back to top
2025. július 08. 00:02
Kezdőlap Blog Oldal 642

Guevara: Nem szabad elbízni magunkat

0

Izan Guevara idei nyolcadik dobogós helyezésével Moto3-as pályafutása során először állt a világbajnoki tabella élére Misanóban. Ez azonban nem változtatja meg versenyzési módszereit, állítja a spanyol.

A Misanóban elért harmadik helyezés elég volt Izan Guevara számára ahhoz, hogy a legkisebb kategóriában a világbajnoki tabella élére kerüljön. A világbajnokságot korábban vezető Sergio García felejthető versenyt futott.

Guevara csapattársát az első kanyarban leszorították a pályáról, az ötödik körben bukott, folytatta a versenyt, és végül a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt kizárták.

A 18 éves mallorcai versenyző így nyilatkozott:

„Az aragóniai pályához nagyszerű emlékek fűznek, hiszen az elmúlt években nagyon jó versenyeket tudtam ott futni. 2020-ban zsinórban három győzelmet szereztem ott a Moto3 Junior világbajnokságban, ahol végül meg is szereztem a bajnoki címet.”

„Aragónban mindig jól mentem, de nem szabad elbízni magunkat. Most először állok a Moto3-as világbajnokság élén, de semmi sem fog változni a munkánkban. Továbbra is megpróbálok az élcsoportban lenni és élvezni a versenyt. A cél az, hogy minél többször felálljunk a dobogóra.”

Hétvégi menetrend – Bol d’Or és MAMS OB

Nem a MotoGP Aragóniai Nagydíja lesz az egyetlen néznivaló a hétvégi kínálatban. Most, szeptember közepén zárul ugyanis az Endurance világbajnokság egy újabb 24 órás versennyel, valamint pénteken ér véget a MAMS Gyorsasági Bajnokság is.

Bol d’Or

Idén ünnepli századik évfordulóját a legendás francia endurance viadal, a Bol d’Or (magyarul: „arany tál”). A 24 órás versenynek már sok pálya otthont adott: hőskorszakban főleg Linas-Montlhéry és Saint-Germain-en-Laye, az 1970-es évektől pedig Le Mans, Paul Ricard és Magny-Cours. 2015-től kezdve ismét a Marseille közelében található Paul Ricard (másik nevén: Le Castellet) versenypálya látja vendégül az Endurance világbajnokságba beszámító futamot. A bajnoki címre többen is esélyesek, de mi magyarok elsősorban a Wójcik Racing Teamre, és az ő színeikben induló Kovács Bálintra vagyunk kíváncsiak.

A program már csütörtökön kezdetét veszi: a H-Moto Team által menedzselt, és a HUMDA támogatását is élvező fiúra egy szabadedzés, egy időmérő és egy éjszakai edzés vár. A futam szombat délután három órakor veszi kezdetét, és vasárnap 15 óráig tart majd – a befutó tehát nagyjából pont akkor lesz, amikor a MotoGP díjkiosztóját tartják.

A verseny 24 órájából majdnem huszat élőben közvetít az Eurosport egyes és kettes csatornája, az alábbi módon:

14:45 – 01:25 Eurosport 1
06:00 – 09:20 Eurosport 2
09:20 – 15:30 Eurosport 1

Látható tehát, hogy a rajtceremónia végét, illetve a díjkiosztót is megtekinthetjük majd a tévéképernyőn.

MAMS OB

A Pannóniaringen zárul a 2022-es MAMS Gyorsasági Országos Bajnokság. Ahogyan a legutóbbi cikkünkben is megírtuk: a 600-as géposztályban már eldőlt, hogy Molnár Gergő megvédte a bajnoki címét – az ezreseknél pedig, mivel Kovács Bálint az Endurance VB-n vesz részt, Gyutai Adrián szintén megvédi a trónját. De több kérdés nyitott még: a hatszázasoknál ugyanis Kecskés Bence és Varga Tibor küzdenek az ezüstért, az ezreseknél pedig Majsa Gergely készül átvenni azt a távollévő Kovács Bálinttól.
Mindkét géposztály számára egy-egy hétkörös verseny vár. A futamokat nem közvetítik élőben, csupán live timingon lehet követni őket.

A hétvégi programterv – Bol d’Or és MAMS OB:

CSÜTÖRTÖK
11:00 – 13:00 Bol d’Or Szabadedzés
16:00 – 17:50 Bol d’Or 1. időmérő
20:30 – 21:30 Bol d’Or Éjszakai edzés
PÉNTEK
09:40 – 09:55 MAMS Open 600 1. szabadedzés
09:55 – 11:45 Bol d’Or 2. időmérő
10:00 – 10:15 MAMS Open 1000 1. szabadedzés
11:00 – 11:15 MAMS Open 600 1. időmérő
11:20 – 11:35 MAMS Open 1000 1. időmérő
12:20 – 12:35 MAMS Open 600 2. időmérő
12:40 – 12:55 MAMS Open 1000 2. időmérő
14:30 – 14:40 MAMS Open 600 2. szabadedzés
14:45 – 14:55 MAMS Open 1000 2. szabadedzés
16:00 MAMS Open 600 Verseny
16:30 MAMS Open 1000 Verseny
SZOMBAT
08:30 – 09:15 Bol d’Or Warm-up
14:15 – 15:00 Bol d’Or Rajtceremónia TV: Eurosport
15:00 Bol d’Or Verseny TV: Eurosport

Dovizioso – Milyen emlékeket rejt a búcsúsisak?

0

Andrea Dovizioso színes, patchwork sisakban teljesítette búcsúfutamát Misanóban. Mit is takarnak a különböző szimbólumok?

„A sisakhoz az összes olyan sisaktervet felhasználtam, amellyel versenyt nyertem. Ezért a különböző grafika” – magyarázta a 24-szeres GP-győztes Andrea Dovizioso.

„Kicsit zűrös, de az én szememben nagyon szép sisakot eredményezett.”

„Az igazság az, hogy a tényleges ötletem még nagyobb zűrzavar volt. El akartam vinni az összes sisakot, amivel valaha versenyeztem. A Starline-nál gyorsan kiderült, hogy több mint 40-ről van szó, így gyorsan rávilágítottak, hogy talán nem ez volt a legésszerűbb dolog.” – vigyorgott a Dovizioso.

Az olasz 2009-ben Doningtonban esőben szerezte meg első győzelmét a királykategóriában egy Hondával. Ezután egészen a 2016-os Malajziai GP-ig kellett várnia, hogy először diadalmaskodjon a Ducati színeiben. A 2020-as spielbergi győzelméig összesen 14 sikert szerzett a Borgo Panigale-i gyártónak. Ennél csak Casey Stoner volt sikeresebb a Ducatinál 23 győzelemmel.

„Nem igazán van kedvenc grafikám a sisakon. Minden részének megvan a maga története, és mindegyiknek nagy jelentősége van. Ezek fontos és szép emlékek – és teljesen különbözőek. Emlékek. 16 éves korodtól 36 éves korodig. Mindenképpen felkavarja az érzelmeket, amikor meglátod a tíz vagy 15 évvel ezelőtti dolgokat.”

 

Hétvégi menetrend – Aragón

0

Az ausztrálázsiai turné előtti utolsó európai forduló következik a MotoGP 2022-es idényében. Az állomásnak a Motorland Aragón fog otthont adni.

A MotoE szezonja már véget ért, de egy betétfutam ezúttal is lesz, ráadásul magyar érdekeltségű: a Red Bull Rookies Cup az utolsó előtti állomásához érkezik, ahol a HUMDA által támogatött Görbe Soma is rajthoz fog állni. Az eredeti tervek szerint ez lett volna a szezonzáró, ám a finnországi forduló törlése miatt módosítani kellett a naptárat. Ennek értelmében a MotoGP szezonzárójával együtt, Valenciában zárul majd az ifjoncok bajnoksága is.

A MotoGP három géposztályának első három szabadedzését, valamint a vasárnapi versenyeket az Arena4 TV csatornán, a szombati időmérő edzéseket (és a királykategória negyedik szabadedzését) a Match4 TV csatornán láthatjuk majd. A vasárnap reggeli bemelegítő edzéseket csak fizetős online platformokon (Arena4+, motogp.com) tekinthetjük meg.
A Red Bull Rookies Cup két futamát a sorozat facebook-oldalán, valamint a Red Bull TV alkalmazáson lehet élőben és ingyenesen megtekinteni.

Hétvégi menetrend, Aragóniai Nagydíj:

PÉNTEK
09:00 – 09:40 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena4
09:55 – 10:40 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena4
10:55 – 11:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena4
11:50 – 12:20 RBRC 1. szabadedzés
12:35 – 12:55 MotoE 2. szabadedzés
13:15 – 13:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena4
14:10 – 14:55 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4
15:10 – 15:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena4
16:05 – 16:35 RBRC 2. szabadedzés
17:50 – 18:15 RBRC Időmérő
SZOMBAT
09:00 – 09:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena4
09:55 – 10:40 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
10:55 – 11:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena4
12:35 – 12:50 Moto3 1. időmérő TV: Match4
13:00 – 13:15 Moto3 2. időmérő TV: Match4
13:30 – 14:00 MotoGP 4. szabadedzés TV: Match4
14:10 – 14:25 MotoGP 1. időmérő TV: Match4
14:35 – 14:50 MotoGP 2. időmérő TV: Match4
15:10 – 15:25 Moto2 1. időmérő TV: Match4
15:35 – 15:50 Moto2 2. időmérő TV: Match4
16:30 RBRC 1. verseny Online: Facebook
VASÁRNAP
09:00 – 09:10 Moto3 Warm-up
09:20 – 09:30 Moto2 Warm-up
09:40 – 10:00 MotoGP Warm-up
11:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
12:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
14:00 MotoGP Verseny TV: Arena4
15:30 RBRC 2. verseny Online: Facebook

Rodrigo: Itt az ideje, hogy elbúcsúzzak

0

Az argentin Gabriel Rodrigo egy videóban jelentette be, hogy 25 évesen visszavonul a versenyzéstől, 123 nagydíjjal a háta mögött, amelyeken két dobogós helyezést, hat pole pozíciót és öt leggyorsabb kört ért el.

2018 volt a legjobb éve, amikor hetedik lett a Moto3-as világbajnokságban.

A barcelonai születésű versenyző egy hosszú videóban tette egyértelművé az indokait, amelyben elismeri, hogy a saját maga által elszenvedett sérülések és a kétkerekű sportban az elmúlt években megélt tragédiák vezettek arra a döntésre, hogy fiatalon szögre akasztja a bukósisakot.

A videó teljes szövege következik:

„Üdvözlök mindenkit. Nos, azért vagyok itt, mert el akartam mondani nektek a hírt, mely szerint arra a döntésre jutottam, hogy véget vetek a sportolói karrieremnek. Az az igazság, hogy már jó ideje gondolkodtam ezen, és szeretném elmondani, miért jutottam erre a döntésre.”

„Az igazság az, hogy minden nagyon erősen kezdődött a tavalyi év. Nem sokkal azután, hogy aláírtam a szerződésemet a Moto2-be való feljutásomról, egy nagyon súlyos balesetet szenvedtem az edzésen, amelyben az életemet láttam veszélyben. Ez az eset, valamint az összes szerencsétlenség, amit az utóbbi időben a csapattársainkkal együtt ért, elgondolkodtatott, hogy érdemes-e ennyi kockázatot vállalni minden alkalommal, amikor felszállok a motorra.”

„Végül is sok tervem és ambícióm van. Szeretem az életemet, szeretem a családomat, szeretem a körülöttem lévő embereket, és nem vagyok hajlandó továbbra is veszélybe sodorni magam és elveszíteni őket, hogy továbbra is versenyezhessek. Ez a legfontosabb dolog, ami miatt meghoztam ezt a döntést. Nagyon boldog vagyok, hogy most végre sikerült, már régóta beszélek a pszichológusommal. Sokat segített abban, hogy elérjem ezt az érettségi pontot, és hogy képes legyek dönteni erről a számomra fontos dologról.”

„Az igazság az, hogy az év elején elmondtam Eliának (a párjának – a szerk.), aki a legfontosabb bizalmi pillér az életemben. Elmondtam neki, hogy nem akarok már sokáig versenyezni, hogy ki akarom próbálni az új Moto2-es kalandot. Még mindig száz százalékot akarok adni ennek a sportnak, de ez nem lesz hosszú távú. Inkább rövid távú dolognak tekintettem, és nem sokkal a vele folytatott beszélgetés után jött ez a vállsérülés, ami miatt idén a legtöbb versenyt rossz formában futottam, és ami miatt idén is abbahagytam.”

„Tehát, annak is köszönhetően, hogy meg tudtam állni, tudtam időt adni magamnak. Figyelni magamra, a testemre, a szívemre, hogy lássam, mit kér tőlem, és az igazság az, hogy nem volt értelme. Ha mégis megtettem, akkor csak a bánatból és a melankóliából, amiért ennyi éven át az identitásom volt. Amit igazán szeretnék, az az, hogy abbahagyjam, hogy más dolgoknak szenteljem az időmet, azoknak az embereknek, akik szeretnek engem. Ők nagyon hiányoztak, mert ennyire odaadtam magam ennek a szenvedélynek és a munkámnak.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Gabriel Rodrigo #2 (@gabrirodrigo2) által megosztott bejegyzés

„Nagyon-nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy a szenvedélyemet, a sportot olyan munkává tudtam alakítani, amiből meg tudok élni, azt hiszem. Ezt kevesen mondhatják el magukról, és erre nagyon büszke és boldog vagyok.”

„Sok különleges emléket viszek magammal azokról a hihetetlen emberekről, akikkel találkoztam. Végeredményben, az a személy, aki most vagyok, annak köszönhető, amit megtanultam és amit a sport gyakorlása közben átéltem. Mosolyogva búcsúzhatok a motorozástól. Ezért is gondolom, hogy ez egy nagyszerű pillanat, hogy meghozzam ezt a döntést.”

„Ha mindent elhalasztottam volna, a szeretet, amellyel erre a sportra emlékszem, megrészegülhetett volna, ha a mai napig tartó vágy nélkül folytatom, és ezt nem akarom. Szeretnék nagy szeretettel visszatekinteni életemnek erre az időszakára.”

„Szeretnék köszönetet mondani mindannyiuknak, a szponzoraimnak, a rajongóimnak. Ez egy hihetetlen pár év volt. Nagyon élveztem. Itt az ideje, hogy elbúcsúzzak.”

Marc Márquez: Örülök, hogy újra itt lehetek

0

Marc Márquez egy hete, a misanói teszten tért vissza az RC213V-vel, de a Repsol Honda sztárja most már nagyon várja a kényszerszünet utáni első MotoGP versenyhétvégéjét.

Nincs sikeresebb versenyző Aragónban, mint Marc Márquez, aki már nyolcszor állt ezen a pályán dobogóra, és hatszor nyert, ebből ötször csak a királykategóriában. A „Marc Márquez-kanyart” innentől kezdve nem is kell magyarázni.

„Mit is mondhatnék? Nagyon várom már, hogy ezen a hétvégén visszatérjek, különösen egy olyan különleges pályán, mint amilyen számomra Aragón.” – nyilatkozta Márquez.

„Ezen a hétvégén nem az a cél, hogy azonnal újra kiálljunk a pályára és újra harcoljunk. A cél az, hogy mindent újjáépítsek és jól felkészüljek a jövőre – magamat, a motort, mindent.”

„Az intenzitás magasabb, és kevesebb időd van pihenni, így ez egy másfajta kihívás lesz.”

„Rengeteg rehabilitációs munkát végeztem és folytattam a konditeremben, a hétvége előtt újra motoron edzettem, és nagyon örülök, hogy most újra itt lehetek!”

WithU RNF Aprilia WithU nélkül?

0

Bombaként robbant a hír a veronai lap hasábjain: az olasz főszponzor WithU befejezi részvételét a MotoGP világbajnokságban, és helyette egy röplabdacsapatra koncentrál.

A veronai helyi napilap, a „L’Arena” által közölt interjú a WithU vezérigazgatójával, Matteo Ballarinnal nagy hullámokat kavarhat a MotoGP-ben. Ballarin bejelentette, hogy az olasz áram-, gáz-, mobiltelefon- és internetszolgáltató visszalép a MotoGP világbajnokságtól.

A WithU, mint névadó szponzor csak tavaly októberben mutatozott be Razlan Razali RNF csapatánál – három évre kötöttek szerződést. 13 hónapon belül ez lehet a második alkalom, hogy a Petronas után a maláj elvesztette főszponzorát.

Ballarin az energiaválságot jelölte meg a döntés okaként: „Kettős válságot élünk át. A Europe Energy S.p.a., a legrégebbi cégem, kártérítést kért. A WithU egy önálló márka, de még mindig erősen kötődik hozzá.”

A WithU valójában négy terméket kínált egy alkalmazásban (áram, gáz, mobiltelefon és internet) a „Europe Energy S.p.a.” anyavállalat égisze alatt. Ballarin cége azonban soha nem termelt áramot, csak kereskedett. „Energiát vásárolok és azt adom tovább” – magyarázta az üzleti modellt a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

Az olasz vállalkozó tulajdonképpen a MotoGP-t akarta platformként használni a WithU ismertségének növelésére és további terjeszkedésre. Hogy mennyi pénzt fizettek a 2022-re szóló szponzori szerződésben, azt soha nem közölték. Ballerin soha nem akart pontos összeget megnevezni. Azt azonban elárulta: „Az összeg kevesebb, mint 5 millió euró.”

„Talán tőzsdére megyünk, vagy találunk egy befektetőt. Mert az üzleti területünk egyre nagyobb és nagyobb. Az anyagi helyzet nem könnyű egy erős terjeszkedés mellett. Mert technikailag ma veszem meg az energiát, holnap bocsátom az ügyfeleim rendelkezésére, de ők csak később fizetnek. A pénzforgalom biztosításához szükségem van egy banki időközi finanszírozásra. A gazdasági eredményeink jók, de az olasz bankok szigorú korlátokat szabnak. Ha túl akarom lépni ezeket a limiteket, akkor tőzsdére kell mennem, vagy találnom kell egy részvényest” – mondta Matteo Ballerin a 2021 novemberében megrendezett valenciai GP-n.

Az ukrajnai háború kitörése után az energiavállalat már nem tudott elegendő fedezetet adni a bankoknak az energiatőzsdén kötött határidős tevékenységekhez. Ballerin Europe Energy nevű cége ezért került bajba tavasszal.

„Fontosnak tartom, hogy ilyenkor felhívjuk az emberek figyelmét a sajátosságainkra. Különben azt sem fogják tudni, hogy létezünk” – hangsúlyozta most Ballarin a L’Arena című lapnak adott interjújában. Éppen ezért a WithU továbbra is szponzorként fog fellépni. De: „Sok szponzorációról lemondtunk, másokat pedig megkérdőjelezünk.”

Konkrétan ez azt jelenti, hogy a WithU a jövőben a legmagasabb olasz bajnokságban, a Serie A-ban szereplő „Verona Volley” röplabdaklubra koncentrál, a MotoGP-kötelezettség viszont megszűnik.

„A [MotoGP szponzoráció] intenzív, de a piaci helyzet ma nem ad számunkra láthatóságot. A röplabdában viszont folytatni akarjuk, mert főszereplőként érezzük magunkat érintettnek. Ez nem jelenti azt, hogy a röplabdában növelni fogjuk a szponzorációt, de igen, a MotoGP-ben abbahagyjuk” – erősítette meg Ballarin.

Ez komoly kihívás Razali számára, aki így fő pénzügyi támogató nélkül marad az Apriliára váltás előtt. A Yamaha nem volt meggyőződve a WithU pénzügyi erejéről, és csak egyéves szerződést ajánlott Razalinak. Ezért nem született megállapodás. Miguel Oliveira és Rául Fernández versenyzői szerződéseit az Aprilia kötötte meg, a gyár fizeti a díjakat is.

Bastianini: Nem volt mindig konstans a teljesítményem

0

Enea Bastianini elhatározta, hogy következetesebb lesz, ha már gyári szerződés van a zsebében a jövő szezonra vonatkozóan.

Enea Bastianini továbbra is 73 ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött a MotoGP pilóták bajnokságában. A hátralévő hat nagydíjon tehát 12 pontot kellene behoznia a franciához képest, ha még esélyes akar lenni a világbajnoki címre. Pecco Bagnaia és Aleix Espargaró sokkal előkelőbb helyen állnak a tabellán.

Bastianini télen csatlakozott az új Gresini csapathoz, miután két harmadik helyezést ért el az Avintia Ducatival, majd mostanra már aláírt a gyári Ducatihoz.

„Azzal, hogy felkerültem a Lenovo csapatba, egy álmom vált valóra.” – fogalmazott a 24 éves olasz.

„Az, hogy megkaptam ezt a helyet, még inkább növeli a motivációmat. Kemény küzdelmekre számítok 2023-ban, mert most még nagyobb a nyomás rajtam. Öröm lesz Pecco csapattársának lenni. Gyerekkorunk óta harcolunk egymással, és sok sorozatban kerültünk szembe egymással, de jövőre először leszünk csapattársak. Majd meglátjuk, hogy ez hogyan fog működni.”

„Biztos vagyok benne, hogy nem volt könnyű döntés a Ducati számára, mert Jorge is gyors versenyző. Tudom, hogy az eddigi 2022-es szezonomban nem mindig volt konstans a teljesítményem. Ezen szeretnék javítani a következő versenyeken. Szeretnék a jövőben is következetes lenni, hogy komoly világbajnoki esélyessé válhassak.”

Bagnaia jelenleg egyértelműen a legjobb Ducati-pilóta az olaszoknál. Mit tanulhat tőle Bastianini:

„Sokat tanulhatok tőle. Rendkívül gyors, és nagyon jól menedzseli a hétvégéit. Másrészt ő is tanulhat tőlem valamit. Meglátjuk, mit tudunk elérni a következő szezonban.”

Közben kiszivárgott, hogy Bastianini értékes csapatfőnöke, Alberto Giribuola, aki éveken át sikert sikerre halmozott Dovizioso mellett, nem fog Bastianinivel együtt a Ducati gyári csapatához kerülni. Gigi Dall’Ignával korábban voltak nézeteltérései, ezért elemzőként és fejlesztőként megy a KTM-hez.

„Alberto fontos személy volt számomra az elmúlt két évben. Elvégre hosszú ideig dolgozott Andrea Doviziosóval, és rengeteg tapasztalattal rendelkezik. Alberto sok tudását átadta nekem. Ez segített abban, hogy jó MotoGP-pilótává váljak. Hogy mit fog tenni a jövőben, azt nem tudom megmondani.”

A SPEEDWEEK.com a hétvégén számolt be róla: A Ducati Corse a korábbi Zarco csapatfőnököt, Marco Rigamontit bízta meg Bastianini útjának további egyengetésével 2023-ra.

Gino Rea állapota korántsem megnyugtató

Korábban többször hírt adtunk Gino Rea állapotáról, aki 2022. augusztus 6-án, a japán Suzuka 8 órás Endurance Világbajnokság szombati fordulójának edzésén szenvedett súlyos balesetet. A család először beszélt arról, hogy mekkora a gond a versenyzővel.

Gino Rea testvére, Shannon Rea egy adományozó oldalt hozott létre, hogy finanszírozni tudják a sokáig tartó kezelést. Az oldalon részletesen leírják jelenlegi állapotát.

„Gino bukásának következtében kómába esett. Légi úton azonnal a Mie Prefektúra Általános Orvosi Központjába szállították, életveszélyes állapotban. Ekkor közölték a hírt a családjával, hogy életveszélyes állapotban van. A Mie Prefektúra csapata megállapította, hogy súlyos duzzanat és vérzés van az agyában. Úgy döntöttek, hogy a legjobb, ha kómában tartják, hogy megelőzzék a további duzzanatokat és csökkentsék a magasra emelkedő hőmérsékletet. A következő 48 óra kritikus volt a versenyző számára.

Ahogy teltek az órák, a család és a barátok aggódva várták, hogy megtudják, mi a diagnózis Azt mondták, hogy Gino traumás agysérülést szenvedett. Ezen kívül C2- és C7-csonttörése, bal kulcscsonttörése, bordatörése és a tüdő zúzódása is volt. Gino összesen 7 napig feküdt kómában. Nagyszerű orvosi csapat és szerető családja vigyázott rá, akik Japánba utaztak, hogy mellette lehessenek. Mindenki számára hatalmas pillanat volt, amikor végre a javulás jeleit kezdte mutatni, és lassan kinyitotta a szemét, és mindannyiuknak válaszolt. Gino mindig is mentálisan és fizikailag erős ember volt. A kórházban dolgozó csapat azt mondta, hogy megdöbbentette őket, milyen jól felépült ilyen rövid idő alatt, és ezt az évek óta tartó kemény edzésnek és a magas fittségi szintnek tulajdonították.

Ginónál diffúz axonális sérülést diagnosztizáltak az elszenvedett ütközés következtében. Ez egy összetett agysérülés, amely hatással van a fizikai, kognitív és érzelmi funkciókra. Az, hogy valaki mennyire fog megváltozni, vagy hogyan fog felépülni az ilyen típusú sérülésből, egyénenként változik. Ezért kulcsfontosságú számunkra, hogy Gino megfelelő rehabilitációban részesüljön. Gino felépülése néhány hónapba vagy akár néhány évbe is beletelhet. Annak érdekében, hogy Ginónak a lehető legjobb esélyt adjuk a teljes felépülésre, a belátható jövőben szüksége lesz erre az intenzív rehabilitációra.

Az emlékek formálnak minket és tesznek azzá, akik vagyunk. Sajnos Gino rövid és hosszú távú memóriája nagymértékben károsodott, ezért professzionális terápiára van szükség ahhoz, hogy ezt ismét visszanyerje. Reméljük, hogy a neuropszichológusok segíteni tudnak majd neki abban, hogy emlékezzen életének fontos mérföldköveire, például arra, hogy hároméves korában először motorozott! Szüksége van arra, hogy képes legyen visszaemlékezni a motokrosszban töltött korai napjaira egészen az SPA EWC 24 órás versenyen elért dobogós helyezéséig, ahol mindig szórakoztatta a közönséget. A legfontosabb, hogy Gino emlékezzen azokra a csodálatos pillanatokra, amelyeket a családjával és barátaival töltött.

Mint sokan tudjátok, Gino a lehető legteljesebben éli az életét, és mindig készen áll egy új kihívásra. Semmit sem szeretett jobban, mint az éveit azzal tölteni, hogy a világ minden táján versenyzett, mint például amikor 2009-ben megnyerte a SuperStock 600-as Európa-bajnokságot. Tavaly a doningtoni Brit Superbike versenyen mutatta meg tudását az esőben, két futamon is az 1. helyen végzett! Erre nem lett volna képes családja, barátai és rajongói támogatása nélkül szerte a világon, de most nagyobb szüksége van ránk, mint valaha, hiszen eddigi legnagyobb kihívásába kezd.

Ahhoz, hogy Gino teljes mértékben felépülhessen, szükségünk van némi támogatásra, és a költséges rehabilitáció folytatására. Ahhoz, hogy Gino a legjobb eredményt érje el, szükségünk van a segítségedre!

Bármilyen kicsi is legyen, örökké hálásak leszünk a hozzájárulásáért.”

Az oldalon látható felajánlások szerint a motorsport paddockjai megmozdultak. Olyan versenyzők ajánlottak fel adományt Gino Rea felépülésére, mint Jack Miller, Miguel Oliveira, Alex Lowes, Jason O’Halloran, Tarran MacKenzie és sorolhatnánk a neveket a legkülönbözőbb bajnokságokból a MotoGP-től kezdve, a Superbike világbajnokságon keresztül a brit bajnokságig és EWC mezőnyéig. Egy ilyen széleskörű összefogással, bízunk a legjobbakban, hogy mihamarabb pozitív hírekről számolhassunk be Gino Rea állapotával kapcsolatban.

Nem csak Márquez tér vissza Aragónban

0

Kedden a Suzuki bejelentette, hogy Joan Mir „90 százalékos állapotban” érzi magát jó három héttel a lábsérülése után. Így ő is rajthoz áll a hétvégén.

Marc Márquez uralta a címlapokat visszatérése hírével, de egy másik MotoGP-világbajnok is harcra kész: leendő csapattársa, Joan Mir.

Az augusztus 21-én a Red Bull Ringen rendezett Osztrák GP negyedik kanyarjában történt horrorbalesetében Mir  bokacsontja és a jobb bokájának szalagjai sérültek meg. A 25 éves mallorcai versenyző ezért kihagyta a nagydíjat és a misanói teszteléseket. Hétvégén azonban újra nyeregbe száll. Ezt kedden jelentette be a Suzuki.

A kétszeres világbajnoknak eredetileg 15 nap pihenőt írtak elő. Három héttel a baleset után, orvosával, Dr. Juan Garcías-szal konzultálva, most úgy érzi, készen áll a visszatérési kísérletre – feltéve, hogy a versenyorvosok is zöld utat adnak neki a csütörtöki kötelező ellenőrzésen.

„Nagyon boldog vagyok, hogy Aragónba jöhetek. Nem volt könnyű kihagyni egy versenyt, és otthon a tévében nézni.” – vallotta be Mir.

„Jól felépültem a bokasérülésemből, és úgy gondolom, hogy a hétvégén körülbelül 90 százalékos állapotban leszek, ami nem rossz. Már mehettem egy kicsit a motorral, hogy ellenőrizzem az érzést. Bár most még fájdalmaim vannak, azt hiszem, pénteken még jobban fogom érezni magam. A bokám elbírja a súlyomat, de persze megint egy kicsit más egy MotoGP-motoron ülni. Küzdeni akarok, és a legjobbamat akarom nyújtani.”