back to top
2025. június 25. 10:02
Kezdőlap Blog Oldal 696

Hétvégi menetrend – Donington és Portimao

Két hét szünet után ismét gyorsasági világbajnoki futamot rendeznek: a hétvégén ugyanis az angliai Donington Parkban folytatódik a Superbike világbajnokság. A doningtoni aszfaltcsíkon a világbajnoki mezőnyt olyan neves szabadkártyások is erősítik, mint a címvédő Brit Superbike bajnok Tarran Mackenzie, vagy a Man-szigeti TT csúcstartója, Peter Hickman.
A Supersport világbajnokság a tavalyi évvel ellentétben rajthoz fog állni a ködös Albionban: remélhetőleg Sebestyén Peti számára szerencsésebben fog alakulni a hétvége.

De nem a HUMDA támogatásával induló Peti lesz az egyetlen magyar induló a hétvégén: a Hungarian Racing Engineering Team színeiben, a MAMS Open 300-as bajnokságában induló Luki Owen az egyik betétfutamon, a Brit Junior Supersport Bajnokságban fog elindulni!

Az angliai fordulón még a WSBK vendége lesz az FIM Oldalkocsis Világbajnokság, a Yamaha R3 Kupa és a Ducati V2 Kupa is. A Supersport 300-as világbajnokság ezen a hétvégén nem áll rajthoz. A teljes időterv itt érhető el.

A Superbike és Supersport VB időmérőit és futamait élőben láthatjuk az Arena4 televízióban, valamint a Superbike pénteki szabadedzéseit is. A Supersport VB pénteki első szabadedzését a sorozat weboldalán közvetítik ingyenesen.

Görbe Somának is szurkolhatunk a hétvégén. Fotó: HUMDA / Artbox Team

JuniorGP: a népszerű portugál aszfaltcsíkon, Portimaoban folytatódik a 2022-es JuniorGP bajnokság, ahol Görbe Somára és versenytársaira egy futam vár majd. Remélhetőleg a balszerencse nem utazik Somával Portugáliába, és újra gyarapíthatja a pontjai számát az Artbox csapat Hondája nyergében.
A versenyt a sorozat YouTube csatornáján élőben közvetítik majd.

Tehát:

Superbike VB Donington Park, Egyesült Királyság
JuniorGP Portimao, Portugália

Hétvégi menetrend magyar idő szerint:

PÉNTEK
11:30 – 12:15 Superbike VB 1. szabadedzés TV: Arena4
12:25 – 13:10 Supersport VB 1. szabadedzés Online: worldsbk.com
12:30 – 13:10 JuniorGP 1. szabadedzés
15:15 – 15:45 Brit Junior Supersport Szabadedzés
15:50 – 16:30 JuniorGP 2. szabadedzés
16:00 – 16:45 Superbike VB 2. szabadedzés TV: Arena4
17:00 – 17:45 Supersport VB 2. szabadedzés
SZOMBAT
10:00 – 10:30 Superbike VB 3. szabadedzés TV: Arena4
10:45 – 11:10 Brit Junior Supersport Időmérő
11:25 – 11:45 Supersport VB Superpole TV: Arena4
12:10 – 12:25 Superbike VB Superpole TV: Arena4
12:30 – 13:10 JuniorGP 1. időmérő
15:00 Superbike VB 1. verseny TV: Arena4
15:50 – 16:30 JuniorGP 2. időmérő
16:15 Supersport VB 1. verseny TV: Arena4
VASÁRNAP
10:00 – 10:15 Superbike VB Warm-up
10:25 – 10:40 Supersport VB Warm-up
10:40 – 10:50 JuniorGP Warm-up
11:00 Brit Junior Supersport 1. verseny
12:00 Superbike VB Superpole verseny TV: Arena4
13:30 Supersport VB 2. verseny TV: Arena4
14:00 JuniorGP Verseny Online: YouTube
15:00 Superbike VB 2. verseny TV: Arena4
17:45 Brit Junior Supersport 2. verseny

 

Dall’Igna még bízik abban, hogy megnyerhetik a világbajnokságot

0

A Ducati az idei tizenegy MotoGP-versenyen már nyolc pole pozíciót, és három győzelmet szerzett Pecco Bagnaia és további hármat Enea Bastianini részéről. Ennek ellenére Gigi Dall’Igna öröme nem felhőtlen.

A SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban Gigi Dall’Igna, aki 2013 októberében érkezett a Ducatihoz az Apriliától, hogy beteljesítse utolsó álmát, a MotoGP bajnoki címét, nyíltan beszélt az elért és el nem ért célokról, az elszúrt szezonkezdetről és Oliveiráról.

Gigi, visszahoztad a Ducatit a csúcsra. A Ducati nyolc motorral áll rajthoz, hét versenyző már dobogós helyezést ért el 2022-ben. A világbajnokságon azonban elég reménytelennek tűnik a helyzet.

(Nevet.) „Igen, a helyzet nem úgy néz ki, ahogy mi szeretnénk…”

A Ducati mostanra számos célt elért a MotoGP géposztályban. A Desmosedici felhasználóbarátabbá vált, még az olyan újoncok is dobogóra állnak vele, mint Bezzecchi. A Ducati emiatt sok élvonalbeli versenyzőt tudott magához vonzani.
„Hogy őszinte legyek, nem sok élversenyzőt szerződtettünk. Ez nagy különbség a korábbiakhoz képest.”

„Alapvetően nem az a célunk, hogy sok versenyzőnk legyen. Amikor egy fiatal versenyzővel kezded a MotoGP-karriered, nem tudhatod, mi fog történni. Végül is elégedettek vagyunk a tehetségük által elért eredményekkel. Ez a valóság.”

„Jelenleg több top versenyzőnk is van a motoron. Mindig is ez volt a célunk. Nem a sok pilóta az igazi probléma.”

Hol vannak tehát a problémák? Mindenesetre a 2022-es szezonkezdet alaposan elmaradt a tavalyi idényhez képest, különösen a Bagnaia esetében.
„Igen, ez volt az egyik probléma.”

A szezon kezdete után Enea Bastianini az első hét futamból hármat megnyert. Most, néhány kudarc után, már 67 ponttal van lemaradva Quartararo mögött a világbajnokság ötödik helyén. Nyomás alatt volt, mert Miller helyére szeretne jönni. 

„Nem hiszem, hogy ez hiba lenne. Nem tehetek ellene semmit, nem lehet elkerülni.”

„Még ha Bastianini egy másik márkával versenyezne, akkor is tudna pontokat elvenni a mi versenyzőinktől.”

A múltban csak Casey Stoner volt gyors a Ducatin, sok más remek pilóta, egészen Gibernautól Melandriig megbukott. Lépésről lépésre a Desmosedici-t a legjobb motorrá tetted a mezőnyben. Most minden motoros Ducatit akar. Ezt a célt mindig is szem előtt tartottad.
„Abszolút. A legfontosabb dolog, hogy versenyképes motorral rendelkezzünk.”

„Még fontosabb, hogy megnyerjük a világbajnokságot, de ehhez megfelelő motor kell.”

„Néha a legjobb versenyző nyer – mint 2021-ben Quartararo. 2007-ben a Ducati talán nem volt a legjobb motor, de Stoner és a kiváló Bridgestone gumik sok mindent jóvá tettek.
Néha előfordulnak ilyen helyzetek. Néha nem.”

2023-ban lesz a tizedik szezonod a Ducatival. Nem fogy el lassan a türelmed?
„Nem.”

Még mindig reménykedsz abban, hogy 2022-ben megnyerhetitek a bajnoki címet?
„Soha nem tudhatod, mi fog történni. A célunk az, hogy az utolsó versenyig mindent beleadjunk.”

A Ducati Barcelonában tárgyalt Miguellel és édesapjával, Paulo Oliveirával. A portugál versenyző azonban az RNF-Aprilia-hoz megy, a Gresini Alex Márquezt választotta. A Ducati inkább a négyszeres GP-győztes Oliveirát szeretné, igaz?
„A végső megbeszélésre Oliveira és a Gresini Racing között került sor, nem a Ducatival. A végső döntést a csapatnak kellett meghoznia.”

A Ducati és Oliveira megegyeztek?
„Igen, örülnénk, ha Oliveira a jövőben a mi motorunkon ülne. Nagyon kedvelem őt. Nem csak nekem, de a Ducatinál mindenkinek tetszik a vezetési stílusa és a mentális hozzáállása. Minden bizonnyal ő lenne az egyik legjobb lehetőség.”

Dovizioso: Biztosan nem fogok 2023-ban versenyezni

0

Nem nagy meglepetés, de Andrea Dovizioso kizárta, hogy a 2023-as szezonban a MotoGP-ben folytassa.

Miután 2020 végén búcsút intett a Ducatinak, majd az Apriliával tesztelt, Dovizioso tavaly szeptemberben tért vissza a MotoGP-hez a Petronas (ma már RNF) Yamaha csapatánál, szerette volna az a formáját hozni, amit 2012-ben, amikor hat dobogós helyezést ért el a Tech3 szatellit M1-esével.

Azonban amíg a Yamaha regnáló bajnoka, Fabio Quartararo ismét a világbajnoki tabella élén áll, a gyári támogatású márkatársak, Franco Morbidelli és Dovizioso a 19. és a 22. helyen állnak a tabellán.

Dovizioso mindig is világossá tette, hogy nem folytatja, ha nem tud versenyképes lenni, és mivel az idei szezonban eddigi legjobb eredménye egy tizenegyedik hely, és csupán két további pontszerző pozíció, így nem kétséges mi fog történni 2023-ban.

„Az biztos, hogy nem fogok versenyezni” – mondta Dovizioso a MotoGP.com-nak. „Mindig is azt mondtam, ha nem vagyok versenyképes, nem akarok itt lenni.

„Szóval nincs okom rá. Különösen 20 év után. Soha nem próbáltam helyet szerezni a jövő évre.

„Teljesen nyugodtan állok hozzá. Tavaly már fél évet kihagytam a versenyzést. Már teszteltem [a visszavonulást], szóval nincs ezzel semmi bajom” – viccelődött az olasz.

Dovizioso nem akárki a paddockban, hiszen 24 nagydíjgyőzelmet (15 a királykategóriában, a Honda és a Ducati színeiben) és 103 dobogós helyezést (62 a MotoGP-ben a Honda, a Yamaha és a Ducati színeiben) szerzett azóta, hogy 2001-ben a 125 köbcentis kategóriában szabadkártyával debütált.

2004-ben megnyerte a 125 köbcentis bajnoki címet. Ezután kétszer volt második a 250-es kategóriában, emellett háromszor is második lett a királykategóriában Marc Márquez mögött.

A 2002-es 125GP-s újonc szezonját leszámítva Dovizioso korábban még soha nem végzett a nyolcadik pozíciónál hátrébb egy teljes világbajnoki szezonban, és csak egyszer, 2013-ban a Ducatival fordult vele elő, hogy dobogó nélkül zárt egy évadot.

„Az biztos, hogy nem szeretném így befejezni a szezont, mert nagyon jó érzés versenyképesnek lenni. Amikor úgy érzed, hogy igazán jó köridőket tudsz elérni, és jó helyezésekért harcolsz, ahogyan azt a múltban mindig is tettem” – mondta az olasz versenyző. „De soha senki nem tud mindent kézben tartani, és ez megtörténhet!”

Dovizioso szinte már az első köreitől kezdve hangoztatta az M1-essel kapcsolatban, hogy a motor szűk teljesítményablakának köszönhetően csak egyfajta vezetési stílus lehet hatékony, mégpedig amit Quartararo tökéletesen ki is használ.

„Úgy gondolom, hogy a Yamaha ebben a pillanatban elég szokatlan. Nagyon jó érzésed van, nagyon jól tudod irányítani a motort és nagyon jól tudsz fékezni, de van néhány más elem, ami nem annyira jó”mondta Dovizioso.

„Ha nem úgy motorozol, mint Fabio, akkor nagyon nehéz versenyképesnek lenni. Ha Fabio nyer, annak oka van. Tehát ez azt jelenti, hogy van lehetőségünk gyorsnak lenni. De ha a többi versenyző panaszkodik, mint az elmúlt években, az azt jelenti, hogy nincs több lehetőség arra, hogy versenyképesek legyünk, mint a múltban.

„Például az, ahogyan [Morbidelli és én] motorozunk, teljesen ellentétes. Franky minden alkalommal nagyobb [dőlés] szöget használ, hosszabb ideig. Nem fékez keményen. Ő teljesen ellentétes velem. De az eredmény nagyon hasonló. És amikor csak egy motor van [az élen], az azt jelenti, hogy talán csak egyféleképpen lehet versenyképesnek lenni.

„Ha most megnézzük, az összes japán [gyártó] küzd” – tette hozzá Dovizioso. „Ha megnézed, hogy ki nyerte megint a bajnoki címet, akkor általában japánok, de mi most csak egy [versenyzőről] beszélünk, és ez mindig a versenyző és a motor közötti összhang kérdése.

„De ha megnézzük, a második versenyző [a Yamahánál és a Hondánál] nagyon messze van [az elsőtől]. Ez szerintem azt jelenti, hogy a motor alapja egy kicsit nehéz és egy kicsit különleges. Az elmúlt nyolc évben a Honda volt ez, most pedig szerintem a Yamaha. Ahogy szerintem talán az Aprilia is.

„Szerencsére 2012-ben versenyeztem [a Yamahán], mert ha nem tettem volna, mindenki azt mondaná, hogy ‘á, a Yamahával nem lehetsz versenyképes’. De ez nem igaz, más okból – mert a MotoGP megváltozott, a motor megváltozott, a versenyzők megváltoztak, és máshogy kell motorozni.

„Rengeteg ok van, és ha mindent összeraksz, akkor az történik, amit most megélek.”

A Suzuki nemcsak a MotoGP-ből, hanem az Endurance VB-ről is kivonul!

Egy sajtóközleményt adott ki a Suzuki Racing, amelyben bejelentették, hogy a MotoGP mellett az Endurance Világbajnokságból is kiszállnak az idei év végén. A Grand Prix porondjáról való távozásuk nem újdonság, a hosszútávú VB elhagyása viszont az.

A májusi jerezi MotoGP teszten robbant a bomba: a 2026-ig aláírt szerződésük ellenére a hamamatsui márka bejelentette, hogy a 2022-es szezon végén kivonul a MotoGP-ből. A Dorna sokáig próbálta maradásra bírni őket, a szerződéses kötelezettségeikre is emlékeztetve, azonban nem jártak sikerrel.

A ma kiadott sajtóközleményük szerint azonban nemcsak a MotoGP-ből, hanem az Endurance Világbajnokságon is megszűntetik a gyári csapatukat! Szubjektív szerkesztői vélemény: a MotoGP-n Joan Mir bajnoki címe, illetve Davide Brivio távozása óta valóban nem jöttek az eredmények (Joan Mir 2020-as aragóniai elsősége az utolsó futamgyőzelmük), így az onnan való távozás még valahol érthető.
De a hosszútávú vb-n ők a címvédő bajnokok, és a 2022-es korona elnyerésére is jó esélyük van. Nem beszélve arról, hogy a SERT csapat olyan múlttal és eredménylistával rendelkezik az Endurance műfajban, hogy a távozásuk ahhoz hasonló, mintha a Ferrari kiszállna a Forma 1-ből!

Yoshimura SERT Suzuki: vége(?). Fotó: Suzuki Racing

Íme a Suzuki sajtóközleménye:

MEGSZŰNIK A GYÁRI JELENLÉT A MOTOGP-BEN ÉS AZ EWC-BEN A 2022-ES SZEZON VÉGEZTÉVEL

A Suzuki Motor Corporation és a Dorna megegyeztek abban, hogy a 2022-es évad végeztével megszűnik a Suzuki jelenléte a MotoGP-ben. A Suzuki az Endurance Világbajnokságon (EWC) is megszűnteti a gyári jelenlétet a 2022-es szezon végén.
Az idei évben mindent bele fogunk adni mindkét bajnokság hátralévő futamain. A globális elosztó hálozatunk révén pedig ezután is támogatni akarjuk a privát csapatok versenytevékenységeit.
A legmélyebb hálánkat szeretnék kifejezni a Suzuki rajongói felé, akik hosszú éveken át szurkoltak nekünk.

Az elnök Toshihiro Suzuki szavai:

„A Suzuki úgy döntött, hogy megszűnteti a gyári jelenlétet a MotoGP-ben és az EWC-n, és az erőforrásait inkább a fenntarthatósággal kapcsolatos projektekre csoportosítja át. A motorversenyzés mindig is meghatározó szerepet játszott a technológiai innovációban, beleértve a fenntarthatóságot és az emberi erőforrás fejlesztését. Ez a döntés azt jelenti, hogy új alapokra helyezzük a motorkerékpáros üzletágat, és a motorversenyzés révén szerzett technológiai és emberi szaktudásunkat más csatornákon állítjuk majd egy fenntartható társadalom szolgálatába.
Hálás vagyok valamennyi érintettnek és rajongónak, akik a kezdeti fejlesztésektől kezdve a MotoGP királykategóriájába való visszatérésünkig velünk voltak.
Továbbra is minden támogatást meg fogok adni Álex Rinsnek, Joan Mirnek, a Team Suzuki Ecstar-nak és a Yoshimura SERT Motul csapatnak, hogy az idei év végéig valamennyi versenyen helytálljanak.

Köszönet a támogatásáért!”

Acosta: Cél a 100%-os teljesítmény

0

Pedro Acosta jelenleg otthon, Murciában lábadozik combcsonttöréséből, amelyet a holland futam előtti motokrossz edzésen szenvedett.

Néhány héttel korábban ünnepelte első Moto2-es sikerét, és Marc Márquezt váltotta a középső kategória történetének legfiatalabb győzteseként.

Visszatekintve azonban Acosta nem az első Moto2-es győzelmet emelte ki különösebben, hanem két másik versenyt:

„Le Mans az egyik legjobb futam volt, még akkor is, ha a bukás miatt lemaradtunk a győzelemről. Ez volt az a pillanat, amikor megtettük azt a bizonyos lépést előre. Sachsenring azért is különleges volt, mert hátrébb álltunk a rajtrácson, és mégis sikerült felállnunk a dobogóra. Ezt a két versenyt még mindig a mugellói győzelem fölé helyezném.”

„Pozitívan értékelem a szezon első felét, még ha nem is úgy kezdtük az évet, ahogy szerettük volna. Két pontszerző helyeken kívül eső futam után Argentínában és Portugáliában, valamint a franciaországi baleset után, amikor vezettem a versenyt, sikerült megfordítanunk a dolgokat. Egy győzelemmel, egy második hellyel és egy pole pozícióval megyünk a nyári szünetre. Tehát ott vagyunk, ahol lenni akartunk.”

„A Moto2-es géposztályhoz való alkalmazkodás nem volt olyan könnyű, mint szerettem volna. Azonban ha könnyű lenne, nem lenne olyan szórakoztató. Végül is ez extra motivációt ad nekünk, hogy tovább dolgozzunk és a legjobbat hozzuk ki magunkból. Úgy gondolom, hogy eltöltöttük a szükséges időt ahhoz, hogy alkalmazkodjunk és eljussunk oda, ahol most vagyunk.”

„Van még hova fejlődnünk, de ha a szombatokon sikerül erősnek lennünk, az nagy lökést ad a versenyekre. Megvan a tempónk, de fontos, hogy jó rajtpozícióból induljunk.”

„A legfontosabb dolog most az, hogy visszatérjek és újra megtaláljam a tempót. A sérülés miatt lépésről lépésre és hiba nélkül kell majd újra kezdenünk, hogy ismét azon a szinten legyünk, ahol Németországban voltunk.”

„Ezek a szabad hetek lehetővé teszik, hogy arra koncentráljak, hogy újra 100 százalékos formában legyek. Rengeteg terápiás kezelésre járok, és keményen dolgozom az edzőteremben, hogy minél kevesebb izomtömeget veszítsek.”

„A célom az, hogy a lehető legjobban fejezzük be az évet. Ez az első Moto2-es szezonom, és az első félévet jó formában fejeztük be. Szóval szeretnénk minél hamarabb visszatérni erre a pontra, és – miért ne – folytatni az eddig mutatott fejlődést.”

 

Checa szerint Bautista nem fogja elkövetni 2019 hibáit

0

Álomszerűen indult Álvaro Bautista 2019-es szezonja, de végül nem lett világbajnok. Honfitársa, Carlos Checa szerint ez a szezon most más.

Carlos Checa annak idején, 2011-ben a Ducati utolsó világbajnoka volt. Ezt adhatja át a múltnak Álvaro Bautista abban az esetben, ha végigviszi príma szezonkezdését, és maga mögött tartja a Rea-Razgatlıoğlu párost. Az előny jelenleg kellően nagynak tűnik a reménykedéshez. Volt viszont már hasonló, még 2019-ben, amikor Bautista egy egészen elképesztő 11/11-es sorozattal kezdett, mégsem lett világbajnok. Checa szerint most viszont ettől nem kell tartani.

Azt hiszem, Álvaro van a leginkább tisztában azzal, mire kell figyelnie azután a szezon után” – szögezi le Checa.Nagyon jól elsajátította az akkori leckét. Nem fogják ugyanazt a hibát elkövetni, és mindent meg fognak tenni ennek a kapcsolatnak a további gyümölcsözőségéért. Mindenki nyugodtabb, mint akkor volt.

Checa szerint egyáltalán nem meglepő az, hogy Bautista egyből versenyképes lett, miután visszatért. „Ha egy versenyző egyszer gyors tudott lenni az adott motorral, valószínű, hogy akkor is az lesz, amikor visszatér. Nagyon magabiztos a motoron, amelyet olyan határokig tud elvinni, amire a többiek nem képesek. És ez valószínűleg meglepte Johnnyt és Toprakot is kicsit. Azt valószínűleg tudták, hogy Álvaro versenyképes lesz, de azt nem hinném, hogy számoltak vele, hogy ennyire. Ez egy győztes kombináció. Mindkét fél fantasztikusan kezdte a szezont, Álvaro és a Ducati is.

Korábban Bautista arról beszélt, hogy nem volt elvárás nála az, hogy 2022-ben a vb-címért harcoljon. Egyszerűen élvezni szerette volna a versenyzést a két, rendkívül sikertelen hondás szezon után.

Fogynak Darryn Binder 2023-as opciói

0

Rohamosan fogynak a szabad 2023-as ülések a MotoGP-ben. Így pedig rohamosan fogynak Darryn Binder opciói is a jövő évre.

Voltak csapatok, amelyek eleve jól álltak 2023-at illetően. A Suzuki kiszállásával ráadásul kettővel még kevesebb elérhető hely is van az új munkáltatót keresőknek 2023-ra. Megint más a WithU RNF helyzete, amely jövőre motort vált, ott amiatt lehet teljes váltás a felállásban 2023-ra.

Így pedig egyre inkább szorult helyzetbe kerül az a Darryn Binder, aki bevállalta azt a kockázatos lépést, hogy a Moto3-ból két kategóriát ugorva induljon a királykategória versenyein. Miután a Yamaha egyre inkább Quartararo-központtal egypólusúvá válik, márkatársaihoz hasonlóan Binder sincs egyszerű helyzetben. A 24 éves motoros ennek megfelelően mindössze kétszer tudott pontot szerezni, az esőáztatta indonéz, valamint legutóbb a katalán futamon.

Miután Binder a Moto3-ban sem volt stabil élmenő, így a váltással kapcsolatban semmi jóval nem kecsegtették őt. Ezek után pedig, ha esetleg úgy döntene, még a visszalépés sem lenne feltétlenül rossz húzás tőle.

Egy Binderéhez hasonló váltásra a 2015-ös Moto3-as világbajnok, Danny Kent is jó eséllyel pályázott. Az angolt akkor a Pramac hívta, végül viszont úgy döntött, ő nem ugrik kettőt, és csak a Moto2-ig lépett fel. Igaz, végül aztán ott sem jött be neki igazán az élet, és egy sikertelen középső kategóriás időszak után a brit Superbike-ban kötött ki.

Visszatérve Binderre, igaz, bár a MotoGP-ben a mezőny végén szerénykedik, azért mutat olyan eredményeket, hogy az túlmutasson az idei szezonnál és egy hosszabb karriert jelezzen előre. Sőt, ha a Suzuki nem borított volna, akár könnyedén intézhetett volna magának mostanra 2023-as szerződést, például jelenlegi csapatánál, az Apriliára váltó RNF-nél.

Binder ráadásul csak háromszor esett ki, a többi futamot kivétel nélkül be tudta fejezni. 10 pontja emellett pontosan ugyanannyi, amennyivel a rutinos Andrea Dovizioso rendelkezik. Ne felejtsük el, Dovi volt az, akivel kapcsolatban a csapatfőnök Razlan Razali vb-címet is vizionált!

Na de akkor merre tovább?

Az RNF-től könnyen lehet, hogy nem csak Binder, de még Dovizioso is távozik 2023-ra. Helyükre nagy esélyes Miguel Oliveira, akivel kapcsolatban nemrég sokan beugrottak, hogy a Gresinihez igazol, valamint Raúl Fernández, aki meg a másik KTM-es istállót, a Tech3-t hagyhatja ott.

Ezek után Binder számára akár még a Moto2 is reális alternatíva lehet. „Arra számítottam, hogy mostanra már tudni fogom (a jövőmet)” – mondta még Assenben. „Egészen idáig arra gondoltam, hogy lehet esélyem megtartani az ülést, de persze tudom azt is, hogy több versenyző van, mint ahány hely. Én pedig ennek a listának a végén vagyok nyilván. Ha a lehetőség ott van, azt is jó lenne tudni. Ha nincs, akkor pedig adódhat egy jó Moto2-es opció is.

Binder a maga részéről elégedett a teljesítményével. „Azt hiszem, a csapat nagyon nem várt többet tőlem. Sőt, talán még meg is leptem őket, és arra gondoltak, többet fogok küszködni. Én annyit tudok tenni, hogy a legjobbamat nyújtom, aztán ha nem adja ki, akkor még mindig ott a Moto2. Azzal sem leszek boldogtalan, ha így alakul, hiszen továbbra is motorversenyző maradok. Ha pedig eselteg még ki is derül, hogy mondjuk nem folytathatom itt, akkor is élvezni akarom a szezon második felét. Azt gondolom, sok van még bennem.

Pedrosa: Sokat tanultam Stonertől

0

A MotoGP kétszeres világbajnoka, Casey Stoner maradandó örökséget hagyott a világbajnokság történetében. Pedrosa pedig kifejezte tiszteletét korábbi csapattársa iránt.

A spanyol Marca sporthírportálnak adott interjújában arról beszélt, hogy a Repsol Hondánál mélyebben megismerhette az ausztrál motoros képességeit, annak fényes pályafutása vége felé.

„15 éves koromban kezdtem el versenyezni Stonerrel még a spanyol bajnokságban, de szinte mindig más-más csapatnál voltunk” – mondta Pedrosa.

„Amikor a Hondához igazolt, akkor jöttem rá, hogyan csinálja azokat a dolgokat, amiket a tévében láttam, de nem értettem.

„Amikor a csapatban volt, végre rájöttem. Felnyitotta a szemem, és sokat tanultam.”

Az interjú során a Red Bull KTM Factory Racing tesztpilótája arról is beszélt, hogy Jack Miller jövő évtől csatlakozik a csapathoz.

„Nem ismerem őt nagyon jól, amit kívülről látok, az az, hogy nagyon sokoldalú versenyző, és kiváló tulajdonságokkal rendelkezik, amikor a pálya körülményei egyediek, és alkalmazkodik a különböző motorokhoz” – tette hozzá Pedrosa.

„Meglátjuk, mi történik majd.”

Soha nem felejti a Rossi elleni csatákat James Toseland

Valamilyen emléke mindenkinek van azzal kapcsolatban, milyen volt Valentino Rossi ellen versenyezni. James Toseland sem kivétel ez alól.

James Toseland nemrég arról beszélt, hogy milyen kihívások várnak kései utódjára, a Superbike-világbajnokként a MotoGP-be vágyó török címvédőre, Toprak Razgatlıoğlura. Az angol egyrészt ezt fejtette ki részletesebben, másrészt felidézte legkedvesebb pillanatait a maga kategóriaváltásával kapcsolatban. Benne természetesen egy Rossi-sztorival is.

Razgatlıoğlu váltása

Gátló tényező lehet a török kora Toseland szerint. „Hány éves is Toprak, 26?” – kezd bele a crash.net kérdésére. „Egy MotoGP-csapatmenedzser fejével gondolkozva a beszokásra rámegy nagyjából egy év. Az már 27. Majdnem 30. Ilyen esetben valószínűleg inkább választanak egy 22 évest, akinek vígan lehet adni két évet. Mire ez a 22 éves igazán formába lendül, még mindig csak 24.

Razgatlıoğlu pedig eleve később kezdi azt, amit Toseland felvázolt. „Nem vagyok biztos abban, hogy a csapatok és a szponzorok számára vonzó egy olyan versenyző, aki már egy kicsit idős ehhez.

A másik tényező a pályák nem-ismerete. „Nagyon nagy szelete ennek az egésznek, hogy nem rendelkezik pályaismerettel. Legalább hat-hét olyan pálya lenne, ahol korábban soha nem járt.

Rossi, a korszakos zseni

Bár úgy néz ki, jelenleg nincs a MotoGP mezőnyében egy vagy két kiemelkedően nagy sztár, a mezőny rendkívül erős. Toseland számára viszont ott volt a karrierje csúcsán járó Valentino Rossi. Az angol pedig olyat tapasztalt a Doktortól, amitől leesett az álla.

Én ugye elsőkézből tudom, milyen ez” – mondja Toseland. „Versenyeztem Valentino ellen Phillip Islanden és Sepangban is. Úristen! Soha nem fogom elfelejteni azt, ahogy vele versenyezhettem. Ahogy azt sem, hogy a csatánk után három kör alatt úgy eltűnt, hogy soha többet nem is láttam… Nagyon nehéz ezekhez a srácokhoz közel kerülni olyan pályákon, ahol soha nem jártál azelőtt. Nem számoltam össze, Toprak hány pályát nem ismer, de szerintem legalább hat-hét olyan van, ahol sehol azelőtt nem járt.

A többi tényező még csak nem is annyira nehezen megugorható. „Minden valamirevaló versenyző hamar kiismeri a gumik működését. Nincs ezzel akkora megoldandó feladat, mint régebben. Nagyobb kérdés viszont, hogy merre kell kanyarodni. Főleg úgy, hogy a MotoGP-s srácok minden egyes fűszálat ismernek az adott pályán.

A pályaismeret Toseland szerint akár számosítható is. „Egyetlen nap után fel lehet zárkózni mondjuk 1,1 másodpercre. Ezzel régen a középmezőnyben lettél volna, most tökutolsó vagy. Egy Superbike-világbajnok viszont nem lehet utolsó a MotoGP-ben. Ezt egyszerűen nem teheted meg vele.

Az exversenyző szerint Bagnaia egy idióta

0

A korábban világbajnoki dobogót is szerző, majd szakkommentátorként tevékenykedő Keith Huewen nem finomkodott Pecco Bagnaia ittas vezetésének megítélésében.

Angolszász nyelvterületen Keith Huewen az, aki a MotoGP egyik leghitelesebb személyisége. A 65 éves exversenyző annak idején, 1979 és 85 között összesen 35 világbajnoki futamon indult, ezeken még dobogóra is állhatott. Később aztán Huewen brit bajnoki címet is ünnepelhetett, majd visszavonulása után évekig tevékenykedett szakkommentátorként a MotoGP versenyein.

Az angol most Francesco Bagnaia ibizai ittas vezetését kommentálta – nem éppen finom jelzőkkel illetve az olasz cselekedetét.

Egyetlen szó jut eszembe ezzel kapcsolatban: idióta! De valószínűleg így is érzi magát” – fogalmaz markánsan Bagnaia balesetével kapcsolatban Huewen. „Hozhatnék párhuzamokat, hogy bezzeg az én időmben. Szoktam is. Ebben viszont hál’Istennek teljesen más a világ. Az ember soha nem szabadna, hogy ilyen pozícióba kerüljön.

Huewen úgy erkölcscsőszködik, hogy magát sem menti fel. „Annak idején a barátaim többségét is megfogták így, és engem is. Akkoriban ez volt az hozzáállás. Akkor a rendőr a kezünkre csapott, és ott kellett hagynunk az autónkat. Akkoriban versenypályákon is keringtek sztorik durva péntek estékről, amik után ugyanúgy jött a szombati kvalifikáció és a vasárnapi verseny. De az akkor volt, ez meg most van. Ez most már egy teljesen más világ. Az ember felelősséget kell, hogy vállaljon a tetteiért.

Az ittas vezetés nem oké. Van sok olyan modern dolog, amivel nem értek egyet, de ez az a kevés, amire én is azt mondom, hogy drákói szigorra van szükség. Túl sok szükségtelen problémát szül ez. Oké, senki nem sérült meg az esetben, de innen nincs olyan messze az, hogy egy teljes család vesszen oda. Erre nincs elfogadható érv. Viszont nem szabad, hogy emiatt profiként is büntessék. Magánemberként viszont meg fogja kapni.

Bagnaia balesete után közösségimédia-felületein kért elnézést a történtekért. „Soha ne ülj a volán mögé ittasan” – fogalmazott a ducatis az incidenssel kapcsolatban.