back to top
2025. július 22. 18:29
Kezdőlap Blog Oldal 543

Ezzel a motorral menne a győzelemért az LCR Honda 2023-ban

0

Ma az LCR Hondán volt a sor, hogy lerántsa a leplet 2023-as versenygépeiről. Először Álex Rins, majd Takaaki Nakagami mutatta be idei motorfestését.

Az LCR Honda csapata 2006 óta képviselteti magát a királykategóriában. Voltak megvillanásai, de az igazán kiemelkedő eredmény számukra még várat magára. Legjobb világbajnoki helyezésük a 7. pozíció volt Stefan Bradl és Cal Crutchlow révén. Eddigi legsikeresebb versenyzőjük Cal Crutchlow volt, aki 3 alkalommal ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán az LCR alakulatával. További 15 alkalommal állhattak fel versenyzőik a pódiumra, többek között Casey Stoner, Stefan Bradl és természetesen Cal Crutchlow.

Az idei esztendőt Álex Márquez távozása után a Suzukitól érkező Álex Rinsszel és a japánok által továbbra is töretlen bizalommal bíró Takaaki Nakagamival kezdik el. Az, hogy a Honda gyengélkedése mennyire fogja befolyásolni az ő teljesítményüket is, ki fog derülni a rövidesen kezdődő szezonban. Mindenesetre a páros ígéretes fejlődést mutatott a sepangi teszt három napja alatt, és remélik, hogy a  hétvégi a portimãói teszten ezt tudják folytatni.

A hetedik szezonját kezdő Rins bizakodó a Honda berkein belül folyó változásokkal kapcsolatban és Lucio Cecchinello bizalmát is élvezi. Bár szatellitcsapatról beszélünk, a spanyol versenyző gyári motoron fog ülni. Céljuk egyértelműen az, hogy megszakadjon az alakulatnál 2018 óta tartó nyeretlenségi sorozat.

Lucio Cecchinello figyelmeztette új versenyzőjét ─ ez nem egy gyári csapat

 

A csapatbemutató

A mai napon bemutatták a 2023-as motorokat, először Rins, majd Nakagami rántotta le a leplet versenygépéről. AZ LCR Honda a korábbi évekhez hasonlóan 2 részletben tartotta a bemutatót, melynek apropója az eltérő szponzorációs háttér.

Álex Rins

Álex Rins vicces oldalról közelítette meg a bemutatót, ahol az alvó Rinsnek rémálma volt, amikor a HRC csapatfőnöke, Alberto Puig álruhában egy halom dobozt szállított neki, benne egy üzenettel: „Van egy ki tennivaló. Viszlát holnap.” Egy vastag használati utasítást is mellékeltek a spanyolnak, hogy gyorsan összeszerelje a saját RCV-jét, mielőtt Lucio Cecchinello hívása felébresztette volna, hogy jöjjön és nézze meg az új motorját. „Az az álmom, hogy világbajnok legyek. Ez a hetedik szezonom a MotoGP-ben. Minden évben tanulok valami újat… Munkával és elszántsággal vágok neki 2023-nak.”

Videó Álex Rins bemutatójáról:

Íme Álex Rins motorja:

Takaaki Nakagami

Nakagami 2018-ban debütált a királykategóriában, azóta az LCR Honda csapatának színeiben versenyez. Legjobb helyezése a világbajnoki 10. pozíció volt, legnagyobb eredménye egy 2020-ban megszerzett rajtelsőség.

Az ex-MotoGP pilóta keményen beleállt riválisába és a versenyigazgatóságba

0

A Superbike-világbajnokság második fordulójának sprintversenye igen kaotikusra sikerült Mandalikán. Azóta is forrnak az indulatok a versenyzők között…

A Superpole-versenynek első nekifutásra hamar vége szakadt, amikor Petrucci, Lowes és Baz csetepatéba kerültek. A következő körben Rea is bukott, amelynek következtében előkerült a piros zászló. Az első körben történt eset után Lowes erősen gesztikulált Petruccinak. Természetesen a történteket máshogy látja a két versenyző.

A győzelmi sorozatnak egy bukás vetett véget Bautista számára

A televízió csak hátulról mutatta a bukást, ebből a perspektívából nehéz megítélni, hogy melyik versenyző volt elöl. Lowes azt állította Baznak, hogy Petrucci mindkettőjüket kiütötte.

A hatszoros világbajnok Jonathan Rea számára egyértelmű a dolog.  „Alex pártjára kell állnom, és nem azért, mert ő a csapattársam” – mondta az északír a SPEEDWEEK.com-nak.  „Egy ilyen helyzetben mindig az a versenyző nyer, aki belül van. Aki kívül van, annak helyet kell hagynia, még akkor is, ha egy kicsit elöl van. Nem húzódhat csak úgy befelé, mert a belsőn lévő már a határon van. Utat kell engednie a belső íven lévőnek. Amikor a határon fékezel, elég egy kis lökés, és máris buksz. Végső soron én ezt egy versenybalesetnek látom.”

Petrucci nem így látja az esetet és rendkívül feldúltan nyilatkozott az újságíróknak.

„Néhányan úgy versenyeznek, mintha egy dodzsemben ülnének. Ez nem biztonságos, mindenáron megpróbálnak elöl lenni. Én voltam elöl. A versenyirányítás felvételein egyértelműen látszik, hogy hibázott és megcsúszott a motor. Hátulról nekem jött és összetörte a kipufogómat. Két versenyző versenyét tette tönkre. Nem értem Alex Lowes viselkedését. És nem értem a versenyigazgatóságot sem. A második rajtnál összeütközött Bazzal és eltörte a lábát. Egyikért sem kapott büntetést. Phillip Islanden Toprakkal ütközött – nem kapott büntetést. Őszintén szólva nem értem. Ausztráliában hozzáértem Vierge-hez, és emiatt vissza kellett adnom egy pozíciót. Ez olyan, mint az életben: ha hibázol, megbüntetnek. Nem normális, hogy ezért trófeát kapsz”.

Az első körben történt bukás:

Alex Lowes a piros zászló után tartalékmotorjával vissza tudott menni a pályára, mivel teljesen új futam kezdődött. Végül a dobogón végzett a Kawasaki-versenyző.

 „Helyes, hogy ő okoz egy megállást, és a végén még egy trófeát is kap” – mérgelődött Petrucci.  „Az újraindításnál öt perced van, hogy visszahozd a motorodat a boxba. Az övé teljesen összetört. De mivel ez az első körben történt, újra rajthoz állhatott. Az ilyesmit nem lehet csak azért elengedni, mert az első körben történt – katasztrófát okozott. Nem fair, hogy két ellenféllel ütközött, majd újra motorozhat. Ez az egész egy vicc volt. A versenyirányításon megkérdeztem, hogy normális-e, hogy eltörte Baz lábát. Azt a választ kaptam, hogy kidugta a lábát. Ez így van, de minden versenyző ezt csinálja. És én még soha nem láttam ilyet.”

Az eset, amikor Lowes nekiment Baznak:

Az olaszok álma szertefoszlott, amikor Rossi feladta a küzdelmet a Ducatival

0

A Ducati sikereinek Casey Stoner távozása vetett véget egy időre. Az olasz márka azonban nagyot húzott és szerződtette Valentino Rossit 2011-ben. A házasság nem bizonyult sem tartósnak, sem sikeresnek.

Casey Stoner meglovagolta a vad bikát és világbajnoki címet szerzett a Ducati számára 2007-ben.

A világbajnok, aki a Ducatira született elárulta, mit tartott az olasz márka legnagyobb hibájának

Távozásának bejelentésével azonban az olasz márkának olyan nagyágyú kellett, akinek kellő tapasztalata volt, amit fel tudtak használni a motor fejlesztéséhez. Annak reményében, hogy újra a csúcsra kerülhetnek, a bolognaiak leigazolták Valentino Rossit. A „Ducati feltámadása” című kisfilmben többen visszaemlékeztek erre az időszakra.

„Nagy volt az izgalom Olaszországban, amikor Valenitno aláírt a Ducatival. Nagyon nagy volt a motivációja, meg akarta mutatni, hogy nemcsak a Yamahával, hanem más motorokkal is tud nyerni, főleg egy olasz motorral, a Ducatival” – emlékezett vissza közeli barátja, Alessio Salucci ’Uccio’.

Valentino Rossi az igazolás után elmondta, hogy „lépésről lépésre kell megoldanunk a problémákat és közelebb kerülni a Yamahához és a Hondához”.

Eljött az első teszt, ami nem úgy alakult, ahogy Rossi elképzelte, minden illúzió szertefoszlott. „Amikor Valentino először tesztelte a motort, azt mondta: ’Ezzel a géppel nem könnyű motorozni.’. Gyönyörű volt, de nagyon furcsa, a motor nem működött, egy fémdarab volt, a versenyző nem érzett vele semmit.” – mondta ‘Uccio’. A kiábrándulás pedig futamról futamra fokozódott.

Matteo Flamigni, aki 2021-ig Rossi adatelemző mérnöke volt, szintén látta, hogy ez nem az a motor, ami a világbajnoknak megfelelt. „Azonnal azt mondta, hogy ez nem az, amire számított, bonyolultabb volt és sok probléma volt vele, ami nem kedvezett a vezetési stílusának.”

Valentino Rossi
Fotó: MotoGP Media

Gabriele Conti, a Ducati elektronikai rendszerekért felelős vezetője biztos volt abban, hogy együtt sikereket érhetnek el. „Biztosak voltunk abban, hogy valószínűleg az első évben nem nyerjük meg a bajnokságot, de a második évben eljutunk oda. De túl messze voltunk.”

Filippo Preziosi, a Ducati akkori vezetője is azt gondolta, hogy Rossi sikerre viheti a márkát. „Azt gondoltuk, hogy Valentino a több márka motorjával végzett munka tapasztalatával és a csapatával értékes információkat tud majd adni ahhoz, hogy egy versenyképesebb motort építsünk.”

Domenicalit is meglepte, hogy ez keményebb diónak bizonyult, mint gondolták. „Valentino sokkal komplikáltabbnak találta a motor viselkedésének megértését, mint bármelyikünk gondolta volna.”

Alessio Saluccit azonban ez nem lepte meg annyira, mint a csapat vezetőit, hiszen Rossi barátja látta, hogy a világbajnok stílusa nem volt összhangban a motorral. „Valentino motorozási stílusa egyáltalán nem passzolt ahhoz a motorhoz. A Yamahához volt szokva, aminek az erőssége a kezelhetőség volt és ez nem volt meg a Ducatiban. És amikor megpróbált gyorsabb lenni, bukott. Emlékszem, hogy otthon volt egy hegynyi bőrruhánk, amiben bukott. Sajnos ez így folytatódott.”

Rossi
Fotó: MotoGP Media

Flamigni is tudta, hogy ez a versenygép nem az, amivel versenyzője sikeres lehet. „Nem fordult, túl erős volt, szóval sokat egykerekezett. Nem volt könnyű kezelni, még az egyenesekben sem.”

Valentino Rossi végül beismerte, hogy ez a projekt nem sikerült. „Az az igazság, hogy sosem voltam gyors azzal a motorral, az első teszttől mostanáig. Sajnos nem voltunk képesek fejleszteni a  motort és megoldani a problémákat.”

Gabriele Conti tudta, hogy a hibák javítása nem megy egyik pillanatról a másikra, idő kell hozzá, ami Rossinak nem volt. „Ebben a bajnokságban nem tudsz csettintésre változtatni a dolgokon. Évekre van szükséged. Ha olyan versenyződ van, mint Valentino, nincs időd.” Paolo Ciabatti is tudta, hogy a csapatnál nem igazán működtek jól a dolgok akkoriban. „Nem működtek a dolgok a csapatnál, Preziosi, a technikai igazgató távozása után nem tudtuk milyen irányba menjünk és a csapatban is sok súrlódás volt.”

Ezzel még Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója is tisztában volt: Kritikus helyzetben voltunk, a technikai struktúra nem volt jó.udtam, hogy változtatnom kell, azt gondoltam, hogy Gigi [Dall’Igna] egy lehetőség. Számos megbeszélésünk volt, megpróbáltunk megegyezni.”  Végül a megállapodás megszületett és Dall’Igna egyik napról a másikra a Ducati „zsenijeként” találta magát. Ez a lépés azonban már későn jött, hiszen az olasz álom, miszerint Valentino Rossi világbajnok lesz a Ducatival, már szertefoszlott.

A királykategória egyetlen újonca szerint ez kell ahhoz, hogy megtudja hol a határ a MotoGP-motoron

0

Augusto Fernández laikusok számára igen meglepő kijelentést tett, ami a versenyzőknek a természetes tanulási folyamat része.

A Moto2 2022-es világbajnoka, Augusto Fernández az idei évben debütál a királykategóriában. A GASGAS csapatbemutatója után több témával kapcsolatban kifejtette véleményét az újonc.

Lehullt a lepel a MotoGP-újonc csapatról is – egy újabb vörös motorral bővült a rajtrács (GALÉRIA)

A feljutás után az első időszak a tanulásról szól, hiszen egy Moto2 és MotoGP versenygép között óriási a különbség, máshol vannak a határok is. „Néhányszor buknom kell, hogy megtudjam a határt. Remélhetőleg nem lesznek nagy esések” – mondta a világbajnok.

A versenyzőnek át kell alakítani eddigi vezetési stílusát is ahhoz, hogy a MotoGP-ben is sikereket tudjon elérni. „A fékezésben már az átlagnál vagyok. Mindig is a nagy kanyarsebesség volt az erősségem, de ez a vezetési stílus nem működik olyan jól a GASGAS-on. A stop-and-go stílust kell megtanulnom.”

Még kevés tapasztalattal rendelkezik MotoGP gépével kapcsolatban, de már most tudja, hogy nehéz lenne visszatérni egy Moto2-es versenygépre. „Furcsa lenne újra Moto2-es motoron ülni. A Moto2-es Kalex-szel sokkal gyorsabban eléri az ember a határt. Ha egyszer megszokod a magas MotoGP-s limitet, nem lesz könnyű megtalálni a határt a Moto2-ben.”

Fernández gyorsan megbarátkozott a MotoGP versenygéppel. „Sokkal jobban élvezem a MotoGP-motort, mert jobban illik a testméretemhez, és a csomag összességében, valamint a motor és a fékek is sokkal jobbak.”

A spanyol világbajnok visszatekintett a Moto2-re is, és elárulta, hogy ő kit tart a legnagyobb esélyesnek a kategóriában. „Sok gyors versenyző van a rajtnál. Ogura, Acosta, Vietti, Alonso és Arbolino is esélyes a bajnoki címre. De én Pedróra fogadok. Tavaly nagyon gyors volt, csak az állandóság hiányzott belőle.”

Farkas Kevin szezonja a nívós sorozatban el sem kezdődött még, de máris újabb kihívást jelentett be

0

A magyar motorsport-rajongóknak Farkas Kevin neve nem ismeretlen. A fiatal tehetséggel tölthettem el egy napot a Pannóniaringen, amikor kifaggattam a versenyzőt idei céljairól, illetve elárulta annak apropóját is, hogy mit is kerestünk a Pannóniaringen.

Hogy jutott Farkas Kevin a MotoGP előszobájába?

November végén érkezett a hír, miszerint Farkas Kevin 2023-ban a Red Bull Rookies Cup-ban folytatja, ami a MotoGP előszobájának tekinthető.

Hivatalos: Farkas Kevin a Red Bull Rookies Cup-ban indul 2023-ban

Számos, ma már királykategóriában versenyző pilóta pályafutása kezdődött ebben a sorozatban, így méltán reménykedhetünk abban, hogy néhány év múlva akár lehet magyar versenyzője a világbajnoki sorozatnak.

Kevin 2022-ben nyolc pódiumos helyezéssel a 2. helyen végzett a Road To MotoGP Northern Talent Cup utánpótlássorozatában, olyan kiemelkedő teljesítményt nyújtva, amire a Dorna szakemberei is felfigyeltek. Sérülése miatt a szezon végén nem volt esélye arra, hogy elhódítsa a bajnoki címet, de szereplése így is elég volt ahhoz, hogy észrevegyék őt.

Kevin hétköznapi élete, ami nem is annyira hétköznapi

A beszélgetést nem is kezdhettük volna mással, mint azzal, hogy boldog születésnapot kívánunk a magyar versenyzőnek, aki február 28-án töltötte be 16. életévét. Nem ez volt az egyetlen jeles alkalom családjuk életében az elmúlt időszakban, hiszen megérkezett kisöccse is, így meg kellett tőle kérdeznem, hogy milyen érzés nagytesónak lenni.

„Szokatlan érzés nagytesónak lenni, de mindenképpen pozitív. Sokat babázok otthon, nagyon jó érzés.” – érkezett a válasz Kevintől.

Kevin egyébként úgy éli az életét, ahogy a 16 éves kamaszok, iskolába jár, tanul, edz. Megkérdeztem tőle, hogy hogy telik egy átlagos napja a felkészülési időszakban.

„3-ig iskolában vagyok, utána konditerem egészen este 6-ig, 7-ig. Ha motorozás van, akkor az egész napos.” Egy épülő MotoGP-karrier érdekében nyilvánvalóan áldozatokat kell hozni és néha nem könnyű összeegyeztetni a mindennapokat a versenyzéssel, de Kevin számára az iskola is nagyon fontos.

„Sok pótlás kell majd az iskolában a szezon során, de fontos a tanulás is, hiszen mindig kell, hogy az embernek legyen B-terve is.” – válaszolta nagyon érett gondolkodással Kevin.

Nem tudtam kihagyni a kérdést, hogy ki a példaképe a MotoGP-ben, amire határozottan jött a válasz: „Fabio [Quartararo]”.

Mivel vasárnap volt a Forma-1 nyitóversenye, azt is megtudtam, hogy Kevin is figyelemmel kíséri a négykerekűek világbajnokságát, beszélgetésünk előtt megnéztük együtt a rajtot is, így hamar kiderült, hogy kinek szurkol a vb-n. „Egyértelműen Verstappennek.” – árulta el.

A felkészülés és a 2023-as célok

Több alkalommal is írtunk arról, hogy novemberben hivatalossá vált Farkas Kevin indulása a Red Bull Rookies Cup-ban, amiről maga a versenyző is számos csatornán nyilatkozott, de én arra voltam kíváncsi, hogy mi volt az első gondolata, érzése, amikor megtudta, hogy bekerült a nívós sorozatba.

„Az első gondolatom az volt, hogy megcsináltuk.” – kezdte a magyar versenyző a visszaemlékezést. „Megcsináltuk, el is sírtam magam egyből. Ezért küzdöttünk egész évben. Addig a pontig nem is tudtuk, ez november 20-án derült ki. A válogatón nem tudtam részt venni, hiszen az ausztriai hétvégén meg kellett műteni.”

Farkas Kevin és csapata keményen készül a rövidesen induló szezonra. Annak érdekében, hogy minél felkészültebben vághasson neki a szezonnak, több helyen is teszteltek a tél folyamán. Családja és csapata mindent megtesz azért, hogy a magyar versenyző a lehető legjobb körülmények között hangolódhasson az előtte álló kihívásokra.

„Voltunk decemberben Almeríában 3 napot, ezután 3 napot Valenciában. Januárban Jerezben kezdtünk, majd 1 héttel később már Portimãóban edzettünk 4 napot, ahonnan Estorilba mentünk további 4 nap gyakorlásra. A jó időnek hála februárban Kecskeméten is ki tudtunk menni a pályára, illetve most itt vagyunk a Pannóniaringen.”

Arra a kérdésre, hogy milyen motorokkal edz, Kevin elárulta, hogy a tavalyi  250 köbcentis KTM-et használja, de a jövőben lehetősége lesz 600-as motorral is gyakorolni.

„Azért választottuk ezeket a pályákat a gyakorlásra, mert nem nagyon mentem még rajtuk, a Rookies meg megy. Nem úgy akartuk elkezdeni a szezont, hogy a pályát és a motort is egyszerre kell tanulni. Így a pályaismeret, a vonalvezetés már meglesz, nem úgy megyek oda, hogy mindenki más már ismeri a pályát, én meg még nem.” – folytatta a felkészülési időszak ismertetését.

Portimãóban több MotoGP-versenyző is edzett abban az időszakban, amikor Kevinék is kint voltak, Facebook-oldalán meg is osztott néhány képet a királykategória pilótáival. Megkérdeztem tőle, hogy milyen érzés volt velük találkozni, bár ez számára nem újdonság, hiszen a Northern Talent Cup számos hétvégéje a MotoGP versenyekkel közös időpontban van.

Rossi újra motorra ült, és a fiatal magyar versenyzővel is találkozott (videó, kép)

„Különleges érzés volt találkozni velük, de mivel az NTC több esetben a MotoGP betétfutama volt, így korábban is nyílt már erre lehetőség. Azért nem minden nap fut össze az ember Valentino Rossival, vagy Pecco Bagnaiával, így boldog voltam emiatt.”

2023.március 24-én kezdetét veszi a MotoGP-szezon, ezzel együtt a Red Bull Rookies Cup is, az első helyszínen rögtön ott lesz az utánpótlás-mezőny is. Előtte azonban még egy teszt is vár a fiatal versenyzőkre.

„Március 13-án már kint kell lennünk Portimãóban. 14-én lesz a médianap és 15.-16. a hivatalos teszt. Nagyon várom már” – árulta el a következő állomást Kevin.

Az idei évi célokról is faggattam a magyar fiút, amire nagyon érett versenyzői hozzáállás érkezett válaszul. Kevin tisztában van azzal, hogy az idei esztendő tanulóév lesz. „Tanulni, amennyit csak lehet. Az év elején megismerni a motort, felmérni a terepet, azután szállítani az eredményeket. Nyilván ha jól megy, akkor azt tartani, a legfőbb cél konzisztensnek lenni a szezon során. Természetesen van pozíciókban kitűzött cél, de ez egy annyira másik szint, akkora az ugrás, hogy most annyira nem tartom ezt fontosnak. Persze, nagyon jó lenne mondjuk a top5-ben végezni, de szerintem ezen a ponton felesleges ezt kitűzni olyan szempontból, hogy tényleg hatalmas az ugrás. A folyamatos fejlődés a cél, de természetesen a pontszerzés hatalmas boldogság lenne.”

Beszélgetésünket azzal zártuk, hogy Farkas Kevin elárulta annak okát, amiért kilátogattunk a Pannóniaringre.

„Most teszteltem azt a gépet, amivel a Rookies Cup mellett fogok menni. Ez egy Ducati Panigale V2, amilyennel a Supersport-világbajnokságon Bulega is versenyez. Az Alpok Adrián fogok menni Mohai Jani bácsiékkal az MW Performance csapat színeiben idén.”

Farkas Kevin
Fotó: P1Race.hu

Az első tapasztalatok a motorral pozitívak voltak annak ellenére, hogy az időjárás nem épp volt alkalmas a tesztelésre, egész nap 6-7 fokot mértünk a pályán, körülbelül 10 fokos aszfalthőmérséklet mellett: „Egy teljesen más motor ez a V2, de nagyon élvezem, jó volt vele menni. Álmom volt, hogy egyszer Ducatival mehessek és ez most teljesült, szóval boldog vagyok. Van még hova fejlődni nyilván, de a helyzet eddig pozitív.” – osztotta meg velem Kevin érzéseit az első körök után.

Farkas Kevin és csapata, Mohai Jánossal, az MW Performance csapatvezetőjével Fotó: Vasas Barbara

A hideg idő ellenére Kevin nagy elszántsággal körözött a pályán, Mohai János és az MW Performace csapata pedig profi munkával támogatta a magyar pilótát a motorral való ismerkedésben és abban, hogy a motor a lehető legjobban Kevin méreteire és motorozási stílusára legyen beállítva.

Nem tudtam kihagyni a kérdést, hogy ezen a sorozaton mik a célok. „Azért itt egy top5 jól nézne ki, de annyira más ez a V2 meg maga a Ducati is, ezért lesz mit tanulni.”

A magyar bajnokságról is kérdeztem Kevint, amire még nem tudott egyértelmű választ adni, hiszen rengeteg verseny van betervezve már most is az idei évre. Mindensetre elmondta, ha időben belefér, akkor szeretne menni a hazai bajnokságon is a Ducati V2-essel és Mohai János MW Performance csapatával.

Láthatjátok, hogy van rendesen feladat és kihívás Farkas Kevin számára 2023-ban, de amilyen elszántságot, motiváltságot és természetesen tehetséget látok a magyar fiúban, őszintén hiszek abban, hogy el fogja érni a céljait, amiben családja és csapata 100%-ban támogatni fogja.

Az Alpok Adria 2023-as időpontjai:

Alpe Adria Versenynaptár
Verseny Dátum Helyszín
1. 2023.05.26-28. Slovakiaring
2. 2023.06.16-18. Pannoniaring
3. 2023.07.14-16. Brno
4. 2023.08.04-06. Grobnik
5. 2023.09.08-10. Slovakiaring
6. 2023.10.20-22. Grobnik

Valentino Rossi rendezésében bemutatjuk: a Mooney VR46 motorjai 2023-ban (videó, galéria)

0

Valentino Rossi csapata, a VR46 Mooney alakulat is bemutatta 2023-as motorjait.

Valentino Rossi 2014-ben alapította csapatát, Sky Racing Team VR46 néven. Ekkor még csak a Moto3-ban indult az alakulat, de 2017-ben már a középső géposztály küzdelmeibe is becsatlakozott. 2021-től a legkisebb kategóriában nem indított már csapatot a MotoGP-legenda, hiszen 2022-ben már a királykategóriában is részt vesznek, aminek érdekében átcsoportosították erőforrásaikat.

2014 óta számos sikert értek el, többek között egy Moto2-es világbajnoki címet 2018-ban Francesco Bagnaia révén. 28 alkalommal ünnepelhettek a dobogó legfelső fokán, 18-szor volt övék a második, míg 27-szer a harmadik helyezés. Annak ellenére, hogy a királykategóriában tavaly debütáltak a Ducatival, sikeres szezont tudhatnak maguk mögött. Luca Marini a tabella 12. helyén fejezte be a szezont, míg Marco Bezzecchi a 14. pozícióban zárt. Utóbbi versenyző elnyerte az év újonca címet, illetve egy alkalommal ünnepelhetett a dobogón is, megszerezve a csapat számára az első pódiumot. A csapatok ranglistáján 231 pontot gyűjtve a 8. helyen zárták az évet.

Az idei esztendőre nagy ambíciókkal indulnak a versenyzők, továbbra is a Ducati nyergében. A pilóta-felálláson nem változtatott Valentino Rossi, bizalma töretlen Luca Marini és Marco Bezzecchi irányába.

Az előszezoni tesztek bíztatóan alakultak eddig számukra, Sepangban az első napon Bezzecchi, míg a harmadikon Luca Marini zárt a legjobban.

A bemutató

A csapatbemutatón a pilóták beszélgettek egymással, megcsodálták új versenygépeiket, és megállapodtak abban, hogy a motor nem csak szép, de nagyon gyors is.

Bezzecchi gondolatai a motorról: „Nagyon tetszik, egy fekete versenymotor mindig nagyon szép, agresszív külsőt kölcsönöz. A tavalyi évhez képest azt hiszem agresszivitásban még egy szintet léptünk.” – mondta, amiben csapattársa, Marini is egyértett vele.

„Jól kell magunkat érezni az idei évben, ezzel a festéssel az élen kell lennünk minden versenyen.” – folytatta Luca Marini.

A motor kapott egy új logót is, ami egy új színt is vitt a versenygépre. Miután a pilóták megcsodálták a külsőt, a motor erősségeiről is beszélgettek.

Fotó: MotoGP Media

„A teszten egyértelműen éreztem a különbséget a tavalyi évihez képest. Egyből jónak éreztem, az első pillanattól kezdve. A gázadást érzem a legnagyobb különbségnek, mert ez most nagyon pontos, nagyon tetszik. Az aerocsomag is más számomra.” – mondta Bezzecchi. Marini is elégedett az idei motorral, ami segíti „a sebességet az egyenesekben, de a kanyarokban is nagyon stabil a motor.”

Mindkét versenyző elmondta, hogy a motor „közel van a tökéletességhez”. A pozitív teszt után nyilvánvalóan vannak elvárásaik is a 2023-as szezonra, erről is faggatták egymást a versenyzők.

„Ez a motor az elejétől kezdve nagyon kényelmes nekem, az elvárásokkal még egy kicsit várnunk el. Először is azért, mert a teszt során nem próbáltunk ki túl sok mindent, a csomag most nagyon jó, a tempó is nagyszerű volt az időmérő-szimuláción, nagyon elégedett vagyok vele, de várnunk kell még. Azt gondolom az első 5 pozícióért harcolhatunk minden versenyen. A szezon elején meg kell mutatnunk a bennünk rejlő potenciált. Azt hiszem a gyári csapatoknak többet kell még dolgozni az új specifikációikon. Mi készen vagyunk arra, hogy megpróbáljunk győzni, szóval ez a cél az első versenyeken.” – árulta el Marini.

„Nekem is hasonló az elvárásom. Szeretném megszerezni az első győzelmemet, ez a cél az első futamokon. Ahogy te is elmondtad, inkább készen vagyunk, mint a gyári csapatok, szóval ezt a kis előnyünket ki kell használnunk, mert meg fognak érkezni a többiek is.” – zárta a beszélgetést Bezzecchi.

A csapatbemutató videója:
Galéria:

Aleix Espargaró „másodállásának” hála betekintést nyerhetünk a hétköznapjaiba (videó)

0

Aleix Espargaró újabban is Youtuberként is tevékenykedik. Miután két héttel ezelőtt közzétette első videóját, amelyben átfogóan összefoglalja mindazt, ami Malajziában történt az Aprilia bokszában, a katalán versenyző most megmutatta, milyen egy tipikus nap az Espargaró család életében.

Aleix Espargaró napja nem sokkal reggel 08:00 után kezdődik, amikor egy jó kávéval, egy kis müzlivel és egy kis fehérjeporral aktiválja a szervezetét. A spanyol versenyző azt vallja, hogy a napi rutinja mindig egy jó kis kerékpáros edzéssel kezdődik, bár van a héten néhány nap, amikor inkább az edzőteremben edz.

„Minden nap kerékpározom. Hetente van pár alkalom, amikor egy-két órát tekerek, aztán elmegyek az edzőterembe” – mondja a videóban, miközben befejezi a reggelijét.

Az országúti kerékpár szent az Aprilia versenyzője számára; akár havazik, akár esik, akár hideg van, a 41-es rajtszámú versenyző sosem hagy ki egy tekerést sem, akár egyedül, akár barátokkal, sőt profi kerékpárosokkal, akik szintén Andorrában élnek.

„Sokan mondják nekem, hogy hogy tudok Andorrában edzeni, mikor olyan hideg van itt. Igen, ez nyilvánvaló, most -4°C van, de nem kell azért hét réteg ruhát magadra venni, elég három is.”

Espargaró délelőttje kerékpározással telik, és bár nagyon élvezi, a megtett nagy távolság és a szintkülönbség őt is megdolgoztatja.

A kerékpározás után a spanyol elmegy ebédelni a családjával egy közeli étterembe, utána pedig kisfia társaságában megmutatja nekünk azt a helyet, ahol az összes kerékpárját, motorját és autóját tartja.

A katalán versenyző a videó végén biztosít minket arról, hogy a következő részében megmutatja nekünk hajóját is.

Marc Márquez testvére elárulta, mely esetben hagyná el bátyja a Hondát

0

A Gresini újonca, Álex Márquez beszélt bátyja helyzetéről a Repsol Hondánál, és arról, hogy milyen feltételek mellett hagyhatja el akár a Hondát is a nyolcszoros világbajnok.

A Márquez testvérek közös MotoGP-karrierjük során először fordul elő, hogy 2023-ban nem egyforma motorokon ülnek majd. Álex Márquez a Gresini Ducati csapathoz igazolt, ahol az olasz Fabio Di Giannantonio csapattársa lesz.

Álex Márquez nyíltan beszélt az MCN-nek sikeres testvére, Marc helyzetéről. Álex azt mondja, kevesebbet beszél testvérével az átigazolás óta, illetve nem látja boldognak bátyját.

„Az első kapcsolatfelvétel a Gresinivel nagyon pozitív volt. Amikor úgy döntöttem, hogy váltok, nem akartam senkit sem magammal vinni. Valami teljesen újat akartam csinálni. A Gresini csapat egy család. Látszik, hogy az itt dolgozók végig jó kapcsolatot ápolnak egymással is.” 

A Honda Marc Márquez tehetségére alapozná a sikert?

Az sem titok, hogy a nyolcszoros bajnok Marc Márquez öröme nem igazán felhőtlen a Hondánál. A spanyol klasszis meglehetősen gondterhelt az utóbbi időben, de egy esetleges csapatváltás még nem került szóba. Testvére, Álex így nyilatkozott:

„Úgy gondolom, ha a Honda megteszi azokat a lépéseket előre, amik szükségesek, akkor Marc nem fogja elhagyni a Hondát. Arról a gyártóról beszélünk, amelyiknél Marc mindig is versenyzett a MotoGP-ben. A Honda akkor is megvárta Marcot és tisztelte őt, amikor megsérült, de ha a motor technikai színvonala nem olyan, amire Marcnak szüksége van ahhoz, hogy világbajnoki címet nyerjen, akkor lehetséges forgatókönyv lenne, hogy csapatot vált.”

A nap, ami többet jelent Rossinak, mint bármelyik világbajnoki cím (képek)

0

A MotoGP örök ikonja, Valentino Rossi és Francesca Sofia Novello szombaton egy sereg gyerekkel együtt ünnepelték kislányuk, Giulietta első születésnapját.

Valentino Rossi élete gyökeresen megváltozott az elmúlt 15 hónapban, amióta visszavonult a MotoGP-ből. Az olasz klasszis édesapa lett, és most a négykerekű karrierjére koncentrál.

A kis Giulietta Rossi immáron egy éve hatalmas boldogságot jelent szüleinek, szombaton meg is ünnepelték a kislány első születésnapját.

A születésnapi buli helyszíne is nagyon különleges volt, és nem is lehetne méltóbb Rossi és lánya barátai számára. A bulit a VR46 Riders Academy legendás „Motor Ranch” főépületének tágas tárgyalótermében tartották, ahol maga Valentino Rossi is szívesen tölti szabadidejét.

Rossi párja rengeteg ötlettel állt elő lánya első születésnapi bulijára. A ranch főépületét, ahol általában felbőgnek a motorok, ezúttal rengeteg partidekorációval díszítették fel. Még egy színes, „Giulietta” feliratú szőnyeget is kigördítettek a vendégek fogadására.

A Ducati sportigazgatója megnevezte a sprintversenyek legnagyobb esélyesét

0

Az egyik téma, ami az elmúlt szezont jellemezte, az a kérdés volt, hogy ki foglalja el a Jack Miller által hátrahagyott helyet a Ducati Lenovo csapatban: Jorge Martín vagy Enea Bastianini. A Ducati végül Bastianini mellett döntött.

Az olasz versenyző előléptetésével Martín kénytelen volt maradni a Pramacnál, tudván, hogy csak 2025-ben versenyezhet a gyári csapatban, mivel Bastianini szerződése két szezonra szól. Ettől függetlenül Paolo Ciabatti továbbra is hisz a spanyol képességeiben, és elismeri, hogy a sprintversenyek Martín javára válhatnak majd.

„Hiszem, hogy Jorge egyike lesz azoknak a versenyzőknek, akik a világbajnoki címért fognak küzdeni. Tavaly egy olyan motorral versenyzett, amely kezdetben több fejlesztésre szorult, mint gondoltuk. Emellett a sprintversenyek bevezetése jót fog tenni Martín robbanékonyságának” – mondta Ciabatti a motorsport.com-nak adott interjúban.

„Martín minden szükséges támogatást megkap a Ducatitól ahhoz, hogy világbajnok legyen a Pramac-kal. Ha a Ducati ezt meg akarná akadályozni, akkor nem adna ugyanolyan anyagot, mint a gyári csapat versenyzőinek, pontosan ugyanolyan technikai támogatással. Martínnak ugyanolyan lehetőségei vannak, mint például Bastianininek. Ezt 100%-ban meg tudom erősíteni. Tavaly, amikor Bagnaia a világbajnoki címért harcolt, soha nem avatkoztunk bele, és azt hiszem, ez teljesen egyértelmű volt.”