back to top
2025. június 08. 10:06
Kezdőlap Blog Oldal 723

Katalán Nagydíj – Vietti Q1-ből a pole-ba

0

Q1-es szereplését követően a pole-ig verekedte előre magát a fiatal tehetség, Celestino Vietti az időmérő edzésen Barcelonában. Mellőle Canet és Dixon rajtolhatnak vasárnap.

A középső géposztály időmérésére mérséklődött a forróság, 28 fokos levegő és 50 fokos aszfalthőmérséklettel kezdték meg a rajtrács felállításáért az edzést a Moto2-esek. A szabadedzések összesítése alapján Roberts, Dixon és Acosta teljesítette legjobban a hétvégét a kvalifikáció előtt.

A Moto2 időmérőjének Q1-es szakasza a világbajnoki tabella vezetőjével, Celestino Viettivel indult el Barcelonában, de ott volt a mezőnyben Chantra, Arbolino, Aldeguer és Lopez is.

Az Q1 első szakaszában Lopez állt az élre, őt követte Arbolino, Vietti és Navarro a továbbjutást érő helyeken. Aldeguer nem futott túl jó időmérést, sorra vették el köreit pályaelhagyás miatt, végül csak a hatodik helyet szerezte meg, miközben csapattársa, Lopez megnyerte a Q1-et. A mezőnyből csupán Vietti ment ki új abroncsokért a boxba, de így sem tudott Lopez elé kerülni. Elért ideje azonban a továbbjutásra így is elég volt. A kvalifikáció második szakaszába Lopez, Vietti, Arbolino és Navarro mentek tovább.

A Q2 korai szakaszában Canet állt az élre, Dixon és Roberts előtt. Canet 9 perccel a leintés előtt megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb körét, Arenas pedig feljött a 3. helyre. Az edzés felénél a világbajnoki tabella élén állók – Ogura és Vietti – a szerény 8. és 9. helyen álltak, míg a legfiatalabb futamgyőztes Acosta csupán a 18. pozícióban.

Egy rövid szünet után indultak el a versenyzők a második etapra 4,5 perccel a kvalifikáció vége előtt. 14 versenyző teljesített ekkor 1 másodperes időn belül.

Az utolsó gyors körön Celestino Vietti húzott elő egy váratlan, pole pozíciót érő időt.

Az első sorból az olasz mellől Canet és Roberts indulhatnak a vasárnapi futamon. A második sort Dixon, Arenas és Lowes alkotja a verseny rajtjánál. A Bendsneyder, Fernandez, Schrötter trióé a harmadik rajtsor, míg Ogura csupán a 10. helyet szerezte meg a kvalifikáción. Bizonyára Pedro Acosta sem felhőtlenül boldog az időmérés után, hiszen a szabadedzéseken elért harmadik pozícióját nem tudta jó rajthelyre váltani, a 12. rajtkockából kezdheti meg a versenyt Mugello hőse.

Barcelona – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’43.823
2 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’43.831 0.008
3 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’44.002 0.179
4 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’44.045 0.222
5 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’44.049 0.226
6 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’44.190 0.367
7 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’44.407 0.584
8 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’44.430 0.607
9 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’44.477 0.654
10 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’44.491 0.668
11 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’44.579 0.756
12 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’44.691 0.868
13 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’44.702 0.879
14 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’44.712 0.889
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’44.748 0.925
16 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’44.778 0.955
17 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’44.833 1.010
18 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’44.878 1.055
Nem jutottak a Q2-be:
19 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’44.911 0.465
20 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’44.974 0.528
21 Alex TOLEDO Pertamina SAG KALEX 1’45.217 0.771
22 Stefano MANZI VR46 Master KALEX 1’45.226 0.780
23 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’45.269 0.823
24 Z.V. DEN GOORBERGH RW Racing KALEX 1’45.368 0.922
25 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’45.687 1.241
26 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’45.812 1.366
27 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’45.831 1.385
28 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’45.861 1.415
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’46.326 1.880
30 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’46.491 2.045
31 Piotr BIESIEKIRSKI Pertamina SAG KALEX 1’46.718 2.272

Katalán Nagydíj – Aleix Espargaró továbbra is legyőzhetetlen Barcelonában

0

Aleix Espargaró eddig nagyon meggyőző hétvégét teljesít, a szabadedzések után a kvalifikáción sem talált legyőzőre, így idén másodszor indulhat a pole-ból.

Alex Márquez nem tudott rajthoz állni a kvalifikáción FP4-es nagy sebességnél bekövetkező bukása után. A hondás versenyzőt az orvosi központba szállították további vizsgálatra.

Az időmérés első szakaszában olyan pilóták álltak sorba a továbbjutásért, mint a pénteki napon második helyezett Viñales, Bastianini, Mir, Bezzecchi és a teljes KTM különítmény, így izgalmas 15 percnek néztünk elébe.

Úgy tűnik az Aprilia csapatánál nagyon jó a hangulat, a Q1 előtt Aleix Espargaró bíztatta csapattársát, aki ezt egy továbbjutással hálálta meg.

Marco Bezzecchi ragadta magához a vezetést a kvalifikáció elején, majd Viñales állt az élre 9 perccel az edzés vége előtt, így ők ketten álltak továbbjutásra az első etap után.

5 perccel a Q1 vége előtt gurultak ismét pályára a versenyzők egy utolsó nagy rohamra. Megindult a tűzijáték a továbbjutásért, sorra jöttek a gyors köridők. Először Oliveira állt az élre néhány másodpercre, majd Binder, de ekkor jött Bezzecchi és Viñales és vették vissza az első két pozíciót. Nakagami érkezett meg végül Viñales mellé a továbbjutást érő helyekre, miután 17 ezreddel verte meg Bezzecchi idejét. Mirnek továbbra sem megy, csupán a 17. helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.

A Q2-t minden versenyző közepes és lágy abroncsokon kezdte meg. Az első próbálkozások után Quartararo, Martin, Rins volt a sorrend az első háromban, majd Bagnaia ért fel a második helyre, Aleix Espargaró pedig a harmadikra. Az első három versenyzőt ebben a szakaszban csupán 12 ezred választotta el egymástól, az első ötöt pedig 9 század.

Az abroncscserék után, 4,5 perccel a leintés előtt gurultak ismét pályára a versenyzők, hogy eldöntsék a vasárnapi futam rajtsorrendjét. Bagnaia 3 tizeddel verte meg Quartararo korábbi idejét és állt az élre 3 perccel a kvalifikáció vége előtt. Aleix Espargaró azonban ezt nem hagyhatta szó nélkül, tovább javította délelőtt felállított körrekordját és megszerezte idei második pole-ját. Bagnaia megpróbálta legyőzni spanyol riválisát, de 31 ezreddel lemaradt idejétől, így az olasz rajtolhat a második rajtkockából. A harmadik helyet Fabio Quartararo szerezte meg. A második sorból Zarco, Di Giannantonio, Martin indulhatnak vasárnap. Az első tízbe még Rins, Viñales, Marini és Pol Espargaró fértek be.

Barcelona – MotoGP időmérő végeredménye: 

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’38.742
2 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’38.773 0.031
3 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’38.959 0.217
4 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’39.027 0.285
5 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’39.099 0.357
6 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’39.142 0.400
7 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’39.145 0.403
8 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’39.397 0.655
9 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’39.451 0.709
10 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’39.477 0.735
11 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’39.523 0.781
12 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’39.611 0.869
Nem jutottak a Q2-be:
13 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’39.240 0.024
14 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’39.246 0.030
15 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’39.249 0.033
16 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’39.420 0.204
17 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’39.664 0.448
18 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’39.884 0.668
19 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’40.071 0.855
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’40.113 0.897
21 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’40.298 1.082
22 Michele PIRRO Aruba.it Racing DUCATI 1’40.351 1.135
23 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’40.373 1.157
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’40.587 1.371

 

Katalán Nagydíj – Foggia indulhat a pole-ból

0

A Katalán Nagydíj időmérőjét Dennis Foggia nyerte, megelőzve Deniz Öncüt és Izan Guevarát. 

Forró időben, 31 fokos levegő és 53 fokos aszfalthőmérséklettel zajlott a legkisebb géposztály kvalifikációja Barcelonában. A szabadedzések összesített eredménye alapján a Moto3 kategóriában Dennis Foggia, García és Salvador alkották a top3-at.

Moreira nincs ott a mezőnyben Barcelonában, mivel mugellói bukásakor csuklóját törte. Annak ellenére, hogy az orvosoktól megkapta a versenyzési engedélyét, nem áll rajthoz a hétvége további részén fájdalmai miatt.

Aji, Bartolini, Furusato és Fernandez kezdte legjobban Q1-es szakaszt, de rengeteg idő volt vissza a gyakorlás végéig. Az edzés vége előtt 7 perccel sorra jöttek a piros szektorok a versenyzőktől, Riccardo Rossi állt ekkor az élre, majd Ogden vette át a vezetést olasz riválisától.

4,5 perccel a leintés előtt Ogden, Rossi, Yamanak és Aji álltak a továbbjutó helyeken. Whatley bukott 4 perccel az edzés vége előtt, így rövid időre előkerültek a sárga zászlók a kettes szektorban.

Az élen álló Ogden a 3-as kanyarban esett el röviddel az edzés vége előtt. Yamanaka pedig a boxba gurult 1,5 perccel a leintés előtt, így ő is kiszállt a küzdelmekből, bízva abban, hogy korábban futott ideje elég lesz a továbbjutásra.

Az utolsó gyors körben Toba tudott odaférkőzni a legjobb négybe, így Ogden, Toba, Rossi és Yamanaka mentek tovább a Q2-be.

A Q2 elején Foggia 1:48.292-es idővel kezdett, megadva a mezőny többi részének a referenciaidőt.

6 perccel a kvalifikáció vége előtt a versenyzők a boxba hajtottak. Ekkor Foggia, Guevara, Rossi alkották a top3-at. Ebből az állásból indult meg a Q2 második szakasza, amelyre 3,5 fél perccel az edzés vége előtt gurult ki a mezőny.

Az utolsó gyors körön jöttek a piros szektorok több versenyzőtől. Dennis Foggiát azonban senki nem tudta megfogni, 1:48.290-es idejével behúzta szezonbeli második pole pozícióját. Mögötte Öncü és Guevara végeztek, így ők kezdhetik meg a vasárnapi futamot az első sorból. Fellon, Yamanaka, Rossi végeztek a második soros indulást jelentő pozíciókban. García, Toba, Kelso rajtolhatnak vasárnap a harmadik sorból. Az első tízet Suzuki zárta a legkisebb kategória időmérésén.

Masia volt kecsegtető gyors körön az edzés végén, de igyekezete a pole-ért túl soknak bizonyult és eldobta versenygépét, így végül a 14. rajtkockát szerezte meg.

Barcelona – Moto3 időmérő végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’48.290
2 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.428 0.138
3 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’48.537 0.247
4 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’48.574 0.284
5 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’48.693 0.403
6 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’48.726 0.436
7 Sergio GARCIA GASGAS Aspa GASGAS 1’48.729 0.439
8 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’48.744 0.454
9 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’48.806 0.516
10 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’48.858 0.568
11 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’48.925 0.635
12 Matteo BERTELLE Avintia Racing  KTM 1’48.965 0.675
13 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’49.258 0.968
14 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.288 0.998
15 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 1’49.314 1.024
16 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’49.394 1.104
17 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.407 1.117
18 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’49.832 1.542
Q1-ből nem jutottak tovább:
19 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’49.873 0.484
20 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’49.957 0.568
21 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’49.971 0.582
22 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’49.986 0.597
23 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 1’50.137 0.748
24 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’50.230 0.841
25 Stefano NEPA Angeluss MTA  KTM 1’50.277 0.888
26 Syarifuddin AZMAN VisionTrack Racing HONDA 1’50.448 1.059
27 Marcos URIARTE Rivacold Snipers HONDA 1’50.823 1.434
28 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA  KTM 1’51.642 2.253
29 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’51.812 2.423

Bagnaia: Ez veszélyes lehet

0

Számos versenyző kritizálta a montmelói pálya állapotát pénteken. Bagnaia szerint ezen az aszfaltcsíkon nagyon veszélyes lesz csatázni.

Pecco Bagnaia fél másodperccel maradt el Aleix Espargarótól a pénteki nap kombinált edzéseredményei alapján. A ducatis pilóta Termasban is panaszkodott a nehéz körülmények miatt, de szerinte Barcelonában ez teljesen más.

„Az Aprilia ezen körülmények között nagyon versenyképes, ezért Viñales és Espargaro előnyösebb helyzetben vannak, mint mi. Ennyire alacsony tempóval én még nem futottam egy versenypályán, ez biztos. Amikor a pályát 2018-ban újra aszfaltozták, fekete volt, most szinte fehér. Talán az időjárás miatt van ez, vagy a Forma-1-es futamok miatt, nem tudom.”

„Évről évre egyre nehezebb dolgunk van itt. Nem egyszerűek a féktávok, és nem könnyű gyorsan bevenni a kanyart. Ez pedig veszélyes. Jelenleg lehetetlen támadást indítani ezen a pályán, és ez nem azon múlik, hogy mennyire vagy hozzászokva a pályához, vagy nem. Nem tudok rendesen kigyorsítani a kanyarokban, innentől kezdve a tempó sincs meg. A futam inkább stratégiai kérdés lesz, mert a gumik rendkívül gyorsan fogynak. Nagyon kemény verseny elé nézünk.” – magyarázta Bagnaia.

Katalán Nagydíj – Aleix Espargaró az élen az edzések után

0

A MotoGP harmadik szabadedzésén mindenki tudott javítani pénteki idején. Aleix Espargaró nem talált legyőzőre az edzések után.

A Circuit de Barcelona-Catalunya felett szombaton is sütött a nap, 26 fokot mértek, 36 fokos aszfalthőmérséklet mellett, ami jelentősen alacsonyabb, mint péntek délután, amikor megdőlt az 50 fokos határ.

Az edzés elején gyorsan javultak a köridők: a Ducati gyári pilótája, Jack Miller a negyedik körén 1:39.756 perces időt mutatott be, és ezzel rövid időre az összetett lista első három helyezettje közé került. Nem sokkal később Fabio Quartararo 1:39.628-at motorozott, amivel a második helyre ért oda.

Aleix Espargaró pénteki legjobb ideje 1:39.402 perc volt, amivel a mezőny fölé tudott kerekedni, de már a gyakorlás elején látszott, hogy ez az idő nem lesz elég az élen maradni. Úgy tűnt, hogy az RS-GP birkózik meg legjobban az alacsony tapadással. Maverick Viñales az első napon kettős Aprilia vezetést biztosított.

Brad Binder az FP3-ban nyolc perc után a 4-es kanyarban bukott. Mivel Quartararo és Miller mellett Johann Zarco, Takaaki Nakagami és Marco Bezzecchi is korai szakaszban javítani tudott, a Red Bull KTM gyári pilótája kiszorult az automatikus Q2-es indulást jelentő pozíciókból. Pol Espargaró is bukott, ő az 5-ös kanyarban nézte meg a kavicságyat.

Aleix Espargaró friss lágy gumikon gurult ki a pályára – és egy 1:38.771-es időt ért el, ami körrekordot és 0.671 másodperces előnyt jelentett az edzés ezen szakaszán a mezőny többi tagjához képest.

A riválisoknak 15 perce maradt, hogy az apriliás idején belül teljesítsenek, ami nem sikerült nekik végül.

A második helyre Johann Zarcónak sikerült odaérnie, őt követte a ducatis külonítmémy Martin, Bagnaia, Miller sorrendben. A legjobb yamahásként Quartararo a 6. helyen végzett az edzések után.

Pol Espargaró és Luca Marini az edzés vége előtt taszította ki Viñalest a top10-ből, amikor a 7. és 8. legjobb időt érték el. A Q2-es helyeken még Rins és Di Giannantonio végeztek. A szezon meglepetésembere, Enea Bastianini és a Suzuki pilótája, Joan Mir is a Q1-ben folytatják a hétvégét. A KTM nehéz délelőttöt teljesített, az osztrák márka legjobbja Brad Binder volt a 16. helyen az összesített időmérőn.

Barcelona – MotoGP szabadedzések összesített eredménye:

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’38.771
2 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’38.902 0.131
3 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’39.005 0.234
4 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’39.007 0.236
5 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’39.074 0.303
6 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’39.088 0.317
7 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’39.233 0.462
8 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’39.246 0.475
9 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’39.260 0.489
10 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’39.413 0.642
11 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’39.423 0.652
12 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’39.439 0.668
13 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’39.505 0.734
14 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’39.540 0.769
15 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’39.577 0.806
16 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’39.609 0.838
17 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’39.665 0.894
18 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’39.856 1.085
19 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’39.903 1.132
20 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’39.907 1.136
21 Michele PIRRO Aruba.it Racing DUCATI 1’40.008 1.237
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’40.083 1.312
23 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’40.213 1.442
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’40.292 1.521
25 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’40.409 1.638

Oliveira: Nem volt megfelelő a tapadás

0

Egészen eddig a legeredményesebb KTM-es pilóta, Miguel Oliveira volt, azonban a barcelonai hétvégén egyelőre nem jött ki neki a lépés.

Miguel Oliveira mindössze a 19. helyen zárta a pénteki edzésnapot. Csapattársa, Brad Binder ezzel szemben 6. lett. A portugál lemaradása majdnem másfél másodperc a hazai versenyző, Aleix Espargaro mögött.

„Nem használtuk a puha gumikat pénteken, szóval fogalmam sincs mi a gond, de nincs megfelelő tapadás. Az edzés vége felé lehetetlen volt számomra, hogy gyors kört tudjak futni. A közepes hátsó gumival sem voltunk előrébb. A tempóm egyik pillanatról a másikra visszaesett.” – kezdi a portugál.

„A délelőtthöz képest sikerült javulnom egy tizedet, de a különbség így is rendkívül nagy. Most ki kell találnunk valamit annak érdekében, hogy szombaton gyorsabbak legyünk. Elemezzük az adatokat. Mindig is gyors voltam ezen a pályán MotoGP-motorral. A múltban nagyon jó tempóra voltam képes, de most nem akarnak összejönni a dolgok egyelőre. Van még időnk a futamig szerencsére.”

Szóba került, hogy esetleg Oliveira leszerződik a Gresini-csapattal:

„Mint tudjátok, még nem írtam alá semmit, szóval a helyzet változatlan. Jelenleg is egyeztetés alatt áll minden, de újat nem tudok mondani egyelőre. Remélem, a következő hetekben több információval szolgálhatok majd.”

Oliveira neve Enea Bastianini utódjaként merült fel, aki feltehetően Jack Miller helyére igazol majd a gyári Ducatihoz.

A MotoGP-rajtrács csapatai közül kettő már megvan 2023-ra

0

Két MotoGP-csapat már most megvan a 2023-as felállásával. Aki ide vágyik vagy itt akar maradni, azért találhat még helyet.

Alakul a MotoGP-rajtrács a 2023-as szezonra, a legutóbb helyére kerülő puzzledarabka Fabio Quartararo volt. Ezzel a Monster Energy Yamaha tulajdonképpen már mot kész van a jövő évi felállásával, az ugyanis már korábban eldőlt, hogy Franco Morbidelli is marad jövőre a csapatnál.

Az egyetlen másik csapat, amelynél mindkét motoros kilétét ismerjük jövőre, az Aprilia. Aleix Espargaró szerződése is a napokban dőlt el, mellette a garázs másik oldalán 2023-ban is Maverick Viñales húzza majd a gázt.

Olyan istálló több is van, ahol egy motorossal már leszerződtek a következő szezonra. Az egyik ilyen a gyári Ducati, ahol nagy verseny lesz a másik ülésért. Itt Pecco Bagnaia sorsa biztos, azért, hogy ki legyen a csapattársa, óriási harc várható. A Repsol szintén nem jelentette még be, ki lesz Marc Márquez csapattársa. A paddockpletykák szerint Pol Espargaró biztosan távozik, oda a sajtó legutóbb Joan Mir nevét dobta be.

Így áll jelenleg a 2023-as rajtrács a MotoGP gyűjtése alapján:

Rins: A hátsó gumikkal gondok lehetnek versenytávon

0

Alex Rins a semmiből rántotta elő a pénteki FP1-es elsőségét. A kombinált eredmények alapján végül a 8. helyen zárta a napot a spanyol.

Fabio Quartararo 1.38.853-as rekordjától még ugyan messze vagyunk, de ahogy Rossi mondaná: „Még csak péntek van.” Rins kicsivel több, mint hét tizeddel maradt el a nap leggyorsabb emberétől, Aleix Espargarótól.

„Ma más stratégiát választottunk, mint a többiek. Az első szabadedzésen a legkeményebb keverékkel gurultunk ki a pályára – már, ami a hátsó gumit illeti, majd váltottunk közepesre. A második edzésen versenytávot futottunk, és ezeket az időket nem lehet összehasonlítani a többiekével, mert ők új gumit használtak. Elégedett vagyok a tempónkkal.”

„Vannak nehézségeink, főleg a hátsó gumi menedzselését illetően versenytávon. Korábban ez volt a Suzuki egyik erőssége, de a Michelin újításai óta már sajnos nem az. Amikor puha gumival jöttünk ki, folyamatosan vibrált a motor eleje. Remélem, holnap még tudunk ezen csiszolni.”

 

 

Viñales: Nagyszerű érzés hazai közönség előtt versenyképesnek lenni

0

A 27 éves spanyol eddig csapattársa árnyékában volt kénytelen róni a köröket. A barcelonai futam talán a fényt jelentheti számára.

Az Apriliák nagyszerűen kezdtek a mai első és második szabadedzésen. A kombinált eredmények alapján mindössze 0,3 másodperc választja el őket egymástól. Espargaro az első, míg csapattársa a második helyen zárt.

„Ez egy tökéletes nap volt” – kezdi Viñales.

„Annak a munkának a gyümölcse, amit Mugellóban és az azt megelőző futamokon is végeztünk. kezdettől fogva kifogástalanul éreztem magam a motoron. Végre arra tudtam koncentrálni, hogy összehangoljam magam a pályával és a versenygéppel. Délelőtt még benne volt a bukás lehetősége, de délutánra már minden rendben volt. Barcelona egy kihívást jelentő, de remek aszfaltcsík arra, hogy konstans köröket tudjunk futni.”

„Az időmérő edzés nem lesz egyszerű, mivel 1.39 alját kell motorozni ahhoz, hogy bejussak a Q2-be. Nem lesz egyszerű, de kivitelezhető.A mai azonban még csak az első edzésnap volt. Nagyon sok munka van még előttünk, a sebességen pedig még dolgoznunk kell.”

„Ma leginkább versenyszimulációt teljesítettünk. Feltettük reggel az új gumikat, és délután is ugyanazokkal mentem ki a pályára. Ha feltesszük a lágy gumit, biztosan gyorsabb tudok majd lenni. Nagyszerű érzés hazai közönség előtt versenyképesnek lenni. Végre saját magamra tudok koncentrálni, ami nagyon fontos. Mugello nem volt egyszerű, Montmeló sem lesz az, de ezek a pályák fekszenek nekem. Még egy győzelem is benne lehet.”

Márquez műtéte sikeres volt

0

A 3 órás beavatkozást Dr. Joaquin Sanchez Sotelo és csapata végezte, a műtét pedig zökkenőmentesen zajlott.

Dr Sanchez Sotelo a következőképp nyilatkozott Márquez műtétével kapcsolatban:

„Az volt a feladatunk, hogy a mai napon megoperáljuk Marc Márquez jobb karját. A műtét 3 órás volt, az eset pedig meglehetősen összetett. 2 csavart távolítottunk el a lemezből, amit Dr. Samuel Antuña 2020 decemberében elhelyezett. Olyan eljárást igyekeztünk végrehajtani, melynek eredményeképp Mr. Márquez könnyebben tudja majd mozgatni a karját. Ez a változtatás hosszanti irányban körülbelül 30 fokos különbséget jelent. Ezen kívül egy új lemezt is elhelyeztünk, és több csavarral stabilizáltuk a korábbihoz képest. A műtét komplikációmentes és sikeres volt. Mielőbbi felépülést kívánunk Mr. Márqueznek és sikeres visszatérést.”