a 7-es kanyarban bukott, aminek következtében elveszített egy tesztnapot. Sérüléséért a portimãói kavicságyat hibáztatja.

A Gresini csapat versenyzője, Fabio Di Giannantonio nagyon szerencsétlen bukást szenvedett szombaton Portimãóban. Állítása szerint nem lett volna semmi probléma, ha a kavicsok a bukótérben megfelelő méretűek.

„A tegnapi nagy volt, de összességében egész jól vagyok. Azt hiszem, ma már tudnék motorozni, de az orvos azt mondta, hogy nyugodjak meg, és várjak egy kicsit, mert agyrázkódásom van. Kár, mert nagyon jól ment a nap, és remekül éreztem magam a motorral, ahogy Sepangban és Valenciában is. Azért is kár, mert őszintén szólva ez nem volt egy nagy bukás, de a kavicságy elképesztő itt. Minden évben panaszkodunk a kavicsokra, mert nagyon nagy darabok vannak közte. És amikor belecsapódsz, az sokkal fájdalmasabb, mint az aszfaltnak ütközni. Csak csúsztam a pályán, és amint beértem a kavicságyba az olyan volt, mint egy robbanás. Amint a fejem nekicsapódott a kavicsnak, teljesen ‘kikapcsoltam’. De ha megnézed a sisakot, az valami hihetetlen. Soha nem láttam még ilyet. Megkértem a csapatomat, hogy mondjanak valamit, mert nagyon odafigyelünk olyan dolgokra, mint a versenyzők biztonsági felszerelése, a festék a szegélyköveken és a pálya szélén lévő vonalak, szóval szerintem kell egy irányelv a kavicságyakra is. Mert így olyan, mintha a falnak mennénk, és azt mondtam, hogy ha így kell versenyeznünk, akkor jobb, ha Monacóba megyünk! Ott nagyobb a show, és a kockázat is ugyanolyan. Sok-sok éve kérjük őket, hogy változtassák meg itt a kavicsot, de csak az 1-es kanyarban változtattak, a pálya többi részén nem. Minden alkalommal azt mondják ‘igen, megcsináljuk’. Mi, a versenyzők, a versenyigazgatóság és a személyzet is kéri a pályát, hogy tegyenek valamit, de úgy tűnik, hogy nem.”

Di Giannantonio, aki az első napon a kilencedik leggyorsabb volt, elmondta, hogy a baleset után szédült, homályosan látott és hányingere volt.

A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből

„Ez nagy volt, őszintén szólva. De a baleset úgy kezdődött, mint egy normál bukás, így elveszíteni egy tesztnapot és 3-4 nap edzést otthon, csak a kavics miatt, dühít.”

A küszködő Repsol Honda egyetlen fegyverére a korábbi világbajnok hívta fel a figyelmet

0

A Repsol Honda újonca, Joan Mir jobb tempóra számított szombaton Portimãóban. Úgy véli, hogy az első futamon nem tud majd az élmezőnyben versenyezni. Azonban felfedezett egy pozitívumot a motoron, ami talán halvány reménysugárként javíthat a Honda helyzetén.

Joan Mir az idei sepangi tesztbemutatkozásán figyelemre méltóan jól teljesített a Repsol Hondával, a 12. helyen végzett. A mallorcai az IRTA teszt első napján, Portimãóban is a legjobbat hozta ki magából. Míg a Honda sztárja, Marc Márquez a 19. helyen zárt, Mir a 14. pozícióig jutott, és alig egy másodperccel maradt el a világbajnok Pecco Bagnaia által elért napi legjobb időtől.

„Nem mondhatjuk, hogy pozitív nap volt” ─ jellemezte a 2020-as MotoGP világbajnok a HRC táborában uralkodó nyomott hangulatot a SPEEDWEEK.com-nak.

„A sepangi teszt után jobb tempóra számítottam itt. Szeretem ezt a pályát és mindig gyors vagyok itt. Erősnek érzem magam az irányváltásoknál és olykor a gyors kanyarban is. A 2. és 3. szektorban a top-3-ban vagyunk, de az 1. és 4. szektorban valószínűleg a mezőny legvégén.”

A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből

A tesztnap végén a MotoGP-pilótáknak 15 percük volt a rajtgyakorlatokat végezni. Joan Mir teljes mértékben kihasználta ezt a lehetőséget, és meglepődött RC213V milyen hihetetlen dologra képes.

„A Honda nagyon agresszív a rajtnál. Ehhez hozzá kell szoknom, és ennek megfelelően kell beállítani az elektronikát. Tudtam, hogy amikor ehhez a csapathoz igazoltam, az egyet jelent majd egy tanulási folyamattal is, és nem fogok nyerni az első futamon, mert ettől jelenleg messze vagyunk.”

A korábbi világbajnok szenved, idén nem a végsebesség a Yamaha legnagyobb problémája

0

A Yamaha továbbra sem tartozik a legerősebb motorok közé az előszezoni teszteredmények alapján. A korábbi világbajnok elárulta, hogy jelenleg nem a végsebesség a legnagyobb problémájuk.

Új gumikon szenved a Yamaha M1-ese, ami nagy fejtörést okoz Fabio Quartararónak. Ennek a problémának a súlyát mi sem mondja el jobban, mint hogy szombaton a francia pilóta alig gondolt a végsebességére, ami az elmúlt években az M1 legnagyobb gondját jelentette.

A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből

A 24 éves versenyző a portimãói teszt első napján a 8. helyen végzett, majdnem 1 másodperccel lemaradva a legjobb időt motorozó Francesco Bagnaia mögött. Nyilatkozata alapján nem elégedett a gyakorlás alatt tapasztaltakkal.

A portugál aszfaltcsíkon Francesco Bagnaia 1:38.725-ös idővel érte el a legjobb köridőt 2021-ben az időmérő edzésen.

„Jelenleg nagyobb problémáink vannak, mint a végsebesség. Az utolsó pillanatban feltettünk egy lágy abroncsot. Kicsit jobb volt, de 39,6-os időt mentem, tavaly pedig az egész hétvégi esős időjárás után a harmadik köröm a közepes gumival 39,4-es volt. A tavalyi versenyen minden időnk ’39-es volt, de ma csak egy ’39-est mentünk a közepes gumival, és Marc mögött voltam, teljesen a határon.”

Quartararo nem érti, mi okozza a gondot az új gumikon. „Nem csak a fékezésnél van gond, hanem a kanyarsebesség, a stabilitás, a kanyarokból való kilépésnél. Általában a múltban amikor új gumit használtam, mindenhol gyorsabb voltam. Szóval ezt nehéz megérteni. De az is nehéz, ahogy a motor rázkódik és sok más is. A probléma nem csak a kvalifikációval van, egy új gumival a versenyen is gond lehet. Aggódom a sprintversenyek miatt, mert ha megnézzük magunkat az élmezőnyhöz képest, amikor ők új gumit tesznek fel, és amikor mi, akkor fél másodperccel lassabbak vagyunk. Aztán a 15. körtől a 25. körig 1-2 tizeddel vagyunk lassabbak. De a legnagyobb különbség az új abroncsokon van, és ez még nagyobb az időmérésen.”

Quartararo bízik abban, hogy a japán márkánál találnak megoldást a teszt második napján, amely az utolsó főpróba a két hét múlva kezdődő szezon előtt.

„Remélhetőleg holnapra meglesz a megoldás. De most még nem érzem magam készen az első versenyre, és nem érzem jól magam a motoron, ezért azt hiszem, ma először nem figyeltem a végsebességet.”

Quartararo szombaton egy nagyobb szárnyat is kipróbált, vasárnapra pedig új aero-elemek tesztelése is tervben van. „Holnap kipróbálunk még egy szettet és ennyi. De ma nem sok mindent teszteltünk. Csak azt igyekeztünk kitalálni, hogy találunk-e jó alapot a motorunknak. Még nem találtuk meg, de inkább a beállításon kell dolgoznunk, mint az új dolgokon.”

Sérülés és piros zászló után újabb nagyon szoros befutót hozott Amerika legrangosabb motorversenye

0

A tavalyi után ismét hihetetlenül szoros befutót hozott a Daytonai 200 mérföldes motorverseny. A futamot piros zászlóval kellett megszakítani, korábban pedig egy sérülés is történt.

Szombaton rendezték meg az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb presztízzsel bíró motorversenyét, a Daytonai 200 mérföldes viadalt. Az idei kiírás a 81. volt – a versenyt tehát már a daytonai oválpálya 1959-es építése előtt is megrendezték Daytona Beach homokos tengerpartján.

A legendás viadalt 2005 óta a Supersport (illetve az ahhoz nagyban hasonlító Formula Extreme, illetve Daytona Sportbike) géposztály számára írják ki, így a futamon rendszerint részt vesz a MotoAmerica Supersport-bajnokság krémje – de nemcsak ők, hanem olykor más, európai versenyzők is elindulnak. Így idén a nevezési listán találtunk – többek között – két „mindenevőt”, akik a Supersport-vb-től a Brit Superbike-on át az Endurance-vb-ig már sok helyen elindultak: a tavalyi harmadik helyezett portugált, Sheridan Moraist és az újonc spanyol Xavi Forést. Utóbbi idén az amerikai Supersport-bajnokságban fog versenyezni a gyári Ducati csapat, a Warhorse HSBK színeiben. Ott a címvédő Josh Herrin helyét veszi át, aki idénre visszamegy a királykategóriába Danilo Petrucci helyére.

Nem szerepelt azonban a nevezési listán az Amerikában élő magyar, Halász Antal, aki az elmúlt évek Daytona 200-ain rendszeresen elindult.

A rajtelsőséget az említett Herrin szerezte meg, a mellőle a yamahás PJ Jacobsen és a suzukis Tyler Scott indulhattak. Forés a 14., míg Morais a 15. rajthelyre kvalifikálta magát. Ám a két európainak hamar véget ért a floridai kaland: Forés az 57 körösre tervezett futamot már négy kör után feladni kényszerült egy műszaki probléma miatt; Morais pedig ott sem tudott lenni a rajtrácson, mivel a kvalifikáció során egy bukás következtében megsérült, így visszalépett a futamtól.

A rajt simán eljött, az első körökben az élmenők leszakították maguktól a többieket. Olyanok mentek ott, akik mindannyian esélyesek voltak a győzelemre: a már említett Herrin; a korábbi AMA Superbike bajnok Josh Hayes (Yamaha); a korábbi MotoAmerica Supersport-bajnok mexikói Richie Escalante (Suzuki); a legutóbbi két Daytona 200 győztese, Brandon Paasch (Triumph); a négyszeres győztes Danny Eslick (Triumph); a Supersport-világbajnoki futamgyőztes PJ Jacobsen (Yamaha); a tavalyi ezüstérmes dél-afrikai Cameron Petersen (Yamaha); valamint a bombaformában lévő Hayden Gillim (Suzuki). A főtribünről nézve így nézett ki a futam első fele:

Petersen a rakoncátlankodó kuplung miatt pár kör után leszakadt az élbolyról, amely a 18. kör környékén történő első boxkiállások során kettévált. A 23. kör után Escalante, Eslick, Herrin és Hayes alkották az élmenők csoportját. Jacobsen és Paasch jó 6 másodperccel mögöttük voltak – Paasch ráadásul kapott egy 15 másodperces büntetést boxutcai gyorshajtás miatt, ami azt jelentette, hogy elbúcsúzhatott a zsinórban harmadik győzelmétől. Jacobsen a 31. körben elesett, ám folytatni tudta. Ahogy teltek a körök, Eslick már nem tudta tartani a lépést, Hayest pedig feltartották a lekörözött versenyzők – így Escalante és Herrin ketten maradtak az élen, és körökön át ádáz csatát vívtak az elsőségért. A ducatis azonban egy merész manőver révén kiütötte a mexikói riválisát:

Az 52. körben Teagg Hobbs és Jason Waters bukása miatt piros zászlóval megállították a futamot. A szabályok értelmében (a piros zászlót követő újraindítás után minimum 10 kört kell teljesíteni) a versenyirányítás úgy döntött, hogy a hátralévő 5 körhöz még 5-öt adnak, így a Daytona 200 végül „Daytona 217” lett. További döntésük volt még, hogy Escalante kilökése miatt Herrin nem az első, hanem a hetedik rajtkockából kezdheti meg az újraindított versenyt.

A 10 körös futamon hamar kialakult egy hatfős élboly: Herrin, Petersen, Paasch, Hayes, Jacobsen és Hobbs. Az utolsó kört Herrin kezdte meg az élen, ám az oválra visszaérve Hayes átvette a vezetést, és az utolsó kanyarig tartotta is az első helyet – ám a befutónál Herrin a szélárnyékot kihasználva elment mellette, és megszerezte a győzelmet!

Josh Herrin 13, a Ducati pedig 12 év után nyert ismét Daytonában – mindkettejüknek ez a második győzelmük! Herrin ezzel rekordot döntött: két daytonai győzelem között még senkinek sem kellett ilyen hosszú időt várnia (az eddigi csúcstartó Eddie Lawson volt hét évvel – 1986 és 1993).

Bár a befutónál egyetlen ezreddel megelőzte Josh Hayest, az említett büntetés miatt Brandon Paasch második helyett csak 12. lett végül. Hayes számára ezúttal sem jött össze a daytonai győzelem (2008-ban utólag megfosztották a diadaltól szabálytalan főtengely miatt), és be kellett érnie az ezüsttel. A dobogót az egy darabig körhátrányban is lévő Cameron Petersen tette teljessé. Büszke lehet magára a 4., illetve 5. helyen záró Hayden Gillim és PJ Jacobsen, mivel mindketten buktak a futam során, de folytatni tudták, és ilyen előkelő pozícióba zárkóztak fel.

A 81. Daytonai 200 mérföldes első tíz helyezettje

# Versenyző Csapat Motor Különbség
1 Josh HERRIN Warhorse HSBK DUCATI 62 kör
2 Josh HAYES Squid Hunter Racing YAMAHA +0,070
3 Cameron PETERSEN Attack Performance YAMAHA +0,140
4 Hayden GILLIM Disrupt Racing SUZUKI +0,173
5 PJ JACOBSEN Tytlers Cycle YAMAHA +0,439
6 Teagg HOBBS M4 ECSTAR SUZUKI +1,279
7 Geoff MAY Disrupt Racing SUZUKI +4,462
8 Danny ESLICK TOBC Racing TRIUMPH +11,776
9 Matt TRUELOVE Truelove Brothers YAMAHA +11,780
10 Jason FARRELL Farrell Performance KAWASAKI +14,523

 

Itt megtekinthető a futam negyedórás összefoglalója: