back to top
2025. július 22. 16:21
Kezdőlap Blog Oldal 588

Quartararo a saját gyártójára panaszkodott

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo a második helyen zárta a 2022-es MotoGP-szezont Pecco Bagnaia mögött. A francia ezután azonban nem kímélte saját munkaadóját sem.

Évek óta ugyanaz a téma: a Yamaha nem nyújt csúcsteljesítményt a többi gyártóval folytatott küzdelemben a MotoGP világbajnokságban. Különösen a Ducatival szemben nem. Fabio Quartararo idei veresége is alátámasztja, hogy a Yamahánál valami nincs rendben.

Az éremnek azonban mindig két oldala van. Bár az M1-nek még mindig nincs elég ereje, a kanyarsebesség és a kezelhetőség terén nyilvánvalóak vannak erősségei. Viszont, hogy mely területen, azt még aga Quartararo sem tudja megmondani:

„Hol nyertünk valamit? Jó kérdés, amire nem tudok válaszolni.” – magyarázta Quartararo a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Ezer dologról kérdeztem a mérnököket. Őszintén nem tudják megmondani, hogy amit elveszítettünk, az egyensúlyban van-e azzal, amit jól csináltunk. Arról sem tájékoztattak, hogy hogy sikerült a valenciai teszt.”

„Az emberek azt mondták, hogy nevetséges második etapot produkáltam a szezonban. Amikor tényleg ilyen siralmasan szerepelsz, a csapat úgy érzi, hogy változtatniuk kell a szokásos munkamódszeren, hogy segítsenek neked. Ilyenkor természetesen a saját döntéseiddel is kockázatot vállalsz. Ez történt velünk a szezon második felében. Kipróbáltunk dolgokat, túlságosan a határon voltam, és nem tudtam élvezni a motorozást. Ez a kétségbeesett hozzáállás valószínűleg ahhoz vezetett, hogy nem szereztük meg azt a tíz-tizenöt pontot, ami a végén a különbséget jelentette volna. De meg kellett próbálnunk.”

 

A korábbi brit bajnok szintet lép

Tarran Mackenzie a hírek szerint kategóriában lejjebb ugyan, de nemzetközi porondon méretteti meg magát 2023-ban.

A korábbi brit bajnok a következő szezonban a Brit Superbike bajnokságból a nemzetközi porondra lép. A skót versenyző csatlakozik a MIE Hondához a 2023-as, újjáélesztett WorldSSP bajnoki projekthez.

A 2021-es bajnok – a háromszoros BSB-bajnok Niall Mackenzie fia – a cím elnyerése után esélyes volt arra, hogy a Superbike világbajnokságra váltson. Csakhogy a Team Go Eleven csapatával folytatott tárgyalások meghiúsultak, miután az olasz csapat elvetette a Ducati-ról a Yamaha gépekre való átállásról szóló terveit.

A 2022-es szezon nem alakult úgy MacKenzie számára, ahogy szerette volna, hiszen folyamatosan sérülések hátráltatták. Ennek ellenére még mindig kapcsolatba hozták a 2023-as WorldSBK-val a Motoxracing Yamahánál. Miután azonban a tárgyalások nem vezettek eredményre, a helyet a BSB-címvédő Bradley Ray nyerte el.

A mostani bejelentés megerősíti a Honda visszatérését a Supersport világbajnokságba. A Honda a Yamaha mellett a sorozat történetének legsikeresebb gyártója, tíz bajnoki címmel a háta mögött. Ennek ellenére a Honda 2020 óta nem képviseltette magát a WorldSSP rajtrácsán.

A Honda szóvivője megerősítette a BikeSocialnak, hogy a MIE MS Racing csapat a gyártó támogatásával fog működni. A cseh székhelyű csapat a WorldSBK-ban is versenyez a gyári HRC hivatalos szatellit csapataként. Jövőre az ex-MotoGP-pilótával, Hafizh Syharinnal és a MotoE-ből átigazoló Eric Granadóval állnak a rajtrácsra.

A találgatások szerint MacKenzie azért kerül a Supersport kategóriába, hogy felkészítsék őt egy esetleges 2024-es SBK-váltásra a HRC Hondával, amelyet egy másik BSB-bajnok, Leon Camier vezet.

A Honda azt a CBR600RR gépet választotta, amely modell Ázsiában és az USA-ban – ahol nincsenek WorldSSP versenyek – elérhető, de Európában a szigorú káros anyag-kibocsátási előírások miatt nem kapható.

A Honda formája a WorldSSP-ben hanyatlott, amikor a kifutó CBR600RR-ről a kisebb teljesítményű CBR650RR-re váltott. Miután azonban az osztályban megváltozott a szabályozás, amely lehetővé tette a kéthengeres (Ducati) és a nagyobb háromhengeresek (Triumph, MV Agusta) indulását, a Honda egy négyhengeres modellel tér vissza, amely jobban felkészült a japán riválisokkal, a Yamahával és a Kawasakival való versenyzésre.

A Honda ugyan hivatalosan még nem erősítette meg az igazolást, több brit hírforrás hivatalos információként kezeli MacKenzie 2023-as indulását. A skót versenyző korábban már Facebook oldalán elbúcsúzott a McAMS csapatától.

„5 év Bennetts Brit Superbike Bajnokság a McAMS Yamaha csapattal, és most itt az ideje továbblépni. Nem tudom szavakba önteni azt a rengeteg időt, pénzt és erőfeszítést, amit a csapat minden tagja és szponzora beleölt, hogy megélhessem az álmomat, és végül Brit Superbike-bajnok lehessek. Steve Rodgers, Tina Slater, James Slater és mindenki a Raceways, a McAMS és a Yamaha UK csapatától. Chris, Kev, Alister, Tim, Mike, Roger, Emma, Oli, Matt és Troy Boyyy. A csapat összes többi tagja, a szponzorok és a személyzet. Valószínűleg mindannyiótoknak okoztam valamilyen formában stresszt az út során, de a végén mindig megérte. Ezek az emberek olyanok lettek nekem, mintha a családom lennének, és nagyon fognak hiányozni. Köszönöm nektek!”

Kiderült, mikor és hol fog először versenyezni jövőre Valentino Rossi

Sajtóértesülések szerint Valentino Rossi február elején versenyez először jövőre. A négy kerékre váltó MotoGP-legenda egy 12 órás viadalon fog indulni.

Amióta tavaly visszavonult a MotoGP-ből, Valentino Rossit leginkább négy keréken látjuk versenyezni. Idén a GT World Challenge Europe-ban indult, ahol mind a hosszútávú, mind a sprintszakágban a tizenhatodik helyet szerezte meg összetettben. A 43 éves motoroslegenda jövőre sem hagy fel az autóversenyzéssel, és már az is kiderült, hogy hol fog először elindulni.

Sajtóértesülések szerint a hétszeres MotoGP-világbajnok a február 3-a és 5-e között esedékes bathursti 12 órás viadalon vesz részt. Az eseményt az ausztráliai Mount Panorama versenypályán tartják, és nagyrészt a legjobb helyi pilóták küzdenek meg a győzelemért. Rossi állítólag vendégversenyzőként fog szerepelni.

A BMW M Motorsport ezt még nem erősítette meg, csak annyit, hogy két autót indítanak el az eseményen. Egybehangzó információk szerint azonban az egyiket az olasz pilóta fogja vezetni, persze természetesen nem egyedüliként. Arról viszont nem szól a fáma, hogy kivel oszthatja meg a versenygépet.

Embed from Getty Images Akik követték Rossi szereplését az idei GT World Challenge Europe-ban, azok tudhatják, hogy csapata, a WRT Audival indult. Az esetlegesen felmerülő ellentmondást az a tény oldja fel, hogy az istálló úgy döntött, 2023-ra BMW-re vált, és az M4 GT3-ast fogja használni, az olasz versenyző pedig már tesztelte is leendő munkaeszközét.

Erre már hónapokkal ezelőtt sor került, amikor Rossi pár kör erejéig beült az autóba, hogy kipróbálja, minden rendeltetésszerűen működik-e. A Motorsport.com olasz kiadásának akkori jelentése szerint sikerült hozzászoknia a kocsihoz, amelyet sötétszürkére festettek, és az oldalán az ikonikussá vált 46-os szám volt látható.

Az M4 GT3-as egyébként már debütált is éles körülmények között, hiszen az előző hétvégén, Abu-Dzabiban megrendezett Gulf 12 óráson vett részt, persze nem Rossival a volán mögött. Az egység összesítésben a tizenhetedik, saját kategóriáján belül tizenegy indulóból a hatodik pozícióban zárta a viadalt.

Újabb baleset érte a MotoGP-világbajnokot, edzés közben törte el a kezét (kép)

0

Andrea Dovizioso után Fabio Quartararo is megsérült motokrosszozás közben. A 2021-es MotoGP-világbajnoknak ugyanazt a kezét érte baj, amelyiket korábban meg akarta műttetni.

Fabio Quartararo sérüléssel fejezte be a 2022-es szezont, hiszen Malajziában eltörte a középső ujját a bal kezén. Végül úgy döntött, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem műtteti meg, így továbbra is minden erejével a 2023-as idényre készült. Egészen mostanáig, ugyanis a napokban még súlyosabb balesetet szenvedett.

A 23 éves pilóta hétfőn rossz hírt közölt a rajongóival, ugyanis kiderült, hogy edzés közben ismét megsérült. „Tegnap balesetet szenvedtem motokrosszedzés közben, és lett egy kis törés a bal kezemen – írta ki Quartararo saját Twitter-oldalára még hétfőn. – Műtétre nincs szükség, [de] idő kell a felépüléshez.”

A tavalyi világbajnok rövid időn belül a második olyan versenyző az idei MotoGP-szezon pilótái közül, aki motokrosszozás közben sérült meg. Ahogyan mi is beszámoltunk róla, az idény közben visszavonult Andrea Dovizioso nagyon csúnyán eltörte a csuklóját, és egykori kollégájával ellentétben ezt részletesebben is megmutatta a nyilvánosságnak.

Andrea Dovizioso és az “S” alakú csukló

Quartararónak tehát ugyanazzal a kezével történt baj, mint szűk két hónapja. Mindez azonban aligha tetézi a bajt, hiszen elmondása szerint a törött ujja nem zavarta a motorozásban, és az is sokatmondó, hogy végül nem vállalta a műtétet. A legutóbbi hírek ezzel kapcsolatban arról szóltak, hogy legfeljebb az első ujjpercen lévő elhajlás nem fog tökéletesen helyrejönni.

A MotoGP sztárja meggondolta magát a műtétjével kapcsolatban

A mostani viszont nyilvánvalóan súlyosabb következményekkel jár, és egy ideig egészen biztosan nem edzhet teljes erőbedobással. Persze a 2023-as szezonja aligha van veszélyben: az első, sepangi tesztelésig is még szűk két hónap van hátra, nem beszélve a portimãói idénynyitóról, amely csak március 26-án lesz esedékes.

Quartararo minden bizonnyal azzal a céllal vág majd neki az új évadnak, hogy visszahódítsa az idén elbukott világbajnoki címet. Persze ehhez a Yamaha is kell, amivel kapcsolatban már sokaknak vannak kétségei: a japánoknak nehéz dolguk lesz szatellitcsapat nélkül, és a legtöbben egyébként is újabb Ducati-sikerre számítanak.

Súlyos komplikációja után hazatérhetett a kórházból az egykori MotoGP-versenyző

0

Eugene Laverty a Superbike idei, és egyben pályafutása utolsó versenyén bukott nagyot, és szenvedett sérülést. A brit pilótának eltört a jobb csípője, emellett a keresztcsontja, és a medencecsontja is megrepedt.

Eredetileg 4 nap után kiengedték, de komplikációk léptek fel, ami miatt 24 órával később ismét kórházba került Melbourne-ben. Ekkor belső vérzés tüneteit produkálta, ezért hosszabb ideig bent tartották. Ezúttal 8 napot kellett bent töltenie, de ezúttal már boldogan várhatta az engedélyt, hogy visszarepülhessen Európába. Végül 20 nappal az eset után indulhatott, hogy hazatérjen Portugáliába, ahol a feleségével élnek.

Forrás: Eugene Laverty Facebook

Eugene Laverty: „Úgy éreztem, hogy készen állok már elhagyni a kórházat, de egy ilyen trauma után időre volt szükség, mire minden csillapodott. Nagyon szerencsés vagyok, hogy Pippa, a feleségem mellettem volt végig, és mindketten boldogok vagyunk, hogy a tervezettnél hosszabb ausztráliai kiruccanás után hazatérhetünk. Nem így terveztem befejezni a pályafutásomat a Superbike-ban, de mindent beleadtam, ahogy kell. Köszönettel tartozok a versenyigazgatóságnak, hogy egyből leintették a futamot, és mindenkinek Phillip Islanden, hogy a baleset után egyből jó kezekbe kerültem. Nagyon jó rendszer van arra, ahogy a balesetet szenvedett versenyzőre figyelnek, ezért sokkal tartozom nekik.”

Márqueztől Márquezig – ezek voltak a 2022-es idény legijesztőbb balesetei a MotoGP-ben (videó)

0

A MotoGP visszatekintés gyanánt összegyűjtötte az idei szezon öt legnagyobb bukását. Marc Márquez horroresése természetesen helyet kapott a listán, de többek között öccse és a 2022-es világbajnok is szerepel az összeállításban.

Sajnos a MotoGP és úgy általában a motorozás még mindig jóval veszélyesebb, mint a négy keréken történő versenyzés. Ezt az idei szezon is megmutatta, hiszen több sérülés is történt, de szerencsére karriert derékba törő esetekről vagy annál is rosszabbról nem volt szó. Ettől függetlenül voltak rendkívül ijesztő esetek, ezekből szedett össze ötöt a MotoGP, amolyan visszatekintés gyanánt.

A videó nem kronológiai sorrend halad, hanem vélhetően a legkisebbtől a legnagyobb bukásig, mi viszont időrendben vesszük sorra az incidenseket. Nem is lehet kérdés, hogy az idei szezon legnagyobb balesete Marc Márquezzel történt az Indonéziai Nagydíj bemelegítésén: a spanyol versenyző 185 km/h-s sebességgel vesztette el a motor hátulját, aminek következtében a levegőbe repült, és 27 g erővel esett vissza az aszfaltra. A hatszoros MotoGP-világbajnoknak nemcsak azt, hanem az argentínai futamot is ki kellett hagynia, miután kettős látással diagnosztizálták. Nemrég árulta el, hogy ez a baleset még őt is elrettentette egy időre.

Marc Márquez beismerte, nem akart visszaülni a motorra a horrorbalesete után

Álex Rins franciaországi bukása önmagában közel sem volt ennyire nagy, ellenben borzasztóan ijesztő, tekintve, hogy sokkal rosszabbul is végződhetett volna. A Suzuki versenyzője a 6. körben sodródott ki a kavicságyba nagy tempónál a Dunlop-sikán előtt, majd annak a második kanyarjában tért vissza a pályára, de a kerékvető miatt azonnal elesett. Óriási szerencse, hogy a pálya átvágásának köszönhetően kellően a mezőny előtt volt, és amire az élen álló Jack Miller odaért, már nem volt az ideális íven, mert könnyen lehet, hogy a Ducati motorosa nem tudta volna kikerülni őt.

Két fordulóval később Rins megint részese volt egy balesetnek, de a Katalán Nagydíjon egyértelműen vétlen áldozat volt, ahogyan Francesco Bagnaia is. A barcelonai viadal első kanyarjában Nakagami Takaaki felborult, és magával vitte a spanyol és az olasz versenyzőt is. Bagnaia még visszaállt, de csak azért, hogy visszamenjen a bokszba, a másik két pilóta viszont megsérült: Rinsnek eltört a bal csuklója, míg Nakagami az intenzív osztályon kötött ki, miután sisakja nekiütközött a Ducati hátsó kerekének. Végül egyiküknek sem kellett kihagynia a soron következő sachsenringi futamot.

Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy Nakagami Aragóniai Nagydíjon történt balesete nem került fel a listára, pedig az bizonyos szempontból a barcelonainál is rosszabbul nézett ki. A japán pilótának nem maradt helye Márquez mellett az egyenesben, így elesett, és a hátulról jövőknek nagyon kellett figyelniük, hogy kikerüljék őt. Hazai pályán még elindult, a következő három versenyt viszont kihagyta, mert megműtötték.

Szintén sérüléssel végződött Joan Mir spielbergi balesete. A Suzuki pilótája az első körben, a 4-es kanyarban vesztette el a motort, majd nagy repülés után fogott talajt. A spanyol versenyzőnek a bokája sérült meg súlyosan, és bár az eredeti tervek szerint csak a San Marinó-i Nagydíjat hagyta volna ki, végül az azt követő három futamon sem tudott elindulni.

Időrendben Álex Márquez és Jack Miller ütközése volt az utolsó incidens, amely bekerült az összeállításba. A spanyol versenyző teljesen érthetetlen módon szállt bele a hazai pályán szereplő ellenfelébe, kiütve ezzel mindkettejüket a versenyből. A Ducati pilótája ezzel ráadásul végleg búcsút mondhatott a bajnoki álmainak.

Zsigovits Norbert döntőbe jutott a Superenduro-vb csúcskategóriás idénynyitóján

A laza talaj miatt küzdelmes versennyel kezdődött a FIM Superenduro-világbajnokság, amelynek krakkói fordulóján Zsigovits Norbert bejutott a Prestige kategória döntőjébe és értékes tapasztalatokkal gazdagodott. A HUMDA Academy versenyzője a következő fordulókra előrelépést célzott meg.

A lengyelországi Krakkóban megkezdődött a FIM Superenduro-világbajnokság 2022-2023-as szezonja, amelynek harmadik fordulóját 2023. február 4-én Budapesten, a Papp László Budapest Sportarénában rendezik. Az idénynyitón népes magyar különítmény állt rajthoz: a csúcskategóriát jelentő Prestige-ben Zsigovits Norbert, Varga Imre és Mizsér Gergő, a Junior-világbajnokság mezőnyében Liszka Roland képviselte a magyar színeket.

A krakkói verseny hagyományosan nehéz, ezúttal is komoly kihívást jelentett a mezőny tagjainak a rendkívül laza talaj miatt. Ezt illusztrálta, hogy a 32 fős Prestige kategórián belül is jelentős időkülönbségek alakultak ki, az igazán rutinos pilóták kiemelkedtek a mezőnyből, a Juniorból érkező versenyzőkre nagy feladat várt.

Zsigovits Norbert a leggyorsabb volt a csoportjában a szabadedzésen és az időmérőn is, ezzel megszerezte a döntőbe bejutó négy pozíció egyikét. A rajtsorrendet kialakító kvalifikációs edzésen kemény küzdelem alakult ki, a csákánydoroszlói versenyző is többször elesett, végül a 13. rajthelyet szerezte meg.

A Prestige három döntőjében végig izgalmas csaták zajlottak, ez jó tanulási lehetőséget biztosított Zsigovitsnak. A csákánydoroszlói versenyző két 13. helyet és az utolsó versenyen egy 12. pozíciót szerzett az idei első Superenduro-hétvégén, ami a tavalyi, izraeli beugrástól eltekintve az első igazi versenye volt a tavaly óta megerősödött Prestige-ben.

Blazusiak a dobogóért küzdött idei első hazai Superenduro-versenyén

Nagyon vártam a versenyt, hiszen mérföldkő a pályafutásomban, hogy továbbléptem a Prestige kategóriába. Sikerült kvalifikálnom magam a döntőbe, ennek nagyon örültem, utána nehezebb versenyek következtek, hiszen a 13 ellenfél a világ legjobbjai közé tartozik. Minden egyes pozícióért meg kell küzdeni” – nyilatkozta a HUMDA Academy támogatásával versenyző sportoló.

Az első futamon jól rajtoltam, tudtam menni a középmezőny hátsó felével, ennek örültem, de aztán jöttek a lekörözések, és fejben még nem tudtam összerakni a versenyt. Sok idő elment, amikor elengedtem a gyorsabb versenyzőket. A második futamon rosszabb rajttal, de jobb tempóval tudtam menni, majd féltávnál ismét össze kellett szednem magam a lekörözések miatt.”

A harmadik futamon végig a 11. helyért csatáztam, az utolsó körben sajnos elvesztettem, de örültem, hogy be tudtam érni a 12. helyen. Rengeteget tanultam és az egész szezon jó tanulóév lesz. Az a cél, hogy minél hamarabb eljussunk a top 10-ig, ezért fogok most minél többet edzeni, hiszen már jobban látjuk, hogy miken kell javítani. Jó úton haladunk, remélem, hogy Németországban már előrébb leszek.”

A FIM Superenduro-világbajnokság legközelebb 2023. január 7-én a németországi Riesában látható, mielőtt 2023. február 4-én a Papp László Budapest Sportarénában láthatók a versenyzők. A versenyeket Magyarországon a Sport TV közvetíti.

Zsigovits Norbert krakkói eredményei

Résztvevők: 32
Open szabadedzés, 2. csoport: 1. hely
Open időmérő edzés, 2. csoport: 1. hely
Prestige időmérő edzés: 13. hely
Prestige 1. döntő: 13. hely
Prestige 2. döntő: 13. hely
Prestige 3. döntő: 12. hely
Prestige összesítés: 13. hely, 10 pont

Zsigovits Norbert (Fotó: TRP Hungary)
Zsigovits Norbert (Fotó: TRP Hungary)
Zsigovits Norbert (Fotó: TRP Hungary)
Liszka Roland (Fotó: TRP Hungary)
Liszka Roland (Fotó: TRP Hungary)
Liszka Roland (Fotó: TRP Hungary)
Varga Imre (Fotó: TRP Hungary)
Varga Imre (Fotó: TRP Hungary)
Varga Imre (Fotó: TRP Hungary)

Rossi féltestvére a saját dolgát akarja megnehezíteni

0

A mai MotoGP-motorok technikai túlkapásai továbbra is porondon vannak. Luca Marini szerint, nehezebben kezelhető motorokra lenne szükség, hogy jobban kijöjjenek a különbségek a gyártók között.

A magasságállító, amelyet a Ducati 2019-ben használt először, és amelynek segítségével a motor hátsó része menet közben lejjebb süllyeszthető, már régóta alapprogram a MotoGP összes gyártójánál.

Az „elülső ülésmagasság-szabályozót” viszont, amellyel Gigi Dall’Igna meglepő módon a 2022-es szezon elején állt elő, Bagnaia és társai hamar elvetették, már csak azért is, mert 2023-ra úgyis betiltották. Egyedül Zarco használta még ezt a Ducati találmányt az idei szezon nagy részében.

Az elmúlt hónapokban élénk vita folyt az ilyen eszközök hasznosságáról a MotoGP-géposztályban – különösen Maverick Viñales Sachsenringen történt kiesése után, aki az elromlott hátsó ülésmagasság-szabályozó miatt kényszerült feladni a versenyt.

Luca Marini a következő gondolatokat fogalmazta meg a témát illetően:

„Nehéz állást foglalni az ilyen dolgokban – azért is, mert az én álláspontom nem változtat semmin. Akár egyetértek vele, akár nem, ez nem változtat semmin. Alapvetően nincs szükségünk az eszközökre. Nem hiszem, hogy velük jobb lesz. Természetesen részei a fejlődésnek és a technológiáknak, amelyek minden évben folytatódnak. Az én szemszögemből nézve jó versenyeket tudnánk rendezni ezek nélkül a dolgok nélkül is. De ez nem az én döntésem. Ha ezt akarják a gyártók és a Dorna, akkor rendben van.”

„Szeretnék egy nehezebben vezethető motort, amiben nincs ez a sok minden. Az olyan kis kategóriákban, mint a Supersport 300 vagy a Moto3 a motor túl könnyen vezethető. Most a MotoGP is ebbe az irányba halad. Mindenki a legjobb versenyző akar lenni, és ehhez szerintem valamilyen módon különbséget kell tenned. Az első versenyzőtől a 20. versenyzőig mindenki nyerhet egy versenyt. Jobban örülnék, ha egy nehezebben kezelhető motort kellene vezetnünk.”

 

Biaggi alulmaradt Öttllel szemben

0

Peter Öttl, az új Liqui-Moly Husqvarna Moto3 csapat menedzsere úgy véli, hogy a világbajnoki negyedik helyezett Ayumu Sasaki 2023-ban megnyerheti a bajnoki címet.

Peter Öttl 2016 óta vezet saját csapatot a Moto3-as világbajnokságban. A 2018-as szezont követően közös vállalkozásban állapodott meg Max Biaggival. 2020 óta minden évben legalább egy diadalt ünnepelhettek, sőt, 2020-ban Arón Canettel három győzelmet is – ahogyan 2022-ben Ayumu Sasakival (2) és John McPhee-vel (1) is.

Öttl és Biaggi azonban a folyamatos sikerek ellenére eltávolodtak egymástól, így a bajor csapatalapító a memmingeni Liqui Moly Intact csapattal szövetkezett, amely 2023-ban először indul a Husqvarnával, és először mindkét kis vb-kategóriában.

A Max Biaggitól való elválás, aki magát a csapat jogos tulajdonosának tartotta, döcögős volt és hónapokig elhúzódott. Biaggi már a március végi jerezi hétvégén közölte Öttllel, hogy a 2023-as versenycsapatot német társa nélkül szeretné vezetni. Az IRTA és a Dorna azonban Peter Öttlt tekintette a csapat tulajdonosának, és neki ítélte oda a két helyet. Már csak a finanszírozást kellett biztosítani.

Biaggi és Öttl viszonya többször is elmérgesedett, hiszen az 53 éves római a nyári szünetben, júliusban ragaszkodott ahhoz, hogy Sasakival szerződést hosszabbítsanak, miután Assenben győzött. Öttl azonban még azt is felajánlotta neki, hogy az Intact csapatnál versenyezzen a Moto2-es világbajnokságon.

„Sasaki elvileg fel akart lépni a Moto2-be, ha egy jó lehetőség kínálkozik. Ha ez nem jönne össze, akkor maradna velünk a Moto3-ban. Tisztázta a lehetőségeit, és láthatóan nem talált semmit, ami meggyőzte volna. Ezután viszonylag egyértelmű volt, hogy velünk és a Husqvarnával marad.” – kezdte Öttl.

„Számomra mindig is biztos volt, hogy vele fogjuk folytatni. 2021-ben a hatodik hely sikerült volna neki az összesítésben, ha a sérülése nem jön közbe. Nem sok hiányzott az ennél jobb eredményekhez sem. Ezért volt számomra nagyon jó választás 2022-re. Azt hiszem, Ayumu elismeréssel adózott nekünk, amiért már korán bíztunk a képességeiben, amikor még nem volt akkora érdeklődés a többi csapat részéről.”

„Ayumu számomra a világbajnokság egyik favoritja.”

„Az edzések során következetesen dolgozik a versenyre való beállításokon. Ezt egyedül is képes megoldani. Megtanulta, hogy ha ez nem elég a dobogóhoz, akkor haza kell hoznia egy negyedik vagy ötödik helyet. A következetesség a bajnoki cím megszerzésének előfeltétele. Auymu idén több hibát is elkövetett. Arra számítok, hogy ha most megteszi azt az utolsó kis lépést, akkor valóban harcba szállhat a bajnoki címért.”

 

Marc Márquez beismerte, nem akart visszaülni a motorra a horrorbalesete után

0

Marc Márquez bevallotta, hogy az idei indonéziai bukása után először nem akart visszaülni a motorra, és nem a sportág iránti szenvedélye bírta őt más belátásra. A brit televíziós csatorna műsorában felidézték egy jóval korábbi bukását is, amelyre elképesztően reagált.

Amikor már úgy nézett ki, hogy Marc Márquez a tavalyi három győzelme után idén stabilizálhatja a helyét az élmezőnyben, Indonéziában jött az újabb katasztrófa számára. A szezon második fordulóján ugyanis a bemelegítésen elveszítette a motor hátulját, ami borzalmas következményekkel járt számára.

A spanyol versenyző 185 km/h-s sebességnél repült a magasba, majd zuhant az aszfaltra, hogy aztán 50 méterrel arrébb álljon meg. A hatszoros MotoGP-világbajnoknak 27 g erősségű becsapódást kellett elviselnie, ám csodával határos módon még fel is tudott állni utána. Azonban ez a baleset még az ő rendíthetetlen hozzáállását is valamelyest megtörte.

Egy olyan bukás után, mint amilyen az enyém volt Indonéziában… Emberek vagyunk, és [először] nem akarunk újra motorra ülni – nyilatkozta a BT Sport műsorában. – Itt jön a professzionalizmus, és nem a szenvedély. Persze duplán láttam, de a fejem és a testem rendben volt, és tudtam, hogy rengeteg védőfelszerelés van. Ez pedig rengeteg magabiztosságot ad az embernek, hogy újra vezessen, és lépésről lépésre újjáépítse a motorba vetett bizalmát.”

Hiába győzött a profi mentalitás Márqueznél, az orvosok nem engedték versenyezni, mint ahogyan a következő, Argentin Nagydíjat is ki kellett hagynia pont a dupla látás miatt. Mindenesetre ez a nyilatkozat többeket meglepett, a műsorban el is hangzott, hogy ilyet korábban nem lehetett hallani tőle. A 2003-as Superbike-világbajnok, a MotoGP-ben szintén megforduló Neil Hodgson egy 2013-as esetet idézett fel, amikor Márquezt még egy hatalmas baleset sem tudta megtörni.

Számtalanszor láttam már, hogy Marc borzalmas balesetet szenvedett, majd visszaszáguldott a bokszba – jelentette ki. – Emlékeztek, amikor Mugellóban kétszáz mérföld per órával [337 km/h – a szerk.] bukott az egyenesben, és majdnem nekicsapódott a falnak? Hordágyon vitték el, és a két ujjával mutatta, hogy rendben van, készítsék neki elő a tartalékmotort. Mindig vissza akar ülni, de [az indonéziai baleset] még őt is gondolkodásra késztette.”

Az említett eset a második szabadedzésen történt, Márquezt pedig mentő szállította el. Később azonban folytatni tudta a hétvégét, és bár az időmérőn csak a hatodik lett, a versenyen megfutotta a leggyorsabb kört, és a második helyen haladt Jorge Lorenzo mögött három körrel a vége előtt. Ekkor azonban ismét bukott, így kénytelen volt elkönyvelni első kiesését a királykategóriában.