back to top
2025. július 08. 10:02
Kezdőlap Blog Oldal 644

Márquez aragóniai indulása még kérdéses

0

Miközben még nem dőlt el, hogy Marc Márquez a hétvégén indul e a versenyen, a Honda versenyzője már Aragónban van – igaz, a CBR600RR-rel.

Augusztus 30-án és szeptember 2-án Marc Márquez már két motoros edzést is teljesített a Motorland Aragónban, majd a múlt hét keddi misanói teszten először ült vissza az RC213V-re, bő három hónappal a június 2-án végrehajtott, összességében negyedik felkarműtétje után.

A másfél napos tesztelésen összesen 100 kör megtétele után (kedd délután szünetet tartott) és Fabio Quartararo legjobb idejéhez képest 0,588 másodperces különbséggel a nyolcszoros világbajnok elégedett volt, de az esetleges aragóniai GP-n való részvételét nyitva hagyta. A Repsol Honda sztárja Misanóban még nem teljesített hosszú szakaszokat, és az izmai is fájtak a visszatérés után.

Négy körös etapokat teljesítettünk egyenként. Az utolsó próbálkozásnál hét kört tettem meg egymás után, hogy megértsem, hol van a határ – és rögtön rájöttem, hogy ez túl sok” – ismerte el Márquez szerda este Misanóban. „Most meg kell néznünk, hogyan viselkedik a karom a következő napokban. Két lehetőség van: vagy megmarad a fájdalom – vagy a fájdalom enyhül, és az izmok erősödnek. Csak vasárnap vagy hétfőn van értelme eldönteni, hogy megpróbálkozhatunk-e egy Aragónnal. Egyébként nyugodtnak kell maradnunk, és várnunk kell.”

Hogy segítsen neki a döntésben, a 29 éves spanyol ma (hétfőn) ismét a MotorLand Aragón gokartpályájára vitte a Honda CBR600RR-jét. Az edzésről aztán rövid videókat tett közzé Instagram-csatornáján. Egy szűkszavú „tesztnap” bejegyzésen kívül azonban további információkat nem árult el.

Arra a kérdésre, hogy Marc Márquez ott lesz-e a hétvégi Aragóniai Nagydíjon, ahol egyébként öt MotoGP-győzelmével ő a legeredményesebb pilóta, csak a Honda sajtóközleményében kap választ, valószínűleg kedden.

A világbajnokság promótere, a Dorna már ideiglenesen felírta a nevét a csütörtöki, a versenyt megelőző sajtótájékoztató résztvevőinek listájára, de még mindig „még megerősítésre váró” megjegyzéssel.

Bagnaia felkerült a legnagyobbak listájára

0

Pecco Bagnaia zsinórban negyedik MotoGP-győzelmével feliratkozott a legnagyobbak listájára a világbajnokság történetében.

Francesco „Pecco” Bagnaia Assen, Silverstone és Spielberg után sorozatban negyedik MotoGP-diadalát aratta Misanóban. A világbajnoki tabellán az olasz már csak 30 ponttal van lemaradva a világbajnok Fabio Quartararo mögött.

A Ducati világbajnoki reménysége az abszolút szupersztárok listájához csatlakozott a hazai pályáján, Misanóban aratott diadalával – ahol a 25 éves torinói versenyző az elmúlt években kétszer is bukott.

Korábban egyetlen Ducati-pilótának sem sikerült négy győzelmet aratnia zsinórban a MotoGP kategóriában. Ez a bravúr még Stonernek sem sikerült a Ducatival.

Az uralkodó ebben a statisztikában is Giacomo Agostini a maga tíz győzelmével – de Mick Doohan és Marc Márquez is egy szinten van vele. A legendás ausztrál 500 köbcentis kétütemű pilóta Doohan 1997-ben tízszer diadalmaskodott. A múlt keddi teszten visszatérő Márquez 2014-ben, második MotoGP-szezonjában szintén tízszer győzött zsinórban. John Surtees és Mike Hailwood számára zsinórban hét győzelem volt a végállomás.

Bagnaia VR46-os főnöke és mentora, Valentino Rossi szintén hétszer nyert zsinórban a MotoGP világbajnokságon. Ez 2002-ben történt, amikor Rossi még Hondával versenyzett.

Bassani: Erősebb vagyok, mint tavaly

0

A Ducati versenyzője, Axel Bassani a szombatihoz hasonlóan vasárnap is Top3-as eredményt ért el a Superbike világbajnokság fő futamán Magny-Cours-ban. Az olasz öröme nagy volt, ahogy az önbizalma is.

Bassani tavaly ünnepelhette első dobogós helyezését a világbajnokságon. Szombaton és vasárnap a Ducati versenyzője két harmadik helyet tett hozzá. Ezzel a világbajnokság hatodik helyére lépett előre.

„Próbáltam elöl maradni a versenyben, de Michael és Toprak többet tudott. Nagyon boldog vagyok, mert két dobogós helyezés egy hétvégén hihetetlen számomra és a csapatom számára.” – lelkendezett Bassani a verseny után.

„Most óta jó lépést tettünk. A szezon hátralévő részére most már jó a felállásunk. Megvan a lehetőség, hogy így folytassuk.”

„Erősebb vagyok, mint tavaly. Most már tudom, miért versenyzek jól. Most keményebben fékezünk, és korábban lépünk a gázra.” – viccelődött az olasz.

„Nekem is csak két lábam, két kezem van…Nagyon jó érzésem van a Ducatival kapcsolatban. Hogy ugyanilyen sikerrel járnánk-e egy másik motorral, arra nem tudok válaszolni. Nehéz megmondani, ha nem ismered a motort.”

„Nem szeretem a Superpole futamot. Vasárnap a bemelegítés, a Superpole futam, majd a fő futam következik, nincs sok idő. Egyszerűen nem tetszik.” – jegyezte meg kritikusan Ducati versenyzője.

A Bestia készen áll, hogy meghódítsa a tengerentúli helyszíneket

0

Enea Bastianini nagyon várja azokat a helyszíneket, ahol a koronavírus miatt még nem tudott bizonyítani a Ducatival.

A hétvégi Aragóniai Nagydíjjal intenzív hetek kezdődnek a MotoGP versenyzői számára, hiszen három versenyt rendeznek egymás után – ebből kettőt a tengerentúlon.

„Biztosan nehéz lesz a triplázás, de motiváltak vagyunk.” – tekintett előre magabiztosan Enea Bastianini a spielbergi pole pozíciója és a hazai futamon, Misanóban elért második helye után.

Egy biztos: a MotorLand Aragón fekszik Bastianininek, már öt dobogós helyezést gyűjtött ott a kisebb kategóriákban (hármat a Moto3-ban és kettőt a Moto2-ben). Tavaly MotoGP-újoncként (még az Avintia csapatnál) a 6. helyen végzett.

Bár a „Bestia” 2016-ban megnyerte a Moto3-as versenyt Motegiben, de az elmúlt két évben mind a japán helyszín, mind Buriram törlésre került a koronavírus miatt. A Ducati leendő gyári versenyzője tehát a következő hetekben először fedezi fel ezt a két pályát MotoGP-motorral.

„Nagyszerű érzéseim vannak Aragónnal kapcsolatban, és tavaly jól teljesítettem a MotoGP géposztályban való debütálásom alkalmával. Japánban és Thaiföldön újra fel kell fedeznem a Ducatit, de úgy gondolom, hogy jelenleg minden körülmények között gyorsak tudunk lenni” – hangsúlyozta Bastianini.

„A cél az, hogy a lehető legjobban fejezzük be ezt a triplázást.”

Hivatalos, de nem meglepő: Marini marad a Mooney VR46-nál

0

Senki sem kételkedett benne, de most a Mooney VR46 Racing Team hivatalosan is megerősítette: Luca Marini a 2023-as MotoGP-szezonban Marco Bezzecchi mellett a Rossi-csapat színeiben fog versenyezni továbbra is.

Múlt csütörtökön a VR46 bejelentette, hogy Marco Bezzecchi már alá is írta kétéves, 2023 végéig szóló szerződését. Ezt követte hétfőn csapattársa, Luca Marini bebiztosítása, aki az utóbbi időben zsinórban három  Top5-ös eredményt ért el, de – „Bezzel” ellentétben – még mindig vár az első MotoGP-pódiumára.

„Nagy örömmel jelentem be, hogy 2023-ig meghosszabbítottam a szerződésemet a Mooney VR46 Racing Team-mel” – hangsúlyozta a 25 éves Marini.

„Fontos, hogy folytonosságot biztosítsunk a csapatnak és a Ducatival közös projektnek. Mi egy újonc csapat vagyunk, ez az első évünk, amikor mindannyian együtt dolgozunk. Folytatjuk ezt a munkamódszert, hogy idén és a jövőben is élvezhessük az eredményeinket a bátyámmal együtt, akinek köszönöm ezt a lehetőséget, ahogyan az Akadémiának is, aminek tagjai mindig mellettem álltak.”

„A cél az, hogy a lehető legjobban fejezzük be a jelenlegi szezont, és jövő januártól erősen folytassuk: Minden versenyen olyan helyezésekért akarunk küzdeni, amelyek számítanak – a dobogóért és a győzelemért -, és szeretnénk beleszólni a legjobb független csapat címéért folytatott küzdelembe.”

 

Daniel Ricciardo Rossi 2008-as sisakját idézte fel Monzában

0

Daniel Ricciardo nem mindennapi sisakfestéssel indult Monzában – Valentino Rossi tiszteletére 2008-as sisakját idézte meg.

2021-ben az ausztál Daniel Ricciardo nyerte a futamot Monzában. 2022-re egy különleges sisakfestéssel készült, nem más pályafutására emlékezve, mint Valentino Rossiéra. Az ausztrál „Méhészborz” nagyon izgatott volt a különleges sisak felfedésének pillanatában. Mondatait olaszul kezdte, ezzel hízelegve Vale rajongóinak:

„A versenynapra tartogattam ezt a sisakot, amellyel egy olasz motorversenyző-legenda, a megismételhetetlen Valentino Rossi előtt tisztelgek. Talán még sokan emlékeztek, hogy egy hasonló festést viselt Mugellóban 2008-ban. Nem tudom, hogy vagyok-e annyira szép, mint Valentino, de mindenképpen vicces. Izgatott vagyok, mert a negyedik helyről rajtolhatok. Remélem, így fog kinézni az arcom, amikor áthaladok a célvonalon.”

Sajnos nem így történt, hiszen az ausztrál nem tudott célba érni a versenyen. Sisakfestése azonban minden Valentino Rossi szurkoló szívét megdobogtatta.

Íme Valentino Rossi 2008-as sisakja: 
Valentino Rossi 2008
Fotó: MotoGP Media

És Ricciardóé:

Rinaldi: Ez egy nagyon fontos dobogó

0

A Ducati gyári pilótája, Michael Ruben Rinaldi a dobogón végzett a Superbike-világbajnokság második fő futamán vasárnap Magny-Cours-ban.

Sikeres napot zárt Michael Ruben Rinaldi Magny-Cours-ban, hiszen az olasz a második helyen végzett a futamon. Rinaldi számára ez volt a harmadik dobogós helyezés a 2022-es Superbike szezonban, a világbajnokságban a 4. helyen áll, közvetlenül Bautista, Razgatlioglu és Rea mögött.

„Néhány futam óta tudjuk, hogy van bennünk potenciál, de még soha nem tudtunk dobogós helyezést elérni” – mondta Rinaldi az interjúban. „Végre ez egy feloldás a magamra helyezett nyomás alól. Megvoltak a lehetőségeim, hogy jó eredményeket érjek el, a Mostban és a szombati futamon is hibáztam, de a sebességem megvolt. Nagyon boldog vagyok.”

A 26 éves versenyző ezután a futamáról beszélt. „A verseny közepe felé nagyon keményen nyomtam, mert el akartam szakadni a csoporttól. De Toprak követett engem, ő tudott egy kicsit spórolni a gumikkal. Amikor megelőzött, ismét mindent beleadtam, de az utolsó körökben hibáztam. A hátsó guminak sajnos teljesen vége volt. Az utolsó előtti körig nyomtam, de második voltam, aztán már csak a pozíciót menedzseltem. Topraknak több volt a tarsolyában a végén. Kár, mert szerettem volna nyerni.”

„Ez egy nagyon fontos dobogó, még soha nem voltam a pódiumon Magny-Cours-ban. Nagyon fontos a jövőre nézve”tudja a Ducati versenyzője. „A csapat és a Ducati mindig támogat engem. Ez a második évem ennél a csapatnál, és ők tették lehetővé számomra mindezt. Nem akarok panaszkodni dolgokra vagy kívülről jövő nyilatkozatokra, egyszerűen csak hálás vagyok mindenért.”

Aegerter: Ez egy hihetetlenül fontos győzelem volt

A magny-cours-i második futamon Dominique Aegerter elképesztőt ment a verseny második felében. Győzelmet aratott, amivel 19 pontra növelte a Supersport-világbajnokságban mosti nullázása után lecsökkent előnyét.

A szombati első futamon a világbajnok Domi Aegerter szerencsétlenségére piros zászlóval véget ért a verseny 7 körrel a hivatalos leintés előtt. Köztudottan a svájci a futamok utolsó harmadában a legerősebb.

A második futamon sokáig úgy tűnt, hogy Aegerternek esélye sem lesz a győzelemre, de a dobogó is nagy kihívásnak tűnt. A rajtrács 5. helyéről indulva egy időre a 8. helyre esett vissza, de elképesztő tempót diktálva végül odaért az élre. A verseny végén megelőzte a sokáig vezető Lorenzo Baldassarrit, aki az utolsó körben megcsúszott, miközben megpróbált ellentámadásba lendülni. Bár az olasz folytatni tudta, végül csak az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót. Aegerter így 19 pontra növelte előnyét az összesített tabellán. A futam bizonyos szakaszaiban arra is volt esély, hogy a hétvégét úgy fejezik be, hogy Baldassarri 10 pontos előnnyel érkezik a következő fordulóra.

„Ez egy hihetetlenül fontos győzelem volt, nagyon örülök neki” – jegyezte meg Aegerter. „Ahogy szombaton, úgy most is nagyon kínkeservesen indult a verseny, mert a második sorból való rajtpozícióm messze nem volt ideális. Így már a startnál nehéz dolgom volt, különösen azért, mert az első körökben néhányszor elég kívülre szorított néhány másik versenyző. Ennek eredményeképpen a nyolcadik helyre estem vissza. Aztán észrevettem, hogy az elöl lévő versenyzők elkezdték nyomni és elhúzni. Természetesen szerettem volna minél hamarabb felvenni velük a versenyt, de nagyon nagy tempót mentek. Végül sikerült felzárkóznom, a hátrányom a három másodpercet is elérte. A tempóm hihetetlen volt. Egyik pillanatban sem adtam fel a versenyt, a végsőkig küzdöttem. Amikor utolértem az élcsoportot, gyorsan át is tudtam venni a vezetést, és meg is tudtam védeni a célig.”

A svájci így folytatta: „A Baldassarrival való küzdelem a végén nagyon izgalmas volt. Neki nagyon gyors motorja van, míg nekem a fékezésben volt előnyöm. De minden egyenesben szinte mindig mellettem volt. Balda erős versenyző, és egy jó csapatban versenyez. A szezon végéig biztosan látunk még néhány ilyen versenyt. A harmadik hely után, ami természetesen nem volt rossz eredmény, ez a győzelem még nagyobb jelentőséggel bír. A legfontosabb, hogy egy kicsit növelni tudtuk az előnyünket a bajnokságban. A hétvége után szükségem van egy kis pihenésre, mert az elmúlt tíz nap nagyon kimerítő volt, különösen érzelmileg. Emellett a MotoGP-teszt fizikailag is megviselt. Ma este lesz egy kis ünneplés a jól megérdemelt szünet előtt.”

Redding: Több tapadás kell

0

A BMW gyári versenyzője, Scott Redding kétszer is az első hatban végzett a Superbike-világbajnokság vasárnapi futamain Magny-Cours-ban, de retteg a következő, barcelonai versenytől.

„Nem volt rossz, de a kigyorsításokon veszítettem Álvaróhoz képest az első futamon. Ez az egyik gyenge pontunk, de nem tudjuk könnyen megváltoztatni, mert ahhoz a motoron is változtatnunk kellene” – magyarázta Redding.

„Több tapadásra van szükségünk a kanyarból kijövet.”

„Mégis elégedett vagyok a futammal. Amikor a kigyorsításnál problémák adódtak, még mindig túlmelegedett az első gumiabroncs. Volt néhány kritikus pillanatunk, aztán azt mondtam magamnak, hogy elég volt. Amikor Jonathan megelőzött, megpróbáltam tartani a tempót. Nagyon nehéz volt.”

Miért volt sokkal jobb az eredmény az első futamon, mint vasárnap?

„Mindannyiunknak nagyon kevés pályaidőnk volt, ami szombaton nekem, mint versenyzőnek kedvezett. Most mindenkinek volt ideje dolgozni az elektronikán és a beállításokon. Két srác is a kavicságyban végezte szombaton. Jól indultam, de aztán mindenki úgy ment, ahogy akart. Nagyon nehéz volt. Akkor rossz helyzetben voltunk a támadáshoz.”

Hogyan tekint az angol a következő, katalán futam elé?

„Barcelona az egyik legnehezebb verseny lesz számunkra. Szenvedek a hosszú kanyarokban, de van mit tanulnunk. Voltunk már ott tesztelni más srácokkal. Csak együtt kell dolgoznunk és fejlődnünk, különösen a jövő évre. A Barcelona esetében talán vissza kell lépnünk egy egyet.”

Rea: Nem volt szándékos

0

Szándékos vagy versenybaleset? Az Álvaro Bautistával Magny-Cours-ban történt ütközése után a Kawasaki sztárja, Jonathan Rea nyilatkozott a vádakról.

Az incidens a 2. körben történt: Toprak Razgatlıoğlu vezette a versenyt, és Jonathan Rea a 15-ös kanyar bejáratánál Oldalról belement Álvaro Bautistába, és kitette őt a versenyből. A spanyol a kavicságyban kötött ki, Rea ezért a manőverért hosszú körös büntetést kapott, de ez csak kb. 2,5 másodpercébe került. Az északír végül az ötödik helyen végzett és tizenegy bajnoki pontot gyűjtött, míg Bautista üres kézzel távozott.

„Belülre mentem, ő pedig visszatért a saját ívére, és összeértünk” – mondta Rea a Bautistával történt ütközést a saját szemszögéből. „Határon voltam, jól vettem a kanyart és elértem a kanyar csúcspontját. Sajnos ütköztünk, amit nagyon sajnálok. Nem ez volt a szándékom, ezt szeretném tisztázni. Részemről nulla rosszindulat volt. A futam után a többiekkel együtt elszabadultak az indulatok, és nekem úgy hangzott, mintha az lett volna a fejemben, hogy nekimegyek a kanyar előtt. Nem így volt, egyáltalán nem, én nem így versenyzek. Odamentem hozzá és bocsánatot kértem tőle. Elmondtam neki az én verziómat, és meghallgattam az övét.”

A 117-szeres futamgyőztes így folytatta: „A stewardoktól kaptam egy hosszú körös büntetést, nem értettem, hogy mi történt. De a versenybírók a manőverem miatt hozták meg ezt a döntést. A versenyem utána magányos volt, annyira le voltam maradva. Redding volt előttem, és rá koncentráltam. Hét körrel a vége előtt a tempóm egy kicsit jobb volt, mint az övé, de nem volt elég jó ahhoz, hogy a dobogó közelébe kerüljek. Lowes és Bassani túl messze voltak.”

Az Aruba.it Ducati csapat óvást nyújtott be Rea ellen a FIM Motoros Világszövetség Fellebbviteli Bíróságához, mert szerintük a manővere szándékos volt, a büntetés pedig túl enyhe.

„Nem mondhatok többet, mint hogy nem volt szándékos” – mondta a hatszoros világbajnok az újságírók szűk körében. „Nem vagyok meggondolatlan. Mindenkinek lehet a véleménye, de az én oldalamat is látni kell. Szomorú, hogy így gondolkodnak. Talán azért, mert az érzelmek elszabadultak, vagy mert védekezni akarnak. De ilyen a versenyzés, nagyon keményen küzdünk. Ilyen dolgok előfordulnak a versenyzésben – mint Assenben. Álvaro néha gyorsan mondja ki a véleményét. Ő is keményen hajt. A Superpole versenyen a saját motorjának szárnyával elkapta Toprak motorját. Ha ez egy milliméterrel arrébb történik eléri az első féket – és akkor bukik. Ilyen a versenyzés a világbajnokságon, nincs sok hibalehetőség.”

„Sajnálatos, hogy így gondolkodnak”mondta Rea a Ducati menedzsere, Marco Zambenedetti megjegyzéseiről. Elég tudatlan és tiszteletlen dolog azt mondani, hogy szándékosan csináltam ezt. Nem hiszem, hogy nagyon okos dolog, ha valaki magas pozícióban azt mondja, hogy szándékos volt. A stewardok adhattak volna egy keményebb büntetést is: dupla hosszú kör, tripla hosszú kör, fekete zászló, áthajtásos büntetés. De ez egy versenybaleset volt. Elfogadom a véleményüket a dolgokról, de ez az ő véleményük, nem az enyém. Nem kell többet mondanom, hogy bárkit is meggyőzzek az ártatlanságomról, nem tudom visszacsinálni az esetet. Keményen kell motoroznom a pozíciómért, egy versenybaleset történt, ilyen dolgok előfordulnak. Megkaptam a büntetésemet, nincs mit mondanom.”