A Tech3 KTM csapata ismét nem szerzett pontot Silverstone-ban. Hervé Poncharal azonban előrelépést lát teljesítményében.
Remy Gardner négyszer végzett a pontszerző helyen a MotoGP jelenlegi szezonjában. Az ausztrál a 11. helyet szerezte meg a KTM RC16-os motorral Barcelonában, ami a Tech3 csapat és maga Gardner legjobb eredménye is egyben. Ennek ellenére a Hervé Poncharal csapatfőnök körüli alakulat a 14. és utolsó helyen áll a csapatversenyben.
Silverstone-ban kezdetben jobban mentek a dolgok a francia csapat számára. Az edzésen és a kvalifikáción elért biztató időkkel Gardner jól kezdte a nyári szünet utáni etapot. A 20 körös verseny azonban ismét nem hozott sikert.
„Remy Gardner 16. helyével a legjobb kvalifikációs eredményt értük el, és reméltük, hogy pontot tudunk szerezni, mert ez egy nagyon ígéretes hétvége volt számunkra” – magyarázta Poncharal.
„Azt hiszem, Remy idei legjobb hétvégéjét futotta. Jó volt a tempója, pozitív volt a hozzáállása, minden adott volt ahhoz, hogy jó versenyünk legyen.”
„A verseny rajtja remekül sikerült, örültünk, hogy gyors versenyzőket látunk mögötte, de tíz kör után visszaesett a tempója. Kár, hogy ennyi pozíciót veszítettünk.”
Csapattársa, Raúl Fernández továbbra is küszködik.
„Raúlnak egész hétvégén problémái voltak. Sajnos volt néhány technikai gondunk vasárnap, ami nem segített neki, ráadásul a rajtpozíciója sem volt ideális ahhoz, hogy jó pozícióból vághasson neki a versenynek.”
„Miguel Oliveira erős versenyt futott, a világbajnoki éllovas előtt végzett. Ezért szeretném azt mondani az újoncainknak, hogy vágjanak bele, és higgyenek a csomagunkban, mert működik. Az eredmények pedig jönni fognak.”
Francesco Bagnaia a múlt héten Silverstone-ban megnyerte idei negyedik MotoGP futamát. Ám a kockás zászlóig a folyamatosan gyorsuló Maverick Viñales ellen kellett küzdenie.
Maverick Viñales az elmúlt három MotoGP-futamon a leggyorsabb versenyzők között volt. A Sachsenringen az Aprilia technikai problémája miatt kellett feladnia a versenyt. Assenben a spanyol az eddigi legjobb versenyét érte el az RS-GP-vel, és először végzett a dobogón azóta, hogy a noalei gyártóhoz igazolt.
Silverstone-ban Viñales nagy erős futamot teljesített. A 27 éves versenyzőnek a rajtnál akadtak gondjai, így át kellett verekednie magát a mezőnyön. A futama utolsó szakaszán aztán a Ducati sztárjával, Pecco Bagnaiával kellett megküzdenie, aki végül felülkerekedett apriliás riválisán. Bagnaia azonban tudja, hogy Viñales volt a leggyorsabb aznap.
„Azt hiszem, ez volt az első alkalom, hogy ilyen küzdelmet vívtam vele. Az egyetlen, amikor ellene küzdöttem, az Misanóban volt még 2020-ban. Akkor azonban kiestem. Maverick nagy nyomást gyakorolt hátulról” – mondta az olasz a Silverstone GP után.
„Most ez más volt, mert csak a végén jött előre. Ha már a rajtnál elöl lett volna, sokkal erősebb lett volna. Biztos vagyok benne, hogy tudott volna különbséget kimotorozni, mert gyorsabb volt nálam. A rossz rajtja miatt vesztett időt.”
„A verseny utolsó szakaszában remek volt az érzés az első gumival. Ahhoz, hogy Maverick fel tudjon zárkózni rám, hihetetlenül húzta a gázt.” – mondta a világbajnoki harmadik. „Mire utolért engem, a hátsó gumija már teljesen feladta. Ezután újra megelőztem, mert nem tudta tartani az ívet. Teljesen lezártam az ívet, ez volt a győzelem kulcsa.”
„Próbáltam egyenletesen menni, hogy kímélni tudjam a gumikat. Ennek ellenére nagy nyomást tudtam gyakorolni, és a végén az első gumival előnyt szereztem.”
Utolsó előtti fordulójához érkezett a 2022-es Northern Talent Cup. A helyszín idén másodjára volt a hollandiai Assen. A Sebesség Katedrálisába idén már ellátogatott a mezőny júniusban – akkor a MotoGP, ezúttal pedig a német nemzeti bajnokság, az IDM részeként.
Voltak hiányzók a mezőny állandó résztvevői közül: a listavezető Rossi Moor olasz csapattársa, Matteo Masili nem épült fel a legutóbbi, csehországi fordulóban elszenvedett bukásából, így ezen a hétvégén a versenyzés helyett a gyógyulásra koncentrál.
Szintén hiányzik a holland Rio Olofsen is, aki Titinohoz hasonlóan Mostban sérült meg. Őt egy ifjú honfitársa, Tom Kuil helyettesíti.
Az öt magyar srác: Rossi Moor, Farkas Kevin, Vincze Martin, Varga Tibor és Lőrinc László közül azonban senki sem hiányzott Assen paddockjából. A tabella első két helyén Rossi Moor és Farkas Kevin állnak – Rossi előnye pedig akkora, hogy adott esetben már ezen a hétvégén bebiztosíthatta volna az idei bajnoki címet. És hogy ez miért nem sikerült, arról a továbbiakban írunk.
Szabadedzések
Pénteken rendeztek két szabadedzést. Az elsőt Varga Tibor nyerte meg, mindössze egy ezreddel (!) megelőzve a svájci Lenoxx Phommarát. Ezen Farkas Kevin a 3., Rossi Moor az 5., Vincze Martin pedig a 8. helyet szerezte meg.
Az ötödik magyar, Lőrinc László azonban sajnos bukott az első tréningen, aminek következtében agyrázkódást szenvedett, és kettős látása alakult ki. Ez azt jelenti, hogy a hétvége számára idejekorán véget ért – remélhetőleg a szezonzáró osztrák fordulóra felépül.
A P1Race szerkesztősége ezúton is mielőbbi jobbulást kíván Lacinak!
A második tréningen Farkas Kevin lett a leggyorsabb, fél másodpercet adva a második helyezett holland Loris Venemannak. Rossi Moor a negyedik, Vincze Martin az ötödik, Varga Tibor a hetedik pozícióban zárt. Összesítettben Kevin zárt az élen, Varga Tibi a 3., Rossi Moor az 5., Vincze Martin a 6. legjobb lett – négy magyar az első hatban!
Időmérők
Pénteken rendeztek egy kvalifikációt is a srácoknak. Ezen Varga Tibi lett az első, 111 ezreddel megelőzve Farkas Kevint. Rossi Moor a negyedik, Vincze Martin a 16. pozícióban zárt.
Szombaton következett a második időmérő, amit a német Valentino Herrlich nyert meg. Itt Varga a 3., Moor a 3., Farkas a 7., Vincze a 13. helyeket szerezték meg.
A rajtrácsot azonban a két edzés összesített eredménye határozta meg: ezalapján Varga Tibor indulhatott a pole pozícióból, mellőle indult Farkas Kevin és Valentino Herrlich. Rossi Moor az ötödik, Vincze Martin a 13. helyekről várhatta Assen rajtlámpáinak kialvását.
Szombati verseny
A futam felvétele itt tekinthető meg, a verseny 1:51:30-nál indul:
Farkas Kevin jól jött el a rajtnál és az élreállt, Varga azonban hátrébb került egy gyengébb rajtot követően.
Tibor az első körökben még küzdött a második helyért Valentino Herrlichel és Jurrien Van Crugtennel, azonban később elkezdett hátrébb csúszni. Herrlich és Van Crugten még támadták volna Kevint, ám Herrlich kapott egy dupla hosszú körös büntetést, ami miatt elköszönhetett a győzelemtől (ezeket a 3. és 5. körökben teljestette). A holland srác pedig nem sokáig tudta tartani Kevin tempóját, és az Agria Racing Team versenyzője egyre nagyobb előnyt épített ki. Ami aztán kitartott a futam végéig – ahogyan a cím is utal rá, Kevin rajt-cél győzelmet aratott.
Farkas Kevin (28) az élen, mögötte Jurrien Van Crugten (36). Fotó: Dorna Sports
A harmadik helyért azonban óriási csata folyt: egy hétfős boly küzdött érte, amelynek Rossi Moor és a gyengélkedő Varga Tibor is tagja volt. Mint utólag kiderült: Tibor KTM-je túlmelegedett, emiatt nem tudott versenyképes tempót motorozni a Forty Racing versenyzője.
Hozzájuk felzárkózott később Vincze Martin és Julius Coenen is. A kilencfőssé váló csoport élén a géposztályra jellemzően folyamatosak voltak a a helycserék, de a futam nagy részében Herrlich és Moor álltak az elején.
A harmadik helyért folyó ádáz harc, három magyarral: Herrlich (10), Moor (92), Varga (44), és Schneider (20) mögött takarásban Vincze Martin. Fotó: Dorna Sports
Végül a befutónál is így lett: a dobogó legalsó fokára a dupla hosszúkörös büntetéssel együtt is fel tudott állni a Valentino Herrlich, míg Rossi Moor negyedikként zárt – vagyis idén második alkalommal lemarad a pódiumról (az első helyszíne szintén Assen volt: a júniusi második futam, amikor az utolsó kör utolsó szektorában elesett).
A dobogó: 2. Van Crugten – 1. Farkas – 3. Herrlich. Fotó: Dorna Sports
Vincze Martin a 13. helyről indulva lett a nyolcadik, mögötte pedig a túlmelegedő motor miatt végül csak kilencedikként záró Varga Tibor futott be.
Assen 2 – első NTC futam végeredménye:
1
FARKAS Kevin
HUN
Agria Racing Team
14 kör
2
Jurrien VAN CRUGTEN
NED
BB64 Academy
5.750
3
Valentino HERRLICH
GER
Busch & Wagner Racing
8.005
4
Rossi MOOR
HUN
FAIRIUM NGRT
8.123
5
Loris VENEMAN
NED
TeamNL Open Line
8.244
6
Lenoxx PHOMMARA
SWI
Team Phommara
8.309
7
Dustin SCHNEIDER
GER
Goblin Racing
8.400
8
VINCZE Martin
HUN
Chrobák MSE
8.470
9
VARGA Tibor
HUN
Forty Racing
8.840
10
Julius COENEN
GER
Helena & Julius Racing
8.953
11
Maxime SCHMID
SWI
Team Schmid
9.233
12
Kilian HOLZER
AUT
HK Racing
36.799
13
Delano GREVEN
NED
KNMV/DG Motorsport
37.518
14
Rocco SESSLER
GER
MCA Racing
37.564
15
Noa CUYPERS
BEL
Junior Black Knights
37.732
16
David SIDOROV
UKR
SP-Moto Junior Team UA
37.994
17
Michal PROKEŠ
CZE
Brno Circuit JRT
38.128
18
Tom KUIL
NED
TeamNL Open Line
45.676
19
Levin PHOMMARA
SWI
Team Phommara
45.697
20
Luca GÖTTLICHER
GER
JRP Junior Academy
1:03.280
21
Loris DEKKERS
BEL
Junior Black Knights
1:03.498
22
Julius FRELLSEN
DEN
Frellsen RR
1:03.587
23
Sviatoslav PYLYPENKO
UKR
SP-Moto Junior Team UA
1 kör
Nem ért célba
Filip NOVOTNÝ
CZE
Brno Circuit JRT
A futamgyőztes Farkas Kevin gondolatai a leintést követően:
A tabella élmezőnye
A szombati futamot követően Rossi Moor 210 ponttal vezeti a tabellát, Farkas Kevin pedig 191 egységgel a második. A német Dustin Schneider áll a bronzérmes helyen 127 ponttal, a holland Loris Veneman pedig 121-el a negyedik. Vincze Martin 111 ponttal az ötödik, Varga Tibor pedig 96 egységgel a nyolcadik. Lőrinc László a 20. helyen áll a 4 pontjával. (Részletes tabellát a vasárnapi futam után közlünk.)
Ezek a számok két dolgot jelentenek:
mivel idén már csak 75 pont gyűjthető, és Schneider hátránya 83 egység, ez azt jelenti, hogy 2022-ben magyar bajnoka lesz a Northern Talent Cupnak, mivel Dustin Schneidernek már matematikai esélye sincs!
a bajnokavatás a zárófordulóra marad: ugyanis amennyiben Rossi Moor megnyeri a vasárnapi futamot, Farkas Kevin pedig nullázik (235 – 191), Kevinnek még mindig megmaradna a matematikai esélye, hogy a Red Bull Ringen fordítson.
A vasárnapi verseny
Vasárnap még egy NTC futamot rendez Assen: ez menetrend szerint 15:20-kor fog kezdődni, és ezen a linken lesz látható:
A McAMS Yamaha győzelmi szériája folytatódott Thruxtonban, ezúttal Jason O’Hallorannal az élen. MacKenzie óriási csatát vívott a második helyért, mindössze 0,003 másodperccel ért előbb célba, mint Bradley Ray a harmadik helyen.
Időmérő edzés
Jason O’Halloran megszerezte harmadik pole pozícióját a 2022-es Brit Superbike Bajnokságban, megdöntve a korábbi körrekordot.
O’Halloran az időmérőn az első helyre repítette a McAMS Yamahát, az első sort Peter Hickman és Andrew Irwin egészítette ki, akik a 2022-es szezonban először indultak az első sorból a második, illetve a harmadik helyen.
Glenn Irwin, Bradley Ray és a címvédő Tarran Mackenzie alkotta a második rajtrácsot. Az első hat helyezett a korábbi körrekordon belüli időt motorozott. Lee Jackson lett a hetedik, megelőzve Kyle Ryde-ot és Luke Mossey-t. A top10-et Danny Kent zárta.
A kvalifikáció végeredménye:
Poz.
Versenyző
Csapat
Motor
Q1
Q2
1
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
1:13.942
2
Peter HICKMAN
FHO Racing BMW
BMW
1:14.298
3
Andrew IRWIN
Motorrad BMW
BMW
1:14.606
1:14.404
4
Glenn IRWIN
Honda Racing UK
Honda
1:14.461
5
Bradley RAY
Rich Energy OMG
Yamaha
1:14.474
6
Tarran MACKENZIE
McAMS Yamaha
Yamaha
1:14.510
7
Lee JACKSON
FS-3 Racing
Kawasaki
1:14.692
8
Kyle RYDE
Rich Energy OMG
Yamaha
1:14.705
9
Luke MOSSEY
TAG Racing
Honda
1:15.134
1:14.832
10
Danny KENT
Buildbase Suzuki
Suzuki
1:14.846
11
Rory SKINNER
FS-3 Racing
Kawasaki
1:15.312
1:14.870
12
Ryan VICKERS
FHO Racing
BMW
1:14.881
13
Tom SYKES
MCE Ducati
Ducati
1:14.892
14
Leon HASLAM
VisionTrack Kawasaki
Kawasaki
1:14.998
15
Tommy BRIDEWELL
Ducati Oxford
Ducati
1:15.070
16
Chrissy ROUSE
Crowe Performance
BMW
1:15.253
1:15.081
17
Christian IDDON
Buildbase Suzuki
Suzuki
1:15.390
1:15.303
18
Ryo MIZUNO
Honda Racing UK
Honda
1:15.364
1:15.711
19
Storm STACEY
Team LKQ
Kawasaki
1:15.480
20
Danny BUCHAN
Motorrad BMW
BMW
1:15.531
21
Leon JEACOCK
Specsavers Suzuki
Suzuki
1:15.639
22
Dan JONES
iForce BMW
BMW
1:15.841
23
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
1:15.878
24
Takumi TAKAHASHI
Honda Racing UK
Honda
1:15.939
25
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
1:16.113
26
Josh BROOKES
MCE Ducati
Ducati
1:16.150
27
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
1:16.180
28
Josh OWENS
Rapid CDH Racing
Kawasaki
1:16.254
29
James EAST
NP Racing
Kawasaki
1:16.556
30
Tito RABAT
TAG Racing
Honda
1:17.285
31
Luke HOPKINS
Black Onyx Security
Honda
1:17.483
Sprintfutam:
Jason O’Halloran megszerezte szezonbeli hatodik futamgyőzelmét az eBay Sprintfutamon. A második helyért óriási volt a csata, mindössze 0,003 másodperc választotta el Tarran Mackenzie-t és Bradley Rayt a kockás zászló előtt.
Az első körben Glenn Irwin vette magához a vezetést, de O’Halloran azonnal támadásba lendült, és a kör végére az élre állt.
O’Halloran tartotta az előnyét, de riválisai is ott voltak az élmezőnyben, Tarran Mackenzie és Bradley Ray a nyolcadik körre ott motorozott a dobogós helyeken.
O’Halloran a magas pályahőmérséklet ellenére is képes volt a célba érkezésig tartani tempóját, így tovább növelte előnyét a tabellán, de Mackenzie és Ray hatalmas csatát vívtak a második helyért, egészen a kockás zászlóig.
A páros a záró szakaszon folyamatosan cserélgették egymás között a pozíciót. Az utolsó kör elején Mackenzie megelőzte Rayt, de a Rich Energy Yamaha versenyzője a Club Chicane-ban visszatámadott.
Mackenzie nem elégedett meg a harmadik hellyel, a címvédő végül egy hajszállal, 0,003 másodperccel előzte meg Rayt.
Glenn Irwin ért célba a negyedik helyen, megelőzve Peter Hickmant. Lee Jackson és Rory Skinner a hatodik, illetve a hetedik helyen látták meg a kockás zászlót, őket Leon Haslam követte a nyolcadik pozícióban. Tom Sykes és Tommy Bridewell zárták a top10-et.
Massimo Rivola győztes csapattá változtatta a háttérbe szorult Aprilia alakulatot. Aggódik azonban az ‘engedmények’ elvesztése miatt, és elismeri a motor gyengeségeit.
„A silverstone-i bemelegítésen Maverick motorja leállt. A megbízhatóság tehát továbbra is gyenge pont.”– jegyezte meg Rivola.
Az Aprilia a sok dobogós helyezés után 2022-ben elveszíti az ‘engedményeket’, ami azt jelenti, hogy többé nem tesztelhet tetszés szerint az állandó versenyzőkkel, és 2023-ban először csak hét motort használhat versenyzőnként a korábbi kilenc helyett, ha maximum 20 nagydíj szerepel a naptárban. Ráadásul a motorfejlesztés a katari futamtól kezdve be lesz fagyasztva.
„Nem vagyok nyugodt, mert jövőre már nem lesz több ‘engedményünk'” – vallja be Rivola a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Messze nem a miénk a legjobb motor. Nem vagyunk a KTM vagy a Honda szintjén, de nagyon jól kihasználjuk, amink van. Jelenleg ez az előnyünk. Ahogy az aerodinamikánk, a futóművünk és az elektronikai beállításaink is. Ezeken a területeken jó kombinációt találtunk.”
Gino Rea szemkontaktust létesített a családjával – árulta el a család, miközben továbbra is lábadozik a Suzuka 8 óráson történt súlyos balesetéből.
A brit versenyző családja szombat reggel, egy héttel a Japánban történt balesete után adta ki a legfrissebb információkat az állapotáról.
„Ma reggel jó híreket kaptunk az orvostól” – állt a frissítésben.
„Az állapota [szombat] reggel stabil volt.
„Miután csökkentették az altatószer adagját, kinyitotta a szemét, és nagyon rövid időn belül szemkontaktust létesített.
„A mi irányunkba mozdította a kezét.
„A biztonsága érdekében nyugtatót kap- ez segíteni fogja a felépülését.
„Elaine, Shannon és Peter ma meglátogatta őt, valamint én és Isaella, rövid időre kinyitotta a szemét, és sokszor megmozdította a lábát és mozgatta a karját.
„Jó irányba halad.”– állt a család által kiadott információban.
Rea a suzukai pályának azon a részén bukott, ahol 2003-ban Dajiro Kato meghalt – a MotoGP ennek következtében már nem használja a pályát. A brit versenyzőt kórházba szállították, és kómában volt.
Rea állapotáról korábban is kiadtak frissítést:
„A CT-vizsgálat eredményei a gyógyulás jeleit mutatták, [csökkent] duzzanattal.
„Stabil az állapota, és az ilyen trauma szokásos mellékhatásaiból lábadozik.
„Várjuk tőle a Speedy G felépülést, hiszen mindannyian tudjuk, hogy képes rá.”
Toprak Razgatlıoğlu gyakran mutatja meg a közösségi oldalán, hogy mivel tölti a szabadidejét. Legutóbbi videója kicsit azért meglepő volt.
Toprak Razgatlıoğlu nem csupán a versenypályán mutatja meg tehetségét és kápráztatja el rajongóit. 2021-ben kivételes szezont teljesített, amivel véget vetett a Kawasaki sztárjának, Jonathan Rea győzelmi sorozatának, aki 2015 és 2020 között zsinórban hat világbajnoki címet nyert.
Razgatlıoğlu rendszeresen bepillantást enged rajongóinak a versenypályán kívüli életébe is: videókat és képeket posztol a közösségi médiában, amelyeken megmutatja mi mindenhez ért. Gyakorolja MMA tudását, kivételesen ugrókötelezik, vízi sportokat űz, kézenállva használja segway-ét vagy épp futballozik.
Nem csak szabadidejében szórakoztatja barátait; kollégáit sem hagyja unatkozni, amikor épp a garázsban szerelnek. Egyik Instagram videójában be is mutatta, hogy a robogóval való egykerekezés sem unalmas számára.
Legutóbbi Instagram-posztja azonban a legmeglepőbb az összes tevékenysége közül: a Yamaha versenyzője egy gyorstüzelő puskával és egy kézifegyverrel gyakorolja a lövészetet. A találati arányát tekintve úgy tűnik, nem ez az első alkalom, hogy a török lőfegyvert fogott a kezébe.
Tom Cruise a Top Gun főszereplője, ahol Mavericket alakítja. Most, a második amerikai film sikere után a színész ismét reflektorfénybe került, méghozzá úgy, hogy egy MotoGP-versenyzőnek, pontosabban Viñalesnek ajándékozott egy különleges kuriózumot.
A Joseph Kosinski által rendezett film szenzáció a mozikban, olyannyira, hogy már több mint 660 millió dolláros bevételt hozott. Ezúttal azonban Maverick került reflektorfénybe, de nem a karakter, hanem a spanyol motoros, mivel állítólag ajándékot kapott a színésztől.
A MotoGP-pilóta megerősítette, hogy a nevét az első „Top Gun” film miatt választották. Arra azonban nem számított, hogy ennek hatására ajándékot kap a film sztárjától, amely fontos nyomot hagyott a szüleiben. Az anekdotát a „La otra crónica de El Mundo” című lapnak árulta el.
„Igen, a szereplő után kaptam a nevem. Ez a név tetszik, és sok karaktert ad nekem. Bár az igazság az, hogy soha nem fordítottam rá elég figyelmet. Mostanában azonban a folytatás megjelenése miatt figyelnek fel rá az emberek. Ezért keresett meg a Paramount és Tom Cruise” – mondta.
A folytatás megjelenése után Tom állítólag felvette a kapcsolatot Viñalesszel, hogy egy meglehetősen különös ajándékot adjon neki, csak azért, mert ugyanaz a neve, mint a filmben játszott karakterének. Maverick azt mondta, Cruise küldött neki egy olyan sisakot, mint amilyen a filmben is volt.
„Tom küldött nekem egy sisakot, a Top Gunban szereplő sisak pontos másolatát, és ennek köszönhetően tudtunk váltani néhány szót. Twitteren váltottunk üzeneteket, és fenomenális volt, hihetetlen kaland” – mondta a katalán.
Viñales fejében ott van a lehetőség, hogy egy nap találkozhat az amerikai színésszel, még inkább a vele folytatott elektronikus csevegés után.
„Csodálatos volt, mert számomra ő egy gyerekkori bálvány. Remélhetőleg egy nap találkozhatok vele. Szívesen elbeszélgetnék vele.”
A Brit Superbike soron következő fordulójának nyitónapját Jason ‘OHalloran zárta az élen Thruxtonban – az első edzésen bekövetkezett bukása után.
Első szabadedzés
Mindössze 0,003 másodperc választotta el a McAMS Yamaha két versenyzőjét a Brit Superbike Bajnokság SUPERPICKS első szabadedzésén. A regnáló bajnok Tarran Mackenzie az utolsó percekben az élre állt, míg Jason O’Halloran elesett.
O’Halloran a nyitóedzés nagy részében az élen állt, de Mackenzie kicsi előnnyel az élen tudott végezni, az első három helyezettet pedig Bradley Ray zárta.
Peter Hickman az FHO Racing BMW-vel erős edzést teljesített, és a negyedik helyen végzett, megelőzve az FS-3 Kawasakival versenyző Lee Jacksont, aki az első ötöt zárta.
Leon Haslam a múlt hétvégi suzukai 8 órás versenyen elért dobogós helyezését követően visszatért a BSB-be, a hatodik helyet szerezte meg az iForce Lloyd and Jones BMW-n debütáló Luke Mossey előtt.
A következő két pozíciót Danny Kent és Tom Sykes szerezte meg, az első tíz helyezettet pedig Kyle Ryde zárta. A 2014-es Moto2-es világbajnok Tito Rabat debütált a BSB-ben, és a TAG Honda csapatával Superbike-on teljesítette első köreit a pályán.
Nem akármilyen segítői vannak, mint a Superbike világbajnokságban versenyző Scott Reddig és brit riválisa Tom Sykes.
Az első edzés végeredménye:
1
Tarran MACKENZIE
McAMS Yamaha
Yamaha
1:15.489
2
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
0.003
3
Bradley RAY
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
0.278
4
Peter HICKMAN
FHO Racing BMW
BMW
0.386
5
Lee JACKSON
FS-3 Racing
Kawasaki
0.453
6
Leon HASLAM
VisionTrack Kawasaki
Kawasaki
0.730
7
Luke MOSSEY
TAG Racing
Honda
0.808
8
Danny KENT
Buildbase Suzuki
Suzuki
1.006
9
Tom SYKES
MCE Ducati
Ducati
1.032
10
Kyle RYDE
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
1.193
11
Danny BUCHAN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
1.212
12
Glenn IRWIN
Honda Racing UK
Honda
1.240
13
Christian IDDON
Buildbase Suzuki
Suzuki
1.341
14
Ryan VICKERS
FHO Racing
BMW
1.398
15
Rory SKINNER
FS-3 Racing
Kawasaki
1.538
16
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
1.559
17
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
1.652
18
Ryo MIZUNO
Honda Racing UK
Honda
1.791
19
Tommy BRIDEWELL
Ducati Oxford Products
Ducati
1.863
20
Chrissy ROUSE
Crowe Performance
BMW
1.885
21
Leon JEACOCK
Specsavers Suzuki
Suzuki
1.926
22
Storm STACEY
Team LKQ
Kawasaki
1.941
23
Josh BROOKES
MCE Ducati
Ducati
1.944
24
Josh OWENS
Rapid CDH Racing
Kawasaki
2.005
25
Andrew IRWIN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
2.345
26
Dan JONES
iForce BMW
BMW
2.468
27
Takumi TAKAHASHI
Honda Racing UK
Honda
3.017
28
James EAST
NP Racing
Kawasaki
3.080
29
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
3.164
30
Luke HOPKINS
Black Onyx Security
Honda
3.318
31
Tito RABAT
TAG Racing
Honda
3.542
Második szabadedzés
Jason O’Halloran vezetésével zárult a pénteki nap Thruxtonban, az ausztrál várhatja a szombati napot az első helyen A McAMS Yamaha versenyzője a nyitóedzésen történt bukását követően 0,072 másodperccel előzte meg Ray-t a második gyakorláson.
Az ausztrál a második edzés utolsó öt percében foglalta el a pozíciót az élen, ahol mindössze 0,9 másodperc választotta el az első 15 versenyzőt. O’Halloran fokozta a tempót, hogy hátrasorolja Peter Hickmant a második helyre. Ray legjobb körideje az edzés utolsó körén jött, amikor a második helyre ugrott, ezzel kiszorítva Tom Sykes-ot a top 3-ból.
Marc Márquez hezitált, de végül elfogadta a MARCA által javasolt kihívást, hogy elemezze a különböző versenyzők erősségeit és gyengeségeit. Az interjúban a szokásos őszinteségét mutatja, és alig tér ki a kérdések vagy megjegyzések elől.
Lássuk csak kiről hogyan vélekedik a spanyol klasszis:
Álex Márquez:
Erősség: „Az áldozatvállalás, a munka, az áldozatkészség”.
Gyengeség: „Nem fogok semmi rosszat mondani az öcsémről”.
Fabio Quartararo:
Erősség: „A gyorsaság”.
Gyengeség: „Gyenge pontok? Nehéz ilyet találni, és ha találok is, nem mondom el neki, hogy ne javítson rajta. Természetesen ő a bajnok”.
Pecco Bagnaia:
Erősség: „A nyugalma”.
Gyengeség: „Még nem harcolt világbajnoki címért a MotoGP-ben. Nyert már futamokat, de nincs meg a tapasztalata ahhoz, hogy világbajnoki címért harcoljon”.
Joan Mir:
Erősség: „Az agresszivitás”.
Gyengeség: „A versenyek megnyerésének ténye. Ha ezt a terhet leveszi a válláról…”
Jorge Martín:
Erősség: „A magabiztossága, a sebesség, amivel egy körön halad, hihetetlen”.
Gyengeség: „Ez lehet a tapasztalat hiánya”.
Raul Fernández:
Erősség: „Ő egy újonc, bármi lehet, nincs rajta nyomás, ez egy nagyon fontos pont, és van ideje”.
Gyengeség: „A tapasztalat és a MotoGP határainak ismerete, ami a bukásokon alapul”.
Pedro Acosta:
Erősség: „A pofátlanság, a pályán és azon kívül is. Ez az egyik erőssége”.
Gyengeség: „Gyenge pont? Nem láttam még egyet sem”.
Valentino Rossi:
Erősség: „Az erőssége a karizmája”.
Gyengeség: „A gyenge pontja? Mit lehet mondani egy kilencszeres világbajnokról? Persze, most, a végén voltak gyenge pontjai, de ha az egész pályafutását nézzük, semmi”.