back to top
2025. július 11. 03:17
Kezdőlap Blog Oldal 678

A versenyzőtársak véleménye Dovizioso visszavonulásáról

0

Andrea Dovizioso a hazai futam után Misanóban befejezi MotoGP-karrierjét. Versenyzőtársai nyilatkoztak az olasz pályafutásáról.

Augusztus 4-én a WithU Yamaha RNF és maga Dovizioso megerősítette, hogy az olasz pilóta hazai versenyét követően, Misanóban visszavonul. A nagy-britanniai versenyhétvége kezdete előtt több versenyzőtársa is kommentálta a 24-szeres GP-győztes döntését.

Fabio Quartararo: „Még nem volt alkalmam átbeszélni ezt Andreával, de eddig nagyon nehéz éve volt. Egy év szünetet tartott, és tudjuk, milyen nehéz visszatérni. Úgy érzem, azért hozta meg ezt a döntést, mert nem igazán tudja élvezni a motorozást. De nagyszerű karrierre tekinthet vissza, 15 győzelemmel a MotoGP osztályban. Kivételes időszakot élt át, és a legjobbakat kívánom neki a pályafutása végére. Biztos vagyok benne, hogy ezután minden nap motokrosszozni fog.”

Aleix Espargaró: „Rossz így befejezni egy nagyszerű karriert, de ahogy Fabio is mondta, nagyon nehéz egy évet kihagyni, tekintve a MotoGP magas szintjét, majd visszatérni és megpróbálni versenyképesnek lenni. Számomra és mindenki számára az Apriliánál ő volt a jó példa, figyelemre méltó volt, ahogyan a Ducatit vitte előre. Kívánom neki, hogy az utolsó versenyek jól sikerüljenek, és hogy utána nagyon jól érezze magát a motokrosszozásban.”

Francesco Bagnaia: „Nehéz megmondani, miért hozta meg ezt a döntést. Még beszélnem kell vele, hogy megtudjam. De biztos vagyok benne, hogy jó oka van rá. A karrierje nagyszerű volt, az egyik legnagyobb tehetség volt és óriási példa mindenki számára a Ducatinál, szuper munkát végzett.”

Jack Miller: „Kiváló karrierje volt, de amikor van egy év kihagyásod, majd gyártót váltasz és megpróbálsz egy új projektbe kezdeni, az mindig nehéz. Ő eddig a legjobbját nyújtotta. De ez a sport nagyon megterhelő, és ha nincs meg az öröm, akkor nincs értelme folytatni. Nagyon megértem őt, és minden jót kívánok neki.”

Alex Rins: „Nem könnyű döntés feladni a versenyzést. De jelenleg nem a legjobb időket éli. Ha nem érzi magát versenyképesnek, akkor jobb, ha abbahagyja. Számomra mindig is referencia volt, sok futamot nyert, és volt néhány igazán fantasztikus párharca. Sok örömet kívánok neki a motokrossz motoron, amin talán a jövőben még egy kicsit többet edz majd.”

Quartararo: Senki nem látja, mennyit küzdök

0

Silverstone-ban Fabio Quartararo nem volt túl meggyőző. A Yamaha versenyzője továbbra is aggódik, hogy a hátralévő futamokon is nagy gondjai lesznek.

Fabio Quartararo vezeti a MotoGP világbajnokságot a Yamaha gyári csapat színeiben. A látszat azonban csalóka: az utolsó két versenyen, Assenben és Silverstone-ban a francia 42 pontot veszített a Ducati gyári pilótájával, Pecco Bagnaia-val szemben, aki már csak 49 ponttal van lemaradva az éllovas mögött.

A brit versenyen Quartararo végül nem tudott a 8. helynél előrébb végezni.

Hol veszít az M1 a többi gyártóval szemben?

„Végsebesség, gyorsulás, hátsó tapadás – sok olyan dolog van, amivel nem rendelkezünk. Inkább nem beszélek túl sokat ezekről a dolgokról. A legfontosabb számunkra, hogy koncentráltak maradjunk, és ne a negatívumokat nézzük, mert az idei szezonban úgysem tudunk javítani rajtuk.” – mondta Quartararo.

A következő futamra a spielbergi Red Bull Ringen kerül sor. Ezen a pályán nagyon fontos a végsebesség, ami nem könnyű feladat a Yamaha számára. A 2022-ben megmaradó nyolc pálya közül melyik illik a motorhoz?

„Szerintem mindegyik pályán gyorsak lehetünk, de nincs olyan, ami igazán fekszik nekünk. Mindegyik a gyorsaságról szól, és nagyon hosszú egyenesek vannak. Persze tavaly nem mentünk Japánba és Thaiföldre, de ezeken a helyszíneken is a végsebesség a kulcs.”

„Nem tudom, hogyan működik a Yamaha, mert csak azt a néhány embert ismerem a bokszban. A személyzetet, akik a valódi munkát végzik, soha nem láttam. Nem tudom, hogyan végzik a munkájukat. A Yamaha felvett néhány olasz mérnököt, remélem, ez segíteni fog nekünk.”

„Jelenleg senki sem látja, mennyit küzdök. Ez nagyon bonyolulttá teszi az életemet.”

Bagnaia: Szerencsés vagyok, hogy ilyen emberek vannak körülöttem

0

A Ducati gyári pilótája, Pecco Bagnaia vasárnap Silverstone-ban ünnepelte szezonbeli negyedik győzelmét a MotoGP-ben. Két szupersztártól kért segítséget.

A MotoGP-ben aratott sikerével a Ducati gyári csapatának versenyzője, Francesco Bagnaia feljött a világbajnokság harmadik helyére. Az olasz a 20 futamból 12 után még mindig 49 ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött, de Pecco az utolsó két versenyen jelentősen csökkentette a lemaradását.

„Az a célom, hogy mindig versenyképes legyek és versenyeket nyerjek. Azt kell mondanom, hogy Assenben szerencsénk volt, hogy Fabio hibázott. Silverstone-ban ezért hosszú körös büntetést kellett kapnia” – mondta a Ducati sztárja a vasárnapi győzelem után.

„Normális körülmények között Fabio mindig az élen lett volna ezeken a versenyeken, akárcsak én. Szóval nagy szerencsénk volt, de jól is teljesítettünk, mert kihasználtuk ezt a helyzetet.”

Bagnaia júliusban éles kritikák kereszttüzébe került, amikor Ibizán töltött nyaralása során autóbalesetet okozott, miután alkoholt fogyasztott.

„Mindenki követhet el hibákat, és sajnálom, ami a nyári szünetben történt. Ez a győzelem nem változtat azon, ami ott és akkor megesett.” 

„A győzelem személyesen is adott nekem valamit. Idén minden alkalommal, amikor megnyertem egy versenyt, a következő versenyen buktam. Most már két győzelmem van egymás után. Ez némi megkönnyebbülést hoz nekem. Különösen egy nehéz hétvége után, ahol az elején nagyon lassú voltam.”

Pecco Bagnaia állandó kapcsolatban áll Valentino Rossival, de Casey Stoner is tanácsokkal látta el a 25 éves versenyzőt Silverstone-ban.

„Sokat beszéltem Valentinóval a hétvégén. Segített nekem jobban megérteni a helyzetet, mert egész hétvégén küszködtem. Nem volt könnyű neki segíteni nekem, mert otthon volt, és csak a tévében tudta nézni. Segített, hogy jobban megértsem a gumikat a hőmérsékletet illetően.”

„Casey-t megkérdeztem, hogy valami különleges dolog segített-e a múltban, hogy versenyképes legyen. A verseny előtt küldött nekem egy üzenetet. Ezután megpróbáltam olyasmit tenni, amit ő is tett a múltban. Jó volt, de talán nem volt megfelelő a jelenlegi abroncsainkhoz. Összességében nagyon szerencsés vagyok, hogy ezek az emberek körülöttem vannak.”

Marc Márquez: A célom az, hogy idén még versenyezzek

0

Marc Márquez a műtétje után a gyógyulás útjára lépett, és a céljai világosan megfogalmazódtak, miközben nézőként követte a világbajnokság eseményeit.

A Honda gyári versenyzője, Marc Márquez jelenleg keményen dolgozik a MotoGP-s visszatérésén. Az alig több mint egy hét múlva megrendezésre kerülő osztrák futamon a spanyol visszatér a Repsol Honda csapatához, hogy beszéljen a jövőbeli tervekről. Az viszont, hogy a nyolcszoros motoros világbajnok mikor ül vissza az RC213V-re, még nem biztos.

Márquez azonban megerősíti, hogy idén szeretné megünnepelni a visszatérését.

„A fő és egyben reális célom, hogy idén versenyezzek. Talán az utolsó két nagydíjon, vagy csak Valenciában.” – jegyezte meg Márquez.

„Mielőtt a jövő évi motorra ülök, legalább egy versenyt teljesítenem kell.”

Eközben a királykategória élén ismét felgyorsult a világbajnoki küzdelem. Fabio Quartararo még mindig vezeti a bajnokságot, de az utóbbi időben sok pontot veszített Pecco Bagnaiával szemben.

„Pecco az egyik főszereplője a világbajnokságnak. Fabiónak szüksége van a Yamaha segítségére. Szupergyorsan motorozik, de nagyon nehéz úgy harcolni másokkal, hogy az egyenesekben nincs sebességük.”

 

Újabb megállapodás a Dorna és a British Talent Cup között

A két fél közötti új megállapodás megerősíti, hogy a British Talent Cup 2023-tól 2025-ig a jelenlegi formájában fog működni.

A Dorna Sports és a MotorSport Vision Racing (MSVR) örömmel jelentette be, hogy új megállapodást kötöttek. Ez megerősíti a Honda British Talent Cup jövőjét 2023-tól 2025-ig. A BTC legalább 2025-ig a jelenlegi formában folytatódik, biztosítva ezzel a MotoGP-be vezető út egyik legfontosabb programjának jövőjét a fiatal tehetségek számára.

A BTC 2018-ban indult, mint „Út a MotoGP-be”. A Dorna és az MSVR közötti első megállapodás értelmében a kupa 2020-tól 2022-ig tízfordulós bajnoksággá bővült. A BTC azóta az egyetlen brit Moto3 bajnoki osztály. A pilóták a Brit Superbike kilenc fordulóján versenyeznek, és a MotoGP mezőny mellett a Brit Nagydíjon.

A sorozat továbbra is a 12 és 17 év közötti versenyzőkre korlátozódik, a csapatok és a versenyzők a hagyományos módon nevezhetnek. A technikai szabályok tükrözik a Dorna által támogatott, rendkívül sikeres European Talent Cupot, amely a Honda NSF 250 R motorkerékpárok kizárólagos használatát írja elő.

Minden évben előrelépésre van kilátása annak a versenyzőnek, aki a BTC szezon során a legnagyobb fejlődést, tempót és tehetséget mutatja. Kezdetben ez egy helyet jelentett a JuniorGP rajtrácsán. Azonban ez 2021-ben megváltozott, és most már a kiválasztott versenyző szintjétől és potenciáljától függ, hogy melyik bajnokságba kerül feljebb.

A kiválasztott BTC-versenyző számára előrelépési lehetőséget jelent a Hawkers European Talent Cupba, a Red Bull MotoGP Rookies Cupba vagy a FIM JuniorGP bajnokságba.

2021-ben a kiválasztott BTC-versenyző a bajnok Casey O’Gorman volt, aki a Red Bull MotoGP Rookies Cupban folytathatta pályafutását. Egyik Első bajnokuk, Scott Ogden jelenleg a Moto3-ban rója a köröket.

Stuart Higgs, az MSVR BSB sorozat igazgatója: „Nagy örömmel hosszabítottuk meg együttműködésünket a Dornával ebben a nagyon fontos kategóriában. Abszolút közös célunk, hogy a lehető legjobb feltételeket biztosítsuk a versenyzők számára, akik a MotoGP felé vezető úton versenyeznek. A BTC a BSB versenyhétvégéink egyik csúcspontja, akárcsak a Brit Nagydíj MotoGP hétvégéjén.”

Ana Ezpeleta, a Dorna Sports tehetségfejlesztési igazgatója: „Nagyon örülünk, hogy aláírhattuk és bejelenthettük ezt az új megállapodást az MSVR-rel. Ez megerősíti a Honda Brit Tehetségkupa jövőjét. Az, hogy Scott Ogden, az egyik első bajnokunk most a Moto3-ban versenyez és lenyűgöző teljesítményt nyújt, mutatja a BTC erejét és sikerét – mindkettő csak nőtt, mióta az MSVR-rel való együttműködésünk elkezdődött. A Moto3 egyetlen brit osztályaként a verseny még nagyobb próbatételt kínál az Egyesült Királyságban versenyző fiatal versenyzők számára. A Dorna és az MSVR közötti együttműködés három sikeres szezonja után már nagyon várjuk, hogy mit hozhat a következő három.”

Dall’Igna a hibrid pártján, a KTM ellene

0

Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója egyáltalán nem szimpatizál Dall’Igna azon ötletével, hogy 2027-től hibrid hajtást használjanak a MotoGP világbajnokságban.

A KTM Factory Racing versenyrészlegéről a ducatis Gigi Dall’Igna a sok technikai újítását többször is kritizálták. A nézeteltérések a 2019-es dohai nagydíjon kezdődtek, a vitatott hátsó spoilerrel, amikor négy gyár (Honda, Suzuki, Aprilia és KTM) óvást nyújtott be, mert azt gyanították, hogy ez a „kanál” nem a hátsó gumit hűti, ahogy Dall’Igna állította, hanem leszorítóerőt ér el a hátsó keréknél, amit a riválisok illegálisnak tartottak.

Ezt követte a holeshot-eszköz, majd a magasságállító rendszerek bevezetése a Ducatinál.

Sebastian Risse mérnök eddig sem értett egyet az újításokkal, most pedig Dall’Igna ötletére, miszerint 2027-től hibrid hajtást kapjanak a MotoGP motorok, teljesen elzárkózik.

Dall’Igna elképzelései

Dall’Igna a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában elmondta, hogy a MotoGP motorjait a jövőben hatékonyabbá kell tenni, azaz energia-visszanyerő rendszerrel kell felszerelni. A Ducati az Audi csoporthoz tartozik, az Audi és a Porsche pedig köztudottan tervezi a Forma-1-es indulást 2026-tól. Így a németországi vállalatnál hamarosan össze fog gyűlni némi tudás ezzel kapcsolatban.

„Olyan megoldásokat kell találnunk, amivel növelni tudjuk a motor hatékonyságát. A hatékonyság az egyik legfontosabb dolog a jövőre nézve. Azt gondolom teljesen más dolgot kell tennünk, mint a belső égésű motor használata. Természetesen oda kell figyelni a MotoGP költségekre. Ha egységes alkatrészeket írunk elő egy hibrid meghajtóegységhez, mint például az ECU, ha az akkumulátor és a motor minden gyártó esetében azonos, akkor a költségek nem emelkednének annyira.”

Egyelőre ez csak egy gondolat az olasz szakember részéről, semmilyen kutatást nem végzett még a témában.

„Nem végeztem semmilyen részletest kutatást. Ezért nem is tudok konkrét megállapításokat tenni a súlyra, költségre stb. vonatkozóan. Ez a koncepció észszerű lehet, ha jól van tervezve és kivitelezve. Attól függ, hogy pontosan mit szeretnél egy ilyen hajtóegységtől.”

„Végül ez egy olyan technológia lehetne, aminek lenne értelme a szériamotorok esetében is – folytatta az olasz – Azt hiszem ez egy okos megoldás a jövőre nézve. Ez az én véleményem, lehet, hogy tévedek. Nem lehet összehasonlítani egy autót és egy motort. És eddig a technológia nem fejlődött megfelelően. Eddig nem születtek észszerű megoldások. De ez változhat a jövőben. És gondolnunk kell a jövőre, nem koncentrálhatunk kizárólag a holnapra.”

A KTM válasza

Az osztrák márka nem hagyhatta szó nélkül Dall’Igna szavait, reagáltak is felvetésére. Természetesen nem értenek egyet az olasz szakemberrel.

„A KTM nem érdekelt az ilyen hibrid hajtásegységekben” – mondja Sebastian Risse mérnök – „ilyen rendszereket nem használnak a sorozatgyártásban, és ezek a koncepciók nagyon drágák.”

A Forma-1-ben a költségek háromszorosára nőttek a turbóhibrid korszak kezdete óta.

„Ha 2026 után 100 százalékos bioüzemanyag-felhasználással meg lehet valósítani a fenntarthatóságot, akkor miért kell a szükségesnél bonyolultabbá tenni a dolgot?” – mondta Sebastian Risse.

A KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer sincs a hibrid hajtás pártján a MotoGP-re vonatkozóan. „Ez teljes képtelenség” – mondta meggyőződéssel. „Ez egy motorkerékpár esetében teljes melléfogás. A hatékonyság növelésével, igen, egyetértünk. Mi is „bioüzemanyaggal” fogunk menni, akárcsak a Forma-1 mezőnye, követjük ezt az irányt. A Moto3-as világbajnokságban talán már 2024-ben elindulunk vele. 2027-ben a MotoGP-ben már 100 százalékban bioüzemanyagot fogunk használni. Ha beszélsz a szaúd-arábiai Aramco üzemanyaggyártó vállalat vezetőivel, akkor megtudod, hogy merre tart a jövő. Már most napenergia-kapacitásokat építenek a szintetikus üzemanyag előállításához, így az év 365 napján napelemeket használnak.”

Risse szerint „A hibrid túl bonyolult.”

„A hibrid technológia a hozzá szükséges összes kiegészítő komponenssel együtt sem 100 százalékban fenntartható” – mutatott rá Sebastian Risse. „A végén mindig szükség van valamilyen energiaforrásra.”

Risse szerint a hibrid veszélyezteti a kerékpár DNS-ét. „Szerintem ez túl bonyolult. Az ellene a filozófia ellen megy, miszerint egy motorkerékpárnak egyszerűnek és könnyűnek kell lennie. Mert ha lemerül az akkumulátor, a motor természetesen egészen másképp fog viselkedni. A vevők többek között azért vásárolnak motorkerékpárt, mert az egy bizonyos módon közlekednek. Ez egy autó esetében túlnyomórészt más, hiszen elsősorban A pontból B pontba akarsz eljutni vele. Akkor több értelme lenne egy kis elektromos járműnek a rövid távolságokra, és egy nagyobb, fenntartható bioüzemanyaggal működő járműnek a hosszabb utakra.”

„Ami a többletköltségeket illeti, nem tudok fejből becslést adni, mert a koncepció nem érdekes számunkra a KTM-nél, és nem is foglalkozunk vele.”

Aleix Espargaró otthon lábadozik

0

Az Aprilia hőse, Aleix Espargaró versenyt fut az idővel a sarka gyógyulási folyamatát illetően. A világbajnokság már a jövő héten folytatódik Ausztriában.

Egy hét múlva pénteken az első szabadedzéssel kezdődik a MotoGP következő hétvégéje a spielbergi Red Bull Ringen. Addig Aleix Espargarónak van ideje arra, hogy minél jobban felépüljön a jobb lábán lévő sarokcsonttöréséből. A sérülés a múlt szombati FP4-en történt balesetéből származik.

Espargaró a barcelonai Dexeus klinikán tett látogatása után hét nap teljes pihenőt kapott, műtétre nincs lehetőség. Otthon lábadozik.

Az alapgondolat most a következő: optimizmus.

„Mágnesterápiát végzek, gyógyulok. Podcastokat hallgatok és olvasásra használom az időt. Egyelőre nem olyan rossz a helyzet” – erősíti meg Espargaró.

Hétvégi menetrend – Assen és Thruxton

A hétvégén nem rendeznek MotoGP fordulót, a Superbike világbajnokság pedig jelenleg a nyári szünetét tölti, de ez nem jelenti azt, hogy a magyar motorsportrajongók szurkolnivaló nélkül maradnának! Nézzük a kínálatot:

IDM, Assen:

A Német Bajnokság, ismertebb nevén IDM a hétvégén a hollandiai Assenbe látogat. A Supersport 300-as kategóriában ismét rajthoz áll Számadó Máté a HRE Team által felkészített Kawasakival. Máté egy kétnapos Red Bull Ring-i teszttel készült a németalföldi megmérettetésre, így remélhetőleg Schleiz-hoz hasonlóan ismét dobogóra állhat!

De nemcsak Máté fogja képviselni a magyar színeket: az IDM vendége lesz a hétvégén a Northern Talent Cup is!  Rossi Moor és Farkas Kevin toronymagasan vezeti a tabellát, és Moor adott esetben már a címet is bebiztosíthatja a hétvégén! De meglehet, hogy Vincze Martin vagy Varga Tibor fog meglepetést okozni egy győzelemmel, Lőrinc László pedig reménység szerint újabb pontokat fog szerezni. Az NTC június végén már ellátogatott Assenba – akkor a MotoGP vendégeként.

Az IDM királykategóriában nincs magyar érdekeltség, de őket is érdemes megnézni, mivel számos nagy név is indul náluk – a listavezető Markus Reiterberger győzelmekkel szeretné feledtetni a múlt hétvégi suzukai kiesést.

Valamennyi versenyt élőben közvetítenek a MOTORRAD magazin YouTube-csatornáján.

Brit Superbike, Thruxton:

Európa legerősebb nemzeti bajnoksága, a Brit Superbike Bajnokság a hétvégén Thruxtonban áll rajthoz. A pálya az egyik leggyorsabb a brit bajnokság naptárában, jóllehet alig van benne egyenes szakasz – kizárólag tempós kanyarokból és hosszú, nyújtott ívekből áll. A tabellát két yamahás versenyző: Jason O’Halloran és Bradley Ray vezetik, de a címvédő Tarran Mackenzie is egyre jobb formát mutat, miután felépült a sérüléséből. Ráadásul most csatlakozik a mezőnyhöz a korábbi Moto2-es világbajnok Tito Rabat is.

A versenyeket sajnos csak a fizetős Eurosport Playeren láthatjuk. A magyar tévécsatornák még felvételről sem adják le őket.

Hétvégi menetrend magyar idő szerint:

PÉNTEK
09:25 – 09:55 Northern Talent Cup 1. szabadedzés
10:30 – 10:50 IDM Supersport 300 1. szabadedzés
13:20 – 13:50 Northern Talent Cup 2. szabadedzés
14:25 – 14:45 IDM Supersport 300 2. szabadedzés
17:05 – 17:30 IDM Supersport 300 1. időmérő
17:35 – 18:05 Northern Talent Cup 1. időmérő
SZOMBAT
11:35 – 12:00 IDM Supersport 300 2. időmérő
12:10 – 12:40 Northern Talent Cup 2. időmérő
16:00 IDM Supersport 300 1. verseny Online: YouTube
16:40 Brit Superbike 1. verseny
16:50 Northern Talent Cup 1. verseny Online: YouTube
VASÁRNAP
11:30 – 11:40 IDM Supersport 300 Warm-up
12:50 IDM Superbike 1. verseny Online: YouTube
14:30 Brit Superbike 2. verseny
14:30 IDM Supersport 300 2. verseny Online: YouTube
15:20 Northern Talent Cup 2. verseny Online: YouTube
16:10 IDM Superbike 2. verseny Online: YouTube
17:30 Brit Superbike 3. verseny

Beirer: Spielbergben bejelentjük az egyik pilótát 2023-ra

0

Pit Beirer elmondta, hogy az Osztrák Nagydíj előtt elárulják az egyik versenyzőjük kilétét. Vajon ez Pol Espargaró bejelentése lesz?

A KTM motorsport-igazgatója, Pit Beirer elmondta, hogy a jövő heti Osztrák Nagydíj előtt megerősítik a 2023-as Tech3 KTM Factory Racing felállásának egyik felét. A jelenlegi Repsol Honda-pilóta, Pol Espargaró úgy tűnik, hogy visszatér az osztrák márkához, mindössze két évvel az elválás után. Silverstone-ban megerősítette, hogy a 2023-as versenygépe „nagyon ismerős” lesz számára.

Beirer azt is elárulta, hogy a második ülés még mindig betöltetlen. A Moto2 regnáló világbajnoka, Remy Gardner az első számú esélyes arra, hogy jövőre Espargaró csapattársaként szerepeljen, de Augusto Fernández (Red Bull KTM Ajo) közelmúltbeli villanásai minden bizonnyal felkeltették a KTM döntéshozóinak figyelmét. A mallorcai három egymást követő Moto2-es győzelmével átvette a vezetést a világbajnoki tabellán. Ennek eredményeképpen a hírek szerint most tárgyalásokat folytat a királykategóriás szereplésről.

„Két versenyzőről beszélünk a Tech3-nál, és az egyikük már nagyjából eldőlt”mondta Beirer, miközben Simon Crafarral beszélgetett Silverstone-ban. „A második hely még nyitott. Keressük a fiatal versenyzőinket. Szóval még egy kicsit várnunk kell. De azt hiszem, Spielbergig legalább a garázs egyik felét véglegesítjük. A fiatal versenyzőkkel még egy kicsit várni akarunk.”

A két jelenlegi KTM-pilóta, akik már szinte biztos, hogy elhagyják az osztrák gyártót, Miguel Oliveira és Raúl Fernández. Úgy tűnik, hogy a páros jövőre az új RNF Aprilia csapatnál fognak versenyezni. Bár ez sincs hivatalosan megerősítve, a bejelentés valószínűleg nem várat sokáig magára.

Campinoti: Iannone megérdemel egy esélyt

0

Korai még ez a latolgatás, de Andrea Iannone szeretne újra versenyezni eltiltása lejárta után. A Pramac főnöke, Paolo Campinoti úgy gondolja: „Megérdemel egy esélyt.”

Korábban már beszámoltunk róla, hogy Andrea Iannone szeretne visszatérni a versenyzéshez. Eltiltása 2023. december 16-ig tart, mivel a 2019-es Sepangi Nagydíjon vett vizeletmintájában kimutatták a drostanolon nevű tiltott anyagot, egy anabolikus szteroidot. Az olasz azonban mindig is ártatlanságát hangoztatta, és most a 2024-es szezonban való visszatérésről álmodozik.

„Vissza fogok térni a versenyzéshez” – mondta Iannone a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. „Nem tudom, hol, hogyan és mikor, akár a MotoGP-ben, akár a Superbike-világbajnokságban, de garantálom: csak a motorok és a sebesség ad értelmet az életemnek. Vannak emberek, akik még mindig hisznek bennem, és ez jó.”

Négy év szünet után, majd 34 évesen a MotoGP világbajnokságba való visszatérés rendkívül valószínűtlen az olasz számára. A Pramac csapat tulajdonosa, Paolo Campinoti azonban a Sky Sport olasz kollégáinak elismerte: „ Nagyon kedvelem őt, és sajnálom, hogy ezen megy keresztül. Szerintem megérdemli az esélyt a visszatérésre.”

Vajon elgondolkodnak rajta, hogy 2024-ben a Prima Pramac csapatában visszahozzák az akkor 35 éves versenyzőt? „Szép kihívás lenne, de sok mindent fontolóra kell venni. Ezt sajnos nem csak én döntöm el” – mondta Campinoti. „Ha csak rajtam múlna, akkor igent mondanék. Mert szerintem kevés versenyzőnek van olyan tehetsége, mint Andreának. Ő azon kevesek egyike, aki Márquezzel egy szinten küzdött a Moto2-ben. Egyértelműen tehetséges, sajnálom, hogy ilyen problémái voltak.”