back to top
2025. július 11. 08:50
Kezdőlap Blog Oldal 679

Campinoti: Iannone megérdemel egy esélyt

0

Korai még ez a latolgatás, de Andrea Iannone szeretne újra versenyezni eltiltása lejárta után. A Pramac főnöke, Paolo Campinoti úgy gondolja: „Megérdemel egy esélyt.”

Korábban már beszámoltunk róla, hogy Andrea Iannone szeretne visszatérni a versenyzéshez. Eltiltása 2023. december 16-ig tart, mivel a 2019-es Sepangi Nagydíjon vett vizeletmintájában kimutatták a drostanolon nevű tiltott anyagot, egy anabolikus szteroidot. Az olasz azonban mindig is ártatlanságát hangoztatta, és most a 2024-es szezonban való visszatérésről álmodozik.

„Vissza fogok térni a versenyzéshez” – mondta Iannone a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. „Nem tudom, hol, hogyan és mikor, akár a MotoGP-ben, akár a Superbike-világbajnokságban, de garantálom: csak a motorok és a sebesség ad értelmet az életemnek. Vannak emberek, akik még mindig hisznek bennem, és ez jó.”

Négy év szünet után, majd 34 évesen a MotoGP világbajnokságba való visszatérés rendkívül valószínűtlen az olasz számára. A Pramac csapat tulajdonosa, Paolo Campinoti azonban a Sky Sport olasz kollégáinak elismerte: „ Nagyon kedvelem őt, és sajnálom, hogy ezen megy keresztül. Szerintem megérdemli az esélyt a visszatérésre.”

Vajon elgondolkodnak rajta, hogy 2024-ben a Prima Pramac csapatában visszahozzák az akkor 35 éves versenyzőt? „Szép kihívás lenne, de sok mindent fontolóra kell venni. Ezt sajnos nem csak én döntöm el” – mondta Campinoti. „Ha csak rajtam múlna, akkor igent mondanék. Mert szerintem kevés versenyzőnek van olyan tehetsége, mint Andreának. Ő azon kevesek egyike, aki Márquezzel egy szinten küzdött a Moto2-ben. Egyértelműen tehetséges, sajnálom, hogy ilyen problémái voltak.”

Rabat megméretteti magát a Brit Bajnokságban

0

A 2022-es Superbike-világbajnokság misanói fordulóján láthattuk Tito Rabatot a Puccetti csapatban egy Kawasakival. Most a Hondával vállal szerepet a Brit Superbike Bajnokságban.

Tito Rabat idén sikeresen szerepel a spanyol Superbike sorozatban (ESBK). A korábbi MotoGP-pilóta a Honda Laglisse csapatnál versenyez, és tíz futamból nyolc top 3-as eredménnyel, köztük két győzelemmel vezeti a bajnokságot. A BMW versenyzője, Ilya Mikhalchik a második helyen áll.

Rabat a 2022-es Superbike-világbajnokságban is szerepelt egy Kawasakival Misanóban, amikor a Puccetti Racingnél a sérült Lucas Mahias-t helyettesítette.

Rabat az ESBK nyári szünetét arra használja ki, hogy új kalandba kezdjen, most a Brit Superbike sorozatban, ahol augusztus 13-14-én Thruxtonban a Tag Racing Honda CBR1000RR-R-jét fogja vezetni.

„Nagyon örülök a lehetőségnek, amit a csapat biztosít nekem” mondta a spanyol. „A BSB jelenleg a legerősebb és legversenyképesebb nemzeti bajnokság. Számomra megtiszteltetés, hogy ott versenyezhetek. Igyekszem majd a legjobbat kihozni magamból és jól érezni magam, a lehető legjobb eredményeket biztosítva a Honda és a csapat számára.”

Rabat számára a legnagyobb kihívást valószínűleg a számára ismeretlen pálya jelenti majd. A Thruxton Race Circuit ugyanis az Egyesült Királyság leggyorsabb versenypályája. Egy kör 3,8 km hosszú, és rendkívül gyors, lendületes kanyarokkal.

Márquezre sorsdöntő vizsgálat vár augusztus végén

0

A Repsol Honda sztárját, Marc Márquez egyre jobban érzi magát. „Jól érzem magam. Lépésről lépésre haladok” – mondta a hatszoros MotoGP-világbajnok.

Június 2-án Marc Márquezt negyedszer is megműtötték a rochesteri (Minnesota) Mayo Klinikán. Az első, műtét utáni vizsgálatok jól sikerültek, a rehabilitáció első hetei a terveknek megfelelően zajlottak. Július közepén a 29 éves spanyol elkezdhette a kardióedzéseket. Kilenc héttel a műtét után részt vett az első úszóedzésén, az edzőteremben pedig már könnyű súlyokkal gyakorol.

Egy kamerás stáb kísérte kedden az edzésre Marc Márquezt és kérdezték a spanyolt rehabilitációjáról.

A videó Twitteren megtekinthető:

Az alábbiakat mondta el felépülésével kapcsolatban: „Jól érzem magam. Egyre jobban vagyok. A legfontosabb, hogy a csontom jól gyógyul. Ez a legjobb hír számomra. Lépésről lépésre halad a rehabilitáció, de jelenleg még könnyű edzéseket végzek. Futok, úszom és az edzőteremben dolgozom, gumiszalagokkal és nagyon könnyű súlyokkal, speciális eszközökön. De az igaz, hogy már most is keményen kardiózok, hogy fejlődjek és készen álljak.”

„A kulcs jelenleg a testvérem – utalt Marc az öccsére és az LCR Honda versenyzőjére, Alex Márquezre. „Együtt élünk, ő is edz, és most, hogy lépésről lépésre visszatérhetek, elkezdem vele együtt végezni a kardioedzéseket. Ha most egyedül élnék, sokkal nehezebb lenne. Mert ha sokáig ülsz a kanapén, akkor ellustulsz” – vallotta be Márquez.

„Augusztus végén újabb vizsgálaton veszek részt. Ha minden rendben lesz, onnantól kezdve jelentősen gyorsíthatjuk a rehabilitációt, nagyobb súlyokkal dolgozhatunk, és elkezdhetjük az izmok építését. De egyelőre lépésről lépésre kell haladnunk” – hangsúlyozta Marc Márquez.

Alberto Puig is utalt már erre a közelgő vizsgálatra a silverstone-i verseny előtt. A Honda reméli, hogy versenyzője  legkésőbb szeptemberben vagy októberben visszatérhet.

Iannone a visszatérést fontolgatja

0

Andrea Iannone még 2023. december 16-ig eltiltását tölti, de az olasz már intenzíven gondolkodik a visszatérésen. Az egykori MotoGP-pilóta számára az egyik lehetőség a Superbike-világbajnokság lenne.

Andrea Iannone továbbra is fenntartja ártatlanságát, de azt, hogy a 2019-es maláj futamon vett vizeletmintájába hogyan kerülhetett akaratlanul anabolikus szteroid, az ún. drostanolon, ő és az ügyvédei nem tudták kellőképpen bizonyítani a Nemzetközi Sportbíróság előtt.

A büntetés a sportoló számára szigorú volt: négyéves eltiltás, ami egy profi eltiltásnak felel meg. Bár az olasz már 34 éves lesz, amikor 2023. december 16-án lejár az eltiltása, álmodik a visszatérésről.

„Visszatérek a versenyzéshez” – biztosította Iannone a La Gazzetta dello Sport munkatársait.

„Nem tudom, hol, hogyan és mikor, akár a MotoGP-ben, akár a Superbike-világbajnokságban, de garantálom: Az életemnek csak a motorok és a sebesség adhatnak értelmet. Vannak emberek, akik még mindig hisznek bennem, és ez jó.”

Négy év szünet után és 34 évesen azonban a MotoGP-be való visszatérés gyakorlatilag kizárt, még akkor is, ha Iannone továbbra is jó kapcsolatot ápol az Aprilia-val.  A 32 éves versenyző egyébként rendszeresen edz egy Aprilia RSV4-gyel a versenypályán, és állítólag tisztességes köridőket fut.

Dixon: Ez a harmadik hely felér egy győzelemmel

0

A GASGAS versenyzője, Jake Dixon megadta a rajongóknak a Moto2-es géposztályban áhított dobogós helyezést a hazai versenyén, Silverstone-ban, és el volt ragadtatva.

A brit Jake Dixon a harmadik helyet szerezte meg a brit futamon, miután nagy küzdelmet vívott Arón Canet ellen. A 26 éves doveri versenyző győzelemként ünnepelte ezt az eredményt.

A harmadik helyért járó 16 ponttal Darren Dixon fia a világbajnoki tabellán a 7. helyre ugrott fel.

Dixon volt az egyetlen brit reménység a veterán Sam Lowes sérülése után.

„Tudom, hogy ez csak a harmadik hely – de győzelemnek érzem” – ujjongott Dixon. „Szavakkal nem lehet mindezt leírni. Különösen, ha azt nézzük, honnan jöttem ebben a versenyben.”

Bár a rajongók egy része a MotoGP-futam után hazafelé vette az irányt, a lelátók még mindig tele voltak.

„Csodálatos érzés! A közönség teljesen fantasztikus volt. Nem tudom eléggé megköszönni mindannyiuknak a támogatást. A szurkolók láthatták, hogy a végsőkig küzdöttem, úgy harcoltam, mint egy oroszlán. Soha nem akartam feladni, és mindent beleadtam, amit tudtam.”

López: Olyan jól szórakoztam, mint egy kisgyerek

0

Másfél évvel ezelőtt Alonso López GP-karrierje már az összeomlás szélén állt, de most  Fenati utódja lenyűgöző visszatérést produkált, és megszerezte első Moto2-es dobogóját.

Fermín Aldeguer már a szezon elején, az Argentin GP-n megszerezte a pole pozíciót a Speed-up csapat számára. Most azonban csapattársa, Alonso López volt az, aki ebben a szezonban először állhatott fel a Moto2-es kategória dobogójára Silverstone-ban.

López számára ez volt a második dobogós helyezése a világbajnokságon összességében; 2019-ben a Moto3-as kategóriában a thaiföldi futamon a harmadik helyen végzett az Estrella Galicia Hondával. A Husqvarnán töltött kiábrándító 2020-as szezon után 2021 elején elvesztette helyét a Max Racing csapatban.

Az idei szezonban csak a május közepén Le Mans-ban megrendezett hatodik futamtól vette át Romano Fenati helyét, akinél Luca Boscoscuro nem tapasztalt javulást.

López öröme túláradó volt Silverstone-t követően:

„Nagyon boldog vagyok, hogy végre megszereztem az első dobogós helyezésemet a Moto2-ben. Amikor felálltam a rajtrácsra, azonnal mondtam a csapatfőnökömnek, Erosnak, hogy jó a tapadás, különösen a hátsó keréken, tudtam, hogy jó versenyt tudok futni. Sokat tanultam, mindent beleadtam, amit tudtam, és olyan jól szórakoztam, mint egy kisgyerek.”

Gino Rea családja nyilatkozott a versenyző állapotáról

Mint ismert, az Endurance VB-n induló F.C.C. TSR Honda France csapat angol versenyzője, Gino Rea súlyosan megsérült a Suzukai 8 Órás verseny második szabadedzésén. Ráadásul pontosan ott, ahol a 2003-as Japán Nagydíjon Daijiro Kato halálos balesetet szenvedett. Először a pálya orvosi központjába, majd onnan helikopterrel kórházba szállították. Sokáig nem lehetett tudni semmit, csak azt, hogy súlyos az állapota, és hogy mélyaltatásban van. A verseny rajtjánál külön üzentek neki:

Sokáig csend volt róla majd Terry Rymer, a korábbi Superbike VB-futamgyőztes és Endurance világbajnok írta meg twitteren az alábbit a futam leintése után:

„Jó híreket kaptam Ginoról… a kórház azt mondta, hogy amennyiben a testhőmérséklete megfelelő, már levehetik a lélegeztetőgépről! Nem hiszik el, hogy mennyire erős és fitt, és hogy milyen gyorsan javul az állapota!”

Majd a mai nap maga Gino családja nyilatkozott, az ő instagramján adták közre az alábbi üzenetet:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gino Rea – Official (@gino_rea)

„Csak most tudjuk közzétenni ezt a posztot, mivel a japán kultúra értelmében először mindig a családot kell értesíteni, és csak azután a médiát.

Augusztus nyolcadikán, este nyolc órakor érkeztünk meg Japánba. Ezért külön köszönet az Endurance VB-nek, az FIM-nek, a Suzuka Circuit-nek, a Brit Konzulátusnak és a TSR csapatnak, hogy segítettek nekünk soron kívül elintézni a vízumot.

Délután fél háromkor végre láthattuk Ginot, és az orvos közölte velünk az állapotát.

Ginot az intenzív osztályra vitték augusztus hatodikán, szombaton, miután a második szabadedzésen bukott. Agyrázkódást és súlyos fejsérülést szenvedett, valamint a bal kulcscsontja is eltört. Még mindig mélyaltatásban van, hogy az agyában lévő duzzanat leapadjon, és a testhőmérséklete is normalizálódjon. Szerdán újabb CT-vizsgálatnak fogják alávetni, hogy frissebb képet kapjanak az állapotáról. 

Köszönjük a suzukai orvosok, valamint a mentőhelikopter és a kórház személyzetének a kiváló munkát!

Gino nagyon erős személyiség, mindenbe 100 százalékot belead. Mivel alapesetben fitt és egészséges, így gyorsabban fel fog épülni.

Köszönjük mindenkinek a támogató üzeneteket! Amint van új információnk, szólunk!

A Rea és Berdini család”
#keepfightingGino

Carrasco: Örülök, hogy váltottam

0

Ana Carrasco számára nehéznek bizonyul a Moto3-ba való visszatérés. A 2018-as Supersport 300 világbajnok nem bánta meg alapvetően a döntését.

Hét győzelmével Ana Carrasco a legeredményesebb versenyző Jeffrey Buis és Marc García mellett  a Supersport Világbajnokság 300-as sorozatában; mindhárman megnyerték a 2017-ben bevezetett junior sorozatot. García 2017-ben, Carrasco 2018-ban és Buis 2020-ban.

Míg a spanyol és a holland idén a sorozatgyártású világbajnokság intermediate kategóriájában versenyez, addig a 25 éves versenyző öt év után visszatért a Moto3-ba.

„Nehéz döntés volt, mert a Superbike volt az otthonom az elmúlt években, és ott éltem át pályafutásom és életem legszebb pillanatait” – jelentette ki Carrasco.

„Mindig is úgy éreztem, hogy motorosként és emberként is nagyra értékelnek. Az igazság az, hogy amikor annyira jól érzed magad egy helyen, nagyon nehéz a váltás mellett dönteni. Végső soron azonban minden versenyző pályafutása rövid, és meg kell próbálnod a legtöbbet kihozni az utadba kerülő lehetőségekből. Nekem így alakult, és bár nehéz volt, örülök a döntésnek.”

 

A Honda továbbra is gödörben

0

A Honda helyzete a MotoGP-ben továbbra is ugyanolyan katasztrofális, mint a nyári szünet előtt. A brit forduló újabb tortúra volt a bajnokság legsikeresebb márkája számára.

Az edzéseken nem született első helyezés, a kvalifikáció nagyon rosszul sikerült, Álex Márquez a 17. helyről indult.  A vasárnapi futamon Takaaki Nakagami 13. lett, 13,706 másodperccel lemaradva a győztes Bagnaia mögött, Pol Espargaró pedig a 14. helyen végzett. Álex Márquez a 17., a tesztpilóta Stefan Bradl pedig a 19. lett. Marc Márquez és a technikai megoldások nélkül nagyon mélynek tűnik a gödör.

A világbajnokságban a Honda utolsó helyen áll, 22 ponttal lemaradva az utolsó előtti (Suzuki) és 183 ponttal az első (Ducati) mögött. A csapatok bajnokságában pedig a Repsol Honda a kilencedik helyen áll (a 12-ből) 138 ponttal lemaradva az Aprilia mögött.

Alberto Puig, a Repsol Honda menedzsere a HRC honlapján a szokásos összefoglalót készítette a nagydíjról. Íme, az ő véleménye.

„A nyári szünet után javulást vártunk a motoron, de sajnos Silverstone-ban nem láttunk semmit az eredményekben.”

„Ismét egy sikertelen hétvége volt számunkra. Még mindig nem tudtunk megszabadulni a problémáinktól, és ez kihat a teljesítményünkre és korlátozza a versenyzőink lehetőségeit. Továbbra is keressük a megoldást, amelyek segítségével visszatérhetünk a normális kerékvágásba, és a megszokott módon teljesíthetünk.”

A szombati kvalifikáción nagy a lemaradás a többi motorhoz képest, ez nehezíti a futamokat? Hol van a legnagyobb probléma?

„Ha ebben a bajnokságban a rajtrács ötödik vagy hatodik sorából indulsz, nagyon kevés az esélyed egy jó versenyre, mert az elején sok időt veszítesz. Nem tudsz előzni, és ezért ha nem teljesítesz a kvalifikáción, nem tudsz jó rajtpozíciót szerezni, és minden nehéz. Tehát végső soron minden ennek a következménye. Nyilvánvaló, hogy szombaton javítanunk kell.”

Pol Espargaró öt másodperccel gyorsabb volt, mint tavaly, és a verseny második részében a tempója közel volt az élmezőnyhöz. Ez az egyetlen pozitívum a brit futamot illetően?

„Nem mondanám, hogy ez pozitív. Úgy gondolom, hogy szombaton még meg kell találnunk a módját, hogy javítsunk, hogy ne ilyen messziről kezdjük a futamokat. Akkor talán több lehetőségünk lesz, de ez bonyolult.”

Fernández: Kivártam a megfelelő pillanatot

0

2012 óta egyetlen Moto2-es versenyzőnek sem sikerült pole pozícióból nyernie Silverstone-ban. Augusto Fernández megszakította ezt a sorozatot, és zsinórban harmadik győzelmével átvette a vezetést a világbajnokságban.

„Kemény verseny volt, gyakran kellett spontán cselekednem.” – kezdte a spanyol.

„A pálya állapota és a többi versenyző tempója folyamatosan változott. Rájöttem, hogy erősebb vagyok, mint az előttem lévő versenyzők, és úgy döntöttem, hogy támadást indítok.”

Négy körrel a kockás zászló leintése előtt a spanyol egy másodpercre zárkózott fel honfitársához, Lópezhez képest. Fernández azonban az utolsó körig várt a támadással.

„Kivártam a megfelelő pillanatot, hogy megragadjam az első helyet” – magyarázta taktikáját.

A célban Fernández és López között mindössze 0,070 másodperc volt a különbség. A Kalex versenyzőjének Sachsenring és Assen után ez volt zsinórban a harmadik győzelme, és ebben a szezonban már négyszer állt a dobogó legfelső fokán.

A madridi születésű Moto2-es sztár hosszú, két győzelem nélküli évnek vetett véget, mivel a 2022-es szezon előtt Misanóban 2019-ben aratta utolsó diadalát. Fernández az egyetlen Moto2-es versenyző Pol Espargaró 2012-es győzelme óta, aki a pole pozícióból tudott nyerni Silverstone-ban.