back to top
2025. július 06. 16:48
Kezdőlap Blog Oldal 634

Rinaldi folytatja a gyári Ducatinál!

0

Az Aruba.it Racing bejelentette, hogy a 2023-as szezont változatlan versenyzőfelállással folytatja, tehát Michael Ruben Rinaldi szerződését meghosszabbították.

Az Aruba.it Racing – Ducati csapat teljessé tette 2023-as felállását, Rinaldi továbbra is Álvaro Bautista mellett fog szerepelni a következő Superbike világbajnokságon. Ezzel a gyári csapatok ülései elfogytak 2023-ra a WSBK mezőnyében.

Stefano Cecconi (csapatfőnök – Aruba.it Racing – Ducati)

„Michaelben megvan a potenciál, hogy a Superbike Világbajnokság egyik leggyorsabb versenyzője legyen, és ezt már többször is bizonyítani tudta. Hosszú közös utunkat legalább 2023 végéig meghosszabbítjuk, így biztosítva a folytonosságot és megőrizve a jelenlegi csapatfelállást, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a gyártói és csapatbajnokságban is elsők legyünk. Úgy gondoljuk, hogy 2023 lesz Michael számára a feltörés éve; ugyanakkor bízunk abban, hogy a szezon második részében learathatjuk az eddig elvégzett munka gyümölcsét, ami az elégedettséget és az eredmények állandóságát illeti.”

 Paolo Ciabatti (Ducati Corse sportigazgató)

„Michael Rinaldi egy fiatal versenyző, aki a Ducati Superbike-ban nőtt fel, és újra és újra bebizonyította, hogy nagyon gyors és tudja, hogyan kell a legtöbbet kihozni a Panigale V4R gépben rejlő lehetőségekből. Ezért is örülünk, hogy a következő bajnokságban is számíthatunk rá. A gyári Aruba.it Racing – Ducati csapatnál szerzett plusz egy év tapasztalattal meggyőződésünk, hogy 2023-ban még még jobb eredményekre fog törekedni.”

Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati)

„Nagyon boldog vagyok, hogy jövőre is az Aruba.it Racing – Ducati színeiben versenyezhetek, mert szilárdan hiszek ebben a projektben. Nagyon bízom benne, hogy 2023-ban learathatjuk mindazt, amit a csapattal együtt elvetettünk. Én leszek az első, aki még keményebben fog dolgozni, mind az edzéseken, mind a pályán, hogy jobb eredményeket érjünk el, és meglegyen az a következetesség, ami eddig hiányzott. Szeretnék köszönetet mondani Stefano Cecconinak, Claudio Domenicalinak, Luigi Dall’Ignának, Paolo Ciabattinak, Serafino Fotinak és mindenkinek, aki bízott bennem. Alig várom, hogy Barcelonában jó eredményt érjek el, és megháláljam ezt a bizalmat. És biztos vagyok benne, hogy 2023 egy nagyszerű év lesz számunkra.” 

Nívós csapatot toborzott Miller az Ausztrál Superbike záróversenyére

0

Nem Jack Miller lesz az egyetlen, aki az Ausztrál Superbike bajnokság Bend Motorsport Parkban rendezendő szezonzáróján részt vesz november 25-27. között. Az ausztrál kitett magáért a toborzásban.

Jack Miller mellett Josh Hook, Marcel Schrötter és Harrison Voight is részt vesznek a versenyhétvégén.

Milyen kategóriában lesznek ott?

Josh Hook: a 2022-es év frissen megkoronázott Endurance világbajnoka 2021-ben már járt a The Bendben, és ismét visszatér, ezúttal jó barátja, Jack Miller oldalán. „Hooky” az Alpinestars Superbike kategóriában fog versenyezni.

Marcel Schrötter: A huszonkilenc éves német motorversenyző jelenleg a Liqui Moly Intact GP színeiben versenyez a Moto2-ben, ahol rendszeresen a legjobb tízben végez. Marcel az Alpinestars Superbike osztályban is versenyezni fog a The Bend fináléjában.

Harrison Voight: A tizenhat éves queenslandi versenyző nemrégiben a Moto3-ban indult a San Marino GP versenyen, ahol a 23. helyen végzett. Rendszeres versenykategóriája a Red Bull Rookies Cup, ahol az első tízben szerepel. Harry a Michelin Supersport 600-as osztályban fog versenyezni a The Bend Finale-on.

Mit gondol erről a Motorcycling Australia?

Peter Doyle, a Motorcycling Australia vezérigazgatója szerint a Thriller Motorsport csapatának bővülő létszáma lendületet ad a rendezvénynek és a finálénak: „Tavaly Jack azért jött vissza, hogy – ahogy ő fogalmazott; szórakozzon egy kicsit a haverjaival, és a ma bejelentett három versenyző azt mutatja, hogy valóban folytatja ezt az elkötelezettséget a rendezvény és a szórakozás iránt…!

„Nagyszerű lesz újra üdvözölni Josh-t (Hook) és Harrison-t (Voight) az ASBK paddockban, Marcel (Schrötter) számára pedig biztos vagyok benne, hogy érdekes lesz a debütálása mind a bajnokságban, mind pedig a világklasszis Bend pályán való első alkalommal.”

„Szeretném megdicsérni Jacket az erőfeszítéseiért, hogy ezeket a nagyon jó versenyzőket elhozza a rendezvényünkre, és az ausztrál motorsport rajongói számára nincs is jobb ok arra, hogy eljöjjenek, vagy bekapcsolódjanak, hogy megnézzék a 2022-es szezon fináléját!””

Nakagamit megműtötték, Motegi kérdéses

0

Az LCR Honda versenyzője, Takaaki Nakagami a vasárnapi futam nyitó szakaszán bukott, miután összeütközött márkatársával, Marc Márquezzel. A japán versenyző megsérült.

Az Aragóniai Nagydíjon már az első körben ijesztő baleset történt, amelyben Takaaki Nakagami akaratlanul is a földre került a Honda gyári versenyzőjével, Marc Márquezzel való érintkezés után.

Az LCR Honda versenyzőjének szerencséje volt, hogy nem ütötték el az őt követő versenyzők, amikor néhány 100 métert csúszott a pályán. A verseny után Nakagami azonnal Barcelonába utazott, hogy megvizsgálják a jobb kezét.

A 30 éves pilóta most bejelentette, hogy Dr. Mir egy operációt hajtott végre rajta. Nakagami a jobb kezén a kisujja és a gyűrűsujja tört el, amelyet Barcelonában kezeltek. Mivel a vasárnapi balesetben a kezében lévő inak is megsérültek, a Honda versenyzője aggódik a hétvégi hazai versenyen való részvétele miatt Japánban.

Hogy Nakagami részt vehet-e a Japán Nagydíjon a Hondával, az legkésőbb csütörtökön dől el, amikor egy vizsgálat során a helyi orvosoktól engedélyt kell kapnia a versenyre.

Aoyama: Talán teljesíthettünk volna jobban

0

Az Aragóniai GP-n elért 4. helyezésével Ai Ogura mindössze három pontot veszített a világbajnoki tabellán a világbajnokságot vezető Augusto Fernández mögött. Hiroshi Aoyama csapatvezető azonban csak részben volt elégedett.

A Moto2 világbajnoki címre aspiráló Ai Ogurának nehéz hétvégéje volt a Aragónban. A kvalifikáción először a Q1-ben kellett helytállnia, végül a második időmérő edzésen ez a 8. rajtkockához volt elég. A jó rajt után a japán hibátlan versenyt mutatott be. A futam utolsó harmadában a Marc VDS versenyzőjével, Tony Arbolinóval küzdött, akit a célban hét századmásodperccel hagyott maga mögött, így a 4. helyet szerezte meg.

„Keményen dolgoztam az egész versenyen. Vasárnap ismét sokat javultunk, de mivel kicsit hátrébbról indultunk, sajnos a verseny végén nem tudtam az élre kerülni. Ennek ellenére elégedett vagyok az eredménnyel.” – jelentette elégedetten Ogura.

Csapattársa, Somkiat Chantra szintén lendületes versenyt futott a 9. helyről. 21 kör után a hetedik helyen haladt át a célvonalon.

Hiroshi Aoyama csapatfőnök elismerte védencei teljesítményét, de azt is jelezte, hogy ennél többet is lehetett volna tenni:

„Ahhoz képest, hogy milyen nehéz volt számunkra a hétvége, mindketten jó versenyt futottak. Különösen a futam végén volt erős tempójuk. Talán jobban is teljesíthettünk volna, de ezen a hétvégén azt nyújtották, amire képesek voltak.”

Pol Espargaró: Minden alkalommal azt érzem, highside lesz a vége

0

Pol Espargaró közel kilenc másodpercet veszített Álex Márquezhez képest Aragónban, így utóbbi zárt legjobb hondásként. Espargaró nem fűz sok reményt a jobb eredményekhez.

Pol Espargaró számára gyermekkori álma rémálommá vált. A 31 éves katalán a Respol Honda gyári csapatánál 31 versenyen mindössze két dobogós helyezést ért el – egy második helyet Misanóban 2021-ben és egy harmadik helyet Katarban 2022-ben. A sikeres szezonkezdet után idén már csak egyszer sikerült az első 10-ben végeznie, Portimaóban a kilencedik helyen.

„Nem vagyok képes úgy vezetni a motort, ahogyan azt kell. Másrészt nem kapok semmit, ami segítene jobban alkalmazkodni a Hondához.”

Espargaró csak a 18. helyre kvalifikálta magát a szezon 15. fordulójára Aragónban. Csapattársa, Marc Márquez ezzel szemben a tisztes 13. helyet szerezte meg visszatérő versenyzőként. Az első körben történt káosz után Espargaró a 14. helyen haladt, de ezt a pozíciót a verseny előrehaladtával nem tudta megtartani. Remy Gardnerrel csatázott a végső pontért. Espargaró végül sakkban tartotta az ausztrált, és a 15. helyen haladt át a célvonalon, kilenc másodperccel lemaradva Álex Márquez mögött, aki a legjobb Honda-pilóta volt a tizenkettedik helyen.

„Egyszerűen nem volt meg a sebességünk.” – árulta el  Espargaró.

„Nem érzem magam jól a motoron, sem a kanyar bejáratánál, sem a kijáratánál. Nem tudom alkalmazni a vezetési stílusomat, és egyszerűen gyenge és lassú vagyok. Nem jó érzés, amikor bemész a kanyarba, és minden alkalommal úgy érzed, hogy mindjárt jön egy highside.”

Morbidelli: Legalább célba értem

0

A MotoGP aragóniai futama újabb nullázást jelentett Franco Morbidelli számára. A Yamaha gyári versenyzőjének különösen egy gyengeséggel kellett megküzdenie a hétvége során.

Franco Morbidelli első teljes szezonja a Yamaha gyári csapatában eddig katasztrofálisan alakul. Az olasz 15 futam alatt négyszer bukott, és csak egyszer végzett a Top10-ben (7. hely Indonéziában). Bár 26 ponttal csak a 19. helyen áll a bajnokságban, csapattársa, Fabio Quartararo 211 ponttal vezeti a bajnokságot.

Aragónban a 20. rajtkockából indulva és az első körben történt incidensek miatt Morbidelli egészen a 13. körig a mezőny hátsó szekciójában haladt.

Persze a két baleset, ami pont előttem történt, nem segített. Utána felzárkóztam néhány pozíciót, de a tempóm egyszerűen nem volt jó. Sokkal többet reméltünk.” – elemezte csalódottan.

„Hihetetlenül sok időt vesztettem a többiekhez képest. Nem tudtam igazán javítani a teljesítményemen. Egyszerűen nincs meg a kellő sebességem a gyors kanyarokban.”

„Kipróbáltunk valamit a versenyre, amitől jobbnak kellene lennem ezen a területen, de nem éreztem változást. A kanyarokban sem javított a sebességemen. . Két olyan futam után, ahol nem értem célba, legalább ez sikerült.” – próbálta vigasztalni magát Morbidelli.

 

 

 

Hivatalos az MV Agusta 2023-as felállása a Moto2-ben

0

Marcos Ramírez és a fiatal tehetség, Alex Escrig lesz az MV Agusta Forward Team két versenyzője 2023-ban a Moto2-es géposztályban.

Miután az MV Agusta Forward csapat első évében megismerkedtek egymással, Giovanni Cuzari és a spanyol Marcos Ramírez úgy döntöttek, hogy a 2023-as szezonban együtt folytatják kalandjukat a  Moto2-es géposztályában.

„Az elkötelezettségem mindig maximális lesz: Nagyon elszánt vagyok, és hiszek abban a munkában, amit idén kezdtünk el a csapattal. Mindig a legjobbamat fogom nyújtani a pályán, remélve, hogy hozzájárulhatok ambiciózus projektünk fejlődéséhez” – jelentette ki lelkesen Ramírez.

A 2023-as szezonban a spanyol Alex Escrig lesz mellette, aki a Stock600-as Európa-bajnokság megnyerése után a 2022-es szezonra csatlakozott Héctor Garzóhoz a MotoE bajnokságban, és a CEV Moto2 Európa-bajnokságban is a bajnoki címért küzd, ami még folyamatban van.

A nagy szenvedéllyel és mély elszántsággal rendelkező fiatalember együtt fog dolgozni a csapattal azzal a céllal, hogy együtt fejlődjön a projekttel.

„Nagyon boldog vagyok és izgatottan várom a következő szezont ezzel a csapattal” – mondta mosolyogva Escrig.

„Úgy gondolom, jó munkát végezhetünk, keményen kell majd dolgoznunk, de a legfontosabb, hogy tudom, sokat kell majd tanulnom. Újonc leszek a Moto2-es világbajnokságban, de mindent beleadok majd. Azért is izgatott vagyok, mert a projekt nagyon érdekes, és szerintem mindketten együtt fogunk fejlődni. Szeretném megköszönni az egész csapatnak a fogadtatást. Giovanninak a lehetőséget, a belém vetett bizalmat. Biztos vagyok benne, hogy jól beilleszkedem majd ebbe az új családba!”

Ez azonban nem búcsú a csapattól Simone Corsi számára. Az olasz versenyző továbbra is a csapat tagja marad, hogy támogassa a versenyzőket és a projektet.

Giovanni Cuzari a 2023-as felállással kapcsolatban elmondta: „Az egész csapat nagy örömmel gratulál Marcosnak, aki készen áll egy újabb közös szezon megélésére, és mindannyian melegen üdvözöljük Alexet, meggyőződésünk, hogy fiatal kora erősség a projekt és a csapat számára. Simone, akinek köszönjük a munkát, amit végzett és végez a szezon végéig, mindenképpen velünk marad. A munkakapcsolat mellett mély barátság és nagy kölcsönös tisztelet is köt bennünket.”

Diego Gubellini szerint Quartararo harmadik lehetett volna a futamon

0

Harmadik hely helyett a harmadik kanyar volt a végállomás a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo számára az Aragón Nagydíjon. Főszerelője, Diego Gubellini szerint viszont a francia tempója a dobogóhoz is meglett volna a futamon.

„Természetesen nem vagyunk boldogok, de próbáljuk viccesen felfogni a történeteket. Előfordul, hogy félresikerülnek a versenyek. Egyből kell reagálni és cselekedni, amikor Fabio visszatér. Beszéltünk vele, de nem volt szükség mély elbeszélgetésre. Már nem 18 éves, hanem szép lassan férfivá érik.”

Ettől még persze kemény dolog, amikor 20 bajnoki pontot veszítenek az előnyükből.

„Ez az év nehezebb, mint a korábbiak. Az első 10 motorból 7 Ducati. Nagyon sokat számít a technika, de ezzel év eleje óta tisztában vagyunk. Nekünk csak tovább kell dolgoznunk, és év végén meglátjuk, mire lesz elég.”

Forrás: Monster Energy Yamaha

A következő verseny Motegi, tipikus stop&go pálya, mint például Le Mans, de Gubellini szerint nincs már ilyen, hogy melyik motornak mi fekszik.

„Nincs kedvező, vagy kedvezőtlen pálya idén. Kicsit furcsa, de azon múlik, hol lehet előzni. Motegiben Fabio hagyományosan gyors szokott lenni, meglátjuk, idén mire leszünk képesek.”

A Motorland Aragón papíron az egyik leggyengébb pályája Quartararonak, ennek ellenére biztató tempója volt.

„Reálisan nézve a hatodik rajthelyről az elején biztosan időt veszítettünk volna. Nem tudom, hogy képes lett volna-e Enea és Pecco elé kerülni, de nyugodtak lettünk volna, ha a harmadik helyért harcol.”

Acosta: Ez volt a siker a kulcsa

0

89 nappal a balesete után Pedro Acosta lenyűgöző versenyt produkált. Visszatérésének harmadik versenyén megszerezte második Moto2-es győzelmét. A Red Bull KTM Ajo versenyzője mindenféle elvárás nélkül vágott neki a futamnak.

A spanyol a 6. helyről indulva folyamatosan zárkózott fel. A 6. körben 1:52.484-es idővel az 5,345 km-es pálya leggyorsabb körét futotta, négy körrel később pedig átvette a vezetést csapattársától és a világbajnokságot vezető Augusto Fernándeztől. Innentől kezdve Acosta irányította a versenyt, és mindössze 89 nappal a balesete után ismét a dobogó tetején állt.

„A csapat megadta nekem a szükséges nyugalmat, levették rólam a nyomást.” – köszönte meg Acosta a csapatnak a futam után.

„A győzelem nem számított számunkra. Ha nem szereztük volna meg, akkor sem lett volna probléma. Ez volt a siker kulcsa.”

A győzelemért járó 25 pontnak köszönhetően a 2021-es Moto3-as világbajnok feljött a hatodik helyre a bajnoki tabellán, bár már 91 pont a hátránya a világbajnokságot vezető Fernández mögött.

Fernández a pole pozícióból indulva intelligens versenyt futott, amelyben sokáig a második helyen állt. Végül Arón Canet előtt kellett beismernie vereségét, a két spanyolt alig egy másodperc választotta el egymástól a célban.

A 24 éves Kalex-pilóta számára a harmadik helynek keserű utóíze volt:

„Örülök a dobogónak, mert tovább növeltem az előnyömet az összesített tabellán. A győzelemért akartam küzdeni, és az elejétől kezdve mindent beleadtam. A verseny vége felé már nem éreztem magam olyan jól, az első gumi megakadályozott abban, hogy keményebben húzzam a gázt. Ez nem volt az a nap, amikor felesleges kockázatot kellett volna vállalni.”

MAMS OB – a Pannóniaringen zárult a szezon

A hétvégén a világ a MotoGP Aragóniai Nagydíjára, illetve a Bol d’Orra figyelt, de Magyarországon is volt motorsportrendezvény: a Pannóniaringen rendezték a MAMS Gyorsasági OB és Kupa zárófordulóját. A mezőnyt hűvös, esős, őszies idő fogadta.

Open 600

A kvalifikáción a címvédést a Hungaroringen bebiztosító Molnár Gergő szerezte meg a rajtelsőséget, mellőle az ifjú Kecskés Bence és a rutinos Chrobák János indulhattak. A második sorból a Northern Talent Cupban vitézkedő Varga Tibike, valamint a két hondás versenyző: Nagy Attila és Füleki Ádám várták a rajtlámpák kialvását.

A rajtnál Molnár Gergő jött el a legjobban, és tartotta is az elsőséget a harmadik körig, amikor is Kecskés Bence, valamint Varga Tibor is leelőzték. Ők nagy csatát vívtak az elsőségért, többször váltották is egymást az élen. Később Molnár egészen a negyedik helyre visszaesett, amikor megelőzte a hetedik helyről rajtoló, és élretörő Csányi Gergő.

Az élmezőny: Kecskés (25), Csányi (3), Varga (44), Molnár (48), Chrobák (119). Fotó: Erdélyi Károly

Csányi később az első helyet is átvette Kecskéstől aki rövidesen visszavette azt. Bence vissza tudta verni a támadásokat, így bő egy tizeddel, de megszerezte az idei első futamgyőzelmét! Csányi Gergőnek szintén ez volt az idei legjobb helyezése. A dobogó legalsó fokára Chrobák János állhatott fel.

Íme a befutó, valamint a futamgyőztes szavai:

A második helyezett Csányi Gergő csapata, az AM39 Motorsport az alábbi sorokat írta ki a facebook-oldalukra:

„HATALMAS ÉS EGYBEN HIHETETLEN MEGLEPETÉS MINDENKI SZÁMÁRA ÉS EGYBEN ÓRIÁSI ÖRÖM A SZÁMUNKRA A MAI NAP!!! Az időjárás nem igazán volt kegyes hozzánk így az év utolsó futamán, de a verseny ettől függetlenül megrendezésre került, bíztunk abban, hogy az esőcseppek hatására élményekben gazdag verseny elé nézhetünk ma is! Versenyzőnk és egyben Büszkeségünk is Csányi Gergő a mai izgalmakkal teli versenyen megszerezte a versenyben mért legjobb köridőt! Élete legjobb teljesítményét hozta ma Nekünk! Néhány kör után még vezette is a mezőnyt, de végül egészen a dobogó 2 fokáig taktikázta magát. Őrület amit ma produkált a Versenyzőnk. Szavakkal ki sem lehet fejezni mennyire büszkék vagyunk Rád Gergő! Csak így tovább, ma egy olyan Énedet mutattad be Nekünk a TAKARÉKBANK Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa V. fordulóján, hogy megmutattad Mindenki számára, hogy itt vagy és megérkeztél! Méltó befejezése volt részedről az évnek a Magyar Bajnokságban! Reméljük jövőre rengeteg ilyen felejthetetlenül emlékezetes pillanatot szerzel majd Nekünk! Külön köszönet a Munkácsy Szalonnak, hogy együtt sírtak és nevettek Velünk, ahogy örömkönnyek szöktek mindannyiunk szemébe és együtt örültünk és ünnepeltünk! Felejthetetlen nap volt a mai az már biztos! Jövőre folytatjuk!”

Végeredmény:

1 KECSKÉS Bence New Times Racing YAMAHA 7 kör
2 CSÁNYI Gergő AM39 Motorsport TRIUMPH 0.124
3 CHROBÁK János Chrobák MSE TRIUMPH 2.904
4 MOLNÁR Gergő Geri Racing YAMAHA 4.651
5 VARGA Tibor VRT Motorsport  YAMAHA 4.714
6 NAGY Attila Chrobák MSE HONDA 5.009
7 ifj. LENGYEL Ákos Pannónia Motorsport YAMAHA 5.545
8 KERÉNYI Ádám Tomracing TRIUMPH 6.843
9 HODULA Dávid Pannónia Motorsport YAMAHA 13.056
10 LENGYEL Krisztián Pannónia Motorsport SUZUKI 13.831
11 FÜLEKI Ádám Pannónia Motorsport HONDA 14.348
12 KÁLÓCZI Ákos Pannónia Motorsport YAMAHA 14.500
13 VAKÁN Levente Pannónia Motorsport SUZUKI 17.099
14 ÁDÁM Róbert New Times Racing TRIUMPH 36.105
15 KÁZIER Zorán YAMAHA 55.317
16 MOLNÁR Bence Geri Racing YAMAHA 56.802
Nem értek célba
DNF KAKUSZI Ádám MW Performance KAWASAKI
DNF KUPECZ Zoltán XLR8 Racing HONDA
DNF TESZKÓ Tamás MW Performance KAWASAKI
DNF GINZER Attila Tomracing YAMAHA

 

A dobogósok: Csányi Gergő, Kecskés Bence, Chrobák János, illetve Molnár Gergő és Nagy Attila. Fotó: Erdélyi Károly

Open 1000

A szezonzáróról két nagy név is hiányzott: Kovács Bálint az Endurance VB zárófutamán, a Bol d’Oron vett részt, valamint a többször is dobogón végző hondás Érsek Dániel sem volt jelen.

Az időmérőt brutális fölénnyel nyerte meg Gyutai Adrián: öt és fél másodpercet adott a második helyezett Szarka Gábornak, és még pár tizeddel többet a Yamaha helyett ezúttal BMW-vel induló Majsa Gergelynek.

Gyutai Adrián a zárófordulót is uralta. A háttérben Majsa Gergely. Fotó: Erdélyi Károly

A hétkörös futamon Gyutai Adrián rajt-cél győzelmet aratott, bár az időmérőn látott óriási fölénye „elmúlt”: 2,7 másodperccel előzte le a rajtnál előrelépő, és második helyét végig megtartó Majsa Gergelyt. A dobogó legalsó fokára a BMW-s Szarka Gábor állhatott fel.

Végeredmény:

1 GYUTAI Adrián MW Performance DUCATI 7 kör
2 MAJSA Gergely Pannónia Motorsport BMW 2.763
3 SZARKA Gábor Pannónia Motorsport BMW 18.877
4 PAPP Tamás Tomracing YAMAHA 27.867
5 KOVÁCS Ádám Jam Racing SUZUKI 48.486
6 KOCZKA Tamás SUZUKI 49.719
7 KOVÁCS Zoltán SB Racing Team BMW 1:04.197
8 MOLNÁR Sándor Jam Racing KAWASAKI 1:30.896
9 MÁTYÁS Péter Pannónia Motorsport SUZUKI 1.36.658
10 MESTER Csaba XLR8 Racing HONDA 1:46.150
11 DÉRI Attila Pannónia Motorsport BMW 1 kör
12 KOKAVECZ János XLR8 Racing BMW 1 kör
Nem ért célba
DNF DEÁK Róbert Jam Racing SUZUKI

 

Az ezres dobogó: Majsa Gergely – Gyutai Adrián – Szarka Gábor, illetve Papp Tamás. Fotó: Erdélyi Károly

A 2022-es MAMS Gyorsasági OB végeredménye

Open 600

Molnár Gergő már a Hungaroringen bebiztosította a bajnoki címet, így megvédte a 2021-es bajnoki címét – a változás, hogy tavaly Hondával, idén pedig Yamahával diadalmaskodott. Kecskés Bence a győzelmével megerősítette az ezüstös pozícióját, az ifjú Varga Tibor pedig a Northern Talent Cup-os sikerei után egy hazai bronzérmet is begyűjtött.
Egy futamot pedig ő is kihagyott, ahogyan a negyedikként záró hondás Füleki Ádám is. Ő a dobogós helyezései miatt végzett az azonos pontszámmal záró márkatárs Nagy Attila előtt. A rutinos Chrobák János lett a hatodik, míg a mostani ezüstjével jelentőset előreugró Csányi Gergő zárt hetedikként.

1 MOLNÁR Gergő Geri Racing YAMAHA 108
2 KECSKÉS Bence New Times Racing YAMAHA 91
3 VARGA Tibor VRT Motorsport  YAMAHA 58
4 FÜLEKI Ádám Pannónia Motorsport HONDA 48
5 NAGY Attila Chrobák MSE HONDA 48
6 CHROBÁK János Chrobák MSE TRIUMPH 45
7 CSÁNYI Gergő AM39 Motorsport TRIUMPH 34
8 KERÉNYI Ádám Tomracing TRIUMPH 32
9 ifj. LENGYEL Ákos Pannónia Motorsport YAMAHA 32
10 KUPECZ Zoltán XLR8 Racing HONDA 30
11 ÁDÁM Róbert New Times Racing TRIUMPH 26
12 SEBESTYÉN Péter YAMAHA 25
13 VAKÁN Levente Pannónia Motorsport SUZUKI 24
14 OLÁH Barnabás HRE Team YAMAHA 18
15 KAKUSZI Ádám MW Performance KAWASAKI 17

A bajnok Molnár Gergő így nyilatkozott:

Az ezüstérmes Kecskés Bence szavait fentébb olvashattuk, a harmadik helyezett Varga Tibike gondolatait pedig itt:

Open 1000

Ahogyan a hatszázasoknál, úgy az ezreseknél is címvédés történt: 2022-ben is Gyutai Adrián a bajnok. És a hatszázasokhoz hasonlóan itt is márkát váltott a bajnok, hiszen Adrián tavaly Yamahával, idén pedig Ducatival győzött. Kovács Bálint a Bol d’Oron indult a hétvégén, így a kupagyőztes Majsa Gergely könnyűszerrel át tudta venni tőle az év végi ezüstöt az R1-es nyergében. A bronzérem az idén csak három futamon induló Kovács Bálinté lett: ő a második fordulón BMW-vel, a harmadikon és negyediken Adrián csapattársaként, Ducatival indult.
Idén csak ők ketten nyertek futamot: hármat Adrián, kettőt Bálint. Gergely állhatott fel a bajnoki dobogók legfelső fokára, de a kiegyensúlyozott teljesítményével teljesen megérdemelten övé az ezüst. Szarka Gábor végzett a negyedik helyen a BMW-vel, míg a hondás Érsek Dániel lett az ötödik.

1 GYUTAI Adrián MW Performance DUCATI 115
2 MAJSA Gergely Pannónia Motorsport YAMAHA / BMW 80
3 KOVÁCS Bálint MW Performance/H-Moto Team DUCATI / BMW 70
4 SZARKA Gábor Pannónia Motorsport BMW 55
5 ÉRSEK Dániel Sportolásért Egyesület HONDA 45
6 PAPP Tamás Tomracing YAMAHA 41
7 KOVÁCS Ádám Jam Racing SUZUKI 39
8 MÁTYÁS Péter Pannónia Motorsport SUZUKI 27
9 Ashley JONES XLR8 Racing KAWASAKI 25
10 Ales SENEKOVIC YAMAHA 24
11 KOVÁCS Zoltán SB Racing Team BMW 23
12 SZERZŐ Csaba XLR8 Racing HONDA 17
13 GYŐRFI Alen Sportolásért Egyesület SUZUKI 16
14 HIRCZI Zoltán Chrobák MSE YAMAHA 16
15 DEÁK Róbert Jam Racing SUZUKI 15


A P1Race szerkesztősége valamennyiüknek szívből gratulál!

A MAMS Gyorsasági Szakágának közleménye a zárófordulóról:

TAKARÉKBANK Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa
V. Forduló, Pannónia-Ring
2022.09.16.
Taktika, bátorság és stabil, biztonságos versengés! Rendkívüli izgalmakat hozott a magyar gyorsasági motorversenyzők legjobbjai számára a TAKARÉKBANK Magyar Bajnokság utolsó fordulója a Pannónia-Ringen!
A MAMS Gyorsasági szakága által kiírt TAKARÉKBANK Magyar Bajnokság ötödik fordulóján újra 4 futamban állhattak rajthoz a sportolók. Open 600 és Open 1000 hivatalos magyar bajnoki fordulók mellett két Tehetségkutató betétfutamba is nevezhettek az amatőr versenyzők is! Az Open kategóriák rajtrácsán a rendkívül viszontagságos időjárás ellenére is gyakorlatilag szinte minden élvonalbeli, nemzetközi bajnokságokban is induló versenyzőnk megjelent, ami óriási elismerés és büszkeség a Magyar Bajnokság szervezőinek. Versenyzőink példaértékű sportemberi magatartásról tettek tanúbizonyságot, hiszen az embert próbáló körülmények ellenére a versenyeket egyszer sem kellett megszakítani, balesetmentes, profi csaták jellemezték a napot. Egy új erényüket bizonyították sportolóink, amiért rendkívül büszkék vagyunk legjobbjainkra!
A TAKARÉKBANK támogatásával megrendezett bajnokság mezőnye az idei évre rengeteg fiatal tehetséggel bővült, akik szenzációs új energiákat hoztak a rajtrácsra. Gyutai Adrián és Molnár Gergő matematikailag már megdönthetetlen előnnyel érkezett a Pannónia-Ringre, mégis mindkét versenyző igazi sportemberként a vizes versenyen is versenytempóval bizonyította, hogy nem véletlenül ők kategóriáik leggyorsabbjai. Amikor az időjárás megkeveri a kártyákat, bizony rendkívüli izgalmakat hozhatnak a versenyek a kevésbé esélyes résztvevők számára is. Nem történt ez másképp ezen a hétvégén sem. Új riderek léptek a dobogókra, új sportolók bizonyíthatták tehetségüket. Micsoda versenyzők! Óriási büszkeség számunkra, hogy versenyzőink esős körülmények között is egyedülálló, magas létszámban tisztelték meg rajthoz-állásukkal a magyar bajnokságot. Köszönjük NEKTEK!
A rendkívül kiszámíthatatlan időjárás miatt rengeteg technikai nehézséggel küzdöttek a versenyzők. A 600-as futamon a rajt után Csányi Gergő kapta el legjobban a ritmust és tört az élre a vizes, felszáradó félben levő aszfalton. A 600-as verseny élmezőnye végig egy bolyban motorozott, végül Kecskés Bence nagyon szép, taktikus versenyzéssel nyerte meg a futamot! Az egész élmezőny küzdött a száradó aszfalton elolvadó esőgumikkal, ami egy új, rendkívüli kihívást jelentett a sportolóknak! A versenyzők sportemberi profizmusáról a legtöbbet az árul el, hogy kontakt és bukás nélkül, nagyon fair versenyzéssel küzdöttek a csúszós körülmények között is! Kecskés Bence nyert, Csányi Gergő a verseny legjobb körét futva jött be végül a második helyen, míg a legtapasztaltabb rider, Chrobák János ért a 3. helyen célba. Le a kalappal a versenyzők helytállása előtt!
Az 1000-esek között Kovács Bálint igazoltan volt távol ezen a versenyen, hisz a H-Moto fiatal versenyzője a FIM EWC világbajnoki futamán vett részt. Bálint távollétében Gyutai Adrián egyeduralmára lehetett számítani. Mindketten az MW Performance Ducatijával indulhattak a Magyar Bajnokságon, de most csak egy piros motornak szoríthattunk a finálén. Adrián a tőle megszokott stabil versenyzéssel megnyerte a futamot! Adrián, bár matematikailag megdönthetetlen előnnyel érkezett az utolsó futamra, nem ült a babérjain. Ő futotta a nap legjobb körét, 1.54:613-as ideje támadhatatlan előnyt biztosított számára és méltón nyerte meg az utolsó futamot és a bajnokságot is. Majsa Gergő az idei évben is óriásit fejlődött, és a kupát kinőve a bajnokság futamának második helyén végzett, míg a dobogó harmadik fokára Szarka Gábor állhatott fel a királykategóriában!
A Magyar Kupa mezőnyében voltak a legélesebbek a küzdelmek, hiszen az év végi sorrend még gyakorlatilag nyitva volt. A 600-as kategória jelenlegi végeredménye még jelentősen befolyásolhatta az év végi összetett eredményeket. Kerényi Ádám és ifj. Lengyel Ákos küzdelme végig izgalomban tartotta a nézőket. Ákos indult jobb pozícióból, de Ádám a versenyen jobb köröket futva meg tudta előzni. Ők nem csak a futam, hanem a kupa év végi első helyéért is küzdöttek. Végül Ákosnak sikerült visszaelőznie az autósport európa-bajnokát és így Ifj. Lengyel Ákos állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Harmadik helyen ismét egy feltörekvő fiatal újonc, Hodula Dávid végzett! Az ezresek között Majsa Gergő ugyan dominált és nyert, de itt is rendkívüli súlya volt az utolsó versenynek szorosan a „bajnok” mögött, hiszen Szarka Gábor, Papp Tamás és Kovács Ádám között még nyitva volt a Magyar Kupa 2. és 3. helyének sorsa. A nap végeredménye: Majsa első, Szarka második, Papp harmadik, Kovács negyedik. Így Szarka Gábor az összetett második, míg Kovács Ádám előnye ezzel a stabil negyedik hellyel elég volt az év végi összetett dobogóhoz, ő az év végi értékelés harmadik helyezettje.
A versenyzők köridejei, a sportolói magatartás példaértékű volt! Óriási dicséret illeti a nevezőket! Nagyon szép eredmények születtek a Pannónia-Ringen!

Magyar motorversenyzők a világ élvonalában!

A TAKARÉKBANK Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa egy új, magas színvonalú és sportértékű bajnokság sorozatot honosított meg a gyorsasági motorsport szerelmesei számára hazánkban. A Magyar Bajnokságban szereplő fiatal versenyzőink nemzetközi szinten is élvonalbeli sportolók, eredményeikre rendkívül büszkék vagyunk valamennyien.
A Magyar Bajnokságon túl, mind a hatszázas kategória, mind az ezres sorozat résztvevői közül is kiemelkedett a hétvégén két versenyző említést érdemlő eredménye.
Kovács Bálint sporttörténeti jelentőségű helytállással bizonyította tehetségét a FIM EWC világbajnokságon, ahol csapatával a szenzációs 6. helyen végzett, míg Molnár Gergő a bajnokság fináléját megelőző külföldi edző versenyén új, abszolút nemzetközi STK 600 pályacsúcsot (1:54:487) futott a Pannónia-Ringen. Mindkét eredmény sportolóink kiemelkedő tehetségét, és a Magyar Bajnokság, a magyar gyorsasági motorsport magas színvonalát bizonyítják! Mindkét eredményéhez külön is gratulálunk a Magyar Bajnokság két résztvevőjének!
A bajnokság ötödik fordulója egyértelműen bebizonyította, hogy a TAKARÉKBANK és a MAMS Gyorsasági Szakágának együttműködése egy új szintre emelte a magyar bajnokságot. A szakág ismét nagyon komoly nevezőszámmal büszkélkedhet. A rossz idő ellenére több, mint 100 motorversenyző állt a rajtrácson 16-án a Pannónia-Ringen! Köszönjük versenyzőinknek, hogy részvételetekkel megtiszteltétek finálénkat!
Eredmények:
Magyar Bajnokság Open 1000
1. Hely – Gyutai Adrián
2. Hely – Majsa Gergely
3. Hely – Szarka Gábor
Magyar Kupa Open 1000
1. Hely – Majsa Gergely
2. Hely – Szarka Gábor
3. Hely – Papp Tamás
Magyar Bajnokság Open 600
1. Hely – Kecskés Bence
2. Hely – Csányi Gergő
3. Hely – Chrobák János
Magyar Kupa Open 600
1. Hely – Ifj. Lengyel Ákos
2. Hely – Kerényi Ádám
3. Hely – Hodula Dávid
Valamennyi eredménylista letölthető a palyamotorozas.hu/letoltesek oldalról.
A beszámolóban szereplő fényképekért köszönet illeti Erdélyi Károlyt!
Az esemény létrejöttét A TAKARÉKBANK támogatása, MAMS Gyorsasági Szakága, valamint a palyamotorozas.hu szervezése biztosította!