back to top
2025. június 08. 19:36
Kezdőlap Blog Oldal 721

Quartararo úgy érzi, élete legjobbját nyújtja

0

Fabio Quartararo tavaly világbajnok lett, és idén is vezeti a tabellát. Ráadásul úgy érzi, 2021-hez képest rá tudott tenni egy lapáttal.

Fabio Quartararo a Katalán Nagydíjon megszerezte szezonbeli második győzelmét. Mivel ráadásul Aleix Espargaró egy ritkán látható banális hibát követett el, a francia vb-címvédő előnye 22 pontra hízott. Quartararo úgy érzi, szintet kellett lépnie ehhez tavalyról. Ezt pedig szerinte meg is tette.

Nem számítottam arra, hogy ennyire gyors és konstans tudok majd lenni” – ismerte el Quartararo a katalán futamra utalva. „Jó, de nem extra jó tempóm volt. A rajt bizonyult nagyon fontosnak. Az összes taktika annyi volt, hogy megnyomom az első öt kört. Amikor viszont láttam, hogy nő az előnyöm, az fantasztikus hír volt.

Néha, amikor az ember elöl megy a maga magányában, hülyeségeken kezd el gondolkozni” – ütötte el a vezetéssel járó stresszt egy kis vicceskedéssel Quartararo. „Arra számítottam, hogy biztosan lesz csata, de végül senki nem tudott megelőzni! Komolyra fordítva, ez egy kiváló eredmény. Ebben az évben a legfontosabb tényező a kiegyensúlyozott teljesítmény lesz. Én a magam részéről úgy érzem, életem eddigi legjobbját nyújtom. Ráadásul magabiztosabb vagyok tavalyhoz képest.

Lehet abban valami, amit Quartararo a konzisztenciáról mond. A Yamaha motorosa ugyanis 2022-ben eddig minden egyes alkalommal a top 10-ben zárt. Sőt, legrosszabb eredménye a katari szezonnyitón elért kilencedik hely.

Suppo: Elfogadhatatlan, hogy Nakagami hibáját egy balesetnek tekintik

0

Nyilvánvalóan felkeltette néhány csapatvezető figyelmét Nakagami futam elején történt balesete. Köztük Livio Suppóét is.

Meglepő módon a versenyigazgatóság nem vizsgálta meg a japán pilóta felelőtlen motorozását.

„Ez egy versenyirányítási hiba, és az igazgatóság feladata pont az lenne, hogy a versenyzők épségét tartsák szem előtt. Rossz emlékeim vannak ezzel a pályával kapcsolatban: a 2006-os baleset Gibernau és Capirossi között. Nakagami levágta a kanyart mindenki előtt.” – kezdi Livio Suppo.

„Szerintem vizsgálat nélkül azt állítani, hogy Nakagami hibája – remélem jól van – csak egy versenybaleset, elfogadhatatlan”

„Taka sokkal később fékezett, és hogy ezt észre vegyék, csupán le kell kérni a csapat adatait. Egy versenyigazgatóságnak, aki figyelni szeretne a versenyzők épségére, ennyit meg kellene tennie.”

Suppo tisztán emlékszik egy hasonló balesetre, ami akkor történt, amikor a Ducati csapatnak dolgozott.

„Rossz emlékeim vannak ezzel a pályával kapcsolatban, mert 2006-ban volt egy baleset Gibernau és Capirossi között, szóval tudom milyen veszélyes akkor elesni, amikor a bolyban vagy. Nagyon megsérülhetsz.”

„Taka jól kezdte a versenyt. Azonban ez a hiba túl súlyos ahhoz, hogy egy versenybalesetnek tekintsük.”

Mit lehet tenni ilyen esetekben?

„Benyújtottunk egy panaszt a versenyigazgatóság felé, de már válaszoltak is azzal, hogy ők ezt versenybalesetnek tekintik. Szerintem ez elfogadhatatlan.”

Bagnaia: Nem vagyok mérges, csak el vagyok keseredve

0

Pecco Bagnaia is részese volt annak a szörnyű bukásnak, ami tegnap a MotoGP-futam első körében történt. Szerencsére sértetlenül megúszta az ütközést.

Még el sem kezdődött a barcelonai futam, de már az első kanyarban horrorisztikus bukásnak lehettünk szemtanúi. Takaaki Nakagami elcsúszott, vitte magával spanyol vetélytársát Alex Rinst. A japán versenyző olyan szerencsétlenül esett, hogy fejével eltalálta az előtte motorozó Bagnaia hátsó kerekét. Az olasz kicsúszott, visszaállt a versenybe, de rövid idő után feladni kényszerült azt.

„Nem vagyok mérges, csak csalódott. Örülök, hogy Taka jól van, mert borzalmas bukás volt.” – kezdi Bagnaia.

Alex Rins tegnap megjegyezte, hogy nem ért egyet a versenyigazgatóság azon döntésével, hogy nem lett következménye az esetnek. Pecco Bagnaia hasonló véleményen van, mint versenytársa.

„Nem értek egyet azzal, hogy nem tettek semmit, mert ő mindig követ el ilyen hibákat. Egy professzionális motorversenyző nem engedhet meg magának ilyeneket. A 12. helyről indulva próbált 10 versenyzőt előzni egy féktáv alatt.”

„Nem teljesen értem mit várt. Ha visszajön, ezt mindenképp meg fogom tőle kérdezni. Állandóan a biztonságról beszélünk, és arról, mi megy a Moto3-ban. Nem elfogadható az, hogy ugyanolyan veszélyes helyzetekbe kerüljünk, mint a legkisebbek, köszönhetően a szélárnyékharcnak, az időmérőn történő bolyozásnak stb.”

„Az én véleményem az, hogy a versenyigazgatóság ma hibát követett el. Hihetetlen, hogy lerendezték annyival, hogy nincs további vizsgálat az ügyben arra hivatkozva, hogy Nakagami messze volt tőlem, csak hozzám ért, és én voltam a 3. érintett. nem ismerem az ő adatait, és nem is szeretném megnézni azokat. A TV-képernyőn egyértelműen látszik, hogy későn fékezett. Nagyon furcsa döntés született, szerintem.”

„Legutóbb is összetűzésbe került Alex-szel. Úgy vélem, hogy ez a döntés egy világbajnokságon nem elfogadható.”

„A nullázás miatt csökkentek az esélyeink a bajnokságot illetően, de mindent meg fogunk próbálni. Tavaly 70 pontot kellet ledolgoznunk 5 futam alatt, most 66-ot és jóval több verseny áll rendelkezésünkre behozni a lemaradást.”

 

Bastianini: Semmit nem csináltam másképp

0

Egyszer fent, egyszer lent. Lassan elmondhatjuk Enea Bastianiniről, hogy vagy győz, vagy bukik. Tegnap az utóbbi volt soron.

Bastianini eddigi mérlege a bukásokat és a futamgyőzelmeket illetően 3-3. Az olasz az 5-ös kanyarban esett el, ami egész hétvégén szedte az áldozatokat. A fiatal versenyző a futam 8. körében a 7. helyről csúszott ki.

„Semmit nem csináltam másképp. Ugyanúgy vettem be azt a kanyart, mint eddig bármikor. Azonban az utóbbi időben vannak gondok a motor elejével, most ez okozta a kicsúszást.”

„Szomorú vagyok, mert jó pozícióban voltam. Szerettem volna egy tisztességes versenyt futni anélkül, hogy kockáztatnék, de nem sikerült. Minden adott lett volna, hogy legalább egy Top10-es eredményt hozzunk, de sajnos másképp alakult.”

Rins csukló-és kéztőcsonttörtést szenvedett

0

Alex Rins sajnos kénytelen kihagyni a barcelonai tesztet, mivel a tegnapi 3 résztvevős bukás során csukló-és kéztőcsonttörést szenvedett.

A barcelonai Hospital Universitari Dexeus egészségügyi központban végzett vizsgálatok alapján a spanyol csuklótörést szenvedett, melyre már ő maga is gondolt a bukást követően. További MR-és röntgenvizsgálatok arra is rávilágítottak, hogy Rins 3. kéztőcsontja is eltört, emellett sérültek a kéztő szalagjai is.

Csuklóját 10 napig nem mozgathatja a spanyol versenyző, ezen kívül elektromágneses kezelés elé néz. Tekintettel a német futamra, Dr. Xavier Mir további kontrollvizsgálatokat rendelt el a sérülés okán.

Így állunk most: tabellák 9 futam után

Izgalmasan alakul a 2022-es szezon minden kategóriában. Íme a VB tabellák állása 9 futam után.

MotoGP

Az eddigi 9 futamon eddig 5 különböző győztest ünnepelhettünk. Enea Bastianini végzett legtöbb alkalommal az első helyen, szám szerint háromszor. Ennek ellenére a tabella harmadik helyét foglalja el. Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia is 2-2 alkalommal ünnepelhettek a dobogó legfelső fokán. A francia regnáló bajnok azonban kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt (összesen 5 alkalommal állt dobogón), így jelenleg ő vezeti a tabellát, míg olasz riválisa (aki vagy győz, vagy nem végez az első háromban eddig 2022-ben) csupán az ötödik helyet foglalja el nehéz szezonkezdetének és nullázásainak köszönhetően. Aleix Espargaró és Miguel Oliveira tudtak még futamot nyerni 2022-ben. Espargaró folyamatos dobogós helyezéseinek köszönhetően (összesen 5 alkalommal) a legfőbb üldözője Quartararónak a világbajnoki pontversenyben, 22 ponttal lemaradva követi francia vetélytársát. Csalódottságra adhat okot, hogy a korábbi MotoGP favorit, Andrea Dovizioso látványosan szenved a Yamahán 2022-ben és a tabella 22. helyén áll 9 futam után.

Poz Versenyző Csapat Motor Pontszám Különbség
1 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 147
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 125 22
3 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 94 53
4 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 91 56
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 81 66
6 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 73 74
7 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 69 78
8 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 69 78
9 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 65 82
10 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 60 87
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 57 90
12 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 51 96
13 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 46 101
14 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 41 106
15 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 40 107
16 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 38 109
17 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 30 117
18 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 26 121
19 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 22 125
20 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 10 137
21 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 8 139
22 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 8 139
23 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 8 139
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1 146
25 Michele PIRRO Aruba.it DUCATI 0 147
26 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 0 147
27 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 0 147
Moto2

A középső géposztályban még a MotoGP listájánál is nagyobb a szórás, hiszen a szezonban eddig csak Celestino Vietti tudott több futamot nyerni, szám szerint három alkalommal. Rajta kívül még hat versenyző állhatott fel a dobogó legfelső fokára 1-1 futamon: Ai Ogura, Somkiat Chantra, Tony Arbolino, Joe Roberts, Augusto Fernandez és a legfiatalabb győztes, Pedro Acosta. Ennek megfelelően a tabella éllovasa Celestino Vietti. A barcelonai futam előtt pontegyenlőséggel álltak Ogurával. Az olasz győzelmével, míg Ogura 7. helyével 16 pontra nőtt Vietti előnye a pontversenyben.

Poz Versenyző Csapat Motor Pontszám Különbség
1 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 133
2 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 117 16
3 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 109 24
4 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 96 37
5 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 89 44
6 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 86 47
7 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 75 58
8 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 65 68
9 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 58 75
10 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 55 78
11 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 55 78
12 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 44 89
13 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 38 95
14 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 35 98
15 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 35 98
16 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 31 102
17 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 28 105
18 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 21 112
19 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 16 117
20 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 15 118
21 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 10 123
22 Stefano MANZI VR46 Master KALEX 9 124
23 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 8 125
24 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 7 126
25 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 6 127
26 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 6 127
27 Marcos RAMIREZ MV Agusta  MV AGUSTA 5 128
28 Keminth KUBO VR46 Master KALEX 4 129
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 3 130
30 Mattia PASINI GASGAS Aspar KALEX 1 132
31 Simone CORSI MV Agusta  MV AGUSTA 0 133
32 Z.V. DEN GOORBERGH RW Racing GP KALEX 0 133
33 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 0 133
34 Piotr BIESIEKIRSKI Pertamina SAG KALEX 0 133
Moto3

A legkisebb géposztályban szintén 5 különböző győztest avattak eddig a 2022-es szezonban. A jelenlegi listavezető, Sergio García három alkalommal diadalmaskodott idén, míg csapattársa, Izan Guevara és a KTM-es Jeume Masia 2-2 alkalommal örülhetett futamgyőzelemnek. Az edzésmenő, Dennis Foggia és Andrea Migno tudtak még versenyt nyerni az idei évadban.

Poz Versenyző Csapat Motor Pontszám Különbség
1 Sergio GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 150
2 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 134 16
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 103 47
4 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 95 55
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 82 68
6 Ayumu SASAKI Sterilgarda  Max HUSQVARNA 75 75
7 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 71 79
8 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 70 80
9 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 62 88
10 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra  HONDA 47 103
11 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 43 107
12 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 43 107
13 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 38 112
14 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 34 116
15 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 28 122
16 David MUÑOZ BOE SKX KTM 25 125
17 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 24 126
18 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 23 127
19 Joel KELSO CIP Green Power KTM 22 128
20 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 21 129
21 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 20 130
22 Matteo BERTELLE Avintia Racing  KTM 16 134
23 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 16 134
24 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 8 142
25 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 5 145
26 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra  HONDA 5 145
27 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 0 150
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 0 150
29 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 0 150
30 Syarifuddin AZMAN VisionTrack Racing  HONDA 0 150
31 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 0 150
32 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 0 150
33 Alberto SURRA Rivacold Snipers  HONDA 0 150
34 José RUEDA Rivacold Snipers  HONDA 0 150
36 David ALONSO GASGAS Aspar  GASGAS 0 150

Marini reméli, hogy rövidesen a dobogóért harcolhat

0

Luca Marini egyre jobb formában van, és reméli, hogy hamarosan felzárkózhat az élmezőnyhöz. Mugello után Barcelonában is a hatodik helyen fejezte be a versenyt.

Barcelonai hatodik helyével Luca Marini megismételte a szezon eddigi legjobb eredményét, amelyet korábban Mugellóban ért el.

Valentino Rossi féltestvére 41 pontjával már kilenc MotoGP futam után annyi pontot szerzett idén, mint újoncként az egész 2021-es szezonban. „Véleményem szerint a motor teszi ki az oroszlánrészt. Egyre jobban és jobban érzem magam a gépen” – mondta Marini a SPEEDWEEK.com-nak. „A csapatom nagyszerű munkát végzett az utóbbi időben, és a motorom jelentősen javult a jerezi teszt óta. Itt Barcelonában újabb lökést kaptam Mugellóhoz képest. Ez fantasztikus, és remélhetőleg találunk még valamit a teszteken, mert már csak egy kicsire vagyunk attól, hogy a dobogóért harcolhassunk. Ki fogom próbálni a Ducati új fényezést, ami nagyon fontos lehet számomra. Ha három-négy km/h-val gyorsabban megyek az egyenesben, az már jelentős javulás lesz.”

Az utolsó körben Marini az Aprilia versenyzőinek szendvicsében motorozott. Előtte Aleix Espargaro, mögötte Maverick Vinales. „Aleixnek úgymond új hátsó gumija volt az enyémhez képest.” – vette észre Marini. „Az Aprilia nagyszerű a gumikezelésben. Vinalesnél is, aki a lágy gumival ment – lágy gumival végig motorozni a versenyt itt tulajdonképpen lehetetlen! „

Marini a következő futamokon a mugellói és barcelonai teljesítményére szeretne építeni. „Még mindig kell tennem azért, hogy versenyképesebb legyek, még akkor is, ha már tettem egy lépést előre” – mondta az olasz. „Ma például túlságosan megterheltem a hátsó gumit, és nem igazán tudom, mi okozta. Az első körtől kezdve jobban figyeltem a hátsó gumikra, mint az elsőre. Jobban aggódtam az első gumi miatt, mert már nyolc kör után gondot okozott. A hátsó gumin viszont alig volt kopásom az edzéseken. A jövőben megpróbálom jobban kielemezni az adatokat, hogy lássam, tudunk-e még jobb beállítást találni. A versenyen az a benyomásom, hogy hamarabb vannak gondjaim a gumikkal, mint a többieknek.”

Valentino Rossiék 5. helyen végeztek Le Castellet-ben

0

Valentino Rossi csapattársaival együtt a 2022-es év legjobb eredményét érte el vasárnap este Le Castellet-ben, amikor az 5. helyen értek célba a 6 órás versenyen.

Ez volt a  2022-es szezon legjobb eredménye eddig Valentino Rossi számára – mint ismeretes, a kilencszeres motoros világbajnok visszavonulása után a tél folyamán két kerékről négy kerékre váltott. A belga WRT csapat 585 lóerős Audi R8 LMS GT3 Evo II-jével versenyez a GT World Challenge Europe sorozatban. Rossi egyre jobban kezeli a versenyautót, a Circuit Paul Ricard-on rendezett versenyen két csapattársával, Frédéric Vervisch-sel és Nico Müllerrel együtt egy erős ötödik helyet tudott szerezni.

„Nagyon örülök az ötödik helynek. Ez egy jó eredmény. Nagyon pozitív hétvégénk volt” – összegzett Rossi a futam után.

A 6 órás verseny szombat éjfélkor ért véget, de azt megelőzően autónként mindhárom versenyzőnek egy-egy edzést kellett teljesítenie. A végén egy átlagidőt számoltak, amely alapján a rajtrácsra sorolták a csapatokat. Vervisch 1:54.237-el a negyedik helyet szerezte a Q1-en, Müller 1:54.644-el a 14. helyen végzett a Q2-ben, Rossi pedig 1:54.429-el a 18. lett a Q3-ban. Ez összességében a hetedik rajtpozíciót jelentette a 46-os rajtszámú Audi számára.

A WRT egy különleges taktikával állt elő a 6 órás versenyre. A három pilóta mindegyikének két dupla, körülbelül egyórás etapot kellett vezetnie – és Rossi kezdett. A GT-specialisták mezőnyében az olasz ex-motorversenyző jó teljesítményt nyújtott. Rossi kezdetben tudta tartani a hetedik pozíciót, és látványos párharcokat vívott. A közel kétórás etap során azonban néhány helyet veszített, így a tizenegyedik helyen adta át a helyét Müllernek.

A kiállásnál probléma adódott a tankrendszerrel, így a svájcinak ismét ki kellett mennie üzemanyagért. Szerencsére ekkor éppen biztonsági autós szakasz volt a pályán. Ennek következtében csak tíz helyet veszítettek. Müller és később Vervisch is újra előrébb küzdötte magát a verseny második és harmadik harmadában. A éjféli leintésnél végül az ötödik helyen látták meg a kockás zászlót. A győzelmet az Iron Lynx Ferrari 488 GT3-as Ferrari gyári pilótái, Daniel Serra, Davide Rigon és Antonio Fuoco szerezték meg.

„Ez egy jó eredmény, de lehetett volna még jobb is – például egy első dobogó” – mondta Müller. „Sajnos ez a plusz boxkiállás időveszteséget jelentett. De sikerült visszajönnünk a meccsbe és jó pontokat szereznünk. A pozitívum az, hogy nagyon jó volt a tempónk.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

Alex Rins mérges Nakagamira

0

Horrorisztikus bukással kezdődött a mai MotoGP-futam. 3 versenyző is érintett volt a balesetben, közülük Nakagami sérült meg legkomolyabban.

Alex Rins mondhatni rosszkor volt rossz helyen. Nakagami kicsúszása indította el azt a dominót, ami végül véget vetett nemcsak az ő, hanem Rins és Pecco Bagnaia futamának is. Az olasz egy rövid időre visszaállt, majd végül behajtott a bokszba. A spanyol versenyző a kezét fájlalta, így elvitték őt a pályakórházba, ahogy Nakagamit is. Utóbbi állapotáról annyit lehet tudni, hogy a Hospital General de Catalunya egészségügyi központba szállították.

„Remélem Taka jól van” – kezdi Rins.

„Amikor láttam a pályakórházban, nem volt túl jól. Azonban ahogy ezt a versenyt kezdte, ilyen nincs. Egyikünk sem szeretné, hogy a másik megsérüljön, de ő ebben a helyzetben egyértelműen a határon ment. Először túl agresszív volt, majd későn fékezett.”

„Ami szintén nem fair, hogy további szankciókat nem vetett ki a vizsgabizottság az esetre vonatkozóan. Szerintem itt ugyanolyan büntetést kellett volna kiszabni, mint amit tavaly Öncü kapott. Ez nem játék, hiszen 350 km/h-val száguldozunk. Úgy vélem, a versenyigazgatóság nem járt el helyesen. Szomorú vagyok emiatt, de többet nem szeretnék hozzáfűzni a dologhoz. Jó volt a tempónk, mégis így végeztük.”

Jorge Martin: Ugyanaz a ‘Martinátor’ vagyok

0

Jorge Martin második helyen végzett Barcelonában, mielőtt kés alá fekszik hétfőn Modenában, hogy idegproblémáit megszüntessék karjában.

Fabio Quartararo fölényesen nyerte a futamot, mögötte Jorge Martin örülhetett a második helynek vasárnap.

„Nagyon gyorsan mentem előre a rajtnál”mondta Martin. „Megelőztem Fabio Di Giannantoniót, és Zarcót is el tudtam kapni – majd Nakagami nagy sebsséggel ment el mellettem. Már a katasztrófára gondoltam – ő is elvesztette az uralmat a motor eleje felett, és az első kanyar bejáratánál bukott. Szerencsém volt, hogy ki tudtam kerülni. Láttam Pecco bukását, és nehéz volt visszanyerni a koncentrációmat. De aztán nagyon következetes voltam és figyeltem a gumikezelésre. Próbáltam Aleix előtt lenni és egy kis távolságot tartani, hogy az első gumi jó hőmérsékletű maradjon. De ő visszavágott, szép küzdelem volt.”

Aztán az Aprilia versenyző elkövetett egy komoly hibát, egy körrel korábban ünnepelt. „Azt hittem, hogy technikai problémája van” – mondta Martin. „Nagyon keményen nyomta az előtte lévő két körben. Ezzel el tudtam húzni Zarco előtt. Sőt, újra közelebb kerültem, mert elkopott a hátsó gumija, és egy utolsó körös manőveren gondolkodtam. De aztán úgy tűnt, hogy a motor cserbenhagyta. Kár érte, mert ez a hazai versenye, ahol rengeteg szurkolója van, egész hétvégén remek munkát végzett. De mindenhol határozottan erős.”

Martin az áprilisi argentin futam után állhatott újra dobogóra. „Egy nehéz hónap után tudtam dobogóra állni. Nem volt könnyű teljesen koncentráltnak maradni. De ma megmutattam, hogy ugyanaz a ‘Martinátor’ vagyok, aki az év elején voltam. Magabiztosan várom a következő versenyeket, mert ez a motor végre működik. Azt hiszem, egész hétvégén csak egy kattintást változtattunk. Ez a legfontosabb. Nagyon boldog vagyok. Úgy érzem, hogy a motorom és az önbizalmam kezd visszatérni.

Megkérdezték Martintól, hogy mi változott a motoron. „Jobban érzem a motor elejét. Újra be tudok kormányozni a kanyarokba, és a csúsztatni a hátsó kereket. Ha megnézzük a két héttel ezelőtti felvételeket, nem tudtam ezt megtenni, nulla érzésem volt az elejéhez. Csak próbáltam nem elesni. Ha így kell vezetned, akkor ez lehetetlen. Ma megpróbáltam mindent kihozni magamból. Volt néhány necces pillanat, de legalább éreztem ezeket. A többi futamon egyszerűen elestem. Elégedett vagyok, a csapat is nagyon boldog. Úgy érzem magam, mintha egy nagy család tagja lennék a Pramacnál. Remélhetőleg építhetünk erre az eredményre. Remélem, hogy Németországban is versenyképes tudok lenni.”

A németországi futamot megelőzően azonban Martin jobb karját megműtik az olaszországi Modenában. Tavaly óta ugyanis újra és újra zsibbadással küzd. A műtéttől azt várják, hogy megszünteti az idegproblémákat.