back to top
2025. július 09. 10:42
Kezdőlap Blog Oldal 672

Márquez: A rajtrács végére kell néznem, hogy lássam a motorunkat

0

Marc Márqueznek még a saját Repsol Honda bokszába sem kellett ellátogatnia, hogy üzenjen a HRC-nek. Nyíltan beszél a szükséges változásokról a csapatnál, amelyhez megfigyelőként csatlakozik majd a hétvégén Ausztriában.

A spanyol a motogp.com-nak adott interjújában először a 2022-es MotoGP-címről mondta el gondolatait, és szimpatizált a világbajnokságot vezető és bajnok Fabio Quartararóval:

„Úgy tűnik, Pecco most nagyon jól megy. Ausztria egyébként is az egyik kedvenc pályája, Misano szintén. Tehát természetesen ő az egyik nagy esélyes, és az is lesz. Aleix és Fabio között, őszintén szólva….. Fabiónak szüksége van a Yamaha segítségére. Megnéztem a versenyt és… Én csak kívülről figyelek, de ő nagyon gyors. Úgy küzdeni mások ellen, hogy az egyenesekben nem rendelkezik kellő sebességgel, sokkal nehezebb. Ha vezetni tud a versenyen, akkor jelenleg ő a legjobb pilóta a rajtrácson és a leggyorsabb, de amint harcolni kell, nehéz előznie.” – mondta Márquez.

„Aleix az Apriliával a bajnokság nagy meglepetése. Most az is látszik, hogy Viñales is gyorsan motorozik. Elmondhatjuk, hogy az Aprilia szintet lépett.”

A cerverai versenyző azonban nem szégyenlős a csapata értékelésében sem.

„A rajtrács végére kell néznem, hogy lássam a motorunkat vagy a csapatunkat. Jövőre nagy lépést kell tennünk. Különösen… mindenben. Nem csak arról van szó, hogy „ezt változtassuk meg a motoron”. Drasztikus lépés kell, hogy az élre kerüljünk. Őszintén szólva, valamit változtatnunk kell a csapaton, a motoron, valami versenyképesebbre van szükségünk, hogy az élen harcolhassunk, mert ha nem, akkor a világ legjobb versenyzőjét is be lehet tenni… Mi egy csapat vagyunk, és a világbajnoki címért való küzdelemhez szükség van a motorra, a versenyzőre és a csapatra. Mindenki együtt dolgozik, és nem hiányzik információ. Ez pedig nagyon fontos lesz a jövőre nézve.”

Aleix Espargaró: A fájdalom még jelen van, de készen állok

0

Aleix Espargaró, az Aprilia gyári pilótája kevesebb mint két héttel a brit futam negyedik szabadedzésén történt balesete után érkezik a MotoGP következő, spielbergi fordulójára. A versenyző készen áll, de a fájdalom még mindig jelen van.

Aleix Espargaró számára nem a tervek szerint alakult a brit hétvége. Az Aprilia sztárja az edzéseken végig az élen haladt, de az FP4-ben egy komoly highside okozott nagy gondot az Aprilia számára. A spanyol ezután a kvalifikáción a hatodik helyért küzdötte fel magát, a versenyen pedig a kilencedik helyen ért célba, és mindössze egy pontot veszített a világbajnokságot vezető Fabio Quartararóval szemben, aki a nyolcadik helyen végzett.

Egy nappal a verseny után, a barcelonai orvosnál tett látogatás során kiderült, hogy a világbajnoki második helyezettnek eltört a jobb sarka, amikor az aszfaltra csapódott. Műtétre azonban nem volt szükség.

Most Aleix Espargaró készen áll a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő versenyre. Bár a fájdalom még nem múlt el teljesen, az Aprilia versenyzője erős eredményt szeretne elérni Ausztriában:

„A fizikai állapotom napról napra javul. Az ödéma a bal lábamból gyakorlatilag eltűnt, de a jobb lábam, amely Silverstone-ban törést szenvedett, még mindig okoz némi fájdalmat. Ennek ellenére nem hiszem, hogy gondjaim lesznek a hétvégén.”

„Egy jó versenyre törekszem. Kíváncsi vagyok, hogyan fog működni a motor az osztrák pályán. Továbbra is az a célunk, hogy minden alkalommal gyorsak legyünk.”

Miller: Magabiztos és eltökélt vagyok

0

Jack Miller 2020-ban kétszer is a dobogón végzett a Red Bull Ringen. Mit tartogat a vajon számára a mostani hétvége?

Tavaly bukott az első futamon, a másodikon az eső szólt közbe, így nem sikerült a legjobb háromba kerülnie Ausztriában. Miller, aki jövőre a Red Bull KTM-nél húzza majd a gázt, a soron következő hétvégén ismét ki akarja használni a Ducati erejét, hogy a győzelemért harcolhasson Spielbergben.

A 27 éves versenyző a brit futamon elért erős harmadik hely után ezen a hétvégén is hibátlan futamot szeretne teljesíteni. A világbajnoki hatodik helyezett számára az Osztrák GP után már csak hét lehetősége lesz arra, hogy az eddigi 18 ducatis dobogós helyezését kiegészítse.

Miller így nyilatkozott a hétvégét megelőzően:

„Alig várom, hogy végre ismét Ausztriában versenyezhessek ezen a hétvégén. A Red Bull Ring egy olyan pálya, amelyet szeretek, és ahol korábban már álltam dobogón.”

„Tavaly balszerencsénk volt az első futamon történt balesettel. Az eső a második futamot is elrontotta számunkra. Idén az a célom, hogy jóvátegyem a hibáimat, mert nagyon pozitívan alakult a legutóbbi versenyünk, és nagyon jól érzem magam a Desmosedicivel. Magabiztos és eltökélt vagyok, erős leszek ezen a versenyen.”

Moto2 Triumph: nagyobb fordulatszám és több lóerő 2023-ban

0

A Triumph Moto2-es motorjai a 2023-as szezonra több fordulatszámot és lóerőt biztosítanak.

A brit gyártó, amely 2019-ben vette át a Moto2 motorellátását a Hondától, megerősítette, hogy a 765 köbcentiméteres motorokon olyan módosításokat hajtanak végre, amely segíti a nagyobb teljesítményt. Ez annak érdekében teszik, hogy csökkentsék a köridőket és segítsék az előzéseket.

A fejlesztések között szerepel egy új hengerfej, hosszabb szelepek, valamint egy új vezérműtengelyprofil és átdolgozott szeleprugók.

A végeredmény 400 fordulat/perc és 5 lóerővel több, a jelenlegi 140 lóerő feletti teljesítményhez.

A motor megbízhatóságának megőrzése érdekében a további fejlesztések a dugattyúkra, a csapszegekre és a főtengelyre összpontosítanak, hogy megbirkózzanak a magasabb, 90 baros (85 barról erre emelkedik) dugattyúnyomással.

„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, ahogyan a 765 köbcentis motorunk újraértelmezte a Moto2 kategóriát, gyorsabbá, versenyképesebbé és jobb hangzásúvá téve azt”mondta Steve Sargent, a Triumph termékigazgatója.

„Azzal, hogy ennyi körrekordot és hengerenként több mint 100km/h-nak megfelelő végsebességet értünk el, nagyon elégedettek vagyunk, amióta a Triumph a 2019-es szezontól a kategóriát ellátja.

„Amikor egy kategóriában ilyen alapvető változás történik, mindenki elindul a tanulás útján – a versenyzők és a csapatok a Triumph jellemzőire való ráhangolódás és a motor, az elektronika és a gumiabroncsok csomagjának optimalizálása szempontjából, mi, a Triumph pedig a teljesítménypotenciál és a megbízhatóság kialakítása miatt .

„Közel 1 millió versenykilométert teljesítettünk a jelenlegi specifikációjú 765 köbcentis Moto2-es motorral, és ez hatalmas önbizalmat ad nekünk, amikor megtesszük a következő lépést, hogy megadjuk a versenyzőknek azt, amire mindannyian vágynak – nagyobb fordulatszámot és nagyobb teljesítményt.

„Alig várjuk, hogy még több körrekord dőljön meg, és hogy a nagyobb teljesítmény nagyobb szabadságot adjon a versenyzőknek az előzési manőverek szempontjából. Izgatottan várjuk, hogy elkezdjük a Moto2-es Triumph következő fejezetét.”

Aegerter: A cél, hogy tovább növeljük az előnyt

0

Dominique Aegerter számára a spielbergi MotoE-hétvége nagyon fontos, hiszen szeretné megalapozni első bajnoki címét. Ausztria után még 50 pontot lehet szerezni.

A 2022-es év nyolc futamán hét olyan versenyző volt, aki már legalább egyszer dobogóra állt. Dominique Aegerter, a Dynavolt Intact GP versenyzője majdnem minden futamon az első háromban végzett, csak a második, jerezi versenyen lett negyedik. Összesen 158 pontot gyűjtött idén, és három futamot nyert.

A Red Bull Ringen megrendezésre kerülő Osztrák GP előtt a svájci versenyző – aki a Supersport világbajnokság összesített tabelláját is vezeti – 31,5 pontos előnnyel áll Eric Granado előtt. Aegerter tavaly Spielbergben Lukas Tulovic és Granado mögött a harmadik helyen végzett.

„Végre jön a következő forduló a MotoE-ben! Majdnem két hónap kihagyás után már alig várom Spielberget és azt, hogy újra találkozzak a Dynavolt Intact GP csapattal” – mondta boldogan Aegerter. „Az ausztriai pálya fekszik nekem, és tavaly végül is egy harmadik helyet tudtunk hazahozni. Most az első kanyar után egy új sikán következik, ami biztosan érdekes lesz, hiszen ez mindenki számára újdonság.”

Aegerter hozzátette: „Az elmúlt hetekben sikerült regenerálódnom, sokat edzettem, de néhány Supersport-futamot is teljesítettem. Most 31,5 pontos előnnyel utazom Ausztriába a kupában, és természetesen az a célunk, hogy ezt tovább növeljük, és a dobogóért harcoljunk. De előtte még jó edzésekre, de szombati és vasárnapi futamok előtt erős kvalifikációra van szükségünk.”

Bár a svájci nem a rekordoknak él, viszont amennyiben Aegerter meg tud nyerni egy futamot ezen a hétvégén, akkor Matteo Ferrarival egy szintre kerül győzelmek tekintetében, hiszen akkor mindketten hat győzelemmel állnának a MotoE történetében. Egy második győzelemmel a korábbi Moto2-es versenyző a második helyre érne fel az élmezőnyben. A legtöbb győzelemmel Granado rendelkezik, aki eddig nyolcszor diadalmaskodott az elektromos világkupa sorozatban.

Időbe telt, míg Manzi és a csapata összeszokott

Stefano Manzi személyében egy erős versenyző került át a Moto2-ből a 2022-es Supersport világbajnokságba. Az olasznak és csapatfőnökének a Dynavolt Triumphnál eltartott egy darabig, amíg összeszoktak, de aztán elkezdtek jönni a sikerek.

A 2022-es Supersport Világbajnokság „Next-Generation szabálya ” lehetővé tette, hogy a Triumph visszatérjen a világbajnokság paddockjába. A gyári támogatást a PTR Racing szolgáltatja, amely Dynavolt Triumph néven már a 2021-es Brit Supersport sorozatban is tapasztalatokat gyűjthetett a Street Triple 765 RS-sel.

A világbajnoki nevezéshez a csapatfőnök Simon Buckmaster két új versenyzőt szerződtetett. Hannes Soomer mellé a Moto2-es világbajnokságból Stefano Manzi érkezett.

A mosti fordulón az olasz két dobogót is elért, az első versenyen a harmadik, míg a következő futamon a második helyen ért célba.

„A második hely a legjobb eredmény, amit valaha is elért egy Triumph versenyző a Supersport világbajnokságon” – mondta el Simon Buckmaster, a Triumph csapatfőnöke. „Hasonlóképpen, két dobogós helyezés ugyanazon a hétvégén – na jó, csak 2020 óta van  két verseny fordulónként. De eddig csak három másik versenyző ért el dobogós helyezést egy Triumphon. Most tartanunk kell a formát, keményen kell dolgoznunk a nyári szünetben, és fel kell készülnünk az utolsó versenyekre.”

Annak, hogy Manzi számára nem mentek olyan jól a dolgok a szezon elején, több oka is volt.

„Az első három versenyen az összes új generációs motor túlkompenzált volt az egyensúlyi szabályok miatt. Misano óta, amikor a szabályokat módosították, közelebb kerültünk a legjobb Yamaha-csapatokhoz – Ten Kate és Evan Bros.” magyarázta Buckmaster „Emellett Stefanónak érzelmes karakter, és nem tagadhatom, hogy néha én is rendelkezem ezzel a tulajdonsággal. Eltartott egy ideig, amíg ő és én összeszoktunk. Most már megértjük egymást, és ő egyre erősebb lett. Már nem zavarja a Moto2 sem, ahol egyszer egy sérült VR46-os versenyzőt kellett helyettesítenie. Mind ő, mind mi, mint csapat hibáztunk.”

Marini és Bezzecchi alig várják az osztrák futamot

0

A Mooney VR46 Racing Team számára a 2022-es MotoGP-szezon 13. futama következik ezen a hétvégén. Marco Bezzecchi és Luca Marini a látványos Red Bull Ringről áradozik.

Luca Marini Silverstone-ban a 12. helyen végzett a nyári szünet után, az olasz azonban a MotoGP-pályafutása eddigi 30 futamán minden alkalommal célba ért.

„Alig várom, hogy végre újra pályára gurulhassak Ausztriában. Izgatottan várom a pálya új elrendezését, szeretnék minél hosszabb távot megtenni és megismerkedni az új résszel.” – magyarázta Valentino Rossi féltestvére.

„Tavaly nagyon bonyolult körülmények között értünk el itt jó eredményt. Nem volt könnyű kezelni, ezért reméljük, hogy az időjárási körülmények stabilak lesznek. Mindent megteszünk majd, és jól akarjuk érezni magunkat a versenynaptár egyik legszebb és legkülönlegesebb pályáján.”

Csapattársa, Marco Bezzecchi biztosította a VR46 csapat első dobogós helyezését Assenben. A 23 éves versenyző 20 futamból tizenkettő után a 13. helyen áll a világbajnokságban – megelőzve Marinit.

„A spielbergi versenypálya egyértelműen az egyik kedvencem. Mindig is nagyon erős voltam itt, a pálya egyszerűen nagyon jól fekszik nekem. Már háromszor nyertem, és nagyon izgatott vagyok, hogy végre kipróbálhatom itt a MotoGP-motort.” – hangsúlyozta Bezzecchi.

„A pálya nagyon gyors, és nagyon kíváncsi vagyok az új sikánra is.”

Martín: Remélem, hamarosan pirosban húzom a gázt

0

Az egész MotoGP-paddock a Ducati nagy bejelentésére vár. Ki fog 2023-ban Pecco Bagnaia mellett a Ducati gyári csapatában versenyezni? Jorge Martín vagy Enea Bastianini?

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a SPEEDWEEK.com-nak megerősítette, hogy a bolognai székhelyű gyártó nem szabott határidőt a Ducati második gyári motorjának versenyzőválasztását illetően.

„Augusztus végén leülünk és döntünk. Tartjuk magunkat ehhez a tervhez.” – magyarázta az olasz.

Enea Bastianini sokkal jobban áll a világbajnokság összesített tabelláján, mint Jorge Martín. Az olasz 118 ponttal a 4., míg Martín 81 ponttal a 11. helyen áll. Silverstone-ban Bastianini a negyedik helyen végzett, éppen a spanyol előtt. Ennek ellenére Martín hisz az esélyeiben, hogy átveheti az áhított helyet Jack Millertől.

„Igazság szerint fogalmam sincs. Ha megtehetném, megmondanám, hol fogok jövőre versenyezni. Ha hat futammal ezelőtt megkérdeztek volna, véleményem szerint akkor egyértelműbb volt, mint most.” – magyarázta Martín az AS.com-nak adott interjújában.

„Mindazok után, ami történt, minden egy kicsit átláthatatlanabbá vált.”

„Még két futam van hátra, hogy a riválisom előtt maradjak, remélem, ez sikerülni fog. Cél a gyári ülés.”

„Nem maradt más hely. Jelenleg az egyetlen lehetőségem, hogy a Ducatinál maradjak. Ez egy olyan projekt, amelyben hosszú távon bízom. Remélem, hamarosan pirosat fogok viselni. A következő szezonban a világbajnoki címért akarok küzdeni.”

Pol Espargaró kíváncsi az új sikánra

0

Pol Espargaró számára egy jó eredmény a cél a Honda RC213V-vel a Red Bull Ringen. A spanyol kíváncsi az új sikánra, amely meglepő fordulatokat hozhat.

A Honda gyári versenyzője, Pol Espargaró áprilisban, Portimaóban végzett utoljára a mezőny első tíz helyezettje között. A spanyolnak azóta volt néhány balesete és ezekből eredő sérülése. Sachsenringen korán ki kellett állnia a versenyből, egy héttel később Assenben pedig hát- és bordafájdalmak miatt már szombaton feladni kényszerült a hétvégét.

A nyári szünet után a 31 éves versenyző Silverstone-ban csak a 14. helyen végzett. A Repsol Honda csapat most az Osztrák GP előtt áll, ahol Marc Márquez a műtétje után először tér vissza a boxba, hogy megvitassák a jövőbeli stratégiát.

„Az osztrák futamok mindig nagyon drámainak tűnnek, de általában szépen sikerülnek.” – magyarázta Espargaró.

„Ez egy különleges pálya, sok kemény féktávval, stop-and-go jellegű néhány kanyarral. Izgatottan várom, hogyan fogunk teljesíteni.”

„A Repsol Honda csapat és a HRC sokat dolgozik azon, hogy javítsunk a helyzetünkön. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz az új sikán. A sprint a domb tetejére nagyon gyors volt, úgyhogy szerintem ez valami egészen más lesz. Szeretnénk egy jó hétvégét összehozni, és minél jobban kvalifikálni magunkat. Ez a kulcs.”

 

Ciabatti: Több nullázás nem fér bele

0

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti meg van győződve arról, hogy Pecco Bagnaia 49 pontos lemaradása ellenére is világbajnok lehet.

Paolo Ciabatti abban bízik, hogy folytatódik Bagnaia győzelmi szériája, aki már 2021 őszén is nem mindennapi győzelmi sorozatba kezdett, amikor egyik pole pozíciót és győzelmet hozta a másik után.

„Peccónak a szezon első felében tapasztalt problémák után egy kicsit meg kellett érnie. Ő maga mondta, hogy következetesebbnek kell lennie” – véli Ciabatti a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Kétségem sincs afelől, hogy Pecco bármilyen pályán gyors tud lenni. El kell felejtenünk az idei első versenyeket, amikor a GP22 nem volt tökéletes. Egy bizonyos ponttól kezdve azonban Pecco minden nagydíjon a győzelemért küzdött.”

„Sajnos Le Mans-ban bukott, a Sachsenringen is pont nélkül maradt, a Mandalikán pedig csak egy pontot szerzett. Mit mondhatunk a barcelonai GP-ről? Ott nem sikerült a rajt, majd pedig jött a balszerencse. Ha minden lehetőséget kihasználtunk volna, talán már csak hat pont lenne a hátrányunk a listavezető Quartararo mögött. A brit futam előtt még 66 volt.”

„Ennek ellenére hiszünk abban, hogy Pecco Bagnaia segítségével megnyerhetjük a 2022-es világbajnokságot. Fabio valóban kivételes versenyző. De ő is tud hibázni. Csak tennünk kell a dolgunkat, és meglátjuk, mi történik.”

„Nem szabad elfelejtenünk Aleix Espargarót. Sokat beszélnek Fabióról, de Aleix rendkívüli dolgokat művel. Tökéletes ezen a motoron.”

„Nehéz lesz megnyerni a bajnoki címet, de nem lehetetlen. Nem számítok arra, hogy Fabio túl sok hibát követ el, mert nagyon következetes, ahogyan Aleix is. A feladatunk egyértelmű: mindig fel kell állnunk a dobogóra, és minél több győzelmet kell szereznünk. Ha ez nem sikerül, akkor meg kell próbálnunk a második vagy harmadik helyen végezni. Nem engedhetünk meg magunknak több nullázást.”

„Az elmúlt versenyek nagyszerűek voltak. Pecco négyszer nyert és egy harmadik helyet hozott. Misanóban még vezetett, aztán kiesett. Várjuk meg, hogy mi történik még 2022-ben.”