A McAMS Yamaha ismételten nagyon sikeres hétvégét zárt – Jason O’Halloran 2, míg MacKenzie 1 futamot húzott be a hétvége folyamán.
Második futam
Jason O’Halloran egy szenzációs utolsó kört követően megszerezte a győzelmet, Tarran Mackenzie-t és Bradley Rayt megelőzve az első három helyezettet mindössze 0,165 másodperc választotta el.
Az utolsó kör úgy kezdődött, hogy Ray vezette a triót a célvonalon, de O’Halloran egy döntő mozdulatot tett Churchnél, és a Yamaha versenyzőt a belső íven előzte meg. Ray azonban visszavágott, és a Club Chicane-ba vezető nagy sebességű bejáraton utoljára még megelőzte, de Mackenzie is ott volt velük. A trió egymás mellett haladt, de a címvédő fékezett a legkeményebben.
Mackenzie vezetett O’Halloran és Ray előtt a Clubban, de az utolsó kanyar után az ausztrálnak sikerült a legjobban kigyorsítania, és mindössze 0,079 másodperccel előzte meg McAMS Yamaha csapattársát a célban, Ray pedig a harmadik lett. A célban mindössze 0,165 másodperc választotta el az első három helyezettet, O’Halloran győzelme a második volt a hétvégén.
Peter Hickman a szezon legjobb eredményét érte el negyedik helyezésével; a verseny korai szakaszában az élcsoportban volt, és elég nagy különbséget tudott tartani az üldöző Lee Jackson és Glenn Irwin párossal szemben.
Rory Skinner a hetedik leggyorsabb volt az második futamon, Danny Buchan pedig a záró szakaszban a nyolcadik helyre lépett előre Leon Haslam és Tommy Bridewell előtt, akik az első tízet zárták.
Második futam végeredménye:
1 |
Jason O’HALLORAN |
McAMS Yamaha |
Yamaha |
|
2 |
Tarran MACKENZIE |
McAMS Yamaha |
Yamaha |
0.079 |
3 |
Bradley RAY |
Rich Energy OMG |
Yamaha |
0.165 |
4 |
Peter HICKMAN |
FHO Racing BMW |
BMW |
7.181 |
5 |
Lee JACKSON |
FS-3 Racing |
Kawasaki |
11.410 |
6 |
Glenn IRWIN |
Honda Racing UK |
Honda |
11.970 |
7 |
Rory SKINNER |
FS-3 Racing |
Kawasaki |
12.286 |
8 |
Danny BUCHAN |
Motorrad BMW |
BMW |
13.872 |
9 |
Leon HASLAM |
VisionTrack Kawasaki |
Kawasaki |
15.081 |
10 |
Tommy BRIDEWELL |
Ducati Oxford |
Ducati |
15.390 |
11 |
Christian IDDON |
Buildbase Suzuki |
Suzuki |
19.105 |
12 |
Tom SYKES |
MCE Ducati |
Ducati |
19.593 |
13 |
Andrew IRWIN |
Motorrad BMW |
BMW |
21.257 |
14 |
Ryo MIZUNO |
Honda Racing UK |
Honda |
22.308 |
15 |
Josh BROOKES |
MCE Ducati |
Ducati |
23.522 |
16 |
Chrissy ROUSE |
Crowe Performance |
BMW |
24.666 |
17 |
Dean HARRISON |
DAO Racing |
Kawasaki |
25.110 |
18 |
Kyle RYDE |
Rich Energy OMG |
Yamaha |
25.111 |
19 |
Dan JONES |
iForce BMW |
BMW |
28.438 |
20 |
Takumi TAKAHASHI |
Honda Racing UK |
Honda |
29.735 |
21 |
Leon JEACOCK |
Specsavers Suzuki |
Suzuki |
34.365 |
22 |
Danny KENT |
Buildbase Suzuki |
Suzuki |
35.110 |
23 |
Josh OWENS |
Rapid CDH Racing |
Kawasaki |
40.272 |
24 |
Storm STACEY |
Team LKQ |
Kawasaki |
40.313 |
25 |
James EAST |
NP Racing |
Kawasaki |
43.393 |
26 |
Luke HOPKINS |
Black Onyx Security |
Honda |
44.862 |
27 |
Liam DELVES |
Rapid CDH Racing |
Kawasaki |
45.396 |
28 |
Tito RABAT |
TAG Racing |
Honda |
47.259 |
Nem ért célba |
DNF |
Tom NEAVE |
Honda Racing UK |
Honda |
14 kör |
DNF |
Ryan VICKERS |
FHO Racing |
BMW |
17 kör |
DNF |
Luke MOSSEY |
TAG Racing |
Honda |
|
Harmadik futam
Tarran Mackenzie bebizonyította, hogy Thruxtonban le lehet győzni Jason O’Hallorant, Bradley Ray pedig ismét a dobogóért küzdött. A trió újabb izgalmas célba érést biztosított.
A futam hasonlóan alakult, mint a nap első futama, az O’Halloran-MacKenzie – Ray trió elhúzott. Ezúttal Mackenzie volt az élen a McAMS Yamahával, miközben csapattársa, O’Halloran próbált spórolni a gumikkal, mivel az időjárás párássá vált a pályán. A Church ismét a legtöbb akció helyszíne volt. O’Halloran ismét használta kedvenc előzési helyét, miután Ray a tizenhatodik körben a második kanyarban megelőzte őt.
Két körrel a futam vége előtt a címvédő visszavette a vezetést. Az ausztrál az utolsó előtti körben ismét megpróbálkozott Church-ben, és az első helyre került, Mackenzie pedig nem tudta kihasználni a szélárnyékot az előzéshez.
Az utolsó körben mindhárom versenyző szenvedett, mivel a gumik tapadása visszaesett a hőségben. Ray úgy tűnt, hogy megússza az utolsó körös izgalmakat és el tud húzni riválisai előtt, de Mackenzie hamarosan visszatért. A duó együtt fordult rá a célegyenesre, és egy újabb célfotó után Mackenzie lett az első.
Ray végül éppen csak lemaradt a győzelemről, mindössze egy hajszálnyi, 0,019 másodpercnyi különbség akadályozta meg, hogy felálljon a dobogó legfelső fokát.
Ray belerondított a McAMS 1-2 sorozatba ezzel. O’Halloran a harmadik helyen zsinórban tizenkettedik dobogós helyezését szerezte meg.
Peter Hickman nem tudott célba érni technikai probléma miatt. A motor problémája előtt tudta tartani a tempót az élmezőnnyel. Glenn Irwin a mögötte lévő pozícióért folytatott versenyt vezette, és megörökölte a negyedik helyet, amit meg is tudott őrizni a futam végéig.
Lee Jackson lett az ötödik, kicsivel megelőzve Leon Haslamot a hatodik helyen. Tommy Bridewell jó formában volt hazai pályáján, a hetedik helyre küzdötte fel magát. Andrew Irwin ismét nagyot lépett előre és a nyolcadik helyen végzett. Rory Skinner és Tom Sykes zárták az első tíz helyezést.
A harmadik futam végeredménye:
1 |
Tarran MACKENZIE |
McAMS Yamaha |
Yamaha |
|
2 |
Bradley RAY |
Rich Energy OMG |
Yamaha |
0.019 |
3 |
Jason O’HALLORAN |
McAMS Yamaha |
Yamaha |
0.293 |
4 |
Glenn IRWIN |
Honda Racing UK |
Honda |
10.573 |
5 |
Lee JACKSON |
FS-3 Racing |
Kawasaki |
11.846 |
6 |
Leon HASLAM |
VisionTrack Kawasaki |
Kawasaki |
11.900 |
7 |
Tommy BRIDEWELL |
Ducati Oxford |
Ducati |
12.018 |
8 |
Andrew IRWIN |
Motorrad BMW |
BMW |
12.156 |
9 |
Rory SKINNER |
FS-3 Racing |
Kawasaki |
12.232 |
10 |
Tom SYKES |
MCE Ducati |
Ducati |
16.767 |
11 |
Christian IDDON |
Buildbase Suzuki |
Suzuki |
17.139 |
12 |
Ryo MIZUNO |
Honda Racing UK |
Honda |
18.707 |
13 |
Ryan VICKERS |
FHO Racing |
BMW |
18.909 |
14 |
Takumi TAKAHASHI |
Honda Racing UK |
Honda |
19.719 |
15 |
Danny KENT |
Buildbase Suzuki |
Suzuki |
20.861 |
16 |
Josh OWENS |
Rapid CDH Racing |
Kawasaki |
29.337 |
17 |
Chrissy ROUSE |
Crowe Performance |
BMW |
29.771 |
18 |
Storm STACEY |
Team LKQ |
Kawasaki |
30.637 |
19 |
Leon JEACOCK |
Specsavers Suzuki |
Suzuki |
31.173 |
20 |
Tom NEAVE |
Honda Racing UK |
Honda |
34.445 |
21 |
Luke HOPKINS |
Black Onyx Security |
Honda |
37.257 |
22 |
James EAST |
NP Racing |
Kawasaki |
40.301 |
23 |
Liam DELVES |
Rapid CDH Racing |
Kawasaki |
49.562 |
Nem értek célba |
DNF |
Peter HICKMAN |
FHO Racing BMW |
BMW |
6 kör |
DNF |
Tito RABAT |
TAG Racing |
Honda |
10 kör |
DNF |
Kyle RYDE |
Rich Energy OMG |
Yamaha |
14 kör |
DNF |
Josh BROOKES |
MCE Ducati |
Ducati |
17 kör |
DNF |
Danny BUCHAN |
Motorrad BMW |
BMW |
17 kör |
DNF |
Dean HARRISON |
DAO Racing |
Kawasaki |
|
A hétvége folyamán két versenyző, mégpedig Jason O’Halloran és Bradley Ray biztosította helyét a „Showdown”-ban.
Mi az a Showdown?
A sorozat két különálló részre oszlik: egy „rendes” szezonra, amelyet a háromfordulós „Showdown” (rájátszás) követ. A 2021-es évben a Showdown szabályain változtattak és a korábbi hat versenyző helyett nyolc vesz részt a végső megmérettetésen. Közülük az egyiket fogják bajnokká koronázni. Ez hasonló ahhoz a rendszerhez, amelyet az Egyesült Államok néhány autóverseny-sorozatában, többek között a NASCAR Sprint Cup Series-ben használnak.
A versenyzők a szokásos módon (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) gyűjtenek pontokat az „alapszakasz” során, de ezeken a versenyeken dobogós pontokat is szereznek, öt pontot a győzelemért, hármat a második helyért és egyet a harmadikért.
Az első nyolc forduló végén a tabella első nyolc helyezettje mehet harcba a Showdownra, és 1000 pontot kap – plusz az általuk szerzett dobogós pontokat. Ezek a versenyzők ezután az utolsó három fordulóban versenyeznek, és ismét a fentiekben részletezett szokásos módon szereznek pontokat. A Showdownban nincsenek dobogós pontok.