back to top
2025. július 10. 01:46
Kezdőlap Blog Oldal 675

83 fiatal versenyzőt hívtak a 2023-as Asia Talent Cup kiválasztására

Az utóbbi években az utánpótlás sorozatok egyre nagyobb figyelmet kapnak, így például Ázsiában is nívós versenypályákon Grand-Prix szintű technikákon fejlődhetne a fiatal versenyzők. Ázsia mellett ne feledjük el Ausztráliát és Óceániát sem, az említett kontinensekről többszázan jelentkeztek a 2023-as Asia Talent Cup programjába.

Közel 20 ország versenyzőiből választották ki azokat, akit meghívtak a kiválasztó eseményre, melynek helye és ideje is megvan már. Egészen pontosan október 18-án és 19-én Malaysiában, a sepangi versenypályán fog eldőlni. Az időpont és a helyszín persze 2020 óta függ az aktuális koronavírus-helyzettől, és a helyi kormány döntésein. Amennyiben viszont nem kell módosítani, akkor ez már a MotoGP maláj hétvégéje előtt lezajlik. Ezen az eseményen 83 versenyzőnek kell bemutatnia tudását és képességét a gokartpályán. Ezt követően az adatok hosszas elemzés után döntik el, kik vehetnek részt a 2023-as szezonban, ami mellett persze tartalékversenyzőket is megneveznek.

Forrás: Asia Talent Cup Media

A közzétett listán 15 országból férfi és női versenyzők egyaránt szerepelnek. Hogy közülük ki meddig juthat aztán a motorversenyzésben, azt nagyon korai lenne megállapítani. 2016-ban például egy idán már Moto2-es futamgyőztes, Somkiat Chantra volt a bajnok. De Toba, Sasaki és Deniz Öncü is nyert egy-egy szezont, és ma már a Moto3-ban versenyeznek. Szoros az együttműködés a Honda Team Asia alakulattal, amely biztosítja a motorokat az ázsiai utánpótlás szériának – hasonlóan, mint az Európában ismert Red Bull Rookies Cup és a KTM.

Marc Marquez: „A Honda kritikus helyzetben van”

0

10 héttel az utolsó műtét után ha motoron nem is, de már a Honda garázsból próbálja segíteni csapata dolgát Marc Marquez. A spanyol versenyző azért utazik el Ausztriába, hogy személyesen részt tudjon venni a munkafolyamatokban, ezáltal felkészültebb legyen a visszatérésekor. Nem mellesleg a csapatának is szükség lehet a segítségére.

A közösségi oldalak tanulsága szerint jól halad a rehabilitáció, hiszen már úszni, futni, és edzőterembe is jár, amikor nem otthonról nézi a versenyeket. Kedden kamerás stáb is elkísérte az edzésre Madridban, ahol készült vele interjú is. A visszatérésről persze semmi konkrétumot nem tudott mondani, de két év után igazán optimistának tűnik a felépülésével kapcsolatban

„Kínszenvedés volt, és nem két nap, vagy egy-két hónap, hanem már két éve. Hiába nyertem futamokat, nagyon nehéz volt. Jerezben rájöttem, hogy valamin változtatni kell. Nagyon kemény volt, és mentálisan most is az – nem azért, mert nem versenyzek, hanem mert folyamatos kételyeim vannak a karommal kapcsolatban. Nem lehet több műtétem. Meggyőződésem szerint ez jól sikerült, de gondolatban mindig ott van a kisördög. A korábbi műtétek tapasztalatai alapján jó úton vagyok. Azért is akartam ezt a beavatkozást, mert a másik választás a visszavonulás lett volna.”

Forrás: Repsol Honda

Ami biztos, hogy Mugello óta először lesz ott a paddockban, igaz egyelőre nem bőrruhában és sisakban. Bár ő ezzel nem is szeretne a következő szezonig várni. A csapata mellett pedig az őt helyettesítő Bradl-nek is sokat segíthet.

„A Honda kritikus helyzetben van. A csapattal sokat beszélünk, hogy megértsem a 2022-es motort és a helyzetüket. Ezért is megyek Ausztriába, hogy mindenkivel tudjunk beszélni, és a Honda Japánból érkező embereivel is találkozzak. Együtt dolgozunk, így együtt nyerünk és együtt veszítünk, és erősebben térünk vissza. Stefan Bradl-lel is sokat beszéltünk, velünk és Santival sok új dolgot tesztelnek, és tudják, milyen a motorozási stílusom. Mugelloban azt mondtam, otthon leszek, de kapcsolatban akarok maradni a csapattal. A korábbi műtéteknél nagyon kiszakadtam, most szeretném, ha jobban be tudnék kapcsolódni a folyamatokba, így amikor visszatérek, minden frissebb lesz.”

Forrás: Repsol Honda

A visszatérés mellett másik gyakran előforduló kérdés, hogy milyen formában lehetséges. Tavaly sérülten is nyert futamokat, ez akár bizakodása is adhat okot, de Marqueznek már más céljai az elsődlegesek.

„Nem az a cél, hogy visszatérjek győzni, hanem hogy visszatérjek és élvezzem a motorozást. Fájdalom nélkül, és versenyképesen. Ha ezt elérem, minden más már jön magától.”

Az új sikán a hétvégén debütál Spielbergben

0

A MotoGP-versenyzők biztonságának növelése érdekében Spielbergben 2-es kanyarban egy sikánt építettek, amelyet az Osztrák Nagydíjon használnak majd először. A MotoGP versenyzőinek a véleménye megoszlik ezzel kapcsolatban.

Augusztus 19. és 21. között a MotoGP a spielbergi Red Bull Ringen vendégeskedik, ahol mindhárom géposztály versenyzői először találkozhatnak az új elrendezéssel a 2-es kanyarban. A 2020-as spielbergi MotoGP-futamon Franco Morbidelli és Johann Zarco veszélyes bukásait követően a versenyzők és a hivatalos szervek szorgalmazták a nagy sebességű 2-es kanyar átépítését, majd a FIM-mel, a Dornával és az FIA-val egyeztetve egy sikánt terveztek, hogy biztonságosabbá tegyék az érintett kanyart és a 3-as kanyarba való fékezést.

Az Osztrák Nagydíj pályájának hossza a Münzer sikánnal együtt 4,348 kilométer – az új sikánnal 30 méterrel hosszabb lett az aszfaltcsík. A tervezésért a neves versenypálya-fejlesztő Hermann Tilke felel.

A KTM versenyzője, Miguel Oliveira üdvözölte a változást: „A kanyarok kombinációja pontosan az, amit mi, versenyzők kértünk. A 3-as kanyart nagyon le akartuk lassítani, és a sikán a legjobb módja ennek”.

A világbajnoki tabella második helyezettje, Aleix Espargaró szintén fontos lépésnek tartja a sikánt a pályabiztonság növelése felé: „Nem néz ki rosszul, korábban sokkal veszélyesebb volt a pálya. Biztonsági szempontból jó irányba ment a módosítás. De végső soron csak a helyszínen tudjuk megítélni a helyzetet, távolról az ilyesmit mindig nehéz megítélni.”

Enea Bastianini kevésbé volt lelkes a változtatás miatt: „Szerintem a sikánhoz még hozzá kell szokni, de előbb ki kell próbálnunk.” Tekintettel arra, hogy a Ducati versenyzőjének a Desmosedici GP21-es versenygépén elsősorban az egyenesekben erős, nevetve tette hozzá: „Az egyeneseket mindenesetre megrövidítették számunkra.”

A címvédő Quartararo azt is elmondta, hogy a sikán számára nem lesz segítség. „Mert a 3-as kanyar egy olyan kanyar volt, ahol mindig nagyon későn fékeztem.” Ennek ellenére előnyt lát az új pálya elrendezésében: „A sikán mindenképpen növeli a biztonságot.”

IDM Assen – NTC: Farkas vasárnap is dominált, Moor ezüstérmes!

Ahogyan a legutóbbi cikkünkben is megírtuk: Farkas Kevin földbe döngölte a mezőnyt a Northern Talent Cup második asseni hétvégéjének első futamán. Nos, mint kiderült, a fiatal magyar srác vasárnap is külön ligában játszott. Nézzük meg a vasárnapi futam történéseit.

Vasárnapi futam

Itt nézhető vissza a vasárnapi verseny – a rajt 2:51:30-nál kezdődik.

Farkas Kevin a szombati receptet követte: egy zseniális rajtot követően ellépett a mezőnytől, és a többiek bottal üthették a nyomát. Már az első körben kiépített egy komoly előnyt, amit aztán folyamatosan növelt, így a tegnapi naphoz hasonlóan ezúttal is magabiztos rajt-cél győzelmet aratott.

A verseny egyetlen képen: Farkas (28) az élen, utána szünet, majd a többiek – köztük Varga (44) és Vincze (12), valamint Moor (takarásban). Fotó: Dorna Sports

Kevin mögött annyiban változott a helyzet a szombati futamhoz képest, hogy a holland Jurrien Van Crugten nem tudott ellépni, és ő is annak a sokfős bolynak a részese lett, amelyik az ezüstéremért harcolt: rajta kívül a három másik magyar: Moor, Varga és Vincze, valamint Loris Veneman, Lenoxx Phommara, Dustin Schneider, és Jurrien Van Crugten harcoltak.

A csatázások során ezúttal is számtalanszor cseréltek helyet a srácok a körök során, végül Rossi Moor az utolsó kör utolsó szektorjában le tudta győzni riválisait, és megszerezte az ezüstérmet – minimalizálva ezzel a veszteséget Farkas Kevinnel szemben. A dobogó legalsó fokára a holland Loris Veneman állhatott fel, örömet szerezve a hazai szurkolóknak.

A dobogósok: 2. Rossi Moor – 1. Farkas Kevin – 3. Loris Veneman. Fotó: Dorna Sports

Vincze Martin a hetedik helyen futott be a 13. helyről indulva. Varga Tibor pedig ezúttal a bolytól leszakadva a 10. pozícióban zárt – sokáig ott volt az élmezőnyben, és tartotta a többiek tempóját, de az utolsó körökre a KTM tempója még tovább gyengült, és Julius Coenennel együtt futott be. Mint elmondta (lásd lentébb), hiába dolgoztak a motoron, sajnos a technika tegnaphoz hasonlóan sem volt partnere a versenyzésben, így a szezonzáróra valószínűleg új blokkot vetnek be.

Assen 2 – a második futam végeredménye:

1 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 14 kör
2 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 8.357
3 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 8.492
4 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 8.526
5 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 8.665
6 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 8.754
7 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 8.773
8 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 9.004
9 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 9.255
10 VARGA Tibor HUN Forty Racing 16.566
11 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 16.633
12 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 27.788
13 Kilian HOLZER AUT HK Racing 28.005
14 Rocco SESSLER GER MCA Racing 28.108
15 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 28.195
16 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 37.027
17 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 37.077
18 Tom KUIL NED TeamNL Open Line 37.180
19 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 37.218
20 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 37.343
21 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 55.649
22 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 59.783
23 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 1:23.361
Nem ért célba
Julius FRELLSEN DEN Frellsen RR

 

Nyilatkozatok:

Íme a győztes Farkas Kevin szavai a dupla győzelem után:

Varga Tibike ezt mondta a balul sikerült hétvégét követően:

A tabella állása

Azt már az előző cikkünkben megírtuk, hogy a 2022-es Northern Talent Cup bajnoki cím kizárólag Rossi Moor vagy Farkas Kevin kezébe kerülhet. Ma már az is eldőlt, hogy az ezüstérem sem forog veszélyben számukra. Rossi és Kevin között 14 pont a különbség az előbbi javára, miközben még 50 pont szerezhető. Vagyis, bár Rossinak nagyobb az esélye, nem engedhet ki.
A bronzérem sorsa várhatóan Dustin Schneider és Loris Veneman között fog eldőlni, akik között mindössze egyetlen pont a különbség. De amennyiben Ausztriában balszerencse éri őket, még a tőlük 17 pont távolságra lévő, jelenleg ötödik Vincze Martin is megszerezheti az évvégi harmadik helyet, ahogyan a szorosan mögötte lévő Jurrien Van Crugten és Lenoxx Phommara is.
A jelenleg nyolcadik helyen lévő, és ezúttal is balszerencsétől szenvedő Varga Tibornak is van még matematikai esélye a bronzra – de reális már nem igazán. A nyolcadik helytől viszont aligha fog hátrébb kerülni, mivel a jelenleg sérülés miatt távollévő Matteo Masili aligha fog 28 pont hátrányt ledolgozni.
Lőrinc László maradt a tabella 20. helyén az oschersleben-i 4 pontjával. Amennyiben felépül sérüléséből, és rajthoz állhat a Red Bull Ringen, egy jó szerepléssel egy-két pozíciót előreléphet.

Íme a tabella állása az utolsó forduló előtt:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 230
2 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 216
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 138
4 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 137
5 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 120
6 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Accademy 118
7 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 115
8 VARGA Tibor HUN Forty Racing 102
9 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 74
10 Rocco SESSLER GER MCA Racing 68
11 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 65
12 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 57
13 Kilian HOLZER AUT HK Racing 55
14 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 49
15 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 48
16 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 31
17 Filip NOVOTNY CZE Brno Circuit JRT 21
18 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 13
19 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 9
20 LŐRINC László HUN BRR Team 4
21 Michal PROKES CZE Brno Circuit JRT 4
22 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 2
23 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1

 

A 2022-es Northern Talent Cup utolsó versenyeit szeptember első hétvégéjén rendezik majd Ausztriában, ahol ismét az IDM vendégei lesznek a Red Bull Ringen majd.

Thruxton BSB – Elképesztő befutók: O’Halloran, majd MacKenzie győzött

0

A McAMS Yamaha ismételten nagyon sikeres hétvégét zárt – Jason O’Halloran 2, míg MacKenzie 1 futamot húzott be a hétvége folyamán. 

Második futam

Jason O’Halloran egy szenzációs utolsó kört követően megszerezte a győzelmet, Tarran Mackenzie-t és Bradley Rayt megelőzve az első három helyezettet mindössze 0,165 másodperc választotta el.

Az utolsó kör úgy kezdődött, hogy Ray vezette a triót a célvonalon, de O’Halloran egy döntő mozdulatot tett Churchnél, és a Yamaha versenyzőt a belső íven előzte meg. Ray azonban visszavágott, és a Club Chicane-ba vezető nagy sebességű bejáraton utoljára még megelőzte, de Mackenzie is ott volt velük. A trió egymás mellett haladt, de a címvédő fékezett a legkeményebben.

Mackenzie vezetett O’Halloran és Ray előtt a Clubban, de az utolsó kanyar után az ausztrálnak sikerült a legjobban kigyorsítania, és mindössze 0,079 másodperccel előzte meg McAMS Yamaha csapattársát a célban, Ray pedig a harmadik lett. A célban mindössze 0,165 másodperc választotta el az első három helyezettet, O’Halloran győzelme a második volt a hétvégén.

Peter Hickman a szezon legjobb eredményét érte el negyedik helyezésével; a verseny korai szakaszában az élcsoportban volt, és elég nagy különbséget tudott tartani az üldöző Lee Jackson és Glenn Irwin párossal szemben.

Rory Skinner a hetedik leggyorsabb volt az második futamon, Danny Buchan pedig a záró szakaszban a nyolcadik helyre lépett előre Leon Haslam és Tommy Bridewell előtt, akik az első tízet zárták.

Második futam végeredménye:

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
2 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 0.079
3 Bradley RAY Rich Energy OMG  Yamaha 0.165
4 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 7.181
5 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 11.410
6 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 11.970
7 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 12.286
8 Danny BUCHAN Motorrad BMW BMW 13.872
9 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 15.081
10 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford  Ducati 15.390
11 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 19.105
12 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 19.593
13 Andrew IRWIN Motorrad BMW BMW 21.257
14 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 22.308
15 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 23.522
16 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 24.666
17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 25.110
18 Kyle RYDE Rich Energy OMG  Yamaha 25.111
19 Dan JONES iForce BMW BMW 28.438
20 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 29.735
21 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 34.365
22 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 35.110
23 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 40.272
24 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 40.313
25 James EAST NP Racing Kawasaki 43.393
26 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 44.862
27 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 45.396
28 Tito RABAT TAG Racing Honda 47.259
Nem ért célba
DNF Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 14 kör
DNF Ryan VICKERS FHO Racing BMW 17 kör
DNF Luke MOSSEY TAG Racing Honda
Harmadik futam

Tarran Mackenzie bebizonyította, hogy Thruxtonban le lehet győzni Jason O’Hallorant, Bradley Ray pedig ismét a dobogóért küzdött. A trió újabb izgalmas célba érést biztosított.

A futam hasonlóan alakult, mint a nap első futama, az O’Halloran-MacKenzie – Ray trió elhúzott. Ezúttal Mackenzie volt az élen a McAMS Yamahával, miközben csapattársa, O’Halloran próbált spórolni a gumikkal, mivel az időjárás párássá vált a pályán. A Church ismét a legtöbb akció helyszíne volt. O’Halloran ismét használta kedvenc előzési helyét, miután Ray a tizenhatodik körben a második kanyarban megelőzte őt.

Két körrel a futam vége előtt a címvédő visszavette a vezetést. Az ausztrál az utolsó előtti körben ismét megpróbálkozott Church-ben, és az első helyre került, Mackenzie pedig nem tudta kihasználni a szélárnyékot az előzéshez.

Az utolsó körben mindhárom versenyző szenvedett, mivel a gumik tapadása visszaesett a hőségben. Ray úgy tűnt, hogy megússza az utolsó körös izgalmakat és el tud húzni riválisai előtt, de Mackenzie hamarosan visszatért. A duó együtt fordult rá a célegyenesre, és egy újabb célfotó után Mackenzie lett az első.

Ray végül éppen csak lemaradt a győzelemről, mindössze egy hajszálnyi,  0,019 másodpercnyi különbség akadályozta meg, hogy felálljon a dobogó legfelső fokát.

Ray belerondított a McAMS 1-2 sorozatba ezzel. O’Halloran a harmadik helyen zsinórban tizenkettedik dobogós helyezését szerezte meg.

Peter Hickman nem tudott célba érni technikai probléma miatt. A motor problémája előtt tudta tartani a tempót az élmezőnnyel. Glenn Irwin a mögötte lévő pozícióért folytatott versenyt vezette, és megörökölte a negyedik helyet, amit meg is tudott őrizni a futam végéig.

Lee Jackson lett az ötödik, kicsivel megelőzve Leon Haslamot a hatodik helyen. Tommy Bridewell jó formában volt hazai pályáján, a hetedik helyre küzdötte fel magát. Andrew Irwin ismét nagyot lépett előre és a nyolcadik helyen végzett. Rory Skinner és Tom Sykes zárták az első tíz helyezést.

A harmadik futam végeredménye:

1 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Yamaha 0.019
3 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 0.293
4 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 10.573
5 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 11.846
6 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 11.900
7 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Ducati 12.018
8 Andrew IRWIN Motorrad BMW BMW 12.156
9 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 12.232
10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 16.767
11 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 17.139
12 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 18.707
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 18.909
14 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 19.719
15 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 20.861
16 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 29.337
17 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 29.771
18 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 30.637
19 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 31.173
20 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 34.445
21 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 37.257
22 James EAST NP Racing Kawasaki 40.301
23 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 49.562
Nem értek célba
DNF Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 6 kör
DNF Tito RABAT TAG Racing Honda 10 kör
DNF Kyle RYDE Rich Energy OMG  Yamaha 14 kör
DNF Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 17 kör
DNF Danny BUCHAN Motorrad BMW BMW 17 kör
DNF Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki

 

A hétvége folyamán két versenyző, mégpedig Jason O’Halloran és Bradley Ray biztosította helyét a „Showdown”-ban.

Mi az a Showdown?

A sorozat két különálló részre oszlik: egy „rendes” szezonra, amelyet a háromfordulós „Showdown” (rájátszás) követ. A 2021-es évben a Showdown szabályain változtattak és a korábbi hat versenyző helyett  nyolc vesz részt a végső megmérettetésen. Közülük az egyiket fogják bajnokká koronázni. Ez hasonló ahhoz a rendszerhez, amelyet az Egyesült Államok néhány autóverseny-sorozatában, többek között a NASCAR Sprint Cup Series-ben használnak.

A versenyzők a szokásos módon (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) gyűjtenek pontokat az „alapszakasz” során, de ezeken a versenyeken dobogós pontokat is szereznek, öt pontot a győzelemért, hármat a második helyért és egyet a harmadikért.

Az első nyolc forduló végén a tabella első nyolc helyezettje mehet harcba a Showdownra, és 1000 pontot kap – plusz az általuk szerzett dobogós pontokat. Ezek a versenyzők ezután az utolsó három fordulóban versenyeznek, és ismét a fentiekben részletezett szokásos módon szereznek pontokat. A Showdownban nincsenek dobogós pontok.

Íme a negyedik MM93 kollekció

0

A nyolcszoros motoros világbajnok Marc Márquez immár negyedik alkalommal készített saját kollekciót az Alpinestars ruházati márkával közösen. A 2023-as kollekció egyszerű.

Egy kiváló minőségű kollekció, amely egyesíti a versenyzői stílust egyedi szabással. Az idei Marc Márquez különleges stílusában készült.

A 2023-as MM93 kollekció ihletője az ikonikus MM93 logó volt, és az az egyszerű ötlet, hogy a geometrikus vonalak megtartása mellett annak sematikus ábrázolását hozzák létre. Így a logó még hangsúlyosabban jelenhetne meg. Az eredmény egy olyan kollekció, amely az MM93 logót egyedi és minimalista módon jeleníti meg vörös, fekete és szürke színekkel kombinálva.

„A negyedik MM93 kollekció a logómra és a színeimre összpontosít. Itt Spanyolországban terveztük, a csapatommal és az Alpinestars-szal közösen. Szép lett, tetszik az eredmény” – mondta Marc Márquez.

Az MM93 kollekció kabátokat, kapucnis pulóvereket, kesztyűket, csizmákat és egyéb kiegészítőket, például hátizsákokat tartalmaz. Jól felszerelt szaküzletekben kapható.

Gabriel Rodrigo erre a szezonra szögre akasztja a bukósisakot

0

Taiga Hada lesz Bo Bendsneyder új csapattársa a Pertamina Mandalika SAG Teamben a szezon hátralévő nyolc nagydíjhétvégéjén. A japán versenyző a még mindig sérült Gabriel Rodrigót helyettesíti.

Gabriel Rodrigo ebben a szezonban debütált a Moto2-es géposztályban. Az újonc szezon azonban nem ment teljesen zökkenőmentesen egy csúnya vállsérülés miatt. Június elején az argentin úgy döntött, hogy a teljes és megfelelő felépüléshez csak egy műtét a megfelelő megoldás. Ez a döntés azonban azt jelentette, hogy Rodrigo a szezon hátralévő részében nem versenyezhetett.

A Pertamina Mandalika SAG Team eredetileg a barcelonai nagydíjon a spanyol Alex Toledót szerződtette a helyére. A spanyol a Német és a Holland Nagydíjon is Bo Bendsneyder csapattársaként szerepelt, míg a lengyel Piotr Biesiekirkski nemrég a Pertamina Mandalika SAG Team színeiben a Brit Nagydíjon, Silverstone-ban mutatkozott be.

A szezon hátralévő nyolc nagydíjhétvégéjén, amely jövő héten kezdődik a Red Bull Ringen, Rodrigo helyét a japán Taiga Hada veszi át.

A japán versenyző, aki ebben a szezonban az All Japan Road Race Championship Stock 600-as osztályában versenyzett, és a múlt hétvégi Suzuka 8 órás versenyen is rajthoz állt, nem ismeretlen a MotoGP világbajnokság Moto2-es osztályában. Az 1998-as születésű japán versenyző korábban már kétszer indult ebben az osztályban: Jerezben a holland RW Racing GP színeiben, az akkor sérült Barry Baltus helyettesítésére, majd a szezon későbbi szakaszában a Red Bull Ringen, a Pertamina Mandalika SAG Team színeiben.

Sam Lowes kihagyja a következő két futamot

0

Az Elf Marc VDS Racing Team a 2022-es Moto2-es világbajnokság következő két fordulóján Sam Lowes helyett Senna Agius, ausztrál pilótával képviselteti magát.

Lowes sajnos a következő két futamból is kiesik, miután a hazai versenyén, Silverstone-ban az FP1-es edzésen történt bukás során kificamodott a bal válla.

A további vizsgálatok során kiderült, hogy Lowes egy kisebb törést szenvedett a bal felkarcsontjának felső részén, így a 31 éves versenyző intenzív rehabilitációba kezdett azzal a céllal, hogy a szeptember 18-i spanyolországi Aragóniai Nagydíjra újra a Kalex gépén ülhessen.

Tony Arbolino mellé a következő két versenyen az izgalmas, fiatal ausztrál tehetség, Senna Agius csatlakozik. A 17 éves versenyző pályafutását földpályán és motokrosszban kezdte, mielőtt átnyergelt az országúti versenyzésre, ahol az Asia Talent Cup-on és a junior világbajnokságon indult.

Jelenleg a PromoRacing Team Kalex gépén, a Moto2 európai sorozatban szerepel. Agius harmadik a tabellán, nyolc forduló alatt hat dobogós helyezéssel.

„Ez egy nagy gyerekkori álmom volt. Először is szeretnék gyors felépülést kívánni Samnek. Szeretnék továbbá hatalmas köszönetet mondani az Elf Marc VDS Racing Teamnek, amiért lehetőséget adtak nekem, hogy bemutatkozhassak a Moto2-es világbajnokságban. Alig várom már, hogy az Osztrák Nagydíjon elindulhassak. Ez egy nagy gyerekkori álmom, és nagyon izgatott vagyok, hogy megvalósíthatom egy ilyen csodálatos csapattal, akiktől tanulhatok. Mindent beleadok majd, hogy a lehető legjobban képviseljem a Marc VDS színeit.” – nyilatkozta Agius.

Poncharal: A csomagunk működik

0

A Tech3 KTM csapata ismét nem szerzett pontot Silverstone-ban. Hervé Poncharal azonban előrelépést lát teljesítményében.

Remy Gardner négyszer végzett a pontszerző helyen a MotoGP jelenlegi szezonjában. Az ausztrál a 11. helyet szerezte meg a KTM RC16-os motorral Barcelonában, ami a Tech3 csapat és maga Gardner legjobb eredménye is egyben. Ennek ellenére a Hervé Poncharal csapatfőnök körüli alakulat a 14. és utolsó helyen áll a csapatversenyben.

Silverstone-ban kezdetben jobban mentek a dolgok a francia csapat számára. Az edzésen és a kvalifikáción elért biztató időkkel Gardner jól kezdte a nyári szünet utáni etapot. A 20 körös verseny azonban ismét nem hozott sikert.

„Remy Gardner 16. helyével a legjobb kvalifikációs eredményt értük el, és reméltük, hogy pontot tudunk szerezni, mert ez egy nagyon ígéretes hétvége volt számunkra” – magyarázta Poncharal.

„Azt hiszem, Remy idei legjobb hétvégéjét futotta. Jó volt a tempója, pozitív volt a hozzáállása, minden adott volt ahhoz, hogy jó versenyünk legyen.”

„A verseny rajtja remekül sikerült, örültünk, hogy gyors versenyzőket látunk mögötte, de tíz kör után visszaesett a tempója. Kár, hogy ennyi pozíciót veszítettünk.”

Csapattársa, Raúl Fernández továbbra is küszködik.

„Raúlnak egész hétvégén problémái voltak. Sajnos volt néhány technikai gondunk vasárnap, ami nem segített neki, ráadásul a rajtpozíciója sem volt ideális ahhoz, hogy jó pozícióból vághasson neki a versenynek.”

„Miguel Oliveira erős versenyt futott, a világbajnoki éllovas előtt végzett. Ezért szeretném azt mondani az újoncainknak, hogy vágjanak bele, és higgyenek a csomagunkban, mert működik. Az eredmények pedig jönni fognak.”

Bagnaia: Tudom, hogy Viñales gyorsabb volt nálam

0

Francesco Bagnaia a múlt héten Silverstone-ban megnyerte idei negyedik MotoGP futamát. Ám a kockás zászlóig a folyamatosan gyorsuló Maverick Viñales ellen kellett küzdenie.

Maverick Viñales az elmúlt három MotoGP-futamon a leggyorsabb versenyzők között volt. A Sachsenringen az Aprilia technikai problémája miatt kellett feladnia a versenyt. Assenben a spanyol az eddigi legjobb versenyét érte el az RS-GP-vel, és először végzett a dobogón azóta, hogy a noalei gyártóhoz igazolt.

Silverstone-ban Viñales nagy erős futamot teljesített. A 27 éves versenyzőnek a rajtnál akadtak gondjai, így át kellett verekednie magát a mezőnyön. A futama utolsó szakaszán aztán a Ducati sztárjával, Pecco Bagnaiával kellett megküzdenie, aki végül felülkerekedett apriliás riválisán. Bagnaia azonban tudja, hogy Viñales volt a leggyorsabb aznap.

„Azt hiszem, ez volt az első alkalom, hogy ilyen küzdelmet vívtam vele. Az egyetlen, amikor ellene küzdöttem, az Misanóban volt még 2020-ban. Akkor azonban kiestem. Maverick nagy nyomást gyakorolt hátulról”mondta az olasz a Silverstone GP után.

„Most ez más volt, mert csak a végén jött előre. Ha már a rajtnál elöl lett volna, sokkal erősebb lett volna. Biztos vagyok benne, hogy tudott volna különbséget kimotorozni, mert gyorsabb volt nálam. A rossz rajtja miatt vesztett időt.”

„A verseny utolsó szakaszában remek volt az érzés az első gumival. Ahhoz, hogy Maverick fel tudjon zárkózni rám, hihetetlenül húzta a gázt.” – mondta a világbajnoki harmadik. „Mire utolért engem, a hátsó gumija már teljesen feladta. Ezután újra megelőztem, mert nem tudta tartani az ívet. Teljesen lezártam az ívet, ez volt a győzelem kulcsa.”

„Próbáltam egyenletesen menni, hogy kímélni tudjam a gumikat. Ennek ellenére nagy nyomást tudtam gyakorolni, és a végén az első gumival előnyt szereztem.”