back to top
2025. július 10. 20:08
Kezdőlap Blog Oldal 677

Különleges ajándékot kapott Viñales – nem is akárkitől

0

Tom Cruise a Top Gun főszereplője, ahol Mavericket alakítja. Most, a második amerikai film sikere után a színész ismét reflektorfénybe került, méghozzá úgy, hogy egy MotoGP-versenyzőnek, pontosabban Viñalesnek ajándékozott egy különleges kuriózumot.

A Joseph Kosinski által rendezett film szenzáció a mozikban, olyannyira, hogy már több mint 660 millió dolláros bevételt hozott. Ezúttal azonban Maverick került reflektorfénybe, de nem a karakter, hanem a spanyol motoros, mivel állítólag ajándékot kapott a színésztől.

A MotoGP-pilóta megerősítette, hogy a nevét az első „Top Gun” film miatt választották. Arra azonban nem számított, hogy ennek hatására ajándékot kap a film sztárjától, amely fontos nyomot hagyott a szüleiben. Az anekdotát a „La otra crónica de El Mundo” című lapnak árulta el.

„Igen, a szereplő után kaptam a nevem. Ez a név tetszik, és sok karaktert ad nekem. Bár az igazság az, hogy soha nem fordítottam rá elég figyelmet. Mostanában azonban a folytatás megjelenése miatt figyelnek fel rá az emberek. Ezért keresett meg a Paramount és Tom Cruise” – mondta.

A folytatás megjelenése után Tom állítólag felvette a kapcsolatot Viñalesszel, hogy egy meglehetősen különös ajándékot adjon neki, csak azért, mert ugyanaz a neve, mint a filmben játszott karakterének. Maverick azt mondta, Cruise küldött neki egy olyan sisakot, mint amilyen a filmben is volt.

„Tom küldött nekem egy sisakot, a Top Gunban szereplő sisak pontos másolatát, és ennek köszönhetően tudtunk váltani néhány szót. Twitteren váltottunk üzeneteket, és fenomenális volt, hihetetlen kaland” – mondta a katalán.

Viñales fejében ott van a lehetőség, hogy egy nap találkozhat az amerikai színésszel, még inkább a vele folytatott elektronikus csevegés után.

„Csodálatos volt, mert számomra ő egy gyerekkori bálvány. Remélhetőleg egy nap találkozhatok vele. Szívesen elbeszélgetnék vele.”

 

Thruxton BSB – O’Halloran az élen a pénteki napon

0

A Brit Superbike soron következő fordulójának nyitónapját Jason ‘OHalloran zárta az élen Thruxtonban – az első edzésen bekövetkezett bukása után.

Első szabadedzés

Mindössze 0,003 másodperc választotta el a McAMS Yamaha két versenyzőjét a Brit Superbike Bajnokság SUPERPICKS első szabadedzésén. A regnáló bajnok Tarran Mackenzie az utolsó percekben az élre állt, míg Jason O’Halloran elesett.

O’Halloran a nyitóedzés nagy részében az élen állt, de Mackenzie kicsi előnnyel az élen tudott végezni, az első három helyezettet pedig Bradley Ray zárta.

Peter Hickman az FHO Racing BMW-vel erős edzést teljesített, és a negyedik helyen végzett, megelőzve az FS-3 Kawasakival versenyző Lee Jacksont, aki az első ötöt zárta.

Leon Haslam a múlt hétvégi suzukai 8 órás versenyen elért dobogós helyezését követően visszatért a BSB-be, a hatodik helyet szerezte meg az iForce Lloyd and Jones BMW-n debütáló Luke Mossey előtt.

A következő két pozíciót Danny Kent és Tom Sykes szerezte meg, az első tíz helyezettet pedig Kyle Ryde zárta. A 2014-es Moto2-es világbajnok Tito Rabat debütált a BSB-ben, és a TAG Honda csapatával Superbike-on teljesítette első köreit a pályán.

Nem akármilyen segítői vannak, mint a Superbike világbajnokságban versenyző Scott Reddig és brit riválisa Tom Sykes.

Az első edzés végeredménye:

1 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 1:15.489
2 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 0.003
3 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 0.278
4 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 0.386
5 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 0.453
6 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 0.730
7 Luke MOSSEY TAG Racing Honda 0.808
8 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 1.006
9 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 1.032
10 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 1.193
11 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1.212
12 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1.240
13 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 1.341
14 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 1.398
15 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 1.538
16 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 1.559
17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 1.652
18 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 1.791
19 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 1.863
20 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 1.885
21 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 1.926
22 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 1.941
23 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 1.944
24 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 2.005
25 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 2.345
26 Dan JONES iForce BMW BMW 2.468
27 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 3.017
28 James EAST NP Racing Kawasaki 3.080
29 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 3.164
30 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 3.318
31 Tito RABAT TAG Racing Honda 3.542

Második szabadedzés

Jason O’Halloran vezetésével zárult a pénteki nap Thruxtonban, az ausztrál várhatja a szombati napot az első helyen A McAMS Yamaha versenyzője a nyitóedzésen történt bukását követően 0,072 másodperccel előzte meg Ray-t a második gyakorláson.

Az ausztrál a második edzés utolsó öt percében foglalta el a pozíciót az élen, ahol mindössze 0,9 másodperc választotta el az első 15 versenyzőt. O’Halloran fokozta a tempót, hogy hátrasorolja Peter Hickmant a második helyre. Ray legjobb körideje az edzés utolsó körén jött, amikor a második helyre ugrott, ezzel kiszorítva Tom Sykes-ot a top 3-ból.

Glenn Irwin lett az ötödik, megelőzve Kyle Ryde-ot, Danny Kent pedig a hetedik helyen végzett az edzésen, megtartva pozícióját Lee Jackson előtt.

Tommy Bridewell lett a kilencedik, mindössze 0,004 másodperccel lemaradva az előtte végző Jacksontól, míg az első tizet Ryan Vickers zárta.

A regnáló bajnok McKenzie a 11, míg Leon Haslam a 12. helyet szerezte meg. A Brit Superbike-ban debütáló Tito Rabat a 30. helyet érte el.

Az első két szabadedzés kombinált végeredménye:

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1:14.723
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 1:14.795 0.072
3 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 1:14.887 0.164
4 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 1:14.999 0.276
5 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1:15.144 0.421
6 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 1:15.178 0.455
7 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 1:15.310 0.587
8 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1:15.338 0.615
9 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 1:15.342 0.619
10 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 1:15.433 0.710
11 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 1:15.489 0.766
12 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 1:15.536 0.813
13 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 1:15.585 0.862
14 Luke MOSSEY TAG Racing Honda 1:15.600 0.877
15 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1:15.678 0.955
16 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 1:15.816 1.093
17 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 1:15.944 1.221
18 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1:16.116 1.393
19 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 1:16.131 1.408
20 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 1:16.224 1.501
21 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 1:16.384 1.661
22 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 1:16.464 1.741
23 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 1:16.627 1.904
24 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 1:16.642 1.919
25 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 1:16.655 1.932
26 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 1:16.778 2.055
27 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1:16.846 2.123
28 James EAST NP Racing Kawasaki 1:17.073 2.350
29 Dan JONES iForce BMW BMW 1:17.365 2.642
30 Tito RABAT TAG Racing Honda 1:17.602 2.879
31 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 1:18.356 3.633

Marc Márquez kíméletlenül őszinte vallomása versenytársairól

0

Marc Márquez hezitált, de végül elfogadta a MARCA által javasolt kihívást, hogy elemezze a különböző versenyzők erősségeit és gyengeségeit. Az interjúban a szokásos őszinteségét mutatja, és alig tér ki a kérdések vagy megjegyzések elől.

Lássuk csak kiről hogyan vélekedik a spanyol klasszis:

Álex Márquez:
Erősség: „Az áldozatvállalás, a munka, az áldozatkészség”.

Gyengeség: „Nem fogok semmi rosszat mondani az öcsémről”.

Fabio Quartararo:
Erősség: „A gyorsaság”.

Gyengeség: „Gyenge pontok? Nehéz ilyet találni, és ha találok is, nem mondom el neki, hogy ne javítson rajta. Természetesen ő a bajnok”.

Pecco Bagnaia:
Erősség: „A nyugalma”.

Gyengeség: „Még nem harcolt világbajnoki címért a MotoGP-ben. Nyert már futamokat, de nincs meg a tapasztalata ahhoz, hogy világbajnoki címért harcoljon”.

Joan Mir:
Erősség: „Az agresszivitás”.

Gyengeség: „A versenyek megnyerésének ténye. Ha ezt a terhet leveszi a válláról…”

Jorge Martín:
Erősség: „A magabiztossága, a sebesség, amivel egy körön halad, hihetetlen”.

Gyengeség: „Ez lehet a tapasztalat hiánya”.

Raul Fernández:
Erősség: „Ő egy újonc, bármi lehet, nincs rajta nyomás, ez egy nagyon fontos pont, és van ideje”.

Gyengeség: „A tapasztalat és a MotoGP határainak ismerete, ami a bukásokon alapul”.

Pedro Acosta:
Erősség: „A pofátlanság, a pályán és azon kívül is. Ez az egyik erőssége”.

Gyengeség: „Gyenge pont? Nem láttam még egyet sem”.

Valentino Rossi:
Erősség: „Az erőssége a karizmája”.

Gyengeség: „A gyenge pontja? Mit lehet mondani egy kilencszeres világbajnokról? Persze, most, a végén voltak gyenge pontjai, de ha az egész pályafutását nézzük, semmi”.

 

Oliveira: Nem kerülöm el a kihívásokat

0

A KTM gyári versenyzője, Miguel Oliveira visszautasította, hogy a 2022-es szezont követően a Tech3-hoz kerüljön, így helyet ad Jack Millernek. Egy KTM-es visszatérés azonban mindig lehetséges – hangsúlyozza.

Miguel Oliveira számára már a mugellói futam előtt egyértelmű volt, hogy a Tech3 csapathoz való visszatérés szóba sem jöhet. A KTM vezetőinek egyértelműen közölte, hogy visszautasítja a helyet ebben a csapatban. Vajon az RNF Aprilia lesz a befutó? Addig is azonban büszkévé akarja tenni jelenlegi istállóját.

„Már a kezdetektől fogva világossá tettem, hogy a pályán és azon kívül is mindent beleadok a márka érdekében.” – hangsúlyozza a 27 éves versenyző.

„Magamért és a csapatomért is teszem, akik ugyanúgy megérdemlik, mint én, hogy jobb eredményeket érjek el, mint korábban. A gyár pedig a támogatásával és elismerésével jutalmazza az erőfeszítéseimet.”

Ezért a portugál versenyző nem zárja ki, hogy a jövőben Pol Espargaró stílusában visszatér a KTM-hez:

„Nem véletlen, hogy ilyen jó a kapcsolatunk, hiszen több éve kapcsolatban állunk, ami a Moto3-tól a Moto2-n át a MotoGP-ig tart. Ezért is nagyon könnyű nyitva tartani az ajtót a jövőre nézve.”

„Soha nem lehet tudni, mit hoz a jövő, és én nem vagyok az a fajta ember, aki bármilyen kihívást elkerül. Az életet egyfajta utazásnak tekintem, ahol sok emberrel találkozol, és sok embert hagysz magad mögött. A jövőben egy másik projektet fogok folytatni, de ez nem jelenti azt, hogy nem térek vissza.” – tisztázta Oliveira.

 

Bastianini vagy Martin? Ez a nagy kérdés

0

A Ducati csak az osztrák futam után dönt arról, hogy Bastianini vagy Martín veszi át Jack Miller helyét a gyári csapatban.

A Ducati Corse 2022-ben a 20. szezonját fogja teljesíti a királykategóriában. Hét győzelem ebben a szezonban, nyolc pole pozíció, összesen 17 dobogós helyezés és négy versenyző a világbajnokság első hat helyezettje között. Emellett a Ducati jó úton halad afelé, hogy a Desmosedicivel sorozatban harmadszor is megnyerje a konstruktőri világbajnokságot.

Az is észrevehető, hogy az egyes Ducati-pilótáknál hiányzik az összhang. Pecco Bagnaia 12 nagydíjon négyszer nyert, de még nem ért el dobogós helyezést. Enea Bastianini három győzelemmel rendelkezik, de nincs más Top3-as helyezése. Johann Zarco 3 dobogós eredményt ért el, de győzelem nélkül; Jack Miller 4 dobogós eredményt ért el, szintén győzelem nélkül; Bezzecchi egy dobogós helyezés.

Egyelőre Fabio Quartararo és Aleix Espargaró van versenyben a bajnoki címért.

Ez az egyik oka annak, hogy a Ducati sok időt kért, hogy átgondolja a Lenovo gyári csapat második helyének betöltését 2023-ra. Még most hír arra vonatkozóan, hogy Enea Bastianinit vagy Jorge Martínt választják erre a pozícióra.

„Nincs semmi újdonság a 2023-as gyári csapat felállásával kapcsolatban” – mondta Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak Silverstone-ban.

„Nem tűztünk ki magunk elé határidőt. Még mindig várjuk a két augusztusi nagydíjat. Augusztus végén leülünk és döntünk. Tartjuk magunkat ehhez a tervhez.”

„Enea és Jorge is ugyanolyan esélyes. Nyilvánvalóan mindkettőjüknek megvannak az erősségei és pozitívumai. Gazdasági és a műszaki oldal tekintetében 2023-ban azonos elbánásban részesülnek. Nem gondoljuk, hogy a két jelöltre most extra nyomás nehezedik, hiszen pontosan ugyanannyi fizetést kapnak, akár a Pramacnál, akár a gyári csapatban versenyeznek. Pontosan ugyanazokkal a motorokkal és ugyanazzal a technikai támogatással rendelkeznek majd. Két gyári versenyző lesz belőlük – gazdasági és technikai szempontból egyaránt.”

„Véleményem szerint ezzel levettük a nyomást a versenyzőkről. Persze mindig nagyobb presztízs lehet, ha a Pramac helyett a gyári Ducati Lenovo csapathoz szerződsz. Az a kérdés, hogy a gyári színekben versenyzel-e vagy sem. Nem gondoljuk, hogy ennek különbséget kellene tennie. Mert azonos fejlesztési lépéseket és fejlesztéseket ígértünk Eneának és Jorge-nak egyaránt.”

 

A Ducati 200. MotoGP dobogóját ünnepelte Silverstone-ban

0

Francesco Bagnaia győzelmével és Jack Miller dobogós helyezésével a Ducati elérte 200. MotoGP pódiumát Silverstone-ban.

Francesco Bagnaia silverstone-i győzelmével zsinórban a másodikat húzta be, amellyel életben tartotta bajnoki álmait. Csapattársa, Jack Miller harmadik helye dupla dobogót jelentett az olasz márkának. A Ducati csapata méltán ünnepelhetett, hiszen ez volt a mérföldkövet jelentő 200. diadal a királykategóriában számukra.

Ez egyben a 18. egymást követő versenyt jelentette, ahol egy Ducati dobogóra állhatott. Utoljára egy évvel ezelőtt Silverstone-ban nem láttunk Desmosedicit az első három között, amikor Fabio Quartararo (Yamaha), Álex Rins (Suzuki) és Aleix Espargaró (Aprilia) osztoztak a dobogón.

Azóta a Ducati 28 pódiumos helyezést szerzett, ebből 11 győzelem volt, Bagnaia (8) és a Gresini versenyzője, Enea Bastianini (3) erőfeszítéseinek köszönhetően. Ők ketten hozzájárultak a másik 17 dobogós helyezéshez is ebben az időszakban, akárcsak Miller (6), a Prima Pramac duója, Jorge Martin (3) és Johann Zarco (4), valamint a Mooney VR46 újonca, Marco Bezzechi (1).

A Ducati az idei szezonban eddig 18-szor ünnepelhetett a top3-ban, ami mindössze hattal marad el a tavalyi 24 dobogós rekordtól, de még nyolc futam hátravan a 2022-es szezonból.

Ez egy hihetetlen széria, a következő versenyek közül pedig néhány pálya papíron a Ducati motoroknak kedvez. Ez azt is jelenti, hogy a bolognai gyár várhatóan tovább növeli dobogós helyezésinek számát.

A 200 dobogóból 14-et Bagnaia szerzett az olasz csapatnál töltött ideje alatt, míg Miller 18-at. Mindkét versenyzőnek van még mit fejlődnie ahhoz, hogy utolérke Casey Stonert, 42 pódiumos helyet biztosított az olasz márka számára. Az ausztrál egyben az egyetlen versenyző, aki a Ducatinak bajnoki címet szállított. A lista második helyén Andrea Dovizioso áll 40-el, míg az első három helyezettet Loris Capirossi zárja 23-al. Capirossi 2003-as dobogója jelentette az elsőt a Ducati számára, ami egyben egy új korszak kezdete is volt.

Stoner tartja a Desmosedicivel aratott legtöbb győzelem rekordját is, szám szerint 23-szor tudott győzni a Ducati nyergében. Dovizioso 14 győzelmével követi őt a listán. Bagnaia silverstone-i sikere a 8. volt számára, amivel harmadik az összesítésben, eggyel megelőzve Capirossit.

O’Halloran jó eredményt vár Thruxtonban

0

Jason O’Halloran legyőzhetetlen volt Thruxtonban a 2021-es szezonban. Az ausztrál a tavalyi szezonban háromszoros győzelmet aratott. A McAMS Yamaha versenyzője reméli, hogy a történelem megismétlődik.

O’Halloran a brands hatchi-i Brit Superbike fordulón a bajnoki tabella élére állt. Most az ausztrál arra pályázik, hogy ezen a hétvégén újabb dobogós helyezéseket fog begyűjteni.

O’Halloran így nyilatkozott: „Nagyon jó emlékeim vannak onnan a tavalyi évből, amikor háromszor tudtunk győzni, ami nagyon jó volt. Ez egy olyan pálya, amit szeretek, a leggyorsabb a naptárban, ahová megyünk, nem tudunk annyit menni rajta, mint a többin, így minden évben nagyon várjuk.

„A Yamaha nagyon jól működik Thruxtonban; ez mindig egy más típusú verseny. Ez az év egyetlen olyan hétvégéje, ami inkább a stratégiáról szól, mint arról, hogy milyen gyorsan tudsz menni a versenyen.

„Idén nagy kihívás lesz; úgy tűnik, hogy a versenyzők élvezik és jól mennek rajta. A brands-i verseny után, ahol a hétvége leggyorsabb körével szereztük meg a pole pozíciót, győzni tudtunk, és minden futamban McAMS Yamaha 1-2 volt, szóval ez egy csodálatos hétvége volt az istálló számára. Sok pontot szereztünk.

„Folyamatosan javul az érzésünk a motorral, és nagyon erősnek érezzük magunkat az év legfontosabb szakaszába érkezve, így már nagyon várom a következő néhány fordulót. Úgy érzem, jó formában vagyok, fizikailag is, és imádok a csapattal dolgozni. Már nagyon várom Thruxtont, és azt, hogy megpróbáljak még néhány versenyt megnyerni.”

Superbike VB – hogy állnak a csapaton belüli statisztikák?

0

A Superbike világbajnokság feléhez és a nyári szünethez érkezve, íme egy kis statisztika a csapatokon belüli „párharcokról”.

A MOTUL FIM Superbike Világbajnokság szezonjának fele már befejeződött, és hat fordulóval a vége előtt egyértelmű sémák rajzolódnak ki az öt gyári csapatnál.

Ducati: Bautista – Rinaldi, 17-1 a spanyol javára

A Superbike bajnokságot vezető Álvaro Bautista 17-1-es előnyben van csapattársával, Michael Ruben Rinaldival szemben a szezon felénél, Rinaldi csak Doningtonban végzett Bautista előtt, amikor a spanyol kiesett. Az elmúlt két fordulóban azonban Rinaldi közelebb volt csapattársához: a Donington Parkban körönként 0,160 másodperccel, Mostban pedig 0,340 másodperccel volt lemaradva a négy futamon, amelyet mindketten befejeztek. A Superpole-ban Bautista 5-1-re vezet, Rinaldi csupán Csehországban előzte meg Bautistát. A spanyol egyike annak a két versenyzőnek, akinek az átlagos célba érési pozíciója jobb, mint kettő – 1,88, amikor befejezte a futamokat. Ami a fordulónkénti pontokat illeti, Bautista átlagosan 49,67 pontot szerez; ez a legmagasabb érték a mezőnyben.

Kawasaki: Rea egyértelműen Lowes előtt

Hasonló a helyzet a Kawasakinál is: a hatszoros bajnok Jonathan Rea 17-1-re vezet Alex Lowes előtt a futamokat illetően, 5-1-re pedig időmérőkön. Az egyetlen alkalom, amikor Lowes a versenyeken Rea előtt végzet az asseni második verseny volt, amikor Rea nem fejezte be a futamot. A Superpole-ban 5-1 az állás Rea javára, a Superpole-ban a kettejük közötti átlagos különbség 0,432 másodperc. Rea 2022-ben eddig átlag 44,5 pontot zsebelt be fordulónként, ami magasabb, mint amit Toprak Razgatlıoğlu 2021-ben szerzett a bajnoki címhez vezető úton (43,38).

Yamaha: Razgatlıoğlu elhúzott Locatelli előtt

A regnáló bajnok Razgatlıoğlu az egyetlen olyan versenyző, aki a Superpole-ban az idei szezonban egyértelműen lesöpörte csapattársát, 6-0-ra vezet Andrea Locatelli előtt. A futamokat illetően a mérleg a második legegyoldalúbb, Razgatlıoğlu 16-2-re vezet. Locatelli csak akkor végzett Razgatlıoğlu előtt, amikor a török nem fejezett be futamot. Razgatlıoğlu mindössze 1,17 ponttal kevesebbet gyűjt versenyhétvégénként, mint Rea. A futamokon elért átlagos pozíciója szintén a második legmagasabb a rajtrácson, átlagosan 1,94 (amikor célba tudott érni).

HRC: Szorosabb a helyzet, de Lecuona dominál

A HRC csapaton belüli csatája az egyik legszorosabb a gyári alakulatoknál, de Iker Lecuona kezd elhúzni Xavi Vierge előtt. Az időmérése tekintetében Lecuona 5-1-re vezet, míg a futamokon 12-6-ra áll a párharc kettejük között. A kvalifikációkon az átlagos különbség 0,353 másodperc a duónál, ami a legszorosabb a gyári csapatok közül, míg az átlagosan megszerzett pozíciók esetében a páros szorosan egymás mellett van: Lecuona 6,63, míg Vierge 9,29.

BMW: Nehéz az összehasonlítás van der Mark sérülése miatt

A BMW Motorrad csapatát a versenyzői felállás körülményei miatt lehetetlen összehasonlítani. Michael van der Mark ugyan visszatért a hazai holland fordulóra és közvetlenül utána az estorili fordulóra, de az edzésen egy balesetben ismét megsérült, és Assen második futama óta nem vett részt egyetlen versenyen sem. Illia Mykhalchyk ugrott be a helyére Misanóban és a Donington Parkban, míg Peter Hickman versenyzett Mostban Scott Redding csapattársaként. A brit mérlege 3-0 van der Mark előtt a futamokon és 1-0-ra a Superpole-ban ebben a szezonban. A duó csak a hollandiai fordulóban vett részt együtt, ahol van der Mark még mindig az első sérüléséből lábadozott.

Időmérő edzések összefoglaló:
  • Aruba.it Racing – Ducati: Ruben Rinaldi: Alvaro Bautista 5-1 Michael Ruben Rinaldi
  • Kawasaki Racing: Jonathan Rea 5-1 Alex Lowes – Kawasaki Racing Team WorldSBK: Jonathan Rea 5-1 Alex Lowes
  • Pata Yamaha: Toprak Razgatlioglu 6-0 Andrea Locatelli
  • HRC: Iker Lecuona 5-1 Xavi Vierge Xavi Vierge
  • BMW Motorrad: M: Scott Redding 1-0 Michael van der Mark
Futamok összefoglaló:
  • Aruba.it Racing – Ducati: Alvaro Bautista 17-1 Michael
  • Kawasaki Racing: Jonathan Rea 17-1 Alex Lowes
  • Pata Yamaha: Toprak Razgatlioglu 16-2 Andrea Locatelli
  • HRC: Iker Lecuona 12-6 Xavi Vierge
  • BMW Motorrad: Scott Redding 3-0 Michael van der Mark

Viñales: A cél, hogy az Aprilia bajnok legyen

0

Maverick Viñales szekere elindult az Apriliánál, két dobogós helyezést is be tudott zsebelni. Azonban tudja, hogy ez nem elég ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljon. Éppen ezért szeretné segíteni csapattársát, Aleix Espargarót.

Maverick Viñalesnek a Yamahától való távozása óta sokáig kellett várnia a következő dobogóra. A spanyolnak, aki az Aragóniai GP óta a világbajnoki pontokért küzd az Aprilia színeiben, tíz pontszerző körrel kellett beérnie, mielőtt Assenben a harmadik helyen újra dobogóra állhatott. A silverstone-i versenyen pedig majdnem az első helyen ért célba. Végül be kellett érnie a második pozícióval.

Dobogós helyezéseinek köszönhetően a 27 éves versenyző feljött a világbajnokság kilencedik helyére, de ez túl későn jött ahhoz, hogy a bajnoki címért versenyezhessen. A világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött 98 pont a lemaradása. Csapattársa, Aleix Espargaró viszont a regnáló bajnkok első számú riválisává lépett elő. Mindössze 22 ponttal van lemaradva a jelenlegi listavezető franciától.

„Mindig is nagyon bíztam a képességeimben” – mondta el Viñales. Ugyanakkor elismerte: „Egy dolog világos: azt akarom, hogy az Aprilia megnyerje a világbajnoki címet. Nem fogok tudni ezért harcolni, mert nagy a lemaradásom, és nincs elég forduló hátra a felzárkózáshoz. Így segíteni fogok Aleixnek és az Apriliának.”

„Úgy gondolom, hogy ez egy jó módja lenne annak, hogy megköszönjem a támogatást és a bizalmat egy számomra nehéz időszakban”folytatta a spanyol.  A Yamahánál átélt nehézségeknek megvan a jó oldala is, ahogyan arra ő is rámutatott: „Most már tisztában vagyok azzal, hogy mit akarok és mit nem. Ez jó, mert így válogatósabb lettem, és tudom, mi a jó nekem. Azt is gondolom, hogy minden, ami körülötted történik, segít abban, hogy jobban megértsd magad, ha megfelelően átgondolsz mindent.”

Cruthlow boldog a MotoGP-s lehetőség miatt

0

Cal Crutchlow ül Andrea Dovisioso helyére a WithU RNF Yamaha csapatánál az olasz misanói visszavonulása után.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Andrea Dovizioso hazai versenye után befejezi királykategóriás pályafutását. Helyére Cal Cruthlow ugrik a szezon utolsó hat futamára.

A 36 éves angol versenyző karrierje 2007-ben kezdődött a Brit Superbike bajnokságban. Egyre lépkedett feljebb a kategóriákban, 2009-ben már a Supersport világbajnokságon rótta a köröket. Eztuán következett a Superbike mezőnye, 2011-ben pedig egyenes a MotoGP-ben találta magát. Legjobb helyezése az összetett tabellán egy ötödik helyezés volt 2013-ban.

Tizedik királykategóriás szezonja végén bejelentette visszavonulását. Crutchlow-t a 2021-es szezonra a Monster Energy Yamaha gyári csapata tesztpilótaként szerződtette.

Nem ez lesz a brit első beugrása visszavonulása után. A 2021-es szezonban a Yamaha megszervezte a versenyengedélyeket, Crutchlow a Petronas Yamaha SRT szatellitcsapatnál versenyzett az osztrák versenyhétvégén, a térdműtétje után lábadozó Franco Morbidelli gépén. Crutchlow a tizenhetedik helyen végzett akkor. A következő hétvégi, szintén ausztriai versenyen ugyanezt a pozíciót érte el. 2021-ben a gyári Yamaha csapatnál is versenyzett a Brit Nagydíjon, majd Aragónban is rajthoz állt.

Cruthlow nagyon örül a lehetőségnek, hogy ismételten részt vehet MotoGP futamon: „Boldog vagyok, hogy a WithU Yamaha RNF MotoGP Racing Team színeiben részt vehetek a szezon utolsó hat nagydíján. Úgy gondolom, hogy ez jól fog működni, ahogy tavaly is. Jó, hogy motorozhatok, a Yamaha hivatalos tesztpilótája lehetek, és a tesztelői szerepem mellett az év hátralévő részében mindent megteszek a Yamaháért, amit csak tudok. Mindenekelőtt azt várjuk, hogy jól érezzük magunkat, és megpróbáljunk értékes információkat szerezni a Yamaha számára, valamint jó munkát végezni az alakulat számára.”