back to top
2025. május 24. 19:52
Kezdőlap Blog Oldal 743

Olasz sajtó: Döntött a Repsol, megvan Márquez új csapattársa

0

Nem Pol Espargaróval tervez a Repsol a MotoGP 2023-as szezonjától, a La Gazzetta dello Sport azt is tudni véli, ki lesz az utódja.

2020-ban még Álex Márquezzel kezdte meg a szezont a Repsol Honda, azonban furcsa módon év végén elbocsátották őt. Márquezt lefokozták testvére mellől az LCR Hondához, holott kétszer még dobogóra is állhatott. 2021-ben már Pol Espargaró kezdett a másik Márquez, Marc mellett a Repsol garázsában, azonban az eredmények nem igazán jöttek. Espargaró mindössze egyszer tudott dobogóra állni, miközben csapattársa kétszer futamot is nyert. Márquez végül úgy szerzett kis híján másfélszer annyi pontot, hogy egyébként néggyel kevesebb futamot teljesített csak a tavalyi szezonja során.

Nos, Pol Espargaró úgy néz ki, idén sem tud felnőni csapattársa mellé, illetve még csak a közelébe sem, így pedig a La Gazzetta dello Sport információi szerint a Repsol döntésre szánta el magát. Ez alapján nem használják ki opciós jogukat a korábbi Moto2-es világbajnok szerződésének meghosszabbítására.

Az olasz napilap szerint az istálló már a helyettesről is döntött. Ő pedig nem más, mint a 2020-as világbajnok, Joan Mir lesz majd a jövő évtől kezdődően. Mir a 2020-as vb-cím után tavaly valamivel gyengébben teljesített, és „csak” harmadik lett, és egy hasonló év idén is kinézhet neki. Érdekesség, hogy az idén eddig teljesített hat futam alapján nem ő, hanem Álex Rins a jobbik suzukis. Mégis ő az, aki a japánok kivonulása kapcsán jelenleg csapat nélkül áll 2023-ra.

Sofuoğlu csalódott Razgatlıoğlu szezonkezdésével

0

A török motorsport legendája, Kenan Sofuoğlu jelenleg a Superbike-vb címvédő menedzsereként tevékenykedik, és szerinte Estorilban térhet vissza az „igazi Toprak”.

Két hétvégén van túl a Superbike-világbajnokság, amely során a címvédő, Toprak Razgatlıoğlu három harmadik hellyel, majd újabb két dobogóval kezdett Aragóniában, illetve Assenben. Ezt követően, a harmadik asseni futamon viszont nem tudott célba érni, miután összeütközött Jonathan Rea-jel. Ennek a legnagyobb haszonélvezője Álvaro Bautista lett, aki Jonathan Rea előtt is 19 ponttal vezet. Razgatlıoğlu lemaradása tekintélyes, 45 pont.

Látva az első két hétvége eredményeit, nem mondható, hogy úgy kezdtünk volna Toprakkal, ahogy azt vártuk volna, vagy reméltük…” – fogalmaz Razgatlıoğlu menedzsere, a korábbi ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoğlu. „Kicsit csalódottak vagyunk. De összeültünk Toprakkal, megnéztük, mi az, amit megcsináltunk, és mi az, amit még meg kell. Ez alapján láttuk, mi lehetett a hiba, és Toprak is igyekszik ezeken változtatni.

Sofuoğlu szerint nincs veszve még semmi. „Biztos vagyok benne, hogy ezekkel az egyébként apróságokkal, amiken most változtat, egy más Toprakot látunk majd Estorilban. Ott leszek, hogy segítsek neki, mert nyernünk kell. Hat futam telt el, és egyelőre egyet sem nyertünk meg, ő viszont a vb-címvédő. Ezt építjük most fel.

Estoril alapvetően kegyes volt Sofuoğlu patronáltja és a Yamaha felé is. 2020-ban, amikor a bajnokság 27 év után visszatért ide, Razgatlıoğlu két futamot is meg tudott nyerni. A Superpole-versenyen ráadásul hármas Yamaha-siker született, Razgatlıoğlu mögött Garrett Gerloffal és Michael van der Markkal. Razgatlıoğlu a tavalyi szezon során egyik futamot sem tudta megnyerni, legjobb eredménye két második hely volt.

Dovizioso legutóbb már semmit nem is várt a futamától

0

Teljesen rezignáltan beszél arról Andrea Dovizioso, hogy a Spanyol Nagydíj futamán már semmit nem várhatott. Nagyon rossz a helyzetük.

Andrea Dovizioso úgy érkezett Európába, hogy valami hasonlót mutathat magából, mint amit az elmúlt években láthattunk tőle. Ehhez képest csak tizenhetedik lett, ezzel már harmadszor maradt pont nélkül. Nyolc pontjával Dovi mindössze 20. a vb-tabellán. Csapattársa, Darry Binder még nála is gyengébben kezdte az évet, neki egyelőre csak hat pontja van.

Dovizioso így érthető módon rendkívül csalódott azzal, ahogy a szezon első hat futama alakult. Ez azonnal kihallatszik a totálisan lemondó hangvételű nyilatkozatából.

Őszintén szólva már nem is vártam jó versenyt” – fogalmaz Dovizioso. „Nem volt normális első tapadásom, de ebből láttam, hogy másoknak is vannak problémai. Nagyon furcsa volt, hogy senki nem fékez egyenesen, így pedig nagyon nehéz volt az egész kanyarvétel. Előfordult már ilyen Jerezben, néha vannak ilyen versenyek. De ha megnézzük az élboly köreit, azokkal nem volt baj. Márpedig azt tapadás nélkül nem lehet hozni.

Dovizioso diagnózisa súlyos. „Nagyon rossz a helyzet. Abban reménykedtem, hogy nyomni tudom majd, de erre már az első körtől elszállt minden lehetőségem. Szóval csak megpróbáltam túlélni, és valahogy befejezni a versenyt.

Andrea Dovizioso legjobb eredménye 2022-ben mindössze egy tizenegyedik hely, amelyet a Portugál Nagydíjon ért el. Csapatával, az RNF-fel kapcsolatos hír, hogy sajtóhírek szerint a maláj istálló 2023-ra Apriliákra válthat.

Kisfiúból férfi: 20 éve mutatkozott be Jorge Lorenzo

0

A napokban hivatalosan is MotoGP-legenda lett Jorge Lorenzo. Ma pedig elértünk karrierje kezdetének huszadik évfordulójához.

Lassan már muzeális értékű az a fotó, amit a MotoGP közösségimédia-felületein láthatunk Jorge Lorenzo fiatalkorából. A kép ugyanis 2002-ben, vagyis immáron 20 évvel ezelőtt készült. Lorenzo ekkor a bemutatkozására készült a régi 125-ös géposztályban, a 2002-es Spanyol Nagydíjat pedig napra pontosan két évtizeddel ezelőtt rendezték.

Azóta sem Jorge Lorenzo, sem bemutatkozó istállója, a Derbi nevét sem találjuk meg a három kategória mezőnyében, de egyébként is érdekes visszatekinteni arra a napra, mi történt akkor.

A versenyt Jorge Lorenzo a 33. rajtkockából indulva a huszonkettedik helyen fejezte be, így tehát első versenyén még messze volt a pontszerzéstől. A mezőnyben két magyar, Talmácsi Gábor és ifj. Tóth Imre is ott volt. Talma kettővel Lorenzo előtt ért célba, Tóth pedig az utolsó, 27. célbaérkező motoros volt aznap.

A pontszerzők között korszakos neveket láthatunk: a futamot az azóta régesrég csapatfőnökként tevékenykedő Lucio Cecchinello nyerte, akinek ez volt a legtermékenyebb szezonja öt dobogójával, 180 szerzett pontjával és évvégi negyedik helyével. A dobogóra Cecchinello mellé még Arnaud Vincent és Steve Jenkner állhatott fel. A top 5-ben rajtuk kívül még Dani Pedrosa és Mika Kallio nevét találjuk, majd Ui Júicsi, Simone Sanna, Azuma Maszao, Joan Olivé és Gino Borsoi nevét találjuk. Pontot még Max Sabbatani, Héctor Barberá, Jakub Smrz, Mirko Giansanti és Andrea Ballerini szereztek.

Jorge Lorenzo három futammal később, Katalóniában szerezte meg első pontjait, legjobb eredménye 2002-ben egy hetedik hely volt Brazíliában. A szezont 21 szerzett ponttal a 21. helyen zárta.

Indul a JuniorGP – Görbe Somával!

A hétvégén a portugáliai Estorilban veszi kezdetét a Red Bull Rookies Cup melletti másik nívós utánpótlás-sorozat, a JuniorGP 2022-es szezonja! A sorozatot eddig Moto3 Junior Világbajnokság néven ismertük, az idei évtől azonban a JuniorGP nevet fogja viselni.

A motorsport rajongók számára eddig is ajánlott volt figyelemmel követni ezt a sorozatot, hiszen az itt jól teljesítő fiatalok voltak a Moto3 világbajnokság első számú utánpótlásai – a Red Bull Rookies Cup mellett. Korábban olyan nevek nyerték meg ezt a bajnokságot, mint Izan Guevara, Dennis Foggia, Álex Marquez, vagy Fabio Quartararo. A sorozat maga 25 éves múltra tekint vissza, a kezdetekkor még CEV Spanyol 125 köbcentis bajnokság néven ismerték.

Most azonban, mi magyarok is érintettek leszünk a JuniorGP-n, ugyanis a Red Bull Rookies Cup-ban induló Görbe Soma is el fog itt indulni, méghozzá a spanyol Artbox csapat színeiben, egy Honda nyergében, a HUMDA támogatása révén.

Görbe Soma
Fotó: HUMDA

Mivel a JuniorGP és a Rookies Cup egyaránt a Dorna szárnyai alá tartozik (a Road to MotoGP program keretében), valamint a mezőny nagy része mindkét sorozatban indul, ezért a naptárakat szándékosan úgy alakították ki, hogy ne legyen ütközés.

A FIM JuniorGP 2022-es versenynaptára:

1. Május 08. Estoril Portugália
2. Május 22. Valencia Spanyolország
3. Június 12. Barcelona Spanyolország
4. Július 03. Jerez Spanyolország
5. Július 17. Portimao Portugália
6. Szeptember 03. Misano Olaszország
7. Október 09. Aragon Spanyolország
8. Október 30. Valencia Spanyolország

 

 

 

 

 

 

Most tekintsük át a 2022-es nevezési listát. Mint írtuk, Soma sokukat ismeri a Rookies Cupból, de vannak nevek, akik már indultak Moto3 VB-futamon is: ilyen pl. a tavalyi Rookies Cup-győztes David Alonso, vagy a John McPhee-t helyettesítő David Salvador, és a szabadkártyával induló maláj Syarifuddin Azman.

A FIM JuniorGP 2022-es nevezési listája:

3 PASQUALE ALFANO ITA SKX CARDOSO RACING KTM
7 FILIPPO FARIOLI ITA ASPAR JUNIOR TEAM GAS GAS
10 NICOLA CARRARO ITA CROSS & ROAD KTM
11 ADRIÁN CRUCES SPA CUNA DE CAMPEONES KTM
12 JACOB ROULSTONE AUS ASPAR JUNIOR TEAM GAS GAS
17 DANIEL MUÑOZ SPA SKX CARDOSO RACING KTM
18 ÁNGEL PIQUERAS SPA TEAM ESTRELLA GALICIA HONDA
19 ALESSANDRO MOROSI ITA AC RACING TEAM HUSQVARNA
22 DAVID ALMANSA SPA FINETWORK MIR RACING KTM
29 HARRISON VOIGHT AUS SIC58 SQUADRA CORSE HONDA
31 EDDIE O’SHEA GBR BRITISH TALENT TEAM HONDA
32 DANIAL SHAHRIL MAL ASIA TALENT TEAM HONDA
33 TATCHAKORN BUASRI THA HONDA RACING THAILAND HONDA
34 ARBI ADITAMA INA ASTRA HONDA RACING HONDA
38 DAVID SALVADOR SPA LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA
42 GÖRBE SOMA HUN ARTBOX HONDA
43 ANTOINE BONNARD FRA IGAXTEAM KTM
55 NOAH DETTWILER SWI CUNA DE CAMPEONES KTM
58 LUCA LUNETTA ITA AC RACING TEAM HUSQVARNA
63 SYARIFUDDIN AZMAN MAL SIC RACING HONDA
66 PHILLIP TONN GER LIQUI MOLY INTACT JUNIOR KTM
69 MARCOS RUDA SPA FINETWORK MIR RACING KTM
71 TORIN COLLINS CAN AGR TEAM KTM
72 KANTA HAMADA JPN FAU55 TEY RACING KTM
74 ALEX GOURDON FRA LEOPARD IMPALA JUNIOR HONDA
77 MATTIA VOLPI ITA AGR TEAM KTM
78 JAKOB ROSENTHALER AUT LIQUI MOLY INTACT JUNIOR KTM
80 DAVID ALONSO COL ASPAR JUNIOR TEAM GAS GAS
83 ÁLVARO RUIZ SPA MT HELMETS – MSI KTM
84 THÉO GOURDON FRA LEOPARD IMPALA JUNIOR HONDA
85 XABI ZURUTUZA SPA ANGELUSS MTA TEAM KTM
89 MARCOS URIARTE SPA LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA
91 KOTARO UCHIUMI JPN ANGELUSS MTA TEAM KTM
94 FACUNDO LLAMBIAS URU TEAM ESTRELLA GALICIA HONDA
95 COLLIN VEIJER NED AGR TEAM KTM
97 MARCO MORELLI ARG SKX CARDOSO RACING KTM
99 JOSÉ RUEDA SPA TEAM ESTRELLA GALICIA HONDA

 

Az egyes helyszíneken változó, hogy egy, avagy két futamot rendeznek a JuniorGP számára: Estorilban egyet, ez vasárnap 14 órakor kezdődik majd, és a sorozat YouTube csatornáján lehet majd élőben nézni, ezen a linken.

Szakíthat a Yamahával az RNF 2023-ban

0

Márkát válthat a jelenleg Yamahákkal versenyző RNF istálló. Ha ez megvalósul, azzal ők lesznek az első Aprilia-szatelitcsapat, a japánok viszont egyedül maradnának.

Az RNF Yamaha, illetve jogelődje, a Petronas SRT 2019 óta szerepel a MotoGP királykategóriájában, a kezdetektől fogva a Yamaha által biztosított motorokkal. A megállapodás a japánokkal három évre szólt. Első évükben Fabio Quartararo hétszer is dobogóra állhatott az istálló versenyzőjeként, végül ötödikként zárta az évet.

2020-ban aztán már a csapat másik versenyzője, Franco Morbidelli zárta másodikként a szezont, alig lemaradva Joan Mir mögött. 2021 nem sikerült már ennyire erősen. Valentino Rossi utolsó évében végig rettenetesen küszködött, a másik motoron pedig az egymást váltó csapattársak is mindössze egy dobogót tudtak hozni a szezont még itt megkezdő Morbidelli révén.

A csapatból 2022-re RNF MotoGP Team lett a Petronas kivonulása után, de egyelőre még a tavalyinál is nehezebb szezonjuk van. Andrea Dovizioso eddig mindössze nyolc pontot tudott szerezni, de újonc csapattársa, Darryn Binder is csak hattal rendelkezik hat futam alatt. A csapatbajnokságban csak a Tech3 gyengébb náluk, és mivel egyelőre úgy néz ki, kizárólag Fabio Quartararo tudja kezelni a Yamahát a gyári istállónál, felmerült a márkaváltás lehetősége.

A spanyol Marca információi szerint ez végül az Aprilia lehet. A lap szerint az RNF nem számolhatott a Suzukival, amely eleve nem tervezett szatelitistállóval, a legutóbbi hírek szerint pedig egyáltalán a folytatással sem. Így jött képbe információik szerint az Aprilia, amely eddig nem rendelkezett szatelitcsapattal.

Ezzel az Aprilia adatmennyisége kétcsapatnyira bővülhetne, a Yamaha viszont egyedül maradna a gyári istállójával. Annak, hogy a Yamaha jövőre is (minimum) két csapatnak biztosítson motort, a forgatókönyv megvalósulása esetén nagyon kicsi az esélye. Az LCR 2024-ig szerződött a Hondával, hasonlóan a Pramac és a Ducati paktumához. A Tech3 minimum 2026-ig KTM-ekkel versenyez, és a Gresininek is szerződése van a Ducatival.

A Speed Up csapat kirúgta Romano Fenatit

0

A Moto2-ben versenyző, és egyedüliként Boscoscuro vázat használó olasz Speed Up csapat egy egyetlen mondatból álló közleményt tett ki május negyedikén a hivatalos weboldalára:

„A Speed Up csapat bejelenti, hogy felbontja a Romano Fenatival kötött szerződést.”

Az olasz Romano Fenati korábban a botrányos, agresszív viselkedésével hívta fel magára a figyelmet, és vívta ki több csapat, valamint a motorsportrajongók ellenszenvét. Hiába volt gyors, és hiába szállított több futamgyőzelmet is, előbb VR46, majd a Rivacold Snipers csapat is kitette a szűrét. A legemlékezetesebb megmozdulása a 2018-as San Marino-i Moto2-es Nagydíjon történt, amikor úgy próbált revansot venni az őt pár kanyarral korábban kishíján kilökő Stefano Manzin, hogy melléérve meghúzta a fékkarját:

Az esetért az FIM felfüggesztette a licenszét az adott év végéig. Bár sokan életre szóló eltiltást kértek a fejére, végül ez nem történt meg: a Rivacold Snipers csapat visszafogadta a Moto3-as alakulatába a következő évre, ahol egy futamot meg is nyert. Ezután két évet töltött Max Biaggi husqvarnás gárdájában, két futamgyőzelmet is szállítva.

A Husqvarnával két győzelmet is szerzett a Moto3-ban. Fotó: PSP / Lukasz Swiderek

Az idei szezonra ismét fellépett a Moto2-es géposztályba, a Speed Up csapathoz. Ám az együttműködés mindössze a jerezi Spanyol Nagydíjig tartott. A közlemény nem írja, azonban a MotoGP paddockba bejáratos újságírók úgy tudják, hogy ezúttal nem a viselkedése, hanem az eredmények miatt menesztik – pontosabban azok hiánya miatt. Idén ugyanis a hat futam során mindössze hét pontot szerzett, és teljesítménye messze elmarad a fiatal spanyol csapattársától, Fermín Aldeguertől.

Alonso Lopez (21) úgy tűnik, újra összeáll tavalyi csapattársával, Fermín Aldeguerrel (54) Fotó: Dorna Sports

Fenati utóda még nincs bejelentve – legnagyobb valószínűséggel azonban a spanyol Alonsó Lopez lesz az, aki tavaly Aldeguer csapattársaként második lett a CEV Moto2 Európa-bajnokságon. A dolog pikantériája, hogy Lopez 2020-ban épp Fenati csapattársa volt a Sterilgarda Max Husqvarna istállónál.

Romano Fenati, bár nem lett világbajnok, egy rekordot magáénak tudhat: ő rendelkezik a legtöbb Moto3-as futamgyőzelemmel, szám szerint 13-al. A géposztály 2012-es indulása óta egyetlen más motoros sem szerzett ennyi futamgyőzelmet a kategóriában.

Brivio távozása lett volna a Suzuki-kivonulás előszele?

0

Néha egy-egy történés más megvilágításba kerül, amikor látjuk a nagyobb képet néhány hónappal vagy évvel később. A Suzuki esetében Davide Brivio távozása lehetett ez.

Az elmúlt napok legnagyobb híre, hogy a Suzuki távozni készül év végén a MotoGP-ből. Azonban ennek voltak előjelei is, illetve olyanok, amikre most, az események fényében nyugodtan tekinthetünk előjelként is. A Suzuki csapatfőnöke, Davide Brivio drámai módon távozott a csapattól a 2020-as, rendkívül sikeres, bajnoki címet hozó szezon végén, hogy az Alpine Forma-1-es csapatához csatlakozzon. Ez akkor úgy tűnt, hogy csak egy fantasztikus kapcsolat szerencsétlen végét jelenti. De a héten megjelent bombahír fényében, miszerint a 2014-ben a semmiből felépített teljes csapatstruktúra 2022 végén összeomlik, vajon van-e összefüggés a két döntés között?

Semmiből felépített csapat

Brivio távozása akkoriban sokkoló volt. 2014-ben csatlakozott a Suzukihoz, amikor először jelentették be a visszatérését a királykategóriába. Ez mindössze három évvel azután történtr, hogy korábban, 2011-ben kiszálltak a bajnokságból. Az volt a feladata, hogy az alapoktól kezdve felépítsen egy csapatot, miután az előző csapat (amelyet az angol Paul Denning vezetett) nagyrészt szétesett.

A cégnél is remek munkát végzett, és egy olyan csapatot épített fel, amelyet nagyrészt a bajnokság egyik legkisebb, de legjobban vezetett és leghatékonyabb csapataként tartanak számon. Ez az alapoktól kezdve profikkal volt tele, és a mai napig megőrizte az olasz szenvedély és a japán precizitás dédelgetett keverékét.

Mindezek mellett természetesen Brivio Suzukija is rendkívül sikeres volt. Nem egy, hanem három fiatal tehetséget támogatott azzal, hogy Maverick Viñalest, Álex Rinst és Joan Mirt a Moto2-ben töltött újonc szezonokból közvetlenül a Suzuki a MotoGP gyári versenyzőjévé léptette elő. Ez a kockázat háromszorosan kifizetődött: a trióból mindhárman futamgyőztesek lettek a gyári csapatnál. Mir pedig 2020-ban világbajnoki címet szerzett.

Az első intő jel

Brivio távozása váratlanul hatott a Suzuki háza táján 2020-ban, vagyis a címvédő szezon végén. A szakembert elcsábította a lehetőség, hogy az Alpine-nál az F1-ben dolgozhasson. Ez egyébként végül nem egészen úgy alakult, ahogy várták, Brivio 2021 után ugyanis félreállt. De a Suzuki öröksége megmaradt, hiszen mindkét versenyzője 2022-ben ismét a bajnoki címért küzd, és jelenleg vezetik a csapatbajnokságot is. A veterán olasz távozását követően azonban rögtön voltak olyan jelek, hogy a csapaton belül már nem mennek olyan simán a dolgok nélküle.

Brivio távozása már önmagában problémás volt, ugyanis ez a folyamat jóval több mint egy évig tartott. A vezetőség végül Livio Suppo személyében látta Brivio utódját. Az ő kinevezéséig viszont nem volt vezéregyéniség az istállónál. Kezdetben bizottságok álltak az élére, mivel a vezető személyiségek mind nagyobb hatalmat kaptak a saját felelősségi területükön. A bizottság által gyakorolt vezetés pedig nem működött a gyakorlatban.

A projekt vezetője, Shinichi Sahara (aki nem hivatalosan a bizottság „főnöke” volt) elszigetelődött japán mérnökeitől, mivel az utazási korlátozások miatt egyre több időt volt kénytelen Európában tölteni. Ennek eredményeképpen a fejlesztés némileg megrekedt, így pedig Mir címvédése is. Nem volt ugyanis összeültető rendszer a motoron, ez pedig akkor még szabad volt.

Ha Brivio a csapatnál maradt volna, elképzelhető, hogy a Suzuki eredménye is erősebbek maradtak volna. Nem mintha a 2021-es év önmagában rossz lett volna, hiszen Mir végül a harmadik helyen zárta a szezont. De a csapat egy teljes évet győzelem nélkül töltött, Rinsnek pedig különösen borzalmas szezonja volt. Ezt pedig Brivio szárnyai alatt kétségkívül el lehetett volna kerülni.

A szatelitcsapat hiánya

Davide Brivio nélkül szintén megfeneklett az a projekt, hogy a Suzuki gründoljon magának egy szatelitcsapatot. Ez a pletykák szerint 2022-re meg is valósulhatott volna, méghozzá nem más, mint Valentino Rossi istállójánál, a VR46-nál. Brivio nélkül, még abban a feltételrendszerben, hogy a Suzuki marad, minimum 2024-ig elszállt egy szatelitcsapat esélye, erről Suppo még Portugáliában beszélt.

Valószínűleg sem a 2021-es eredmények hiánya, sem a szatellitcsapat hiánya nem váltotta volna ki önmagában a héten a sokkoló híreket. Azt viszont nem nehéz elképzelni, hogy ha Brivio maradt volna, akkor talán kicsit másképp alakultak volna a dolgok a Suzuki vezetőségében.

Aleix Espargaró: Nagyon is reális a vb-esélyünk

0

Aleix Espargaró Jerezben is dobogóra állhatott, így a vb-összetettben is előkelő helyen áll. És szerinte még több vár még rájuk.

Aleix Espargaró harmadikként ért célba a Spanyol Nagydíjon, ezzel pedig mindössze hét pont a lemaradása a vb-tabellán Fabio Quartararo mögött. Az Aprilia most már nyugodtan veteránnak tekinthető motorosa a verseny végén előzte meg a dobogóért harcoló Miller-Márquez párost. Espargaró soha karrierje során nem állt még két egymást követő futamon dobogó. Portugália és Jerez mellett pedig ott van már korábbról az argentin futamgyőzelem is.

Nem fogok felébredni, egészen Valenciáig. Katarban kezdtem álmodni, és bár továbbra sem szabad elragadtatni magunkat, (az esély) nagyon is reális)” – lelkendezik Espargaró a Motorsport.com kérdésére. „Nagyszerű munkát végzünk, és bár nincs meg az a sebességünk, mint mondjuk Fabiónak, az érzés jó. Valami még hiányzik, bár nem sok, de valami még hiányzik. Ha viszont nem ragadok be Jack és Marc mögé, ott lehettem volna az elejében. Így pedig a kulcs a stabilitás lesz. Nem szabad hibázni, ott kell mindig lenni. De túl vagyunk gyakorlatilag a bajnokság egyharmadán, és csak hét pont a hátrányunk.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, azzal, hogy Espargaró megint dobogóra állhatott, az Aprilia elvesztette a koncessziós kiváltságait.

Azt gondolom, ha hat verseny után csak hét pont a lemaradásunk, az azt jelenti, hogy a motor jól működik. Ez egy fair dolog, innentől egyenlő esélyekkel harcolhatunk a többi gyártóval. Talán Noalében a mérnökök kicsit stresszesebbek lesznek majd, de nem hiszem, hogy ez sok mindent megváltoztat majd. Az én életem viszont egyszerűbb lesz. Lett volna egy tesztem Le Mans-ban és Mugellóban, így viszont több időm lesz hazamenni. Ezt a szintet volt igazán nehéz elérni. Az erőforrásnak innentől egy kicsit tovább kell majd kitartania, de szerintem menni fog ez is.

Oliveira: Problémák vannak a gumival

0

A jerezi tesztnap nem éppen az elképzelései szerint alakult Oliveirának: a csapattársánál is több, mint egy másodpercet kapott.

A 27 éves versenyző 65 kört tett meg az előző futamnak otthont adó jerezi pályán, de mindössze a 21. időeredményt tudhatja magáénak. A teszt legeredményesebb pilótájánál, Johann Zarcónál 1,183 másodperccel volt lassabb.

„Nehéz nap volt” – kezdi Oliveira.

„Mindig akkor akadt gondunk, amikor friss gumival indultam ki a pályára. Így semmit nem tudtunk megvalósítani abból, amit elterveztünk, sem a teljesítményt illetően, sem pedig a sebesség kapcsán. Ezen kívül kipróbáltunk egy könnyebb bőrruhát és egy új kipufogót is. Elég erősen rázkódik a motor, amit már vasárnap a versenyen is észleltünk, de a teszt teljesen más. Végre ténylegesen megbizonyosodhattunk arról, hogy valami nem stimmel. Egy vagy két dolgot találtunk, amin mindenképpen javítani kell a francia futamig.”