A GASGAS Moto3-as pilótája, Izan Guevara második GP-szezonjában világbajnok lehet. Csapattársa, García előtt 33 ponttal áll a tabellán, és eszében sincs változtatni taktikáján.
A spanyol Moto3-as pilóta, Izan Guevara a misanói futam után először vezette a világbajnokságot, és előnyét a vasárnapi aragóniai győzelemmel tovább növelte. A 2020-as junior világbajnok már 229 ponttal áll a tabella élén.
Guevara egy ügyes kézenállással ünnepelte diadalát az aragóniai versenyen. Ez volt Izan negyedik győzelme a szezon 15. futamán, a pole pozíció megkönnyítette a dolgát, de korábban, 2022-ben is nyert már egyszer a 22. helyről.
„Fontos volt a legjobb rajtpozíció, ráadásul kiválóan rajtoltam.” – számolt be a 18 éves spanyol.
„Elégedett vagyok ezzel a versennyel, sikerült elhúznom és egyedül haladnom a cél felé. A csapatom ismét nagyszerű munkát végzett az elmúlt hétvégén.”
Guevara azonban csak a második GP-szezonjában indul, így sok ellenfelével ellentétben nem ismeri a tengerentúli versenyhelyszíneket, mivel a koronavírus-járvány miatt két évig nem rendeztek futamokat ezeken a pályákon.
„Keményen nyomtam az aragóniai versenyen, mert elég jól éreztem magam a motoron, és jó volt a tempóm. Örülök, hogy a tengerentúli futamok előtt növelni tudtam az előnyömet.”
„Továbbra is a csapattal fogok dolgozni, ahogy eddig is tettem. A pályán egyedül dolgozom, ott egyedül vagyok. Most néhány új pálya következik, de már nagyon várom.”
Ryusei Yamanaka 2023-ban a GASGAS Aspar Team versenyzője lesz a Moto3-ban. A csapat teljesen megújította felállását, és a következő szezonban a japán versenyző lesz az egyik pilótája a legkisebb kategóriában.
A GASGAS Aspar Team ismét azon dolgozik majd, hogy a fiatal versenyzőket fejlessze, hogy továbbra is az első helyekért harcolhassanak. Ez a helyzet Yamanaka esetében is, aki negyedik szezonja előtt áll a Moto3-as világbajnokságban.
A japán versenyző 2019-ben Katarban debütált a világbajnokságon, egy olyan szezonban, amelyben négy versenyt szabadkártyásként teljesített. Azóta állandó versenyzőként három teljes szezont teljesített a világbajnokságban, legjobb eredménye egy ötödik hely a 2022-es Olasz Nagydíjon. Yamanaka fejlődése felfelé ível.
„A 2022-es szezon az eredmények szempontjából az egyik legjobb számunkra, de nem állhatunk meg, hogy elgondolkodjunk mindazon, amit elértünk, és továbbra is előre kell tekintenünk. 2023-ban meg kell újítanunk a Moto3-as felállásunkat, és örömmel jelentjük be, hogy Ryusei Yamanaka lesz az egyik versenyzőnk.” – nyilatkozta Jorge Martínez.
„A GASGAS Aspar Team ismét a győzelmekért és a dobogós helyezésekért akar majd harcolni, és biztos vagyok benne, hogy Yamanakával ezt el is tudjuk érni.”
Ryusei Yamanaka az alábbi gondolatokat fogalmazta meg:
„Nagyon boldog vagyok, hogy 2023-ban ennek a csapatnak a tagja lehetek. Szeretném megköszönni Jorge Martínez „Aspar”-nak és csapatának, hogy bíztak bennem és a jövőmben. Tudom, hogy ebben az alakulatban nagy lehetőségek rejlenek, mindig a győzelmekért és címekért küzd, és ez nagyon motivál. Van bennem egy kis nyomás, mert tudom, hogy magasak lesznek az elvárások, de bízom a lehetőségeimben, és tudom, hogy képes vagyok az első helyekért harcolni”.
A MotoGP és a Superbike VB programját már ismertettük, de nem csak rájuk érdemes figyelni a hétvégén. Mutatjuk, hogy milyen program várja még a motorsportrajongókat.
MotoGP
A Gyorsasági Motoros Világbajnokság megkezdte a keleti turnéját, melynek első állomása a Japán Nagydíj lesz. Ahogyan legutóbb három évvel ezelőtt, úgy most is a Twin Ring Motegi fogadja a mezőnyt.
A warm-upok kivételével mindent élőben ad az Arena4.
Superbike VB
A szériaalapú világbajnokságok a hétvégén a közkedvelt katalán aszfaltcsíkon, Barcelonában állnak rajthoz. Mindhárom kategória: a Superbike, a Supersport és a Supersport 300 is jelen lesz, így a HUMDA által támogatott két versenyzőnek: Sebestyén Petinek és Számadó Máténak ismét szurkolhatunk.
A warm-upok és a „kicsik” szabadedzéseinek kivételével mindent élőben ad az Arena4.
IDM Superbike
A német nemzeti bajnokság a zárófordulójához érkezett, amelyet hagyományosan Hockenheimben rendeznek. A királykategóriában Markus Reiterberger már Assenben bebiztosította a bajnoki címet. A Supersport 300-ban érdekelt, és a HUMDA által szintén támogatott Számadó Máté a Red Bull Ring után az előkelő hatodik helyen van az összetettben, ám nem fogja gyarapítani a pontjait, mivel a világbajnokságon indul Barcelonában.
A versenyeket élőben közvetítik a YouTube-on.
MotoAmerica Superbike
Az Amerikai Egyesült Államok bajnoksága is véget ér a hétvégén az alabamai Barber Motorsports Parkban. Ám a német bajnoksággal ellentétben itt nagyon is nyitott a kérdés: a yamahás Jake Gagne megvédi-e a címét, vagy a ducatis Danilo Petrucci letaszítja a trónról? Mindössze négy pont a címvédő előnye, miközben 50 pont szerezhető.
A két futamot sajnos csak a sorozat fizetős streaming oldalán, a MotoAmericaLivePlus-on láthatjuk élőben, de kb. másfél hét elteltével feltöltik őket a YouTube csatornájukra is.
Brit Superbike
A brit bajnokság alapszakasza Snettertonban véget ért, most kezdődik a háromfordulós Rájátszás. Az első állomásnak Oulton Park ad otthont.
A futamokat csak a fizetős Eurosport Playeren láthatjuk.
Nemzetek Krossza
Bár nem gyorsasági sport, de mindenképpen kiemelkedő: a hétvégén rendezik az egyik legnagyobb presztízsű motokrosszviadalt, a Nemzetek Krosszát. A versenyen részt vevő országok három-három versenyzőt küldenek, akikre selejtező futamok, illetve három verseny vár, és az ott kapott pontszámok alapján dől el a végső győztes nemzet kiléte. A viadalt minden évben más-más helyszínen rendezik – idén az Amerikai Egyesült Államok egyik legnépszerűbb krosszpályája, a Michigan állambeli Red Bud ad otthont a világ legjobb krosszosainak. Magyarország nem delegált csapatot, de az FIM Europe csapatában ott találjuk Zanócz Noelt. A résztvevők listája itt érhető el.
A futamokat magyar idő szerint vasárnap este rendezik, de az Eurosport 2 pár óra csúszással, éjfél után leadja őket.
Összesítés
Még egyszer, röviden:
MotoGP
Motegi, Japán
Superbike VB
Barcelona, Spanyolország
IDM Superbike
Hockenheim, Németország
MotoAmerica SBK
Barber Motorsports Park, USA
Brit Superbike
Oulton Park, Egyesült Királyság
Nemzetek Krossza
Red Bud, USA
Hétvégi menetrend – a teljes program magyar idő szerint:
Johann Zarco már 6. éve tagja a MotoGP mezőnyének, de még mindig vár az első győzelmére ebben a kategóriában. 2018 óta nem járt Motegiben, nem akar pont most kockáztatni a siker érdekében.
A koronavírus-járvány megakadályozta, hogy 2020-ban és 2021-ben megrendezzék a Japán Nagydíjat, de most a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnye visszatér Motegibe. Így Johann Zarco, aki 2015-ben itt aratott győzelmével megpecsételte első Moto2-es bajnoki címét, pénteken először ül majd Ducatira a Twin Ringen.
„Csak jól akarom érezni magam ezen a pályán. Eltelt 3 szezon azóta, hogy nem voltam itt.” – emlékezett vissza a 32 éves francia.
„Elég jól ismerem a Ducatit, de még mindig fejlesztem magam a rajta. Amit a Ducati az elmúlt két évben és a mai napig mutatott, és ami idén is megerősítést nyert, versenyképesek leszünk. Van egy motorom, amivel itt nyerhetek.”
Zarco kétli, hogy a hosszú szünet utáni visszatérés Motegiben bármilyen hatással lesz az erőviszonyokra.
„Azt hiszem, inkább a világbajnokságon fogjuk látni a helyzetet. Annak ellenére, hogy három év után először vagyunk újra itt, megvan az idei szezon ritmusa. Amikor sok versenyt teljesítünk egymás után, mint most, akkor felszállsz a motorra, és készen állsz rá. Nem hiszem, hogy sok meglepetést fogunk látni.”
„Nagyjából mindenhol megdöntjük a köridőket. Ha a körülmények jók lesznek a hétvégén, akkor biztosan gyorsak leszünk.”
A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint ismét bebizonyította, hogy a legjobb privát versenyzők között kell őt számon tartani, ugyanis a Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamon elért 5. helye után a 85. Bol d’Oron a hatodik helyen végzett, ezúttal a Maco Racing tagjaként.
A múlt hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, a századik évfordulóját ünneplő Bol d’Ort. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője ezúttal is fantasztikus teljesítményt nyújtott, és a Maco Racing kölcsönpilótájaként az abszolút hatodik helyén végzett a Superbike kategóriában, azaz a legutóbbi, Spa-Francorchampsban elért 5. helye után ismételten világra szóló sikert aratott.
Fotó: Izsó Krisztián
Eddigi EWC-s pályafutása újabb remek hétvégéjén van túl Kovács Bálint: a H-Moto Team versenyzője a Maco Racing Team kölcsönversenyzőjeként újfent világra szóló sikert ért el a Superbike mezőnyben az idei Endurance-világbajnokságon. Legutóbb a belga Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamán végzett az 5. helyen – sokáig még a dobogóért is harcban volt a csapatával, a Wójcik Racing Teammel –, és ezt most kis híján sikerült megismételnie. Ráadásul úgy, hogy Kovács Bálint – aki a HUMDA Academy támogatott pilótája – a jubileumi Bol d’Ort ezúttal is a Wójcik Superstock csapatában kezdte, végig motorozta a lengyel alakulatnál a tesztet, a szabadedzéseket és az időmérőt, aztán amikor elkezdődött a 24 órás száguldás, a rajtnál már a Maco Racing pilótájaként a Superbike-ban vágott neki az újabb nagy kalandnak.
Az időmérőn, még a Wójcik Racing Team színeiben.Fotó: Izsó Krisztián
Maga a verseny szeptember 17-én délután háromkor indult, és két safety carral megszakított időszak után szeptember 18-án, 15 órakor ért véget. Ráadásul fantasztikus magyar sikerrel, hiszen Bálint és két csapattársa, a francia Enzo Boulom és az ausztrál Anthony West végül a hatodik helyen zárt, és ezzel a csapat a világbajnoki pontversenyben végül a 12. helyen végzett. Soha rosszabb szereplést, és most már reménykedhetünk abban, hogy Bálint ott lesz majd a Endurance-világbajnokság következő szezonjában is az indulók között.
Fotó: Izsó Krisztián
„Nagyon izgalmas hetem volt, és most már visszatekintve az elmúlt hétvégére, kijelenthető, a századik Bol d’Or nem adta könnyen magát. Ezúttal is a Superstock csapatba neveztek, nagyon jól ment a motor alattunk az edzéseken, ám ezúttal rám esett a tartalékpilóta szerepe. Úgy tűnt a verseny indulása előtt pár órával, hogy ezúttal nem az aszfalton, hanem a boxból tudom majd segíteni a csapatomat. Ám ekkor a Maco Racing megkereste a Wójcikot, hogy kölcsön vennének erre a futamra, ráadásul a Superbike kategóriában. A lengyelek rábólintottak, ám a bemelegítő edzésnek ekkor már vége volt, így egyrészt biztossá vált az indulásom, illetve az is, hogy a csapat Yamahájára az első felmenetelkor tudok majd felülni.
Fotó: Izsó Krisztián
Kellett pár kilométer, mire ráéreztem a motorra, ráadásul a tizedik kör táján levált a futófelület a gumikról, így be kellett hoznom a Yamahát a boxba. Amikor egy gyors szervízt követően visszamentem a pályára, összesen harmincöt kört kellett teljesítenem, így már mire átadtam Anthonynak a Yamahát, olyan köridőkre voltam képes, mintha egész héten ezzel motoroztam volna. Nagyon fárasztó verseny volt, főleg éjszaka, ráadásul Enzo úgy ment a pályán, hogy amikor leszállt a Yamaháról, a sérülése miatt csak mankóval tudott járni.
Bálint az egyik éjszakai körén, féktávon. Fotó: Izsó Krisztián
Sajnos hajnalban estem egyet, így a fentiek ismeretében elképesztő eredmény ez a hatodik hely, főleg annak tükrében, hogy a Bol d’Ornak csak a tizenötödik helyről vághattunk neki. Mindenesetre a csapat nagyon elégedett volt a teljesítményemmel, és úgy érzem, immár elértem oda, hogy a privát csapatok legjobbjai közé tartozom. Nagyon megérte a kemény munka, mindenkinek köszönöm, aki segített, és őszintén remélem, jövőre is tagja lehetek a vb-mezőnynek” – fogalmazott Kovács Bálint.
A H-Moto Team tulajdonos-csapatvezetője, Kelemen Krisztián szerint pilótája ismét emberfeletti teljesítményt nyújtott, és nem titkolja, a múltkori, Spában elért ötödik, illetve a mostani hatodik hely bizony sokat segít abban, hogy Bálint jövőre is tagja legyen az EWC mezőnyének.
Kelemen Krisztián és Kovács Bálint. Fotó: Izsó Krisztián
„Újra hihetetlen verseny részesei voltunk! Bálint kiegyensúlyozott versenyzése is kellett ehhez az elképesztő eredményhez, aminek értékét növeli, hogy nem a megszokott csapattal, szerelőkkel és motorral dolgozhatott a verseny alatt. Azt hiszem, nem kell megmagyarázni, mit is jelent egy világbajnokságon előbb ötödikként, majd hatodikként célba érni egy huszonnégy órás embertpróbáló száguldást követően. Nem titkolom, ez a kiemelkedő teljesítmény megkönnyíti a menedzsment dolgát a jövő évi szerződés előkészítéséhez” – jelentette ki Kelemen Krisztián.
A Ducati gyári versenyzője, Francesco Bagnaia vasárnap nagy részben vezette a versenyt, de végül márkatársa, Enea Bastianini szerezte meg a győzelmet. Hogyan kezeli a nyomást a fiatal Rossi-növendék?
Pecco Bagnaia öt futammal a vége előtt újra harcban van a világbajnoki címért, mivel jelentősen csökkentette a hátrányát Fabio Quartararóval szemben a világbajnoki pontversenyben.
Hogyan kezeli Pecco a nyomást az olyan versenyeken, mint Aragón vagy Misano?
„A szezon kezdete óta megváltoztam. Most, amikor vezetek egy versenyt, csak a legfontosabb dolgokra gondolok” – hangsúlyozta a 25 éves versenyző.
„Mindennek tökéletesnek kell lennie. Már nem aggódom, ha egy versenyző csökkenti a mögöttem lévő távolságot. Idén már többször előfordult, hogy valaki közelebb került hozzám, ez a legnehezebb helyzet mentálisan”.
„Aragónban nagyon magamra koncentráltam, igyekeztem minden helyzethez alkalmazkodni. Ez segít abban, hogy a lehető legjobban, hiba nélkül teljesítsem a versenyt. Én magam csak a legfontosabb dolgokkal foglalkozom egy versenyen.”
„Már a 7. kanyarban tudtam, hogy Fabio kiesett, mert láttam őt a képernyőn, de ez nem változtatott a stratégiámon. Körről körre határoztam meg a tempómat, mert a rajt után észrevettem, hogy a tapadás nem ugyanolyan, mint az FP4-en volt. Nyugodt maradtam, és nagyon finoman kezeltem a gázt. Aztán apránként javultam. Tudtam, hogy csak Enea tudja még az én tempómat menni, mert csak ő és Fabio volt erre képes.”
Ezúttal duplahétvége vár a motorsport szerelmeseire: ugyanis egyszerre rendeznek MotoGP és Superbike VB fordulót is. Nézzük, hogy mi lesz a menetrend.
MotoGP
Kezdődik a koránkelős időszak a MotoGP rajongói számára: ugyanis három év után ismét több fordulót is rendeznek egymás után a kelet-ázsiai – ausztrál térségben (a szezon eleji Indonéz Nagydíj után pedig elhagyták Ázsiát). 2020-ban és 2021-ben a járványhelyzet miatt nem látogatott el a MotoGP mezőnye a Csendes-Óceán nyugati partvidékére, de mostanra javult annyit a helyzet, hogy tudják őket fogadni. A turné a Japán Nagydíjjal veszi kezdetét, amelyet Motegiben rendeznek.
A hétvége szokásos menetrendjéhez képest változás lesz, hogy minden géposztály számára eggyel kevesebb szabadedzést rendeznek: pénteken csupán egy tréningük lesz. Illetve az edzések során a szokásos Moto3 – MotoGP – Moto2 sorrend helyett a királykategória lesz az utolsó, hogy ezáltal is kedvezzenek az európai nézőknek.
A korai időpont miatt egyetlen európai focimeccsel sincs ütközés, így az Arena4 a warm-upok kivételével mindent élőben közvetít.
Superbike VB
A szériaalapú gépek világbajnoksága Barcelonába látogat a hétvégén. Idén még csak Álvaro Bautista, Toprak Razgatlioglu és Jonathan Rea nyertek futamot – vajon ez változni fog Katalóniában? Sebestyén Peti is jelen lesz a Supersport mezőnyében. A HUMDA által is támogatott versenyzőnek remélhetőleg több szerencséje lesz, mint az idény eddigi részében. A Supersport 300 mezőnyének ez lesz az utolsó előtti forduló. FRISSÍTÉS: cikkünk posztolása után jelentette be a Hungarian Racing Engineering Team a facebookon, hogy Számadó Máté ismét el fog indulni a Supersport 300-as VB-futamokon, kihagyva ezáltal az IDM szezonzárót!
A Supersport és a Supersport 300 szabadedzéseit, és a bemelegítő edzéseket leszámítva mindent élőben láthatunk az Arena4-en.
A menetrend az időeltolódás miatt ütközésmentes: amikor a Motegiben véget ér az aznapi program, Barcelonában épp akkor kezdődik.
A hétvégén a MotoGP mezőnye Japánba látogat. A Repsol Honda versenyzője, Marc Márquez teljes motivációval érkezik a visszatérése utáni második futamra.
A nyolcszoros motoros világbajnok Marc Márquez kicsit másképp képzelte el a visszatérését. A Honda gyári versenyzője nem jutott túl az első körön a múlt vasárnap, Aragónban rendezett versenyen.
Ezen a héten a koronavírus-járvány kezdete óta először indulnak tengerentúli versenyekre a pilóták. A spanyol sokat remél a japán futamtól, hiszen fizikailag nem volt komoly panasza az aragóniai visszatérés után.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek Japánba, mert ez a Honda hazai versenye. A pálya szórakoztató, és a szurkolók mindig hihetetlenek.” – lelkendezett Márquez.
„Motegiben bármilyen időjárás előfordulhat, így nagyon kell figyelnünk, hogy mi fog történni.”
„Mivel megváltozott menetrenddel állunk szemben, nagyon intenzív két és fél nap lesz. Fizikailag jól érzem magam Aragón után. Szeretném élvezni a hétvégét Japánban, és tovább dolgozni a teljes felépülésen és a motorfejlesztésen.”
„Jobban vagyok” – nyugtatta meg a szurkolóit a Yamaha sztárja, Fabio Quartararo a Motegiben megrendezésre kerülő Japán GP előtt. Az aragóniai futam korai szakaszában történt baleset után most a versenyző bőrruháját is elemzik.
A múlt vasárnapi futam Fabio Quartararo számára már a harmadik kanyarban kemény bukással ért véget, miután Marc Márquez motorjának ütközött. A világbajnoki éllovas, aki a nullázás után már csak tíz ponttal vezet Pecco Bagnaia és 17 ponttal Aleix Espargaró előtt, fájdalmas horzsolásokkal megúszta a mellkasán.
An extremely costly Sunday for @FabioQ20's world championship hopes! 💥
Egyébként: a figyelmes megfigyelők a videóelemzés során észrevették, hogy Quartararo bőrruhájának cipzárja már az esés közben kinyílt. A moto.it munkatársainak megkeresésére az olasz beszállítója, az Alpinestars azt a tájékoztatást adta, hogy a bőrruha megérkezett a cég központjába, és alapos laboratóriumi elemzésen esik át. Részletesebb tájékoztatást csak utólag lehet adni.
Közben Quartararo megérkezett Japánba, ahol igyekezett megnyugtatni rajongóit és tájékoztatni őket hogylétéről:
„Szeretném megköszönni a szurkolóknak a jókívánságokat, jobban vagyok. A horzsolások gyógyulnak”. Nem lesz könnyű, de mindent megteszek, hogy teljesen fitt legyek az itteni versenyre, és harcoljak a győzelemért.”
„Mindig 100 százalékot nyújtok, függetlenül attól, hogy hol és milyen körülmények között versenyzem. Ugyanezt fogom tenni ezen a hétvégén is.”
FRISSÍTÉS: az Alpinestars nyilatkozata
Időközben az Alpinestars elvégezte a vizsgálatot, amelyben elemezték a ruhát, a légzsák telemetria-adatait, illetve a baleset felvételeit is. A The Race nevű szakportál tudatta a vizsgálat eredményét. Szerintük nem a bőrruha volt hibás, hanem több tényező együttesen okozta. A lényeg röviden, hogy a vizsgálat szerint amiatt nyílt ki a cipzár, hogy a bukás után Quartararora ráesett a Yamaha. Íme a nyilatkozat:
„Miután összeütközött egy másik motorkerékpár hátuljával a hármas kanyar kijáratában, Fabio előrebukfencezett, és a légzsákja kinyílt, mielőtt földet ért volna. A motorja elé esést bonyolította, hogy miután földet ért és a hátán csúszott (a cipzárja ekkor még zárva volt) egy jelentős második ütés érte: méghozzá a Yamaha első kereke ütötte meg a mellkasánál.
A vizsgálatunk során azt állapítottuk meg, hogy a légzsák teljesen kinyílt a lerepülésnél, illetve a bőrruha jelentősen megfeszült az aszfalton való súrlódástól. Így amikor a Yamaha ráesett Fabiora, az első kerék jelentős nyomást fejtett ki a cipzárra: sokkal nagyobbat, mint az általunk elemzett többezer esés során bármikor!
A ruha valamennyi eleme egyben maradt, beleértve a cipzár varrását is, bár a cipzárfogak nem tudtak ellenállni a rendkívüli húzóerőnek.
Bár a károsodás egy, korábban még nem tapasztalt baleset következménye, az Alpinestars – amely messze a legnépszerűbb bőruha a MotoGP mezőnyében – nem engedheti meg, hogy még egy ilyen eset előforduljon. Az Alpinestars szeretné tudatosítani mindenkiben, hogy, bár itt rendkívüli körülményekről beszélhetünk, azon fog dolgozni, hogy mégegyszer ilyesmi ne történhessen.”
A Japán Nagydíj veszélybe került, amikor a tájfun közeledett a szigetországhoz, de most jó híreket közöltek: minden felszerelés és csapat időben megérkezik, így nincs akadálya a versenyhétvégének.
Alig egy héttel az Aragóniai Nagydíj után, jön az első tengerentúli GP. A 2019 óta először megrendezésre kerülő Japán Nagydíj menetrendjét már júniusban elővigyázatosságból módosították, így csak helyi idő szerint pénteken 13:15-kor kezdődik a program. Ugyanis áprilisban a pénteki Las Termas-i edzést teljesen törölni kellett, mert az Indonéziából érkező szállítmány késve érkezett Argentínába, a repülőgépek technikai problémái és az ukrajnai háború által nehezített helyzet miatt.
A Nanmadol tájfun, amely rövid időre veszélyeztette a MotoGP versenyét Japánban, tovább növelte a logisztikai kihívást. A verseny csak vasárnap délután 3 óra előtt nem sokkal kapta meg az engedélyt Aragónban – a négy teherszállító repülőgép a felszereléssel (összesen kb. 370 000 kg) időben felszállhatott Zaragozából.
Az IRTA most tájékoztatta a csapatokat és a gyártókat: a szállítmányt a tervek szerint várják Motegiben. A még nem a paddockban lévő szállítóládák ma délután és az éjszaka folyamán (helyi idő szerint) érkeznek meg. Az eredeti megállapodás szerint a paddock csütörtökön reggel 8 órakor nyit ki, a csapatok ez után kezdhetik meg a felszerelés kipakolását.