back to top
2025. július 09. 04:46
Kezdőlap Blog Oldal 671

Spielberg – Foggia volt a leggyorsabb szárazon

0

A Moto3-asok csak délután tudtak először száraz pályán menni a Red Bull Ringen. Ennek megfelelően aktívan ki is használták a lehetőséget a vártnál jobb körülmények között. A bukások száma is jelentősen csökkent, noha az új sikán így is kifogott egy-két versenyzőn. Az Ajo KTM pilótái, Holdgado és Masia például egymást követve nézték be az új féktávot.

Mint minden Moto3-as szabadedzésen, ezúttal is az utolsó percekben volt a legsűrűbb a forgalom. Nem úgy a két GasGas, akik közül különösen Garcia tűnt biztatónak. A végén viszont az utolsó körök döntöttek, így a top10-ből is kicsúsztak az Asparosok. Deniz Öncü több versenyzővel is összeakadt, közülük Lorenzo volt Fellon az, akivel bukásig fajult a kakaskodás.

Végül az utolsó körével Dennis Foggia vette át a vezetést kihasználva, hogy Öncü már nem tudott újabb kört futni. Az esős első szabadedzést megnyerő Migno viszont még Q2-t érő helyet sem tudott kiharcolni, bár a hátránya a 19. helyen sincs egy másodperc sem.

A második szabadedzés végeredménye:

1 Dennis Foggia Leopard Racing 01’41.774 0.000
2 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 01’41.816 0.042 / 0.042
3 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max 01’41.823 0.049 / 0.007
4 Tatsuki Suzuki Leopard Racing 01’42.035 0.261 / 0.212
5 Diogo Moreira MT Helmets – MSI 01’42.080 0.306 / 0.045
6 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max 01’42.085 0.311 / 0.005
7 Stefano Nepa Angeluss MTA Team 01’42.085 0.311 / 0.000
8 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse 01’42.116 0.342 / 0.031
9 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo 01’42.116 0.342 / 0.000
10 David Muñoz BOE Motorsports 01’42.148 0.374 / 0.032
11 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo 01’42.165 0.391 / 0.017
12 Izan Guevara GASGAS Aspar Team 01’42.193 0.419 / 0.028
13 Sergio Garcia GASGAS Aspar Team 01’42.251 0.477 / 0.058
14 Kaito Toba CIP Green Power 01’42.479 0.705 / 0.228
15 Joel Kelso CIP Green Power 01’42.489 0.715 / 0.010
16 Scott Ogden VisionTrack Racing Team 01’42.571 0.797 / 0.082
17 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP 01’42.642 0.868 / 0.071
18 Ivan Ortola Angeluss MTA Team 01’42.733 0.959 / 0.091
19 Andrea Migno Rivacold Snipers Team 01’42.748 0.974 / 0.015
20 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 01’42.795 1.021 / 0.047
21 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP 01’42.816 1.042 / 0.021
22 Mario Suryo Aji Honda Team Asia 01’42.841 1.067 / 0.025
23 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI 01’42.904 1.130 / 0.063
24 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse 01’42.937 1.163 / 0.033
25 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team 01’43.519 1.745 / 0.582
26 Nicola Carraro QJMotor Avintia Racing Team 01’43.528 1.754 / 0.009
27 Taiyo Furusato Honda Team Asia 01’43.567 1.793 / 0.039
28 Ana Carrasco BOE Motorsports 01’44.279 2.505 / 0.712
29 Alberto Surra Rivacold Snipers Team 01’44.550 2.776 / 0.271
30 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team 01’44.591 2.817 / 0.041

 

Spielberg – Dixon volt a leggyorsabb a száraz első edzésen

0

Az első szabadedzések alatt a Moto2-esek körözhettek a legtisztább pályán. Sérüllés után immár visszatért a mezőnybe a tavalyi Moto3-as bajnok, Pedro Acosta is, de a szabadedzés nagy részében csapattársa, az új bajnoki éllovas Augusto Fernandez vezetett.

A teljesen száraz pályán is gyorsan javultak a köridők, és mindenki az edzésé végére rakta össze a legjobban. Ez végül mégsem a listavezetőnek, hanem Dixonnak sikerült a legjobban, így a brit versenyző várhatja élről a délutánt. A száraz pálya ellenére a középső kategória se úszta meg bukás nélkül. Jorge Navarro egy eséssel zárta az első szabadedzést – épp az új pályaszakaszon. A spanyol így egyelőre nincs is Q2-es helyen.

Eredmények terén egyértelműen a Moto2 volt a legszorosabb, de ebben annak is szerepe lehet, hogy itt voltak a legtisztábbak a körülmények. Dixonhoz végül Fernandez és Dalla Porta tudott a legközelebb kerülni, és éppen még bejutó helyen van Pedro Acosta 7 tizedes lemaradással.

Első szabadedzés végeredménye:

1 Jake Dixon Zinia GASGAS Aspar Team 01’35.000
2 Augusto Fernandez Red Bull KTM Ajo 01’35.161 0.161 / 0.161
3 Lorenzo Dalla Porta Italtrans Racing Team 01’35.186 0.186 / 0.025
4 Albert Arenas Zinia GASGAS Aspar Team 01’35.352 0.352 / 0.166
5 Somkiat Chantra IDEMITSU Honda Team Asia 01’35.387 0.387 / 0.035
6 Ai Ogura IDEMITSU Honda Team Asia 01’35.390 0.390 / 0.003
7 Filip Salac Gresini Racing Moto2 01’35.435 0.435 / 0.045
8 Celestino Vietti Mooney VR46 Racing Team 01’35.464 0.464 / 0.029
9 Fermín Aldeguer CAG Speed Up 01’35.465 0.465 / 0.001
10 Marcel Schrotter Liqui Moly Intact GP 01’35.572 0.572 / 0.107
11 Tony Arbolino Elf Marc VDS Racing Team 01’35.596 0.596 / 0.024
12 Cameron Beaubier American Racing 01’35.670 0.670 / 0.074
13 Aron Canet Flexbox HP40 01’35.706 0.706 / 0.036
14 Pedro Acosta Red Bull KTM Ajo 01’35.709 0.709 / 0.003
15 Bo Bendsneyder Pertamina Mandalika SAG Team 01’35.898 0.898 / 0.189
16 Jorge Navarro Flexbox HP40 01’35.935 0.935 / 0.037
17 Barry Baltus RW Racing GP 01’35.943 0.943 / 0.008
18 Alonso Lopez CAG Speed Up 01’35.950 0.950 / 0.007
19 Marcos Ramirez MV Agusta Forward Racing 01’36.060 1.060 / 0.110
20 Jeremy Alcoba Liqui Moly Intact GP 01’36.113 1.113 / 0.053
21 Alessandro Zaccone Gresini Racing Moto2 01’36.250 1.250 / 0.137
22 Niccolò Antonelli Mooney VR46 Racing Team 01’36.381 1.381 / 0.131
23 Joe Roberts Italtrans Racing Team 01’36.454 1.454 / 0.073
24 Simone Corsi MV Agusta Forward Racing 01’36.469 1.469 / 0.015
25 Zonta Van Den Goorbergh RW Racing GP 01’36.918 1.918 / 0.449
26 Manuel Gonzalez Yamaha VR46 Master Camp Team 01’37.110 2.110 / 0.192
27 Keminth Kubo Yamaha VR46 Master Camp Team 01’37.117 2.117 / 0.007
28 Rory Skinner American Racing 01’37.165 2.165 / 0.048
29 Sean Dylan Kelly American Racing 01’37.254 2.254 / 0.089
30 Taiga Hada Pertamina Mandalika SAG Team 01’37.740 2.740 / 0.486
31 Senna Agius Elf Marc VDS Racing Team 01’37.870 2.870 / 0.130

 

Spielberg – Miller volt a leggyorsabb a felszáradó pályán

0

Javuló körülmények fogadták a királykategóriát az első szabadedzésen. Noha az edzés elején vizes pályán kezdtek, ezúttal rohamosabban javultak a körülmények, amit különösen a Ducatik remekül használtak ki.

Ígéretesen kezdett az Indonéziában remeklő Oliveira, aki a vizes pályán szinte végig a lista elején volt a KTM-mel. Nekik alighanem jól jönne, ha a verseny is esőben zajlana. De volt olyan szakasza is az edzésnek, amikor a két Suzuki vezetett. Az utolsó negyedórára aztán előkerültek a száraz pályára alkalmas gumik. Elsőnek Bezzecchi jött ki vele, de szép sorban követte mindenki a példáját. Vinales esetében ez kicsit sok is lett, és a négyes kanyarban kiment a sóderágyba. A GP-sek számára ez a kanyar volt a problémásabb, hiszen még a vizes pályán Gardner is itt esett el.

Akit semmilyen körülmény nem tudott kizökkenteni, az Jack Miller volt. Az ausztrál rendkívül magabiztosan váltott slickekre, és sokáig egy másodperccel jobb köridőket ment, mint a többiek. Végül három pilóta, Zarco, Mir és Martin bejöttek másodpercen belülre, de így is több, mint 6 tizeddel volt gyorsabb az ausztrál a szinte teljesen száraz pályán. Először van a legjobb 10-ben az év végén visszavonuló Andrea Dovizioso, ami egy esetleges esős folytatásnál Q2-es helyet érhetne neki. Egyelőre nincs Q2-es helyen sem Aleix Espargaro, sem Francesco Bagnaia, valamint az Aprilia remek formája ellenére Maverick Vinales sem.

Első szabadedzés végeredménye:

1 Jack Miller Ducati Lenovo Team 01’30.756 0.000
2 Johann Zarco Prima Pramac Racing 01’31.374 0.618 / 0.618
3 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR 01’31.576 0.820 / 0.202
4 Jorge Martin Prima Pramac Racing 01’31.616 0.860 / 0.040
5 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 01’31.773 1.017 / 0.157
6 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR 01’31.875 1.119 / 0.102
7 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 01’31.913 1.157 / 0.038
8 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU 01’31.941 1.185 / 0.028
9 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP 01’31.976 1.220 / 0.035
10 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF MotoGP Team 01’32.007 1.251 / 0.031
11 Maverick Viñales Aprilia Racing 01’32.074 1.318 / 0.067
12 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team 01’32.321 1.565 / 0.247
13 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing 01’32.422 1.666 / 0.101
14 Alex Marquez LCR Honda CASTROL 01’32.437 1.681 / 0.015
15 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP 01’32.488 1.732 / 0.051
16 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 01’32.513 1.757 / 0.025
17 Aleix Espargaro Aprilia Racing 01’32.557 1.801 / 0.044
18 Stefan Bradl Repsol Honda Team 01’32.748 1.992 / 0.191
19 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP 01’32.775 2.019 / 0.027
20 Pol Espargaro Repsol Honda Team 01’32.905 2.149 / 0.130
21 Lorenzo Savadori Aprilia Racing 01’32.963 2.207 / 0.058
22 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team 01’32.998 2.242 / 0.035
23 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing 01’33.796 3.040 / 0.798
24 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team 01’35.072 4.316 / 1.276
25 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing 01’35.092 4.336 / 0.020

 

Spielberg – Migno kezdett leggyorsabban a vizes Red Bull Ringen

0

A tervezett menetrendhez képest egyetlen perccel később, és vizes pályán kezdődött a MotoGP osztrák hétvégéje a megújított pályán. Bár a körülmények javultak, de a pálya nem száradt fel annyira, hogy a legkisebb kategóriában bárki is elgondolkodjon a száraz pályás gumikon.

Először ismerkedtek élesben az új sikánnal, amely több áldozatot is követelt a legkisebb kategóriában. A szerencsésebbek csak a sóderágyon szánkáztak át, a kevésbé szerencsések viszont lapjára fektetett motorral. Közéjük tartozott Sergio Garcia is, aki egyébként addig remek tempót diktált, és a legjobb idővel állt 5 perccel a vége előtt. Daviz Munoz is elesett, ő viszont a célegyenes ráfordítóban mutatott be egy kisebb high-side bukást.

Az utolsó körökre rátalált a jó formára a katari futamgyőztes, Andrea Migno, így végül a rutinos olasz futott egy mindenkinél gyorsabb kört. Ennek persze jelentősége csak akkor lesz, ha a hátralévő két szabadedzésen rosszabbodnak a körülmények. Mignohoz igazán közel csak Holdago tudott kört futni, a harmadik helyen Suzuki már több, mint 7 tizedet kapott. Holdago csapattársa, a már tapasztalt Moto3-as Masia csak a 24. helyen zárta az első edzést, de még így is megelőzte az esőmenőnek ismert rangidős McPhee-t.

Első szabadedzés végeredménye:

1 Andrea Migno Rivacold Snipers Team 01’50.378 0.000
2 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo 01’50.647 0.269 / 0.269
3 Tatsuki Suzuki Leopard Racing 01’51.084 0.706 / 0.437
4 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 01’51.102 0.724 / 0.018
5 Sergio Garcia AutoSolar GASGAS Aspar Team 01’51.116 0.738 / 0.014
6 Ivan Ortola Angeluss MTA Team 01’51.288 0.910 / 0.172
7 Dennis Foggia Leopard Racing 01’51.293 0.915 / 0.005
8 David Muñoz BOE Motorsports 01’51.322 0.944 / 0.029
9 Diogo Moreira MT Helmets – MSI 01’51.350 0.972 / 0.028
10 Izan Guevara AutoSolar GASGAS Aspar Team 01’51.443 1.065 / 0.093
11 Stefano Nepa Angeluss MTA Team 01’51.496 1.118 / 0.053
12 Mario Suryo Aji Honda Team Asia 01’51.539 1.161 / 0.043
13 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse 01’51.617 1.239 / 0.078
14 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max 01’51.645 1.267 / 0.028
15 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP 01’51.703 1.325 / 0.058
16 Joel Kelso CIP Green Power 01’51.769 1.391 / 0.066
17 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI 01’51.929 1.551 / 0.160
18 Alberto Surra Rivacold Snipers Team 01’52.019 1.641 / 0.090
19 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse 01’52.103 1.725 / 0.084
20 Taiyo Furusato Honda Team Asia 01’52.117 1.739 / 0.014
21 Scott Ogden VisionTrack Racing Team 01’52.227 1.849 / 0.110
22 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team 01’52.383 2.005 / 0.156
23 Kaito Toba CIP Green Power 01’52.396 2.018 / 0.013
24 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo 01’52.979 2.601 / 0.583
25 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP 01’53.175 2.797 / 0.196
26 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max 01’53.365 2.987 / 0.190
27 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team 01’53.524 3.146 / 0.159
28 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 01’53.609 3.231 / 0.085
29 Nicola Carraro QJMotor Avintia Racing Team 01’53.766 3.388 / 0.157
30 Ana Carrasco BOE Motorsports 01’55.049 4.671 / 1.283

 

Quartararo: Az új sikán kicsit megkönnyíti a dolgunkat

0

Annak ellenére, hogy Spielberg nem a Yamaha legerősebb pályája, Fabio Quartararo magabiztosan érkezik Ausztriába a 2022-es szezon 13. futamára. A francia a sajtótájékoztatón beszélt a pályabejárásról, a jövőről és a versenytársakról.

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo az idei szezonban megnyerte a portimãói, barcelonai és a Sachsenringen rendezett futamokat. A francia azonban egy nehéz silverstone-i futamról érkezik az ausztriai Red Bull Ringre. A Yamaha számára a spielbergi pálya nem a legjobb, de továbbra is nagyon bizakodóan áll a hétvége elé.

„Szeretem a pályát. Különösen a tavalyi második futam volt nagyon pozitív, amikor csak hetedik lettem. De amíg nem jött az eső, nagyon keményen tudtam küzdeni a győzelemért és a dobogóért” – magyarázta Quartararo. „Megvan itt a tempónk, de tudjuk, hogy milyen nehéz lesz számunkra a verseny.”

A francia így folytatta: „A tempó szempontjából ez nem egy teljesen rossz pálya számunkra, de az előzés nagy kihívás nekünk. Mégsem ez a legnehezebb aszfaltcsík, az új sikán egy kicsit megkönnyíti a dolgunkat.”

Az angliai futam után a Yamaha versenyzője nem volt elégedett motorjával. Mire számít most? „Nagy nyomást helyeztem a Yamahára, hogy hozzon valami újat, de nem igazán van mit tenni. Mint versenyző sokat tanulok, folyamatosan fejlődök. Nagy lépést tettem a szezon eleje óta, remélem, hogy a szezon végére még több lépést teszek”mondta a tabellavezető.

Quartararo szerint itt az ideje, hogy a Yamaha közelebb kerüljön az európai mentalitáshoz: „Igen, mindenképpen. Szerintem túlságosan távol játszunk a szabályoktól, és egy kicsit túl óvatosak vagyunk. A jövő évi motornál ez kicsit változhat, a Yamahához csatlakozó új mérnökök miatt is. Kicsit változik már a helyzet, talán még túl lassan. Legalábbis úgy látom, hogy átveszik az európai mentalitást, különösen az olaszt. Így kellene kipróbálni néhány dolgot. Bármi is van a fejükben, azt ki kell próbálnunk.”

Az elmúlt években Quartararo a legnagyobb csatákat Marc Márquezzel és Francesco Bagnaia-val vívta. Miben különböznek ők ketten a pályán? „Marc-kal eddig két igazi harcot vívtam a pályán. Az egyiket Misanóban, a másikat még Thaiföldön” – mondta a francia. „Amikor egész versenyen csak előtte vagy, aztán megelőz, azt nehéz leírni. Peccóval sosem volt igazi küzdelem a versenyen. De küzdöttünk egymással egy hosszú bajnokságban. Őt tényleg nehéz legyőzni.”

Jöhet az új Kawasaki 2024-ben?

Jonathan Rea egyik kérése az volt szerződése aláírása előtt, hogy a Kawasakinak kell valami pluszt nyújtania. 2024-ben jöhet az új ZX-10RR?

Mielőtt Jonathan Rea szerződését a Kawasakival további két évvel, a 2024-es szezon végéig meghosszabbították volna, a felek között szükség volt némi egyeztetésre. Az, hogy a 35 éves versenyző folytatni akarja, és továbbra is éhes a sikerekre, hamar nyilvánvalóvá vált. Rea számára a legfontosabb kérdés az volt, hogy a Kawasaki milyen technikai fejlesztéseket tervez a következő években.

A japán márka akkoriban jelentette be a ZX-10RR-hez kapcsolódó fejlesztéseket. Most kiszivárgott Japánból: jövőre lesz egy új homologizációs modell, majd 2024-ben egy új motor – áll a Speedweek.com hasábjain.

A Kawasaki legutóbb 2021-ben hozott egy új homologizációs modellt, amelynek motorja 15.100-as fordulatszámon pörgött. Mivel azonban a FIM ezt a ZX-10RR-t nem minősítette újnak, ezért a Superbike-világbajnokságon szereplő összes Kawasaki-motor jelenleg csak maximum 14.600-as fordulatszámon üzemelhet.

Ezzel a Kawasaki jócskán lemaradt a riválisoktól. A Ducati Panigale V4R jelenleg 16.100 fordulat/perc meghatározott maximális fordulatszámmal rendelkezik, ami a Honda CBR1000RR-R esetén 15.600 fordulat/perc, a BMW M1000RR-nál 15.500 fordulat/perc, a Yamaha R1 pedig 14.950 fordulat/perc. Ezért a japán gyártó sokat dolgozott a futóművön, az agilitáson, az aerodinamikán, a mechanikai tapadáson és az elektronikán, hogy lépést tartson az erős konkurenciával.

Annak érdekében, hogy a jövőben egyértelmű legyen, mi számít új motornak, az idei technikai szabályzatban pontos meghatározások találhatók.

„Nagyon fontos számunkra, hogy Jonathan velünk folytassa a Superbike-világbajnokságban” – hangsúlyozta Steve Guttridge, a Kawasaki európai versenyigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak. „Lehetővé teszi számunkra, hogy folytassuk az utunkat. Folyamatosan fontolgatjuk a Ninja ZX-10RR fejlesztésének lehetőségeit – mert azért vagyunk itt, hogy nyerjünk. A Kawasaki mérnökei szorosan együttműködnek a Kawasaki Racing Team-mel, és minden nap felmérik, hogyan lehet javítani a jelenlegi és jövőbeli teljesítményt. Arról van szó, hogyan tudunk megfelelni Jonathan Rea és Alex Lowes igényeinek”.

Mindkettőjük legnagyobb kívánsága: nagyobb motorteljesítmény.

Surányi Balu győztes élménye elektromos robogóval, 24 órán keresztül

24 órányi verseny, kimerültség, rossz fizikai állapot, győzelem. Ezekkel jellemezte először Surányi Balázs, a Hungarian Racing Engineering Team versenyzője, a hétvégi BSSW Totalbike24-et, az első 24 órás versenyt, amin elindult.

Mi is az a BSSW Totalbike 24?

Egy gyorsasági verseny, robogósoknak, akik csapatban, 24 órán keresztül folyamatosan versenyezve próbálják legyőzni egymást. 50 köbcentis, gyári robogókkal csak amatőr versenyzők indulhatnak. Hogy került oda mégis Balu? Idén kísérleti jelleggel, külön értékelésben elindítottak egy elektromos kategóriát is. Itt indulhattak licenszes versenyzők, hiszen számos olyan apró hátráltató szabályozás van, ami lassítja ezeket a járműveket (például akkumulátort a boxutcában nem, csak a kijelölt szervízzónában lehet cserélni). Balu a NIU Magyarország és Sebestyén Peti meghívására egy NIU NQi GT robogóval vett részt a kihívásban a NIU Magyarország Racing Team-mel, Sebestyén Peti, Somorjai István és Pinczes Róbert csapattársaként.

Fotó: Kőházy Tamás

Mert ez egy komoly kihívás, mind a versenyzőnek, mind a csapatnak, mind pedig a versenygépnek, hiszen mindannyiuknak folyamatosan a maximumon kell teljesíteniük. Fontos kiemelni, hogy míg rövid távon jobb nyomatékkal tud gyorsulni és számos előnnyel rendelkezik az elektromos robogó a benzineshez képest, addig azért hosszútávon, versenykörülmények között azért hátrányba kerül. 2 óra alatt volt, hogy Baluéknak háromszor is ki kellett állniuk, míg az üzemanyaggal jobban gazdálkodó benzines versenytársnak egyszer sem. „Ennek ellenére jó volt a tempónk és nagy élmény volt egy ilyen elektromos géppel menni. Személy szerint én nagyon szeretem ezt a technikát.” – értékelte Balu, aki benzines robogóval már nyert versenyt, igaz, nem 24 órásat.

Fotó: NIU Magyarország Racing Team

Szabadedzés nem volt a verseny előtt, Balunak szerencséje volt, hogy a verseny előtti kedden ki tudta próbálni a motort, amivel utána hosszasan kellett versenyeznie, így már tudta, mire számíthat. Az időmérőn a második rajtkockát szerezte meg a csapat, amivel – érthető módon – teljesen elégedettek voltak. Balu sajnos a versenyt megelőző napokban betegséggel küzdött, ami a rajtig sem múlt el, hiába készültek teljes gőzzel edzőjével, Máriás Bencével, a pontosan kiszámolt szénhidrátok és az előre eltervezett regenerációs program ellenére is komoly feladat volt a rajt előtt Balut versenyképes állapotba hozni. Szerencsére ezt a feladatot olyan jól teljesítették a fiúk, hogy az első etapot megkezdő Balu, élete első le mans-i rajtja után egyből az élre állt az elektromos kategóriában! (Spoiler: a pozíciót végig sikerült is tartaniuk.)

„A rajt után 40 perc motorozás, majd csere, átöltözés, mérlegelés után folyadék és tápanyag pótlás, regeneráció, alvás, illetve aludni próbálás, majd ébredés, újra mérlegelés, beöltözés, a megfelelő folyadékok és tápanyagok bevitele, végül újabb 40 perc a motoron. Ez így ismétlődött 160 percenként.” – összegezte az élményt belülről Máriás Bence, akinek Balu rengeteget köszönhet, hiszen az egész verseny alatt formában tartotta őt. „Sajnos egész verseny során nem éreztem jól magam.” – mondta el Balu a verseny után – „Az elején fájdalomcsillapító segítségével jó volt nagyjából minden, viszont a későbbiekben romlott az állapotom. Nagyon fájt a hasam és folyamatos hányinger, olykor fejfájás gyötört. De a lényeg, hogy végigcsináltuk és nyertünk, együtt csapatként. Máriás Bence nélkül nekem nem sikerült volna, köszönöm Bence minden befektetett idődet!”

Fotó: NIU Magyarország Racing Team

„Az éjszakai motorozás volt a legnagyobb élmény számomra, az éjjeli versenyzés. Ilyen körülmények között még sosem motoroztam, nagyon izgalmas volt!” – mesélte a HUMDA támogatását élvező Balu. – „Legnehezebbnek fizikailag számomra reggel 7 óra körül volt, nagyon rosszul voltam, hasfájás, fejfájás, komoly rosszullét, akkor sajnos egy menetet ki is kellett hagynom. Mentálisan a legrosszabb pillanatok viszont éjszaka voltak, amikor a hideg, vizes ruhát fel kellett venni, az borzasztó volt!” – borzongott bele az emlékbe egy nap után is. – „Gratulálok a mindenkinek, főleg a csapattársaimnak!”

Fotó: NIU Magyarország Racing Team

Máriás Bence nagyon szemléletesen írta le számunkra az éjszaka nehézségeit. Beszámolóját elolvasva mindenki beleélheti magát a küzdelem nehézségeibe: „Az első néhány etapban még célokkal és motivációkkal teli a hangulat, próbálnak minél több előzést bemutatni, gyorsan motorozni, de amikor hajnal 5-kor már sokadjára hangzik el az a mondat, hogy “Balu ébredj, fél óránk van!” és már sokadjára kell belebújni a hideg és vizes bőrruhába, sokadjára kell átélni azt, hogy a test tiltakozik, az agyad csak a túlélésre játszik, akkor jön a lélek, ami mindent felülír, és magadért, a csapatodért tovább csinálod. Nagy gratuláció a csapattársaknak is, akik szintén elképesztő munkát végeztek, és akik segítették Balut akkor is, amikor már mindenkinek a legnehezebb volt.”

Mi is gratulálunk mindenkinek, külön Baluéknak a nagyszerű teljesítményhez és csapatmunkához!

A BSSW Totalbike24 végeredménye itt tekinthető meg.

Balu következő versenye, immár újra Supermotoval, augusztus utolsó hétvégéjén lesz, Németországban.

Márquez: A rajtrács végére kell néznem, hogy lássam a motorunkat

0

Marc Márqueznek még a saját Repsol Honda bokszába sem kellett ellátogatnia, hogy üzenjen a HRC-nek. Nyíltan beszél a szükséges változásokról a csapatnál, amelyhez megfigyelőként csatlakozik majd a hétvégén Ausztriában.

A spanyol a motogp.com-nak adott interjújában először a 2022-es MotoGP-címről mondta el gondolatait, és szimpatizált a világbajnokságot vezető és bajnok Fabio Quartararóval:

„Úgy tűnik, Pecco most nagyon jól megy. Ausztria egyébként is az egyik kedvenc pályája, Misano szintén. Tehát természetesen ő az egyik nagy esélyes, és az is lesz. Aleix és Fabio között, őszintén szólva….. Fabiónak szüksége van a Yamaha segítségére. Megnéztem a versenyt és… Én csak kívülről figyelek, de ő nagyon gyors. Úgy küzdeni mások ellen, hogy az egyenesekben nem rendelkezik kellő sebességgel, sokkal nehezebb. Ha vezetni tud a versenyen, akkor jelenleg ő a legjobb pilóta a rajtrácson és a leggyorsabb, de amint harcolni kell, nehéz előznie.” – mondta Márquez.

„Aleix az Apriliával a bajnokság nagy meglepetése. Most az is látszik, hogy Viñales is gyorsan motorozik. Elmondhatjuk, hogy az Aprilia szintet lépett.”

A cerverai versenyző azonban nem szégyenlős a csapata értékelésében sem.

„A rajtrács végére kell néznem, hogy lássam a motorunkat vagy a csapatunkat. Jövőre nagy lépést kell tennünk. Különösen… mindenben. Nem csak arról van szó, hogy „ezt változtassuk meg a motoron”. Drasztikus lépés kell, hogy az élre kerüljünk. Őszintén szólva, valamit változtatnunk kell a csapaton, a motoron, valami versenyképesebbre van szükségünk, hogy az élen harcolhassunk, mert ha nem, akkor a világ legjobb versenyzőjét is be lehet tenni… Mi egy csapat vagyunk, és a világbajnoki címért való küzdelemhez szükség van a motorra, a versenyzőre és a csapatra. Mindenki együtt dolgozik, és nem hiányzik információ. Ez pedig nagyon fontos lesz a jövőre nézve.”

Aleix Espargaró: A fájdalom még jelen van, de készen állok

0

Aleix Espargaró, az Aprilia gyári pilótája kevesebb mint két héttel a brit futam negyedik szabadedzésén történt balesete után érkezik a MotoGP következő, spielbergi fordulójára. A versenyző készen áll, de a fájdalom még mindig jelen van.

Aleix Espargaró számára nem a tervek szerint alakult a brit hétvége. Az Aprilia sztárja az edzéseken végig az élen haladt, de az FP4-ben egy komoly highside okozott nagy gondot az Aprilia számára. A spanyol ezután a kvalifikáción a hatodik helyért küzdötte fel magát, a versenyen pedig a kilencedik helyen ért célba, és mindössze egy pontot veszített a világbajnokságot vezető Fabio Quartararóval szemben, aki a nyolcadik helyen végzett.

Egy nappal a verseny után, a barcelonai orvosnál tett látogatás során kiderült, hogy a világbajnoki második helyezettnek eltört a jobb sarka, amikor az aszfaltra csapódott. Műtétre azonban nem volt szükség.

Most Aleix Espargaró készen áll a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő versenyre. Bár a fájdalom még nem múlt el teljesen, az Aprilia versenyzője erős eredményt szeretne elérni Ausztriában:

„A fizikai állapotom napról napra javul. Az ödéma a bal lábamból gyakorlatilag eltűnt, de a jobb lábam, amely Silverstone-ban törést szenvedett, még mindig okoz némi fájdalmat. Ennek ellenére nem hiszem, hogy gondjaim lesznek a hétvégén.”

„Egy jó versenyre törekszem. Kíváncsi vagyok, hogyan fog működni a motor az osztrák pályán. Továbbra is az a célunk, hogy minden alkalommal gyorsak legyünk.”

Miller: Magabiztos és eltökélt vagyok

0

Jack Miller 2020-ban kétszer is a dobogón végzett a Red Bull Ringen. Mit tartogat a vajon számára a mostani hétvége?

Tavaly bukott az első futamon, a másodikon az eső szólt közbe, így nem sikerült a legjobb háromba kerülnie Ausztriában. Miller, aki jövőre a Red Bull KTM-nél húzza majd a gázt, a soron következő hétvégén ismét ki akarja használni a Ducati erejét, hogy a győzelemért harcolhasson Spielbergben.

A 27 éves versenyző a brit futamon elért erős harmadik hely után ezen a hétvégén is hibátlan futamot szeretne teljesíteni. A világbajnoki hatodik helyezett számára az Osztrák GP után már csak hét lehetősége lesz arra, hogy az eddigi 18 ducatis dobogós helyezését kiegészítse.

Miller így nyilatkozott a hétvégét megelőzően:

„Alig várom, hogy végre ismét Ausztriában versenyezhessek ezen a hétvégén. A Red Bull Ring egy olyan pálya, amelyet szeretek, és ahol korábban már álltam dobogón.”

„Tavaly balszerencsénk volt az első futamon történt balesettel. Az eső a második futamot is elrontotta számunkra. Idén az a célom, hogy jóvátegyem a hibáimat, mert nagyon pozitívan alakult a legutóbbi versenyünk, és nagyon jól érzem magam a Desmosedicivel. Magabiztos és eltökélt vagyok, erős leszek ezen a versenyen.”