back to top
2025. július 09. 20:31
Kezdőlap Blog Oldal 648

Magny-Cours: Rea és Razgatlıoğlu ezredre azonos időt értek el a kvalifikáción

0

Az edzés vége óriási izgalmakat tartogatott – Rea és Razgatlıoğlu ezredre azonos idővel zárták a Superpole-t. A kawasakis indulhat az első rajtkockából.

Továbbra is száraz időben és egyre javuló pályaviszonyok között indulhatott a Superbike kategória kvalifikációja.

Az edzés elején a Kawasaki párosa, Lowes-Rea sorrendben állt az élre, de mindenkinél érkeztek a piros szektorok. Razgatlıoğlu tudott a kezdeti szakaszban az élre állni.

A második etapra 5 perccel a leintés előtt indult el a mezőny, hogy folytassák a küzdelmet a pole pozícióért. Jöttek is a piros szektorok az SCQ abroncsokkal több versenyzőtől, megindult az utolsó roham a köridők javításáért. Rea tudott először nagyot javítani, fel is ugrott az élre.

A szezonban már megszokott vonatnak köszönhetően, húzta magával Reddinget, aki a második helyig küzdötte fel magát. Amikor úgy tűnt, már nem lesz izgalom az időmérésen, jött Razgatlıoğlu. A török ezredre azonos időt motorozott, mint Rea!

Mivel a kawasakis futotta meg először ezt az időt, így ő indulhat a pole pozícióból. Yamahás ellenfele indul mellőle, Redding pedig a harmadik helyről vághat neki a futamnak. Bautista végül a negyedik helyen fejezte be a Superpole-t, a második sort Gerloff és Lowes egészíti ki. A top10-be Rinaldi, Bassani, Baz és Öttl értek oda. A hondás versenyzők, Lecuona és Vierge a 13.-14. helyen várhatják a lámpák kialvását a délután első versenyen.

Magny-Cours – WSBK Superpole végeredménye: 
1 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 1’36.124
2 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’36.124 0.000
3 S. REDDING BMW Motorrad BMW 1’36.233 0.109
4 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’36.416 0.292
5 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 1’36.464 0.340
6 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 1’36.524 0.400
7 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’36.594 0.470
8 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’36.629 0.505
9 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’36.630 0.506
10 P. OETTL Team Goeleven Ducati 1’36.675 0.551
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’36.678 0.554
12 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’36.741 0.617
13 I. LECUONA Team HRC Honda 1’36.892 0.768
14 X. VIERGE Team HRC Honda 1’37.280 1.156
15 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’37.411 1.287
16 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’37.793 1.669
17 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 1’37.830 1.706
18 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 1’37.930 1.806
19 C. PONSSON Gil Motor Sport Yamaha 1’38.182 2.058
20 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 1’38.337 2.213
21 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Honda 1’38.635 2.511
22 L. MERCADO MIE Racing Honda Honda 1’38.804 2.680
23 O. GUTIERREZ Pedercini Racing Kawasaki 1’38.934 2.810
24 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’39.204 3.080

Magny-Cours – Caricasulo húzta be a pole pozíciót, Sebestyén 12.

Némi meglepetésre, Caricasulo nyerte a Superpole-t Magny-Cours-ban, Aegerter csupán az 5. helyre kvalifikálta magát.

A Supersport kategória kvalifikációját Can Öncü kezdte meg legjobban, de pár perc elteltével Aegerter állt az élre. Sebestyén Péter számára is erősen indult az edzés, folyamatosan első 10 környéki időket motorozott.

A Superpole felénél Caricasulo állt az élre. A második etapot így Caricasulo, Aegerter, Öncü sorrendben kezdte meg a mezőny.

Sebestyén Péter a második szakaszt is erősen indította, a 8. helyre ért fel, minimális lemaradással az élmezőnnyel szemben. Huertas gyújtotta be a rakétákat és 2,5 perccel a leintés előtt az élre állt, de érkezett Caricasulo és visszavette az első helyet (egy hatalmas mentést is bemutatva gyors köre alatt).

Nagyon szoros volt a mezőny, hiszen az első 15 versenyzőt 1 másodperc választotta el egymástól. A harmadik helyre Bulega ért oda ideiglenesen, megelőzve a tabellavezető, Aegertert. Az utolsó gyors körön a svájci legfőbb riválisa, Baldassari futott egy második helyet érő időt.

Caricasulo idejét senki nem tudta megverni, így ő indulhat a pole pozícióból. Mellőle Baldassari, és Huertas rajtolhatnak majd. A WSSP300-as kategória bajnoka, Huertas ezzel eddigi legjobb rajtpozícióját szerezte a középső kategóriában. Bulega, Aegerter, Van Straalen, Öncü, Bayliss, Verdoia és Cluzel végzett a top10-ben.

Sebestyén Péter végül a 12. helyen fejezte a kvalifikációt.

Magny-Cours: WSSP Superpole végeredménye: 
1 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1’40.565
2 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 1’40.662 0.097
3 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’40.692 0.127
4 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 1’40.819 0.254
5 D. AEGERTER Ten Kate Racing  Yamaha 1’41.015 0.450
6 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’41.067 0.502
7 C. ONCU Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’41.190 0.625
8 O. BAYLISS BARNI Spark Racing  Ducati 1’41.297 0.732
9 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’41.368 0.803
10 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’41.369 0.804
11 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 1’41.376 0.811
12 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha 1’41.433 0.868
13 R. DE ROSA Orelac Racing  Ducati 1’41.477 0.912
14 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’41.529 0.964
15 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 1’41.540 0.975
16 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’41.576 1.011
17 K. SMITH VFT Racing Yamaha 1’41.587 1.022
18 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto  MV Agusta 1’41.867 1.302
19 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 1’42.119 1.554
20 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 1’42.225 1.660
21 L. TACCINI Ten Kate Racing  Yamaha 1’42.230 1.665
22 I. VINALES D34G Racing Ducati 1’42.237 1.672
23 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing  Kawasaki 1’42.405 1.840
24 B. CURRIE Motozoo Racing Kawasaki 1’42.476 1.911
25 M. KOFLER CM Racing Ducati 1’42.522 1.957
26 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’42.525 1.960
27 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 1’42.764 2.199
28 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 1’43.037 2.472
29 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’43.191 2.626
30 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 1’43.972 3.407

Magny-Cours SSP300 – Steeman óriási körrekorddal az élen, Számadó 23.

Victor Steeman űridőt motorozva – 1 másodperccel megjavítva Huertas tavaly futott körrekorját – húzta be a pole pozíciót.

A pénteki váltakozó körülmények után a legkisebb kategória időmérő edzése száraz körülmények között kezdődhetett meg.

Rögtön az edzés elején Steeman már körrekordot motorozott, és folyamatosan érkeztek a piros szektorok a versenyzőktől. Számadó Máté az első próbálkozások után az előkelő 14. helyen állt.

A kvalifikáció felénél a mezőny nagy része egy bolyban motorozott, remélve, hogy a szélárnyékot kihasználva a lehető legjobb időt érhetik el. Mindeközben Victor Steeman azt a módszert választotta, hogy egyedül köröz a pályán és sorra döntötte meg saját és a pálya rekordját, majd ő is csatlakozott egy bolyhoz. A hollandot nem lehetett megfogni, 6 tizedes előnnyel zárta az edzést a második helyezett Geigerrel szemben. Steeman 1 másodperccel javította meg Huertas tavaly megfutott körrekordját. Dirk Geiger számára a második hely egyben legjobb SSP300-as időmérő eredményét is jelenti.

Az első rajtsort Gennai egészítette ki harmadik helyével. A második-harmadik sorért zajlott a csata a Superpole végéig. A top10-ben Sabatucci, Iglesias, Garcia, Mastraluca, De Cancellis, Mogeda és Diaz zártak. Számadó Máté a 23. pozícióban fejezte be a kvalifikációt.

Magny-Cours – WSSP300 Superpole végeredménye: 
1 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki
2 D. GEIGER Fusport-RT Kawasaki 0.661
3 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 0.961
4 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 1.060
5 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 1.159
6 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 1.223
7 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 1.353
8 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 1.584
9 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 1.602
10 A. DIAZ Arco Motor University  Yamaha 1.623
11 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 1.644
12 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 1.663
13 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 1.708
14 J. PEREZ GONZALES Smrz Racing kawasaki 1.713
15 T. KAWAKAMI AD78 Team Brasil Yamaha 1.730
16 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 1.912
17 P. SVOBODA Smrz Racing kawasaki 1.960
18 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 1.989
19 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 2.040
20 T. ALBERTO Fusport-RT  Kawasaki 2.043
21 DI SORA Team Flembo Kawasaki 2.067
22 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 2.168
23 SZÁMADÓ MÁTÉ MTM Kawasaki Kawasaki 2.382
24 F. ROVELLI Team BrCorse Yamaha 2.434
25 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 2.487
26 H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 2.571
27 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 2.591
28 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 3.532
29 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 4.053
Nem kvalifikálta magát:
NQ L. CHAIDRON Team Flembo Kawasaki 6.013

Rea esős körülmények közötti vezetési stílusát fejlesztette pénteken

0

Jonathan Rea arra használta a Superbike-világbajnokság magny-cours-i fordulójának első napját, hogy a ZX-10R-rel előrelépjen az esőben. Az időjárás azonban megnehezítette a hétvége menetét.

A váltakozó nedves és vizes körülmények között Jonathan Rea mindig a leggyorsabb versenyzők között volt pénteken Magny-Cours-ban. Az északír a Kawasaki csapatával együtt egy olyan programot épített fel, amely a nedves körülmények között való vezetési stílusának javítására összpontosított.

„A reggeli kivezető körön még jól éreztem magam, de sajnos nem sokkal később esőcseppek jelentek meg a sisakrostélyomon. Azt hittem, az FP1 még rendben lesz, de aztán jött az eső. Ez már csak így megy. Nagyon jól éreztem magam a vizes körülmények között. Amikor az FP1 teljesen vizes volt, akkor is a leggyorsabbak között voltunk” – számolt be Rea a délutáni interjúban.

Rea ezután hangsúlyozta: „Délután az esős beállításokkal indultunk, amikor a pálya felszáradt. Nagy gondjaink voltak itt 2020-ban, amikor száradt a pálya, akkor problémáink voltak a kanyarokban, és a tapadás is hagyott kívánnivalót maga után. Ezen a téren előrelépést értünk el.”

Egy esős péntek Magny-Cours-ban különösen nagy hatással van a következő napokra Franciaországban. Az időjárás-előrejelzés szerint szombatra sokkal jobb idő lesz, de a Superpole-t szinte edzés nélkül, szárazon kezdeni, majd a versenyt teljesíteni nem könnyű feladat. „Jó lett volna egy száraz edzés, mert nagy gumiválaszték áll rendelkezésünkre. Itt most fel kell dobnunk egy érmét, hogy döntsünk” – mondta a hatszoros Superbike-bajnok.

Arra a kérdésre, hogy volt-e értelme egyáltalán kimenni a pályára, Rea-nek elég egyértelmű válasza volt: „Volt a napnak értelme, különösen ezek miatt a hülye tesztelési szabályok miatt, amelyek szerint fél vagy egész napokat tesztelünk. Normális esetben a csapatok nem tesztelnek esőben, mert produktívan akarnak dolgozni. Ha télen megyünk Jerezbe, és esik az eső, nem megyünk, mert inkább megspóroljuk azokat a napokat” – mondta Rea.

„Azonban minden esős nap fontos, hogy megértsük a motor viselkedését ilyen körülmények között. Az is fontos, hogy a motorozási készségeket ilyen körülmények között is csiszoljuk” – folytatta Rea.

„Csak kár azokért, akiknek nincs tapasztalatuk ezekben a körülményekben. Van néhány kritikus terület ezen a pályán, különösen az első sikán bal oldalán, az 1-es kanyarban vagy a 3-as kanyarban. Ha ismered a pályát, akkor ismered ezeket a helyeket, és a legjobbat hozod ki belőle. Vannak olyan aszfaltcsíkok, amelyeknek sokkal nagyobb a tapadása nedves pályán.”

„Már nagyon várom a szombatot. A motorunk munkaablaka elég nagy. Hasznunkra kell váltanunk a tapasztalataimat, nem ez lenne az első alkalom számunkra” – mondta Rea. „De remélem, hogy legalább az FP3-ban jó időnk lesz. Nem túl jó dolog rögtön egy SCX gumit feltenni és elkezdeni legjobb időért menni anélkül, hogy előtte lett volna néhány száraz próbálkozásunk.”

Aegerter szeretné a pozitív energiákat sikerre váltani

Dominique Aegerter múlt hétvégén Misanóban megnyerte a MotoE világbajnoki címet. Most a Supersport mezőnyében húzza a gázt, a cél a világbajnoki címek duplázása.

Az elmúlt hétvégén Aegerter megszerezte a hőn áhított MotoE világbajnoki trófeát. Jutalmul ezután meghívást kapott a Suzuki gyári csapatától a keddi MotoGP-tesztre. A 31 éves versenyző 33 kört tett meg a GSX-RR-rel, és utána teljesen el volt ragadtatva.

„Izgalmas hetem volt, előbb MotoE bajnok lettem, majd MotoGP gyári motoron ülhettem. Számomra ez egyedülálló volt, nagyon érzelmes. Sok jó pillanat volt, amit örömmel hoztam ide” – mesélte Aegerter.

Mivel pénteken vegyes körülmények voltak Magny-Cours-ban, az eredmények inkább másodlagosak voltak. Aegerter végül a harmadik helyen végzett, 0,139 másodperccel lemaradva az élen záró szabadkártyás, Velentin Debise-től.

A világbajnoki éllovas beszámolt a franciaországi napjáról. „Hosszú és furcsa nap volt. Magny-Cours-nak megfelelő időjárási körülmények voltak. Ötször esett az eső, és ugyanígy ötször volt száraz a pálya. Reggel tettünk néhány kört esőben, de néhányat száraz pályán is. Délután az utolsó tíz percben már elég száraz volt, de így is 1,5 másodperccel lassabbak voltunk, mint tavaly” – mondta a Yamaha versenyzője.

„Szombaton egy jó kvalifikációval szeretnénk kezdeni” – folytatta Aegerter. „Persze nem lesz mindenkinek olyan könnyű megtalálni a megfelelő versenygumit, mert nem volt időnk arra, hogy a különböző abroncsokat egy versenytávon teszteljük. Remélem, hogy az időjárási körülmények egyenletesek lesznek.”

„Rengeteg rajongó és szponzor lesz itt, hogy támogasson, ami csodálatos. Megpróbálunk majd a dobogóért harcolni”zárta szavait a svájci.

Razgatlıoğlu: Megpróbálom megnyerni mindhárom futamot

0

A Superbike-világbajnok Toprak Razgatlıoğlu pénteken a vizes pályán Magny-Cours-ban küszködött a Yamaha beállításaival.

A Magny-Cours-i FP1-es idők nem jelentenek semmit, mert néhány perc után elkezdett esni az eső. Azok, akik nem mentek gyors kört rögtön az elején, messze lemaradtak a napi ranglistán, mivel az FP2 nedves pályán zajlott.

A Yamaha sztárja, Toprak Razgatlıoğlu az FP1-ben harmadik, az FP2-ben pedig tizedik lett. Az összesített időmérőn ez egyben a 3. helyet is jelenti, hiszen a 24 versenyzőből 18-an az FP1 elején állították be a legjobb idejüket.

„Furcsa nap, legalább tudtam gyakorolni vizes időben. Lassan megtaláltam az önbizalmamat, de Johnny nagyon gyors volt az esőben. Nem volt elég tapadásom, és ezért nem tudtam eléggé bedőlni a kanyarokba. Úgy néz ki, hogy szombat reggel ismét esni fog, akkor egy másik beállítást fogok kipróbálni.”

„Újra megpróbálom megnyerni mindhárom futamot” – fogalmazta meg céljait a török.

„Tavaly nagyon gyors voltam itt, sok adatunk van, és ismerjük a motort. Ugyanez a helyzet Johnnyval is. Ezért nem érdekel az időjárás, számomra semmin sem változtat. Nem tudom, mennyire leszek jó féktávon nedves pályán – szárazon mindig erős vagyok. Vegyes körülmények között is nagyon gyors vagyok slick-ekkel.”

 

 

Lowes: Előnyömre válhatnak a körülmények

0

A 2022-es Superbike-világbajnokság első edzésén Magny-Cours-ban Alex Lowes érte el a leggyorsabb időt pénteken. Reméli, hogy az időjárás szeszélyeit a maga javára tudja fordítani.

A Magny-Cours-i első edzésnapnak kevés jelentősége van a hétvége további része szempontjából. Az FP1 félig száraz, félig vizes volt, a második edzésen pedig teljesen eleredt az eső.

Alex Lowes ennek ellenére örülhet egy ritka pénteki legjobb időnek. A Kawasaki pilótája egyike volt azon kevés versenyzőknek, akiknek sikerült száraz kört teljesíteniük a délelőtt folyamán. A vizes FP2-ben Jonathan Rea csapattársa a harmadik legjobb idővel tündökölt.

„A probléma a vizes pályán az, hogy minden körben más-más körülményekkel találkozol. Általában elég jól megyek esőben, mindig is versenyképes voltam a Kawasakival, és sosem kell sok kör, hogy felgyorsuljak.” – mutatott rá Lowes.

Az angol azonban bizakodó a hétvége további részét illetően. Szombatra és vasárnapra az előrejelzések jobb időjárást jósolnak.

„Meg kell várnunk, hogyan alakul az időjárás. Arra számítok, hogy a szombat délelőtti FP3 vizes pályán lesz, majd a Superpole-ban száraz körülmények között fogunk versenyezni. Általában nem tart sokáig megszokni az új körülményeket – talán ezt az előnyömre tudom fordítani, de akkor nem használhatjuk a tavalyi beállításokat. Néhány módosítást kell végrehajtanunk. Ez most rosszabbul hangzik, mint amilyen valójában. Szerintem jól fog működni.”

 

Bautista: Nagy szerencsém volt

0

Amikor a Superbike-világbajnokságot vezető Álvaro Bautista a Magny-Cours-i második szabadedzésen bukott, és ismét a sérült jobb kezére esett, az Aruba Ducati csapatnál mindenkinek elakadt a lélegzete.

A Donington Parkban, július 16-án történt balesete során Álvaro Bautista elesett, és súlyos zúzódásokat, emellett szalagszakadást szenvedett. Nem tört el semmije, de a keze hetekig akadályozta.

„A kezem tökéletes, semmi gond.” – öntött tiszta vizet a pohárba Bautista, amikor péntek délután egy kis újságírói csoport kérdéseivel szembesült.

„Ugyanaz az oldal érintett, de semmi gond. Szerencsém volt, hogy nem sérültem meg újra.”

„Mivel nem volt tapadásom a kanyar kijáratánál, változtattunk valamit a beállításokon. Ez rögtön jobb volt, sokkal gyorsabban jöttem ki a kanyarból, de a következő előtt ugyanott fékeztem. A sebesség nagyobb volt – és ahelyett, hogy egyenesen mentem volna, megpróbáltam befordulni. Az én hibám.”

Bautista negyedik lett az FP1-en, ahol csak az első percekben volt száraz a pálya. A vizes FP2-ben ismét negyedik lett, de majdnem egy másodpercet veszített a leggyorsabb Jonathan Rea ellen.

„Nincs sok tapasztalatom a Ducatival itt a száraz pályán. 2019-ben az első száraz tapasztalatom az 1. futam volt. Doningtonban és Mostban tudtam egy kicsit támadni a körülményekhez képest, szóval ki tudja. Egy dolog biztos, ez egy nehéz pálya számomra.”

 

A motorsport is gyászolja II. Erzsébet királynőt

0

2022.09.08-án, 96 évesen, 70 évnyi uralkodás után II. Erzsébet, brit uralkodó életét vesztette.  Szerkesztőségünk is tiszteleg Őfelsége páratlan életútja előtt.

Korábban már érkeztek aggasztó hírek a királynő állapotáról, de az egész világot, így a motorsport világát is megrázta csütörtökön bejelentett halálhíre.

Amit valószínűleg kevesen tudnak… II. Erzsébet királynő motorozott

Mielőtt II. Erzsébet királynő lett, VI. György király legidősebb lánya a motorkerékpározással barátkozott rövid ideig. A második világháború utolsó napjaiban az akkor 19 éves hercegnő 1945 februárjában csatlakozott az ATS-hez (Auxiliary Territorial Service). Bár otthon lakott, és nem a laktanyában, az újonc társaival együtt, sofőrnek és szerelőnek képezte magát. Elérte az ifjú parancsnoki rangot, és a tanfolyam része volt az is, hogy megtanult katonai motorkerékpárt vezetni. Bár nem egyértelmű, hogy egy BSA vagy egy Royal Enfield 250-es nyergében készült róla az alább látható fénykép.

II. Erzsébet királynő volt az első nő a királyi családban, aki motorkerékpározott.

A motorsport gyászolja az elhunyt királynőt

A mostani hétvége a Brit bajnokság számára valószínűleg egy nagyon nehéz forduló lesz. Bár több sporteseményt töröltek Nagy-Britannia szerte II. Erzsébet halálának hírére, a brit motorversenyzők pályára fognak gurulni a hétvégén Snettertonban. Az alábbi közleményben erősítették ezt meg:

„A a brit motorkerékpár-versenyzés közössége tiszteleg Őfelsége, II. Erzsébet királynő inspiráló életútja és az Egyesült Királysághoz való páratlan hozzájárulása előtt.

A Kormányhivatal ma reggeli iránymutatásának közzétételét követően, valamint a Motorcycle Circuit Racing Board, a sorozat promótere/szervezője és a résztvevő csapatok közötti konzultációt követően a Bennetts Brit Superbike versenye Snettertonban a tervek szerint kerül megrendezésre ezen a hétvégén.

A tisztelet jeléül számos különleges eljárást vezetnek be, a szombati Superbike-futamok és a vasárnapi (első) futam előtt néma tiszteletadásra kerül sor a rajtrácson.

Minden csapatot és versenyzőt arra kérnek, hogy viseljenek fekete karszalagot és/vagy tegyenek ki emblémákat, hogy így tisztelegjenek Őfelsége, a királynő elhunyta előtt.”

II. Erzsébet halálának hírére a Brit Bajnokság logója azonnal feketébe borult.

A Forma-1 mellett a MotoGP is megemlékezett a királynőről:

A versenyzők sem maradtak ki a részvétnyilvánításból.

Magny-Cours: a szabadkártyás Debise a délután legjobbja, Sebestyén 14.

A Supersport világbajnokág második szabadedzését is megtartották Magny-Cours-ban, amelyen egy szabadkártyás versenyző lett a legjobb. Mondhatnánk, hogy némi meglepetésre, de amint megtudjuk, hogy ki az illető, rájövünk, hogy nem meglepetés.

A Superbike VB esős második edzése után a Supersport géposztály délutáni menetére ismét kisütött a nap. Egy versenyzővel máris csökkent a mezőny létszáma: a legendás francia yamahás csapat, a GMT94 négy versenyzőt indított ezen a hétvégén, ám Matthieu Gregorio első szabadedzésen bekövetkezett bukása miatt nem folytathatja a hazai bevetést.

Ezen is több bukás történt: elesett Yari Montella, Lorenzo Baldassarri, és Tom Booth-Amos is – utóbbi kétszer is!

Az első bukása után takarítani kellett a pályát, így a piros zászló előkerült hét percre.

Az edzés során többen is az élen álltak: Baldassarri, Booth-Amos, Kyle Smith és a délelőtti győztes Adrian Huertas is. Kevéssel a vége előtt úgy tűnt, hog Federico Caricasulo lesz a délután legjobbja, de a szabadkártyás Valentin Debise az utolsó pillanatban elorozta tőle az elsőséget.

Valentin Debise többszörös francia Supersport bajnok, aki a számtalan sikert ért már el a francia és a német Superbike- és Supersport bajnokságban, de a tavaly is többször ugrott már be a GMT94-hez. Ezért írtuk a bevezetőben, hogy az ő elsősége szabadkártyás létére nem meglepő.

Caricasulo lett tehát a második, a címvédő Dominique Aegerter a harmadik. A HUMDA által is támogatott Sebestyén Peti a 14. helyen zárt. Csapattársa, Lorenzo Baldassarri csak a 27. lett.

Délutánra mindenki javított, így a második szabadedzés végeredménye megegyezik az összetett eredménylistával is.

Második szabadedzés végeredménye:

1 V. DEBISE GMT94 Yamaha YAMAHA 1’41.776
2 F. CARICASULO Althea Racing DUCATI 1’41.799 0.023
3 D. AEGERTER Ten Kate Racing YAMAHA 1’41.915 0.139
4 A. HUERTAS MTM Kawasaki KAWASAKI 1’42.134 0.358
5 N. BULEGA Aruba.it Racing DUCATI 1’42.212 0.436
6 J. CLUZEL GMT94 Yamaha YAMAHA 1’42.334 0.558
7 H. SOOMER Dynavolt Triumph TRIUMPH 1’42.574 0.798
8 N. TUULI Reparto Corse MV AGUSTA 1’42.580 0.804
9 A. VERDOIA GMT94 Yamaha YAMAHA 1’42.629 0.853
10 K. SMITH VFT Racing YAMAHA 1’42.668 0.892
11 C. ÖNCÜ Puccetti Racing KAWASAKI 1’42.777 1.001
12 R. DE ROSA Orelac Verdnatura DUCATI 1’42.932 1.156
13 S. MANZI Dynavolt Triumph TRIUMPH 1’43.047 1.271
14 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. YAMAHA 1’43.335 1.559
15 Y. MONTELLA Puccetti Racing KAWASAKI 1’43.475 1.699
16 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team YAMAHA 1’43.482 1.706
17 O. BAYLISS BARNI Spark Racing DUCATI 1’43.499 1.723
18 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing KAWASAKI 1’43.529 1.753
19 I. VINALES D34G Racing DUCATI 1’43.674 1.898
20 B. SOFUOGLU Reparto Corse MV AGUSTA 1’43.810 2.034
21 U. ORRADRE MS Racing YAMAHA 1’43.874 2.098
22 B. CURRIE Motozoo Racing KAWASAKI 1’43.971 2.195
23 S. JESPERSEN Kallio Racing YAMAHA 1’44.121 2.345
24 M. KOFLER CM Racing DUCATI 1’44.285 2.509
25 O. VOSTATEK MS Racing YAMAHA 1’44.491 2.715
26 F. FULIGNI D34G Racing DUCATI 1’44.805 3.029
27 L. BALDASSARRI Evan Bros. YAMAHA 1’45.181 3.405
28 J. BUIS Motozoo Racing KAWASAKI 1’45.262 3.486
29 L. TACCINI Ten Kate Racing YAMAHA 1’45.759 3.983
30 P. HOBELSBERGER Kallio Racing YAMAHA 1’45.794 4.018
Mért kör nélkül
31 M. BRENNER VFT Racing YAMAHA
32 M. GREGORIO GMT94 Yamaha YAMAHA