back to top
2025. július 23. 05:43
Kezdőlap Blog Oldal 542

Nem lesz utánpótlás a VR46 Akadémiánál? – Uccio Salucci eloszlatta a kételyeket

0

Azzal, hogy Valentino Rossi Akadémiája nem fogad többé feltörekvő versenyzőket, az a potenciális probléma, hogy a tehetségforrás előbb-utóbb ki fog merülni a MotoGP-csapata számára.

Marco Bezzecchi és Luca Marini alkotják jelenleg a Mooney VR46 csapatát, míg akadémiatársuk, Francesco Bagnaia a Ducatival lett MotoGP-bajnok az elmúlt szezonban, Franco Morbidelli pedig a Yamahával versenyez.

„A fiúk nagyok és erősek lettek” – mondta Uccio Salucci tavaly, amikor azt magyarázta, hogy Rossi akadémiája miért helyezi át a hangsúlyt az elit versenyzőire, ahelyett, hogy új sztárcsemetéket hozna a bajnokság körforgásába.

„Ha ők egy másik csapathoz mennének, az csak egy gyári csapat lehetne, vagy nálunk maradnának, így a célunk teljesül” – folytatja Salucci, szavait a Crash.net idézi.

„Ez jó lenne nekik és nekünk is – a célunk, mint szatellitcsapat, megvalósulna. Reméljük, hogy Celestino Vietti megérdemli majd, hogy bekerüljön a MotoGP-be. Véleményem szerint sikerülni fog neki, ő lesz a következő jelöltünk. Aztán, amikor már nem lesz több akadémiai versenyző, akkor majd körülnézünk.”

Salucci így jellemezte két királykategóriás versenyzőjét az idei szezonban: „Marco ösztönös. Nem érdeklik a beállítások, vagy a gumik, és mindig 110%-ot nyújt. Lucának több időbe telik, mire összerakja a dolgokat, de amikor sikerül neki, akkor ő egy gép. Születésétől fogva ismerem őt, de ez a tulajdonsága már akkor lenyűgözött, amikor még a Moto2-ben versenyzett. Bezzecchinek néha nyugodtabbnak kellene lennie. A mai MotoGP-ben a tehetség nem elég. Néha túlságosan siet, elkapkodja a dolgokat. Néha Marini is ideges lesz, és elveszíti a koncentrációt. Ilyenkor meg kell nyugtatnunk őt.”

A Pramac csapatfőnöke szerint pilótája eljuthat a hőn áhított eredményig 2023-ban

0

A kétszeres Moto2-világbajnok Johann Zarco hetedik MotoGP szezonját kezdi meg 2023-ban, azonban az első győzelme még mindig nem érkezett meg. A csapatfőnök beszélt a francia versenyző esélyeiről.

Gino Borsoi a MotoE-teszt után Portimãóba utazik a MotoGP utolsó szezon előtti tesztjére. A speedweek.com az új Ducati Desmosedici GP23-ról és a 2023-as célokról faggatta a szakembert.

„A motor új, a Ducati frissítéseket hajtott végre – még ha nem is olyan nagy a különbség a tavalyi motorhoz képest, ami végül is egy győztes motor volt Peccóval, de másokkal is. Egyértelmű, hogy a tavalyi motorral rendelkező csapatoknak jelenleg nincs előnyük. A Ducati gyári anyagával még dolgoznunk kell egy kicsit. De a munka, amit Sepangban végeztünk, érdekes volt. Érdekes szempontokat láttunk a tavalyi motorhoz képest. Eltart még egy ideig, mert még össze kell hangolnunk néhány dolgot. Láttuk, hogy mi az, ami még hiányzik. A portimãói teszt éppen időben van ahhoz, hogy megértsük az irányt. Úgy gondolom, hogy a portimãói két nap után készen állunk az első versenyre.”

A csapatvezető célja a minél jobb szezonkezdés, és az, hogy minél jobban megismerje versenyzőit.

„A cél természetesen az, hogy a lehető legjobban kezdjük a szezont. Nagy esélyünk van mindkét pilótával. Úgy gondolom, hogy két nagyszerű versenyzőnk van. Nagyon jó formát mutattak, pozitív hozzáállással és nagy munkakedvvel, beleértve Zarcót is, aki tavaly a vége felé kicsit küszködött. Úgy gondolom, hogy Zarco lépett egyet. Sokat dolgozott a télen, nem csak fizikailag, sokat beszélgettünk is. Néhány dolgot megértettem vele kapcsolatban, el kell kezdenem kicsit jobban megismerni a versenyzőket. Martínnal egy kicsit könnyebb a helyzet, mert ismerem őt a Moto3-as időkből. Zarco új volt számomra, de elég sokat dolgoztunk és sokat beszélgettünk a télen. Jó benyomást keltett, dolgozni akar.”

Az újdonsült csapatvezető, Borsoi szerint Zarco szerezhet győzelmet, akár többet is.

“Szerintem abszolút megvannak a képességei ahhoz, hogy ne csak egy, hanem több futamot is megnyerjen. Ő egy tehetség. Tavaly már a szezon elején megmutatta ezt. Meg kell értenünk, hogy mire van szüksége, hogy konzisztens legyen. Ahogy mondtam, sokat beszélgettünk erről a télen, és azt hiszem, elég világos elképzelésünk van. Próbálkozunk, nincs garancia, de mindig pozitívnak kell lenni, és megtalálni a módját a fejlődésnek. Ő is ezt tette, mi is ezt tettük. A csapatot is átszerveztük egy kicsit, hogy egy kicsit több bátorságot és a csapatba vetett hitet adjunk neki. Lehet, hogy ez tavaly egy kicsit hiányzott neki, de erről nem tudok sokat mondani, mert még nem voltam a csapatban. Ez egyértelműen egy új szezon, mindenki pozitív, és szerintem ez a környezet segíthet neki abban, hogy valami újat támadjon.”

Johann Zarco újra együtt van például a Moto2-es csapatfőnökével, Massimo Branchinivel, amiből szintén az látszik hogy a francia minél többet szeretne kihozni a szezonból.

A Ducati zsenijének radikális változtatásai 2022-ben érettek be

0

A Ducati nagyon mély gödörben volt Casey Stoner távozása után, amit Valentino Rossi sem tudott megoldani. A világbajnok továbbállt, hosszú győzködés után megérkezett Luigi Dall’Igna a márkához…

A Ducati feltámadása dokumentumfilm részletesen kitér arra, amikor a 2013 végén  a “zseni” megérkezett az olasz márkához. Dall’Igna egy konkurens csapatnál, a szintén olasz Apriliánál tevékenykedett, amikor hosszú unszolás után egyik napról a másikra a Ducati vezetőjeként találta magát. Útja a sikerig hosszú volt, de stratégiája és újításai hosszú évek kemény munkája után beértek. Azonban ne szaladjunk ennyire előre.

„Mindent tud a versenyzésről, ez az élete, gyakorlatilag minden bajnokságban sikeres volt, egyetlen ami hiányzott a pályafutásából, az a MotoGP bajnoki cím volt.” – mondta Ciabatti.

„Azzal győztük meg, hogy mennyire komolyan gondoltuk, hogy újra a csúcson szeretnénk lenni” – emlékezett vissza Domenicali.

Gigi Dall’Igna konkrét elképzeléssel vágott neki a munkának, ami szervezeti átalakításokkal is járt. „Az első dolgok között, amit szeretnék csinálni, az a pályán és a gyárban lévő csapat kapcsolatának a fejlesztése” – mondta annak idején Dall’Igna. A téma a mai napig aktuális, hiszen számos szakember ebben látja a különbséget az európai és japán gyártók között.

A korábbi csapatfőnök szerint a japán gyártók még mindig az elavult módszereket alkalmazzák

„Ennek szellemében megváltoztattam a felépítést, az emberek az első, a szervezet a második. Első sorban jó emberekre van szükséged, másodsorban jó kell őket szervezned.”

Andrea Dovizioso véleménye  nagyon jó volt az olasz szakemberrel kapcsolatban: „Ő egy vezető. A Ducatis megbeszéléseken felállította a szabályokat. Abban a pillanatban az volt a prioritás, sokkal inkább, mint megérteni, hogy mit kell tenni a motorral. Az emberek elkezdtek jobban dolgozni nála.”

Az első dobogó a 2014-es szezon második versenyén, Austinban Andrea Dovizioso révén megérkezett, amit előtte Valentino Rossi 2012-ben ért el utoljára az olasz motor nyergében. A majdnem 2 évig tartó sikertelenség után ez a pódium hatalmas előrelépést jelentett a Ducati számára.

Austin 2014
Austin 2014 Fotó: Christian Pondella / Red Bull Content Pool

„Ezután a Ducati építette egy új motort” – árulta el Dovizioso. Dall’Igna is egy nagy fejlesztésként tálalta az új Ducati-motort. „Azt hiszem elértük a legjobb kompromisszumot a motor minden részével kapcsolatban. Ez a motort, vázat és az elektronikát is érinti. Arra kell fókuszálnunk, hogy legalább egy versenyt nyerjünk.”

Tardozzi jól emlékezett arra a pillanatra, amikor az új motor a pályára gurult. „Tisztán emlékszem arra, amikor Dovi a pályára gurult az új motorral Sepangban. Néhány kör után kijött a boxba és leült a székbe, egy szót sem szólt, levette a sisakot és olaszul ezt mondta: ‘ci siamo’, ami azt jelenti ‘ez jó’.

„A motor más, mint a GP14.3, időre van szükségünk” – mondta akkoriban Dovizioso. A verseny utáni sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy mi más ebben a versenygépben, az olasz egyértelműen a kanyarodást említette. ami könnyebbé vált és segítette, hogy gyorsabb legyen. Tudta, hogy ez még korántsem tökéletes, de mégis bizakodó volt.

„Elkezdtünk a dobogókról beszélni” – emlékezett vissza Dovizioso. 2015-ben a nyitófutamon Katarban 2 Ducati is a dobogós helyeken ért célba. „A mérnökök és a szerelők nagyon keményen dolgoztak és 2 Ducati-versenyző a pódiumon nagyon különleges volt számunkra” – nyilatkozta Dovizioso a futam után. „Azt gondolom ez csak a kezdet.”

2016-ban Ausztriában érkezett 2128 nap után (Casey Stoner győzelme Ausztráliában 2010-ben) az első Ducati győzelem, mégpedig Andrea Iannone révén. A siker még szebb volt Dovizioso második helyével.

A dupla Ducati-dobogó Fotó: MotoGP Media

„Ez a győzelem a jutalma minden munkának, amit a srácok otthon elvégeztek a Desmosedici GP fejlesztésével” – nyilatkozta annak idején Tardozzi. Azonban a Ducati nem elégedett meg ennyivel. Hiába volt Iannone győzelme és számos dobogós helyezése a szezonban, az olasz márka és Dall’Igna nagyot álmodott.

„Ha el akarod hódítani  a címet, futamokat kell nyerned, az első győzelem fantasztikus volt” – mondta az olasz zseni. A Ducati úgy gondolta, hogy a versenyképes motor megépítése után top versenyzőre van szükségük a világbajnoki cím elhódítására. És ekkor érkezett…

Így köszöntötte a MotoGP a hölgyeket a jeles napon

0

A MotoGP egy speciális összeállítással köszöntötte a hölgyeket a Nemzetközi Nőnap alkalmából, és szedte egy csokorba a motorversenyzés világában tevékenykedő, inspiráló nőket, akik apró gondolatokat is megosztottak.

A motorversenyzés világa elsősorban a férfiakról szól, de számos női szakember, versenyző, riporter is jelen van a paddockban. A motogp.com a Nemzetközi Nőnap alkalmából egy összeállítást tett közzé, amivel a „gyengébbik” nem képviselőit köszöntötte.

Összeállításuk Nadia Padovani gondolataival kezdődött, aki a Gresini Racing tulajdonosa és csapatvezetője: „A többi nő támogatásával az erőm tovább tart.” A csapatvezető nagyszerű évet tudhat maga mögött alakulatával, hiszen Bastianini révén 4 alkalommal ünnepelhettek a dobogó legfelső fokán, amit további két második hely követett. 

Gresini
Enea Bastianini és Nadia Padovani Fotó: MotoGP Média

María Herrera, aki manapság a MotoE-világbajnokságon versenyez, hangsúlyozta, hogy helye van ebben a világban: „Azért vagyok része ennek a környezetnek, mert méltó vagyok rá. Ha nem lennék az, akkor valami mást csinálnék.” Herrera a 2022-es évben egy nagyon különleges projektben is részt vett, hiszen a Moto3 aragóniai nagydíjhétvégéjén egy csak nőkből álló csapattal állt rajthoz.

Csak csajok – Maria Herrera és Aragon

Ezután az Ezpeleta-család hölgy tagjának, Anának a gondolatai következtek, aki a Dorna tehetségfejlesztési igazgatójaként tevékenykedik. „Többen azok közül, akikkel együtt dolgozom, ismernek engem gyerekkorom óta és megelégedéssel tölt el, hogy mindig tiszteletben tartották és odafigyeltek a véleményemre.” 

BTC megállapodás - Ana Ezpelata és Stuart Higgs
Ana Ezpeleta a jobb oldalon Fotó: British Talent Cup

Eve Scheer, a Servus TV újságírója a mai 13-14 éves generációról mondta el a véleményét, akik lenyűgözik őt. „Elképesztő, hogy milyen felkészültséggel rendelkeznek a mai 13-14 éves lányok. Ők már tudják, hogy milyen szerepet akarnak játszani, és hogyan érik el azt, inspiráció és motiváció forrása. „

Viszonylag ritkán fordul elő, amikor egy női munkatárs mérnökként tevékenykedik a motorsport világában, de erre is van számos példa. Patricia Pacheco a SIC58 csapat telemetria mérnöke. Nyilvánvalóan sokan példaképként tekintenek rá. „Tudván, hogy lányok példaképnek tekintenek, büszkeséggel tölt el.” – fejezte ki gondolatait.

Patricia Pacheco
Patricia Pacheco munka közben Fotó: MotoGP Media

Nem ő az egyetlen nő, aki nagyon fontos szerepet tölt be egy csapat életében. Elena De Cia az Aprilánál az elektronikus vezérlési stratégiák kidolgozásáért és fejlesztéséért felelős vezető. „Soha nem volt részem hátrányos megkülönböztetésben, mert amikor technikai szempontokról kezdünk beszélni, a kulturális és nemi korlátok eltűnnek.”

Andrea Coleman, aki a „Two Wheels for Life” alapítvány vezérigazgatója, tudja, mi jelent inspirációt. „Néha az élet kihívásokkal teli helyzet elé állít, de az életben maradás ténye értékes. A művészet, akárcsak a sport, a zene vagy a könyvek, nagyszerű inspirációt jelenthet az előrehaladáshoz.”

Isabelle Lariviere a FIM Kommunikációs vezetője: „Kívánom mindenkinek, hogy legyen ereje legyőzni és feszegetni a határait, legyen kíváncsi és ne féljen, mert végül is, amikor elbukunk vagy hibázunk, akkor tanulunk és így fejlődünk.”

A Tech3 csapat tulajdonosa elmondta, miért látja győzelemre esélyesnek versenyzőjét

0

„Pol megszállottan várja, hogy végre megnyerje első MotoGP-futamát. Jó lenne, ha a Tech3-mal mi is hozzájárulhatnánk ehhez” magyarázta Hervé Poncharal, a GASGAS csapatfőnöke.

A KTM csapatának az elmúlt két évben kijutott a csalódásokból Danilo Petrucci és Iker Lecuona, majd Remy Gardner és Raúl Fernández révén, de a Tech3 csapat tulajdonosa, Hervé Poncharal ragaszkodik ahhoz, hogy a Munderfingből kapott „technikai támogatás” sosem hagyott kívánnivalót maga után. Tudja, hogy Pol Espargaróval most egy olyan versenyzőt vett a szárnyai alá, aki 2018 és 2020 között már két pole pozíciót és hat dobogós helyezést szerzett a KTM-nek.

Hervé Poncharal alakulata 2001-től (Jacque-kal és Nakanóval) 2018 végéig (Zarcóval és Syahrinnal) egyik Yamaha-évében sem nyert futamot a királykategóriában, ez a bravúr csak 2020-ban sikerült Miguel Oliveira révén a KTM-mel.

„Ezt a vereségsorozatot 2019-ben Spielbergben fejeztük be Miguellel” – jegyezte meg a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában a francia.

„Akkor tényleg fellélegeztünk, mert már azt hittük, hogy ez soha nem fog megtörténni. Korábban is elértünk néhány második helyet, de gyakran a másodpercek töredékei miatt nem sikerült megszereznünk az első MotoGP-győzelmünket, még Johann Zarco révén sem. Aztán végre megtört a jég.”

Lehullt a lepel a MotoGP-újonc csapatról is – egy újabb vörös motorral bővült a rajtrács (GALÉRIA)

„Most Pol Espargaróval már van egy olyan versenyzőnk, aki építhet ezekre a sikerekre. Egyértelmű célja, hogy végre MotoGP-futamot nyerjen. Ez a bizonyos megszállottság talán már gyökeret is vert az elméjébe. Arról álmodom, hogy a következő MotoGP-győzelmünk Pol Espargaróval történik majd. Hihetetlen érzés lenne számunkra, ha mi is hozzájárulhatnánk ehhez valamivel, a GASGAS márkának, Stefan Pierernek, Hubert Trunkenpolznak, Pit Beirernek és így tovább.”

„Pol három évig volt velünk a Yamahánál, aztán négy évig a KTM-nél, majd két évig a HRC-nél, anélkül, hogy egy versenyt is nyert volna. Ha most megtehetné velünk, az egy életre szóló élmény lenne, majdnem olyan szép, mint az első MotoGP-győzelmünk Miguellel 2020-ban. Tudom, milyen sokat jelentene ez Polnak. Annyira lelkes, annyira motivált, annyira kedves a csapattal, annyira bízik a motorban és az egész GASGAS csomagban. Szóval remélem, hogy valami jót tudunk összehozni.”

„Egy MotoGP-futamot megnyerni kivételes teljesítmény, de ha megnézzük a történelmet: Aleix Espargaró két évvel idősebb Polnál, tavaly nyerte meg első MotoGP-futamát. Szóval bármi lehetséges!”

Rossi új szintre emelte kapcsolatát rajongóival, ezúttal virtuálisan (videó)

0

A MotoGP legendája, Valentino Rossi kibővítette birodalmát, és saját videojátékot indított. A virtuális világban a játékosok szórakoztató módon ismerkedhetnek meg a versenyzéssel.

Valentino Rossi még a 2021-es szezon végén bekövetkező MotoGP-s visszavonulása után is rendszeresen a címlapokra kerül. Az olasz a saját „VR46” márkájával nemcsak MotoGP-csapatot és merchandise-sorozatot, hanem a „VR46 Metaverse”-t is üzemelteti. Ez a cég a VR46 márka fejlesztésével foglalkozik digitális térben.

A kilencszeres világbajnokkal együttműködve a VR46 Metaverse létrehozott egy virtuális világot a Roblox online játékplatformon, „Moto Island ─ The Official Valentino Rossi Experience” néven. Ez az online több résztvevős játék célja, hogy összekapcsolja a rajongókat a világ minden tájáról.

A Moto Island egy nyitott világ városokkal, tájakkal, tengerparti utakkal, erdőkkel és versenypályákkal, ahol akár 30 versenyző is megmérkőzhet. A több ezer vizuális és teljesítménybeli fejlesztéssel ellátott motorok mellett a felhasználók olyan személyre szabott tartalmak közül is választhatnak, mint a bőrruhák, sisakok és még sok más. A játék célja, hogy hitelesen közvetítse a játékosok számára a motorsport versenyszellemét.

„A Moto Islanddel szeretnénk új szintre emelni ezt a sportot, és minden játékosnak szórakoztató és magas színvonalú élményt nyújtani. A rajongóimmal való interakció és kommunikáció mindig is fontos szempont volt a karrieremben. Izgalmas, hogy ezt most a Robloxon keresztül a fiatalabb generációkkal is megtehetem.” – mondta Valentino Rossi legújabb projektjéről, szavait a SPEEDWEEK.com idézi.

A Moto Islandet az elkövetkező hónapokban folyamatosan fejlesztik és frissítik, hogy vadonatúj tartalmakkal és eseményekkel növeljék a játék izgalmát.

Rossi elárulta, hogy mi az elvárása versenyzőivel szemben

0

A Mooney VR46 csapatbemutatója után Valentino Rossi elmondta, mit vár versenyzőitől 2023-ban. Követelményből nincs hiány…

Hétfőn bemutatkozott Valentino Rossi csapata. Versenyzői, Luca Marini és Marco Bezzecchi is nagyon pozitívan álltak a motorhoz és a 2023-as szezonhoz a bemutatkozás alatt.

Valentino Rossi rendezésében bemutatjuk: a Mooney VR46 motorjai 2023-ban (videó, galéria)

Az előszezoni tesztek bíztatóan alakultak eddig számukra, Sepangban az első napon Bezzecchi, míg a harmadikon Luca Marini zárt a legjobban. Valentino Rossi sokat vár a 2023-as idénytől, egyértelmű cél az első győzelem megszerzése és emellett a dobogós helyezések.

„Nagyon sokat várok a Mooney VR46 versenyzőitől a második évben, tavaly debütáltunk a MotoGP-ben és a szezon nagyon pozitív volt. Az egész csapat nagyon jól dolgozott. Nagyon versenyképesek voltunk, több futamon is a top5-ért vagy a pódiumért harcoltunk. 2 nagyon fiatal és erős versenyzőnk van. Szóval azt remélem, hogy egy év tapasztalattal még erősebbek lehetünk.”

Luca Marini a tabella 12. helyén fejezte be a szezont, míg Marco Bezzecchi a 14. pozícióban zárt. Utóbbi versenyző elnyerte az év újonca címet, illetve egy alkalommal ünnepelhetett a dobogón is, megszerezve a csapat számára az első pódiumot. A csapatok ranglistáján 231 pontot gyűjtve a 8. helyen zárták az évet.

„Nagyon sokat várok Lucától [Marini], mert tavaly nagyot fejlődött az előző szezonhoz képest. És több versenyen nagyon erős volt, megvolt a tempója ahhoz, hogy a legjobb pozíciókért harcoljon. Sajnos nem tudott dobogóra állni, pedig megérdemelte volna. Ez az elsődleges cél a szezonra, ezen felül még erősebbnek lenni, mint az előző idényben” – mondta Rossi féltestvérével kapcsolatban.

„Beztől [Marco Bezzecchi] is nagyon sokat várok. Az előző év volt az újonc szezonja, nagyon erős és gyors volt, dobogóra tudott állni Assenben, és sok alkalommal a top5-ért harcolt. Azt gondolom ez egy nagyszerú újonc szezon volt. Most a több tapasztalattal még jobb lehet, és küzdenünk kell a győzelemért és a dobogós helyezésekért” – zárta szavait a kilencszeres világbajnok.

Marc Márquez az ájulás szélén állt, azonnal kórházba kellett szállítani

0

Marc Márquez figyelemre méltó történetet mesélt arról, hogyan „roppant meg” a csont a karjában egy kutyasétáltatás előtt.

A történetet az ALL IN című dokumentumsorozatában mesélte el, ahol a sérüléssel való küzdelmét, a karrierjét megmentő műtétjét és a felépülését mutatja be megrázó részletességgel.

Az incidens a következőképpen történt:

„Hétfő reggel fél nyolc volt. Minden nap éhgyomorra sétáltatom a kutyákat 45 percig. Kinyitottam egy tolóajtót és éreztem egy reccsenést. Megnéztem, és egy púp volt a karomon. Felébresztettem a fizioterapeutámat, Carlos J. Garciát és az öcsémet. Ekkor kezdtem el szédülni. Lefeküdtem az ágyra, Carlos pedig megvizsgált.”

„Azt mondtam: ‘Kétlem, hogy eltörött a fém implantátum’. Megfogta a csontomat, és újabb reccsenés következett. Elsápadt és azt mondta: ‘Gyerünk’. Egyenesen a kórházba mentünk.”

A Repsol Honda versenyzője a kettős látás okozta tapasztalatairól is mesélt:

„Ha az egyik szememet letakartam, tökéletesen láttam, de amikor mindkét szemem nyitva volt, volt egy kis eltérés. Nem is tudom, egy fok. Egy fok, ami távollátásnál csak még érezhetőbb volt.”

Márquez reméli, hogy a fizikai traumák legrosszabbja már a háta mögött van, és ha a Honda képes lesz egy jobb motort szállítani, mint a tavalyi szezonban, akkor harcba szállhat a hetedik királykategóriás bajnoki címéért.

A doppingolás miatt eltiltott versenyző újra Ducatin ─ vajon ez az első lépés a visszatéréshez?

0

Andrea Iannone egy pályanapon kipróbált egy Ducatit, de nem beszélt a visszatérésről, és biztosított mindenkit arról, hogy ez csak szórakozás volt.

Az ex-MotoGP-pilóta jelenleg négyéves doppingeltiltásának végéhez közeledik, és a 2024-es szezonban már versenyezhetne. Iannonét egy Panigale V4R motorral látták a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro mellett a misanói Marco Simoncelli pályán körözni.

„Boldog vagyok, de csak néhány kört teszek meg. Ez csak egy edzés. A mai nap csak szórakozás a barátokkal, ennyi az egész.” – idézi az olasz szavait a Crash.net.

A múlt hónapban Iannone egy tesztnapon balesetet szenvedett Vallelungában, miközben egy Aprilia RSV4-gyel motorozott. Kórházba került, de szerencsére megúszta komolyabb sérülés nélkül az esetet.

Pirro így emlékszik vissza: „Vallelungában nem sokat körözött. Felhívtam őt telefonon, hogy meghívjam ide. Nagyon jól emlékszik arra, hogyan kell ezt csinálni…”

Iannone látványa egy piros motoron újabb jelzése annak, hogy komolyan veszi a versenyzéshez való esetleges visszatérését. A MotoGP-be való igazolása 2024-re lehetetlennek tűnik, de a Superbike-világbajnokság továbbra is opció lehet számára.

Pol Espargaró nem tesztel Portimãóban, egész más szándékkal érkezik a pályára

0

Pol Espargaró a szezon első versenyére szeretne felkészülni a portimãói teszten. A GASGAS gyári versenyzője dicsérte a Dani Pedrosa és Jonas Folger munkáját a csapatnál.

A március 10. és 12. közötti portimãói teszt lesz a MotoGP-pilóták főpróbája a szezonnyitó (március 24-26.) előtt. Az új GASGAS Factory Racing Tech3 csapat számára ez az utolsó lehetőség, hogy felkészüljenek a MotoGP-s debütálásra.

Pol Espargaró, mint a csapat élharcosa, ezért a tesztelés középpontjába a finomhangolást helyezi, részletekbe is merült a SPEEDWEEK.com-on:

„Portimãóban nem fogunk sok dolgot tesztelni, leszámítva néhány új burkolatot, vázelemet, lengőkart vagy aerodinamikai alkatrészt. Portimão nem a megfelelő hely arra, hogy ezeket a dolgokat kipróbáljuk. A két nap inkább arról fog szólni, hogy megtaláljuk a motor jó beállításait. Ha ez megvan, akkor majd aggódhatunk a gyorsaság miatt, addig felesleges.”

Espargaró 2023-ban tér vissza az RC16-ra, miután két évet töltött a Honda gyári csapatánál, és dicsérte az osztrák gyár fejlődését.

„A motor alapja ugyanaz, mint akkor volt, de sokat fejlődött, egyértelműen gyorsabb lett. Mind a mérnökök, mind Dani, Jonas és Mika tesztpilótaként szuper munkát végeztek. Annyira egyértelmű volt a fejlődés, hogy mind a négy versenyző ugyanazokat az alkatrészeket találta jónak. Dani először azokat az alkatrészeket választotta, amelyek jól működtek, és mindenki egyetértett vele. Pozitívum, hogy a különböző vezetési stílusok ellenére mindannyian nagyjából ugyanazokat a döntéseket hoztuk.”