back to top
2025. július 23. 02:08
Kezdőlap Blog Oldal 587

Marc Márquez – a „kis szemétláda”, aki sírni is tud

0

Marc Márquez rajongói 2023 februárjában egy különleges fénypontra számíthatnak, ugyanis debütál az ALL IN” című dokumentumfilm. A spanyol előzetesen beszélt ennek készítéséről.

Egy újabb nehéz MotoGP-szezon után, amely sok nehézséget hozott Marc Márquez számára, a Honda sztárja a 2023-as felkészülés közepén van. Mielőtt azonban márciusban Portimãóban megkezdődne az új szezon, februárban megjelenik a „Marc Márquez ALL IN” című új dokumentumfilm.

A nyolcszoros világbajnok most beszámolt a dokumentumfilm készítéséről és körülményeiről, amely most az egyszer nem a legyőzhetetlen mindenest ábrázolja.

„A dokumentumfilm forgatását még februárban kezdtük el. Az volt a célom, hogy visszajussak a csúcsra. De aztán sok minden történt ebben az évben: először a látásom, aztán a karom megint gondot okozott, és újabb műtétre volt szükségem. A végén megünnepeltem a visszatérésemet, és így új perspektívát ad egy sportolónak.”

„Ahogy már a trailerben is láthatták, a műtét után felébredtem, és a kamera ott volt velem. Mindenhova követtek, nagyon izgalmas lesz. Az emberek az életem egy másik részét láthatják. A srácok, akik a kamerával voltak kint, azt mondták, olyan volt, mint egy játékfilm. Az egész olyan váratlanul ért.”

Eddig, amikor filmeztek, vagy valaki dokumentumfilmet készített rólam, az olyan volt, mint egy szuperhős-dokumentumfilm. Minden a győzelmekről, győzelmekről és még több győzelemről szólt. Én is ember vagyok, és nem tudok mindig csak nyerni. Szenvednem kellett. Amikor az emberek leírnak engem, általában a „kis szemétláda” jelzőt használják. Valaki, aki mindig megpróbálja elérni a határt és játszik.”

Márquez kénytelen elismerni, hogy ez eléggé igaz: „Ez vagyok én. Szeretem túlfeszíteni a húrt. Ebben a dokumentumfilmben is van néhány kép, ahol sírtam. Nem tudok mindig csak nevetni és boldog lenni.”

„Ez egy egészen más részemet mutatja be, amit nem szokásom a nyilvánosság elé tárni egyébként. A magánéletemet mindig is igyekeztem megtartani magamnak. Ez egyszer azonban kinyíltam.”

Marc Márquez a malajziai balhéról: Rossi botrányt akart, de győzött a gyorsaság

0

Marc Márquez elárulta, szereti a rivalizálást, ám Valentino Rossival alighanem örökre megromlott a kapcsolatuk a 2015-ös botrány miatt. A spanyol versenyző szerint ellenfele balhét akart kirobbantani, hogy így nyerje meg a vb-címet.

Bár Marc Márquez első hét, MotoGP-ben töltött idényében hatszor nem talált legyőzőre, azok közül, akik nem kedvelik őt, sokaknál pont abban az idényben alapozta meg az antipátiát, amelyikben csak harmadikként zárt az összetettben. A spanyol versenyző kifejtette véleményét, hogy szerinte Valentino Rossinak mik voltak a szándékai annál az eseménysornál, amely a malajziai ütközésüknél csúcsosodott ki.

Márquez ugyan sorra szállította a bajnoki címeket, azért a futamok során kialakultak komoly rivalizálások. Különösen az első, 2013-as idénye volt szoros, amikor Jorge Lorenzót csupán 4 ponttal verte meg a végelszámolásnál, és sokáig Dani Pedrosa is harcban volt a végső győzelemért. A 29 éves motoros szerint ezek a párharcok építik az embert, és arra is utalt, hogy a bajnoki küzdelem végén normalizálódhat a viszony.

Szeretem a rivalizálást – nyilatkozta az Antena 3-nek adott interjújában. – Még edzeni sem tudok egyedül, és az ember a rivalizálás révén fejlődik. A paddockban nincsenek barátaim. Amikor egy másik versenyzővel harcolunk a bajnoki címért, abban nincsen semmi személyes, feszültség viszont igen. Ezt Lorenzóval és Pedrosával is átéltem. Ami Danit illeti, az utolsó, valenciai verseny után megváltozott a kapcsolatunk.”

Rossival azonban más a helyzet, ugyanis a 2015-ös idényben a két fél között annyira elmélyült az ellentét, hogy azóta is rossz a kapcsolatuk, pedig az olasz versenyző tavaly visszavonult. „Rossival volt a legrosszabb viszonyom – jelentette ki. – Olyan volt, mint egy válás, meg lehet hallgatni az egyik vagy a másik verziót, de bármi is volt, az megtörtént, és onnantól kezdve minden felrobbant.”

A legtöbbeknek aligha kell felidézni, miről van szó. Rossi abban az évben ádáz harcot vívott a bajnoki címért Lorenzóval, és a szezon hajrájához úgy érkeztek meg, hogy már kétszer is összeakadt Márquezzel. Ausztráliában aztán azzal vádolta meg az ifjabbik spanyol pilótát, hogy szándékosan akadályozta őt, így a mezőny feszült hangulatban érkezett meg Malajziába, az utolsó előtti verseny helyszínére.

Sepangban körökön át tartó csatát vívtak a harmadik helyért az elhúzó Pedrosa-Lorenzo páros mögött, mígnem Rossi a 14-es kanyarban leszorította Márquezt, összeértek és a Honda pilótája elesett. Márquez azzal vádolta meg ellenfelét, hogy szándékosan rúgta őt le a motorról, míg Rossi szerint riválisa bosszúhadjáratot hirdetett ellene a korábbi ütközések miatt. A Yamaha versenyzőjét végül a mezőny végére sorolták a valenciai idényzáróra, és hiába jött fel a negyedik helyre, Lorenzo győzelmével esélye sem volt megtartania a pontelőnyét. Márquez a mai napig úgy véli, hogy Rossi szándékosan akarta felkavarni az állóvizet.

Amikor az ember mindenkinél erősebb, mint [Lionel] Messi, akkor nem keresi a kontaktot, hogy felpezsdítse a mókát, mert ő a legjobb – érvelt. – Amikor viszont kicsit gyengébbnek érzi magát, akkor valami olyasmit tesz a gólszerzésért, mint ami történt. A bajnokság azon szakaszában, amikor kitört a viszály, Lorenzo gyorsabb volt nála. Fel akarta forrósítani a dolgokat, hogy ne Lorenzo nyerjen, de végül győzött a gyorsaság.”

Marc Márquez: Nincs kapcsolatom Rossival, és nem is akarom, hogy legyen

Az ügy következtében annyira megromlott a viszonyuk, hogy a mai napig nem sikerült elásni a csatabárdot. Márquez nemrég elmondta, hogy ezt nem is szándékozik megtenni, és emellett most is kitart. „Nem hiszem, hogy erre képesek lennénk – válaszolta arra a kérdésre, hogy lát-e esélyt a békülésre. – Nagyon tisztelem azért, amit a motorozásért tett, szerintem ő az egyetlen, aki hatalmas tömegeket vonzott, ám azután, ami közöttünk történt, mindenki éli a saját életét.”

Rossi: Kígyókat tenyésztettem, amelyek az első adandó alkalommal lecsaptak rám

0

Valentino Rossi beszélt akadémiája alapításának körülményeiről, és elárulta, lényegében Marco Simoncelli volt az első növendék. A hétszeres MotoGP-világbajnoknak azonban később olyasmivel kellett szembesülnie, amire nem számított.

Valentino Rossinak nemcsak szenzációs eredményei miatt jelentős az öröksége a MotoGP-ben, hanem versenyzői akadémiája révén is, amely aztán csapattá nőtte ki magát, és Francesco Bagnaia személyében egy világbajnokot is kinevelt. Az olasz versenyző felidézte a VR46 névre keresztelt utánpótlás-nevelő szervezet alapításának körülményeit.

Maga a csapat 2014-ben indult el először, akkor még a Moto3-as bajnokságban, ám az akadémia régebb óta működött. Sőt, Rossi már akkor is próbált segíteni egy fiatal tehetségen, amikor maga a szervezet még nem is létezett. Ez a pilóta pedig nem volt más, mint Marco Simoncelli, akiről honfitársa már korábban is elmondta mindezt.

Valentino Rossi: A felszín alatt – 2. rész – Az Akadémia megalapítása

Az akadémia körülbelül tíz évvel ezelőtt jött létre – nyilatkozta Rossi a Geopop Pop Corner című műsorában. – Az egész elég esetlegesen indult Marco Simoncellivel, aki az első versenyzője volt az akadémiának, bár az még nem is létezett. Egy nehéz időszakában segítséget kért tőlem. Marco jó ember volt, és jól érezte magát velünk.”

Maga az ötlet egyébként már ennél is hamarabb megfogant a most 43 éves versenyző fejében. Akkoriban járt a csúcson, és igyekezett segítséget nyújtani a fiatalabb generációnak, ezzel párhuzamosan pedig ő is jobban érezte magát. Az első nagy sikert aztán Simoncellivel érték el, akinek a sorsa később tragikusan alakult, hiszen a 2011-es Malajziai Nagydíjon életét vesztette, miután többek között pont Rossi motorja találta el.

Ma 11 éve hagyott itt minket Marco Simoncelli

2006-2007-ben kezdtük el – emlékezett vissza a Doktor. – Már hosszú évek óta versenyeztem, és azt mondtam, hogy szeretnék valakit, aki társaságot nyújt nekem, és ezzel párhuzamosan egy világbajnok pilótával versenyezhet együtt az edzéseken, hogy megismerje ezt a szintet, és erősebbé váljon. Aztán jött Marco története, megnyertük a világbajnokságot, majd sajnos megtörtént a baleset.”

Simoncelli azonban talán megadta a lendületet, hogy az akadémia formálisan is létrejöjjön. Rossi mellett alapvetően hárman játszottak ebben hatalmas szerepet, akik mára a VR46 csapat edzőjeként, valamint csapat-, illetve vezérigazgatójaként tevékenykednek. Az alapítás után hamar beindult a projekt, és sorra érkeztek a tehetséges olasz versenyzők.

Annyira élveztük az élményt, hogy Carlo [Casabiancával], Uccio [Saluccival] és Albi [Alberto Tebaldival] azt mondtuk, hogy más versenyzőknek is segítünk – magyarázta Rossi. – Azonban ilyet még senki nem csinált korábban, így nem tudtuk, hol kezdjük. Aztán jött [Franco] Morbidelli, az öcsém, Luca [Marini], majd a többiek.”

A legnagyobb név azonban egyértelműen Bagnaia, aki 2018-ban megszerezte a csapat eddigi egyetlen világbajnoki címét a Moto2-ben, és ami még fontosabb, idén a királykategóriában is felért a csúcsra. Ő, valamint a csapat színeiben egyébként soha nem versenyző Morbidelli már Rossi utolsó éveiben is a mester fölé nőtt, amire az alapító egyáltalán nem számított.

Embed from Getty Images

Egy idő után probléma merült fel, mert ezek a versenyzők annyira erősek lettek, hogy a riválisaimmá váltak – idézte fel saját karrierjének utolsó éveit. – Soha nem gondoltam volna, hogy ez kicsúszik a kezemből. Kígyókat tenyésztettem az anyaméhemben, amelyek lecsaptak rám, amint tudtak.”

A címvédés, vagy a bajnoki cím megszerzése a nehezebb – Quartararo válaszolt

0

Fabio Quartararo számára koránt sem a tervek szerint alakult a 2022-es MotoGP-szezon, amelyet a második helyen fejezett be, hiszen a Yamaha gyári versenyzője valójában sorozatban második bajnoki címét szerette volna megnyerni. A második hely nem elég neki.

Fabio Quartararo esetében idén igaznak bizonyult az a kijelentés, miszerint gyakran nehezebb megvédeni egy címet, mint megnyerni az elsőt. A sikerhez vezető út azonban a francia számára sem volt éppen könnyű. Ő maga hogyan látja ezt?

„Szerintem nehezebb az első címvédés. Legalábbis az én esetemben, mert sokat szenvedtem a Moto3-as és Moto2-es  géposztályban.” – magyarázta a 23 éves versenyző.

„A MotoGP-ben fontos, hogy két-három jó eredményt érj el, hogy önbizalmat szerezz.”

Quartararo, aki hétfőn eltörte a bal kezét, hozzátette: „Az én esetemben azonban nem csak az számít, hogy ott legyek, hanem az, hogy újra nyerni akarok, ez teljesen világos.”

A Yamaha top versenyzője 2022-ben végül is három futamot nyert, és további öt dobogós helyezést szerzett. Végül 17 ponttal kapott ki a Ducatitól és Pecco Bagnaiától. A következő szezonban a csapatával együtt újult erővel harcolna MotoGP-címért.

Az új formátummal azonban 2023-ban összesen 42 verseny vár a franciára. Mi Fabio véleménye a sprintversenyekről?

„A legjobb lenne, ha nem tennénk ennyi versenyt ilyen közel egymáshoz, mert ha megsérülsz, valószínűleg sok pontot veszítesz. A szurkolók számára nagyon látványos lesz, de nekünk alaposan át kell gondolnunk, milyen stratégiát dolgozunk ki az edzéseken.”

Gyökeres változás mellett döntött a Yamaha a csalódást keltő MotoGP-idény után

0

Fabio Quartararo és a Yamaha számára a 2022-es MotoGP-szezon a Ducati és Pecco Bagnaia elleni vereséggel zárult. Régóta nyilvánvaló, hogy mire van szüksége a franciának: egy erősebb motorra!

Már a 2022-es szezont megelőző téli teszteken is csalódott volt a Yamaha élharcosa, Fabio Quartararo, hogy a motor teljesítményét tekintve vajmi kevés esélye van a konkurenciához képest. A szezon során a Yamaha semmit sem tudott tenni ez ellen, de amikor a szeptemberi GP-t követő misanói teszten egy erősebb csomag állt rendelkezésre, a korábbi MotoGP-világbajnok hangulata javult.

„Világos volt számunkra, hogy a jövőre nézve meg kell változtatnunk a motortervezéssel és -fejlesztéssel kapcsolatos megközelítésünket.” – mutatott rá a Yamaha Racing igazgatója, Lin Jarvis a Crash.net-nek.

„Már a korai szakaszban elkezdtünk dolgozni Luca Marmorinivel és az olasz mérnökcsapattal. Megváltoztattuk a japán szervezetünket azzal, hogy egyesítettük erőinket ezzel az olasz mérnöki csoporttal, azzal a céllal, hogy jövőre nagy lépést tegyünk előre.”

„Az első dolog, amit tenniük kellett, hogy megértsék, hol vagyunk. Mert a már meglévő csomagunk nagyon-nagyon magas szintű. Másodikak vagyunk a bajnokságban, és az év nagy részében az élen álltunk.”

„A teljesítményhiány ellenére is játékban voltunk és versenyképesek voltunk. Tehát pontosan meg kellett érteniük, hogy mivel rendelkezünk. Majd a mi szakértelmünkkel és a külső szemléletük segítségével elemezni minden egyes területet, hogy hol kell javulnunk.”

„Nem vagyok mérnök, így nem tudok belemenni az összes részletbe. Bár a legtöbbet értem, de rengeteg terület és sok különböző dolog van, amit megváltoztathatsz, hogy a maximális teljesítményt hozd ki a motorból. Ez mindennél jobban foglalkoztatta őket.”

A Suzuki MotoGP-ből való távozásával a Yamaha lesz az egyetlen gyártó, amely nem V4-es, hanem soros négyhengeres motort használ. A MotoGP-ben gyakran ismételt téma, hogy a V4-es motor nagyobb teljesítményt produkál, a soros motor pedig nagyobb kanyarsebességet biztosít.

„Úgy döntöttünk, hogy maradunk ennél a koncepciónál.” – mondta Jarvis.

„A Suzuki távozásával mi vagyunk az egyetlen gyártó, aki folytatja ezt, de rengeteg tudásunk és tapasztalatunk van a sornégyes motorral kapcsolatban, és véleményünk szerint nem a motor formátuma a korlátozó tényező.”

„Misano után volt egy tesztünk, Fabio és Franky az új specifikációval mentek, és nagyon izgatottak voltak. Soha nem tudhatjuk, hogy mit fognak tenni a versenytársaink, de úgy gondolom, hogy a fejlődésünk határozottan jó irányba halad.”

A valenciai futamot követő utolsó teszten mindkét gyári versenyző hirtelen kényelmetlenül érezte magát az új fejlesztéssel. Az M1 teljesítménynövekedése hirtelen már nem volt nyilvánvaló, és Quartararo arcán nagy kérdőjelek jelentek meg. A mai napig várja a magyarázatot.

„A jövő évi motor utolsó generációja Sepangban érkezik. Tehát még van néhány hónapunk a motor fejlesztésére és tökéletesítésére.” – magyarázta Jarvis.

„Szükségünk van erre a motorerőre, és Fabiónak is szüksége van rá. Idén mindent megtett azért, hogy versenyképes legyen.”

„A legtöbb ember azt mondaná, hogy a Ducati a legteljesebb csomag a mezőnyben jelenleg, és amikor nyolcan vannak, az nagyon-nagyon nehéz. Tehát jobb csomagot kell kialakítanunk. Nagyobb mozgástér kell, hogy lehetővé tegye számunkra, hogy harcoljunk a versenyek során.”

Miben volt jobb Rossi és Márquez, és miben Stoner? – Lorenzo válaszolt

0

Jorge Lorenzo összehasonlította egymással azt a négy versenyzőt, akik a legnagyobb riválisai voltak pályafutása során. Akad, amiben Casey Stonert és Dani Pedrosát hozta ki győztesnek, másban viszont Valentino Rossit és Marc Márquezt látta jobbnak.

Jorge Lorenzo 2008-tól 2019-ig összesen 12 idényt töltött a MotoGP-ben, és ezalatt három világbajnoki címet szerzett. A királykategóriában eltöltött időszaka alatt rajta kívül hárman, Valentino Rossi, Casey Stoner és Marc Márquez értek fel a csúcsra. Dani Pedrosával kiegészülve ők azok, akik mellette a sportág legnagyobbjai voltak ezen bő egy évtized alatt, így alighanem őket mondhatja legnagyobb riválisainak.

A szurkolók számára az egyik legnépszerűbb vitatéma, hogy ki volt a legjobb közülük, és most Lorenzót is megkérték, hogy hasonlítsa őket össze. A spanyol expilóta nyilvánvalóan nem a statisztikai adatokból indult ki, hanem az általa testközelből látottakból, illetve tapasztaltakból, és két két kategóriára osztotta korábbi ellenfeleit.

Amikor minden a helyén volt, Stoner és Pedrosa nagyon gyorsak voltak, és lehetetlen volt legyőzni őket – nyilatkozta a Motorbike Magazine-nek adott interjújában a Yamaha, a Ducati, illetve a Honda korábbi versenyzője. – A Márquezzel és Rossival vívott test a test elleni küzdelemben az ember egészen a végéig nem nyugodhatott meg.”

Embed from Getty Images Tekintve, hogy Stoner hamar visszavonult, Pedrosa pedig világbajnoki cím hiányában kilóg ebből a névsorból, ki lehet jelenteni, hogy Rossi és Márquez voltak Lorenzo legnagyobb riválisai, és velük is vívta a legnagyobb és legemlékezetesebb párharcait a pályán. A 35 éves expilóta elárulta, hogy miben különbözött a két ellenfele.

Az igazság az, hogy Valentino többször győzött le engem csatákban, mint én őt, már csak azért is, mert nálam hiányzott némi tapasztalat, amikor megérkeztem a MotoGP-be – magyarázta. – Márquezzel mondjuk ötven-ötven [százalék] volt: néha én nyertem, máskor ő, de idegesítő volt. Mindig nyerni akart, nem számított, hogy jól érezte-e magát [a motoron], vagy hogy feküdt-e neki a pálya, soha nem adta fel. Talán Márquez ebből a szempontból inkább volt »kannibál«. Rossi ugyanakkor remekül fékezett, kreatív volt, és bármikor tudott előzni.”

Lorenzo természetesen nem kerülhette el a kérdést, hogy válasszon egy nevet, akit a legnagyobbnak tart közülük. Ő azonban okosan kikerülte mindezt, és igyekezett úgy válaszolni, hogy egyik világbajnokot se sértse meg. „Talán Stoner volt a legtehetségesebb és a legrobbanékonyabb – felelte. – A test a test elleni küzdelemben pedig Rossi és Márquez [voltak a legjobbak]. Nehéz egyet kiválasztani.”

Rossi: Apám olyanokat művelt velem, amiért ma letartóztatás járna

0

Valentino Rossi elárulta, édesapja, az akkoriban szintén versenyzőként tevékenykedő Graziano nem a legmegfelelőbb módon tanította őt a motorozásra. A hétszeres MotoGP-világbajnok arról is beszélt, hogy miért szerette ennyire a sportágat, és minek a megtanulásához, illetve elfogadásához kellettek neki évek.

Valentino Rossi minden idők egyik legsikeresebb és toronymagasan legnépszerűbb motorversenyzőjeként akasztotta szögre a bukósisakot a MotoGP-ben. Az olasz pilóta összesen kilenc, a királykategóriában hét világbajnoki címig jutott, és szinte minden fontos mutatóban ott van az élmezőnyben, számos rekordot ő maga tart.

Persze ahogyan mindenki másnak, úgy neki is el kellett kezdenie valahol. Abból a szempontból előnyben volt, hogy édesapja Graziano Rossi, aki szintén eljutott a királykategóriáig, a 250 köbcentiméteres géposztályban pedig három győzelmet is szerzett. Igaz, ennek megvoltak a maga árnyoldalai is: a kis Valentinónak olyan dolgokat is végre kellett hajtania, amelyeket mai szemmel vélhetően elborzadva néznénk tudván, hogy mennyire fiatal gyerekről van szó, és alighanem a szülők is bajba kerülnének.

Nem az volt számára a játék, hogy elvisz engem a parkba vagy a természetbe, hanem motorozni tanítottnyilatkozta a Geopop Pop Corner című műsorában. – Azok más idők voltak. A nyolcvanas években az emberek olyan dolgokat műveltek a gyerekekkel, amiért most letartóztatás járna. Apám különösen őrült volt. Ő is versenyző volt, így már a kezdetektől fogva nagyon veszélyes dolgokra kényszerített. Vajon apám nélkül pilóta lennék? Nem tudom. Arra azonban emlékszem, hogy előtte vezettem, ő pedig boldog volt, aztán összevetettem magam a többiekkel, és rájöttem, hogy megvan hozzá a tehetségem, ez az én dolgom.”

Rossi végül annyira beleszeretett a motorozásba, hogy összesen 22 idényt töltött a királykategóriában, de ha a 125-ös, illetve 250-es idényeket is idevesszük, akkor ez a szám 26-ra emelkedik, ami a legtöbb sportágban elképesztőnek számít. Persze a sikerkorszakban könnyű volt motiváltnak maradnia, de nem csak emiatt élvezte ezt a több mint két évtizedet.

A motorozás adta öröm, illetve a győzelem által okozott élmény, a világ legjobb versenyzőinek legyőzése egy MotoGP-futamon olyan egyedülálló érzést nyújt, amit csak ott lehet megkapnimagyarázta. – Sok szép dolog van, a szeretet, a család, a gyerekek… fantasztikus, de ez kicsit más. [A motorozásnál] az ember azt mondja, »jó voltam, én bizonyultam a legerősebbnek«, ám ez csak egy szelet, a többit a vezetés öröme teszi ki. Én mindig is így voltam ezzel, még az autókkal és a kismotorokkal is, mindennel.”

Rossiról a legtöbben a sikerre asszociálnak, ám utolsó vb-címét 2009-ben szerezte, vagyis az azt követő 12 év az addigi mércéjével nem volt sikeresnek mondható. Mindezek ellenére egészen 42 éves koráig tagja volt a mezőnynek, ám ehhez alighanem emberileg is fejlődnie kellett, másképpen vélhetően nem tudta volna feldolgozni a vereségeket.

Mindenkinek nehéz mosolyogva veszíteni, ezt az évek során tanulható meg – fogalmazott. – Különösen akkor nehéz [elfogadni a vereséget], ha az ember hozzászokott a sok győzelemhez. Aztán viszont visszatér a szenvedély, és rájön, hogy ha ezt akarja csinálni, akkor veszítenie is kell, és valószínűleg többször veszít, mint ahányszor nyer. Az ember felteszi magának a kérdést, hogy »van-e kedved hozzá?«, és ha szereti, akkor a válasz igen. Nem bántam meg semmit.”

Nem csak Acosta nem érzi késznek magát a MotoGP-re

0

Ai Ogura a döntőben Augusto Fernández ellen vívott látványos csatában alig maradt le a Moto2-es világbajnoki címről. Azonban még a bajnoki címmel a tarsolyában is maradt volna az osztályban 2023-ban. Még nem érzi magát késznek.

Ai Ogura a Honda Team Asia színeiben indul a 2023-as Moto2-es világbajnokságon Kalex motorral, csapattársával, Somkiat Chantrával együtt. A japán versenyző szeretné megszerezni a bajnoki címet, miután 2021-ben a nyolcadik helyen végzett, és ebben a szezonban második lett, mielőtt a MotoGP felé venné az irányt.

„Sok minden történt ebben a szezonban. Először is, idén volt egy győzelmem, ami az elmúlt három évben nem volt jellemző. Szép szezon volt.” – mondta boldogan a 21 éves versenyző.

„Egész évben javultunk, de az is világos, hogy a végén elvesztettem a csatát. Jövőre meg akarjuk nyerni a bajnokságot, ezért dolgozunk. Természetesen bízom benne, hogy harcolhatok a bajnoki címért, hiszen ebben a szezonban második lettem, a bajnok pedig felkerült a MotoGP-be. Abban a helyzetben vagyok, hogy 2023-ban meg kell szereznem a bajnoki címet” – hangsúlyozta a japán versenyző. „Acosta és López különösen erős lesz.”

Sokáig szó volt arról is, hogy Ogura idén az LCR Honda csapathoz kerül. Végül Takaaki Nakagami kapta meg a lehetőséget, Ogura pedig továbbra is a Moto2-ben versenyez.

„Meglátjuk, mi lesz a következő lépés. Az érzéseim versenyről versenyre változnak. Ha úgy érzem, hogy készen állok a MotoGP-re, és megkapom a lehetőséget, akkor meg akarom tenni ezt a lépést. Minden versenyző más helyzetben van, más a tehetsége, másképp csinálja a dolgokat és másképp gondolkodik. Nem lehet megmondani, hogy mi lenne a legjobb pillanat a feljebb lépésre. Jövőre inkább a Moto2-ben maradnék. Ha úgy gondolom, hogy MotoGP-pilóta lehetek, akkor arra az útra tévedek úgyis. Nem hiszem, hogy a jövő év lett volna a megfelelő időpont, ezért úgy döntöttem, hogy maradok.”

„Magamra koncentráltam, és ezért hoztam meg a döntést. Összehasonlítottam magam a MotoGP kategóriában versenyzőkkel, és rájöttem, hogy még nem tudok velük harcolni, és nem állok készen erre.”

 

Pernat szerint a Honda hatalmas bajban van, még Márquez sem garancia semmire

0

Carlo Pernatnak van néhány jó tanácsa a szupersztár Marc Márquez és az újonc Mir köré szerveződő Honda csapat számára.

A GPOne.com-nak nyilatkozva Pernat így értékelte a helyzetet a következő szezonra vonatkozóan:

„A Hondának át kell dolgoznia a motort, és bajban van. Minden jó, amit a Yamaha az előző barcelonai és misanói teszteken mutatott, de úgy tűnt, hogy Valenciában ismét minden ment a levesbe – és Fabio Quartararo eléggé feldúlt volt. A KTM sem toporog egy helyben, de még nincs kész. Az Aprilia rosszul teljesített az elmúlt öt versenyen, ezt ne felejtsük el, még akkor sem, ha nagy meglepetést jelentettek idén.”

„A Ducatinak minden adott ahhoz, hogy domináljon, a motor és a versenyzők – és most nem csak a világbajnok Bagnaiára és Bastianinire gondolok, hanem ott van Bezzecchi és Martín is. Számomra továbbra is a Ducati a favorit.” – összegzett Pernat.

„A Ducati ellenfelei mindig ugyanazok: Fabio Quartararo és Márquez, ha fizikailag képes rá. Talán a KTM-től is látunk majd valamit, de véleményem szerint ők még nem állnak készen. Az Apriliát sajnálom, de nem látom őket a világbajnoki küzdelemben. Az elmúlt szezon utolsó versenyein csalódást okoztak nekem. Nem hiszem, hogy Aleix meg tud ismételni egy olyan szezont, mint amit 2022-ben mutatott a szezon háromnegyedében. Viñalesnek pedig sok hullámvölgye van, nem látom őt még abban a helyzetben, hogy világbajnokságot nyerjen.”

„Honda-főnökként két különálló fejlesztést erőltetnék, még ha ez költséges is. Mert ha Márquez számára fejleszted a motort, a másik versenyző nem fog megbirkózni vele, ahogy senki sem. Ez egy nagy kérdőjel. Kétszer olyan keményen kell dolgozniuk: Marcra kell hagyatkozni, mert ő kivételes. Különben nagy bajban lesznek.”

„Meg kell dicsérni Márquezt a visszatéréséért, az akaraterejéért és mindenért. A Honda azonban egyértelműen bajban van. Mi legyen: fejlesszenek csak Márquezre, vagy a többi versenyzőre is? Túl sok a kérdőjel.”

 

Kiderült Márquez legfőbb célja – Rossi jelenti a motivációt számára

0

Marc Márquez a sérülései ellenére mindenekelőtt azért is küzd, hogy megdöntse Valentino Rossi MotoGP-bajnokságban elért eredményeit, állítja Neil Hodgson.

Márqueznek még egy bajnoki címre van szüksége, hogy utolérje Rossit a királykategóriában, de elsősorban le kell küzdenie a saját fizikai korlátait, valamint a Repsol Honda motorjának teljesítményproblémáit.

Márquez és Rossi között nem volt felhőtlen a viszony, amikor együtt versenyeztek, ami az olasz visszavonulására is kihatott, azonban motivációt jelent a spanyol számára.

A BT Sport megkérdezte Hodgsont, hogy reagáljon erre a Márqueztől származó gondolatra: „Tudom, hogy egyesek szerint, ha óvatosabb lettem volna, több bajnoki címet nyertem volna. De lehet, hogy kevesebbet nyertem volna.”

Hodgson így válaszolt: „Egyetértek vele. Márquez módszere az, hogy kockázatot vállal. Ennek pedig hatalmas jutalma van – nyolc világbajnoki cím. A határon él. Az 1. szabadedzésen a legtöbb versenyző azért megy ki, hogy ráérezzen a pályára. Márquez azonban már ilyenkor is egyenesen a határon megy. Hányszor láttuk már őt a második körben, péntek reggel, már két-három másodperccel gyorsabbnak mindenkinél. Kockázatot vállal. A hat MotoGP-címe közül, amit nyert, a Honda talán 2014-ben volt a legjobb. A probléma az volt, hogy nem azért fejlődött, mert nekik volt a legjobb gépük. Az összes többi gyártó feldarabolta és megelőzte őket. A Honda sosem tudott igazán visszatérni. Onnantól kezdve nehéz volt. Márquez jelentette a különbséget.”

„Ő simán bevállalja, hogy mikor nedves az idő, és talán ki lehet menni slickeken, akkor ki is fog menni slickeken. Ki az első, aki gumit cserél és kockáztat? Mindig Marc. Ő teljesen más. És ez nagyon bevált.”