back to top
2025. május 24. 14:34
Kezdőlap Blog Oldal 744

A Honda versenyzői nagyon várják Le Mans-t

0

Marc Márquez és Pol Espargaró keményen vetette bele magát a munkába a Honda garázsában a hétfői hivatalos teszten Jerezben, rengeteg kört tettek meg és kipróbáltak jó néhány változtatást. Hogy mennyire voltak elégedettek? Ezt is elmondták.

Márquez összesen 60 kört tett meg a jerezi aszfaltcsíkon és főként aerodinamikai fejlesztésekre koncentrált. Három motorral dolgozott a gyakorlás során, hogy megtalálhassák a Honda gyenge pontját és javítani tudjanak rajta. Márquez a tesztet végül a 15. helyen zárta, de a céljuk most nem az volt, hogy elől végezzenek.

„Ez egy jó és fontos nap volt, és ki tudtunk próbálni néhány dolgot. Mint mindig, néhány változtatás bevált, mások inkább csalódást okoztak. Kipróbáltunk néhány különböző aerodinamikai csomagot”erősítette meg a nyolcszoros bajnok spanyol.

„Fontos volt megérteni, hogyan működnek ezek a rövidebb és szűkebb pályákon, mert az előszezonban mindig a nagy pályákon voltunk, mint Sepang és Mandalika. Sok információt tudtunk gyűjteni, de tovább kell dolgoznunk” – hangsúlyozta Márquez. „Már nagyon várjuk Le Mans-t.”

Pol Espargaró 5. helyen végzett a tesztelésen és arra használta a napot, hogy minél több kört tegyen meg, mivel a jerezi hétvége nem a tervek szerint alakult számára. A Honda versenyzője 85 kört teljesített, és végül a spanyol elégedett volt a tesztnapjával. „Sok kört kellett megtennünk, hogy mindent megértsünk, és jól ment. Az adatok nagyon fontosak a MotoGP-ben” – mondta el Espargaró. „Nem számít, hogy mit próbálsz ki egy teszten, mindig fejlődsz. Sok mindent kipróbáltunk, egyes dolgok pozitívak, mások negatívak.”

„Természetesen gyorsabb akarsz lenni, de elégedett vagyok azokkal a körökkel, amelyeket a közepes gumikon tudtunk megtenni. Kíváncsian várjuk, hogy Le Mans-ban kifizetődik-e a munkánk.”

Espargaró dobogójával vége az Aprilia koncessziós kiváltságainak

0

A MotoGP mezőnyében 2021 óta a jerezi versenyig egy olyan gyártó szerepelt az Aprilia személyében, akik még élhettek a koncessziós jogok adta kiváltságokkal. A versenyhétvégére úgy érkeztek, hogy amennyiben valamelyik versenyzőjük dobogóra áll, ezeket a privilégiumokat elveszíti a noalei gyár.

Mit is jelent a koncesszió és miért hozták létre?

A koncessziós jogok azokat a gyártókat segítik, akik be szeretnének szállni a királykategória küzdelmeibe. Azért be ezt a szabályt, hogy felzárkóztassák az újonnan érkezőket, mint a KTM, Suzuki és az Aprilia.

Egyébiránt ha bármelyik MotoGP-gyártó egy teljes szezont egyetlen dobogó nélkül teljesít, akkor az adott gyár koncessziós engedményt kap a következő szezontól.

Mikor törlik a koncessziós jogokat?

Amennyiben az új márka összegyűjt hat egységet – futamgyőzelem 3, második hely 2, harmadik hely 1 pontot jelent -, megszűnnek privilégiumaik.

Milyen plusz kiváltságokat jelent a koncesszió?
  • korlátlan tesztnapok
  • bármely pályán való tesztelési jog
  • kilenc motor felhasználásának lehetősége (a többi gyártónak járó hét helyett)
  • motorengedélyezési szabályok alóli mentesség
  • hat szabadkártyás indulási lehetőség (egyéb esetben ez három)
  • év közbeni fejlesztés lehetőség
Miért „veszítette” el ezt most az Aprilia?

A Suzuki és az Aprilia 2015-ben csatlakozott a királykategória mezőnyéhez és kezdték meg a felzárkózást a mezőnyhöz koncessziós privilégiumaik felhasználásával.

A japán gyártó azóta már világbajnoki címmel is büszkélkedhet, 2018 óta működik „normál” gyártóként a MotoGP-ben. Ekkor ugyanis Alex Rins és Andrea Iannone révén elérték azt a limitet, amelynél már megszűnnek a kiváltságok.

A KTM 2016 novemberében debütált a MotoGP kategóriában szabadkártyával, majd a 2017-es szezontól vett részt a királykategória küzdelmeiben teljes szezonban. Az osztrák gyártó a 2020-as spielbergi futam óta nem élhet a koncessziós privilégiumaival, hiszen itt Brad Binder brno-i első KTM-es győzelme után Oliveria is első helyen tudott célba érni.

Az Aprilia 2015-s királykategóriás debütálása óta élvezte a koncessziós jogokat, hiszen nem gyűjtötték még össze a 6 pontot, ami automatikusan elveszi a privilégiumokat a gyártótól. Azonban Aleix Espargaró serényen gyűjtögeti a dobogós helyezéseket az idei esztendőben, így a 2021-es silverstone-i dobogó, majd a termasi győzelemet követő portugáliai és spanyol harmadik helyezés után az olasz gyártó 2023-tól már nem élvezi a koncessziós jogok adta előnyöket.

Az Aprilia felzárkózásával immár egyetlen gyártó sem rendelkezik kiváltságokkal a királykategória mezőnyében.

 

Aleix Espargaró nem tűnik megilletődöttnek a privilégiumok elvesztése miatt, sőt ő kifejezetten várta ezt a pillanatot. A futamot megelőzően elmondta ezzel kapcsolatban véleményét:

„Lehet, hogy néhány mérnök egy kicsit jobban aggódik [az engedmények elvesztése miatt], mint én, de nekem ez sosem tetszett” – mondta Aleix Espargaró.

„Nem vagyok hülye, tudom, hogy ezek az engedmények segítenek nekünk, de egyáltalán nem tetszik. Úgy gondolom, hogy bebizonyítottam, hogy nagyon magas szinten motorozom, és az Aprilia GP is jó szinten van.

„Nem lehetetlen jó eredményeket elérni. Mostantól úgy gondolom, hogy jó alapunk van. Remélem, hogy már Jerezben el tudjuk veszíteni az engedményeket.”

A futamon elért harmadik helyezése után is magabiztosan nyilatkozott.

„Fabio tavaly bajnok volt, ismét vezeti a bajnokságot, és hat futam után mindössze hét pont a lemaradásunk”mondta boldogan a spanyol pilóta. „Még nem vagyunk egy szinten, tovább kell fejlesztenünk a motort, és nekem is jobbnak kell lennem. A végén az állandóság lesz a siker kulcsa, és megpróbálom Fabiót a végsőkig nyomás alá helyezni.”

Márquez: A jerezi nézők tartottak a motoron

0

Egy újabb valószerűtlen mentést láthattunk Marc Márquez részéről a Spanyol Nagydíjon. Ez is kellett ahhoz, hogy negyedik lehessen.

Dobogós helyen is állt Marc Márquez a Spanyol Nagydíj során, végül a negyedik helynek is örülnie kellett. A dobogó legalsó foka végül Aleix Espargaróé lett, amivel az Aprilia elvesztette a privilégiumait 2023-ra. Kellett ehhez Márquez hibája, amely során egy földöntúli mentéssel kellett motoron tartania magát. A nyolcszoros világbajnok ebben a közönségnek is hálás.

Nem volt ilyen mentésem az elmúlt két évben” – idézi fel a történteket Márquez. „A jobb oldalon megpróbálva ezt teljesen máshogy fog az egész kinézni. De a bal oldal oké. Szerencsére kontrollálni tudtam a történteket. Ehhez persze kellett a jerezi közönség, ők emeltek fel ott engem. Ugyanis akkor én ott teljesen lefeküdtem már. Csúszott mindkét kerék, mégis fel tudtam állni. Mindenképp pozitívumként kell értékelnünk ezt a negyedik helyet.

Márquez negyedik helye a legjobb a 2022-es szezon eddig teljesített versenyein. Igaz, lemaradása így is 12 másodperc volt a futamgyőztes Bagnaia mögött.

Be kell ismernünk, egyelőre nem állunk készen arra, hogy a bajnokságért harcoljunk. Jelenleg két versenyző van, akik a tempót illetően kiemelkednek a mezőnyből, ők Fabio (Quartararo) és Pecco (Bagnaia). Az előszezon alapján is ők voltak a favoritok, most pedig ott is vannak. Szerencsére egyre közelebb vagyunk hozzájuk, bár az irányt, amerre el kellene indulnunk, egyelőre még keressük. Próbálok dolgozni azon, hogy hozzáigazítsam a stílusomat az új motorhoz, jelenleg ezzel telik el a legtöbb idő.

Negyedik helyének köszönhetőn Marc Márquez jelenleg 44 szerzett ponttal a tabella kilencedik helyén áll.

Oulton Park – BSB – Ray és Jackson a további győztesek, Haslam dobogón

0

Rendhagyó módon a második fordulóját szombat-vasárnap-hétfőn rendezik, így mára is jutott még motorsport esemény, hiszen a Brit Superbike mezőnye az Oulton Parkban teljesítette 2. és 3. futamát hétfőn. 

Második verseny

Bradley Ray megtartotta lendületét a hétvége második Brit Superbike bajnoki futamán az Oulton Parkban, megszerezve második győzelmét is a fordulóban.

Ray ismét nagyszerűen rajtolt, és az élre állt csapattársa, Kyle Ryde és az FS-3 Racing Kawasaki párosa, Lee Jackson és Rory Skinner előtt.

Amikor az OMG Yamaha versenyzője elkezdett elnyúlni a mezőnytől, Luke Mossey bukott a nyolcadik körben, így pályára gurult a biztonsági autó. Ray a verseny újraindításakor is nagyon jól fókuszált, így ismét szert tudott tenni némi előnyre.

A második pozícióért alakult ki küzdelem, Ryde-ot nyomás alá helyezte Jackson, Skinner és Leon Haslam, akik szintén csatlakoztak a csatához a záró szakaszban.

Jackson a 15. körben megelőzte Ryde-ot, majd a visszatérő Haslam is megérkezett a dobogóért folytatott küzdelembe.

Miközben Jackson tartotta a második helyet, a harmadik helyért hárman harcoltak: Skinner, Ryde és Haslam. A Superbike világbajnokságból visszatérő versenyzőnek az utolsó körben sikerült megszereznie a harmadik pozíciót, így Ryde kénytelen volt beérni a negyedik hellyel, Skinner előtt, aki ötödikként szelte át a célvonalat.

Jason O’Halloran a hatodik helyen Christian Iddont utasította maga mögé, míg az első tízben Peter Hickman, Glenn Irwin és Josh Brookes végzett a délutáni utolsó futam előtt.

A 2. futam dobogósai: Jackson, Ray és Haslam Fotó: British Superbike Media

Oulton Park – BSB 2. futam végeredménye

1 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha
2 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 0.585
3 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 3.389
4 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 3.528
5 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 3.830
6 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 7.651
7 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 7.799
8 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 8.252
9 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 10.001
10 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 10.908
11 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 11.440
12 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 11.985
13 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 13.299
14 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts Kawasaki 13.508
15 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 18.588
16 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 19.073
17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 19.414
18 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 19.530
19 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 24.194
20 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 24.261
21 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 26.609
22 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 31.131
23 Dan JONES iForce BMW BMW 31.263
24 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 31.310
25 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 50.384
Nem értek célba:
Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1 kör
Luke MOSSEY TAG Racing Honda 12 kör
Tommy BRIDEWELL Oxford Products Racing  Ducati 15 kör
Bjorn ESTMENT Powerslide / Catfoss  Suzuki 15 kör
Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad  BMW 16 kör
Conor CUMMINS Milenco by Padgetts  Honda 16 kör
Harmadik verseny 

Lee Jackson az Oulton Parkban ünnepelte első Brit Superbike bajnokságos futamgyőzelmét a „hétvége” utolsó versenyén, ezzel az FS-3 Racing Kawasaki csapat lett a harmadik különböző futamgyőztes a szezonban.

Az első körben Kyle Ryde vezette a mezőnyt, majd csapattársa, Bradley Ray előzte meg. Tom Neave bukása után a biztonsági autónak akadt dolga a pályán a második körben. A Honda Racing UK versenyzője agyrázkódást szenvedett, és további vizsgálatokra a Stoke-i kórházba szállították.

A verseny a negyedik körben folytatódott, Ray és Ryde vezette a mezőnyt Rory Skinner, Jackson és Tommy Bridewell előtt.

Ray egy kis időre el tudott szakadni, közben Bridewell feljött a harmadik helyre Jackson mögé, és a páros egyre csökkentette hátrányát. Ryde a verseny második felében visszaesett, és végül a tizedik helyen ért célba, ám a dobogós helyekért folytatott harc egyre jobban kiéleződött.

A 13. körre Bridewell és Jackson felzárkózott Rayre, és egyre nagyobb nyomást gyakoroltak a kétszeres futamgyőztesre. Egy körrel később Bridewell és Jackson is megelőzte Ray-t. A kawsakis Jackson határozottan a bajnokságban való debütáló győzelmét tűzte ki célul, és egy körrel később a Shell Oils kanyarban maga mögé utasította Bridewellt.

Jackson ezután kitartott, és végül 2,909 másodperces előnnyel ért célba, Bridewell pedig a második helyen futott be, ezzel a szezon nyolcadik különböző dobogós helyezettje lett.

Ray a harmadik helyen ért célba, ezzel megkaparintotta a Milwaukee Race of the North trófeát. Továbbra is versenyben van a Milwaukee Spring Grand Slam győzelemért, legalább két futamgyőzelmet kell szereznie a Donington Parkban.

Skinner végzett a negyedik helyen, kicsivel megelőzve Leon Haslamot az ötödik pozícióban.

Jason O’Halloran a hatodik helyen végzett a McAMS Yamahával Glenn Irwin és Josh Brookes előtt, míg Peter Hickman és Ryde végeztek még az az első tízben.

Oulton Park – 3. futam végeredménye:

1 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki
2 Tommy BRIDEWELL Oxford Products Racing  Ducati 2.909
3 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 3.036
4 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 5.596
5 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 5.841
6 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 6.741
7 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 9.594
8 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 9.762
9 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 9.897
10 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 13.468
11 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 15.968
12 Storm STACEY Team LKQ Euro Car  Kawasaki 16.314
13 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 25.179
14 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 27.423
15 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 34.000
16 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 34.264
17 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 40.631
18 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 41.193
19 Dan JONES iForce BMW BMW 48.230
20 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 53.924
21 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 55.982
22 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 56.484
Nem értek célba:
Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 7 kör
Bjorn ESTMENT Powerslide / Catfoss  Suzuki 8 kör
Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 15 kör
Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 16 kör
Ryan VICKERS FHO Racing  BMW
Tom NEAVE Honda Racing UK Honda
Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki

Jerez – Görbe Soma újabb balszerencsés hétvégéje

Az előző hétvégi portimaoi szezonnyitó után azonnal folytatódott a Red Bull Rookies Cup 2022-es szezonja a második fordulóval, amelyiket Jerezben rendeztek. Az időmérő edzésen Görbe Soma a 19. pozíciót szerezte meg

ELSŐ FUTAM

A szombati versenyt a kategóriára jellemző szoros küzdelemben a Portimaoban is domináns spanyol José Rueda nyerte meg – de a honfitárs Angel Piqueras keményen megizzasztotta ezért, a befutóban így is csak kevéssel tudott előtte maradni. A dobogran a Portimaoban szintén remeklő holland Colin Veijer állhatott még fel.
Soma nem tudott pontot szerezni: a 19. helyről indulva felzárkózott a 15. helyig, ahol az egyik versenyző elfékezte magát, és, hogy ne essenek ki, kimentek a bukótérbe, így Somának újra fel kellett zárkóznia. Az utolsó pontszerző helyért nagyot csatázott az olasz Demis Mihailával, végül azonban két tizeddel alulmaradt az ütközetben.

Az első futam végeredménye:

1 José RUEDA SPA
2 Angel PIQUERAS SPA 0.018
3 Collin VEIJER NED 0.221
4 Máximo QUILES SPA 0.238
5 Casey O’GORMAN IRL 0.525
6 Filippo FARIOLI ITA 0.878
7 Rico SALMELA FIN 1.653
8 Luca LUNETTA ITA 3.375
9 Danial SHAHRIL MAL 11.780
10 Gabin PLANQUES FRA 12.397
11 Eddie O’SHEA GBR 15.742
12 Cormac BUCHANAN NZE 18.985
13 Ruché MOODLEY RSA 19.536
14 Marcos RUDA SPA 19.613
15 Demis MIHAILA ITA 22.307
16 GÖRBE Soma HUN 22.535
17 Lorenz LUCIANO BEL 26.194
18 Alex VENTURINI ITA 28.267
19 Guillermo MORENO MEX 28.526
20 Jacob ROULSTONE AUS 41.777
21 Amaury MIZERA FRA 41.817
Nem értek célba
Tatchakorn BUASRI THA 1 kör
Arbi ADITAMA INA 2 kör
Jakob ROSENTHALER AUT 2 kör
Harrison VOIGHT AUS 14 kör

 

MÁSODIK FUTAM

A vasárnapi verseny még balszerencsésebben alakult Soma számára: rögtön az első körben, a hatos kanyarban összeütközött az ausztrál Jacob Roulstone-nal. Mindketten folytatni tudták, Soma elmondása szerint azonban pár körrel később letört a váltókar, így be kellett jönnie a boxba.
A többieknek egy szokásosnál is szorosabb küzdelemben volt részük: ugyanis egy 11(!) fős élboly alakult ki a versenyen. Az utolsó kanyarban úgy tűnt, hogy az olasz Luca Lunetta behúzhatja a győzelmet, de a spanyol Máximo Quiles azonban a célegyenesben le tudta gyorsulni, így végül ő lett az első. A spanyol José Rueda ismét a dobogón végzett.

A második futam végeredménye:

1 Máximo QUILES SPA
2 Luca LUNETTA ITA 0.016
3 José RUEDA SPA 0.140
4 Collin VEIJER NED 0.091
5 Casey O’GORMAN IRL 0.208
6 Angel PIQUERAS SPA 0.395
7 Filippo FARIOLI ITA 0.373
8 Tatchakorn BUASRI THA 0.491
9 Marcos RUDA SPA 0.929
10 Harrison VOIGHT AUS 0.953
11 Rico SALMELA FIN 0.955
12 Lorenz LUCIANO BEL 3.281
13 Eddie O’SHEA GBR 3.434
14 Ruché MOODLEY RSA 4.312
15 Danial SHAHRIL MAL 4.241
16 Demis MIHAILA ITA 4.348
17 Jakob ROSENTHALER AUT 4.632
18 Gabin PLANQUES FRA 5.395
19 Arbi ADITAMA INA 16.380
20 Cormac BUCHANAN NZE 16.935
21 Alex VENTURINI ITA 16.987
22 Amaury MIZERA FRA 31.109
23 Guillermo MORENO MEX 31.210
24 Jacob ROULSTONE AUS 1’12.781
Nem ért célba
GÖRBE Soma HUN 9 kör

 

Soma az alábbiakat nyilatkozta a futamok után a közösségi médiában:

A 2022-es Red Bull Rookies Cup állása két fordulót követően:

1 José Rueda SPA 86
2 Máximo Quiles SPA 71
3 Collin Veijer NED 70
4 Casey O’Gorman IRL 58
5 Luca Lunetta ITA 34
6 Harrison Voight AUS 32
7 Ángel Piqueras SPA 30
8 Tatchakorn Buasri THA 29
9 Rico Salmela FIN 25
10 Danial Shahril MAL 19
11 Filippo Farioli ITA 19
12 Gabin Planques FRA 15
13 Eddie O’Shea GBR 15
14 Jakob Rosenthaler AUT 13
15 Marcos Ruda SPA 13
16 Lorenz Luciano BEL 12
17 Ruché Moodley RSA 10
18 Jacob Roulstone AUS 9
19 Fadillah Aditama INA 5
20 Cormac Buchanan NZE 4
21 Freddie Heinrich GER 3
22 Demis Mihaila ITA 2
23 Guillermo Moreno MEX 0
24 Görbe Soma HUN 0
25 Alex Venturini ITA 0
26 Amaury Mizera FRA 0

 

A Red Bull Rookies Cup május utolsó hétvégéjén, a Mugelloban rendezett MotoGP Olasz Nagydíjának betétfutamaként folytatódik majd a harmadik fordulóval.
A mezőny nagy részének azonban nem lesz pihenés: a hétvégén ugyanis Estorilban indul a Rookies Cup melletti másik nívós utánpótlás-sorozat, a JuniorGP (korábbi nevén Moto3 Junior Világbajnokság). A HUMDA támogatása révén idén Görbe Soma is részt vesz ebben a sorozatban, az Artbox Team csapat színeiben, egy Honda nyergében.

Jerez – Zarco a leggyorsabb a hivatalos teszten, Nakagami megsérült

0

Alig ért véget a hétvégi jerezi verseny, a pilóták máris tesztelésbe kezdtek az egynapos hivatalos gyakorláson. Új alkatrészeket is teszteltek a pilóták, mutatjuk hogy alakultak az eredmények Spanyolországban.

Pol Espargaró és a vasárnapi második helyezett Fabio Quartararo adta meg a korai tempót, mielőtt a Pramac Ducati versenyzője, majd a futamon bukó, Johann Zarco vette át az első helyet nem sokkal ebédidő előtt, amit nem is adott át másnak a gyakorlás végéig.

Quartararo 78 kört motorozott a tesztelés során, új lengőkart és első sárvédőt próbáltak ki a gyári Yamaháján, de ‘semmi különös’ nem történt ezeknek hatására.

A Hondánál Marc Márquez különböző aerodinamikai opciókat próbált ki, hogy javítani tudjon az új RCV elejének érzetén, és 60 kört követően azt mondta, hogy ‘a gyenge pontunk még mindig ott van’.

Az LCR Honda versenyzője, Takaaki Nakagami bukott az edzés első szakaszában, és a bal térdében lévő szalagok miatt MRI-vizsgálatra megy. Bár a paddockban még tudott kicsit sétálni, a biztonság kedvéért Barcelonába szállították további vizsgálatokra.

„Sajnos Taka ma reggel az 1-es kanyarban bukott” – mondta Lucio Cecchinello csapatfőnök. „Szerencsére a pálya orvosi központjában elvégzett röntgenfelvételen egyértelmű látszott, hogy nincs törés. Taka azonban még mindig érzett némi fájdalmat a bal térdében, ezért úgy döntöttünk, hogy azonnal Barcelonába repülünk vele, ahol MRI vizsgálat vár rá.”

„Az eredmények a következő napokban derülnek ki, de bízunk benne, hogy jók lesznek, mert a kezdeti fájdalmak után már képes volt saját maga kisétálni a pályáról.  Szóval, pozitívan állunk hozzá, hogy felépül és készen fog állni a bajnokság következő, franciaországi fordulójára.”

Míg a Repsol Honda versenyzője, Pol Espargaró teljesítette a legtöbb kört (e mellett az ötödik helyen zárta a gyakorlást), szám szerint 85-öt, addig a vasárnapi győztes Francesco Bagnaia – aki még mindig a portimaói baleset miatt vállát fájlalja – csak 24 kört ment, és a tizenkettedik helyen végzett.

Remy Gardner délután bukott nagyot, aminek következtében megsérült az ujja és a háta.

A késői piros zászlós időszakot az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori műszaki problémája okozta.

Egy kis összefoglaló a királykategória versenyzőinek napjáról:

Jerez – MotoGP hivatalos teszt eredménye:

1 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’37.136
2 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’37.294 0.158
3 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’37.438 0.302
4 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’37.456 0.320
5 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’37.556 0.420
6 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’37.756 0.620
7 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’37.774 0.638
8 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’37.778 0.642
9 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’37.781 0.645
10 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’37.802 0.666
11 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’37.805 0.669
12 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’37.807 0.671
13 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’37.823 0.687
14 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’37.897 0.761
15 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’37.940 0.804
16 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’38.066 0.930
17 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’38.077 0.941
18 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’38.179 1.043
19 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’38.271 1.135
20 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’38.289 1.153
21 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’38.319 1.183
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’38.589 1.453
23 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’38.897 1.761
24 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’38.927 1.791

Év végén távozik a Suzuki a MotoGP-ből?

0

A MotoGP mezőnye a tegnapi Spanyol Nagydíj után Jerezben maradt tesztelni. Ám nem a teszteredmények okozták a legnagyobb szenzációt hétfő este – hanem elkezdett terjedni a motorsport berkein belül egy érdekes pletyka: A SUZUKI A 2022-ES SZEZON VÉGÉVEL TÁVOZIK A MOTOGP-BŐL!

Ez több lehet puszta találgatásnál, mivel több, vezető motorsportos szakportál is lehozta – többek között a The Race nevű magazin ismert újságírója, Simon Patterson is úgy tudja, hogy a hír igaz.

Úgy tudni, a központi vezetőség döntött úgy Japánban, hogy megszüntetik a csapatot – őket is hidegzuhanyként érte az információ. A nemrég leigazolt új csapatvezető, Livio Suppo még Portimaoban nyilatkozott úgy, hogy a két versenyzőjüket, Joan Mirt és Álex Rins-t megtartanák a 2023-as szezonra is. Nem is beszélve arról, hogy a mezőny többi gyártójával egyetemben a Suzuki is aláírta a szerződést a Dornával, miszerint 2026-ig maradnak a Grand Prix porondján.

Amennyiben tényleg igaz lesz a hír, úgy nemcsak a csapat tucatnyi dolgozója marad munka nélkül, hanem a versenyzőpiac is felborul, hiszen a 2020-as világbajnok Joan Mir, valamint a csapattárs Álex Rins is ülés nélkül maradnak. Rins jelenleg a negyedik, Mir pedig a hatodik helyen áll az idei tabellán.

A Suzuki a 2011-es szezon végén egyszer már távozott a MotoGP-ből, de 2014-ben visszatértek. A márka a kétütemű 500-as korszakban érte el a legnagyobb sikereit: Barry Sheene, Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Kevin Schwantz és Kenny Roberts Jr. is világbajnok lett a hamamatsuiakkal.
A négyütemű MotoGP-korszak 2002-es bevezetése óta sosem tartoztak az acélos gyártók közé: mindössze hat futamgyőzelmet szereztek – igaz, Joan Mir kiegyensúlyozottsága révén 2020-ban világbajnok tudott lenni a kékekkel.

Quartararo mintha „rágógumin” versenyzett volna

0

Közel tudott maradni Bagnaiához, megelőzni nem tudta: Fabio Quartararo ügyét nem segítette első gumija Jerezben.

A rajtnál még úgy nézett ki, akár meg is foghatja Pecco Bagnaiát. Végül aztán az olasz rajt-cél győzelmet aratott, így Fabio Quartararo meg kellett, hogy elégedjen a második hellyel. A vb-éllovas többször megpróbálkozott az előzéssel – vagy legalábbi úgy nézett ki. Végül emögött az indok jóval inkább az volt, hogy kibújhasson a ducatis mögül, így kímélve kicsit gumijait. A befutó során végül két tized döntött köztük, Bagnaia javára.

Nagyszerűen rajtoltam, de aztán Pecco egy zseniális féktávot véve érkezett meg az első kanyarba” – ismerte el sportszerűen Quartararo. „Aztán a kettesben is végig nagyon erős volt. Tudtam, hogy ha nem tudom őt megelőzni az első két-három körben, nagyon nehéz dolgom lesz. És végül pontosan ez is történt.

Egészen pontosan Quartararo szerint „…kicsit mindig le kellett maradnom mögötte, mert nem lehetett őt annyira közelről követni. Mintha rágógumin versenyeztem volna, úgy csúszott az első gumi. Próbálkoztam, de ennél többet nem tudtam tenni az ügyért. A 10-es kanyarban például nagyon közel voltam, de aztán a 11-esben, mikor megpróbálkoztam az előzéssel, szélesre futottam, és tudtam, hogy ott vége. De ettől még nagyon boldog vagyok, mert jól tudtam menni az első gumi problémái ellenére is. Ez pedig nagyszerű hír.

Quartararo mindent kiadott magából. „(Bagnaia) a határokig elvitt engem, és az ilyen csaták során még az is tanul, aki másodikként fut be. Így voltam ezzel ma én is. És Aleix (Espargaró) is nagyon kiegyensúlyozott idén, óriási, amit produkál. Ő is része a játszmának.

Portugáliai első és jerezi második helyének köszönhetően Fabio Quartararo a vb-tabella élére állt. 89 pontja héttel több, mint amivel Aleix Espargaró rendelkezik. A futamgyőztes Pecco Bagnaia 56 ponttal ötödik összetettben.

Jerez – Granado kilőtt a MotoE nyitóhétvégéjén

0

A hétvégén megrendezték az elektromos világkupa, a MotoE első versenyhétvégéjét is Jerezben. Eric Granado ellenállhatatlan volt, mindkét futamon diadalmaskodni tudott. Mutatjuk az eredményeket!

A tavalyi esztendőt Jordi Torres, Dominique Aegerter, Matteo Ferrari, Eric Granado sorrendben zárták az elektromos kategória versenyzői, így többen is sikerre éhesen érkeztek meg a 2022-es szezonra. Hogy ki lesz a végén a bajnok? Megjósolhatatlan, hiszen nagyszerű motorosokkal van tele a mezőny. Az előszezoni teszteken is látszott, hogy számos versenyző lehet esélyes a győzelmekre.

A jerezi hivatalos tesztelést Garzo nyerte a kombinált eredmények alapján, de a különbségek minimálisak voltak, hiszen a 17 pályára guruló pilótából 10 teljesített egy másodpercen belül.

Első verseny

Az év első MotoE versenyén, Jerezben az LCR E-Team versenyzője, Eric Granado ünnepelhetett győzelmet. Dominique Aegerter lett a második.

Az év első MotoE világbajnoki futamán az LCR E Team versenyzője, Miquel Pons indulhatott a pole pozícióból, mellőle Hector Garzo (Tech3 E-Racing) és Mattia Casadei (Tech3 E-Racing) rajtolt az első sorból. A tavalyi bajnok Jordi Torres a 7. helyről vághatott neki a szezonnyitó futamnak.

Eric Granado volt a 4. a kvalifikáció során, Dominique Aegerter Matteo Ferrari követte a brazil versenyzőt. Bradley Smith sérülése miatt hiányzott a rajtrácsról.

A rajt után Aegerter a hetedik helyre esett vissza, míg Garzo átvette a vezetést. Az első helyen ezután Casadei motorozhatott , aki előbb a pole pozíciót megszerző Pons-t, majd Garzo-t előzte meg. Miközben a vezető trió elhúzott, Aegerter a Ferrarit üldözte.

Alessio Finello a harmadik körben a 13-as kanyarban bukott, eközben Aegerter az ötödik helyre hozta fel magát Ferrari kíséretében. Az élen Garzo és Casadai cserélgették egymást között az első.

Casadei és Granado vezette a futamot, majd az olasz összeütközött Ponsszal és visszaesett a mezőny végére. Eközben Garzo a hatodik helyre esett vissza, így Aegerter feljött a dobogó legalsó fokára.

Pons, Alcoba és Ruiz is hosszú körös büntetést kapott, miközben Aegerter üldözte Granadót az élen.

A Supersport300-as svájci versenyző nem tudott előzni, így Granado Aegerter és Pons előtt haladt át a célvonalon. Pons azonban nem teljesítette  hosszú körös büntetését, így 3 másodperces időbüntetést kapott, amivel végül a 8. helyre esett vissza így Ferrari állhatott fel a dobogóra.

„A második hely mindenképpen remek szezonkezdet, 20 pontot szereztünk, ami nagyon fontos. Jól rajtoltunk, de az első pár kanyarban nem tudtam támadni, így visszaestem a hetedik helyre. Az első körökben nem volt könnyű előzni, mert mindenkinek jó volt a tempója, nekem pedig nem volt helyem. Amikor még három kör volt hátra, azt mondtam magamnak, hogy valamit tennem kell, hogy felkerüljek a dobogóra” – mondta Aegerter a célba érkezés után.

Jerez – MotoE 1. verseny végeredménye:

1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.696
3 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 1.005
4 Hector GARZO Tech3 E-racing 1.537
5 Jordi TORRES Pons Racing 40 1.697
6 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 2.345
7 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 3.651
8 Miquel PONS LCR E-Team 3.986
9 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 5.275
10 Lukas TULOVIC WithU GRT RNF MotoE Team 5.334
11 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 5.814
12 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 6.511
13 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 9.621
14 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 10.849
15 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 12.094
16 Yeray RUIZ Avintia Esponsorama Racing 22.491
17 Mattia CASADEI Pons Racing 40 1’32.262
Nem ért célba:
Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE
Második verseny

Az LCR E Team versenyzője, Miquel Pons ismét a pole pozícióból indulhatott, Hector Garzo (Tech3 E-Racing) és Mattia Casadei (Tech3 E-Racing) kíséretében az első sorban.

A második sor közepére Dominique Aegerter került, aki előző nap a második helyet szerezte meg a győztes Granado mögött. Granado a 4. helyről kezdhette meg a versenyt, míg Matteo Ferrari a 6. helyről indult.

Garzo a rajt után átvette a vezetést Casadeitől, de Aegerter már nyitó körben feljött az első helyre, amit néhány kanyarral Pons vett át tőle. Marc Alcoba, aki a rajtnál problémákat jelzett, az utolsó kanyarban elesett. A mezőny egyetlen hölgy tagja, Maria Herrera két hosszú körös büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál.

Pons a verseny közepe felé érkezve vezette a mezőnyt, de megérkezett rá Aegerter és csatázni kezdtek, oda-vissza adták az első helyet egymásnak.

Míg Aegerter az utolsó körben ismét átvette a vezetést, Garzo az utolsó kanyarban bukott. Közben Granado csatlakozott az élmezőnyhöz, és nyomás elé is helyezte az ott haladó versenyzőket. Pons, aki mögött Granado szorosan ott volt, begyorsult és ismét az élre állt. Granado is el tudott menni Aegerter mellett, nem veszélytelenül, hiszen nagyon közel voltak egymáshoz, de tudták folytatni a versenyt.

Granado vette át a vezetést, amit már nem adott ki a kezéből, így a hétvége második futamát is megnyerte. Pons és Casadei állhattak fel a brazil mellé a dobogóra. Aegerter végül a 4. helyen fejezte be a futamot. Okubo, Ferrari, Torres, Escrig, Canepa és Kevin Manfredi fértek be az első tíz versenyző közé.

A harmadik helyezett Casadei nyilatkozott a futam után: „Jobban érzem magam, mint tegnap. Az első kör 6-os kanyarjában hibáztam, utána elvesztettem a fókuszt és újra megelőztek. Aztán újra megtaláltam a koncentrációt, és sikerült feljönnöm a harmadik helyre. Köszönöm szépen a csapatnak a fantasztikus motort.”

Pons így nyilatkozott: „Nagyon elégedett vagyok a mai és a tegnapi versenyen nyújtott teljesítményemmel és versenytempómmal. Jól haladtunk a tavalyi évhez képest, és tudjuk, hogy minden versenyen az élmezőnyben lehetünk.”

A kétszeres győztes Granado érthetően elégedett volt: „Nagyon boldog vagyok, őrült verseny volt a mai, még nehezebb, mint a tegnapi, mert meleg volt. A magas hőmérséklet miatt az első gumim túlmelegedett, és különösen a kanyar közepén voltak problémáim. Eleinte nehezen találtam a megfelelő sebességet az előzéshez. Láttam, hogy Pons és Aegerter elől harcolnak, és amint találtam egy rést, előre törtem.”

Aegerter némileg bosszús volt a futam, hiszen lecsúszott a dobogóról: „Nagy hibát követtem el az utolsó kanyarban. Azt hittem, hogy csak hárman vagyunk elől, de Casadei utolért és megelőzött. Elajándékoztam egy dobogót, hibáztam. Az utolsó körben elöl akartam lenni, hogy megmaradjon az esélyem a győzelemre. Aztán egy kicsit szélesre mentem, és két pozíciót vesztettem. Azt gondoltam, hogy újra támadhatok, de ez már nem jött össze. Kár, hogy a verseny nem tartott néhány körrel tovább.”

Jerez – MotoE 2. futam végeredménye:

1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Miquel PONS LCR E-Team 0.217
3 Mattia CASADEI Pons Racing 40 0.394
4 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.488
5 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 1.182
6 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 1.715
7 Jordi TORRES Pons Racing 40 2.701
8 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 4.202
9 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 5.471
10 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 5.755
11 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 7.061
12 Lukas TULOVIC WithU GRT RNF MotoE Team 10.497
13 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 10.880
14 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 18.274
15 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 26.343
Nem értek célba:
Hector GARZO Tech3 E-racing 4 kör
Yeray RUIZ Avintia Esponsorama Racing 5 kör
Nem fejezte be az első kört?
Marc ALCOBA
Openbank Aspar Team

Megvannak Rossi első GT-s pontjai

0

Valentino Rossi gyorsan tanul: az első imolai futam tanulópénze után Brands Hatch-ben már tizenharmadik lett, és elkerült egy balesetet is.

Valentino Rossi nemrég még a GT World Challenge Endurance Cup keretein belül Imolában lett tizenhetedik. A Sprint Cup Brands Hatch-i versenyére aztán a váltótársak, Nico Müller és Frédéric Vervisch közül csak az utóbbi maradt. Így vágtak neki tehát Angliában a futamnak, ahol Rossinak rögtön egy baleseten kellett keresztülmanővereznie. Két Team WRT-s csapattárs, Jean-Baptiste Simennaur és Benjamin Goethe ütközött össze, ezt úszta meg végül Rossi, aki kezdte a versenyt.

Az első verseny felénél ült be Vervisch az autóba, amellyel végül tizenharmadikként zártak. A második futamon sikerült erre még rátenniük, ugyanis (ezúttal fordított sorrendben) nyolcadikként zártak, az olasz vezetésével.

Az első futamot Ulysse De Pauw és Pierre Alexandre Jean párosa nyerte meg, egy Ferrari 488 volánjánál. A másodikon az orosz Timur Boguszlavszkij és Raffaele Marciello végeztek az élen. Ők egy Mercedes AMG GT3-at vezetve nyerték meg ezt a versenyt.

Rossiék következő bevetése jövő hét végén, Magny-Cours-ban lesz majd.

Már a motorversenyzői karrierem során is ott motoszkált a fejemben, hogy autókkal is versenyezzek” – fogalmazott még múlt pénteken, a versenyhétvége kezdetén Rossi. „Ez eleinte még csak a képességeim élesítéséről szólt. De a karrierem vége felé nagyon nehezemre esett megállni, ez pedig segített abban, hogy abbahagyjam. És itt is versenyképes akarok lenni. Egész jó köröket tudtam futni, a fontos az, hogy ez a tempó hamarabb jöjjön. Szerencsére nem vagyok messze a top srácoktól, pedig nekik sokkal nagyobb tapasztalatuk van az enyémhez képest.

Az első verseny, teljes egészében:

A második verseny, szintén az elsőtől az utolsó pillanatig: