back to top
2025. július 07. 18:31
Kezdőlap Blog Oldal 641

Olasz versenyzővel bővül az olasz csapat 2023-ban

0

Nagy hír Dennis Foggia számára. A római versenyző a 2023-as szezontól kezdve az Italtrans Racing Team versenyzője lesz.

A fiatal pilóta szinte szárnyal az örömtől:

„Tényleg nagyon boldog vagyok, hogy több év Moto3-as szereplés után bejelenthetem, hogy feligazolok a Moto2-be. Készen állok, és azonnal a legjobbamat szeretném nyújtani azáltal, hogy alkalmazkodom az új vezetési stílushoz, ami nyilvánvalóan több edzést igényel majd. Ami pedig a legnagyobb örömmel tölt el, hogy a Moto2 egyik legsikeresebb csapatához, Az Italtranshoz szerződök. Alig várom, hogy kipróbáljam az új motort. Ezzel a csapattal egy lépéssel közelebb kerülök ahhoz, hogy valóra váltsam az álmomat.”

Az Italtrans istálló csapatfőnöke is nagyon boldog, hogy egy ilyen tehetséges fiatal csatlakozik hozzájuk jövőre:

„Nagy örömmel jelentjük be, hogy Dennis Foggia csatlakozik csapatunkhoz a 2023-as szezonra. Követve az Italtrans filozófiáját, a Moto3-ból választunk fiatalokat, hogy együtt építsük fel jövőjüket. Ugyanezt az utat járta be korábban Enea Bastianini is. – magyarázta Laura Bertulessi, csapatvezető.”

„Dennis az egyik legkiemelkedőbb fiatal versenyző, csodálatos szezont teljesít. Intelligensen küzd a legkisebb kategória bajnoki címéért. Precíz versenyző, így biztos vagyok benne, hogy jól tudunk majd együtt dolgozni és új, fontos célokat érünk majd el.”

Marc Márquez: A dobogós esélyem 1%

0

Marc Márquez visszatér karműtétje után: Aragóniában teljesíti első versenyét a legutóbbi, mugellói GP-szereplése után. 

Pénteken Marc Márquez először húzza a gázt a MotoGP-ben hosszú idő óta – pontosan 110 nappal az eddigi utolsó GP-szereplése után.

„Természetesen nagyon örülök, hogy visszatérhetek, nem számítottam arra Mugellóban, hogy idén itt leszek Aragónban és újra versenyezni fogok. De a júniusi műtét óta a gyógyulási folyamat elég jól ment, és lépésről lépésre jobb lett” – nyilatkozta visszatéréséről a spanyol.

Marc Márquez tudja: „Természetesen még rengeteg munka vár rám, hogy elérjem a kitűzött célomat. De a misanói teszt jól sikerült, utána pedig mindent megbeszéltünk az orvosokkal, és úgy döntöttünk, hogy itt is végigcsináljuk. Mert jelenleg az a legfontosabb, hogy húzzam a gázt motoron – ez vonatkozik rám és 2023-ra is. Most arról van szó, hogy jól kombináljuk az edzőtermi és a motoros edzéseket.”

Ha a siker esélyeit nézzük, a 29 éves versenyző nem áltatja magát: „A dobogós esélyem egy százalék, ez nagyon kevés. Még mindig nagyon messze vagyok az ideális állapottól, ami a karom izmait illeti. Van még min dolgozni. A célom jelenleg az, hogy az összes hátralévő versenyhétvégét befejezzem. Lehet, hogy Japánban vagy Thaiföldön meg kell állnom középen, nem tudom. De a cél az, hogy befejezzem az összes hétvégét, és megértsem, hol van a karom csúcspontja.”

Hivatalos: Alcoba visszatér a Gresinihez

0

A Gresini Racing még az Aragóniai GP előtt megerősítette a Moto2-es csapat jövőbeli felállását: Filip Salač mellé a várakozásoknak megfelelően Jeremy Alcoba érkezik.

Ahogy azt a SPEEDWEEK.com bejelentette, Jeremy Alcoba a szezon végén elhagyja a Liqui Moly Intact GP csapatot és visszatér a Gresini Racinghez. A 20 éves valenciai versenyző 2020-ban és 2021-ben már indult a Moto3-as világbajnokságon az olasz csapat színeiben.

„Nagyon örülök, hogy visszatérhetek ahhoz a csapathoz, amely lehetőséget adott nekem a világbajnokságon való részvételre.” – emlékezett vissza Alcoba.

„Több mint egy csapat. Olyan lett számomra, mint egy család azokban az években, és alig várom, hogy újra együtt küzdhessek velük a győzelemért.”

A spanyol egyébként tavaly kétszer is dobogón végzett a legkisebb géposztályban, és újonc évében a Moto2-es világbajnokságban két hatodik hely az eddigi legjobb helyezése.

 

Miller: Nem csak gyári csapat versenyzője lehet világbajnok

0

A Ducati gyári versenyzője, Jack Miller állítja: „100 százalékig biztos vagyok benne, hogy egy olyan MotoGP-csapatban, mint a Prima Pramac Racing, is lehet harcolni a világbajnoki címért”.

A MotoGP-világbajnokság hatodik helyezettje, Jack Miller örül, hogy 2023-ban és 2024-ben a Red Bull-KTM gyári pilótájaként Brad Binder mellett versenyezhet, mert már télen felkészült arra, hogy helyét vagy Bastianini vagy Martín veszi át.

„Nem fog hiányozni ez a helyzet, hogy minden hétvégén reszketnem kell a helyemért” – magyarázta a 27 éves ausztrál az aragóniai futam előtt.

„Ugyanolyan támogatást kaptam a Ducatitól a Pramacnál, mint most. Mindkét csapatban vannak pozitívumok és negatívumok. A gyári csapatban nagyobb a nyomás, de több a technikai személyzet is, akik segítenek, amikor arra van szükséged. Ez inkább a presztízsről szól. Csak jobban szeretnél a gyári csapatban lenni. Mindenki a piros színű gyári motorokról álmodik. 100 százalékig biztos vagyok benne, hogy egy olyan csapatban, mint a Pramac, harcolhatsz a világbajnoki címért. Azok az idők, amikor csak egy gyári csapatban lehetett világbajnok lenni, elmúltak.”

Quartararo szövetségesként tekint Márquezre

0

Marc Márquez aragóniai visszatérésének híre nem csak a MotoGP-rajongókat örvendezteti meg. A címvédő Fabio Quartararo is szurkol a spanyolnak. Segítséget remél a vörösök elleni harcban.

Miután Marc Márquez alig több mint fél másodperccel előzte meg Fabio Quartararo legjobb idejét a misanói tesztek összesített időmérőjén, a Repsol Honda csapat megerősítette, hogy a nyolcszoros világbajnok rajthoz áll Aragónban. Ez a jelenlegi MotoGP-bajnok és világbajnoki éllovas Fabio Quartararónak is tetszik.

Quartararo a misanói teszt kezdete előtt így nyilatkozott a cerverai versenyzőről: „Remélem, hamarosan velünk küzdhet, és meghiúsíthatja a vörösök tervét”.

Bagnaia sem hagyta szó nélkül a spanyol teljesítményét:
„Pontosan azt tette, amit vártam tőle. Megérkezett és gyors volt.”

Kovács Bálint: „Jó a tempóm, a Yamahára is sikerült visszaszoknom”

Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője már a Paul Ricard versenypályán készül a hétvégi 24 órás Bol dOr vb-futamra, ahol a jelenlegi helyzet alapján a Stock mezőnyben indul majd a lengyel Wójcik Racing Team színeiben.

A hétvégén rendezik meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a Bol d’Or-t. Ahogy idén immár sokadik alkalommal, Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője újra ott van a lengyel Wójcik Racing Team Superstock 1000-es csapatában, ahol péntekre kiderül, vajon bizalmat kap-e az idei harmadik 24 órás vb-futamon. Bálint már túl van a keddi privát teszten, ahol igencsak jó formában motorozott.

Újabb felejthetetlen fejezet íródhat eddigi pályafutásában Kovács Bálintnak: a H-Moto Team versenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként részt vesz az idei Endurance-világbajnokság következő, a francia Paul Ricard versenypályán rendezendő Bol d’Or 24 órás vb-futamán. A lengyel csapat idei szokásának megfelelően megint hét versenyzőt vitt el a verseny helyszínére, ahol végül a szabadedzéseken a legjobb három-három időt elérő versenyző alkotja majd a gárda indulóit a futamon.

Fotó: Wójcik Racing Team

A 21 éves magyar motoros – aki a HUMDA Academy támogatott pilótája – a keddi privát teszten fokozatosan gyorsulva jelezte a csapatvezetőknek, számíthatnak rá, kész az újabb nagy feladat megoldására. A tréningen a legfontosabb feladatuk az volt, hogy megtalálják a motor legoptimálisabb beállítását, illetve vissza kellett szoknia a Yamahára, ugyanis június vége óta kizárólag egy Ducatival versenyzett. Az edzések csütörtökön folytatódnak, és a H-Moto Team versenyzője biztos abban, hogy szombaton ott lesz majd a rajtrácson.

„Ahogy eddig idén mindig, most is a Stock csapattal kezdtem meg a felkészülést a hétvégére. A Wójcik ezúttal is hét versenyzőt hozott el, így adott a feladat, be kell kerülnöm a legjobb hatba, hogy szombaton én is ott lehessek a rajtnál. Kedden túlestünk egy privát teszten, ahol valamennyi csapat pályára gurult. Számomra egyértelmű volt a feladat, hisz egyrészt meg kellett ismerkednem az aszfaltcsíkkal, melyen még sosem versenyeztem, másrészt a nyári ducatis időszak után vissza kellett szoknom a Yamahára. Megismertem a pályát, nagyon jó tempóra voltam képes, ráadásul a motorral is hamar megtaláltuk a közös hangot. Csütörtökön és pénteken lesz még bőven időm tovább gyorsulni, amivel végleg bebiztosíthatom a helyem a csapatban” – fogalmazott Kovács Bálint.

Bálinték alakulata az első edzésen a 12., Stock értékelésben a második helyen végzett! Az eredmény itt tekinthető meg (kattintásra letöltés indul).

A további menetrend:

Csütörtök 17:30-17:50-ig: időmérő edzés
Csütörtök 20:30-21:30-ig: éjszakai edzés
Péntek 11:25-11:45-ig: időmérő edzés
Szombat 8:30-9:15-ig: warm up
Szombat 15:00-tól vasárnap 15:00-ig: verseny

Márquez alig várja a Mirrel közös munkát

0

Marc Márquez hosszú sérülési szünet után a hétvégén visszatér a versenyzéshez. Jövőre Joan Mir mellett fog versenyezni. Csak jót tud mondani leendő csapattársáról.

Joan Mir kiváló hírnévnek örvend a paddockban. A 25 éves versenyző nyugodt és intelligens. A statisztikái magukért beszélnek: 2017-ben, második Moto3-as szezonjában tíz győzelemmel világbajnoki címet szerzett, majd a középső géposztályban újonc szezonjában a hatodik helyezéssel nyűgözte le a rajongókat, és 2019-ben felkerült a MotoGP-be.

A világbajnoki címet is megszerezte a királykategóriában töltött második évében – a 14 futamból álló szezonban 2020-ban, amelyben az idény összes futamának felét a dobogón zárta, és az első, valenciai futamot megnyerte. Tavaly hat dobogós helyezésnek és tíz további Top10-es helyezésnek köszönhetően a harmadik helyen végzett a tabellán.

Idén nem mennek olyan jól a dolgok, mégis szerződtette a Repsol Honda, hogy 2023-ban Marc Márquez mellett versenyezzen. Hogy a Mir mennyire fog megbirkózni az új kihívással, még nem tudjuk. Marc Márquez mindenesetre már alig várja, hogy együtt dolgozhasson honfitársával.

A misanói teszt előtt a nyolcszoros világbajnok, aki Aragónban tér vissza a rajtrácsra, kifejtette:

„Mir az én szememben az egyik legjobb versenyző a piacon. Egyszerűen azért, mert rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyekre szükség van, amikor alkalmazkodni kell.” – kezdi Márquez.

„Akár különböző körülményekről, akár különböző motorokról van szó, ő mindig gyors, és nyert egy MotoGP-világbajnoki címet. Úgy gondolom, hogy nagyon erős csapatunk van, és hogy Mir és én az élen tudunk motorozni. Ehhez azonban a Hondával is együtt kell dolgoznunk, csak így érhetjük el a nagy célunkat, a világbajnoki cím megszerzését.”

Bagnaia: Nem gondolok a világbajnokságra

0

Francesco „Pecco” Bagnaia tavaly Aragónban szerezte meg első MotoGP-győzelmét. A Ducati gyári csapatának világbajnoki második helyezettje most sorozatban ötödik diadalában reménykedik.

Francesco „Pecco” Bagnaia számára minden a terv szerint halad. Az olasz új rekordot állított fel hazai versenyén, Misanóban azzal, hogy ő lett az első Ducati-pilóta, aki zsinórban negyedik MotoGP-győzelmét ünnepelhette. Ezzel a világbajnoki tabellán is közelebb került a címvédő és világbajnokságot vezető Fabio Quartararóhoz. Most 30 pont a lemaradása.

Bagnaia ezt a lemaradást szeretné tovább csökkenteni Aragónban – ugyanazon a pályán, ahol tavaly megszerezte első diadalát a királykategóriában. A 25 éves versenyző így nyilatkozott:

„Boldog vagyok, hogy Aragónban, ahol a tavalyi szezonban megszereztem első MotoGP-győzelmemet, újra a gázra léphetek.”

„Általában nagyon kedvező pálya számunkra, és úgy gondolom, hogy még gyorsabbak lehetünk, mint tavaly. A hétvégét a szokásos módon fogjuk megközelíteni. Péntektől kezdve mindent megteszünk, és teljes mértékben a versenyhétvégére koncentrálunk, nem gondolva a világbajnokságra.”

Garrett Gerloff 2023-tól a BMW gyári versenyzőjeként indul

0

Az amerikai Garrett Gerloff 2023-tól a BMW Motorrad gyári versenyzőjeként indul a FIM Superbike Világbajnokság versenyein. A 27 éves versenyző a következő szezonban a Bonovo Action BMW Racing Team színeiben fog versenyezni.

Gerloff az Egyesült Államokban kezdte pályafutását, ahol különböző bajnokságokban indult. 2016-ban és 2017-ben bajnok lett a MotoAmerica Supersportban. A következő két évben sikeresen szerepelt a MotoAmerica Superbike bajnokságban. Gerloff 2020 óta versenyez a Superbike-világbajnokságban, ahol újra és újra bizonyította tudását és gyorsaságát. Az első szezonjában például már három dobogós helyezéssel nyűgözte le a közönséget, amit tavaly további kettő követett.

„Üdvözöljük a BMW Motorrad Motorsport családban Garrett Gerloffot” – mondta Marc Bongers, a BMW Motorrad Motorsport igazgatója.

„Az elmúlt években mindig figyelemmel kísértük a WorldSBK-ban való fejlődését. Már a kezdetektől fogva megmutatta, hogy gyors és tehetséges. Mostanra versenyzőként is megérett. Nagyon örülünk, hogy Garrett a következő szezontól a mi színeinket képviseli lesz. Meggyőződésünk, hogy Garrett nagyon könnyen be fog tudni illeszkedni a BMW Motorrad gyári versenyzői csapatába, és újabb erősítést jelent a projektünk számára. Segíteni fogja a Bonovo Action BMW Racing Team-et abban, hogy a következő szezonban egy újabb lépést tegyünk előre.”

Jürgen Röder, a Bonovo Action BMW Racing csapat tulajdonosa a következő gondolatokat fogalmazta meg:

„Nagyon örülünk, hogy egy olyan versenyző, mint Garrett Gerloff csatlakozik a Bonovo Action csapathoz! Nagyon várjuk már a közös munkát, és biztosak vagyunk benne, hogy egy kiváló 2023-as szezon elé nézünk vele. Remélem, hogy mindent biztosítani tudunk majd, amit Garrett szeretne és elképzel, és úgy gondolom, hogy akkor jól felkészülten vághatunk neki az új szezonnak.”

Remy Gardner a GRT Yamahához igazolt

Már korábban ismertté vált, hogy a 2021-es Moto2-es világbajnok Remy Gardner számára nincs maradás a MotoGP-ben. Korábban pletykáltak róla erősen, hogy valószínűleg a Superbike Világbajnokságra igazol. Ma viszont ez hivatalos lett.

Ma, szeptember 15-én csütörtökön adott ki egy sajtóközleményt a Yamaha Racing, amelyben bejelentik, a Tech3 KTM versenyzője 2023-ban a Superbike világbajnokságon, a GRT Yamaha csapat színeiben folytatja pályafutását, ahol a távozó amerikai Garrett Gerloff helyét veszi majd át.

„A Yamaha Motor Europe örömmel jelenti be, hogy a 2021-es Moto2-es világbajnok Remy Gardner 2023-tól Yamahával versenyzik majd az FIM Superbike világbajnokságon, miután ezen a héten megegyeztünk a 24 éves ausztrállal.”

Az 1987-es királykategóriás világbajnok, Wayne Gardner fiának nehezen indult be a karrierje: a Moto3-ban, majd később a Moto2-ben sem termett sok babér számára: az első dobogójáig és rajtelsőségéig a negyedik szezonjáig kellett várni. Az ötödik Moto2-es évében, a 2020-as szezonzárón megtört a jég, és megszerezte első Grand Prix-győzelmét. 2021-ben Aki Ajo csapatához igazolva pedig a csapattársával, Raúl Fernándezzel vívott nagy csatában megszerezte a világbajnoki címet.

Az idei évet már a királykategóriában tölti, ám a Tech3 KTM csapatnál sajnos rendszeresen a sereghajtók között végzett – eddig csupán kilenc pontot szerzett, és egyszer sem végzett a top10-ben. A hétvégén az Aragóniai Nagydíjon fogja megméretni magát.

Remy röviden csak ennyit mondott a közösségi médiában:

„Már biztosan látta mindenki a híreket, de a jelenlegi célom az, hogy a Tech3 Racing-el erősen zárjuk az év végét. Ugyanakkor örülök, hogy a jövőm biztosított.”

Andrea Dosoli, a Yamaha Motor Europe versenyigazgatójának nyilatkozata: „Remy egy nagyszerű fiatal tehetség, aki lenyűgöző karriert futott be a Grand Prix világában. Egyértelműen örülünk annak, hogy egy olyan versenyzőt igazoltunk személyében, aki nemcsak óriási fejlődést mutatott be, de nagy tapasztalattal bír a motorversenyzés elitjében. Hiszünk abban, hogy ő tökéletes választás a Yamaha WSBK programjához, és alig várjuk, hogy láthassuk a tudását az egyik R1-es gépünkön. 
Egyúttal szeretnénk megköszönni Garrett Gerloffnak az elmúlt három évben a Yamahának végzett szolgálatait, és minden jót kívánunk neki a jövőre nézve.”