back to top
2025. június 25. 14:41
Kezdőlap Blog Oldal 695

Versenymérnöke szerint Doviziosóra hasonlít Bastianini

0

Enea Bastianini elemzésében a versenymérnök Alberto Giribuola tulajdonképpen egy kortesbeszédet tartott, miért ő ülhessen jövőre a gyári Ducatira.

Ahogy egyre inkább kelnek el a 2023-as ülések, lassan már csak egyetlen igazi nyitott kérdés marad. Ki lesz Francesco Bagnaia mellett a gyári Ducati bokszában? Peccónak alapvetően mindegy, ki érkezik, szakemberek, szakírók és szurkolók viszont találgatnak. A két esélyes erre az ülésre Jorge Martín, valamint Enea Bastianini.

Utóbbi versenymérnöke, Alberto Giribuola talán elfogult, talán nem. De valószínűleg érthető az mindenki számára, miért Bastianini mellett teszi le a voksát. Kezdetnek Giribuola rögtön vont egy erős párhuzamot Bastianini, valamint a Ducatin vb-második Andrea Dovizioso között.

A pályán kívül mindkettő egy nagyon nyugodt srác. Folyamatosan viccelődnek, jó velük lenni” – kezdi Giribuola. „Szerencsésnek mondhatom magam, hogy nagyon jó kapcsolatot építettem ki mindkettejükkel. Ha pedig jó a kapcsolat, mindenki nyugodtabban tud dolgozni. Őszintébb is lehetsz, ez pedig nagyon fontos. Ami a pályán nyújtottakat illeti, mindketten nagyon jók fékezésben és kigyorsításban is. A stílusukkal a maximumot tudják kihozni a motorjukból. Nyilván a gumik rengeteget változtak az évek során, de kettejüknél még a fékezés stílusa is elég hasonló. Ami talán különbség, hogy Dovi csak az első gumit használta ehhez, míg Enea mindkettőt. A kanyarkijáratokon Enea egy kicsit jobban használja a testét. Néha szinte leesik eközben a motorról. De mindketten nagyon jól bánnak a gumikkal, így mindig ott vannak a végén.

Bastianini a fentebb tagalt tulajdonságokban a mezőny egyik legjobbja Giribuola szerint. „Enea úgy tud a határon motorozni, hogy cserébe 10-15 százalékkal több marad benne és a motorjában a végére. Tavaly nehezebb dolga volt, mert máshol volt a határ, és nem tudta úgy nyomni, mint az időmérőkön. Idén viszont jóval könnyebben tud váltani. Sokkal magabiztosabb például a gumihasználatban, sokkal többet tud belőlük kihozni. Ez pedig nagyon különleges.

Andrea Dovizioso, Alberto Giribuola
Giribuola korábban Andrea Dovizioso versenymérnöke volt. Fotó: MotoGP Media

Fontos a jó légkör

Ez mindig része a sikernek” – mondja Giribuola. „A nyomás például mindenki életében ott van, Enea viszont nem érzi ezt magán. És akkor is kezelni tudja majd ezt, ha a gyári csapathoz szerződik. A legfontosabb számára az lesz, hogy azt érezze, hogy a csapat és ő ugyanazért a célért dolgoznak. Itt mi rengeteget mosolygunk, és jó hangulatban tudunk együtt dolgozni. Biztos vagyok benne, hogy ez segít neki. Itt ez jóval inkább egy baráti társaság, mint egy munkahely. Ez a legnagyobb különbség.

Bastianini más jellegű feladatokkal szembesülhet hirtelen, amennyiben a gyári csapathoz kerül. „Ha a gyári csapatnál vagy, sokkal több új kipróbálandó dolog vár rád. És itt nehéz megtalálni az egyensúlyt, mi az, amikor kipróbálsz valamit, és mi az, amikor inkább nem akarsz letérni a járt útról. Ez viszont a mi munkánk, emiatt egyébként sem Eneának kell aggódnia. Ebben nekem kell majd rendet raknom.

Ha Bastianini megy, Giribuola is megy vele. Mint egyfajta fegyverhordozó. „Ismernek már, tudják, hogy nem vagyok egyszerű eset. De az előrelépésért hajlandó vagyok kompromisszumokra. Nehéz egyensúly ez, amit majd meg kell találni. De Gigi, Paolo, Davide és köztem egy óriási tisztelet van, szóval nem hiszem, hogy gond lesz ezzel.

A versenymérnök szerint nem lesz összezördülés Bastianini és Bagnaia között. „A cél ilyenkor nem az, hogy idegesítsük a másik versenyzőt. Egyszerűen meg akarjuk nyerni a bajnokságot. Amikor Andrea először meglátta maga mellett Jorgét, azt mondta: úristen, itt egy többszörös világbajnok a garázsunkban. Aztán pedig mindenki koncentrált a maga munkájára. Akkor azt mondtam Andreának, hogy mindene megvan ahhoz, hogy legyőzze őt. Ugyanez a helyzet Enea esetében is. Ha ez pedig Peccónak probléma, nos, akkor azt neki kell lerendeznie magában.

Luca Marini: Kemény csata lesz

0

Luca Marini, a VR46 csapat versenyzője első dobogós helyezését szeretné megszerezni a MotoGP géposztályban. „Nehéz csata lesz” – tekint előre a Ducati versenyzője a szezon második felére.

Luca Marini második szezonját tölti a királykategóriában. Nem sokkal a nyári szünet előtt Valentino Rossi öccse 5. helyezésével eddigi legjobbját érte el, és 20 futamból 11 után 52 ponttal a 15. helyen áll a világbajnokságban.

Hogyan értékeli Luca az eddigi szezonját, ha a tíz a legjobb pontszám? „Hetes osztályzatot adok magamnak a szezon első felére. Az év elején egy kicsit küszködtünk, nem volt könnyű. Nem tudom, hogy az én hibám volt-e vagy sem, de az első néhány futam nagyon kemény volt. Soha nem voltam elégedett, és nem értettem, miért veszítettem annyi időt – hiszen gyorsnak éreztem magam, és úgy éreztem, jól motorozom. De utána nagy fejlődés következett, jó eredményekkel, jó tempóval és jó eredményekkel, minden helyzetben” – mondta el a 24 éves versenyző. „Az is örömmel tölt el, hogy jó a csapat és a személyzet. Sok időt töltök velük, de minden pillanatot élvezek.”

Csapattársával, Marco Bezzecchivel ellentétben neki még mindig hiányzik egy MotoGP-pódium. „Ahhoz, hogy harcban legyek a dobogóért, egyszerűen mindent össze kell raknom: az első két sorból kellene indulni egy jó kvalifikációval, aztán jól rajtolni, és a teljes távot a saját tempómban végig motorozni” – sorolta Marini. „Most már remekül érzem magam a motorral. Megvan a sebességem, és ezt érezni minden egyes alkalommal, amikor kimegyek a pályára, egyszerűen csodálatos, és ez az, amire vágyom. Mert ez motivációt ad ahhoz, hogy minden nap keményebben dolgozzak, és megpróbáljam kiküszöbölni a gyengeségeimet, hogy jobb ember és jobb versenyző legyek a jövőben.”

„Úgy gondolom, hogy a szezon második felében sok versenyző nyerhet futamokat vagy állhat dobogóra” – tekintett előre Marini az előttük álló feladatokra. „Nehéz küzdelem lesz, de minden versenyen és minden helyzetben ott akarok lenni, és a hétvégéken megpróbálom a legjobb teljesítményt nyújtani. Aztán majd meglátjuk, hogy hol tudok a dobogóért harcolni.”

„Úgy gondolom, hogy a MotoGP sokat változott, még a három-négy évvel ezelőttihez képest is. Most már minden versenyzőnek nagyszerű motorja van – szinte mindenkinek van gyári motorja, vagy nagyon közel áll hozzá. Már nincsenek különbségek, ami azt jelenti, hogy a versenyzők még egy szatellit csapatban is remek eredményeket érhetnek el. Ez nagyon jó számunkra, és nagyszerű a sportágunk számára. A színvonal minden egyes futammal egyre magasabb lesz. De persze ez mindenkinek nehezebbé is teszi a dolgát”zárta szavait Marini.

Fernández: A cél a világbajnoki cím

0

Augusto Fernández döntő tényezőnek tartja karrierjében a Red Bull KTM Ajo csapathoz való csatlakozást, amely tavaly Remy Gardnerrel és Raul Fernándezzel uralta a Moto2-es világbajnokságot.

„A csapathoz való csatlakozás azt jelentette, hogy megtettem azt a lépést előre, ami hiányzott a Moto2-ben. A tavalyi szezonban elért jó helyezés után, ahol újra megtaláltam a formámat, ez volt az a lépés, amely lehetővé teszi számomra, hogy a bajnoki címért harcoljak. Évek óta ez volt a célom, és az idei szezonra azt szerettem volna, hogy egy olyan csapat tagja legyek, amelynek megvan a kellő tapasztalata ahhoz, hogy minden évben a világbajnoki címért harcoljon.” – kezdi Fernández.

„Az utolsó néhány futam sikerült a legjobban.  Hihetetlen érzés, hogy két győzelemmel a hátunk mögött mehettünk a szünetre. Ennél jobbat nem is kívánhatna az ember. A németországi hétvége nagyszerű volt, mert folyamatosan elöl voltunk, és remek munkát végeztünk. A holland TT is jól sikerült, minden győzelem nagyszerű volt. Ha egyet kellene választanom a sikerek közül, az a sachenringi győzelem lenne.”

 „Az év elején ugyanazok voltak az elvárásaim – hogy a Moto2-es bajnoki címért harcoljak. A szezonkezdet miatt minden egy kicsit nehezebbé vált. Sok pontot vesztettünk az élen állókhoz képest, de soha nem vesztettük el a reményt. Mindig azt mondjuk, hogy a szezon még hosszú – de az eredmények nem jöttek. Amióta azonban Európában vagyunk, minden jól megy a pályán – különösen a jerezi negyedik hely és a Le Mans-i győzelem óta.”

„Túlszárnyaltuk a szezon elején megfogalmazott elvárásainkat, de nem azt, amire az idény kezdete előtt számítottunk. Ott vagyunk, ahol lennünk kell.” 

A 24 éves madridi azonban még lát javítanivalót a kvalifikáción:

„Erre kell koncentrálnunk, és ezen kell dolgoznunk, mert fontos, hogy szombaton is gyorsak legyünk. Mindig megvan a tempónk ahhoz, hogy az élen legyünk. Vannak azonban olyan pályák, ahol nehezebb a dobogóért vagy a győzelemért harcolni, ha hátulról indulsz. Assenben és Montmelóban ez nem így volt, de Mugellóban igen. A kockázat nagyobb, ha hátrébbról kezded a futamot.”

„Futamról futamra haladunk, és minden hétvégén a legjobbunkat fogjuk nyújtani. Persze, ha látom a lehetőséget, hogy több versenyt nyerjek, megpróbálom, de anélkül, hogy megőrülnék. Fontos tudni, hogy a rossz napokon hogyan lehet sok pontot szerezni ahelyett, hogy mindent meg akarjunk nyerni. Ezt a mentalitást követtük eddig is.”

Maga Puig szerint is szemléletváltásra kényszerül a Honda

0

A Honda 2022-ben egészen förtelmes teljesítményt nyújt. Ezt látja a csapatfőnök Alberto Puig is, aki tudja, váltaniuk kell.

A Honda 2022 eddig teljesített tizenegy versenyén mindössze 85 pontot szerzett. A japánok versenyzői közül még a sérüléseivel küszködő, de sok csodát megcsináló Marc Márquez sem tudott idén dobogóra állni. Ez egyedül Pol Espargarónak sikerült még a szezonnyitó Katari Nagydíjon. Németországban az a csúfság is megesett velük, hogy 40 év után először a pontszerzés sem jött össze.

A csapatfőnök Alberto Puig is látja, hogy baj van a Honda háza táján, erről pedig kíméletlenül, kendőzetlen őszinteséggel hajlandó volt nyilatkozni is.

Ez nem egy jó szezon” – ismeri el a csapatfőnök. „És igazából már lementünk a helyzet legmélyére, és az sem jelentett előrelépést. Nyilvánvaló tény, hogy nem vagyunk versenyképesek. Ezen pedig változtatni kell. Megpróbáltuk ezt már sokféleképpen, lehetne ezt nagyon sokáig magyarázni. De nem ment. Így pedig most valami más kell. Ezt próbáljuk most megvalósítani. De szerencsére a Honda történetében több jó pillanat volt, mint rossz.

Puig ettől függetlenül nincs elkenődve, és bizakodik. „A Honda története arról szól, hogy soha ne add fel. Beszélhetünk különböző időszakokról, mindent sikerült megoldani és kijönni belőle. Most valószínűleg egy szemléletváltásra van szükség. A legfontosabb, hogy ebben se adjuk fel. Meg kell találnunk a legjobb megoldást.

A két Honda-motoros csapat, a Repsol és az LCR versenyzőinek háromnegyede távozik 2023-ra. Az egyetlen fix ember Marc Márquez, de ő is új csapattársat kap. Az LCR pedig jövőre egy teljesen új felállással vág neki a szezonnak.

Olasz Forma-1-es szakembert igazolt a „nyitottabb” Yamaha

0

Úgy tűnik, a Yamaha igyekszik fordítani a sorsán. Emiatt pedig még télen egy korábbi Forma-1-es szakembert is leigazolt. 

A Yamaha egyre inkább azzal a kritikával szembesül, mint a Honda, méghozzá, hogy egypólusúvá válik. Ahogy a Repsolnál évek óta tulajdonképpen kizárólag Marc Márquez volt képes értékelhető eredményeket hozni, úgy a Yamahánál ugyanez a versenyző Fabio Quartararo.

A Yamaha pedig ugyan jelenleg vb-címvédő, és maga Quartararo is vezet összetettben, nem volt olyan rég az, amikor még a francia is elgondolkozott azon, nem lenne-e jobb távozni. A meg nem lévő végsebességet pedig Quartararo azóta is felemlegeti, erre pedig igyekeztek megoldást találni. A Yamaha ennek megfelelően leigazolta motorfejlesztési mérnöknek a korábban a Toyota és a Ferrari Forma-1-es csapatainál dolgozó Luca Marmorinit.

Nem csak a konkrét szakember érkezése ígéretes, hanem az a szemléletváltás, ahogy a Yamaha is kezeli ezt az egészet” – mondja Massimo Meregalli csapatfőnök. „Korábban a gyárban igyekeztek ezt házon belül megoldani. Mostanra viszont már a japán központ is nyitottabb lett. Belátták, hogy ilyen lépésekre szükség lehet, ha javulást akarnak látni a motor teljesítményében.

Ennek persze valószínűleg hosszabb távú eredményei lesznek. „Először ebből javulást az év végén láthatunk majd. Gondolhatja mindenki, most már javában zajlik a jövő évi felkészülés. De boldog és bizakodó vagyok ezzel kapcsolatban.

Marmorini annak idején még 1990-ben kezdett a Ferrarinál dolgozni. 1999-es távozása után a következő munkaadója, szintén az F1-ben, a Toyota volt. Később, 2009-ben visszatért a Ferrarihoz, ahol 2014-ig maradt. A Yamaha idén február óta alkalmazza.

Bár Fabio Quartararo vezet összetettben, a Yamaha többi motorosa borzalmasan teljesít. Quartararo csapattársa, Franco Morbidelli csak 19., az RNF-esek pedig a 21-22. helyen állnak a tabellán.

Petrucci szerint Quartararo minden idők egyik legjobbja lehet

0

Igencsak jó véleménnyel van a vb-címvédő és jelenleg is éllovas Fabio Quartararo munkásságáról a korábban szintén a mezőnyt erősítő Danilo Petrucci. 

Danilo Petrucci ma már csak kívülről szemléli azt, ami a MotoGP-ben történik. Az olasz épp most hétvégén bukta el a vezetést a MotoAmericában, legutóbb pedig arról beszélt, mik a tervei a közeljövőre nézve. Ezzel együtt nagyon is szemmel tartja a GP-paddock történéseit, és kimondottan tetszik neki az, amit Fabio Quartararo produkál.

Petrucci ezt elsőkézből is láthatta, ugyanis 2020-ban, amikor Marc Márquez tulajdonképpen a teljes szezont kihagyta. Ekkor a legnagyobb esélyes az üresen hagyott trón megszerzésére tulajdon csapattársa, az előző évben vb-második Andrea Dovizioso volt. Ehhez képest Fabio Quartararo volt az, aki mégis meg tudta szerezni a világbajnoki címet, idén pedig nagy csatában ugyan, de szintén jó úton halad egy újabb felé.

Egyrészt Fabio egy nagyon kedves srác. Másrészt pedig, főleg idén, megmutatja azt, hogy ő az, aki igazán magas szinten el tudja vezetni a Yamahát” – mondta Petrucci Quartararo véleményezésében. „Úgy tudott futamokat nyerni, hogy egyébként komoly végsebesség-deficitje van a riválisokhoz képest. Erre a legjobb példa Mugello volt, ahol az egyenesekben rengeteget bukott, mégis a kanyarokban visszahozta mindezt. És vezeti a bajnokságot mindezek ellenére.

Petrux messzire ment Quartararo méltatásában. „Azt gondolom, idővel majd az egyik legnagyobbként fogunk rá hivatkozni. Olyanok mellett, mint Rossi, Márquez, Lorenzo vagy Stoner. Illetve Pedrosa is, aki hiába nem lett soha világbajnok, megérdemelt volna egyet. Fabio rengeteget fog nyerni.

Persze sok múlhat a Quartararo-korszak létrejöttében azon, Márquez lesz-e még valaha a régi. „Azt hiszem, és remélem is, hogy ez így lesz. Jó lenne őt ismét egészségesen látni, ahogy a mostani élmenőkkel, például Fabióval is harcol.

Nem Bautista és nem a Ducati pályája jelenleg Donington

0

Jó régóta nem igazán megy jól sem a Ducati, sem Álvaro Bautista a Donington Parkban. A spanyol előnye viszont elég nagy…

A Donington Park a Superbike-világbajnokság ikonikus helyszíne. Ide érkezik most a bajnokság a bő egyhónapos nyári szünet után. A Ducati és sztármotorosa, Álvaro Bautista ugyan vezetnek összetettben, itt viszont most már jó ideje nem alakul jól a sorsuk.

Maga a gyártó ugyanis 2011 óta nem tudott nyerni a pályán, ezt pontosan a Ducati utolsó világbajnoka, Carlos Checa tudta megtenni abban az évben. Az olaszok éppen aktuális versenyzőinek nem hogy győznie nem sikerült, még dobogóból sincs nekik olyan sok: az elmúlt bő évtizedben Checa győzelme óta még a pódium valamely fokán is csak hatszor állhattak. Álvaro Bautista legjobb eredménye is egy harmadik hely a Leicestershire-i aszfaltcsíkon, igaz, ő legalább még MotoGP-s éveiben tudott itt nyerni. A spanyol még a 2006-os 125-ös futamon ért célba elsőként, ezen kívül pedig háromszor állt még dobogón.

A Donington Park az elmúlt évek abszolút ura, Jonathan Rea, valamint a tavaly a trónról őt letaszító Toprak Razgatlıoğlu. 2019 óta kizárólag ez a két versenyző tudott itt futamot nyerni, Rea ráadásul még a 2018-as második futamot is be tudta húzni.

Bautistának a közelmúltat tekintve akár még az is beleférhet, hogy valamennyit leadjon az előnyéből. Persze a spanyol nyilván nem így tervez, már csak azért sem, mert egészen kiválóan sikerült számára az első négy hétvége. A Ducati motorosának előnye jelenleg impozáns, 36 pont Jonathan Rea előtt.

A statisztika

1988Itt rendezték a bajnokság történetének első versenyhétvégéjét. A két futamot Davide Tardozzi (Bimota) és Marco Lucchinelli (Ducati) nyerték.

1000-500 – A Ducati és a Kawasaki is mérföldkőhöz érhet Doningtonban, akár egyszerre is. Az olaszoknak két dobogó hiányzik ahhoz, hogy az első gyártó legyenek a WSBK történetében 1000 top hármas helyezéssel. A Kawasaki ennek a felére, 500-ra hajt. Ezzel egyébként csak a Ducati jobb náluk.

60 – Ha Álvaro Bautista vagy valamelyik HRC-s spanyol tudná megnyerni az egyik versenyt, azzal Spanyolország a hatodik nemzet lenne minimum hatvan futamgyőzelemmel.

58 – A Donington Park és Misano az, ahol a Superbike-vb az egyik legtöbbet versenyzett. A hétvégi három versennyel ez a szám az angoloknál is 61 lesz, csakúgy, mint Misanóban. Ezzel a két helyszín utolérte, illetve majd utoléri ideiglenesen a szintén 61 versenyrendezésen álló Phillip Islandet. Ennél több futamot, 62-t, csak Assenben rendeztek.

54 – A Ducati az eddigi 58 versenyen ötvennégyszer képviseltette magát a dobogón, ez a legnagyobb szám az összes gyártó közül. A második a Kawasaki 48-cal. A Ducatinak korábban egyébként nagyobb volt az előnye ebben a vonatkozásban, viszont sem 2018-ban, sem tavaly nem állhattak dobogóra.

51 – A Donington Park 58 versenyén 51 különböző versenyző állt már dobogón.

26 – Az 51 versenyzőből huszonhatan nyerni is tudtak. A legsikeresebb ezek közül Tom Sykes kilenc sikerrel, mögötte Carl Fogarty és Jonathan Rea állnak 6-6 győzelemmel.

24 – Hazai versenyzők 24 versenyt nyertek itt. 2018-ban Michael van der Mark például egy tizenegyes brit sorozat végére tett pontot, amikor hollandként mindenkinél jobbnak bizonyult.

22 – Álvaro Bautista győzelmeinek száma. Amennyiben ehhez hozzá tud tenni legalább egyet, a Ducati történetének holtversenyben ötödik legsikeresebb versenyzőjévé válik. Ezt a pozíciót jelenleg az 1990-es világbajnok Raymond Roche egyedül birtokolja.

17 – Ahogy a legtöbb győzelem, úgy a legtöbb dobogó is Tom Sykes nevéhez fűződik. 17 dobogójából 13-at pedig sorozatban egymás után szerzett a 2012-es és a 2018-as első verseny között.

15-13 – A Ducati tizenötször állt a doningtoni pole-ban. Minden más gyártó minimum kettővel lemaradva követi őket.

10 – A Yamaha a legutóbbi tíz Superpole-kvalifikáció mindegyikén kvalifikálta magát az első sorba. 2007 és 2009 között ez tizenegyszer sikerült, ezt állíthatják most be.

10 – A sorozatban aratott legtöbb győzelem a Kawasaki rekordja: 2013 és 2017 között tíz egymást követő versenyen sem találtak legyőzőre.

7 – Ahogy a futamgyőzelmek és a dobogók, úgy a pole-pozíciók is Tom Sykes felségterülete. Az angol hétszer indulhatott az első rajtkockából. A jelenlegi mezőnyből egyetlen ember rendelkezik pole-pozíciós indulással, ez Jonathan Rea még tavalyról.

7 – Hét azon versenyzők száma, akik a Donington Parkban aratták első futamgyőzelmüket. Így volt ez többek között a négyszeres világbajnok Carl Fogarty esetében is még az 1992-es második versenyen. A másik hat ilyen motoros Davide Tardozzi, Marco Lucchinelli, Giancarlo Falappa, Neil Hodgson, Marco Melandri és Michael van der Mark. Ennél több újonc futamgyőztest, kilencet, csak Sugo avatott.

1 – Hollandia és Spanyolország motorosai is csak egyszer-egyszer ünnepelhettek itt futamgyőzelmet. Michael van der Mark a 2018-as első versenyt húzta be, Carlos Checa pedig a Ducati mindezidáig utolsó győzelmét aratta még 2011-ben, a második futamon.

1 & 1-2 – A BMW első Superbike-világbajnoki győzelme a 2012-es első versenyen egyben az első kettős siker is lett. Ekkor ugyanis Marco Melandri mögött Leon Haslam lett a második.

Bagnaia: A közös munka és a közös fejlődés a kulcs

0

Francesco „Pecco” Bagnaia a 2019-es szezonban történt MotoGP-debütálása óta Jack Millerrel osztozott a bokszán. Most azonban elválnak útjaik.

Egyelőre kérdéses még, hogy Enea Bastianini vagy Jorge Martin lesz-e Bagnaia jövőbeli csapattársa a Borgo Panigale-i vörösöknél. A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti szerint augusztus végére kerül minden láncszem a helyére.

„Nem akarok belekeveredni ebbe a vitába” – hangsúlyozta a maga részéről Pecco Bagnaia.

„Bárki is lesz az, nekem megfelel. Csak az a fontos, hogy megértse a munkamódszerünket”

„A Jack-kel való kapcsolatom és a közösen végzett munka is nagyon fontos a motorunk fejlődése szempontjából. Ez sok előrelépést hozott – és ezért remélem, hogy bárki is csatlakozik a csapathoz jövőre, ezt azonnal megérti, és nem kezd belső háborút, amivel nem érünk el semmit.”

„A közös munka és a közös fejlődés a kulcs – ahogyan most is tesszük a Ducatinál” 

Alzamora: Márquez amint tud, motorra ül

0

A Honda gyári versenyzője, Marc Márquez júniusban vonult kényszerpihenőre negyedik műtéte miatt. Mindent megtesz azért, hogy minél hamarabb újra motorra ülhessen.

Maga a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig máris bizakodását fejezte ki, hogy még a szezon vége előtt újra a bokszban üdvözölheti versenyzőjét, ami a 2023-as szezonra tervezett RC213V fejlesztése szempontjából is nagyon fontos lenne. Az idei motort nem éppen siker koronázta, a nyolcszoros világbajnok visszajelzései elengedhetetlenek.

Emilio Alzamora, Marc Márquez menedzsere és barátja beszélt a Honda versenyzőjének nemrég történt műtétjéről. A „Catalunya Radio-nak” adott interjút, és a következőképpen nyilatkozott a témáról:

„Pihen a legutóbbi műtét után, az orvosok nagyon elégedettek a beavatkozás eredményével. A cél a felkarcsont túlforgásának korrigálása volt. Ez a műtét döntő fontosságú a további pályafutását illetően.”

A spanyol versenyző menedzsere elismerte, hogy ez a műtét a végső megoldás arra, hogy Márquez újra úgy róhassa a köröket, mint a sérülése előtt.

„Mindent megtesz azért, hogy 100 százalékos teljesítményt tudjon nyújtani, és elérje a célt, hogy újra a világbajnoki címért küzdhessen. Ezzel a problémával ez idén lehetetlen volt. Hogy mennyi időre van szüksége a felépüléshez? Ő és az orvosok döntenek majd. Amint Marc biztos benne, hogy vissza tud ülni a Hondára, akkor vissza is fog.”

„Természetesen ez az egész a vártnál tovább tartott. A Honda azon dolgozik, hogy megoldja a motor problémáit, mert a világbajnoki címért akarnak küzdeni.” 

Donington, a Superbike-világbajnokság bölcsője

0

Ami a Forma-1-nek Silverstone, a MotoGP-nek a Man-sziget, az a Superbike számára Donington. Noha évtizedekkel később, de a történelmi első futamot a Superbike-osok is az Egyesült Királyságban futották.

Forrás: WSBK Media

1988. április 3-án egy (brit időjáráshoz méltóan) nem túl meleg vasárnapon valami elkezdődött. Olyan nevek is indultak a versenyen, mint az 1981-es 500-as világbajnok Marco Lucchinelli, aki megnyerte a történelmi első futamot. A sorozat első bajnoka, Fred Merkel második hellyel kezdett, és az utcai motorversenyzés egyik legendája, Joey Dunlop pedig harmadik az első futamon. A sikeres nyitány után a későbbi években is visszatértek, és a 90-es években Carl Fogarty révén hazai pilótának is szurkolhatott a brit közönség. Fogarty 1992-ben meg is szerezte azt a bizonyos első győzelmet, amit még számtalan követett. Az egyik legnehezebben megdönthető rekordot viszont 1995-ben érte el, amikor Doningtonban és Brands Hatchben is mindkét futamot megnyerte. Mai napig ő az egyetlen brit versenyző, aki egyazon évben két különböző angol pályán is duplázott.

Fogarty súlyos balesete után, ami a karrierje végét is jelentette épp az azóta már az ő nevét viselő Fogarty Esses-ben aratott óriási győzelmet a két szabadkártyás angol. A 2000-es doningtoni második versenyen (amely teljes egészében visszanézhető a sorozat Youtube csatornáján) Neil Hodgson és Chris Walker az utolsó körben előzték meg Chilit. Az extázisba hozott közönség elsőzör láthatott kettős brit győzelmet a sorozat történetében.

A folytatásban ugyan két angol pálya is volt a naptárban, de Donington helyére Silverstone került 2002-ben. 2007-ben James Toseland második vb-címe megszerzésekor tért vissza Donington, így ekkor három különböző pályán is versenyeztek a szigetországban. A második doningtoni verseny azóta is klasszikusnak számít (szintúgy visszanézhető), amikor is Noriyuki Hag az utolsó kanyarban előzte meg Max Biaggit. 2008 pedig az ausztrál klasszis, Troy Bayliss utolsó győzelmét hozta az Egyesült Királyságban. Bayliss később még az utolsó három futamot megnyerte, így háromszoros világbajnokként vonult vissza.

2011-ben egy év szünet után tért vissza a Superbike, ebben az évben pont nem volt hazai győztes Doningtonban. Ekkor a MotoGP-ből érkező Melandri, valamint a (pár évvel korábban szintén MotoGP-s) későbbi bajnok Checa győzött. 2012-ben Rea vitatható körülmények között nyert, 2013-tól pedig Tom Sykes volt, aki éveken át szolgáltatta a hazai örömöt. Noha 2015-től dominált a Kawasakival, Doningtonban 2017-ben tudott először győzni Rea a második futamon, ami egyben a Kawasaki 100. elsősége volt.

Az első komolyabb Rea-Razgatlioglu csatát is Doningtonban láthattuk. A török versenyző 2018-ban a címvédőt előzte meg első dobogójáért, amikor a második helyen ért célba. 1 évvel később viszont Rea pályafutása első tripláját mutatta be, azon a hétvégén senkinek nem volt esélye ellene.

Tavaly Razgatlioglu már-már Sennát idéző első kört produkált, amikor a 13. helyről egy kör alatt már második volt, majd később meg is nyerte a futamot. A bajnokság egyik fordulópontjaként pedig a második főfutamon a két rivális összecsapott, és Rea volt az, aki hibázott, és kiesett. A történelem pedig 2022-ben folytatódik, akár három esélyessel is. Bautista utoljára 2006-ban nyert itt futamot – abban az évben világbajnok is lett a 125 köbcentis kategóriában.