back to top
2025. július 21. 14:10
Kezdőlap Blog Oldal 589

A MotoGP „Two Wheels for Life” alapítványa újra összefog Afrikáért

0

Ajándékozz egyedi emléktárgyakat, és egyúttal tegyél jót: Egyedülálló kiállítási tárgyakat árvereznek el hétfőn a MotoGP „Two Wheels for Life” alapítványának támogatására.

Akik még különleges karácsonyi ajándékot keresnek, vagy szeretnének hazavinni egy darabot a 2022-es MotoGP-szezonból, azoknak még december 12-én, hétfőn is lehetőségük van erre a CharityStars-on. Ekkor kerül sor a „2022-es MotoGP Holiday Auctions” kiállítási tárgyainak árverezésére.

A licitálható tételek között szerepelnek az LCR Honda használt féktárcsái, Marc és Álex Márquez, Taka Nakagami és Luca Marini dedikált térdkoptatói, vagy egy Ducati Lenovo pulóver a világbajnok Pecco Bagnaia és Jack Miller aláírásával. Természetesen egy Valentino Rossi aláírással ellátott zászló sem hiányozhat a kiállításra kerülő tárgyak közül, ahogyan egy Suzuki póló sem.

Az árverés bevételét a MotoGP hivatalos alapítványa, a „Two Wheels for Life” kapja, amely 1989 óta látogatja Afrika legeldugottabb helyeit is motorral, hogy segítséget és támogatást nyújtson a legszegényebb rászorulóknak.

Lorenzo őszintén beszélt a Rossival való hullámzó kapcsolatáról

0

Jorge Lorenzo elárulta, az elmúlt időszakban sokat javult a Valentino Rossival ápolt viszonya, és örülne neki, ha kettő után négy keréken is csapattársak lennének. A háromszoros MotoGP-világbajnok szerint a mostani élmenőknek nincs annyira erős személyiségük, mint anno nekik volt.

A MotoGP-történetének egyik legemlékezetesebb rivalizálását produkálta Valentino Rossi és Jorge Lorenzo. A két fél kétszer, 2009-ben és 2015-ben küzdött meg egymással a világbajnoki címért, amelynek 1–1 lett a vége, de ennél jóval több látványos csatát vívtak egymással a pályán, sokszor a futamgyőzelemért küzdve.

Lorenzo kényes kérdésekre válaszolt: “Rossi ott megalázott”

Mindezt ráadásul az esetek túlnyomó részében csapattársként tették, hiszen 2008-tól 2016-ig mindketten a Yamahánál versenyeztek, leszámítva a 2011-es, illetve a 2012-es idényt, amikor Rossi a Ducatinál tett egy nem túl sikeres kitérőt. Ez a szituáció semmilyen technikai sportágban nem tesz jót az emberei kapcsolatoknak, és ez náluk sem volt másképpen, olyannyira, hogy még egy falat is felhúztak a garázs közepére. Lorenzo azonban elárulta, mostanra jelentős mértékben változott a helyzet.

A Rossival való kapcsolatom sokat javult – nyilatkozta a DAZN streamingszolgáltatónak. – Korábban két dudás voltunk egy csárdában, [aztán] amikor elment a Ducatihoz, jobb lett a viszony, amikor pedig visszatért a Yamahához, megint rossz lett. Az évek során egyre jobbá vált [a kapcsolat], még a farmjára is meghívott, szóval most már más a helyzet.”

Lorenzo 2019-ben, Rossi tavaly vonult vissza a MotoGP-től, és jelenleg mindketten négy keréken versenyeznek. A spanyol pilóta a Porsche Carrera Cup Italiában idén a tizennegyedik helyen zárt, míg egykori ellenfele a GT World Challenge Europe-ban indult, és mind a sprint-, mind a hosszútávú kategóriában a tizenhatodik pozícióban végzett. Kapcsolatuk most már olyannyira normalizálódott, hogy Lorenzo szeretné, ha egyszer újra egy csapatot képviselnének. „Jelenleg különböző bajnokságokban versenyzünk – jelentette ki. – Nagyon gyorsan fejlődik. Egy álom lenne [ha ismét csapattársak lennénk, de] az életben minden lehetséges.”

Lorenzo a mostani élversenyzőkre is kitért. Az idei bajnokság kifejezetten izgalmasan alakult, sokáig többszereplősnek tűnt a csata, végül Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo között dőlt el az utolsó futamon az olasz versenyző javára. Ugyanakkor sokkal kevesebb botrány övezte az idényt, mint Lorenzo és Rossi idejében, aminek a 35 éves pilóta szerint megvan az oka.

A domináns, nagyon markáns személyiséggel rendelkező motorosok szép lassan visszavonultak – magyarázta. – Valentino Rossi nyilvánvalóan ilyen volt, de a többiek sem voltak túl messze. Az embereknek hozzá kell szokniuk az új versenyzőkhöz. Fabio Quartararo és Pecco Bagnaia már nem annyira erős egyéniségek, mint mi voltunk néhány évvel ezelőtt.

Quartararo belátta, nem ő lett kevesebb, a motor változott az évek alatt

0

Fabio Quartararo a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában hangsúlyozza: „Az elmúlt három évben a motor karaktere sokat változott”. A Yamaha sztárja az idei problémákról beszélt.

Fabio Quartararo számára a 2022-es év csalódással kezdődött: az új motorok megbízhatatlansága miatt a Yamaha kénytelen volt nélkülözni őket a szezon kezdete előtt. A japánok ezért bocsánatot kértek a 2021-es világbajnoktól, ahogy azt a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában kifejtette: „A szezon kezdete előtt elnézést kértek érte”.

„Miután megnyertem a 2021-es világbajnoki címet, természetesen meg akartam védeni. Azonban ahogyan a világbajnokságot kezdtük, eleinte azt hittem, hogy egyetlen futamot sem fogunk tudni nyerni.” – vallotta be a 23 éves nizzai versenyző.

Quartararo idén már háromszor ért elsőként célba, az első szezonbeli győzelmét pedig Portimãóban aratta. A siker azután jött el, hogy az előző, texasi futam után megváltoztatta a hozzáállását.

„Austin után azt mondtam magamnak, hogy abba kell hagynom a negatív gondolkodást” – mondta.

„Ehelyett inkább arra akartam koncentrálni, hogy a legtöbbet hozzam ki magamból és az anyagból, ami minden egyes futamon rendelkezésemre áll. Végül is a szezon első része jobban ment a vártnál, de aztán a második felében megmutatkozott a valóság” – összegzett a világbajnoki második helyezett.

A Yamaha YZR-M1 karaktere sokat változott, Quartararo is hangsúlyozta: „Még nincs annyi tapasztalatom a MotoGP-ben. Amikor felléptem ebbe a kategóriába, mindenki azt mondta nekem, hogy a Yamaha az a motor, amivel mindenki szívesen motorozna, mert olyan könnyű vezetni.”

„Az elmúlt három évben a motor jellege sokat változott. Az M1 fizikailag megterhelőbbé vált. Megkérdeztem Cal Crutchlow-t, aki nagy tapasztalattal rendelkezik, és ismeri a Ducatit és a Hondát, hogy mit gondol. Azt mondta nekem, hogy a Yamaha a fizikailag legmegerőltetőbb motor, amit valaha vezetett. Ezzel legalább megerősítette, hogy nem az én fizikai állapotom romlott, mert nagyon keményen dolgozom.”

 

A korábbi MotoGP-versenyző követeli az aero fejlesztések leállítását

0

Az egykori GP-pilóta Randy Mamola meggyőződése: a MotoGP-ben le kell állítani az aerodinamikai fejlesztéseket.

A szárnyak használata évtizedek óta téma a Forma-1-ben, és az aerodinamika az elmúlt években a MotoGP-ben is egyre fontosabbá vált. Az első gyártó, aki alaposan utánanézett a dolognak, a Ducati volt, ahogy Randy Mamola a Crash.net-en felidézi. Az első szárnyak a Desmosedici GP15-ön jelentek meg.

Mamola számára egyértelmű, hogy Dall’Igna ugyanolyan szerepet tölt be a MotoGP-ben, mint Adrian Newey a Forma-1-ben. A brit évtizedek óta sikeres a négykerekű királykategóriában, és tervezőzseninek tartják. Newey tervezte a Forma-1-es bajnok Max Verstappen Red Bull Racing csapatának összes világbajnok autóját is.

Dall’Igna és a Ducati előnyben van az aerodinamika terén, Mamola biztos benne:

„Azt hiszem, egy gyártónak van jelenleg elég nagy befolyása az aero fejlesztésére, és ez a Ducati”.

„Le kell állítani az aero-fejlesztést, hogy a többi gyártó felzárkózhasson. Hogy ez hogyan fog megtörténni, azt én sem tudom, mert nem tartozom azok közé, akik a szabályokat alkotják. De úgy gondolom, hogy valaminek történnie kell, engedményekre van szükségünk a többi gyártó számára.”

 

„Nem túl okosak” a MotoGP versenyzői egykori kollégájuk szerint

0

Cal Crutchlow elárulta, ő nem szezonokra, hanem futamokra kötött szerződést, ami a sprintversenyek miatt jövőre jól jönne neki. A Yamaha tesztpilótája hozzátette, régebben jobban feküdt volna neki a formátum.

2023-ban minden eddiginél megterhelőbb szezon következik a MotoGP-ben. Egyrészt 21 nagydíjhétvégét fognak rendezni, ami rekordot jelent, helyenként ráadásul rendkívül sűrű lesz a versenynaptár, és ha ez nem lenne elég, akkor a sprintfutam bevezetésével még több feladatuk lesz a versenyzőknek, illetve a gyártóknak és a csapatoknak.

A formátum lényege, hogy nemcsak vasárnap, hanem szombatonként is lesz verseny, melynek során körülbelül feleannyi kört tesznek meg, mint egy nappal később. A jelen állás szerint jövőre már csak a Yamaha tesztpilótájaként tevékenykedő Cal Crutchlow is kifejtette álláspontját erről, és elmondta, hogy aligha a motorosoknak lesz a legnehezebb dolguk.

El sem tudom képzelni a huszonegy futamot, amit jövőre teljesíteni fognak, nagyon kemény lesz – nyilatkozta. – Őszintén szólva mindig úgy gondoltam, hogy a versenyzőkkel a lehető legjobban bánnak, úgyhogy mindenki másnak hosszú lesz az út, fogalmazzunk így, különösen a sprintversenyek miatt,”

Ám a pilótáknak sem egyszerű a helyzetük, és nem kizárt, hogy konfliktusba is keverednek.. Erről Enea Bastianini menedzsere, Carlo Pernat beszélt nemrég, aki kifejtette, hogy a versenyzők extra bónuszt akarnak a sprintfutamokért, ám a gyártók erről hallani sem akarnak. A háromszoros futamgyőztesnek erről is megvan a maga véleménye, még ha nem is feltétlenül gondolja teljesen komolyan.

Hatalmas balhé van készülőben a MotoGP-ben?

Nem túl okosak a pilóták, igaz? – tette fel a költői kérdést. – Szezonokra szerződnek, de most kétszer annyi versenyük van, illetve valamivel több [forduló]. Én mindig futamokra írtam alá, mert az ember sosem tudhatja, mi fog történni. Azonban ez fordítva is működik, ha törölnek egy viadalt, akkor elvehetnek némi pénzt. De komolyan, ahogyan mondtam, nehéz lesz a jövő év, és nem csak a versenyzőknek.”

Felmerül a kérdés, hogy az érintettek mennyire örülnek a hosszú és sűrű versenynaptárnak. Crutchlow úgy véli, hogy valamilyen szinten figyelembe vették ezeket az igényeket, de úgy voltak vele, hogy mindenki pótolható, és ha kell, akkor könnyedén pótolják is. Azt is elárulta, hogy szerinte mennyi az ideális futamszám.

Ha valaki nem elégedett, mindig lesz más, aki átveszi a munkáját – magyarázta. – [A csapatoknak] nem okoz nehézséget, hogy olyan embert találjanak, aki szerelő, szakács vagy a vendéglátásban dolgozó személy akar lenni. Tudják, hogy mindig találhatnak mást, ha valaki nem akarja elvégezni a munkát, és ez még a motorosokra is igaz. Személy szerint úgy gondolom, hogy [a 21 forduló] túl sok, és azok a versenyzők, akiknek családjuk van, szintén nehéznek tartják. Azoknál, akik fiatalok és nincs barátnőjük, más a helyzet. Én magam úgy vélem, hogy tizennyolc nagydíj elég.”

Az idén Andrea Dovizioso helyére beugró pilóta hozzátette, ha 30 futamból állna a menetrend, arra is lenne jelentkező minden szinten. Másokhoz hasonlóan ő is megemlítette a Forma-1-et, ahol még ennél is több futamhétvége van, de hangsúlyozta, hogy ott nem egy stábbal dolgoznak a csapatok, vagyis nem akkora a terhelés.

Bár Crutchlow 2020-ban bejelentette visszavonulását az aktív versenyzéstől, tavaly és idén is be kellett ugrania. Jövőre úgy néz ki, hogy marad neki a tesztpilótai szerepkör, így csak kívülről fogja figyelni a sprintfutamokat, amelyeket nem élvezne, és nem csak azért, mert még megterhelőbbé teszik az idényt.

Hat évvel ezelőtt igen, most nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Olyan vagyok, mint a jó bor, a verseny előrehaladtával leszek egyre gyorsabb. Régebben nagyon gyors köröket tudtam futni, de most nem megy. Nem tudom tartani a lépést a kölykökkel, egy körön nagyszerűek.” Igaz, azt is elmondta, hogy azért meg tudná oldani a feladatot, hiszen nagyjából annyi éles kört kellene megtennie, mint egy időmérőn.

Mi volt a Suzuki kivonulásának valódi oka?

0

Májusban a Suzuki megerősítette, ami már tíz nappal korábban kiszivárgott: a japánok a 2022-es szezon után kivonulnak a MotoGP-ből, és minden más motorsport-tevékenységet is beszüntetnek.

Idén minden érintettet sokkolt a Suzuki bejelentése, mely szerint 2022-es szezont követően befejezi részvételét a MotoGP világbajnokságban. A hamamatsui gyártó minden más motorsport tevékenységét is beszüntette. A jelenlegi gazdasági helyzetet okolták a döntésért.

„A következő években a vállalatnak a mobilitás világában bekövetkező nagy változásokra kell koncentrálnia, és erőforrásait ennek megfelelően kell felhasználnia” – kezdte Nobuo Fujii, a marketing csoport vezetője.

„Az egyik ok a CO2-semlegességbe való beruházás volt. Ez nem csak a villamosításról szól. A Suzuki jelenleg különböző lehetőségeket vizsgál.”

Paul de Lusignan, a Suzuki Nagy-Britannia motorkerékpárokért felelős igazgatója hozzátette: „A MotoGP-ből való kiszállás célja, hogy az erőforrások felhasználásával foglalkozzunk azzal a kérdéssel, hogy milyen motorokat kell a Suzukinak a CO2-semlegességet szem előtt tartva fejlesztenie, hogy megfeleljen a társadalmi és jogi követelményeknek”.

„Továbbra is új modelleket fogunk bevezetni és új dolgokat mutatunk be. A motorsportban szerzett tudás a visszavonulás ellenére sem fog elveszni. A mérnökök, akik a motorsportból adták nekünk ezt a tudást, mindannyian a gyártásban fognak tovább dolgozni.”

 

Hatalmas balhé van készülőben a MotoGP-ben?

0

Carlo Pernat szerint nagy a feszültség a versenyzők és a gyártók között a sprintfutamokért járó bónusz miatt. Enea Bastianini menedzsere arról is beszélt, hogy mire számít a 2023-as szezonban az erősorrendet illetően.

Jövőre jelentősen átalakul a MotoGP-hétvégék menetrendje, ugyanis jön a Superbike-világbajnokságból már ismert rendszer, amelyet itt sprintfutamnak fognak hívni. Ennek lényege, hogy szombatonként is lesz egy verseny, amelynek távja nagyjából megegyezik a másnapi futam felével.

Természetesen pontokat is osztanak, egészen pontosan az első kilenc helyezettnek. Az élmezőnyben végzők valamivel kevesebb mint feleannyi egységet kapnak, mint ha a főfutamon érnék el ugyanezt a pozíciót. Sokakban felmerült, hogy ha például a győzelemért 12 pont jár, akkor nem kellene-e ezt pénzben is honorálni. Enea Bastianini menedzsere szerint emiatt feszültség keletkezett az érdekelt felek között.

Embed from Getty Images

Nagy probléma van kialakulóban – nyilatkozta Carlo Pernat a Gpone.com-nak. – Mi, menedzserek erről beszélgetünk, a gyártók ugyanis ellenzik a sprintfutamokért járó minibónuszt. A versenyzők dühösek, de a gyártók nem hallgatnak ránk. Szerintem az a helyes, hogy ha szombaton van egy verseny, amelyen [a vasárnapihoz képest] feleannyi pont jár, akkor a pilóták is feleannyi bónuszt kapnak.”

Ez alapján úgy tűnik, hogy a szabályrendszer nem lett tökéletesen kidolgozva. Pernat elsősorban a Nemzetközi Motorsport Szövetséget okolja emiatt. Nem minden problémát elemeztek ki, a FIM nem volt jelen – folytatta. – A Dorna részéről volt nyomás, és inkább ösztönösen hoztak döntéseket, mintsem olyan külsősökre támaszkodtak volna, mint például [Davide] Brivio vagy [Livio] Suppo.”

Pernat arra is kitért, hogy sportszakmailag mire számít a következő idényben. Az elmúlt években a Ducati folyamatosan erősödött, így idén már mindhárom világbajnoki címet megszerezték a MotoGP-ben. Sokak szerint jelentős technikai fölényben vannak a többi gyártóval szemben, és az olasz menedzser sem lát esélyt a gyökeres változásra az erőviszonyok tekintetében.

Úgy vélem, a Ducati fog dominálni – jelentette ki. – A Honda bajban van, át kell alakítaniuk a motort. A Yamahánál úgy tűnik, hogy Valenciában minden jó dolog eltűnt, amit a korábbi teszteken csináltak. A KTM nem áll készen a bajnoki harcra, az Aprilia pedig elvesztette a koncessziós jogait, és rosszul zárták a szezont. A Ducatinak mindene megvan az egyeduralomhoz, a motorja és a versenyzői is. Nemcsak [Francesco] Bagnaiáról és Bastianiniről beszélek, hanem [Marco] Bezzecchiről és [Jorge] Martinról is. A riválisok ugyanazok lesznek: [Fabio] Quartararo és [Marc] Márquez. Aleix Espargaróról nem gondolom, hogy meg tudja ismételni a mostani bajnoki szereplését, [Maverick] Viñalesnek pedig túlságosan sok hullámvölgye van.”

Pernat ezt követően külön kitért a hatszoros MotoGP-világbajnokra. A 2023-as idény egyik legnagyobb kérdése, hogy Márquez végleg visszatér-e régi formájához, ám ehhez a jó eredményekhez nyilvánvalóan a Hondára is szüksége lesz. Az olasz szakember nem szokványos megoldást javasol a japánoknak, és nem csak azért, mert a spanyol versenyző vezetési stílusa jelentősen különbözik a többiekétől.

Embed from Getty Images

A Honda főnöke helyében én két fejlesztéssel állnék elő, még akkor is, ha ez drága, mivel a Márquezre fejlesztett motort senki más nem képes vezetni – magyarázta. – Kétszer olyan keményen kell dolgozniuk: támaszkodniuk kell Marcra, hogy egy saját ízlésének megfelelő motort alakítson ki, és egy másik [verziót is meg kell építeniük] a többiek véleményére alapozva. Márqueznek jár a taps a visszatérésért és a kitartásáért, de a bajnoki címmel kapcsolatban továbbra is vannak kérdőjelek.”

„Nem akarunk 18 versenynél többet” – a KTM kritizálja a versenynaptárt

0

2023 a leghosszabb szezon lesz a MotoGP történetében. 21 hétvégén a sprintekkel együtt 42 futamot fogunk látni. A bővülés nem egyedi eset, hiszen a Forma-1 is erre törekszik – bár ott (egyelőre) nincs minden hétvégén sprintfutam. A MotoGP-ben egyelőre nem sok panaszt lehetett hallani, ám a KTM ezúttal felemelte a hangját a versenynaptárral kapcsolatban.

Stefan Pierer, a KTM csoport igazgatója: „A valenciai hétvégén kifejtettem az álláspontunkat Carmalo Ezpelata felé. Mi konstruktőrként maximum 18 versenyt szeretnénk. Nincs szükségünk három futamra Spanyolországban, és a négy ázsiaiból is van, ami kihagyható. Egy országba csak egyszer kéne menni, és ez vonatkozik Olaszországra is, ahol most két verseny van. Inkább legyen három verseny Dél-Amerikában, mert azokat Európában főműsoridőben közvetítik.”

Fotó: Rob Gray (Polarity Photo)

Pierer a reformötletek mellett az érkező pályákról is markáns véleménnyel bír, főleg Kazahsztánról: „Ez számunkra abszolút nonszensz. India legalább az egyik legnagyobb motorkerékpáros piac, szóval azt legalább átgondolhatják.”

Természetesen a Dorna sem maradt adós a válasszal: „Egyetlen más rendező sem fogadott el júliusi dátumot. Ha Sokol nem lenne a versenynaptárban, akkor 5 hetes nyári szünet lenne, amit nem engedhetünk meg magunknak. Nekem személyesen 15 futam is elég lenne, de muszáj terjeszkednünk, mert az érdeklődés a MotoGP iránt folyamatosan növekszik. Szaúd-Arábia is szeretne versenyt rendezni.”

A versenynaptár másik érdekes pontja, hogy májusban mindössze egyetlen futam lesz, és Le Mans után egy hónapos szünetet követően jön Mugello.

„A szervezők nem akarnak ütközni a Forma1-gyel, akiknek három egymást követő versenyük van májusban. Nekik 24 nagydíjhétvégéjük van, így egyre kevesebb hely maradt elkerülni, hogy egy hétvégén legyünk.”

Bár a nézőszámok jelentősen csökkentek Valentino Rossi visszavonulásával, Ezpelata maradna a két olasz hétvégénél. „Tiszteletben kell tartanunk az olasz csapatokat és versenyzőket. A MotoGP rajtrácson a Ducati és Aprilia 12 motort fog biztosítani.”

Márquez Ducati stílusú motort kér karácsonyra?

0

Mi sem igazolja jobban a Repsol Honda vesszőfutását, minthogy három éven belül másodszor teljesítettek szezont győzelem nélkül. Erre Márquez sérülése előtt a MotoGP érában mindössze egyszer, 2004-ben volt példa, amikor Valentino Rossi otthagyta őket a Yamaháért. Abban az évben a gyári csapatban sem Alex Barros, sem Nicky Hayden nem tudott nyerni. Akkor legalább a privát alakulataiknál Sete Gibernau, Max Biaggi, sőt egy futamot még Makoto Tamada is behúzott. Bár a Repsol Honda, mint csapat 2001-ben sem ünnepelhetett futamgyőzelmet, de abban a szezonban azért Valentino Rossi egy Honda nyergében nyerte meg az utolsó 500-as bajnokságot – azóta pedig csak és kizárólag gyári csapatok versenyzői lettek világbajnokok.

Forrás: Repsol Honda

A Honda 2022-ben sereghajtóként zárt a gyártók pontversenyében, versenyzőik közül Pol Espargaro és Marc Marquez tudott egy-egy dobogót szerezni. A nyeretlenséghez hozzátartozik, hogy 2020-hoz hasonlóan a szezon javát az elsőszámú versenyzőjük nélkül teljesítették. Ettől függetlenül a kategória egyik legnagyobb alakulata története egyik legnagyobb hanyatlását éli. Pedig a fejlesztések folyamatosak, a 2022-es váz jelentősen átalakult.

Marc Márquez: „Az üléspozícióm ugyanaz, mint korábban, de a 2022-es motor karaktere rosszabb volt. Teljesítményben javult, de a motorozási stílusomnak nem feküdt – túl nehéznek éreztem. Az olyan pályákon, mint Katar, vagy Phillip Island rendben volt, de ahol erősen kell fékezni kanyarodás előtt, ott ez komoly gondot okozott.”

S hogy mit kívánhat egy nyolcszoros világbajnok? Hát persze, hogy „egy győzelemre képes motort, amelyen olyan konstans teljesítményt lehet nyújtani a szezon során minden pályán, mint egy Ducatival.”

Forrás: Repsol Honda

Bár az újdonsült Superbike-világbajnok, Alvaro Bautista szerint Márqueznek nem kell csúcsmotor ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljon, a Ducatival jelenleg mindenki jobb eséllyel száll versenybe. Egy ilyen sikeres versenyző-csapat párosnál, mint Marc Márquez és a Honda laikusként gondolhatnánk, hogy vissza kell térni abba az iránya, amikor minden klapolt. A nyolcszoros világbajnok viszont úgy vélekedik, hogy ma már nem az a siker titka, amivel ő tudott nyerni.

„Talán a Márquez-stílusú motor, amilyen a régi volt, ma már nem is lenne jó nekem. Akkor a motor alacsony és rövid volt, a mostani nagy és magas.”

Aleix Espargaró kifakadt: Honfitársa igenis megérdemelt volna egy világbajnoki címet – sőt többet is

0

Az Aprilia versenyzője, Aleix Espargaró nagyra tartja honfitársát, Dani Pedrosát. Sajnálja, hogy az 54-szeres GP-győztes és KTM-tesztpilóta nem nyert világbajnoki címet a MotoGP géposztályban.

Dani Pedrosa számos sikert ünnepelhetett világbajnoki pályafutása során: a spanyol már a második évében a 125 köbcentis géposztályban a világbajnokság harmadik helyén végzett. A következő évben megnyerte a bajnoki címet ebben a kategóriában. A 250 köbcentisek mezőnyében már az első évében elérte ezt a bravúrt, és a következő szezonban már a második összesített győzelmével bizonyította tehetségét.

Ezután felkerült a MotoGP-be, és első évét a világbajnokság ötödik helyén zárta. A következő években háromszor lett összesített második helyezett, és ugyanennyi alkalommal végzett a világbajnokság harmadik helyén. Versenyzői pályafutása során 54 GP-győzelmet – ebből 31-et a MotoGP-ben – és 153 dobogós helyezést ért el. 49 alkalommal indult a pole pozícióból. A világbajnoki címet azonban nem tudta megszerezni a királykategóriában.

Ezt sajnálja honfitársa, Aleix Espargaró, aki idén első GP-győzelmét és legsikeresebb szezonját a negyedik helyen zárva ünnepelhette. Pedrosáról az Aprilia versenyzője a Twitteren egy rajongói vitára reagálva azt írta: „Igazságtalan, hogy Dani nem hódított el világbajnoki címet – és nem csak egyszer, hanem többször is”.

„Mindig öröm volt nézni, ahogy vezet. Az én generációm minden versenyzője megpróbált tanulni az ő egyedi motorvezérlési módjából. Meg sem közelítem Dani Pedrosát.” – vallotta be a 33 éves granollersi versenyző.

„Az igazi motorsport-rajongók nem csak a címeket nézik, és mi, versenyzők természetesen ezt értékeljük. De végül a teljesítményünk és értékünk mércéje a világbajnoki tabellán elért tiszta végeredmény – akár tetszik, akár nem.”