back to top
2025. június 08. 14:09
Kezdőlap Blog Oldal 722

Katalán Nagydíj – Quartararo győzelem, Espargaró korai ünneplése

0

A futamot végig, magabiztosan vezetve Fabio Quartararo tudott győzni Barcelonában. A dobogón mögötte kettős Pramac Ducati siker született Martin – Zarco sorrendben. Aleix Espragaró egy körrel korábban örült a kelleténél…

Aleix Espargaró erősen rajtolt, de Fabio Quartararo még nála is jobban kezdte meg a futamot és vette át a vezetést rögtön az elején.

Bagnaia továbbra sem fogja szívébe zárni a barcelonai aszfaltcsíkot –  Nakagami esett el az első kör 2. kanyarjában és vitte magával Rinst és Bagnaiát (az olasz motorját a fejével találta el Nakagami és ütötte ki a versenyből) is. Bagnaia még megpróbált visszaállni, de a 3. körben kigurult a boxba. Az eset után Takaaki Nakagamit az orvosi központba vitték további vizsgálatokra, Rins pedig a bal karját fájlalta óriási bukása után. A spanyol versenyző szintén az orvosi központba ment esése következtében.

A 3. körben Quartararo, Martin, Aleix Espargaró sorrendben haladt a top3. Eközben Mir kapott büntetést sárga zászlós szakasz alatti előzés miatt.

Az 5. körben Marco Bezzecchi dobta el a versenygépet a 10-es kanyarban.

A bukások sorozata még mindig nem ért véget, a verseny 8. körében Bastianini az 5-ös kanyar áldozata lett, míg Di Giannantonio a 7-es kanyarban bukott, így mindkét gresinis versenyző futamának idő előtt lett vége.

A 10. körben Aleix Espargaró szánta rá magát az előzésre és hagyta maga mögött Martint, hogy elindulhasson az ekkor már 3,5 másodperces előnnyel motorozó Quartararo után. Közben egy KTM házi csata is kialakult a 8. helyért Binder és Oliveira között, aminek a portugál hibája vetett véget.

A 11. körben Johann Zarco érkezett meg csapattársa, Martin mögé. A futam felénél Quartararo, Aleix Espargaró, Jorge Martin sorrendben haladt az élmezőny. Ekkorra a regnáló bajnok már majdnem 4 másodperces előnnyel vezette a futamot.

A 16. körben Martin vette vissza a második pozíciót Aleix Espargarótól, Quartararo pedig ekkor 5 másodperccel motorozott üldözői előtt.

A 19. körben folytatódott Andrea Dovizioso 2022-es kálváriája, kiállt a boxba és befejezte a futamot.

4 körrel a futam leintése előtt Aleix Espargaró ismét a második helyre állt, az 1-es kanyarban előzte meg honfitársát, Martint és közben Johann Zarco is megérkezett a duóra.

A dráma a verseny utolsó körének kezdetekor következett be, amikor Aleix Espargaró egy óriási hibát vétett – azt hitte, hogy vége a futamnak és ünnepelni kezdett. Azonban a versenyből még 1 kör hátra volt…. Így végül eldobta a pódiumot és az 5. helyen látta meg a kockás zászlót. Érthetően vigasztalhatatlan volt a futam után, még Carmelo Ezpelata is bement hozzá a garázsba. A Pramac Ducati így kapott ajándékba egy kettős dobogót, hiszen Martin és Johann Zarco végeztek a második és harmadik pozícióban.

Barcelona – MotoGP verseny végeredménye: 

1 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA
2 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 6.473
3 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 8.385
4 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 11.481
5 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 14.395
6 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 15.430
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 15.975
8 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 21.436
9 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 26.800
10 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 30.460
11 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 32.443
12 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 32.881
13 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 33.168
14 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 34.693
15 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 37.844
16 Michele PIRRO Aruba.it Racing DUCATI 44.533
17 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 46.199
Nem ért célba:
Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha Yamaha 7 kör
Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 16 kör
Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 17 kör
Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 19 kör
Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 23 kör
Nem fejezte be az első kört
Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI
Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA
Stefan BRADL Repsol Honda HONDA

Katalán Nagydíj – Vietti nem mindennapi utolsó szektorral nyert

0

A fokozódó hőségben a Moto2-esek nem vállalva túl nagy kockázatot, finoman kezdték a futamot, de 17 körrel a vége előtt elindult a tűzijáték.

A versenyt megelőzően értesültünk arról  hírről, mely szerint Gabriel Rodrigo a teljes hátralévő szezont kihagyja, mivel végre rászánta magát a Moto3-as pályafutása óta fennálló vállprobléma megoldására, műtét elé néz a fiatal versenyző.

Az első helyről Vietti indult, Roberts rendkívül jól jött el a rajtnál, Jake Dixonnal pedig közösen fordultak be az első kanyarba. A többség előre a kemény, hátra pedig a közepes abroncsot választotta. Pedro Acosta, a mugellói futam győztese mindössze a 12. helyről indult, és nehezen boldogult a nála jelentősen lassabb Lowes-szal.

Bo Bendsneyder kezdte a legrosszabbul a futamot, 17 helyett veszített. Joe Roberts elkezdte építeni előnyét az élen. Canet megfutotta a leggyorsabb kört, próbálta tartani a lépést az amerikaival, de nem sikerült. 17 körrel a vége előtt megjelentek a piros szektorok, a versenyzők fokozni kezdték a tempót. A nagy igyekezetben Arbolino többször is elhagyta a pályát, így hosszú körös büntetést kapott.

Eközben a világbajnoki pontverseny élén holtversenyben álló Vietti és Ogura az 5-6. helyen vérre menő csatát vívtak. Roberts előnye az élen ekkor már 1,5 másodperc körül volt. Vietti elkezdte szorongatni az előtte motorozó Arenast, miután maga mögött hagyta Ogurát. A második helyért folyó harcban Caner és Dixon pedig összeértek, amit a spanyol meglepetten kezelt.

Váratlanul Roberts az 5-ös kanyarban, 2,5 másodperces előnyből bukott, elment a motor hátulja. Csalódottan vonult ki a bukótérből.

Az élre így Canet került, akivel Dixon sikeresen tartotta a lépést, a mögöttük érkező vonat pedig összeért: Vietti, Fernandez, Schrötter, Arenes, Ogura sorrendben. A fiatal olasz végül megelégelte a várakozást, és bevágott Dixon elé, miközben Ogurát is megelőzte Lowes, így nyílt az olló a világbajnoki pontversenyben a 2 éllovas között. Vietti 2 tizeddel jobb kört futott Canetnél 7 körrel a vége előtt, majd sikerült megelőznie a spanyolt.

Elérkeztünk a futam legkritikusabb részéhez, amikor a gumik már abban a stádiumban voltak, hogy célszerű lett volna biztonsági játékot játszani a hatalmas hőség, illetve a pálya állapotára tekintettel. Ennek következtében rengeteg versenyző kapott figyelmeztetést pályaelhagyás miatt. Az első szektorban azonban senki nem lassított, továbbra is éltek a piros-narancssárga szektorok.

Pedro Acosta eközben megelőzte Ogurát, így Vietti előnye még nagyobbra duzzadt, viszont pár pillanattal később Canet visszaelőzte az olaszt. Az első 5 versenyző minimális különbséggel haladt egymás mögött 5 körrel a vége előtt.

Már csak 2 kör volt hátra, amikor Sam Lowes elesett, ez pedig más a 3. nullázása idén az angolnak.

Arenasnak pedig műszaki hiba mellett ki kellett állnia, Vietti eközben megelőzte Canetet az élen. Azonban nem tartott sokáig az olasz öröme, a spanyol szinte azonnal visszavette a pozíciót. Az utolsó szektorban Vietti egy nem mindennapi manőverrel újra az élre állt, össze is értek Canettel, de hiába a spanyol minden igyekezete, Valentino Rossi tanítványa behúzta a futamot.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX
2 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 0.081
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 0.522
4 Jake DIXON Inde GASGAS Aspar KALEX 0.646
5 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 1.470
6 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 6.298
7 Ai OGURA IDEMITSU Honda Team KALEX 6.320
8 Alonso LOPEZ Lightech Speed Up BOSCOSCURO 7.229
9 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 10.746
10 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing KALEX 12.056
11 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team KALEX 12.614
12 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda Team KALEX 13.206
13 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika KALEX 18.335
14 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 18.495
15 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 19.894
16 Stefano MANZI Yamaha VR46 Master KALEX 21.721
17 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 22.269
18 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 22.513
19 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 36.869
20 Zonta V. D. Goorbergh RW Racing GP KALEX 37.020
21 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 38.420
22 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 45.612
23 Piotr BIESIEKIRSKI Pertamina Mandalika KALEX 47.326
24 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 54.598
Nem ért célba
Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar KALEX 3 kör
Sam LOWES Elf Marc VDS Racing KALEX 3 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing Moto2 KALEX 8 kör
Joe ROBERTS Italtrans Racing Team KALEX 12 kör
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 18 kör
Filip SALAC Gresini Racing Moto2 KALEX 19 kör
Alex TOLEDO Pertamina Mandalika KALEX 20 kör

 

Katalán Nagydíj – Guevara győzelem, óriási csata a dobogóért

0

Nagyon izgalmasan alakult a Moto3 kategória futama Barcelonában. Izan Guevara győzni tudott, mögötte óriási csatában a 2. futamát teljesítő Muñoz ért célba a második helyen.

Két hiányzó volt a rajtrácson – a Mugellóban bukó Diogo Moreira, aki bokatörést szenvedett és Ayumo Sasaki, aki kulcscsonttöréssel zárta a múlt hetet. Jorge „Aspar” Martinez 500. nagydíját teljesítette a vasárnapi futamon – remélve, hogy győzelemmel tudja ezt a nagyon szép számot ünnepelni.

Az élről induló Dennis Foggia jól kapta el a rajtot, meg tudta tartani vezető helyét az első kanyarban. Sergio García a 7. helyről startolva az első körben már a 3. helyen motorozott. Öncü ugyan jól indult, de a verseny 2. körére a 6. pozícióig esett vissza.

A 3. kör megkezdésekor a top3-ban Foggia, Guevara és García motorozott, de nagyon közel volt a mezőny egymáshoz, 16 versenyző alkotott egy hosszú vonatot, így elkezdődtek az oda-vissza előzgetések a legkisebb kategória futamán. Hol az asparosok, hol a leopardos versenyzők voltak az élen a verseny korai szakaszában.

A futam 7. körében következett a dráma Dennis Foggia számára – műszaki probléma miatt feladni kényszerült a versenyt, így ismét nem sikerült győzelemre váltania pole pozícióját.

A verseny 9. körében Holgado, Salvador és Yamanaka buktak a 10-es kanyarban. Az esés nem volt veszélytelen, de szerencsére a mezőny ki tudta kerülni a pályán maradó Salvadort. A Sasakit helyettesítő Salvadort az orvosi központba szállították további vizsgálatokra. Az esetet a felügyelők a verseny után vizsgálják.

A futam feléhez érve az élmezőnyt 7 pilóta alkotta, Öncü, Guevara, Muñoz, García, Masia, Suzuki és Fernandez sorrendben. A csatáknak köszönhetően további riválisok érték utol a vezető bolyt, így 11 versenyző volt csatában a dobogóért. Mindeközben Andrea Migno kapott hosszú körös büntetést pályaelhagyások miatt, aki elrontotta a bejáratot a kötelező kitérőnél, majd ki is állt a versenyből.

6 körrel a kockás zászló előtt Guevara kicsit meg tudott lépni a mezőnytől. Mögötte azonban még mindig óriási helyezkedés zajlott a dobogós helyekért.

5 körrel a leintés előtt az élmezőnyben motorozó Kaito Toba bukott a 10-es kanyarban.

A 18. körben az első három el tudott nyúlni az üldözőktől, ekkor Guevara, García, Muñoz sorrendben haladt a top3. Tatsuki Suzuki azonban nem adta fel a dobogó reményét és visszazárkózott az újonc David Muñozra.

Az utolsó kört Guevara kezdte meg az élen 1 másodperces előnnyel, miközben mögötte még mindig ment a helyezkedés a top3-as helyekért. Kiélezett csata zajlott García, Muñoz és Suzuki között a célvonalig. Végül a futamot Guevara nagy előnnyel nyerte, aki zsinórban negyedszer állhatott fel a dobogóra.

David Muñoz 2. nagydíján szerezte meg a dobogó középső fokát, egy hajszállal Suzuki előtt, aki Garcíát utasította maga mögé a harmadik helyért folytatott csatában.

Muñoz csapata érthetően önkívületi állapotban ünnnepelte a második helyet a boxban:

A verseny után több büntetést is kiosztottak a versenybírók, többek között Masiát sorolták egy hellyel hátrébb utolsó körös pályaelhagyás miatt. Az első tíz Guevara, Muñoz, Suzuki, García, Öncü, Tatay, McPhee, Masia, Fernandez, Artigas sorrendben alakult.

Barcelona – Moto3 futam végeredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS
2 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1.975
3 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1.985
4 Sergio GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 2.036
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 2.752
6 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 3.134
7 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 3.341
8 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 3.633
9 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 5.285
10 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 5.555
11 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 7.626
12 Joel KELSO CIP Green Power KTM 9.215
13 Matteo BERTELLE Avintia Racing  KTM 11.325
14 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 11.379
15 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 24.644
16 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 25.007
17 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 25.036
18 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 25.165
19 Syarifuddin AZMAN VisionTrack Racing  HONDA 25.210
20 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 25.239
21 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 40.387
22 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 58.048
Nem értek célba:
Marcos URIARTE Rivacold Snipers  HONDA 6 kör
Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 7 kör
Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 9 kör
Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 12 kör
David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 13 kör
Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 13 kör
Mario AJI Honda Team Asia HONDA 13 kör
Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 15 kör

Pol Espargaro: Még mindig gond van az első gumival

0

A spanyol elégedett a hazai pályán elért 10. rajthellyel. Célja viszont, hogy ideiglenes csapattársánál jobb eredménnyel zárja a mai futamot.

Marc Márquez távollétében a Honda ismét Stefan Bradlt kérte fel a nyolcszoros világbajnok helyettesítésére.  Pol Espargaro elsődleges célja, hogy a németnél előkelőbb helyezéssel zárja a barcelonai futamot. Nem lesz könnyű dolga, hiszen a rekkenő hőség minden pilóta dolgát megnehezítheti ma. Ezen kívül több pilóta is panaszkodott a pálya állapotára. A Hondánál továbbra is fennáll az a probléma, hogy nagyon könnyen elmehet a motor eleje, ha nagyobb kockázatot vállalnak a versenyzők.

„A délelőtti harmadik szabadedzésen könnyebb dolgom volt szombaton, mint délután. A nap második felében szinte lehetetlen támadást indítani. Napszaktól is függ most minden. Két alkalommal is kiszélesítettem az egyes kanyart. Délelőtt könnyebb ugyanazokat az időket motorozni körökön keresztül, de délután annyira meleg lesz, hogy a hőség ellehetetleníti ennek lehetőségét.” – kezdi Espargaro.

„A motor eleje meglehetősen instabil, és a hátulja sem segít irányban tartani azt. Nem alapozhatunk arra, hogy majd a hátsó tapadás az aszfalton tart minket. Az állandó hajszában benne van a bukás lehetősége, ilyen körülmények között meg pláne. Ez a motorunk gyenge pontja.”

„Amint a határon próbálunk menni, elmegy a motor eleje. 50 fokos aszfalt esetében rendkívül nehéz vezetni, ahogyan tempót találni a kanyarkijáratokon. Az is a problémához tartozik, hogy ilyenkor leblokkol a hátsó kerék, szóval sok választásunk nincs. Még mindig gond van az első gumival, és ez okozza minden további problémánkat.”

Olivier Lavorel életét vesztette a Man-szigeti TT-n – FRISSÍTVE!

Olivier Lavorel, oldalkocsis TT-versenyző halálát szombaton erősítették meg. Az első 2022-es oldalkocsis verseny korai szakaszában következett be a baleset.

Lavorel a második versenyző, aki a 2022-es Man-szigeti TT-n elhunyt, Mark Purslow a Supersport edzésen vesztette életét a hét elején.

A TT szervezői az alábbi nyilatkozatot adták ki a tragikus balesettel kapcsolatban:

„Az Isle of Man TT Races sajnálattal erősíti meg, hogy a 35 éves, a franciaországi Sillingy-ből származó Olivier Lavorel, a 2022-es Isle of Man TT Races első oldalkocsis futamán történt balesetben életét vesztette. A baleset az Ago’s Leapnél történt, alig 1 mérföld után a pályán, a verseny nyitó körében. Olivier César Chanel utasaként versenyzett első TT-jén. Césart közúton a Noble-i kórházba vitték, majd kritikus állapotban légi úton az Aintree kórházba szállították át. Olivier és César mindketten újoncok voltak a Man-szigeti TT versenyeken, a 39-es rajthelyről a 21-re kerültek, miután a 15. leggyorsabb párosként kvalifikálták magukat, a lenyűgöző, 108,420 mérföld/órás körsebességükkel. A tapasztalt páros, Olivier és César számos győzelmet és dobogós helyezést ért el a francia F1 és F2 Nemzeti Oldalkocsis Bajnokságban.

Az Isle of Man TT Races mély együttérzését fejezi ki Olivier családjának, barátainak és szeretteinek, gondolataink és jókívánságaink pedig Césarral vannak ezekben az időkben.”

Amihez természetesen a P1race.hu teljes szerkesztősége is csatlakozik.

FRISSÍTÉS: június nyolcadikán, szerdán a szervezők kiadtak egy újabb közleményt, amiben tudtatják a nyilvánossággal, hogy rosszul azonosították a versenyzőket. César Chanal volt az, aki belehalt a bukásba; Olivier Lavorel pedig életben van, bár az állapota sajnos kritikus.

Alex Márquez: Csak egy csúnya zúzódás

0

FRISSÍTÉS: Alex Márquez megkapta az engedélyt a futamon való indulásra.

Alex Márquez FP4-es bukását követően nem tudott rajthoz állni a kvalifikáción. Azonban a versenyen már szeretne ott lenni, de előtte még egy orvosi vizsgálat vár rá.

A montmelói időmérés Alex Márquez nélkül zajlott, mivel a spanyol az FP4 végén a 14-es kanyarban bukott, és az orvosi központba szállították kivizsgálásra. Egy  órával később a spanyol azonban már az újságírók kérdéseire válaszolt.

Megkérdezték tőle hogy érzi magát a nagy sebességű bukás után: „Az érzés nem a legjobb, amit az ember tapasztalhat”válaszolta a „kis” Márquez. „Minden fáj, de semmi sem tört el, ez a legfontosabb. Csak egy csúnya zúzódás. Holnap még egyszer megvizsgálnak, de jól vagyok” – mondta el a 26 éves versenyző. „Most csak az ágyamra tudok gondolni, holnap reggel meglátjuk, mi lesz. De a versenyen biztosan tudok majd motorozni.”

Lucio Cecchinello csapatfőnök a kvalifikáció során elmondta, hogy Alex Márquez a bal karjában érzett fájdalomra és szédülésre panaszkodott. „Igen, de elmentem Dr. Charte doktornőhöz, és átestem a szokásos ellenőrzéseken, és minden teljesen rendben volt. Most már jól érzem magam, szóval nem hiszem, hogy gondot okoz majd a bemelegítő edzés és a versenytáv teljesítése.”

A bemelegítés után Márqueznek vasárnap még egy ellenőrzésen kell átesnie, ahol meg kell szereznie a versenyorvosok jóváhagyását a futam előtt.

Amikor a baleset okáról kérdezték, az LCR Honda pilótája így elemezte az esetet: „Furcsa baleset volt, ami csak velünk történik meg. Ezt meg kell értenünk, és jobban kell koncentrálnunk rá. Ez egy figyelmeztetés nélküli bukás, azonban egy kicsit már az FP3-as futamon éreztem, hogy mi fog következni” – ismerte el.

Alex Márquez bukása a Twitteren:

Nem ez az első eset, hogy egy Honda-pilóta hirtelen elveszíti az irányítást a motor eleje felett. „Ez történt például Pol-lal Mugellóban, az Arrabbiata 2-nél” – emlékezett vissza Márquez. „Küzdünk – hátul, elől, nem könnyű. Mint mindig, most is 100 százalékot nyújtok, de nagyon nehéz visszajelzést kapni és megérteni a dolgokat.”

Bagnaia: „Nem tudom hogy lehetne őt megelőzni”

0

A kvalifikáción elért második hely után a Ducati gyári pilótája, Francesco Bagnaia óvatosan tekint a barcelonai MotoGP-futam elé.

Tizedik évében, amit a MotoGP különböző kategóriáiban töltött Francesco Bagnaia még mindig vár az első top 5-ös eredményére a barcelonai aszfaltcsíkon. Eddigi legjobbja a 2020-ban megszerzett hatodik helyezés volt. Az olasz versenyzőnek a második rajtkockával most jó esélye van arra, hogy végre ezen változtasson.

„Nagyon boldog vagyok, egész hétvégén jó munkát végeztünk. Az FP4 magabiztosságot adott ahhoz, hogy az időmérőn megtegyek egy lépést. Az utolsó futamra kicsit változtattunk a beállításokon, és ettől jobban éreztem magam a motoron” – mondta a Ducati versenyzője szombaton Montmelóban.

„Nagyon nehéz volt tökéletes kört motorozni a kvalifikáción. Könnyű volt apró hibákat elkövetni, amelyek tizedekbe kerültek. Ilyen tapadási viszonyok mellett sokat veszíthetsz ezen a pályán, ha egy kicsit is eldobsz a kigyorsításnál” – mondta el Bagnaia. „Nagyon közel voltam egy újabb pole pozícióhoz. Aleix azonban elég erős ezen a hétvégén – a többi hétvégén is az volt, de itt még inkább.”

A nagy kérdés most az, hogy meg lehet-e verni az Aprilia pilótáját hazai pályáján a 24 körös versenyen? „Nem tudom, hogyan lehetne őt legyőzni” – mondta Bagnaia. „De a kulcs az lesz, hogy okosan bánjunk a hátsó gumival a versenyen. Lehetsz gyors az első körökben, de a végéig következetesnek is kell lenned. Ha az elején nyomod, nem lehet állandóság a végéig. Ez egy túlélési verseny lesz. Az FP4-ben másképp dolgoztunk, mint a többiek, hogy lássuk, rendben lesz-e a gumi. Eléggé elégedett vagyok az eredménnyel és az FP4-es tempómmal.”

A barcelonai futamon a paddockban szombaton a nagy téma Jack Miller búcsúja volt a Ducatitól. Az ehhez fűződő gondolatairól is beszélt Bagnaia: „Nagyszerű volt számomra, hogy Jack csapattársam volt. Mert csapatként egy egységet alkotunk. Ez olyasmi, amire nagyon vágyom és amire nagy szükségem van. Már 2019 óta dolgozunk együtt, és azóta remek a kapcsolatunk a boxban. Sokat dolgozunk együtt, és sokat beszélgetünk a hétvégén, a gumikról és mindenről.”

„Szeretném, ha a jövőben is ilyen lenne a kapcsolatunk a csapattársammal” – mondta el az olasz leendő istállótársáról – aki a híresztelések szerint Enea Bastianini, vagy Jorge Martin lesz. „Bárki is lesz a csapattársam, ezt biztosan megérti majd. Ha gyorsak akarunk lenni és fejlődni, szorosan együtt kell dolgoznunk és jó kapcsolatot kell kialakítanunk. Biztos vagyok benne, hogy ez akkor kezdődött, amikor Jack és én csatlakoztunk a csapathoz. A jövőben biztosan ugyanez lesz a helyzet, csak más versenyzővel.”

„Szeretnék sok szerencsét kívánni Jacknek a jövőjéhez”zárta gondolatait Bagnaia.

Oliveira a Gresininél folytatja?

0

Egy kis latolgatásba kezdett a motorsport média, miután hivatalossá vált Miller távozása a gyári Ducati csapatától. Miguel Oliveriát a Gresini Racinggel hozták hírbe. Bár a külföldi oldalak tényként kezelik, ezek az információk még nem hivatalosak.

Jack Miller csalódott volt, mert már a szezon kezdete előtt a fejében lehetett, hogy a Ducati 2022 után Enea Bastianinivel vagy Jorge Martinnal váltja őt. Teszi ezt annak ellenére, hogy két GP-győzelmet és a 2021-es világbajnokság negyedik helyét szerezte meg. Miguel Oliveira pedig nem igazán értette az elképzelést a KTM részéről, miszerint Miller váltja őt a gyári csapatban. A portugál a két és fél év alatt négy MotoGP győzelmet szerzett a csapatnak. A KTM Tech3-as szatellit csapatához térhetne vissza Oliveria, amennyiben az osztrák márka kötelékei mellett dönt. Oliveria az osztrákok ezen szándékát presztízsveszteségnek és a bizalmatlanság megnyilvánulásának tekintette munkaadója, a KTM részéről. Hervé Poncharal Tech3-as csapata jelenleg juniorcsapatnak számít, hiszen 2022-ben az újonc Remy Gardner és Raúl Fernández versenyez ott.

Oliveira már a múlt héten, Mugellóban kifejtette nemtetszését a KTM terveivel kapcsolatban. „Igen, a KTM az olasz nagydíj előtt felajánlott nekem egy helyet a Tech3-nál 2023-ra. Meggondolom, de ez nem az álmaim helye. Az általam preferált megoldás már nem elérhető” – mondta, utalva a Red Bull KTM csapatra, amely 2023-ban Binder és Miller felállásban versenyezne a híresztelések szerint.

Sok hasonló csapatban már nincs szabad hely, hiszen Joan Mir a Repsolhoz csatlakozik (a Speedweek.com értesülései szerint), a Ducati gyári csapata szintén teljes, a Monster Yamaha Quartararóval és Morbidellivel folytatja, az Aprilia Racing pedig 2024 végéig meghosszabbította Aleix Espargaró és Viñales szerződését.

Most a Ducati és a KTM között van kilátásban egy pilótacsere a német szaklap szerint. Miller nyolc év után visszatérne a Red Bull KTM-hez, Oliveira pedig 7 Red Bull KTM év után a Ducatihoz és a Gresini Racinghez csatlakozna. Ott az idei háromszoros futamgyőztes Bastianini helye szabad lehet, aki „70 százalékban” biztosan Bagnaia mellett a gyári Ducatinál folytathatja pályafutását.

A speedweek.com úgy értesült, hogy Miguel Oliveira és menedzser édesapja, Paulo már elfogadta a Ducati ajánlatát. A kvalifikáció után Ciabatti kíséretében a Gresini Racing-hez mentek. Fausto Gresini özvegyének, Nadia Padovaninak kell kimondania a végső döntést csapattulajdonosként, mely döntését ő felel a szponzoroknál.

Paolo Ciabatti megerősítette a Ducati és Miller szakítását. Ciabatti elmondta: „Azt mondtuk Jacknek és menedzserének, Aki Ajo-nak, hogy ha helyet keresnek egy gyári csapatban, akkor nézzenek körül, mert mi nem tudunk Jacknek helyet ajánlani a gyári csapatban 2023-ra. Tudtuk, hogy a KTM-mel tárgyalnak.”

A Ducati talán átültette volna Johann Zarcót a Gresinihez, ha Miller beleegyezett volna a Pramac-helybe. Az ausztrál távozása után a Ducati kénytelen volt rövid időn belül változtatni.

„Nagyon szoros a kapcsolatunk a Gresini csapattal” – magyarázta Ciabatti. „Az illetékesek mindig egyeztetnek velünk, amikor versenyzői döntésekről van szó. Megnéztük, hogy mely versenyzők állnak rendelkezésre jó szinten. Ha egy MotoGP-csapat hozzászokott a győzelmekhez, akkor nehéz egy újonccal helyettesíteni azt a csúcspilótát.”

Ha az Oliveira, a Ducati és a Gresini Racing közötti új partnerség létrejön, akkor a nyolc hely a Ducati csapatoknál az alábbiak szerint nézne ki:

  • Ducati Lenovo: Bagnaia és Bastianini
  • Prima Pramac Ducati: Martin és Zarco.
  • Mooney VR46 Ducati: Marini és Bezzecchi.
  • Gresini Racing: Oliveira és Di Giannantonio

Oliveira nem igazán érti, hogy a KTM miért választhatja Millert (három MotoGP-győzelem hét és fél év alatt) helyette a Red Bull KTM gyári csapatába 2023-ra.

„Jack Miller mellett szól, hogy tavaly negyedik volt a világbajnokságban, az olasz nagydíjig pedig ötödik jelenleg a világbajnokságon” – mondta Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója.

Az, hogy a Millerrel kapcsolatos tárgyalásokat a menedzsere, Aki Ajo vezette, akinek csapata a Moto3 és Moto2 osztályban a KTM összes nagydíj győzelmének több, mint felét szerezte, és aki Oliveira és Binder után a MotoGP világbajnokságra kinevelte Remy Gardnert és Raúl Fernándezt, semmiképp nem jelentett hátrányt a tárgyalások során.

Di Giannantonio taktikai harcra számít vasárnap

0

A mugellói pole pozíciója után egy újabb nagyszerű eredménnyel jelentkezik az olasz. A holnapi futamot az 5. rajtkockából  kezdi majd.

Mindössze 0,357 másodperccel maradt el Aleix Espargarótól az olasz újonc a mai időmérő edzésen. A 23 éves pilóta rendkívül boldog, hogy sorra szállítja a nagyszerű eredményeket.

„Nagyon örülök az eddigi teljesítményemnek a hétvégén. Ez az eredmény nem Mugello utóhatása, hanem annak a munkának a gyümölcse, amit Jerez óta végzünk. Akkor eszközöltünk némi változtatást a motoron és végre elkezdtem magam jól érezni rajta.”

„A siker kulcsa az lesz holnap, hogy a verseny elején lassan kell mennünk, majd a végén mindent beleadni. Ha másképp járunk el, 3 kör alatt elkoptatjuk a gumikat. Nagyon nehéz futam előtt állunk. Még dolgoznunk kell az elektronikán és a sebességen, hogy minél inkább megszelídítsük a gépet. A gumikopás sem fog könnyíteni a helyzeten, szóval a verseny végi adok-kapokra kell még valami megoldást találnunk.”

Quartararo: A 3. hely volt a maximum

0

Ha Fabio Quartararo nem lenne, a Yamaha nem szerepelne Barcelonában a Top15-ben. A világbajnok reméli, hogy eredményes futamot zár majd.

Pénteken még valami olyasmit látott a világ, amit a Yamaha háza táján nem sűrűn, Morbidelli az első szabadedzésen végre beváltotta a hozzáfűzött reményeket – 3.-ként zárt – azonban a diadal nem tartott sokáig, mert a csapat kulcsembere, Fabio Quartararo végül magára talált. A harmadik szabadedzésen ugyan még csak hatodik volt, de az időmérő meghozta a francia számára az első soros indulást.

„A péntek rendkívül nehéz volt, mert nem bíztam az új gumikban” – kezdi Quartararo.

„A harmadik szabadedzésen kezdettől fogva a közepes keverékkel róttam a köröket, és sikerült jobb eredményt elérnem. Semmit nem csináltam másképp, csak néhány változtatást eszközöltünk a motoron. A legnagyobb különbséget a pálya állapota jelentette. Gyorsan elértem az 1.39-es határt, amire abszolút nem számítottam. Nagyszerűen éreztem magam, szóval a negyedik szabadedzésen kipróbáltuk a kemény keverékű gumit is. Végül gyorsan vissza is váltottunk a közepesre, amivel sorra futottam a jobbnál jobb köröket.”

„Nagyon örülök a helyezésemnek, és a tempómmal is elégedett vagyok. A legjobbamat nyújtottam, talán elérhető lett volna az első vagy a második rajthely is, ha gyorsabb tudok lenni. Jelen esetben viszont a 3. hely volt a maximum. Felkészültnek érzem magam a futamra.”

„Mindenki tudja, hogy a gumikopás nagyon fontos tényező ezen a pályán. Azon fog múlni a dolog, hogy az abroncsok kibírják-e a versenytávot, vagy sem.”