back to top
2025. július 07. 15:27
Kezdőlap Blog Oldal 74

Kiderült, ott lesz-e Martín helyettese az Amerikai Nagydíjon

0

Bár nem százszázalékos, de ott lesz az Amerikai Nagydíj rajtrácsán Lorenzo Savadori. Marco Bezzecchi is megszólalt, aki motiváltan várja a soron következő versenyhétvégét.

Ideális esetben Jorge Martín és Marco Bezzecchi párosával állt volna ki a gyári Aprilia az idei szezonra. Ezzel szemben a valóság az, hogy a címvédő megsérült a malajziai, szezon előtti teszten, és egy újabb baleset miatt azóta sem tudott visszatérni. Martín pótlására a noaleiek a hivatalos tesztpilótájukat, Lorenzo Savadorit nevezték meg.

Az Argentin Nagydíj alatt viszont a 32. születésnapját a jövő héten ünneplő versenyző feje felett is elkezdtek gyülekezni a fellegek, hiszen a termasi időmérőn egy szerencsétlen eset miatt kificamodott a bal válla. Bár a sprinten rajthoz állt, de fájdalmai miatt fel kellett adnia, a főfutamtől pedig visszalépett. A rajongókban jogosan merülhetett fel a kérdés, hogy milyen forgatókönyvvel rukkol elő az Aprilia, ha Savadori is harcképtelen lesz az austini fordulóra. Erre – jelen állás szerint – nem fogunk választ kapni, ugyanis az olasz motoros ott lesz a rajtrácson: „Az argentínai sérülésem után továbbra sem vagyok tökéletes állapotban, de mindent bele fogok adni” – jelentette ki.

Újabb csapás érte az Apriliát, Martín helyettese is kihagyja a termasi főfutamot

„Ugyanúgy, mint Termas, Austin is egy olyan pálya, ahol még sosem versenyeztem. Köztudott, hogy ez egy nehéz és fizikailag megterhelő helyszín. Alig várom, hogy kipróbálhassam ezt a remek aszfaltcsíkot, és tudjam folytatni az RS-GP25 fejlesztését, hogy még tovább javuljunk” – tette hozzá.

Honfitársával szemben Bezzecchinek már jóval több tapasztalata van a Circuit of the Americason, bár eddig sok babér nem termett ott neki. Dobogót egyedül 2018-ban, még a Moto3-as karrierje alatt szerzett Austinban, a legjobb királykategóriás eredménye egy hatodik hely, még 2023-ből. A 26 éves versenyzőre az eddigiekhez képest minden bizonnyal több szempár fog szegeződni. A 2024-es szezonban ugyanis Austin volt az egyetlen helyszín, ahol legyőzték a Ducatit, pont az Aprilia, Maverick Viñales vezetésével.

A történelmet író Viñales nem tudta megjegyezni, hogy „hányat előzött” az austini futamon

„Boldog vagyok, hogy mehetünk Austinba, különösképpen azért, mert szeretném jóvátenni az előző futamot” – utalt az argentin hétvégére Bezzecchi. Mint ismeretes, a főfutam első körében az olasz elmérte az első kanyar féktávját, és majdnem Fabio Quartararót is kigolyózta, azonban megúszta egy figyelmeztetéssel.

„Trükkös pálya lesz, fizikálisan a legmegterhelőbb a MotoGP versenynaptárában. Reendkívül motivált vagyok. Nagyon várom már ezt a hétvégét a csapattal. Egyre jobban összeszokunk egymással, és a dolgok is a jó irányba haladnak” – összegzett Bezzecchi.

Az Amerikai Nagydíjat március 28. és 30. között rendezik meg.

Bezzecchi elmondta, mit gondol Martín újabb halasztásáról, Ogura szerint most kihívásra van szüksége

Ekkor rendezhetik meg a Brazil Nagydíjat

0

Dél-amerikai sajtóértesülések szerint már meg is van a Brazil Nagydíj időpontja a 2026-os versenynaptárban. A döntés értelmében a jövőre visszatérő goiâniai fordulót március utolsó hétvégéjén rendezhetik meg.  

2024 decemberében mi is beszámoltunk arról, hogy visszatér Brazíliába a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye. A dél-amerikai országban legutoljára 2004-ben rendeztek versenyt (ekkor a versenyhétvégét Riói Nagydíjra keresztelték el), míg Brazil Nagydíj 1992-ben volt utoljára.

A bejelentés óta természetesen aktívan zajlik az élet az Autódromo Internacional Ayrton Senna elnevezésű pálya körül. Egyebek mellett az előző hét során egy teszteseményt is rendeztek Goiâniában, ahol a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna vezetősége, valamint néhány pilóta is tiszteletét tette. A versenyzők – élükön Franco Morbidellivel és Luca Marinivel – összességében jól érezték magukat, de Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója azt is kiemelte, hogy még rengeteg a tennivaló, hogy 2026-ban fogadni tudják a mezőnyt.

Remekül sikerült a „bemelegítés”, de még sok a tennivaló Brazíliában a tényleges visszatérésig (videók)

Most pedig egy újabb jó hírt kaptak a szervezők. A brazil Granpremio portál a Dorna vezetőségére hivatkozva már az esemény pontos dátumát is közölte – olvasható a SPEEDWEEK.com-on. Ennek tükrében elmondható, hogy a Brazil Nagydíjat március 27. és 29. között rendezhetik meg.

Ez a datálás több irányba is elviheti a jövő évi versenynaptárat. Könnyen előfordulhat, hogy a Dorna már tisztában van azzal, hogy jövőre nem lesz Argentin Nagydíj, és a március végi időpont ezt az eseményt hivatott pótolni. De az is megeshet, hogy sikerül kiegyenesíteni a kérdőjeleket az argentínai forduló kapcsán, és az Autódromo Óscar y Juan Gálvez rekordidő alatt átesik a ráncfelvarráson, valamint a kötelező homologizációs körökön. Az időpontból az is kiolvasható, hogy minden bizonnyal helyet cserél az Amerikai Nagydíjjal, esetleg egy páros hétvégét alkotva Austinnal.

Az idei volt az utolsó Argentin Nagydíj a jelenlegi formájában?

Természetesen a 2026-os versenynaptár kapcsán még nagyon minimálisak az ismereteink. Annyi biztos, hogy jövőre is a Thai Nagydíjjal kezdődik a pontvadászat, illetve a tervek szerint az Indiai Nagydíj is visszatér a körforgásba. Ezpeleta azt is hangsúlyozta, hogy huszonkettő versenyhétvégével terveznek, ezeket pedig minél jobban el szeretnék osztani. A pontos menetrendet minden bizonnyal szeptember végén véglegesítik.

Az elmúlt hetekben egyébként több pálya is szerződést hosszabbított a MotoGP-vel. A bejelentések értelmében Barcelonába 2031-ig biztosan ellátogat a sorozat, de a Valenciai Nagydíj is biztos jövővel rendelkezik. Magyarország helyzete is kecsegtető a következő évekre. Még 2024 szeptemberében a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy tíz évre szóló kontraktust írt alá a Dornával, ennek értelmében 2034-ig biztosan ellátogat hazánkba a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Bár a balatonfőkajári aszfaltcsík szerződése három évre szól, de a jövőben azt az eshetőséget is megvizsgálják, hogy át lehet-e költöztetni az eseményt a Hungaroringre. Az 1992 után visszatérő Magyar Nagydíjra augusztus 22. és 24. között kerül sor.

Hivatalos: Magyarországra látogat a MotoGP és a Superbike-világbajnokság

Quartararo: Rossi volt a példaképem, de itt jöttem rá, hogy kicsoda valójában Marc Márquez

0

Fabio Quartararo felidézte karrierje legjobb és legrosszabb emlékét, valamint Marc Márquezt is hosszasan méltatta.

Még hétfőn írtunk Fabio Quartararo egy nyilatkozata kapcsán. 2021 királykategóriás világbajnoka többek között arról is beszélt, hogy milyen feltételeket szabott a Yamahának a szerződéshosszabbítás érdekében, valamint mivel nyugtatja magát, amikor bosszankodik az elmúlt évek koncepciója miatt. Kijelentette, hogy 2026 után nem biztos, hogy a hangvillások kötelékében fog maradni, de a későbbi gondolkodásmódjára is finoman utalt.

Quartararo nem feltétlenül lesz örökké hűséges a Yamahához: „Oda megyek, ahol a legjobban járok”

Ezeken felül később a francia további témákat is feszegetett, ahol egyebek mellett pályafutása legjobb és a legrosszabb pillanatait is felidézte: „A legboldogabb az, amikor aláírtam a MotoGP-be. A legtöbb ember azt mondta, hogy nem állok készen a királykategóriára. És csak szereztem az első sorokat, a rajtelsőségeket és a dobogókat – az első évemben” – mesélte a GP Racingnek.

A legrosszabbnak a Yamaha folyamatos számonkérését említette, külön kihangsúlyozva a 2023-as évet. A hangvillások problémái már a 2022-es idény végén elkezdődtek, a legmélyebb gödör viszont a következő két évben jött. A francia teljesítménye is jelentősen visszaesett, és azonnal a középmezőnyben találta magát. Pedig ő személy szerint azt érezte, hogy jól teljesít (olykor jöttek is az eredmények, elsősorban 2023-ban), de olyan dolgok hátráltatják, melyekre neki nincsen ráhatása.

Ebben az évben több alkalommal is nyilvánosan támadta a japánokat, ami minden bizonnyal elindította a fogaskerekeket Ivatában, hogy valamit muszáj tenni. A sikertelenség és a tehetetlenség miatt mentális problémákkal is küzdött ebben az időszakban. „Túl agresszív szavakkal illettem őket. Nehéz időn mentem akkor keresztül, de nem szabadott volna így viselkednem” – vetett számot a múlton Quartararo.

Quartararo elismerte, kész volt elhagyni a Yamahát, mentális gondjai is voltak

A 25 éves versenyző Marc Márquezről is beszélt: „[Valentino] Rossi volt a gyerekkori példaképem, de amióta itt vagyok, rájöttem, hogy kicsoda Márquez valójában. Őszintén, ő egy lenyűgöző srác. Emlékszem a 2019-es Thai Nagydíjra. Annyit kellett csak tennie, hogy befusson [Andrea] Dovizioso mögött, hogy világbajnokká váljon [valójában az olasz pilóta előtt kellett végeznie – a szerk.]. Ehelyett mindent beleadott, hogy legyőzzön és megnyerje a versenyt, hogy egy újabb sikert gyűjtsön be a többi mellé.”

„Az elszántsága figyelemre méltó, ahogyan az az akaraterő is, amelynek köszönhetően a sérülésekkel és a Hondával való küszködésekkel teli évek után visszajött. Marc egy olyan versenyző, akire mindannyian fel tudunk nézni” – osztotta meg véleményét, amely ráerősített Quartararo egyik régebbi nyilatkozatára. A francia versenyző már korábban is úgy tekintett spanyol kollégájára, mint a történelem legjobbjára.

Quartararo: Kedvelem Valentino Rossit, de számomra Marc Márquez a történelem legjobbja

A gyári Ducati főnöke felelevenítette az esetet, amikor Lorenzót félrevezette egy „külsős”

0

Davide Tardozzi felidézte a 2018-as burirami tesztet, amelyen Jorge Lorenzo katasztrofálisan szerepelt. Mint kiderült, a spanyol pilótát egy Ducatin kívüli személy rossz tanácsa vitte tévútra, és bár az együttműködés az idény végén be is fejeződött, a gyári Ducati csapatmenedzsere méltatta az ötszörös világbajnokot.

Jorge Lorenzo 2017-ben igazolt a Ducatihoz, annak is a gyári istállójához, ám az első éve finoman szólva sem úgy alakult, ahogyan szerette volna. Miközben csapattársa, Andrea Dovizioso a szezonzáróig harcolt a világbajnoki címért, addig ő mindössze háromszor állhatott fel a dobogóra, az összetettben pedig csupán hetedikként zárt.

A következő év viszont kifejezetten biztatóan indult számára, hiszen a sepangi teszten remekül szerepelt. Aztán viszont jött a feketeleves, Buriramban ugyanis csak a tizenhatodik legjobb kört futotta meg a három nap során, és őt, valamint a csapatot is kétségek gyötörték. Az akkor 30 éves pilóta elárulta, nem érzi jól magát, nincsenek meg az idők, és bár a motor jó, messze elmarad a legerősebbektől, különösen Marc Márqueztől. Pedig mindent kipróbált, az előző évi alkatrészektől kezdve a különböző üzemanyagtankokon át az alternatív vázakig.

Davide Tardozzi az eset kapcsán egy érdekes adalékot árult el. „Az első teszten rossz tanácsot kapott egy kívülállótól, aki valamit elültetett a fejében – nyilatkozta a GPOne.com-nak a gyári Ducati csapatmenedzsere, aki konkrét nevet nem említett, de hangsúlyozta, nem a bolognaiak emberéről volt szó. – Gigi [Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója] Jorge kedvében akart járni, mert vele kezdtünk, ám ez hiba volt. Ezt később ő maga is megértette.”

Lorenzo világbajnok lehetett volna a Ducatival Marc Márquez súlyos sérülésének évében?

Akkoriban még Fabiano Sterlacchini is a Ducati fedélzetén dolgozott technikai koordinátorként, azóta viszont megjárta a KTM-et, jelenleg pedig az Aprilia technikai igazgatója. „Vicces módon nemrég beszéltem erről Fabianóval – idézte fel Tardozzi. – Szóba került a thaiföldi teszt, és eszünkbe jutott Jorgénak az a tesztje. Ezért is nevetek, mert azon a teszten minden megtörtént.”

Lorenzo aztán pont Thaiföldön sérült meg, így végül pontban és helyezésben is rosszabbul zárt az előző szezonjához képest. Pedig 2018-ban összesen három győzelemig jutott, más kérdés, hogy már az első, mugellói siker előtt eldőlt, hogy év végén távozik a Ducatitól. Annak ellenére, hogy az együttműködés nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, Tardozzi méltatta egykori versenyzőjét.

Ki kell emelnem, hogy Jorge rengeteget segített a motor fejlesztésében, mert nagyon fontos információkkal szolgált, amelyek a ma használt koncepciók egy részének alapját képezik – fogalmazott, utalva arra, hogy ekkor tették le a későbbi sikerek alapjait. – Két fontos év volt ez számunka, egy ötszörös világbajnokkal nem is lehetett volna ez másképp.”

Marc Márquez azért akarta a Hondánál tudni Lorenzót, hogy utóbbi ne lehessen sikeres a Ducatinál

Tavaly nem jött össze a nagydíjrendezés, most hosszabbított a MotoGP népszerű helyszíne

0

A MotoGP bejelentette, hogy 2031-ig meghosszabbították a Valenciai Nagydíj szerződését. Ezzel további öt esztendővel toldották meg az eddig érvényben lévő kontraktust.

Bő négy hónappal ezelőtt súlyos természeti katasztrófa rázta meg meg Spanyolország délkeleti részét, azon belül is leginkább Valencia tartományát. Bár ez eltörpül a halálos áldozatok és egyéb tragikus események mellett, de a történtek következtében a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye nem látogathatott el a Circuit Ricardo Tormóra, és Montmelóban kellett megtartani az idényzárót.

Kedden viszont jó hírt jelentettek be a helyszínnel, illetve a futammal kapcsolatban. A nagydíj eddig 2026-ig rendelkezett szerződéssel a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával, ám ezt most további öt évvel megtoldották. Mindez tehát azt jelenti, hogy – ha minden jól megy – a valenciai helyszín legalább 2031-ig minden évben fogadja a mezőnyt.

A pálya 1999-ben debütált a versenynaptárban, és azóta a tavalyit leszámítva minden évben része volt annak, sőt, 2002 óta a szezonzárót is itt rendezték. A 2024-es mellett a 2020-as idény jelenti a kivételt, amikor Portimãónak jutott ez a szerep. Közvetlenül ezt megelőzően viszont két versenyhétvégét is tartottak a pályán, így jelen állás szerint a 2028-as lesz a harmincadik alkalom, hogy a világbajnokság pilótái összecsapnak ezen az aszfaltcsíkon. Az évek során Valencia többször is megkapta az év legjobb nagydíjának járó elismerést.

A vihar tépázta valenciai pálya igazgatója elmondta, hogyan haladnak a felújítással

Köszönjük a Valencia iránti elkötelezettséget – nyilatkozta Carlos Mazón, Valencia tartomány elnöke. – Szerintem ezzel biztosan jó lóra tesznek! Nincs még egy olyan nagydíj, mint a valenciai, ahol ennyivel korábban kitehetik a »telt ház« táblát. Errefelé hatalmas rajongás és szeretet övezi a motorsportot, illetve a motorozást. Ez Valenciának, Chestének, Valencia tartománynak és Valencia autonóm közösségének is alapvető fontosságú. Ez a hosszabbítás akkor történt, amikor minden eddiginél nagyobb a versengés, mi viszont mindig is meg voltunk győződve róla, hogy nálunk van a nyerő lap. A csodálatos létesítmények és a csapat mellett a szurkolók jelentik a legnagyobb különbséget.”

„A MotoGP gazdasági hatásának megemlítését sem akarom elmulasztani, és amikor a helyreállításon dolgozunk, nemcsak érzelmi, hanem gazdasági helyreállításról is szó van – folytatta. – Ha pedig ilyen szurkolók állnak mögöttünk, mint amilyenek a mieink, akkor megvan az ütőkártya. Szeretnék gratulálni mindenkinek: az egész valenciai motoros családnak, a spanyol motoros családnak, illetve az egész világnak. A tavalyi események után a pálya még többet tud nyújtani ennek a nagyszerű sportágnak.”

Ez a legjobb hír a Circuit Ricardo Tormo számára, hogy [még csak] 2025-öt írunk, és legalább 2031-ig tudjuk garantálni a Valenciai Nagydíjat – ezek már Nicolás Calladónak, a pálya általános igazgatójának szavai. – A pályának ez nagy büszkeség, hiszen tudjuk, hogy ez azt jelenti, hogy jó munkát végeztünk az elmúlt huszonöt évben. Nagyon hálásak vagyunk a valenciai kormánynak, amely támogat minket és a MotoGP-t. A motorozásnak mély gyökerei vannak a valenciai társadalomban. Rendkívül hálásak vagyunk a Dornának és a MotoGP-nek is, miután az áradások miatti egyéves kimaradással együtt is támogattak minket, most pedig az újjáépítésen dolgozunk, hogy novemberben minden idők legjobb Valenciai Nagydíját rendezhessük meg.”

Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük a Valenciával kapcsolatos jövőnket – kezdte Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója. – A pálya egyedülálló látványt nyújt a nézőknek, a szurkolók pedig az általuk teremtett hihetetlen légkörrel teszik egyedivé számunkra [a versenyt]. Mindig tele van emberekkel, a promóter fantasztikus munkát végez, mi pedig büszkék vagyunk rá, hogy továbbra is olyan látványosságot nyújthatunk, amely megjutalmazza őket a sportág iránti szenvedélyükért. A 2024-ben történtek után reméljük, hogy a további öt nagydíjrendezésünk a Valencia iránti hosszabb távú elkötelezettségünket is alátámasztja. Alig várjuk, hogy az idei szezonban visszatérjünk, és hogy 2031-ig további fantasztikus nagydíjakat ünnepelhessünk.”

Miller a Pramac és a Yamaha együttműködéséről: Mintha egy négyfős csapat lennénk

0

Jack Miller elárulta, lényegében minden adatot megosztanak egymással a Yamaha csapatain belül, és folyamatos a párbeszéd a változtatásokkal kapcsolatban. A 30 éves versenyző úgy véli, a Ducati mindenkinél jobban működteti az elektronikát, de már ők is sokat fejlődtek ezen a téren.

Tavaly húsz közös év után véget ért a Pramac és a Ducati együttműködése, hiszen az olasz istálló a Yamaha motorjaira váltott. Paolo Campinoti csapata számára az új partnerség pénzügyileg mindenképpen jövedelmezőbb az előzőnél, arról nem is beszélve, hogy továbbra sem klasszikus szatellitalakulatként működnek.

Igaz, ez bizonyos szempontból már az elmúlt években is így volt, hiszen a Pramac gyári specifikációjú motorokat kapott a Ducatitól, a versenyzők pedig hozzáférhettek egymás adataihoz. A Yamahánál ugyanakkor kifejezetten hangsúlyozzák, hogy gyári támogatású istállóról van szó, és ezt a csapat egyik új versenyzője, Jack Miller is meg tudja erősíteni.

Abszolút – válaszolta arra a kérdésre, hogy teljes-e az együttműködés. – Nagyjából mindent megosztunk egymással. Folyamatosan zajlik a párbeszéd, megvitatjuk a különböző beállításokat, meg ilyesmi. Egész nap beszélgetünk a végrehajtott módosításokról, hogy szerintünk milyen szempontból működik másképpen a motor, és így tovább. Úgy érzem, mintha egy négyfős csapat lennénk.”

Kiküszöbölte korábbi problémáját, ám egy másik fontos területen nem fejlődött a Yamaha?

Miller a teljesített királykategóriás versenyek számában a mezőny harmadik legtapasztaltabb tagja, ami pedig a különböző gyártókat illeti, ő képviselte a legtöbb olyan márkát, amely a mai napig tagja a MotoGP-nek. Többek között a Ducatinál is versenyzett, így megalapozott véleménnyel rendelkezik abban a kérdésben, hogy a bolognaiak miben emelkednek ki. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes szerint a válasz az elektronika, amelyre ők is nagy hangsúlyt fektetnek.

Szerintem a Ducati mindenkinél jobban működteti – utalt a Magneti Marelli termékére. – A Yamaha még mindig tanulja, hogyan hozza ki a maximumot a szoftverből, a beállítások tekintetében is. Rendkívül keményen dolgoznak. Már most úgy gondolom, hogy tízszer jobb, mint tavaly, és hétről hétre kapunk újításokat, valamint különböző szoftvereket, hogy megpróbáljuk jobban működtetni a programot.”

Miller hozzátette, az elsődleges cél, hogy a kipörgésgátló kevésbé agresszívan működjön. Ezzel legközelebb a hétvégi Amerikai Nagydíjon próbálkozhatnak, ahogyan azzal is, hogy kiaknázzák a motorban rejlő potenciált. Buriramban pont ő volt a gyártó legerősebb képviselője, de különböző okokból nem hozta ki a maximumot, Argentínában viszont ő is haloványabbnak bizonyult.

Hivatalos: Oliveira kihagyja az Amerikai Nagydíjat, a Yamaha tesztcsapatából érkezik a helyettese

A Ducati vezére bízik Bagnaiában: „Más bajnokságot fogunk látni”

0

Claudio Domenicali leszögezte, kellő körültekintéssel jártak el, mielőtt tavaly úgy döntöttek, Marc Márquezt viszik fel a gyári istállóba. A spanyol versenyző egyelőre uralja a szezont, de a Ducati vezérigazgatója szerint Francesco Bagnaia fel fogja venni a kesztyűt, még ha nem is a következő nagydíjhétvégétől.

Marc Márquez leigazolása egyelőre bevált a Ducati, pontosabban a bolognaiak gyári csapata számára. A nyolcszoros világbajnok egyelőre tökéletes teljesítményt nyújt az igazán tétre menő eseményeken, hiszen a Thai és az Argentin Nagydíj hétvégéjéről is elmondható, hogy a pole pozíció megszerzése után a sprintet és a főfutamot is megnyerte.

Már tavaly megmondta a tutit Bagnaiáról és Marc Márquezről utóbbi előző versenymérnöke?

Pedig egyáltalán nem volt magától értetődő, hogy a Ducati őt öltözteti pirosba. Egyfelől egy ponton úgy tűnt, hogy Jorge Martín lesz a befutó, aztán viszont a körülmények miatt a bolognaiak más döntést hoztak. Ráadásul korábban többször is elzárkóztak a jelenlegi mezőny legeredményesebb versenyzőjének leigazolásától. Köztük Claudio Domenicali is, aki elmondta, miért határoztak mégis így.

Marc most azért van velünk, mert hoztunk egy döntést, amelyet körültekintően kiértékeltünk – nyilatkozta a GPOne-nak a Ducati vezérigazgatója. – Mindezt úgy, hogy arra is gondoltunk, hogy összességében milyen teljesítményt érhetünk el. A tavalyi szereplése nagyszerű referenciát jelentett. Megfigyeltük a helyzetet, és azt gondoltuk, hogy ez a jó választás.”

Sokan attól tartottak, és korábban a Ducatinál is ezzel érveltek, hogy Márquez érkezése felboríthatja a csapaton belüli harmóniát, és konfliktusokat szülhet. Ez egyelőre nem történt meg, ezzel együtt biztos, hogy Francesco Bagnaia egyáltalán nem boldog. Eddig ugyanis nemhogy csapattársát nem tudta megszorítani, de Álex Márqueztől is rendre kikapott, sőt, a termasi főversenyen még a dobogóról is leszorult. Honfitársa szerint viszont az összkép hamarosan megváltozik.

Erős szavak a Ducati igazgatójától: Bagnaia nem szenvedhet meg ennyire egy harmadik helyért

Úgy vélem, Pecco két olyan futammal kezdett, melyeknek [helyszínei] nem voltak a legkedvezőbbek a számára – fogalmazott Domenicali. – A téli teszteket problémákkal zárta, amelyek nem az ő hibájából származtak, így még nem látjuk a valódi potenciálját. Meggyőződésem, hogy majd látni fogjuk, kezdve a következő néhány versennyel, bár talán Austinban nem, amely Marcnak különösen fekszik. Azonban úgy gondolom, hogy Katartól más bajnokságot fogunk látni.”

Az Amerikai Nagydíjnak valóban az idősebbik Márquez vág neki toronymagas esélyesként, hiszen korábban hétszer nyerte meg a futamot a királykategóriában, és további két alkalommal az élről bukott. Loszaílban viszont csupán kétszer tudott diadalmaskodni világbajnoki pályafutása során, ebből egyszer még Moto2-es pilótaként. Igaz, Bagnaiáról pontosan ugyanezt lehet elmondani.

Bagnaia és a szezonkezdetek: érdekes ellentét húzódik a számok mögött

„Azt hittem, soha többé nem leszek ugyanaz” – új műfajba vágott bele Jorge Martín (videó)

0

Jorge Martín elindította saját vlogját, hogy kicsit közelebb engedje magához a szurkolókat. Az első részből kiderült, miként zajlik egy napja, miközben minden erejével próbál visszatérni a pályára.

Jorge Martín számára rémálomszerűen indult a MotoGP 2025-ös szezonja. Nem elég, hogy a sepangi sérülése miatt kénytelen volt kihagyni a tesztelés nagy részét, mivel az idénynyitó hetében is balesetet szenvedett, a spanyol pilótát éles körülmények között még nem láttuk az Aprilián. Ő ugyanakkor ezt a lehetőséget is igyekszik megragadni, és nem csak abból a szempontból, hogy dolgozik a mihamarabbi visszatérésen.

Már látja a fényt az alagút végén Martín, utódja nem támogatja a visszatérését segítő ötletet

A 27 éves motoros ugyanis vlogot, avagy videóblogot indított, és létrehozott egy YouTube-csatornát, ahová fel is töltötte az első tartalmát. Szerettem volna kicsit többet megmutatni magamból, egy másik verziót, nem azt amelyiket a pályákon vagy az Instagram-fotókon látni – magyarázta az okokat. – Azt akarom, hogy lássátok, ki vagyok és milyen vagyok.”

A videóban lényegében végigkísérhetjük Martín egy napját, amelynek érdemi része a reggelivel kezdődik. „Kell egy kis ételt készítenem – mondta. – Ma rántotta lesz pirítóssal és egy kis pulykával.” Ennek kapcsán azt is megjegyezte, hogy sérülése miatt valamelyest megnőtt a „versenysúlya”. „A minap [Massimo] Rivola [az Aprilia vezérigazgatója – a szerk.] felhívott, és megkérdezte, mennyit szedtem magamra a sérülésem miatt – árulta el. – Mondtam neki, hogy néhány kilót. Nos, négyet szedtem magamra.”

Martín most már felépülésének előrehaladott szakaszában jár, és amellett, hogy a csontokat gyorsabban regenerálni hivatott szuperindukciós terápián vesz részt, úszik, szobabiciklizik, hiperbárkamrát használ, valamint diatermiás kezelésnek veti alá magát. Elmondása szerint igyekszik mindent úgy csinálni, mintha futamhétvége lenne. „Nekem most ez az első szabadedzésem” – jelentette ki.

Persze közvetlenül a sérülése után egészen más volt a helyzet, és olykor negatív gondolatok gyötörték. „Azt hittem, soha többé nem leszek ugyanaz – idézte fel. – Az elme egy igazi sz*r, mindig próbálja megjósolni a jövőt. Most már tudok mozogni, nevetni, edzeni, rendesen enni. Azok a hetek, amikor nem tudtam elhagyni a házat, pokoliak voltak.”

Martín azt is elmondta, hogy az előző napon motorra ült, ám „nem éreztem magam a legjobban”. Éppen ezért muszáj terhelnie a sérült kezét, hogy lényegében szimulálja azokat az erőhatásokat, amelyek fékezés közben érik. „Órákat kell kell beletenni, másképp nem megy” – szögezte le. A tréningezés mellett pedig az olyan eszközök használata is fontos, mint a hiperbárkamra. „Feltölti oxigénnel az embert, és maximálisan regenerálja – magyarázta. – Jelentős mértékű gyulladáscsökkentő hatással bír. Három nappal ezelőtt letettem a mankókat, és most már látjátok, hogy tudok járni.”

Ezután jöhetett a diatermiás kezelés. „Napok óta edzek, olyan életmódot folytatok, mint egy szerzetes, pihenek és regenerálódom” – magyarázta. A videó során fizioterapeutája, Jorge Echevarria is megszólalt. „Az egyetlen, ami itt számít, hogy következetes legyen és napról napra fejlődjön – fogalmazott. – Ezek az apró lépések fogják visszavezetni a motorra, hogy ismét gázt adjon, amiben a legjobb.”

Martínnak nem ez az első hosszabb kihagyása pályafutása során, hiszen 2021-ben ugyancsak súlyos sérülést szenvedett, de ez bizonyos szempontból még annál is rosszabb. „Soha nem gondoltam volna, hogy egy sérülés ilyen sokáig eltarthat – mondta. – A portimãói kemény volt, de egy hónapon belül visszaültem a motorra. Most már hat hete lábadozom. A MotoGP-be való visszatérés még messze van, de keményen dolgozunk.”

Cikkünk írásának pillanatában a videó nézettsége már közel 24 ezer megtekintésnél jár, a feliratkozók száma pedig átlépte a 8 ezret. Hogy Martín milyen formában folytatja ezt a sorozatot, azt egyelőre talán ő maga sem tudja, mindenesetre a szándék a jelek szerint megvan, ugyanis a videó során feltette a kérdést a közönségnek, hogy milyen jellegű, illetve hosszúságú tartalomra van igény.

Martín bevallotta, nem mosott hajat Rossi érintése után, és megkönnyezte a Ducati döntését

Quartararo nem feltétlenül lesz örökké hűséges a Yamahához: „Oda megyek, ahol a legjobban járok”

0

Fabio Quartararo felidézte, hosszú megbeszélések zajlottak, mielőtt meghosszabbította szerződését a Yamahával, mivel rengeteg igényt fogalmazott meg. A francia versenyző elmondta, mire szokott gondolni, amikor a motor nem megfelelően muzsikál alatta, és arra utalt, hogy szerződése lejártával rövid távon fog gondolkodni.

A MotoGP mostani idényének első két fordulója után nehéz megítélni a Yamaha helyzetét. Tény, hogy az ivatai márka a konstruktőri tabella utolsó helyén áll, ám a szituáció korántsem tűnik kilátástalannak. A Thai Nagydíj hétvégéjén Jack Miller a sprinten eldobta a motort, míg másnap a meglazult burkolat miatt esett vissza, míg Argentínában Fabio Quartararónak volt balszerencséje, hiszen Marco Bezzecchi őt találta el, miután elmérte az első kanyar féktávját.

Elmarasztalták a Quartararónak nekihajtó Bezzecchit, aki elismerte hibáját

A francia pilóta most már évek óta nem tud a legjobbak között küzdeni, igaz, előtte egy másik lépcsőfokot szeretne megugrani. „Mielőtt az élmezőnybe történő visszatérésen gondolkoznék, jó lenne, ha nem kellene minden hétvégén azzal foglalkoznunk, hogy bejutunk-e a Q2-be vagy sem – nyilatkozta a GP Racingnek. – Képesnek kell lennünk bekerülni a legjobb tízbe pénteken.”

Quartararo: Egyetlen más motorral sem tudjuk felvenni a harcot, utolsók vagyunk a gyártók között

A 25 éves motoros utoljára a 2022-es szezon közepén mondhatta el, hogy igazán versenyképes motoron ül. A Yamaha utána meredek lejtmenetbe került, és a tavalyi év elején az is felmerült, hogy távozik a japán gyártótól. Végül viszonylag hamar, áprilisban meghosszabbították a szerződést, igaz, Quartararo jó néhány feltételt szabott.

Mielőtt megújítottam a szerződésemet a Yamahával, hosszú megbeszélések zajlottak, mert nagyon sok mindent kértem: új embereket, további mérnököket, egy szatellitcsapatot, egy másik projektet – idézte fel. – Idén először végre minden összejött. A Yamaha valóban nagy erőfeszítéseket tett a felzárkózás érdekében, aminek örülök, bár nyilvánvalóan türelmesnek kell lennünk, hogy learassuk a gyümölcsét.”

A 2021-es királykategóriás világbajnokot sokan a mezőny egyik legjobb pilótájának tartják, ám az M1-esen most már évek óta nem nagyon tudja megmutatni, mire képes. Előfordult, hogy ezt meglehetősen nehezen tudta kezelni, ám mostanában arra gondol, hogy a helyzet lehetne sokkal rosszabb is, és összességében hálás lehet a Yamahának.

Amikor az ember tudja, hogy képes a győzelemért vagy legalább a dobogóért küzdeni, és a gép korlátozza, azt nem könnyű beismerni – fogalmazott. – Ilyenkor mindenkit hibáztat. Szóval, amikor ez történik velem, visszagondolok 2019-re, és arra, hogy ha a Yamaha nem adja meg nekem a lehetőséget, hogy bemutatkozzak a MotoGP-ben, talán soha nem kaptam volna meg ezt az esélyt. Azt is megtanultam, hogy miként uralkodjak a dühömön és a frusztrációmon.”

Quartararo tehát jelenleg elkötelezett a Yamaha iránt, ahova 2026-ig köti szerződés. Ami viszont a későbbieket illeti, egyértelművé tette, hogy nem feltétlenül marad a hangvillásoknál, és arra tett utalást, hogy akkor már rövid távon fog gondolkodni. „Két idény áll előttem a Yamahával, talán pályafutásom két legfontosabb szezonja, és alig várom, hogy segítsek nekik visszatérni a legmagasabb szintre – jelentette ki. – Ez igazi motivációt jelent. Utána már nem lesz több vesztegetni való időm, és oda megyek, ahol a legjobban járok.”

Kiküszöbölte korábbi problémáját, ám egy másik fontos területen nem fejlődött a Yamaha?

„Minden alkalommal hibázik” az önkritikus Bastianini, aki emberi téren kapott bírálatot a Ducatitól

0

Enea Bastianini tisztában van vele, hogy a tempója egyelőre nem elég jó, de nem fogadja el, hogy le van maradva. Az olasz pilótát a gyári Ducati egyik csapattagja egy emberi gesztus terén hasonlította össze Marc Márquezzel, amiből nem az istálló korábbi versenyzőjét „hozta ki” győztesként.

Ha van csapat a MotoGP-ben, ahol egyelőre egyik versenyző sem találja az összhangot a motorral, az a Tech3. Bár már Maverick Viñales és Enea Bastianini is megszerezte első pontjait, az első két futamhétvégén egyikük sem nyújtott maradandót. A 27 éves pilóta ráadásul talán még csapattársánál is elveszettebbnek tűnik a KTM-en.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Mindez annak ellenére jelenthető ki, hogy a Thai Nagydíj főfutamán a gumikezelésben lévő erősségét kihasználva kilencedik lett. Az időmérőn viszont már akkor is csak Somkiat Chantrát és a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta felülmúlni, Argentínában pedig még rosszabb volt a helyzet, hiszen az állandó versenyzők közül ő lett az utolsó. Igaz, a sprinten egészen a tizennegyedik helyig kapaszkodott fel.

Száz százalékot beleadtam, hogy megpróbáljak visszaszerezni néhány pozíciót, mert nem fogadom el a lemaradást – nyilatkozta. – De hogy őszinte legyek, lassú vagyok. Az a fő probléma, hogy nem tudom minden körben ugyanazokat a mozdulatokat megismételni a motoron, minden alkalommal hibázom, és ez gondot okoz.”

Bastianini tehát tisztában van vele, hogy valamin neki is változtatnia kell, de természetesen azon is folyamatosan dolgoznak a mérnökökkel, hogy a motor jobban a kezére álljon. A hétszeres királykategóriás futamgyőztes úgy véli, egy erőssége még most is van, azonban ezt jelentősen ellensúlyozza a más pontokon meglévő gyengesége.

Ha megnézed a futamot… hát, [engem] nem látsz, mert le vagyok maradva – folytatta. – Az alapján, amit látok, keményen tudok fékezni, amikor a motor egyenesen megy, és ez lehetővé teszi, hogy több versenyzőt is megelőzzek, ami pozitívum. Ez ennek a motornak a legnagyobb erőssége. Ami viszont a többit illeti, a motor nem nagyon fordul a kanyar közepén, ezért el kell venni a gázt, és emiatt rengeteg időt veszítünk. Sok változtatással kísérleteztünk az üléspozíció és a beállítások terén, de semmi nem változott.”

Nem ért egyet a döntésükkel, mégis dicsérte a sportfelügyelőket a megbüntetett versenyző

Bastianini ismét kiemelte, hogy nem fogadja el a lemaradást. A főfutamra aztán módosítottak a beállításokon, de hogy ez mennyire vált be, az nem nagyon derülhetett ki, mivel a verseny elején ütközött Raúl Fernándezzel, majd elesett. Ezzel együtt elégedetten szállt le a motorról, mert jól rajtolt, és a baleset előtt a tizenharmadik pozícióért harcolt, majd pedig Chantrát vissza tudta előzni. Ennek köszönhetően tizennyolcadikként intették le, amiből Ai Ogura kizárása miatt végül tizenhetedik hely lett.

A Ducatinál odaszúrtak Bastianininek

Bastianini tavaly még sokkal előkelőbb pozíciókért küzdhetett, hiszen a gyári Ducati istállóját erősítette. Az idei szezonra viszont Marc Márquez váltotta, aki eredményekben egyelőre nemhogy őt, de Francesco Bagnaiát is felülmúlja. Sőt, a bolognaiak egyik szakembere úgy gondolja, hogy emberileg is magas polcon van, és ennek kapcsán odaszúrt az elődnek.

Versenyzőként már ismertük Márquezt, ő egy jelenség – nyilatkozta a Motorsport.com-nak egy meg nem nevezett csapattag. – Most viszont megismertük Marcot, az embert is, és ebben a tekintetben még rendkívülibb. Csupán néhány futam során többször köszönte meg a munkánkat, mint az előző versenyző két év alatt.”

Finomodott Marc Márquez vezetési stílusa, megindokolta, miért döntött így