Pit Beirer, a KTM versenyigazgatója nyíltan beszél a spielbergi nagydíj előtt elvégzendő feladatokról.
A KTM első 100 versenye a MotoGP-ben volt az egyik témája a hétfői „Sport & Talk aus dem Hangar-7” című televíziós műsorban, amelyet ezúttal a KTM Motohallból, Mattighofenből közvetítettek.
Pit Beirer egyértelműen nyilatkozott:
„Szeretnénk, ha a jelenlegi álláshoz mérnének minket, de természetesen a csendes kritikát is meghallgatjuk. Büszkék vagyunk a hat nagydíjgyőzelemre, ezeket a srácok hozták nekünk.”
„Idén rendszeresen a dobogón akartunk végezni, de amikor elkezdődik a versenyt, csak 2-3 kör után jön meg a megfelelő sebesség. A futam nem 3 kör után kezdődik. A dobogóért akartunk harcolni, ezért hiányzik valami.” – ismerte el a korábbi motokrossz-világbajnok.
„A MotoGP kemény. Ha megnézzük Silverstone-t, a motor idén körönként egy másodperccel gyorsabb. 2,7 másodperces hátrányban voltunk, és 3,5 másodperces hátrányból jövünk. Most már tényleg közel vagyunk. Olyan lépést kell tennünk, amely elég ahhoz, hogy legyőzzük a többieket.”
„A következő kulcs a kvalifikáció. Olyan minőségű motorokat kell építeni, amelyek ehhez igazodnak. Ez lesz nagy lépés.”
„Ha szombaton bejutsz a Q2-be, akkor sokkal nyugodtabban vágsz neki a hétvége további részének. Koncentrálhatsz a kvalifikációra és a versenyzésre. Nem kérdezhetjük meg a pilótákat, hogy tudnak-e gyorsabban menni. Ez határozottan rajtunk múlik. Amit ezekből a pozíciókból kihoznak, az amúgy is erős. Ezeknek a srácoknak az első vagy a második sorban a helyük”.
Az osztrák futammal kapcsolatban Beirer így nyilatkozott:
„Egyszer már sikerült győznünk. Nem voltak szurkolók, a győzelem egyszerre volt kegyetlen és gyönyörű. Ez már a múlt, most újra itt vagyunk. A KTM lelátó pont jó helyen van, onnan sokat lehet látni. Közös partnerünk, a Red Bull ott van, hogy támogasson minket, és a KTM-hez hasonlóan a kitartást is biztosítja számunkra. Az utolsót is kicsikarjuk belőle.”
Jorge Lorenzo áttekintette a világbajnokság jelenlegi helyzetét az élmezőnyben, és elmondta, hogy a MotoGP sztárjai közül ki lepte meg őt a legjobban.
A GP-veterán Jorge Lorenzo a 2019-es szezon után búcsút intett a MotoGP mezőnyének, de továbbra is figyelemmel kíséri a világbajnokság királykategóriájának eseményeit. A spanyol pedig nem fél elmondani a véleményét a korábbi versenytársakról.
Ezt nemrégiben a „Cycleworld.com”-nak adott interjújában tette, ahol kifejtette, hogy mi volt a legmeglepőbb számára a szezon első futamain:
„Aleix Espargaró az Apriliával a nagy meglepetés. Senki sem gondolta volna, hogy néhány futamot megnyer, és most a világbajnokság második helyén áll.”
„33 évesen igazi szenzáció.”
Természetesen Fabio Quartararo számára is tartogatott pár kedves gondolatot Lorenzo. A franciáról azt mondja:
„Jelenleg ő a legerősebb versenyző, ha a sebességről és a mentális erősségről van szó”.
„Mindezt annak ellenére, hogy a Yamaha jelenleg nem a legjobb motor a mezőnyben. Egy Ducatival még verhetetlenebb lenne. Minden tekintetben erős versenyző, és már most közel van az idei világbajnoki koronához.”
Lorenzo a harmadik helyezett Francesco „Pecco” Bagnaia-ról pedig így nyilatkozott:
„Nagyon gyors, ahogy az a sok pole-ból is látszik. Ő is sok hibát követett el, és már most nagy a lemaradása, de a világbajnoki küzdelem még mindig nyitott.”
A Suzuki sztárja, Joan Mir beszélt csapata MotoGP-s visszavonulásáról és az új csapattársával kapcsolatos elvárásairól. A spanyol elismeri: „Mentálisan nagyon nehéz helyzet volt.”
Joan Mir szezonja korántsem egyszerű. A 2020-as világbajnoknak az év első négy futamán sikerült pontot szereznie. A szezon második, mandalikai pályán rendezett versenyhétvégétől kezdve azonban egyértelmű volt számára, hogy gondjai lesznek a motorjával: „Egész hétvégén küszködtem ott, és ekkor vált nyilvánvalóvá, hogy gondjaink lesznek.”
„Mugellóban voltak a legnagyobb nehézségeim, talán az volt a legnehezebb futam a szezon első részében” – elemezte a 24 éves versenyző, aki arról is beszélt, hogy váratlanul bejelentették a Suzuki visszavonulását. „Természetesen ez nem segített, mentálisan nagyon nehéz helyzet volt” – ismerte el.
„Kicsit sokkolt a dolog, mert nem számítottam erre. Szerintem senki sem, és a legnehezebb az volt, amikor láttam a csapat többi tagjának arcát. Egyeseknek könnyebb lesz új állást találni, másoknak különböző okok miatt nehezebb dolguk lesz. Egyszerűen nehéz elfogadni” – mondja Mir a tőle megszokott őszinteséggel.
Az ő útja valószínűleg a Repsol Hondához vezet majd, bár ennek hivatalos megerősítése még várat magára. Leendő csapattársát tekintve Mir azt mondja: „Minden bizonnyal kihívás lesz egy új istállótárs mellett versenyezni. Mert el tudom képzelni, hogy gyors lesz.”
Múlt hétvégén a hollandiai Assenba látogatott a német nemzeti bajnokság, az IDM mezőnye is. A fordulóban a Supersport 300 géposztályban érdekelt Számadó Máté is rajthoz állt. Optimistán várhatták az asseni állomást, mivel az előző hétvégéken Máté felállhatott a dobogóra – így Schleizban is. Lássuk az ő hétvégéjét.
Ausztriai teszt
A holland fordulót megelőzően a Red Bull Ringen tesztelt csapatával, a Hungarian Racing Engineering Teammel, mielőtt folytatták az útjukat Hollandiába. A beszámolójukat itt lehet elolvasni:
Szabadedzések
Pénteken két szabadedzést rendeztek a mezőny számára. Máté az elsőn a 14., míg a másodikon az ötödik helyet szerezte meg. Az összevont listán az ötödik lett Máté, kilenc tizeddel elmaradva a Supersport 300 VB-n induló, itt csak vendégszereplő német Dirk Geiger mögött.
Időmérők
Pénteken, valamint szombaton is egy-egy időmérőt teljesítettek a versenyzők. Az első kvalifikációt Máté a 14., a másodikat a 11. helyen zárta. Összességében Máté a 11. rajtkockát szerezte meg, a rajtelsőség a már említett vendég, Dirk Geigeré lett.
Szombati verseny
Íme a szombati verseny felvétele, a rajt 1:01:20-nál kezdődik:
Máténak nem alakult jól a versenye: a felvezető körben kiállt, mert nem érezte megfelelőnek a motor elejét. Mint utólag elmondták, a rajtrácson vették észre, hogy ereszt az első kerék. Ezt a helyszínen orvosolták is, de a felvezető kör után kiállt a boxba egy ellenőrzésre. A futamot a boxutcából rajtolva kezdhette meg, a mezőny végéről végül a 19. helyen zárta a versenyt.
A futamot a szabadkártyás Dirk Geiger nyerte, megelőzve a mezőnyben túlkorosnak mondható, és jelentős VB-rutinnal rendelkező Scott Derouét és a kétszeres bajnok címvédő Lennox Lehmannt.
„A verseny előtt első kereket kellett cserélni. A warm up-nál éreztem, hogy valami nincsen rendben,így ki kellett jönnöm a boxutcába, hogy ellenőrizzük. Nem találtunk semmi nyilvánvaló hibát. Azonban így csak a boxutcából tudtam elrajtolni, azt is kicsi késéssel… A 32. helyről csak a 19-re tudtam feljönni a 10 kör alatt úgy, hogy a motor eleje nem működött jól. A köridők is messze elmaradtak a várttól. Arra gyanakszunk, hogy a vadiúj felni a hibás. Holnapra remélem elhagy a balszerencse és tényleg azt tudom motorozni amit tudok!”
Itt pedig a csapat beszámolója:
Vasárnapi verseny
A vasárnapi verseny itt tekinthető meg, a rajt 2:01:30-nál kezdődik:
Ez a futam sokkal jobban alakult Máté számára: ezúttal már a 11. rajtkockából indulva hamar megkezdte a felzárkózást, az első kört a 9. pozícióban zárta. A következő körökben nagyot csatázott a német Marvin Siebdrath-tal a hetedik helyért. Később a kettejük csatája négyfőssé alakult, mivel utolérték a Freudenberg KTM két versenyzőjét: Walid Khant és Leo Rammerstorfert. Az utolsó előtti körben Máté az ötödik helyen haladt, ám az utolsót már a boly végén, a nyolcadik pozícióban kezdte meg, és végül abban is intették le.
A futamot vasárnap is a „vendég” Dirk Geiger nyerte meg, ezúttal azonban szoros csatát vívva a hazai pályán versenyző Derouéval. A dobogó legalsó fokára ezúttal is a címvédő Lennox Lehmann állhatott fel – de mindössze két ezreddel (!) előzte meg a szabadkártyás spanyol Juan Conesát.
Máté, bár nyolcadik lett, a hatodik helyért járó 10 ponttal gazdagodott, mivel az IDM szabályai szerint a szabadkártyás versenyzők nem kaphatnak pontot – így Geiger és Conesa „kiesett” Máté elől.
Végeredmény:
Íme az első 10 helyezett, a teljes végeredmény itt érhető el.
„A szombati balszerencsés nap után végre volt egy jó versenyen. Szoros befutó volt, 0.4 másodperc a harmadik helytől. Kis szerencsével akár előrébb is végezhettem volna, de most nem tudtam ellensúlyozni az ellenfelek technikai előnyét. Nem igazán úgy alakult a hétvége ahogy szerettem volna, de nagyon sok tapasztalatot szereztem és szereztünk csapatként is ezen a hétvégén ahol az eddiginél is erősebb mezőny gyűlt össze, mivel Spanyolországból és a VB-ről is jöttek versenyzők! Úgy érzem jó úton haladunk, hogy szintet tudjunk lépni a jövőben!”
A Hungarian Racing Engineering Team az alábbiakat írta hétfő délelőtt:
A tabella állása
Már csak két hétvége van hátra az IDM 2022-es idényéből, tehát még 100 pont szerezhető összesen. Számadó Máté továbbra is a tabella ötödik helyén áll, ám Walid Khan – akivel azonos pontszámmal érkeztek Assenba – 16 ponttal megelőzte őt. Máté mögött mindössze két ponttal áll a holland Scott Deroue, akire most térjünk ki egy kicsit.
Deroue úgy van Máté sarkában, hogy két fordulót kihagyott idén – viszont finoman szólva sincsenek egy súlycsoportban. Deroue már 26 éves, és sok tapasztalattal bír: négy évet töltött a Supersport 300 VB-n, ahol kétszer harmadik, kétszer pedig második helyen zárta a bajnokságot. Korábban pedig egy teljes szezont teljesített a Moto3-as VB-n (igaz, nem szerzett pontot). Deroue tavaly azt nyilatkozta, hogy befejezi a versenyzést, de idén mégis elindult az IDM-ben. Ráadásul az egyik legerősebb csapat, a Freudenberg KTM színeiben. Tehát így nézzük a tabella állását.
Íme az első 10 helyezett, a teljes tabella itt érhető el:
1
Leo RAMMERSTORFER
AUT
Freudenberg KTM
KTM
158
2
Marvin SIEBDRATH
GER
Füsport Kawasaki
KAWASAKI
157
3
Lennox LEHMANN
GER
Freudenberg KTM
KTM
139
4
Walid KHAN
NED
Freudenberg KTM
KTM
113
5
SZÁMADÓ Máté
HUN
HRE Team
KAWASAKI
97
6
Scott DEROUE
NED
Freudenberg KTM
KTM
95
7
Thom MOLENAAR
NED
Molenaar Racing
KAWASAKI
87
8
Troy BEINLICH
GER
Roto-Store BRT
KAWASAKI
85
9
Jorke ERWIG
GER
Weber Motos
KAWASAKI
69
10
Oliver SVENDSEN
DEN
Füsport Kawasaki
KAWASAKI
59
A következő verseny
Az IDM következő állomása szeptember első hétvégéjén lesz az ausztriai Red Bull Ringen.
A Northern Talent Cup utolsó előtti versenyhétvégéje a motorversenyzés Katedrálisában, Assenben zajlott, idén már második alkalommal. A „Road To MotoGP” program részeként a Dorna által szervezett verseny ezúttal az IDM betétfutamaként szerepelt.
A Fairium Next Generation Riders Team olasz pilótája, Matteo Masili a csehországi Mostban történt szerencsétlen bukása után nem tudott részt venni ezen a versenyen.
A pénteki szabadedzéseken mindenki megpróbálta a megfelelő beállítást, és szélárnyékot keresni, ami a Q1-re már majdnem mindenkinek fixen megvolt.
Amikor az IDM betétfutamaként szerepel a Northern Talent Cup, akkor mindig két kvalifikációt kell a pilótáknak teljesíteni. Ismét tizedmásodpercek számítottak. A jó szélárnyéknak köszönhetően a pole-t végül Varga Tibornak sikerült megszereznie, Farkas Kevin előtt. Rossi Moor az 5. helyről indulhatott. (Az időmérő edzés végeredménye itt található). Lőrinc Laci az első szabadedzésen esett egy nagyot, és kisebb agyrázkódás és kettőslátás miatt nem tudott rajthoz állni.
Fotó: Dorna Sports
A szombati versenyen Rossi végig próbált a dobogóért küzdeni, de ezt a motorja mintha nem akarta volna. Nem igazán volt rendben minden, de a végén sikerült a legtöbbet kihoznia a motorból, ami a 4. helyre volt elég.
Vasárnap szinte mintha a szombati versenyt néztük volna. Ugyanaz az élboly, Farkas Kevin kicsivel előbb a többiektől. Rossi a holland Venemannal, Dustin Schneiderrel és Lenoxx Phommaraval csatázott végig, míg, ahogy szokta, az utolsó kanyarban eldöntötte, hogy bizony ő lesz a második helyezett.
Fotó: Dorna Sports
Rossi a verseny végén a motor erőtlenségére panaszkodott, ami miatt ezúttal nem tudott versenybe szállni az első helyért. A pontversenyt Rossi Moor 14 ponttal vezeti Farkas Kevin előtt.
Az első verseny végeredménye ezen a linken, a második verseny végeredménye és a bajnokság állása pedig ezen a linken érhető el.
A Northern Talent Cup utolsó hétvégéje a Red Bull Ringen lesz szeptember 2-4-i hétvégén, amikor szintén az IDM vendégei leszünk.
Danilo Petrucci minden alkalmat megragad, hogy a nyeregbe pattanhasson és megméretesse magát. A hétvégén az Amerikai Egyesült Államokban tett egy kitérőt a hosszútávú versenyzésbe.
MotoGP, Dakar, MotoAmerica és most egy részvétel az ‘N2/Wera National Endurance Series by Dunlop’ sorozatban – Danilo Petrucci minden kalandot bevállal. A pittsburghi versenyen egy négyórás futamon két versenyző állt rajthoz csapatonként.
Az olasz ismét más motorral gurult pályára, ezúttal egy Ducati 955 V2-essel állt rajthoz. A 35 éves versenyző utoljára 2011-ben ment V2-es Ducatival a Superstock 1000-ben, ahol a második helyen végzett, majd váltott a királykategóriába.
Petrucci csapattársa Josh Herrin volt. Ő szintén a HSBK Warhorse Ducati színeiben versenyez a MotoAmerica sorozatban, de a Supersport kategóriában, és ennek megfelelően jól ismerte a motort. Mellesleg ő is vezeti a bajnoki tabellát. A 955 V2 nem volt optimalizálva az Endurance versenyen való használatra, és nem rendelkezett nagyobb üzemanyagtartállyal vagy speciális gyorstöltővel. Három körös hátránnyal a Petrucci/Herrin duó ennek ellenére a harmadik helyen végzett.
Az eredmény azonban másodlagos volt, sokkal inkább a pittsburghi versenyre való felkészülést szolgálta Petrucci számára a hétvégi MotoAmerica-fordulóra, amely arról szólna, hogy tovább növelje összesített előnyét. A szabályok nem engedték volna meg, hogy teszteljen a Ducati V4R-rel.
Ebben a szezonban ünnepelte visszatérését a Moto3-ba Ana Carrasco. A legkisebb géposztály szabályai miatt azonban szenved.
Ana Carrasco 2013 és 2015 között versenyzett a Moto3-as világbajnokságban. A spanyol kilenc pontot gyűjtött újonc szezonjában. A következő két év kevésbé volt sikeres, ezért a 2017-es szezonra a Superbike-világbajnokság részeként a Supersport 300-as világbajnokságra váltott.
Már az első évben, 20 évesen ünnepelhette első győzelmét ebben az osztályban. Egy évvel később egy Kawasakival ő lett az első nő, aki szóló kategóriában világbajnoki címet szerzett. A 2019 és 2021 közötti is nyert legalább egy-egy futamot.
2020 szeptemberében Carrasco csúnyán összetörte magát az estorili tesztelés során. Hét csigolyája eltört, és öt hónapig nem tudott motorozni. Azóta egy 40 cm-es sebhely van a hátán.
2022-ben jött a meglepő hír, hogy visszatér a Moto3-as világbajnokságba. Mivel a spanyol David Salvador nem tudta teljesíteni a pénzügyi megállapodásokat, Carrasco ugrott be a BOE SKX csapatához.
A szezon azonban nem volt különösebben könnyű a most 25 éves versenyző számára. Általában a mezőny végén küzd, a fiatal versenyzők aligha adnak neki esélyt az erős eredmények elérésére. A szezon legjobb eredménye Mandalikából származik, amikor a 19. helyen végzett a KTM-mel.
Carrasco a súlyával is küzd. A szezon elején tíz kilogramm plusz súlyt kellett hozzáadni a motorjához, mert túl könnyű volt a kategóriához. A német futam után így panaszkodott:
„Nagyon szenvedtem a versenyen. Általában nagyon nehéz volt számomra ezen a pályán, mert nem könnyű leküzdeni a tíz kiló plusz súly problémáját. Nagyon nehezen tudtam irányítani a motort. Ezt a problémát meg kell oldanunk. Ennyi verseny mellett nagyon nehéz hízni.”
(A Moto3-as világbajnokságban a motoroknak a versenyzőkkel és a védőruhával együtt legalább 152 kilogrammot kell nyomniuk.)
Andrea Iannone doppingbüntetésének letöltése közben követi MotoGP eseményeit. Az olasz értékeli korábbi csapattársa, Aleix Espargaró és az ellenfelek teljesítményét.
A 33 éves pilótának még le kell töltenie doppingeltiltását, amelyet 2019. december 17-én gyűjtött be a drosztanolon nevű szer kimutatása miatt, és amelyet 2020. november 10-én 18 hónapról négy évre hosszabbítottak meg. Andrea Iannone mindazonáltal figyelemmel kíséri a MotoGP-ben zajló eseményeket. Ott jelenleg korábbi csapattársa, Aleix Espargaró világbajnoki esélyesként tündököl az Apriliával.
A spanyol mindössze 22 ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött. Iannone a „La Gazzetta dello Sport”-nak adott interjúban így nyilatkozott csapattársáról: „Aleix Espargaró a nagy meglepetés”.
25 éves honfitársáról, Bagnaiáról pedig: „Pecco gyors, de a 2021-es szezon második felében nem mutatta ugyanazt az állandóságot”.
A jelenlegi bajnokot tekintve azt mondja: „Fabio Quartararo a legmegbízhatóbb: az asseni hiba megtörténhet, de továbbra is ő a legkövetkezetesebb.”
Iannone a korábbi kenyéradó Ducati és Aprilia teljesítményét is értékeli. A vörösökről így vélekedik:
„Évek óta ragyognak, jó csapatuk van, már csak a hab a tortán hiányzik: Régen csak kevesek motorja volt, mára ez megváltozott. Gigi Dall’Igna egyike azoknak, akiket a legjobban tisztelek.”
Ami pedig az Apriliát illeti:
„Az Aprilia lenyűgözött engem” – vallja be a 13-szoros GP-győztes.
„Tudom, hogyan működnek, és számítottam erre a teljesítményre tőlük. A végsőkig harcolhatnak a bajnoki címért”.
Nem mindennapi a nyári szünet a Superbike VB mezőnyének, hiszen augusztus 20-21-én Barcelonában lesz jelenése számos csapatnak és versenyzőnek. A nyári szünet alatti teszt a szezon második felére való felkészülést szolgálja.
Augusztus elseje óta a Superbike-világbajnokság mezőnye második hosszú szünetét tölti. Most és a szeptember 10-11-i magny-coursi futamok között hat hét van. Korábban négy hét szünet volt a misanói és a donington parki fordulók között is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a csapatok és a versenyzők nyugodtan heverésznek a tengerparton. Ezekben a napokban zajlanak az előkészületek az augusztus 20/21-i barcelonai tesztre.
A 4,675 km-es pályán idén már teszteltek, és Barcelona ad otthont a szezon nyolcadik találkozójának is szeptember 23. és 25. között, azaz közvetlenül Magny-Cours után. A teszt tehát nem csak a szezon második felére való felkészülést szolgálja, hanem kifejezetten a katalán versenyhétvégére is.
A tesztelés elkerülése érdekében a 2021-es és 2022-es szezonzáró között mindössze tíz tesztnapot engedélyeznek. Lehetőség van fél napok igénybevételére is, de ezek száma négyre korlátozódik. Emellett a csapatok nem foglalhatnak le pályát kizárólag maguknak. Minden regisztrált csapatnak ésszerű áron kell felajánlani a részvételt.
A barcelonai tesztlehetőséget sok csapat elfogadta. Ott lesz a BMW, a Ducati, a Honda, a Kawasaki és a Yamaha gyári csapata, valamint néhány szatellit csapat is.
Résztvevők:
BMW – mindkét csapat jelen lesz
Shaun Muir csapatfőnök BMW gyári csapata Scott Reddinggel és Michael van der Markkal lesz jelen, míg a német Bonovo action alakulat Loris Baz-t és Eugene Laverty-t is kiküldi a versenypályára.
Ducati – teljes létszámban a teszten
Az Aruba.it Ducati szintén teljes létszámban jelen lesz Álvaro Bautistával és Michael Rinaldival.
A Yamaha sztárja, Toprak Razgatlıoğlu számára a részvétel természetes – a nyári szünet amúgy is túl hosszú a 25 éves versenyző számára, ráadásul a világbajnoknak még mindig szép 38 pont a lemaradása a világbajnokságot vezető Bautistával szemben. Csapattársa, Andrea Locatelli is ott lesz a csapatban.
HRC – szintén a pályán, a Suzuka 8 órás győzelme után
A Honda Racing Coporation gyári csapata Iker Lecuona és Xavi Vierge révén lesz a pályán. A két spanyol a csapatfőnök Leon Camier kíséretében néhány napja a Suzuka 8 óráson járt. Lecuona japán csapattársaival megnyerte a rangos versenyt, Vierge csak néző volt.
Kawasaki – hazai pályán
A barcelonai teszt hazai terep a Kawasaki gyári csapat számára, amelynek székhelye Granollersben van, alig 6 km-re a pályától. Jonathan Rea és Alex Lowes a suzukai 8 órás versenyen való részvételük (2. hely) miatt amúgy sincsenek még szabadságon.
Bár a MotoGP-ben a versenyek most is szorosak, sokan úgy érzik, hogy a múlt intenzív rivalizálása és nagy egyéniségei hiányoznak. Lorenzo is így látja.
Az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzo, aki számos heves pályán belüli és kívüli csatározás középpontjában állt Valentino Rossival, úgy véli, az idők egyértelműen megváltoztak.
„Manapság minden versenyző barátnak tűnik”– mondta Lorenzo a Cycle Worldnek adott interjújában.
„Quartararo nem beszél úgy Bagnaia-val, ahogy én beszéltem Rossival. Pecco nem beszél Jorge Martínnal, ahogy Rossi beszélt Stonerrel. Manapság mindannyian jó kapcsolatot ápolnak.”
Hozzátéve, hogy „az Instagram és a több like-ért folytatott hajsza”is szerepet játszhat a jelenlegi szívélyes kapcsolatokban, és hogy „bizonyos szempontból ez jót tesz a sportnak”, a spanyol úgy érzi, hogy a rivalizálás a motorsportban mindig is hozzáadott egy kis extrát az érdeklődéshez.
„Nagyon nagy tiszteletet érzek minden versenyző iránt, de a kíméletlen csaták mindig is feltüzelték [a szurkolókat]” – mondta Lorenzo. „Gondolok a Gibernau ádáz csatájára Valentinóval szemben 2005-ben Jerezben, a Rossi és Stoner vagy Rossi és Biaggi közötti harcokra. Ez a rivalizálás benne volt a levegőben.
„Ugyanez a helyzet a Forma-1-ben, ahol Lewis Hamilton és Max Verstappen, vagy Verstappen és Leclerc rivalizálása kézzelfogható.”
Lorenzo rögtön belevetette magát a MotoGP egyik legnagyobb rivalizálásába, amikor 2008-ban Rossi gyári Yamaha-csapattársaként csatlakozott a királykategóriához, és szó szerint egy fal állt közéjük.
„Nehéz volt. Az erős személyiségem nélkül valószínűleg pszichésen legyőztek volna, mert Valentinoé volt az összes figyelem. Mindenki szerette őt, és ettől nagyon kicsinek érezted magad” – mondta Lorenzo.
„De elszánt voltam, és amint letettem a szemellenzőt, az egyetlen célom az volt, hogy húzzam a gázt és nyerjek. Rossi legyőzése ugyanazzal a motorral rengeteg elégedettséget és népszerűséget adott nekem”.”
„Abban az évben [2015-ben] könnyedén megnyertem volna a címet, mert én voltam a leggyorsabb, de a verseny napján mindig történt valami” – mondta Lorenzo. „Mint például a probléma a napellenzővel, az eső vasárnap, miután Silverstone-ban egy erős hétvégét teljesítettem szárazon. Szóval a gyorsaság ellenére kemény szezon volt.
„Sok tényező közrejátszott, de a Rossi-Márquez történet szempontjából az Argentin GP volt a döntő. Valentino volt a felelős Márquez bukásáért, de a verseny után nem kért bocsánatot. Marcnak ez nem tetszett. Szerintem Rossi bocsánatkérése megváltoztatta volna a dolgok menetét.”
„Marquez nem akarta, hogy megnyerjem a bajnoki címet, nem voltunk barátok.”