back to top
2025. július 25. 02:11
Kezdőlap Blog Oldal 584

Rossit akarta megidézni az F1-es pilóta, de hatalmas pechje miatt nem sikerült neki – képek

0

Több F1-es pilóta is Valentino Rossi egyik legkülönlegesebb sisakjának megidézésével készült az olaszországi futamra, ám egyvalakiről ez csak most derült ki. Ez a versenyző ugyanis vakbélműtétje miatt nem vehetett részt azon a futamon, így csak pénteken fedte fel a „titkot”.

Valentino Rossi legendája természetesen a MotoGP-n is túlnőtt, így más sportágakban is hatalmas elismertségnek és népszerűségnek örvend. Különösen így van ez a négykerekűek királykategóriájában, vagyis a Forma-1-ben. A szeptemberi Olasz Nagydíjon többen is meg akarták idézni a tavaly visszavonult versenyzőt, ám ez nem mindenkinél ment a tervek szerint.

Alexander Albon, illetve csapata, a Williams csupán most, három és fél hónappal később fedte fel, hogy a thai pilóta a hétszeres MotoGP-világbajnok egyik legkülönlegesebb sisakját akarta megidézni. A 26 éves versenyző egy olyan fejvédőt szeretett volna használni, amelynek tetején saját arcképe szerepel úgy, mintha kiabálna.

Hogy mi köze ennek Rossihoz? Nos, a tavaly visszavonult motoros a 2008-as Olasz Nagydíjon versenyzett ilyen jellegű sisakban, az ő arca is a tetején volt látható. Az olasz pilóta minden évben különleges festéssel készült hazai futamára, hogy ezzel is megörvendeztesse a szurkolókat, ez a koncepció azonban nem az ő, hanem a sisaktervező, Aldo Drudi ötlete volt.

A különbség annyi Albon most bemutatott fejvédőjéhez képest, hogy Rossi arca inkább meglepettséget tükröz. Mindez nem is véletlen, hiszen az akkor az újabb világbajnoki címe felé hajtó versenyző azt akarta éreztetni a szurkolókkal, hogy mennyire fantasztikus vezetni a kanyargós mugellói aszfaltcsíkon, olykor 320 km/h-val.

Albon azonban soha nem használhatta éles körülmények között a most bemutatott sisakot. A monzai hétvége pénteki napján még nem ezt viselte, szombaton és vasárnap pedig már nem ülhetett autóba, miután pont akkor kapott vakbélgyulladást, és meg kellett műteni. A beavatkozás után ráadásul komplikációk léptek fel, ezért egy ideig lélegeztetőgépen kellett őt tartani.

Visszatekintés a kedvenc sisakomra, amely valójában nem került bevetésre, de technikailag még mindig egy sisak – fogalmazott a közösségi médiában. – Tisztelgés a gyerekkori hősöm, Valentino Daniel Ricciardo Rossi előtt.” Nem véletlen, hogy az ausztrál pilótát is belekeverte a bejegyzésbe: ahogyan az az egyik képen is látszik, ez az ötlet neki is eszébe jutott, csak éppen ő meg is tudta valósítani, hiszen el tudott indulni a futamon.

Massimo Rivola elárulta, mi volt a siker receptje az Apriliánál

0

Az Aprilia volt a 2022-es MotoGP-szezon meglepetése, ezen még a sikertelen finálé sem változtat. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója elmondta, mi volt a siker receptje.

Az Aprilia az idei RS-GP-vel figyelemre méltó előrelépést produkált, és váratlanul a bajnoki cím egyik esélyesévé vált, különösen a 2022-es szezon első felében: Aleix Espargaró  volt az, aki Argentínában megszerezte a gyár első MotoGP-győzelmét. A spanyol veterán egy rövid időre még a világbajnokságot is vezette.

A szezonzáró azonban különösen keserű volt: Aleix Espargaró kiesése Valenciában a világbajnoki harmadik helyébe került, amelyet végül Enea Bastianini kaparintott meg.

A SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban Massimo Rivola kifejtette, mi vezetett ehhez a hihetetlen teljesítményhez.

Massimo, meglepődtél, hogy ti voltatok a szezon meglepetése?

„Jó kérdés… Nem igazán. Ahogy mindig mondom, minden évben az első hely a referencia, így volt egy célunk. A legnehezebb a jövő év lesz. Persze egy kis szerencsénk is volt, mert néhány versenytársunk nem javított a teljesítményén, ahogyan azt vártuk volna. Így nagyobb figyelmet keltettünk, mint bárki is várta volna. De a teljesítményünk nagyon közel állt az elvárásaimhoz. Talán nem számítottam arra, hogy olyan versenyképesek leszünk, mint a szezon közepén néhány pályán, ahol nagyon gyorsak voltunk. Viszont a balul sikerült finálé sem volt benne a pakliban.”

„Szerintem különösen Aleix volt nagyszerű formában. Nagyon, nagyon erősen kezdett. Egy olyan tehetséges csapattárs, mint Maverick, hozta ki Aleixből, hogy maximálisan koncentrált, egy tizedmásodpercet sem veszített. Mindkettőjük számára nagyon pozitív volt ez az időszak, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy jövőre mi lesz. Szerintem azért vagyunk most gyorsabbak, mert egyszerűen egy jobb vállalat vagyunk. Nem titok, hogy új embereket hoztunk be, mióta a céghez csatlakoztam. Sokan közvetlenül az egyetemről érkeznek hozzánk, de vannak tapasztaltabb versenyzők is a MotoGP-ből és a Forma-1-ből. Ahogy mondtam, azért vagyunk gyorsabbak, mert cégként fejlődtünk. A kérdés az, hogyan tudunk tovább növekedni ebbe az irányba. Ez a kihívás.”

„Nem hiszem, hogy bármi különlegeset tettünk volna, ahogy azt kívülről gondolják. A siker legnagyobb titka az, hogy keményen dolgoztunk, reggeltől estig, és ezt minden nap megtettük. Ha ezt teszed, a körülötted lévő emberek is ezt fogják tenni. Nem azt mondom, hogy a dolgokat korábban kevésbé eltökélten csinálták, de mióta elkezdtünk változtatni néhány dolgon és bevonni az embereket, talán a vállalatnál kialakult egy olyan érzés, hogy „Ó, valami történik, talán meg tudjuk csinálni. Arról szól, hogy emlékeztessük az embereket, hogy ha keményen dolgozol, akkor sikerülhet. Aleixnek van egy tetoválása, amin az áll: „Higgy magadban”. Nagyon jól tükrözi ezt a filozófiát.”

Szívszorító történetet árult el Rossi egykori ádáz ellenfele

0

Sete Gibernau felidézte pályafutása legkülönlegesebb versenyét, amelyhez egy megható történet is kapcsolódik. A spanyol exmotoros elárulta, miért szereti Olaszországot, és a MotoE-ben tett kalandjáról is beszélt.

Sete Gibernau a 2000-es évek első felében nagyon komoly csatákat vívott Valentino Rossival, olyannyira, hogy a doktor a második legnagyobb riválisaként emlegette őt Casey Stoner után. Mára viszont már bőven befejezte érdemi karrierjét, hiszen nemrég múlt el 50 éves. Ennek kapcsán fel is idézett néhány emléket a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában.

Gibernau 1992-ben debütált a 250 köbcentiméteres kategóriában, ám az első négy évben csak egy-egy futamon szerepelt hazájában. Egy teljes szezon után aztán felkerült a királykategóriába, ahol második idényében, a Madridi Nagydíjon állhatott fel először a dobogóra. Ám nem önmagában ezért tartja a legkülönlegesebb versenyének, hanem egy megható és nem sokkal később szomorúvá váló emlék miatt.

Ha választanom kell egy versenyt, akkor az 1998-as jaramait mondom – nyilatkozta. – Egy kétütemű, V2-es Hondám volt. Amikor bemutatkoztam a MotoGP-ben, a nagyapám megígérte, hogy behűt egy üveg pezsgőt az első dobogós helyezésem megünneplésére. Akkor nem hittem neki, azt gondoltam, soha nem fog sikerülni. Ehhez képest harmadik lettem a jaramai pályán, a futam után pedig azonnal felhívtam őt, hogy megköszönjem. A nagyapám már idős volt. Azt mondta nekem, hogy boldogan fog meghalni ennek az eredménynek [a tudatában]. Másfél hónap múlva itt hagyott minket. Ezért marad a Madridi Nagydíj különleges verseny számomra.

Standard code
Embed from Getty Images
Gibernau egészen 2009-ig volt a MotoGP-mezőny tagja, és bár világbajnoki címet nem szerzett, nyolc győzelmével sikeres pályafutást tudhat maga mögött. Nem is panaszkodik a karrierjére, és ennek kapcsán arra is kitért, hogy spanyolként megszerette Olaszországot. Ennek oka, hogy a csapatok révén ez a nemzet foglalta keretbe a pályafutását.

Húsztól negyvenéves koromig éltem az álmaimat enélkül, hogy megálmodtam volna az életemet – fogalmazott. – Emiatt elégedett vagyok, versenyzőként nagyon jól éreztem magam. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi mindent fogok csinálni, szerencsésnek érzem magam. Mindenekelőtt Olaszországnak kell köszönetet mondanom. A szívemben hordozom a hazátokat, ahol gyakran érzem magam otthon, és még mindig sok barátom van. A 250-es [kategóriában] kezdtem el versenyezni, az Axo San Patrignano olasz csapatnál, majd a Ducatinál fejeztem be a karrieremet. Szóval Olaszország nagyon fontos számomra.”

Visszavonulása után közel tíz éven át sehol nem versenyzett, majd 2019-ben felbukkant az újonnan életre hívott MotoE mezőnyében, ahol a tizenegyedik helyen zárta a pontversenyt. Hogy miért éppen rá esett a Pons Racing választása, annak megválaszolásához alighanem 1995-ig kell visszamenni, hiszen akkor ennél a csapatnál kapott lehetőséget.

Otthon ültem, amikor Sito Pons felhívott, hogy meggyőzzön, vegyek részt a bajnokságban – emlékezett vissza. – A legjobbkor jött az ajánlat, amikor éppen egy fenntartható mobilitással kapcsolatos projekten dolgoztam. Örültem, hogy illettem [a csapatba]. Arra is lehetőségem nyílt, hogy formába lendüljek, és egészen más vezetési stílussal próbáljak meg versenyképes lenni. Úgy vélem, ez jó lehetőség volt. Sajnos a hosszú tétlenség éreztette hatását: többet kellett volna mennem, de nagyon rövidek voltak a versenyek.”

Lorenzo lerántotta a leplet a titkos fegyverről, melynek 2015-ös bajnoki címét köszönheti

0

Nem mintha a MotoGP 2015-ös szezonja nem lett volna elég izgalmas, Jorge Lorenzo újabb csavart dobott be, amikor elárulta: „A krioszaunának köszönhetően nyertem”.

A krioszauna a jégfürdő alternatívája, amely terápiás céllal néhány percre rendkívül alacsony hőmérsékletnek teszi ki a testet.

A sportolók esetében a szervezet hidegsokkra adott reakciója segítheti az izmok regenerálódását, csökkentheti a fáradtságot és javíthatja a teljesítményt.

A spanyol DAZN műsorszolgáltatónak nyilatkozva kifejtette:

„Készítettem magamnak egy nagyon nagy ‘lakóautót’. Az emeleten volt egy jacuzzi, a földszinten pedig egy krioszauna. Amikor befejeztem az edzést, bementem a -180ºC-os hidegbe. 2015-ben a krioszaunával nyertem. Titokban alkalmaztam.”

Mint ismeretes, 2015-ben Rossi Sepangban megvádolta Marc Márquezt, hogy megpróbálta segíteni a #99-es versenyzőt az előző, Phillip Island-i versenyen. A Rossi és Marquez közötti tűzijáték a malajziai versenyen tetőzött, aminek következtében a Honda versenyzője a földre került, Rossi pedig elég „büntetőpontot” kapott ahhoz, hogy a valenciai döntőn a rajtrács végéről induljon. Lorenzo megnyerte az utolsó futamot, és ezzel megszerezte harmadik és egyben utolsó MotoGP-címét.

 

Dall’Igna elmondta, miért fél a többi versenyző Marc Márqueztől

0

Egy kis „finomhangolással” a MotoGP újdonsült bajnoka, Francesco Bagnaia „történelmet írhat” – de aki nem fél Marc Márqueztől, az „őrült”.

Ezek a Ducati Corse vezérigazgatójának, Gigi Dall’Ignának a szavai a Marca.com-nak adott interjújában. Ahelyett, hogy Bagnaia hibáit kritizálná, amelyek miatt négy versenyen is kiesett, Dall’Igna úgy látja, hogy az elvesztett pontok inkább annak jelei, hogy a fiatal olasz egy kis „finomhangolással” mennyire domináns lehet.

„Pecco olyasvalaki, aki tényleg történelmet írhat, mert gondoljunk csak vissza, milyen volt a 2022-es világbajnokság: ha nincs az a pár hiba, sokkal hamarabb bebiztosította volna a címet. Ezért mondom azt, hogy Peccónak még itt-ott minden apróságot finomhangolnia kell ahhoz, hogy valóban azzá váljon… már most is sorra nyeri a futamokat, de ha megszabadul ezektől, akkor hihetetlenül nagy különbségre tehet szert”.

Dall’Igna azonban óvakodik a teljesen fitt Marc Márquez jelentette veszélytől is.

„Marc szinte félelmetes. Megmutatta, hogy ő olyan ember, akinek megvan az elszántsága, az ereje, a vezetési stílusa, ami megrémíti a többieket. Aki nem fél Marc Márqueztől, az egyszerűen őrült. Nem azt mondom, hogy Marc nem ijeszt meg minket, de van egy olyan versenyzőnk, aki, ha túllendül bizonyos problémákon, akkor olyan különbséget tud tenni, mint Márquez.”

Dall’Igna hozzátette, hogy Bagnaiára először Moto3-as korszakában figyelt fel rá, amikor még egy versenyképtelen Mahindrával versenyzett. Pecco 2018-ban megnyerte a Moto2-es bajnoki címet, majd a következő évben csatlakozott a MotoGP-hez a Pramac Ducatival, és 2021-ben a gyári csapathoz került.

„Azért választottam Peccót, mert két évet töltött a Moto3-ban egy olyan motorral, amely nem volt versenyképes, és mégis futamokat nyert. Szeretem azokat a versenyzőket, akik nem panaszkodnak, akik mindig megpróbálnak eredményeket szállítani, függetlenül attól, hogy a legjobb vagy a legrosszabb motorjuk van. Számomra ez az egyik olyan tulajdonság, amivel a bajnokoknak rendelkezniük kell, amit Lorenzónál és más versenyzőknél is láttam, akik később nyomot hagytak maguk után. Mindig azt mondom, akkor tudtam, hogy Pecco nagy dolgokra képes.”

 

Pedrosa talán élete lehetőségét utasította vissza

0

Dani Pedrosa versenyzői pályafutása során 54 futamot nyert összesen a 125-ös, 250-es és MotoGP géposztályokban. A kisebb kategóriákban szerzett bajnoki címei után a spanyol a Honda gyári csapatához szerződött a legnagyobbak közé. 2009-ben azonban nem mindennapi lehetőséget kapott.

Az első királykategóriás szezonjában a 20 éves versenyző már a negyedik versenyén, Kínában nyerni tudott. Az idényt az 5. helyen zárta az összesítésben. A következő két évben Pedrosa a 2. és a 3. helyre verekedte fel magát a világbajnoki tabellán, és szezononként két győzelmet tett hozzá az önéletrajzához.

2009-ben Pedrosa ajánlatot kapott a Ducatitól, amely 2007-ben Casey Stonerrel a cég történetének első MotoGP-címét ünnepelhette, de nem tudott az ausztrál mellé erős második versenyzőt igazolni.

„Megpróbáltam felmérni a helyzetet a Ducatival, mert mindannyian hallottuk, hogy ez egy nehéz motor.” – mondta Pedrosa most a DAZN „Cuatro Tiempos” című dokumentumfilmjében.

Pedrosa hangsúlyozta, hogy akkoriban nem akart megválni a Repsol Honda csapattól.

„A szívem szerint mindig is a Hondánál akartam versenyezni. A pályafutásomnak abban a pillanatában nem gondoltam arra, hogy a Ducatihoz menjek. Az biztos, hogy meglepett az ajánlat, mert soha nem terveztem, hogy váltok. Természetesen elgondolkodtam rajta, de végül ez nem igazán volt opció.”

A 2018-as szezon végén befejezte aktív MotoGP-s pályafutását, és a Red Bull-KTM tesztpilótája lett. 2021-ben rövid időre visszatért, amikor a KTM színeiben a Red Bull Ringen versenyzett szabadkártyával, és a tizedik helyen zárt.

 

Nagy keserűséggel és kőkemény őszinteséggel búcsúzott a MotoGP-től Dovizioso

0

Ramón Forcada elárulta, Andrea Dovizioso haszontalannak érezte magát karrierje legvégén, ezért is távozott az idény közepén. Az olasz versenyző akkori főmérnöke marasztalhatta volna pilótáját, de ő sem látta értelmét a folytatásnak.

Andrea Dovizioso zsinórban három összetettbeli második, majd a 2020-as negyedik hely után döntött úgy, hogy szabadságra megy. Az olasz versenyző az Apriliával szeretett volna visszatérni, ám Maverick Viñales leigazolása miatt ez végül nem sikerülhetett. A Yamaha szatellitcsapata, az SRT viszont a 2021-es idény utolsó futamaira lecsapott rá, miután a spanyol pilóta elhagyta a gyári csapatot.

Idén a jogutód RNF Racingnél kezdte meg a szezont, ám az eredmények nem javultak. A két évben összesen 19 futamot teljesített, ám egyszer sem ért célba a tizenegyedik helynél előkelőbb pozícióban. Végül az utolsó hat verseny előtt úgy döntött, hogy visszavonul, így Misanóban szerepelt utoljára a MotoGP-ben. A vele együtt távozó főmérnöke felidézte, milyen mondatokkal búcsúzott.

Nem érezte a motort, és nem volt olyan állapotban, hogy bármit is tehetett volna – nyilatkozta Ramón Forcada. – Nagyon őszinte volt, amikor elment, mert odajött hozzám, és azt mondta: »Nem javulnak az eredményeim, nem érzem jól magam, és haszontalannak tartom magamat, mert a Yamaha nem hallgat rám, hogy mit tudnék hozni a Ducatitól. Szóval mondjatok nekem valamit, amiért itt kellene maradnom, ha már a pénz nem kell!«”

Embed from Getty Images A Yamaha valóban odafigyelhetett volna Dovizioso szavaira, hiszen Fabio Quartararót leszámítva gyászos szezonon vannak túl. Ami az olasz pilótát illeti, Forcada akár győzködhette is volna őt, ám szavaiból kiderül, hogy ennek nem látta értelmét. A 36 éves versenyzőn ugyanis látszott, hogy teljes mértékben elvesztette a motivációját.

Mondhattam volna neki, hogy maradjon év végéig, és folytassa ugyanazt a munkát, de mi lett volna az én motivációm? – tette fel a költői kérdést. – Ha az ember ilyen helyzetben van, az azt jelenti, hogy amikor megérkezik egy nagydíjra, két olyan dolog történik vele, amelynek soha nem szabadna: az egyik, hogy szinte tudja az eredményt, a másik, hogy látja, mikor indul a repülőgép.”

Dovizioso így 15 győzelemmel, további 47 dobogós helyezéssel, valamint 7 pole pozícióval a háta mögött hagyta el a királykategóriát. Ezt követően visszatért a motokrosszhoz, ám jelenleg pihennie kell. Legutóbb ugyanis azzal került be a hírekbe, hogy eltörte a csuklóját, és a sérülésről készült, csúnya látványt nyújtó fotókat meg is osztotta a nagyvilággal.

Andrea Dovizioso és az “S” alakú csukló

Nagyszerű lehetőséget kapott Valentino Rossi

Valentino Rossi jövőre csatlakozhat a BMW gyári csapatához, és már januárban versenyezni fog. Nem kizárt, hogy az olasz MotoGP-legenda a jövőben az Egyesült Államokban is kipróbálhatja magát.

Valentino Rossi idén új karrierbe kezdett, hiszen miután tavaly visszavonult a MotoGP-ből, 2022-től teljes mértékben az autóversenyzésre koncentrál. Az összesen kilenc, a királykategóriában hét világbajnoki címig jutó egykori motoros egyre feljebb kerül a ranglétrán. Ezt mutatja a mostani bejelentés is, amelynek értelmében nagy lehetőséghez jut.

Rossi idén a WRT színeiben szerepelt a GT World Challenge Europe-ban, ahol az Audi volánja mögött ült. Az istálló azonban BMW-re vált, és a 43 éves pilóta csatlakozott a német márka M Motorsport programjának gyári csapatához. Ennek köszönhetően pedig jelentős távlatok nyílhatnak meg előtte az autóversenyzésben.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Rossi elindul a bathursti 12 órás versenyen, ahol a belga Maxime Martinnal és a brazil Augusto Farfusszal fogja megosztani a volánt. Ám időközben az is kiderült, hogy rajongói már az év legelején is szurkolhatnak neki, az olasz pilóta ugyanis ott lesz a január 14-én, illetve 15-én esedékes dubaji 24 órás viadalon.

Kiderült, mikor és hol fog először versenyezni jövőre Valentino Rossi

A gyári szerződés a közlemény értelmében ráadásul azt is jelenti, hogy Rossi tesztelheti a BMW különböző sorozatokban használt M-es versenygépeit. Ennek tudatában könnyen lehet, hogy egyszer az IMSA-ban, azaz az amerikai sportautó-bajnokságban is láthatjuk, ahol a BMW is ott lesz az akkor debütáló GTP-kategóriában.

Valentino Rossit nem kell bemutatni – kezdte a BMW M Motorsportot irányító Andreas Roos. – Minden idők egyik legsikeresebb motorversenyzőjeként történelmet írt, a versenypályán elért sikerei és személyisége méltán tették őt élő legendává. Valentino azonban bebizonyította, hogy négy keréken is kiváló pilóta. Megmutatta, hogy az autóversenyzés lett a második otthona a motorsportban, és a teljes szenvedélyét, képességét és elkötelezettségét beleadja karrierje ezen új fejezetébe. Fantasztikus, hogy Valentino jövőre csatlakozik a BMW M Motorsport-családhoz mint új gyári pilóta. Nagyon várjuk már a közös munkát, üdvözlünk a fedélzeten, Vale!”

Nagyon büszke vagyok arra, hogy a BMW M gyári pilótája lehetek, ez nagyszerű lehetőség – ezek már Rossi szavai. – Tavaly kezdtem el komolyan az autóversenyzést, és az első idényemet a WRT-nél teljesítettem, akikkel remekül kijöttem, és nagyon örülök, hogy a csapat a BMW M Motorsportot választotta új partnerének. Már kétszer volt alkalmam tesztelni a BMW M4 GT3-ast, és nagyon jól érzem magam a kocsiban. Úgy gondolom, versenyképesek lehetünk a következő szezonban. Emellett a BMW M Motorsport lehetőséget adott arra, hogy jövőre két rendkívül erős versenyzővel, Maxime Martinnal és Augusto Farfusszal versenyezhessek. Még sokat kell tanulnom és fejlődnöm, de remélem, megfelelek a feladatnak, és elég gyors leszek ahhoz, hogy harcolni tudjak a versenyhétvégéken.”

A korábbi világbajnok megmenekült a 24 év börtöntől

0

A kétszeres 250 köbcentis világbajnok és jelenlegi Moto2-es csapattulajdonos Sito Pons fellélegezhet: a barcelonai bíróság felmentette a spanyolt az adócsalás vádja alól.

Sito Pons-t 2020-ban azzal vádolták, hogy 2010 és 2014 között összesen 2,7 millió eurót csalt ki a katalán és a spanyol adóhatóságtól. Ennek érdekében Pons úgy tett, mintha Londonban és Monacóban élne, hogy elkerülje a jövedelemadó befizetését. Ezekre a vádakra 2018-ban a „Panama-iratok” során derült fény.

Az ügyészség 24 év börtönbüntetést és 12 millió eurós pénzbüntetést követelt az állítólagos adócsalónak – az elmaradt 2,7 millió euró visszafizetése mellett.

A barcelonai legfelsőbb bíróság felmentette a korábbi világbajnokot az adóhatóság hat vádpontja alól. A fellebbviteli bíróság nyolcadik szakasza bebizonyította, hogy a négy év alatt Pons több mint 200 napot töltött külföldön, és nem lépte túl a Spanyolországban engedélyezett napokat. Adóügyi illetősége és létfontosságú érdekeltségeinek központja tehát 2010 és 2012 között Monacóban, 2013 és 2014 között pedig Nagy-Britanniában volt.

Fantasztikus eredményekkel zárták az évet a magyar motoros tehetségek

0

Történelmi eredmény az FIA gokart-világbajnokságon, HUMDA Academy-háziverseny a Northern Talent Cup-on, százszázalékos idény a Swift Cup Europe-on, hatalmas sikerek a motoros hosszútávú világbajnokságon – remekül indult a HUMDA Zrt. utánpótlásnevelő programja. A magyar autó- és motorsport fejlesztéséért, valamint a zöld mobilitásért dolgozó ügynökség nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indította el június végén a HUMDA Academy programot. A cél, hogy megtaláljuk a jövő Michelisz Norbertjeit és Talmácsi Gáborjait. Már látszik, hogy jó úton járunk, és az is, hogy rengeteg tehetséges fiatal van a magyar autó- és motorsportban. A HUMDA Academy december közepén csapatépítő tréninget tartott.

A 14 éves Hideg Ádám a magyar gokartsport legnagyobb sikerét érte el a sarnói FIA gokart-világbajnokság OKJ kategóriájában, ahol hatalmas küzdelemben szerezte meg a második helyet. A HUMDA Academy 14 éves versenyzője ezzel az első magyar lett, aki FIA gokart-világbajnokságon dobogóra állhatott. Krepcsik Áron magyar bajnoki címe mellett megnyerte a CEE Rotax Max Challenge-et és az FIA CEZ Karting Championship-et is. Molnár Martin harmadik lett a a Champions of the Future Euro Series franciacortai fordulóján, a Trofeo delle Industrie-versenyen pedig a 2. helyen végzett. Nógrádi Nimród a 3. lett a magyar bajnokságban. Zsebő Marcell a hazai bajnoki cím mellett második lett az FIA CEZ bajnokságban, és több Európa-bajnoki futamon is megmérette magát. Willisits Vilmos második lett az Easy Kart Trophy Hungary bajnokságban, és szép eredményeket ért el Olaszországban.

Fotó: HUMDA

Megcsinálta a százszázalékos idényt a túraautós Bucsi Attila. A HUMDA Academy közreműködésével versenyző 15 éves pilóta a Swift Cup Europe mind a 11 versenyét megnyerte. Rácz Gergő a brit túraautó-bajnokság állandó betétfutamaként megrendezett MINI CHALLENGE JCW kategóriában ért el TOP 5-ös eredményt, és állhatott dobogóra is a legjobb újoncként.

Hangodi Bendegúz megnyerte a Rally1-es országos bajnokságot az RC4-es géposztályban, valamint az ORB Peugeot 208 Rally kupában és az ORB 2WD-ben is megszerezte az első helyet. Herczig Patrik a harmadik helyen végzett a Rally Európa bajnokságon, a Clio Trophy-ban.

Három bajnoki arany, a Dombok Királya cím a XXXIX. Királyválasztón – rendkívül eredményes szezont tudhat maga mögött a 18 éves Liszka Roland, aki motokrosszban, enduróban, endurókrosszban és superenduróban is kipróbálta magát, sőt, idén belekóstolt a Hard Enduro világába is. Zsigovits Norbert ötödik lett a Superenduro Junior Világbajnokságon, pontot szerzett a Hardenduro Világbajnokságon, az Enduro Világkupa magyar fordulóján O4S kategóriában pedig egy első és egy második helyet is sikerült elhoznia.

Zsigovits Norbert (Fotó: TRP Hungary)

Öt győzelem, három második, két harmadik hely, 2 pole-pozíció és a megszerezhető 300-ból 230 pont – ez Rossi Moor mérlege, amellyel megnyerte az idei Northen Talent Cup-ot. A MotoGP-t szervező Dorna Sports S.L. által az Európa északi, középső, valamint keleti részén élő fiatal motorosok számára létrehozott gyorsasági versenysorozat idei második helyezettje az ugyancsak a HUMDA Academy támogatásával induló Farkas Kevin lett. Kecskés Bence a Spanyol Bajnokság legjobb rookie versenyzője lett és első helyet szerzett a 600 STK kategóriában Jerezben, itthon második lett a bajnokságban Open 600-as kategóriában. Molnár Gergő magyar bajnoki címet szerzett Open 600-as kategóriában, negyedik lett az Alpok Adria Bajnokságban és új stock600-as körrekordot állított fel a Pannonia Ringen. Rég nem látott magyar sikereket ért el az Endurance-vb-n Kovács Bálint. A 21 éves fehérvári versenyző a magyar motoros által valaha futott leggyorsabb kört teljesítette a Hungaroringen, jövőre pedig gyári szerződést kapott a BMW-től a német bajnokságban.

A motokrosszos Katona Áron osztrák bajnoki hatodik, magyar bajnoki második lett. Ötödik helyen végzett a németországi ADAC MX MASTERS-en és szerzett egy Európa-bajnoki futamgyőzelmet is. Pergel Bence kategóriájában a második lett a magyar bajnokságban és hatodik az ADAC MX Junior Cup-ban. A supermotós Surányi Balázs megszerezte élete első magyar bajnoki címét, 5. lett az Osztrák Supermoto Bajnokság S3 Junior kategóriájában. Első magyarként indult a Supermoto Világbajnokságon, az S1GP-n is, ahol 30 vb-pontot szerzett. Csizmazia Barna két szakágban, triálban és hard enduróban a nemzetközi mezőnyben is megmérettette magát idén. A Magyar Triál Bajnokságban összesítésben a második lett, úgy, hogy nem mindegyik versenyen tudott elindulni.

„Fényes jövő áll a hazai autó-motorsport előtt, vannak tehetségeink, akik korosztályukban a világ élvonalába tartoznak” – mondta a HUMDA elnök-vezérigazgatója. Weingartner Balázs emlékeztetett rá: a HUMDA Academy tehetségkutató- és utánpótlásnevelési rendszer feladata, hogy támogatásunkkal előre mozdítsuk ezeknek a fiataloknak a karrierjét, hogy magasabb szintű bajnokságokban, vagy professzionálisabb körülmények közt koncentrálhassanak a versenyzésre.