back to top
2025. július 08. 03:28
Kezdőlap Blog Oldal 643

Gerloff: Utálom ezt kimondani

0

Nem úgy alakul a 2022-es Superbike-világbajnokság az amerikai Garrett Gerloff számára, ahogyan azt remélte. A Magny-Cours-i találkozón azonban ismét felismerhetőek voltak a Yamaha versenyzőjének kvalitásai.

A Superbike-paddockban mindenki egyetért abban, hogy Garrett Gerloff idén messze a lehetőségei alatt teljesít. A 27 éves versenyző hét futam után mindössze 76 pontot szerzett. Egy éve még Gerloff volt a legjobb független versenyző a hetedik helyen.

A Yamaha versenyzője azonban Magny-Cours-ban mutatott egy bizonyos emelkedő tendenciát. Az amerikai szombaton az ötödik helyen végzett, ami eddigi legjobb Superpole-eredménye volt.

„Jó, hogy a Superpole-ban és az első futamon is az első ötben voltunk, jó úton haladunk. Ez volt az idei legjobb eredményem, még ha utálom is kimondani – remélem, hamarosan felállhatok a dobogóra.” – mondta Gerloff.

„A motoromon minden remekül működött. Volt néhány trükkös pillanatunk, de ez a versenyzés! Örültem, hogy nem estem el. Nyolc körrel a vége előtt kezdtem utolérni Bassanit, de sajnos gondjaink akadtak a gumikkal.”

„Vasárnap egy kicsit nehezebb volt, mert mindenki javított a tempóján. A Superpole futam amúgy is mindig hektikus és nehezen kezelhető a motor, de legalább sikerült a nyolcadik helyre javítanom, ami jobb, mint a semmi. Ez van, de tovább fogok küzdeni, és Barcelonára koncentrálok, ahonnan jó emlékeim vannak 2020-ból.”

Crutchlow: Nehéz lesz versenyképesnek lenni

0

A Yamaha tesztpilótája, Cal Crutchlow fő célja a MotoGP világbajnokságba való visszatérése során az, hogy jól érezze magát. Razlan Razali csapata bízik a 36 éves brit tapasztalatában.

Cal Crutchlow 2021. szeptember 12-én Aragónban Viñales helyettese volt a gyári Yamaha csapatban, ahol az eddigi utolsó MotoGP-futamon indult, és a 16. helyen végzett, így lemaradt a pontszerzésről. Egy évvel később a háromszoros MotoGP-győztes ugyanebben a pozícióban tér vissza a versenyzéshez, ezúttal Andrea Dovizioso utódjaként a WithU Yamaha RNF csapatnál. Az olasz másfél héttel ezelőtt Misanóban vonult vissza.

Cruchtlow mostantól a szezon utolsó hat versenyén indul Razlan Razali csapatában, ahol a Yamaha tesztpilótája már a tavalyi spielbergi kettős versenyen is beugrott Franco Morbidelli helyére.

„Nagyon várom már, hogy a tavalyi két futam után ismét csatlakozhassak a csapathoz.” – hangsúlyozta a brit.

„Sok csapattagot ismerek a versenyzői éveimből, és jó lesz velük tölteni a szezon utolsó hat futamát – kezdve Aragónnal.”

„Aragón egy olyan pálya, amelyet nagyon jól ismerek a MotoGP-s éveimből. Egy éve versenyeztem utoljára a királykategóriában, és mindig jó visszatérni. Biztosan nehéz lesz versenyképesnek lenni, de ez nem jelenti azt, hogy nem fogok 100 százalékot adni. Úgy gondolom, hogy a csapat és a Yamaha szellemiségével mindenekelőtt jól fogjuk érezni magunkat, és remélhetőleg jó eredményeket fogunk elérni.”

A csapatfőnök Razali melegen üdvözölte Calt:

„Meggyőződésem, hogy a tapasztalata jót fog tenni az egész csapatnak, remélhetőleg pontot szerez a csapatnak, és megpróbál útmutatóként szolgálni Darryn számára, emellett pedig természetesen folytatja az M1 fejlesztését a Yamaha számára.”

„Izgatottan várjuk, hogy mit tanult a Yamahával az elmúlt két évben, mert elég sokat tesztelt.” – tette hozzá Wilco Zeelenberg.

Crutchlow a tesztcsapatból Silvano Galbuserát hozza a bokszba, ő veszi át Roman Forcada helyét.

„Sok éve ismerem Silvanót, és izgatottan várom, hogyan fognak együtt dolgozni.” – zárta gondolatait Zeelenberg.

MotoAmerica – Gagne és Petrucci osztoztak New Jerseyn

Hétvégén rendezeték a New Jersey Motorsport Parkban a 2022-es MotoAmerica Superbike bajnokság utolsó előtti állomását. Ahogyan a címben is írtuk, a bajnoki címért küzdő két versenyző: a címvédő yamahás Jake Gagne, és a trónkövetelő ducatis újonc Danilo Petrucci szerezték meg a két futam győzelmét. Lássuk, mi történt a fordulóban.

Időmérő

Az időmérő edzéseken a Supersport VB-ezüstérmes Patrick „PJ” Jacobsen szerezte meg a rajtelsőséget, az első sort a két gyári yamahás versenyző: Cameron Petersen és Jake Gagne tették teljessé – őket csupán egyetlen ezredmásodperc választotta el! A második sor elejéről indulhatott Danilo Petrucci, mellőle a privát yamahás Mathew Scholtz és a korábbi Grand Prix-menő Hector Barberá várták rajtlámpák kialvását.

Szombati futam

A futam összefoglalója:

A rajtot Petersen kapta el a legjobban, de Gagne a második körben átvette az elsőséget. A harmadik körben piros zászlóval megszakították a futamot, mivel Barbera alatt megadta magát a BMW, a spanyol versenyző pedig balesetveszélyes helyen kényszerült megállni.
Az újraindításnál Gagne az élreállt, őt követte szorosan Petersen, mögöttük jött Petrucci, akit azonban hamar leelőzött Scholtz, illetve a rajtelső PJ Jacobsen is. Később Gagne leszakította magáról a dél-afrikai márkatársait, akik egymással küzdöttek a második helyért.

A három yamahás élmenő: Gagne (1), Petersen (45), Scholtz (11) Fotó: Brian J. Nelson / Yamaha Racing

Öt körrel a vége előtt Petrucci le tudta előzni Jacobsent, Petersen pedig ki tudta védekezni Scholtz támadásait. Így kialakult az első öt végeredménye – a hatodik helyen Barberá futott be, mivel az újraindításnál ott tudott lenni.

Végeredmény:

1 Jake Gagne Fresh N Lean  YAMAHA 23:13.370
2 Cameron Petersen Fresh N Lean  YAMAHA 4.885
3 Mathew Scholtz Westby Racing YAMAHA 5.206
4 Danilo Petrucci Warhorse HSBK DUCATI 10.609
5 PJ Jacobsen Tytlers Cycle BMW 10.660
6 Hector Barbera Tytlers Cycle BMW 20.040
7 Hayden Gillim Disrupt Racing SUZUKI 21.280
8 Ashton Yates Scheibe Racing BMW 25.385
9 Jake Lewis M4 ECSTAR SUZUKI 30.042
10 Travis Wyman Tytlers Cycle BMW 36.590
11 David Anthony ADR Motorsports SUZUKI 51.926
12 Danilo Lewis Tecfil Racing BMW 54.967
13 Ezra Beaubier BST Racing BMW 54.995
14 Brandon Paasch Altus Motorsports SUZUKI 55.264
15 Hunter Dunham Hunter Dunham Racing YAMAHA 1:05.769
16 Jeremy Coffey Triple M SUZUKI 1:18.677
17 Nolan Lamkin Tom Wood Powersports BMW 1:18.988
18 Zachary Butler Redline-Moto YAMAHA 1 kör
19 Zachary Schumacher Tytlers Cycle BMW 1 kör
20 Michael Butler Redline-Moto YAMAHA 1 kör
Nem ért célba
DNF Corey Alexander Tytlers Cycle BMW
DNF Geoff May KWS HONDA
DNF Richie Escalante M4 ECSTAR SUZUKI
DNF Max Flinders Thrashed Bike Racing YAMAHA
DNF Eziah Davis CW Moto Racing YAMAHA
DNF Andrew Lee Chuckwalla Racing SUZUKI
DNF Jason Waters Edge Racing BMW
Nem rajtolt el
DNS Ryan Burke Burke Racing YAMAHA

 

Vasárnapi futam

Íme a vasárnapi futam összefoglalója:

A vasárnapi futamot vizes körülmények között futották, mivel a rajt előtt nem sokkal elkezdett esni az eső. Petrucci remek rajtot vett: az ötödik helyről indulva elsőként fordult az első kanyarba! Őt hamar üldözni kezdte Petersen, akiket Jacobsen követett harmadikként – de csak a második körig, amikor ugyanis eldobta a bajor vasat.

Petrucci hamar több másodperces előnyt motorozott ki, leszakítva magáról a hangvillásokat. Gagne-nak ezúttal esélye sem volt a győzelemre: a harmadik helyért csatázott Scholtz-al, aki hamar lehagyta őt, és Petersent vette üldözőbe a második helyért. Gagne-nek pedig hátralfelé kellett figyelnie: utolérte őt a korábbi BMW-modellel versenyző Ashton Yates. A futam legnagyobb drámája az utolsó előtti körben jött el, amikor is Petersen elcsúszott. Folytatni tudta a versenyt, de már csak az ötödik helyen tudott célbaérni. Ezáltal átadta a dobogós helyet a címvédő csapattársának – aki mögül két körrel a vége előtt esett ki Yates, így biztonságosan be tudta hozni a Yamahát, megmentve négy pontot az előnyéből.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danilo Petrucci (@petrux9)

Az idei első esős futamot tehát az esőmenő hírében álló Petrucci nyerte meg, megelőzve a privát yamahás Scholtz-ot és a gyári yamahás Gagne-t. Barbera a negyedik helyen futott be, megerősítve ezáltala bajnoki ötödik pozícióját.

Végeredmény:

1 Danilo Petrucci Warhorse HSBK DUCATI 21:58.351
2 Mathew Scholtz Westby Racing YAMAHA 6.643
3 Jake Gagne Fresh N Lean  YAMAHA 15.195
4 Hector Barbera Tytlers Cycle BMW 40.651
5 Cameron Petersen Fresh N Lean  YAMAHA 44.736
6 Jake Lewis M4 ECSTAR SUZUKI 59.915
7 Hayden Gillim Disrupt Racing SUZUKI 1:06.682
8 David Anthony ADR Motorsports SUZUKI 1:09.663
9 Jeremy Coffey Triple M SUZUKI 1:10.056
10 Brandon Paasch Altus Motorsports SUZUKI 1:14.145
11 Max Flinders Thrashed Bike Racing YAMAHA 1:17.102
12 Hunter Dunham Hunter Dunham Racing YAMAHA 1:21.670
13 Richie Escalante M4 ECSTAR SUZUKI 1:25.359
14 Nolan Lamkin Tom Wood Powersports BMW 1:34.771
15 Danilo Lewis Tecfil Racing BMW 1 kör
16 Eziah Davis CW Moto Racing YAMAHA 1 kör
17 Zachary Schumacher Tytlers Cycle BMW 1 kör
Nem ért célba
DNF Ashton Yates Scheibe Racing BMW
DNF Ezra Beaubier BST Racing BMW
DNF Andrew Lee Chuckwalla Racing SUZUKI
DNF Corey Alexander Tytlers Cycle BMW
DNF Travis Wyman Tytlers Cycle BMW
DNF PJ Jacobsen Tytlers Cycle BMW
Nem rajtolt el
DNS Jason Waters Edge Racing BMW
DNS Ryan Burke Burke Racing YAMAHA
DNS Zachary Butler Redline-Moto YAMAHA
DNS Michael Butler Redline-Moto YAMAHA
DNS Geoff May KWS HONDA

 

A 2022-es MotoAmerica Superbike bajnokság állása

A 2022-es MotoAmerica Superbike bajnoki címért folytatott harc továbbra is szoros: Gagne előnye mindössze négy pont a trónkövetelő Petruccival szemben! Amennyiben Petrucci el tudná hódítani a koronát, úgy a Ducati 1994, azaz 28 év (!) után nyerne ismét amerikai Superbike bajnokságot! A bolognaiak utolsó címét egy ifjú ausztrál, egy bizonyos Troy Corser nyerte szállította, mielőtt a világbajnokságot meghódította volna.
Mivel már csak egyetlen forduló van hátra az idei MotoAmerica bajnokságból, amelyen összesen 50 pont szerezhető, így a tabella harmadik helyén álló Cameron Petersennek már matematikai esélye sincs a bajnoki cím megszerzésére! A bronzérmére viszont veszélyt jelenthet honfi-és márkatársa, Mathew Scholtz.

Íme az első tíz helyezett, a teljes tabella itt tekinthető meg.

1 Jake Gagne Fresh N Lean YAMAHA 331
2 Danilo Petrucci Warhorse HSBK DUCATI 327
3 Cameron Petersen Fresh N Lean YAMAHA 272
4 Mathew Scholtz Westby Racing YAMAHA 255
5 Hector Barbera Tytlers Cycle BMW 173
6 PJ Jacobsen Tytlers Cycle BMW 141
7 Jake Lewis M4 ECSTAR SUZUKI 126
8 Richie Escalante M4 ECSTAR SUZUKI 117
9 Hayden Gillim Disrupt Racing SUZUKI 114
10 Ashton Yates Scheibe Racing BMW 109

 

A MotoAmerica Superbike szezonzáró fordulójára szeptember 23-25-én kerül sor az Alabama állambeli Barber Motorsports Parkban.

Lowes: Ez egy szolid hétvége volt

0

Magny-Cours keserű találkozó volt a Kawasaki számára. Alex Lowes azonban három negyedik helyezéssel zárt és a 2022-es Superbike-világbajnokság eddigi legjobb versenyhétvégéjét produkálta.

„Szerettem volna a dobogóra kerülni, de három negyedik hellyel ez egy szolid hétvége volt” – magyarázta Lowes.

„A legutóbbi barcelonai teszten változtattunk egy kicsit a Showa lengéscsillapítón, ami sokkal jobb érzést adott a kanyarból való kigyorsításnál. Ez volt az első versenyhétvége, ahol ezt használtuk. Szóval bíztam benne, hogy magasabb hőmérsékleten is tisztességes munkát fogok végezni.”

Lowes a Superpole-ban a második sor 6. rajtpozíciójáért küzdött, és a futamokon is csak az első körökben volt képes harcolni.

„A verseny elején az új gumikkal lemaradtam a többiekkel szemben, akik viszonylag könnyen meg tudtak előzni. Ettől eltekintve elégedett vagyok a hétvégével. A motorom nagyon jó volt a pálya egyes részein. Nem igazán tudtam jól előzni, majd elhúzni. A Superpole futamban Scott mögött voltam, és többször is megpróbáltam megelőzni, de nem jártam sikerrel. Aztán elkövetett néhány hibát, én pedig néhány gyors kör segítségével meg tudtam lépni tőle. Ezután hasonló tempót mentem, mint Johnny, ami jó jel. Elégedett vagyok. A verseny közepén azonban egy kicsit bepánikoltam, amikor az első gumi elkezdett csúszni – különösen a 3-as kanyarban. Miután nagyon elkopott, néhány körre még elég volt ugyan, így a végén újra támadni tudtam.”

Crutchlow visszatér – humora változatlan

0

A Yamaha tesztpilótája, Cal Crutchlow nem hazudtolhatja meg páratlan humorát, a Twitteren olyan Crutchlow stílusban jelezte, hogy versenyezni fog a hétvégén.

Cal Crutchlow a 2020-as szezon után visszavonult a MotoGP-től, mint állandó versenyző, de a háromszoros GP-győztest a Yamaha teszt- és cserepilótaként is bevetette az előző évben: 2021-ben a sérült Franco Morbidelli motorjának nyergébe pattant és a két spielbergi nagydíjon indult az akkori Petronas Yamaha csapatnál. Silverstone-ban és Aragónban aztán a Yamaha gyári csapatában szerepelt, mert ott Maverick Viñalest kellett helyettesíteni.

Most a brit visszatér a királykategóriába Dovizioso visszavonulása után versenyezni. Crutchlow a hétvégi Aragóniai GP-től kezdve az idei szezon végéig átveszi a WithU-RNF M1-esét.

Dovi úgy véli, hogy ezzel nem tett nagy szívességet Calnak. „Még nem láttam őt – és ez valószínűleg jó dolog” nevetett az olasz Misanóban. „Mert akkor biztosan sokat kellett volna hallgatnom. Jól érzi magát otthon.”

Valójában Crutchlow a múlt heti misanói kétnapos tesztelésen sem jelent meg, de a MotoGP mezőny legidősebb versenyzője a Twitteren jelentkezett hétfőn: „Tweeteljem ma, hogy ‘versenyhét van’, és szerdán posztoljak egy képet a repülőgépről az Instagramra? Elfelejtettem, mit kell tenni, ha az ember a nyáj tagja! Olyan régen nem voltam már a csordával” – kérdezte Cal a közönségtől.

BRÉKING: Marc Márquez Aragónban visszatér a versenyzéshez!

0

Bár ma reggel még kérdéses volt, hogy a katalán ász Marc Márquez mikor térhet vissza a versenyzéshez, a Repsol Honda kiadott egy sajtóközleményt, amiben tudatták: MARC MÁRQUEZ A HÉTVÉGI ARAGÓNIAI NAGYDÍJON ISMÉT VERSENYEZNI FOG!

A múlt heti, kétnapos misanoi tesztet, valamint az otthonában, illetve az aragóniai gokartpályán egy CBR600-as Hondával végzett felkészülését követően Márquez és a Repsol Honda csapat meghatározta a visszatérés időpontját: az Aragóniai Nagydíj lesz az!

Marc Márquez utoljára a május végén, Mugelloban rendezett Olasz Nagydíjon állt rajthoz. Ezután egy hosszú kényszerszünet következett az idei szezonjában, mivel az Amerikai Egyesült Államokba utazott, ahol ismét megműtötték a karját – amitől azt remélik, hogy visszanyeri a régi formáját. A műtétet szigorú pihenés és rehabilitáció követte, a karjának állapotát pedig rendszeresen vizsgálták. A legutóbbi vizsgálatok alapján azonban arra jutottak, hogy Marc visszatérhet az aktív versenyzéshez.

Márquez célja a hétvégi nagydíjon természetesen nem a jó eredmények hajszolása, hanem a versenykörülmények közötti motorozáshoz való visszaszokás lesz.

Marc ezt mondta a közösségi médiában közzétett videójában:
„Üdv mindenkinek! Széles mosoly az arcomon, ahogy láthatjátok! Ez azt jelenti, hogy ott leszek az Aragóniai Nagydíjon – természetesen versenyzőként! Miután beszéltem az orvosokkal és a csapattal, úgy láttuk, hogy a felépülésemet azzal segíthetem elő a legjobban, ha ezt motorozom, és minél több kilométert gyűjtök a jövő évre. Megfizethetetlen dolog, hogy ezt a Motorland Aragónban rendezett nagydíjon, nézők előtt tehetem! A szurkolásotok bizonyosan fel fog villanyozni engem az egész hétvégén. Alig várom a pénteket, hogy újra motorra ülhessek, és a gázt húzhassam!”

Razgatlıoğlu kiállt Rea mellett

0

Nyilvánvalóan minden szurkolónak és versenyzőnek megvan a véleménye a vasárnapi második főfutamon történt esetről, amikor Rea nemes egyszerűséggel kitette a pályáról riválisát, Álvaro Bautistát. Íme néhány vélemény a versenyzőktől.

Az elmúlt hétvége legmeghökkentőbb pillanata kétségkívül az volt, amikor a magny-cours-i második főfutam második körében Jonathan Rea nekiment a világbajnoki éllovas Álvaro Bautistának, és a spanyol a kavicságyban kötött ki.

Míg Rea utólag versenybalesetről beszélt, Bautista és Ducati-csapata, az Aruba.it még szándékossággal is megvádolta, és óvást nyújtott be a FIM Fellebbviteli Bíróságához.

A paddockban is vannak vélemények az esettel kapcsolatban, sokak számára a kawasakis átlépett egy határt.

Rinaldi is elmondta véleményét a manőverrel kapcsolatban. „A véleményem az esetről természetesen nem teljesen semleges, hiszen Álvaro csapattársa vagyok – jegyezte meg az olasz. „De mindenki látta, hogy mi történt. Véleményem szerint nem lehet ilyen manővert csinálni a verseny ilyen korai szakaszában. Talán ha az utolsó körökben harcolsz a győzelemért, akkor megtörténhet egy érintkezés. De még akkor is túl kemény lett volna. A verseny elején egyáltalán nem értem. De hát Álvaro elmondta a véleményét, Johnnynak is megvan az álláspontja. Én csak magamért motorozom, de szerintem ez túl sok volt.”

Rea csapattársa, Alex Lowes természetesen a Kawasaki versenyző szemszögéből értékelte az esetet. „Johnny beszúrt Álvaro belső oldalára, és bár mindenki azt hiszi, hogy Álvaro nem fékez nagyon későn, mégis megteszi” – jellemezte az angol. „Egyesek számára a manőver talán úgy tűnhetett, hogy Johnny megőrült, de meg kellett próbálnia abban a kanyarban, hogy utána jó utolsó szektort teljesítsen, és az egyenesben előtte maradjon. Johnny ezt tűzte ki célul, de amikor eljött az idő, az útjaik keresztezték egymást. Kicsit türelmetlen volt és hibázott. Kár Álvaro miatt, mert erős szezonja van, sokkal jobb, mint 2019-ben. Most sokkal kontrolláltabb, mint akkor volt. Végülis ilyen eset bármelyik versenyen, bármelyikükkel megtörténhet. Szombaton Álvaro késett egy kicsit, ezúttal Johnny volt az.”

A világbajnok Toprak Razgatlıoğlu meglepő módon a Kawasaki sztárja mellé állt. „Megnéztem a videót – nehéz, mert ilyen a versenyzés”mondta a török. „Johnny megpróbálta megelőzni őt. A sprintversenyen ugyanott kaptam el Álvarót. Tudod, hogy miért? Mert a Ducati gyorsulása hihetetlen. Sehol máshol nem tudod megelőzni. Csak a 13-as kanyarban. Johnny talán hibázott egy kicsit. Nem tudom pontosan, de nem akart összeütközni Bautistával, csak el akart menni mellette. Sajnos Álvaro bukott, biztos vagyok benne, hogy ez nem teszi boldoggá. Johnnynak meg kellett próbálnia.”

Nakagami és az LCR Honda 2023-ban is együtt

0

A mai napon bejelentette a Honda Racing Corporation, hogy egy évvel meghosszabbítottak Takaaki Nakagami szerződését. A japán versenyző így jövőre is Lucio Cecchinello csapatában húzza majd az aranyszárnyas motor gázmarkolatát.

Az LCR Honda csapat tweetjében látható fotón Nakagami a csapatfőnök Lucio Cecchinellóval, valamint a HRC igazgatójával, Tetsuhiro Kuwatával fog kezet.

A hosszabbítás értelmében Nakagami az LCR Honda két motorja közül a japán olajipari cég, az Idemitsu színeit viselő RC213V-n fog ülni jövőre is – csapattársa a kivonuló Suzukitól érkező Álex Rins lesz (az ő motorját egy másik olajcég, a Castrol szponzorálja).

A 30 éves, csibai születésű Nakagami 2018-ban debütált a királykategóriában az LCR Honda Idemitsu csapatnál, a 2023-as lesz a hatodik közös szezonjuk. Ezalatt Nakagami ötször lett az év legjobb privát versenyzője, egy rajtelsőséget és hét darab top 5-ös helyezést szerzett.

Nakagami azonban már 2014 óta együttműködik a Hondával és az Idemitsuval: négy szezont töltött a Moto2-es géposztályban az Idemitsu Honda Team Asia színeiben, amely során kilencszer állt dobogóra – ebből kétszer a legfelső fokára. (Korábban, az Italtrans Racingnél további öt dobogós helyet szerzett.).

Ezzel, illetve Luca Marini tegnapi leigazolásával már csupán egyetlen szabad hely maradt a MotoGP 2023-as mezőnyében: a Tech3-ból átalakuló GasGas Factory Racingnél kérdéses még Pol Espargaró csapattársának a személye – aki a pletykák szerint a Moto2-ből érkező Augusto Fernández lesz.

Takaaki Nakagami: „Nagyon örülök, hogy a 2023-as MotoGP szezonban is az LCR Honda Idemitsuval versenyezhetek. Hálás vagyok azért a támogatásért, amit az Idemitsu és a Honda nyújt nekem. Szeretnék köszönetet mondani a minidig nagyszerű rajongóimnak. Ez az évad nem igazán hozta az elvártakat, de keményen fogok dolgozni azért, hogy azt nyújthassam, amit kell. Három éve rendeztek utoljára Japán Nagydíjat. Alig várom, hogy a japán szurkolók előtt motorozhassak, és hallhassam, ahogy drukkolnak nekem.”

Koji Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke: „Örömmel tölt el, hogy a következő MotoGP szezonban is egytt harcolhatunk Takaaki Nakagamival. Az idei év kemény volt a HRC számára, de az ő elszántsága, amelyet a nehézségek ellenére minden egyes nagydíjon tanúsít, ösztönzőleg hat számunkra. A Honda támogatni fogja a csapatot, hogy a Nakagami és a rajongók által elvártakat nyújthassák. Szeretném külön megköszönni az Idemitsunak a támogatást.”

Márquez aragóniai indulása még kérdéses

0

Miközben még nem dőlt el, hogy Marc Márquez a hétvégén indul e a versenyen, a Honda versenyzője már Aragónban van – igaz, a CBR600RR-rel.

Augusztus 30-án és szeptember 2-án Marc Márquez már két motoros edzést is teljesített a Motorland Aragónban, majd a múlt hét keddi misanói teszten először ült vissza az RC213V-re, bő három hónappal a június 2-án végrehajtott, összességében negyedik felkarműtétje után.

A másfél napos tesztelésen összesen 100 kör megtétele után (kedd délután szünetet tartott) és Fabio Quartararo legjobb idejéhez képest 0,588 másodperces különbséggel a nyolcszoros világbajnok elégedett volt, de az esetleges aragóniai GP-n való részvételét nyitva hagyta. A Repsol Honda sztárja Misanóban még nem teljesített hosszú szakaszokat, és az izmai is fájtak a visszatérés után.

Négy körös etapokat teljesítettünk egyenként. Az utolsó próbálkozásnál hét kört tettem meg egymás után, hogy megértsem, hol van a határ – és rögtön rájöttem, hogy ez túl sok” – ismerte el Márquez szerda este Misanóban. „Most meg kell néznünk, hogyan viselkedik a karom a következő napokban. Két lehetőség van: vagy megmarad a fájdalom – vagy a fájdalom enyhül, és az izmok erősödnek. Csak vasárnap vagy hétfőn van értelme eldönteni, hogy megpróbálkozhatunk-e egy Aragónnal. Egyébként nyugodtnak kell maradnunk, és várnunk kell.”

Hogy segítsen neki a döntésben, a 29 éves spanyol ma (hétfőn) ismét a MotorLand Aragón gokartpályájára vitte a Honda CBR600RR-jét. Az edzésről aztán rövid videókat tett közzé Instagram-csatornáján. Egy szűkszavú „tesztnap” bejegyzésen kívül azonban további információkat nem árult el.

Arra a kérdésre, hogy Marc Márquez ott lesz-e a hétvégi Aragóniai Nagydíjon, ahol egyébként öt MotoGP-győzelmével ő a legeredményesebb pilóta, csak a Honda sajtóközleményében kap választ, valószínűleg kedden.

A világbajnokság promótere, a Dorna már ideiglenesen felírta a nevét a csütörtöki, a versenyt megelőző sajtótájékoztató résztvevőinek listájára, de még mindig „még megerősítésre váró” megjegyzéssel.

Bagnaia felkerült a legnagyobbak listájára

0

Pecco Bagnaia zsinórban negyedik MotoGP-győzelmével feliratkozott a legnagyobbak listájára a világbajnokság történetében.

Francesco „Pecco” Bagnaia Assen, Silverstone és Spielberg után sorozatban negyedik MotoGP-diadalát aratta Misanóban. A világbajnoki tabellán az olasz már csak 30 ponttal van lemaradva a világbajnok Fabio Quartararo mögött.

A Ducati világbajnoki reménysége az abszolút szupersztárok listájához csatlakozott a hazai pályáján, Misanóban aratott diadalával – ahol a 25 éves torinói versenyző az elmúlt években kétszer is bukott.

Korábban egyetlen Ducati-pilótának sem sikerült négy győzelmet aratnia zsinórban a MotoGP kategóriában. Ez a bravúr még Stonernek sem sikerült a Ducatival.

Az uralkodó ebben a statisztikában is Giacomo Agostini a maga tíz győzelmével – de Mick Doohan és Marc Márquez is egy szinten van vele. A legendás ausztrál 500 köbcentis kétütemű pilóta Doohan 1997-ben tízszer diadalmaskodott. A múlt keddi teszten visszatérő Márquez 2014-ben, második MotoGP-szezonjában szintén tízszer győzött zsinórban. John Surtees és Mike Hailwood számára zsinórban hét győzelem volt a végállomás.

Bagnaia VR46-os főnöke és mentora, Valentino Rossi szintén hétszer nyert zsinórban a MotoGP világbajnokságon. Ez 2002-ben történt, amikor Rossi még Hondával versenyzett.