back to top
2025. július 23. 16:07
Kezdőlap Blog Oldal 541

Így reagált Rossi, amikor felkérték, hogy szerepeljen a „Marc Márquez: All In” című sorozatban

0

Ugyan megkeresték, Valentino Rossi visszautasította annak lehetőségét, hogy Marc Márquez dokumentum-sorozatában szerepelve elmondja a saját verzióját.

Az Amazon Prime Video „Marc Márquez: All In” című sorozatában a Repsol Honda versenyzője minden eddiginél részletesebben beszél azokról az incidensekről, amelyek a Rossival való rivalizálásához vezettek. Jorge Lorenzót és Dani Pedrosát is meginterjúvolták a Márquezzel való hullámzó kapcsolatukról, de Rossi visszautasította az ajánlatot, hogy csatlakozzon.

„Konzultáltunk Valentinóval, de ő nem akart részt venni” – mondta Jaime Pérez rendező a Revelónak.

„Volt egy dokumentumfilmünk Marc Márquezről, de beszéltünk a Lorenzóval kapcsolatos eseményekről is, vagy az első évekről Pedrosával, ahol erős dolgokat mondott. Elmentünk hozzájuk, elmagyaráztuk nekik, és a két spanyol versenyző igent mondott, Rossi pedig nemet, amihez természetesen minden joga megvolt.”

Marc Márquez kifejtette utolsó körös taktikáját, ami szerinte belefér

Márquez egyenesen azzal vádolta Rossit, hogy szándékosan lerúgta őt a motorjáról a hírhedt 2015-ös sepangi versenyen, és elismerte, hogy nem akart segíteni riválisának abban, hogy abban a szezonban megnyerje a bajnokságot.

„Hiszem, hogy minden ilyen típusú produkció közelebb hozza a közönséget a főszereplőkhöz, és megmutatja, hogy ők is emberek” – mondta Pérez rendező.

„Marc azon volt, hogy a közönség őt magát ismerje meg. Ily módon, a nagy sztárok humanizálásával olyan nézők érdeklődése is megnyílik, akiknek valószínűleg eszükbe sem jutott volna megnézni egy egész MotoGP-szezont, és ezáltal rájöhetnek arra is, hogy ez a sportág milyen látványos, és érdemes nyomon követni.”

Rossi talán nem akart részt venni, de Emilio Alzamora interjút adott.

„Emilio Alzamora helyzete sok év után egy nagyon kényes dolog, ami tényleg csak őket érinti, de mi ott voltunk. Ebben az esetben a szakmai rész ugyanúgy érintett volt, mint az emberi kapcsolat, hiszen 18 évig tartó együttműködésről beszélünk, melynek tavaly vége szakadt. Természetes, hogy üresség marad mögötte és fájdalom. Ez olyasmi, amit el kell mesélni, de azzal a gondossággal és tisztelettel, amit megérdemel.”

„A dokumentum-sorozat elkészítésének ötlete Márqueztől származott, aki úgy vélte, hogy elérkezett az a pillanat, amikor kora, érettsége és személyes helyzete miatt készen áll arra, hogy valami sajátot rögzítsen. Végül minket választott, hogy elkészítsük. Néha a cég fordul a főszereplőhöz, de ebben az esetben ez fordítva történt.”

A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből

0

Hat Ducati-pilóta az első tízben – ez volt a felállás MotoGP első tesztnapján délben Portimãóban. A nap folyamán az erőviszonyok mit sem változtak, csak az Aprilia volt képes felvenni a versenyt a verhetetlennek tűnő Desmosedicivel.

A portimãói MotoGP-teszt helyi idő szerint 17:30-ig tartott, 12 órakor Luca Marini állt az élen a Ducatival. A Mooney VR46 Ducati csapat versenyzője egyre inkább titkos favoritnak számít, miután már a novemberi valenciai és a februári sepangi tesztet is uralta. Egyértelműen otthon érzi magát a Ducati GP22-es versenygépén.

Összességében elmondható, hogy a Ducati továbbra verhetetlen. Míg Malajziában már három nap után nem kevesebb, mint hét Ducati-pilóta végzett az első tízben, a Portugál Nagydíj előtti utolsó főpróbán is Desmosedici-dominanciára lehetett számítani.

Emlékeztető: Zarco tavaly Portugáliában 1:42.003 perces idővel szerezte meg a pole pozíciót. A 4,592 km hosszú pályán az abszolút legjobb köridőt azonban Pecco Bagnaia érte el a 2021-es kvalifikáción 1:38.725-ös idővel. Fabio Quartararo a 2022-es Portugál Nagydíjat 5,4 másodperccel nyerte Johann Zarco és 6 másodperccel Aleix Espargaró előtt.

Fabio Quartararo helyi idő szerint nem sokkal 12 óra előtt feljött a harmadik helyre, és már csak 0,114 másodperccel volt lemaradva Luca Marinitől. A Yamaha versenyzője tényleg kipasszírozott mindent a versenygépből, hiszen délig 33 kört tett meg.

A Honda sztárja, Marc Márquez viszont 0,966 másodperccel lemaradva a 12. helyen állt ekkor. A HRC tesztpilótája, Stefan Bradl, aki a múlt hétvégén már három napot töltött Jerezben, hogy próbálja orvosolni a csapat problémáit, a nem túl előkelő 18. helyen körözött.

A második helyezett Fabio Quartararo volt a legszorgalmasabb 33 körrel. Helyi idő szerint nem sokkal 12 óra előtt feljött a harmadik helyre, és már csak 0,114 másodperccel volt lemaradva Luca Marinitől.

A Red Bull KTM számára egyelőre csak a diszkrét 17. és 19. helyeket (Brad Binder és Jack Miller) kaparintotta meg, míg a GASGAS duója, Augusto Fernández és Pol Espargaró még hátrébb szerepelt. A frissen a gyári Hondától érkezett pilótát még egy bukás is hátráltatta.

Luca Marini 15:30-kor még mindig a legjobb idővel büszkélkedhetett. Az első négy helyen álló Ducatit mindössze 0,095 másodperc választotta el egymástól, az ötödik helyen pedig Maverick Viñales érkezett az Apriliával. Johann Zarco egy korábbi bukása után újra felvette a ritmust, azonban nem ő volt az egyetlen, aki megjárta a kavicságyat. Marc Márquez délután a 14-es kanyarban dobta el a Hondát.

Az Aprilia gyári versenyzői délután új aerodinamikai trükkel hívták fel magukra a figyelmet: az RS-GP23-ason új szárnyak láthatók, amelyek a villa külső csövén lévő elemhez vannak rögzítve. A végsebességet tekintve Aleix Espargaró tartotta magát a második helyen Marini mögött, aki 340,6 km/h-val büszkélkedhet.

Fél 5-re jelentősen felborult az élmezőny: Miguel Oliveira, Francesco Bagnaia és Álex Márquez is megelőzte az eddigi éllovas Luca Marinit. Az olasz azonban nem volt rest, azonnal visszatért a tabella élére az 58. körében. Álex Rins lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Hondával a kilencedik helyen állt, a Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo pedig a tizenkettedik helyre esett vissza.

20 perccel a leintés vége előtt Pecco Bagnaia több mint két tizeddel vette át a vezetést honfitársától. Marc Márquez és Fabio Quartararo továbbra sem szerepelt az első tízben. A francia végül negyed órával a vége előtt feljött a nyolcadik helyre, de hátránya így is közel egy másodperc volt a tavalyi világbajnokkal szemben.

Pecco Bagnaiát végül egyik versenytársa sem tudta maga mögé utasítani a portugál teszt első napján. A Ducati ismét fölényesen szerepelt, a Yamaha becsületét Quartararo igyekezett megmenteni, de így is be kellett érniük a francia nyolcadik helyével. A Hondák továbbra is szenvednek, még Marc Márquez sem tudott semmit előrántani a kalapból, hogy mentse a csapat kilátástalannak tűnő helyzetét.

A teszt végeredménye:

A korábbi MotoGP-pilóta állapota rosszabb volt, mint gondolták, Mandalika után kórházba került

0

A Superbike-mezőny több tagja küzdött gyomor-bélrendszeri fertőzéssel Mandalikán. Eric Granado és Jonathan Rea is megbetegedtek, de a legsúlyosabbnak Remy Gardnernél bizonyult a probléma.

Eric Granado is az orvosi központból jelentkezett be Mandalikán…

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Eric Granado 🇧🇷 (@ericgranado) által megosztott bejegyzés

Remy Gardner súlyos gyomor-bélrendszeri problémákkal küzdött Mandalikán, aminek következtében az egész szombati napot ki kellett hagynia.

Az Superbike-újonc a vasárnapi futamra visszatért, ahol összeszorította a fogát és elképesztő felzárkózást teljesített – vasárnap délelőtt a 22. rajtkockából a 14. helyre, a délutáni főfutamon pedig a 7. helyre lépett fel, ami idei legjobb teljesítménye eddig.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team (@grtyamahawsbk) által megosztott bejegyzés

Gardner gyorsan hazautazott Indonéziából, hétfőn érkezett meg otthonába, Andorrába. Az ausztrál versenyző megpróbáltatásai azonban nem értek véget, tünetei nem fokozódtak, aminek következményeként bevonult a kórházba. „Ott egy E. coli baktériummal és kétféle vírus okozta fertőzést találtak a gyomromban”adta hírül az ausztrál versenyző. Az E. coli baktérium okozta betegségek domináns tünete a hasmenés, hányinger, hányás, hasi fájdalom és ritkán láz is előfordulhat.

Az Aprilia versenyzője számára továbbra is felfoghatatlan, amit gyermekei ma már természetesnek vesznek

0

MotoGP-pilótának lenni sokkal több annál, mint hogy egy hétvégére elutazol egy pályára, ahol versenyzel, megpróbálsz dobogóra állni, majd egy hét múlva újra megismétled az egészet. Aleix Espargaró kifejtette, mennyire fontos számára az, hogy családja mindenben mellette áll.

A kameráktól távol töltött idő óriási szerepet játszik egy versenyző életében. Ez több mint létfontosságú. A barátok és a család nélkülözhetetlen összetevői az életüknek. A „There Can Be Only One” című filmben Aleix Espargaró kitér a család döntő szerepére is.

A 2022-es szezon áttörést hozott a spanyol számára. A 200. királykategóriás indulásán Espargaró először nyert nagydíjat, és ezzel a bajnoki cím biztos kihívójává vált.

A „There Can Be Only One” című négyrészes doku-sorozatban, amellett, hogy láthatjuk a híres argentin győzelem utáni érzelemkitörést, Espargaró arról is beszél, hogy két gyermeke mindig arra kéri őt, hogy hozzon nekik egy trófeát, amikor elutazik egy-egy futamra. Max és Mia számára már megszokottá vált, hogy apjuk a dobogóra állva egy trófeával tér haza, de ez nem volt mindig így.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aleix 41 (@aleixespargaro) által megosztott bejegyzés

 „Amikor elutazom egy versenyre, a gyerekeim mindig azt mondják nekem: ‘Oké papa, ne felejts el trófeát hozni haza'” – mondta a 41-es rajtszámú versenyző a motogp.com-nak.

„Nem igazán tudják, milyen volt az apjuk a múltban, soha nem hoztam haza trófeákat, de ez már megszokottá vált számukra. Számomra viszont nem.”

Megható pillanat az is, amikor Espargaró felidéz egy beszélgetést, amit a feleségével folytatott, miközben a pályától távol lazítottak.

„Egy nap feküdtünk a füvön, és azt mondta nekem: ‘El tudod képzelni, hogy megnyered a bajnoki címet!’. Én pedig majdnem elsírtam magam, mert még soha nem mondott nekem ilyet. Azt mondtam, őszintén, el sem tudom képzelni, hihetetlen lenne.”

„There Can Be Only One” című fantasztikus, mélyreható dokumentumfilmet most ingyenesen megnézheted a VideoPass Free Trial segítségével.

Rins elmondta, milyen kihívások várnak rá Portimãóban

0

Álex Rins és a MotoGP-mezőny 2023-as szezonja rövidesen elkezdődik. A spanyol pilótára még sok munka vár új csapatával.

Az LCR Honda a héten bemutatta 2023-as motorjait. Rins motorja igazán mutatósra sikerült, de hogy mennyire lesz gyors? A rövidesen kezdődő, utolsó előszezoni teszten Portimãóban erről már láthatunk egy aktuális státuszt.

Ezzel a motorral menne a győzelemért az LCR Honda 2023-ban

A Suzuki kiválásával Álex Rins először találja magát egy szatellit csapat színeiben királykategóriás pályafutása során. A 27 éves versenyző 2022-ben az utolsó három futamon két győzelmet szerzett a japán csapatnak. Idén az LCR Honda csapatában új kihívás elé néz. „Természetesen észreveszed a különbségeket. Amikor a Suzukinál bejöttem a boxba, mindig sokan vártak ott. Most csak a csapatfőnököm és egy Honda-alkalmazott”.

Sepangban a 19. helyen végzett, de lemaradása nem volt tetemes Luca Marini legjobb idejéhez képest. Portimãóban még rengeteg munka vár rá és csapatára. „Sok mindent kell tesztelnünk, ugyanakkor fel kell készülnünk az első versenyre is. Szóval az első napon megpróbálunk minél több alkatrészt kipróbálni. Aztán a második napon a közelgő nagydíjra koncentrálunk, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Különböző futóműveket kell tesztelnünk, amelyeket Sepangban még nem próbáltam ki. Néhány elektronikai alkatrész is a rendelkezésemre áll, valamint több lengőkar is.”

A spanyol versenyző kapcsolata eddig jól alakul új csapatával, reakcióiból úgy tűnik, megtalálták a közös hangot: „A csapattal dolgozni nagyon szórakoztató. Amikor egyik csapattól a másikhoz kerülsz, te vagy az új ember. Meg kell szoknod az ő munkamódszereiket, de ők is igyekeztek megérteni és alkalmazkodni az én módszereimhez. Bíznak bennem, és ez jó érzés.”

A bizalom elvesztése csúnya véget vetett a Ducati és vb-második versenyzője közötti kapcsolatnak

0

Volt egy versenyzője a Ducati gyári csapatának, aki hosszú éveken keresztül kitartott az olasz márka mellett. A bajnoki címig nem jutott el, a Ducati talán nem értékelte, úgy ahogy vágyott rá – most mégis MotoGP-legenda lett. Íme Dovizioso története a Ducati feltámadása című dokumentumfilmből – nyilvánvalóan nagyon diplomatikusan.

Andrea Dovizioso 125 köbcentis világbajnok volt 2004-ben. A 250-es kategóriában nem ért fel a csúcsra – két alkalommal volt második –, de három szezon után a Honda felfigyelt tehetségére, és elkezdődött 15 szezonon át tartó királykategóriás pályafutása, amelyből 8 szezont a Ducati nyergében teljesített. Ezen idő alatt három alkalommal végzett a második helyen, azonban a bajnoki címig nem tudott eljutni. Egy fontos tényező gátolta meg ebben, a Márquez-jelenség. A spanyol versenyzővel kiélezett csatákat vívtak, melyekben több alkalommal Dovizioso tudott diadalmaskodni, de a Márquez-Honda páros verhetetlennek bizonyult.

Márquez - Dovizioso
Évekig az egyetlen kihívója volt Dovizioso Márqueznek Fotó: MotoGP Media

A dokumentumfilmben Dovizioso és a Ducati vezetői visszaemlékeztek az együtt eltöltött évekre és a kevésbé szép szakításra.

Domenicali szerint Jorge Lorenzo érkezése egy plusz lökést adott Doviziosónak is, pályafutása legjobb szezonjait teljesítette a spanyol pilóta csapattársaként. „Amikor Lorenzo megérkezett, az egy egyedülálló lökést adott Dovinak. Úgy teljesített, ahogy előtte soha.”

Hiába volt meg a jó konstrukció, és jöttek az eredmények, volt egy versenyző, aki még a Dovizioso-Ducati párosnál is erősebbnek bizonyult. „Azt gondolom, hogy megvolt a motorunk és a pilótánk azokban az években ahhoz, hogy világbajnokok legyünk. Sajnos a valaha volt legjobb versenyző ellen harcoltunk” – emlékezett vissza Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere.

Andrea Dovizioso
Fej-fej melletti csatákat vívtak egymással – Andrea Dovizioso és Marc Márquez Fotó: MotoGP Media

Ezt a nézetet az olasz versenyző is osztotta. „Marc és a Honda egy kicsivel jobban voltak nálunk, a mix egy picit jobb, volt mint a mienk.” Ciabatti, a Ducati sportigazgatója sem gondolta ezt másképp. „Ha Márquez nem lett volna az egyenletben, Dovizioso már háromszoros világbajnok lenne.”

Természetesen a „mi lett volna, ha” kezdetű mondatok megnyugtathatják a lelket, de a lényegen nem változtatnak a spanyol világbajnok és a Honda konstrukciója versenyképesebbnek bizonyult az ominózus három szezonban 2017 és 2019 között. Az olasz pilóta 2017-ben került legközelebb a koronához, amikor hat alkalommal ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán, ami nem volt elég a bajnoki címhez. Hét ponttal maradt alul Márquezzel szemben, ami tetemes, de a bajnokság annál inkább izgalmasan alakult, tele fordulatokkal és drámákkal.

Nem tudtam volna ennél jobb eredményt elérni, egyszerűen nem voltunk elég erősek ahhoz, hogy legyőzzük Marcot és a Hondát” – emlékezett vissza a szezonra a világbajnoki második.

Andrea Dovizioso
Amikor jöttek az eredmények, minden rendben volt. Fotó: MotoGP Media

A 2017-es idény után Andrea Dovizioso további két alkalommal végzett a második helyen a végelszámolásban, de lemaradása tetemes volt Márquezhez képest. A győzelmek száma szezonról-szezonra csökkent és 2019-ben valami végképp megváltozott, elkezdődött egy egymásra mutogatás.

„2019-ben valami történt”– mondta Dovizioso. Ekkor a kapcsolat elkezdett kevésbé jobb lenni, mint korábban. Túl sok alkalommal éreztem falat, nem tudtam úgy dolgozni, ahogy szerettem volna. Ez az időszak arról szólt, hogy ’ez a te hibád, ez az én hibám’, és ez nem a legjobb mód arra, hogy eredményeket érjünk el. A kapcsolat nem volt elég jó ahhoz, hogy folytassuk.

Ezt mindkét fél érezte. Andrea Dovizioso és Gigi Dall’Igna kapcsolata visszafordíthatatlanul megromlott, ami Lorenzo érkezésekor kezdődött.

„Már nem beszéltünk a motor fejlesztéséről, már nem tartottunk megbeszéléseket ennek érdekében. De a Ducatiban van erre potenciál, mert a hozzáértés és a készség nagyon magas. Ebből a nyolc évből ez az egyetlen dolog, ami dühít, mert többet is tehettünk volna. Gigi és én 2017 óta nem beszéltünk nyugodtan.” Dovizioso az akkoriban adott interjújában cáfolta, hogy a Ducati vezetősége egyöntetűen döntött volna úgy, hogy nem folytatják vele, azt állította: Ezek a döntések csak Gigitől származnak. A Ducatiról beszélnek, de ez tévedés, mert minden döntés az övé. Mint például a 2017-es Lorenzo választás”  mondta annak idején az olasz pilóta, amit később is kihangsúlyozott, hogy nem a Ducatival volt gondja, hanem néhány emberrel a csapaton belül.

A korábbi vb-második versenyzőnek kibékíthetetlen ellentétei vannak a Ducati egyes tagjaival

„Az utolsó évek Dovival nem voltak a legjobbak számunkra. A bizalom nem volt ugyanaz, mint az elején és egy fontos tényező” – mondta el Dall’Igna a dokumentumfilmben.

Érdekesség, hogy a kapcsolat akkor romlott meg a Ducati és Dovizioso között, amikor az a bizonyos tényező, a Márquez-faktor kikerült a képletből 2020-ban és az olasz versenyző akár a bajnoki címért is mehetett volna, ennek ellenére csupán a negyedik helyen végzett a tabellán.

2020-ban az osztrák nagydíj előtt robbant a bomba, miszerint a 8 éve tartó házasság a szezon végén véget ér a bolognaiak és Dovizioso között. A megállapodásról Tardozzi beszélt a nagydíj-hétvégén. „Volt ma reggel egy megbeszélésünk Simone Batestellával, Andrea menedzserével és megállapítottuk, hogy nincsenek meg a feltételek a közös folytatáshoz.” Davide Tardozzi nehéz döntésként emlékezett vissza erre. „Nehéz döntés volt, főleg emberi oldalról, de néha a versenyzés kemény döntéseket követel”.

A Ducati tovább építette magát, míg Dovizioso kis kihagyás, majd egy katasztrofális Yamahára-váltás után 2022-ben végleg visszavonult a MotoGP-től.

Álex Márquez elárulta, mi lesz a legnagyobb ellenfele idén

0

Álex Márquez idén debütál Gresini csapatnál, miután három évig Hondával versenyzett. Ezáltal egy új motorhoz és egy új csapathoz kell majd alkalmazkodnia, az idő pedig véges, hiszen mindössze pár tesztnapja van erre a szezon kezdetéig. A versenyző azonban arra számít, hogy azonnal harcba szállhat a legjobb eredményekért.

A Red Bull megkérdezte Álex Márquezt, hogy az idei évet az alkalmazkodás évének tekinti-e, vagy rögtön robbantani szeretne. Válaszában a spanyol versenyző hangsúlyozta, hogy nem engedheti meg magának, hogy alkalmazkodás sok időt elvegyen, mivel szerződése csak egy évre szól, így amilyen gyorsan csak lehet, szeretne bizonyítani új csapatánál.

„Egyéves szerződésem van, és az első futamtól kezdve mindent bele kell adnom. A legjobb eredményre kell törekednem, amikor március 26-án Portugáliában megkezdődik a világbajnokság. Arra akarok koncentrálni, hogy futamról futamra dolgozzak, és nem gondolok túl sokat a jövőre.”

Mivel már bátyjával sem oszthatja meg a motoron szerzett tapasztalatait, mint korábban, a fiatalabbik Márqueznek valóban nehéz dolga lesz, de legyen számára az a mentsvár, hogy a szezon legjobbjának kikiáltott versenygépén ül.

A Ducatinak komoly döntést kell hoznia Portimãóban

0

2022-ben a Ducati nagy felzárkózása után hosszú idő után újra a csúcsra ért. Az idei évben a céljuk, hogy már az idény elején versenyképesek legyenek.

„Már nagyon közel vagyunk a szezon első versenyéhez, így ez a teszt kulcsfontosságú lesz” – mondta Bagnaia a portimãói előszezoni teszt előtt.  „Sepangban jól dolgoztunk, és az új motort a tavalyival azonos szintre hoztuk. Nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy 100%-osak legyünk, és biztos vagyok benne, hogy itt be tudjuk fejezni a munkát. Portimão egy teljesen más pálya, mint Sepang, és természetesen az időjárási körülmények is. Ezért kulcsfontosságú lesz, hogy a Malajziában tesztelt különböző burkolatokat újra kipróbáljuk, hogy több adatot elemezzünk, mielőtt meghozzuk a végső döntést.  A versenyhétvégén is dolgoznunk kell majd, különösen a sprintfutamon. Két intenzív nap lesz, de készen állok és izgatottan várom, hogy visszatérjek a munkába.”

MotoGP, Francesco Bagnaia, Ducati, Sepang teszt 2023
Fotó: MotoGP Média

Bagnaia MotoGP-bajnoki címének egyik legnagyobb fenyegetése az idei szezonban valószínűleg ugyanannak a garázsnak a másik oldaláról érkezik. A tavalyi szezonban Bastianini nyerte a második legtöbb futamot csak a bajnok mögött és az idei évben sem készül hátralépni. A Ducati egyelőre nem aggódik emiatt a rivalizálás miatt, szerencsésnek érzik magukat, hogy két ilyen versenyzővel indulhatnak a 2023-as szezonban.

A Ducati sportigazgatója elárulta, aggódik-e a bombaerős versenyzőpáros rivalizálása miatt

„Boldog vagyok, hogy ezen a hétvégén újra pályára gurulhatok, és visszatérhetek a munkához, hogy felkészüljek az új szezonra” mondta Bastianini. „Már csak két hét van hátra az első futamig, és már alig várom! Bár Sepangban a programunk jó részét befejeztük, itt két nagyon intenzív nap vár ránk. Fontos lesz, hogy megismételjük a Malajziában elvégzett tesztek egy részét, hogy különböző adatokat tudjunk összehasonlítani. Emellett el kell kezdenünk dolgozni a motor finomhangolásán a versenyre, és szimulálnunk kell egy sprintversenyt, hogy megértsük, hogyan kell majd megközelítenünk az idei évet. Reméljük, hogy mindkét napon jó idő lesz.”

MotoGP, Enea Bastianini, Ducati, Sepang teszt 2023
Fotó: MotoGP Media

Marc Márquez kifejtette utolsó körös taktikáját, ami szerinte belefér

0

Marc Márquez kifejtette motorozási és kockázatvállalási filozófiáját, és betekintést engedett a pályán tanúsított hozzáállásába.

A Repsol Honda versenyzőjének stílusát dicsérték a bátorsága miatt, és kritizálták az agresszivitása miatt, de valamit biztosan jól csinál, hiszen eddig hat királykategóriás világbajnoki címet szerzett.

„A jó fiúknak nem sikerül, nem lehetsz kedves a riválisaiddal” – mondta Márquez az Amazon Prime Video „Marc Márquez: All In” című dokumentum-sorozatában.

Jorge Lorenzo, a riválisából lett korábbi csapattársa hozzátette: „Nem tudja, hogyan kell másképp motorozni.”

Marc Márquez már nem a régi, de egyvalami nem változott

„Az utolsó körben, vagy az utolsó kettőben-háromban, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa vagy Valentino Rossi ellen harcolva meg kell teremteni a rést, amit olykor csak úgy érsz el, hogy érintkezel a másikkal. Nincs különbség. Meg kell teremtened, be kell dobnod magad. Néhány versenyző rosszul csinálta, és nem sikerült. Más versenyzők a határon mentek és sikerrel jártak. Ez az, ami igazán számít az utolsó körben. Mint versenyző, szeretem ezt, szeretek kockázatot vállalni” ─ folytatta Márquez.

Idén úgy tűnik, hogy a spanyol versenyképes fizikai állapotban van és elszántabb, mint valaha, innentől kezdve a Hondán múlik minden. A hétvégi portugál előszezoni tesztre abban a reményben készül, hogy a gyártó választ ad a kérdéseire.

Az Aprilia felfedte a „Titkos Fegyvert” (galéria)

0

Elérkeztünk a 2023-as szezon utolsó előtti csapatbemutatójához – a gyári Aprilia csapata is felfedte 2023-as motorjait. 

Az Aprilia 2015-ben visszatért a világbajnokságra, amikor az Aprilia Racing Team Gresinit két motorral látta el, melyekkel Álvaro Bautista és Marco Melandri álltak rajthoz a szezonban. Nem sikerült a legjobban a visszatérés, hiszen a bajnoki tabellán a 16. és 18. helyen zártak a pilóták. Az olasz márka szépen lassan építette fel magát, a 2022-es szezonra óriási fejlődésen mentek keresztül és megszerezték történelmi futamgyőzelmüket is Aleix Espargaró révén Argentínában.

Termas – Aleix Espargaro megszerezte a történelmi győzelmet

A spanyol versenyző 2017-ben csatlakozott a Aprilia alakulatához, azóta 7 alkalommal sikerült dobogón végezni (mindegyik dobogója az utóbbi 2 évben született). Aleix Espargaró az egész 2022-es idény során a tabella élmezőnyébe tartozott, azonban a végelszámolásban 7 ponttal lemaradt a dobogóról Enea Bastianini mögött.

Maverick Viñales második teljes szezonját kezdi meg 2023-ban az Aprilia színeiben. 2021 végén, a Yamahával történő szakítása után csatlakozott az alakulathoz. 2022-ben már voltak megvillanásai, 3 alkalommal állhatott dobogóra, végül összesítésben a 11. helyet szerezte meg.

Az olasz márka csapata 2023-ra nem változtatott pilótafelállásán, töretlen bizalommal vannak versenyzőik felé, akikkel 2023-ban még nagyobb sikereket szeretnének elérni az RS-GP23-al.

A bemutató

A csapatbemutatón a teljes gárda részt vett, majd a főszereplőket kérdezték 2023-as céljaikról, elvárásaikról. A szezon duplán is kihívást jelent majd az olasz márka számára, hiszen az idei esztendőben 4 Aprilia gép is jelen lesz a rajtrácson (most csak a gyári csapatot mutatták be), illetve elindul az új MotoGP formátum is a sprintfutamokkal.

Massimo Rivola – Aprilia Racing vezérigazgató: „A növekedésünk tagadhatatlan, ahogy az is, hogy milyen gyorsan fejlődtünk. Ez egy olyan út, amely nem nem véletlenül alakult ki. Minden szempontból jobb vállalat lettünk, ezért én arra számítok, hogy ez a tendencia folytatódik. A kihívásunk most még nagyobb lesz a szatellit csapat csatlakozásával, amely egyrészt lehetővé teszi számunkra, hogy sokkal több információ álljon majd rendelkezésünkre, ugyanakkor fontos próba is lesz a szervezeti felépítésünknek és elemzőképességünknek. A téli szünet, amely tulajdonképpen az egyik legmunkaigényesebb, intenzív időszak volt, pozitívan alakult, ahogyan az első tesztek is, de csak a versenyen fogjuk tudjuk felmérni, hogy milyen szinten állunk a riválisainkhoz képest. Nagyobb lesz rajtunk a nyomás és új formátummal állunk szemben, ami új kihívásokat jelent a csapatok és a versenyzők számára, de jól felkészültünk, és úgy vélem, hogy rendkívül nagy motivációval vágunk neki a bajnokságnak. Célok? Hogy jobban teljesítsünk, mint tavaly.”

Romano Albesiano, az Aprilia Racing technikai igazgatója: „Meg vagyunk győződve arról, hogy jól dolgoztunk a téli szünetben és az első tesztek máris megerősítést adtak erről. A technikai helyzet újdonság lesz számunkra, mivel egy második csapatot is támogatnunk kell, amelyből fontos információkat meríthetünk. A versenyhétvégék is hoznak majd némi változást, a sprintverseny bevezetésével, amely különleges megközelítést igényel. Az új RS-GP a 2022-es koncepció továbbfejlesztése minden főbb szempontot figyelembe véve. Az szezon során további finomhangolásra készülünk.”

Aleix Espargaró: „Az, hogy ilyen hosszú ideje az Apriliánál vagyok, bizonyos nyomást gyakorol rám, mert tudom, milyen fontosak az eredmények a cég számára. Ugyanakkor az érettség és az a tény, hogy jól ismerem az embereket, akikkel együtt dolgozom, megnyugvást ad. A 2023-as bajnoki szezon rengeteg ismeretlennel indul. Az új formátum a szombati sprintversennyel még több felkészülést fog megkövetelni tőlünk, de még senki sem tudja igazán felmérni ennek a változásnak a tényleges hatását. A legjobb tudásom szerint készültem, és bízom benne, hogy idén is jól fogunk szórakozni.”

Maverick Viñales: Sokat tanultam 2022-ben az Apriliáról és a csapatról, de magamról is. Ebben az új szezonban mindent, amit a tanulóidő alatt elsajátítottunk, be fogunk tudni vetni a gyakorlatban is. Az új RS-GP-t rögtön megkedveltem. Sok szempontból javult, mint például a korai gázadás kezelése, amelyek alapvetőek az én vezetési stílusom szempontjából. Tetszik az új hétvégi formátum. Érdekes lesz mind a szurkolók, mind a csapatok számára, amelyeknek lehetőségük lesz a vasárnapi versenyre való felkészülésre a sprintverseny segítségével. Alig várom, hogy elkezdődjön a szezon. A szünet felüdülés volt, de most már csak vissza akarok térni a pályára!”

A rövid beszélgetés után lehullt a lepel a 2023-as versenygépekről. Íme a 2023-as gépek:

Galéria a 2023-as RS-GP-ről és a csapattagokról: