back to top
2025. június 25. 04:11
Kezdőlap Blog Oldal 697

Endurance-versenyeken is indulna Danilo Petrucci

0

Hűséget esküdött a Ducatinak, hosszabb távon nem tudja még, mihez kezd, de azért rendelkezik tervekkel Danilo Petrucci.

Danilo Petrucci utolsó versenyét a MotoGP-ben tavaly futotta a KTM színeiben. Ezt követően elment a Dakar-ralira és szakaszt is tudott nyerni – igaz, a versenyt befejeznie nem sikerült. Jelenleg épp a MotoAmerica bajnoki címéért küzd, épp a hétvégén bukta el az összetett vezetést Jake Gagne-nyal szemben. Petrucci szezonja tehát rendkívül mozgalmas, arról viszont, hogy mihez kezd majd a későbbiekben, még csak közelítőleges tervei vannak. Egyvalami viszont biztos: Petrux akármit csinál majd, azt ducatisként tenné majd.

Tavaly leginkább elegem volt mindenből és besokalltam. Tudtam azt is, hogy ha a WSBK-ba szerződök, ott is nagyjából ugyanez várt volna rám” – kezdett bele Petrucci a váltás lelki hátterének elemzésébe. „Nem akartam visszavonulni, egyszerűen csak élvezni szerettem volna a versenyzést. Épp ezért mentem a Dakarra is. Kipróbáltam magam, hogy képes vagyok-e rá. Óriási élmény volt, valami teljesen váratlan. A szavakat sem igazán találom, annyira kemény, hogy leírni is az! Ez volt életem első raliversenye, rögtön a legnehezebbel kezdtem.

Volt azért megoldandó probléma a KTM-nél. „Voltak, akik engem ott nem láttak túl szívesen. Persze volt hét versenyzőjük, és akkor hirtelen fel kellett állítani egy csapatot egy nyolcadik köré is, akinél benne volt, hogy az első dűnén összetöri majd magát. Ott én többeknek problémát jelentettem. A csapat sokszor hagyott magamra. A többi versenyző viszont rengeteget segített, így velük rengeteg időt töltöttem.

Majd jött a MotoAmerica. „Arra gondoltam, hogy ez még jó is lehet. Kisebb a nyomás, új országot, új pályákat ismerhetek meg. Az gyorsan feltűnt, hogy a pályáknál lesz mit megismernem. Nagyon mások, olyan, mintha a brit Superbike-ba mentem volna. De ez a mix pont jó egyvelege a szórakozásnak és a teljesítménynek!

Mi jön ezután?

Akármi is, az valószínűleg a Ducati nyergében.

Nem akarom őket elhagyni, viszont nekik nincs Dakar-motorjuk!” – viccelődött. „Meglátjuk. A lényeg, hogy boldoggá tegyen, amit csinálok. Jó lenne például elindulni a Daytona 200-on, vagy a Le Mans-i 24 óráson. Talán a jövőben megpróbálkozom ezen két óriási verseny megnyerésével! De hasznos lesz a WSBK-szabadkártyás szereplés is.

Az októberben 32 éves Danilo Petrucci utolsó MotoGP-s szezonjában már csak 21. lett 37 szerzett ponttal. Jelenleg a MotoAmerica második helyén áll, három ponttal lemaradva Jake Gagne mögött.

Nem számolt vb-eséllyel 2022-re Bautista

0

Még maga Álvaro Bautista sem számolt azzal, hogy a Hondától való visszatérése után rögtön vb-esélyel lesz a Ducatival.

Álvaro Bautista annak idején még 2019-ben érkezett a Superbike-világbajnokság mezőnyébe. Szezonja álomszerűen indult, hiszen tizenegyből tizenegy futamot meg tudott nyerni. Igaz, végül világbajnok nem lett, de ettől függetlenül újonc évében szép eredmény volt tőle a második hely. Bautista 2022-re visszatért a Ducatihoz, és a szezonja nagyon hasonló, mint három éve: vezet, ráadásul mérnöke szerint sokkal tudatosabb is, mint akkor volt.

A kettő között Bautista a Honda versenyzője volt két évig, de ez az időszak éles kontrasztban áll azzal, amit a Ducatinál tapasztalt. Ott a spanyol nem hogy futamgyőzelmekért nem harcolhatott, hanem még dobogóra is csak háromszor állhatott – két év alatt összesen.

Most ismét szép az élet a ducatis számára, hiszen ismét vb-esélyes, legalábbis négy hétvége után. Pont, mint 2019-ben. De mi ment félre a kettő között?

Őszintén szólva semmilyen elvárásom nem volt akkor, amikor visszatértem a Ducatihoz” – mondja Bautista a crash.net-nek adott interjújában. „Csak élvezni akartam a versenyzést, mert az elmúlt két évben rengeteget küszködtem. Nem is csak a pozíciókról beszélek, de a motorral kapcsolatos érzésről is. Szóval nagyon vártam már azt, hogy ismét a Ducati versenyzője lehessek.

Aztán ez váratlanul jól sült el. „Tudtam, hogy versenyképes lehetek és jöhetnek jó eredmények. Az viszont nem volt cél, hogy rögtön folyamatosan futamgyőzelmekért harcoljak. Nem is gondoltam erre. Tényleg csak annyi volt a cél, hogy élvezzem a versenyzést. Aztán viszont megmutattam, hogy folyamatosan ott tudok lenni. Ez egyelőre nagyon pozitív, ezt kell folytatni.

Visszatérve a tudatosságra… „Ha visszamehetnék 2019-be, sok mindent megváltoztatnék. Nem csak magamnál, hanem a Ducatinál, mint csapat. Talán az volt a baj, hogy mindig csak több és több teljesítményt akartunk, de ez visszaütött. Ha most visszamennék, azt mondanám, tartsuk meg a szezon eleji motort. Mostanra tapasztaltabb lettem.

Marini: A kvalifikációs eredményeken még dolgoznunk kell

0

Csapattársával, Marco Bezzecchivel ellentétben Luca Marini még nem ért el dobogós helyezést a királykategóriában, de a Sachsenringen elért 5. helyével az eddigi legjobb szereplését nyújtotta.

Hogyan értékeli Valentino Rossi féltestvére a szezon első felét?

„Kicsit kevésbé jól, mint vártuk” – válaszolta Marini.

„De ez csak azért van, mert a szezon elején sok problémánk volt. Nem olyan volt, mint amilyenre számítottam.”

„Elégedett vagyok a fejlődésemmel a tavalyi évhez képest. Most már csak az a kérdés, hogyan folytassuk a munkát – különösen a kvalifikáció szempontjából. Ez olyan dolog, ahol már tavaly is nagyon erős voltam, és nem volt semmi gondom. Most viszont sokat koncentráltam a versenytempóra, és arra, hogy teli tankkal megtegyem a köröket, és többet dolgozzak a használt gumikkal az edzéseken. Egy kicsit háttérbe szorítottam a kvalifikációs munkát.”

„Azt hiszem, most jött el az a pillanat, amikor azt mondhatom: ‘Oké, fejlődtem ezen a területen – és a motor is – most itt az ideje, hogy újra az első két sorért harcoljak, és minden alkalommal a Q2-ben legyek’.” 

Az ibizai nyaralás (egyébként az eljegyzéssel együtt) után többek között a tavulliai farmon szeretne a kvalifikációs teljesítményén dolgozni Marini.

„Nyáron mindenképpen csinálok valamit. A múltban ez jól működött számomra, de a legutóbbi versenyeken nem voltam az első két sorban. Mint mondtam, a hangsúly a versenytempón volt, most nagy lépést tettem ezen a téren. Ami hiányzott, az csak a kvalifikáció volt, ez a Sachsenringen megmutatkozott.”

„Bez erős tempót diktált Assenben, de előtte is jól ment néhány hétvégén. Akkor azonban nem volt olyan előkelő rajtpozíciója, és így nehéz lesz az élre kerülni.”

„Nehéz előzni, mert mindenkinek jó a tempója – sok minden a rajtpozíciótól függ. Ha az első sorokból indulsz és jó tempót tudsz diktálni, akkor a dobogón végezhetsz” – foglalta össze Luca Marini.

Miller: Jó döntés volt anno kihagyni a Moto2-t

0

Jack Miller a SPEEDWEEK.com-nak adott exkluzív interjúban beszél a nehéz kezdetekről és a bátor döntésről, hogy lemondott a Moto2-es szezonról.

A 27 éves ausztrál nyolcadik MotoGP-szezonját teljesíti idén, először három évet a Hondánál, majd hármat a Pramac-Ducatinál, most pedig második idényét futja a Ducati gyári csapatában Pecco Bagnaia oldalán. A Desmosedicivel 2021-ben Jerezben és Le Mans-ban is győzött, és idén a világbajnokság hetedik helyén állva fordult rá a nyári szünetre.

Jack, most a nyolcadik MotoGP-szezonodban versenyzel, az ötödikben a Ducatival. Miután a Moto3-ban második lettél a KTM-mel, 2015-ben egyenesen a MotoGP-be kerültél. Megtennéd újra? Akkoriban szerződést kötöttél a HRC-vel. Ez nem történik meg minden nap.

Ez pontosan így van. Akkor kaptam ezt a lehetőséget, és meg kellett ragadnom.”

„Persze, a MotoGP-karrierem nem a legkönnyebben indult. Mint tudod, akkoriban csak egy szatellit Hondát kaptam Cal Crutchlow mellett az LCR-nél. Szóval ez amúgy is egyfajta Moto2-es év volt.”

„Az Open Class a MotoGP világbajnokságon belül külön bajnokság volt. Ennek a Hondának nem volt a legújabb fejlesztésű sebességváltója, nem volt pneumatikus szeleptrendje, az elektronika nem működött, a Magneti Marellitől származott. A gyári Honda RC213V-n meglehetősen jobb elektronika volt.”

„Ez az év felnyitotta a szememet. Sokat tanultam a 2015-ös szezonban.”

„Most visszatekintve: nehéz volt. Nem ajánlanám másoknak. Nagyon erős akarat és kitartás kell ahhoz, hogy ebben a kontextusban minden „baromsággal” megbirkózz. Mivel kívülről egy MotoGP Hondám volt, az LCR-nél versenyeztem.”

„De most, majdnem nyolc év után, amikor a nagy képet nézem: Eddig 18 dobogós helyezést értem el a MotoGP-ben, köztük három győzelmet, tavaly negyedik voltam a világbajnokságon. Még mindig motorozom… Jelenleg egy gyári Ducatival. Az idei szezon után a KTM gyári csapatához igazolok.”

„Tehát már hosszú MotoGP-karrierrel rendelkezem. Ezért volt jó ötlet a Moto3-ból a MotoGP-be váltani.”

„Aztán a Marc VDS-Hondára ültem át, és gyári motort kaptam. Ez egy jó versenygép volt. Lényegében ez volt az első szezonom MotoGP versenygépen. A 2016-os idény a Marc VDS-szel még mindig nehéz volt, sokat tanultam. Végül is megnyertem az esős futamot Assenben. Tízszer végeztem az első tízben.”

Már a Hondánál is kitűntél, mint esőmenő, még vegyes körülmények között is mindig az élen voltál.

„Igen, pontosan, ez biztosan segített. Szerencsés vagyok, hogy nyirkos időben gyors vagyok. Ez nagy nyomást vesz le a válladról, ha kezdő vagy a MotoGP-ben, és nincs elég tapasztalatod, vagy a motorod felszereltsége nem a legjobb minőségű.”

 

MotoAmerica: Újabb duplájával már Gagne a bajnoki éllovas

0

Azok után, hogy Jake Gagne megnyerte az előző két futamot, Laguna Secában ismét duplázott, így pedig már a bajnokságot is ő vezeti.

A MotoAmerica mezőnye úgy érkezett a Mazda Raceway Laguna Secára, hogy az azt megelőző két futamot Jake Gagne tudta megnyerni. A The Ridge-en aratott sikereivel a vezetést akkor még nem vette át Danilo Petruccitól, de már nagyon közel került az olaszhoz.

A futamok

A forgatókönyv hasonló volt Montereyben is: a pole-ból Gagne az első futamon tulajdonképpen rögtön az elején el tudott lépni üldözőitől, és innentől nem is látták őt. A Fresn N Lean Yamaha bajnoki címvédője végül majdnem öt másodperccel hagyott le mindenki mást a 20 körös verseny leintésekor.

A nagyobb csata mögötte zajlott, a második helyért. Az utolsó körre fordulva ez Gagne csapattársáé, Cameron Petersené volt, Petrucci azonban egy kisebb kontaktnak is köszönhetően feljött elé. Végül Petersen volt az, aki jobban jött ki az utolsó körből, miután még egy Rossi-Stoner-szerű csatát is vívtak a Dugóhúzóból lefelé. A mexikói Richie Escalante szezonbeli legjobb eredményét szerezte az első futamon egy negyedik hellyel. Mögötte a komoly tapadási problémákkal küzdő Mathew Scholtz zárt.

A második futam rajtsorrendje némileg máshogy nézett ki az elsőhöz képest, ezen ugyanis Mathew Scholtz rajtolhatott elsőként. Őt Petrucci és Gagne, tehát a két bajnoki éllovas követte. Kettejük között a második futamra fordulva már csak két pont volt a különbség. Gagne-nyal ezúttal sem tudtak mit kezdeni a riválisok, ugyanis a yamahás megint rögtön az élre állt, és onnantól bottal üthették a nyomát.

A dobogó végül pontosan ugyanazokból állt, mint egy nappal korábban. Másodikra azonban Petrucci jobbnak bizonyult Petersennél, és ő lett a második. Ezzel legalább a kármentés sikerült neki, ugyanis bár az összetett vezetést át kellett adnia Gagne-nak, lemaradása így csak három pont. Escalante másodszor is negyedik lett Laguna Secában, igaz, ehhez kellett egy kiesés is Scholtz részéről. Az ő nullázásának köszönhetően Héctor Barberá is előre tudott jönni egyet tegnaphoz képest, ő lett az ötödik.

A végeredmények

1. futam:

# Versenyző Gyártó Idő/Kül. Csapat
1 Jake Gagne YAM 28:19.887 Fresh N Lean Progressive
2 Cameron Petersen YAM +4.381 Fresh N Lean Progressive
3 Danilo Petrucci DUC +4.661 Warhorse HSBK Racing
4 Richie Escalante SUZ +17.572 Vision Wheel
5 Mathew Scholtz YAM +23.028 Westby Racing
6 Héctor Barberá BMW +25.610 Tytlers Cycle Racing
7 PJ Jacobsen BMW +30.534 Tytlers Cycle Racing
8 Kyle Wyman SUZ +45.012 Vision Wheel
9 Bryce Prince YAM +56.638 Champ School BPR
10 Travis Wyman BMW +1:03.356 Tytlers Cycle/RideHVMC Racing
11 Larry Pegram BMW +1:04.036 Tytlers Cycle Racing
12 Danilo Lewis BMW +1:05.232 Tecfil Racing
13 Ezra Beaubier BMW +1:05.364 Motorsport Exotica
14 Brandon Paasch SUZ +1:05.631 Altus Motorsports
15 Max Flinders YAM +1:11.239 Thrashed Bike Racing
16 Andrew Lee SUZ +1:16.002 Cycle World/Octane/Chuckwalla
17 Jeremy Coffey SUZ +1 kör Triple M
18 Hunter Dunham YAM +1 kör Hunter Dunham Racing
19 Nolan Lamkin BMW +4 kör Tom Wood Powersports

2. futam:

# Versenyző Gyártó Idő/Kül. Csapat
1 Jake Gagne YAM 28:17.534 Fresh N Lean Progressive
2 Danilo Petrucci DUC +5.571 Warhorse HSBK Racing
3 Cameron Petersen YAM +6.111 Fresh N Lean Progressive
4 Richie Escalante SUZ +17.992 Vision Wheel
5 Héctor Barberá BMW +24.084 Tytlers Cycle Racing
6 PJ Jacobsen BMW +32.292 Tytlers Cycle Racing
7 Kyle Wyman SUZ +44.568 Vision Wheel
8 Travis Wyman BMW +48.717 Tytlers Cycle/RideHVMC
9 Corey Alexander BMW +48.964 Tytlers Cycle/RideHVMC
10 David Anthony SUZ +59.224 ADR Motorsports
11 Hayden Gillim SUZ +59.385 Disrupt Racing
12 Larry Pegram BMW +1:01.054 Tytlers Cycle Racing
13 Ashton Yates BMW +1:01.387 Aftercare Hayes Scheibe Racing
14 Brandon Paasch SUZ +1:02.213 Altus Motorsports
15 Ezra Beaubier BMW +1:03.068 Motorsport Exotica
16 Danilo Lewis BMW +1:03.139 Tecfil Racing
17 Max Flinders YAM +1:05.060 Thrashed Bike Racing
18 Geoff May HON +1:12.159 VisionWheel/DiscountTire/KWS
19 Andrew Lee SUZ +1:12.421 Cycle World/Octane/Chuckwalla
20 Bryce Prince YAM +1:19.065 Champ School BPR Yamaha
21 Jeremy Coffey SUZ +1:21.640 Triple M
22 Hunter Dunham YAM +1:22.774 Hunter Dunham Racing
23 Nolan Lamkin BMW +1:27.014 Tom Wood Powersports
24 Jack Bakken BMW +1 kör Wawa Racing Team
25 Dallas Sherman Jr YAM +1 kör Team Posse

 

A bajnokság állása – az élmezőny

# Versenyző Csapat Motor Pont
1 Jake Gagne Fresh N Lean Progressive Yamaha 215
2 Danilo Petrucci Warhorse HSBK Racing Ducati 212
3 Cameron Petersen Fresh N Lean Progressive Yamaha 175
4 Mathew Scholtz Westby Racing Yamaha 170
5 Héctor Barberá Tytlers Cycle Racing BMW 122
6 Richie Escalante Vision Wheel Suzuki 104
7 PJ Jacobsen Tytlers Cycle Racing BMW 92
8 Jake Lewis Vision Wheel Suzuki 75
9 Ashton Yates Scheibe Racing BMW 69
10 Travis Wyman Tytlers Cycle/Ride HVMC BMW 64

Quartararo: Nem érzem magamon a nyomást

0

Johann Zarco megosztott néhány érdekes gondolatot honfitársával kapcsolatban. Vajon Quartararo is osztja Zarco véleményét?

Fabio Quartararo és Johann Zarco eddig hatszor állt együtt a MotoGP dobogóján, legutóbb június 19-én a Sachsenringen. A Német Nagydíjon egyébként a honfitársak gondoskodtak Franciaország mindössze harmadik kettős győzelméről is a királykategória történetében, a tavalyi dohai és az idén áprilisi portimaói után.

Ők ketten a világbajnokság 1. és 3. helyén állnak, és nagy tiszteletet tanúsítanak egymás iránt. A Yamaha sztárja nem érti, miért nem a Pramac ásza, Zarco a Ducati gyári csapatának jelöltje.

Zarco viszont egy képességet különösen dicséri a világbajnokságot vezető Quartararónak: „A motorozás technikai aspektusaitól eltekintve elég lenyűgöző, ahogyan viseli ezt a terhet, amit egy második bajnoki címéért küzdő világbajnok visel.”

A kétszeres Moto2-világbajnok saját tapasztalataiból tudja:

„Nagy a nyomás, mert még nagyobbat helyezel magadra. Tudod, hogy képes vagy győzni, ezért újra meg akarod csinálni. Ráadásul itt vannak ezek az emberek, akik azt várják, hogy győzz. Quartararo pedig szállítja is a győzelmeket. Elég lenyűgöző, hogy ilyen érettséggel rendelkezik, és így vezeti a világbajnokságot.” 

Erre a 23 éves Quartararo a következőket mondta:

„Már régóta nem érzek semmilyen nyomást. Tavaly megnyertem a világbajnokságot, élvezem, és a Yamaha sem nehezíti meg a dolgom. Nem érzem, hogy szükség lenne rá, hogy nyomás legyen rajtam.”

„Persze, vannak stresszesebb pillanatok a verseny vagy a kvalifikáció előtt. Ezeket nem nevezném nyomásnak, csak stresszes helyzetnek, különösen közvetlenül a rajt és a kvalifikáció előtt. Idén elég jól kezelem ezeket a helyzeteket.” 

NEM ez egy motor rendeltetésszerű használata

Vannak a nagy mentések, meg még azon belül is van egy külön kaszt. Most egy ilyet idézett fel a WSBK Alessandro Delbianco jóvoltából.

Három évvel ezelőtt, a sztereotipikus brit időjárást hozó doningtoni Superbike-világbajnoki hétvégén egyáltalán az bravúr volt, ha valaki végig tudott poroszkálni a csuromvizes pályán.

Az átlaghoz képest pedig volt Alessandro Delbianco, aki meg a vízen járt – egyszer gyakorlatilag szó szerint. Történt ugyanis, hogy egy hajmeresztő pillanat során mindkét lába már lelógott a motorról. Valamilyen isteni csoda folytán aztán vissza tudott ülni, és ha már visszaült, úgy csinált, mintha mi sem történt volna. Pozíciót sem vesztett, és szezonbeli legjobb eredményét hozva kilencedik lett. Ez volt a két alkalomból az egyik, amikor Delbianco top 10-es pozícióban zárt abban az évben.

A WSBK-nál pedig azóta is gondolkoznak, hogy hogy tudott ott és akkor a motoron maradni…

Nagyon boldog vagyok az eredményt illetően. Jó lett volna többet is kihozni a versenyből, de erre a hibáim miatt nem kerülhetett sor…” – fogalmazott akkor sejtelmesen, utalva valószínűleg a fenti hibára is Delbianco. „De mondom, ez egy jó eredmény.

Delbianco az évet a 18. helyen zárta, és ez volt a legjobb eredménye. Később még egyszer, Argentínában zárt a top 10-ben, pontosan a 10. pozícióban. Azóta csak beugróként szerepelt WSBK-futamokon.

17 éves már Nicky Hayden első győzelme

0

Szinte napra pontosan 17 éve aratta első győzelmét a MotoGP-ben Nicky Hayden. Hol máshol, mint az USÁ-ban. A második is amerikai lett.

Nicky Hayden annak idején még 2003-ban érkezett meg a MotoGP-be. Első évében bár voltak biztató eredményei, még „csak” dobogóra tudott állni. Az év végén ezzel együtt szép eredményt ért el azzal, hogy ötödikként zárta a szezont. 2004 hasonló mederben zajlott, ekkor ugyancsak a dobogó jelentette a csúcsot. Ebben az évben nem jött ki annyira a szezon végén sem a lépés, Hayden végül nyolcadik lett.

Hogy valami készül, arra 2005 már több jellel is utalt. Egy spanyol kiesés és egy gyengécske kínai futam után Hayden kezdett egyre erősebb versenyeket futni. Ennek a fokozatosan javuló tendenciának a betetőzése pedig a 2005-ös Amerikai Nagydíj lett Laguna Secában.

Hayden az első helyről kezdhette meg a 32 kört, amit aztán ott is fejezett be. Az amerikai közönség ráadásul kettős hazai sikernek örülhetett, hiszen a második Colin Edwards lett. Mindez 17 éve és egy napja történt.

Paco Sánchez: Mir nem fél Márqueztől

0

Továbbra is a legnagyobb rejtély az átigazolásokkal kapcsolatban, hogy vajon Joan Mir tényleg a Repsol Hondához szerződik-e. Menedzsere azonban kikotyogott egy-két információt.

„Nem tudom mi tart ennyi ideig, hogy őszinte legyek, kérdezze mindenki Alberto Puig-ot.” – kezdi Mir menedzsere, Paco Sánchez.

„Biztos, hogy nem Acosta az oka, mert ő szerintem marad még egy évet a Moto2-ben. Nem hinném, hogy fel van készülve arra, hogy a királykategóriában versenyezzen. Nagyszerű versenyző, hatalmas jövő áll előtte, de még nincs elég tapasztalata, mert nagyon fiatal.”

„Joan nem fél senkitől. Tisztában van vele, hogy Marc (mondhatni) erre a motorra született. Szóval vagy leszerződik a HRC-vel, vagy otthon marad. Nincs B terv. Beszéltem Lin Jarvis-szal is, aki természetesen elmondta, hogy hosszabbítanak Morbidellivel 2023-ra, de Paolo Ciabattival is, aki semmilyen negatívumot nem tudott felhozni Mirrel kapcsolatban, egyszerűen ők más irányvonalat követnek.”

„Természetesen Joan többe kerül, mivel egy világbajnokról beszélünk, nem egy újoncról. Számomra a Honda az első számú gyártó a világon. Azonban a döntés nem csak 1-2 emberen múlik jelen helyzetben.”

„Marc jelenleg egy negatív spirálban van, de nem veszíthetjük őt el. Egy ikont már elveszítettünk, Valentino Rossit, még egyet nem szabad. Marc nem vonulhat vissza. Ez a csapat pedig már dolgozott olyan versenyzőkkel, mint Pedrosa vagy Lorenzo, ők sem tagjai már a mezőnynek. Pol nem tudja azokat az eredményeket hozni, mint Marc, szóval valaminek történnie kell.”

Poncharal: Mugello volt a mélypont

0

Hervé Poncharal számára csalódást okozott Remy Gardner és Raúl Fernández az idei szezonban, de az ausztrál versenyző emelkedő tendenciát mutat a barcelonai teszt óta.

Poncharal a szezon előtt azt remélte, hogy az első futamok után Katarban, Indonéziában, Argentínában és Texasban, valamint az európai GP-ken versenyzői az első tíz hely valamelyikéért harcolnak majd, és közel kerülhetnek a Red Bull KTM sztárjaihoz, Binderhez és Oliveirához. Gardner és Fernández ugyanis 2021-ben összesen 13 Moto2-es futamot nyertek, és hét kettős győzelmet hoztak az Ajo-KTM csapatnak.

Nem csinált titok, hogy Poncharal Gardnerrel szeretné folytatni. Ez a szándék egybeesik a KTM-Motosport igazgatójának, Pit Beirernek a terveivel is. Ahogyan az is nyilvánosságra került már, hogy a spanyol Pol Espargaró veszi át a második ülést a Tech3-nál.

Amikor a Gardner menedzsere, Paco Sanchez egy interjúban kijelentette, hogy a Remy számára 2023-ra felajánlott versenyzői fizetés nem volt elégséges, és hogy a Tech3 technikusainak hozzáértése hagy kívánnivalót maga után, Poncharal emberileg csalódott volt.

„Nem akartam magam az első sorba helyezni a Pierer Mobility szervezeten belül” – mondta Poncharal.

„Nem akarok közvetlen csatát vívni a versenyzőim menedzsereivel. Az én koromban már elfogadom ezt a szabadságot. Nem veszek tudomást az ilyen esetekről. Ez valószínűleg másképp alakult volna 20 vagy 25 évvel ezelőtt. A szakmai életem nagyrészt mögöttem van. Jól akarom érezni magam és élvezni, amennyire csak lehet. Élvezem, amit csinálok. Én inkább olyan emberekkel dolgozom, akiknek a jelenlétében jól érzem magam. Ezért nem veszek részt olyan dolgokban, amelyek nem vezetnek sehova. A munkámra koncentrálok, és a legjobbat hozom ki belőle.”

„Hogyan ítélje meg egy menedzser, hogy melyik szerelő jó és melyik rossz. Hogyan értékelhetné ezt egy kívülálló, aki sosem volt a gödörben? Milyen alapon tesznek ilyen kijelentéseket? Mi alapján ítélik meg a technikusok minőségét? Én nem fogok részt venni ezekben a vitákban. Egy menedzser mindig megvédi a maga versenyzőjét…”

Poncharal szeretné maga mögött hagyni a szezon első felében elszenvedett kudarcokat, és a két újoncával a hátralévő kilenc MotoGP-futamon minél több sikert szeretne elérni.

A cél, hogy 2022-ben a két versenyző valamelyikével megnyerje az Év Újonca díjat, már távolinak tűnik, mivel Bezzecchi már 55 pontot gyűjtött, Gardner 9-et, Fernández pedig 5 pontot.

„Az idei szezon eddigi mélypontja Mugello volt. Remy aztán egy héttel később elég erős volt. A 11. helyen végzett, és mindössze 5,6 másodpercet veszített Miguel Oliveira ellen. Ugyanakkor nagyon meleg volt a verseny, így sok versenyző küzdött. Remy jobb újonc lett. Másnap egy igazán jó tesztnapot tartottunk. Ing Sebastian Risse a boxban volt, Remy nagyon jó visszajelzéseket adott a mérnököknek. Barcelona minden bizonnyal a legjobb MotoGP-hétvége volt Remy számára. Mugello után egyértelműen javult, és erős teljesítményt nyújtott. A Raúl ezután a legjobb versenyét mutatta be Sachsenringen. Az asseni edzéseken is mindkét versenyző közelebb volt a Red Bull KTM versenyzőihez, mint korábban, néha csak 0,3 vagy 0,4 másodpercet veszítettek hozzájuk képest. Ez teljesen elfogadható. Most a középmezőnybe kerültünk.”

„Ahogy a Red Bull-KTM csapatfőnöke, Guidotti mondta a Német GP után – a gyenge pontunk még mindig az egyetlen gyors kör. A versenytempó nem olyan rossz. Ezt nem csak Bradnél, hanem a két srácnál is látható. Raúl például a Sachsenringen gyorsabb versenytávot ment, mint Bezzecchi, aki ott éppen előtte végzett a 11. helyen. Ez sokat jelent. Azonban még mindig rosszak a rajtpozícióink…”

„A KTM-nél mindenki tisztában van azzal, hogy egy körön kell javulnunk” – tette hozzá Poncharal a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„A versenyzőinknek lehetőséget kell kapniuk arra, hogy jobban tudják használni a lágy hátsó gumit, mert momentán nagyon csúszkál az eleje. Ezért van az, hogy csak 0,2 másodpercet javulunk vele, a többiek többsége 0,5 másodpercet, és mindezt úgy, hogy tudjuk, a rajtpozíció mennyire fontos.”