back to top
2025. május 24. 08:54
Kezdőlap Blog Oldal 745

Jerez: Bagnaia nyerte a Quartararóval folytatott különmeccset

0

A szombati időmérős körrekord után következhetett a vasárnapi nap a Spanyol Nagydíjon, ahol Bagnaia-Quartararo párharc körvonalazódott.

Egy brutális körrekorddal szerezte meg még szombaton a pole-pozíciót Francesco Bagnaia. A ducatis szombatja a gyenge szezonkezdet után tehát javuló teljesítményt ígért, legnagyobb ellenfelének pedig Fabio Quartararo ígérkezett.

Bagnaia aztán jól kapta el a rajtot is, és az első métereken meg tudta tartani az első helyet is Quartararo, valamint Miller előtt. Az első körökben a vb-címvédő még tartani tudta a Ducati gyári motorosát, de erre Bagnaia egy gyors körrel tudott válaszolni.

A 10. körben láthattuk az első esést, ekkor véget ért Johann Zarco versenye. Nem sokkal később követte őt a kiesők listáján a Honda által harmadik motoron indított Stefan Bradl is. Bagnaiáék el tudtak lépni mindenki mástól, hamarosan már hat másodperc fölé hízott az előnyük a harmadik helyet ekkor birtokló Jack Millerhez képest.

Az első két hely mögött kialakulni látszott még egy pár, ugyanis a verseny közepére Miller mögé megérkezett Marc Márquez is. A 17. körhöz érkezve sem Quartararo nem tudta megelőzni Bagnaiát, sem Márquez nem tudott mit kezdeni Millerrel. A verseny végéhez közeledve állandósult a hat-hét-nyolc tizedmásodperc körüli különbség az élen lévő duó között. Az első két páros mögött Aleix Espargaró, Joan Mir és Takaaki Nakagami tűntek fel, őket Bezzecchi, Bastianini és Binder követte.

Márquez az utolsó körökben nekivágott Miller levadászásának, eközben pedig Quartararo is felzárkózott fél másodpercre Bagnaia mögé. Az utolsó körnek is Bagnaia vezetésével vágtak neki, nyomában szorosan Quartararóval. Márquez végül meg tudta előzni ausztrál riválisát, de ez végül nem a dobogót jelentette számára, oda ugyanis nem ő, hanem Aleix Espargaró szerezte meg. Ezzel az Aprilia 2023-ra vonatkozóan elvesztette minden privilégiumát, amivel eddig rendelkezett a többi gyártóhoz képest. A futamot pedig végül, nagyon szoros különbséggel ugyan, de Bagnaia be tudta húzni.

Márquez előzése Millerrel szemben:

Ennyi döntött a befutó során:

A Spanyol Nagydíj végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Ducati 41’00.5540
2 Fabio Quartararo Monster Yamaha Yamaha +0.285
3 Aleix Espargaró Aprilia Racing Aprilia +10.977
4 Marc Márquez Repsol Honda Honda +12.676
5 Jack Miller Ducati Lenovo Ducati +12.957
6 Joan Mir Team SUZUKI Suzuki +13.934
7 Takaaki Nakagami LCR Honda Honda +14.929
8 Enea Bastianini Gresini Racing Ducati +18.436
9 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati +18.830
10 Brad Binder Red Bull KTM KTM +20.056
11 Pol Espargaró Repsol Honda Honda +20.856
12 Miguel Oliveira Red Bull KTM KTM +23.131
13 Alex Márquez LCR Honda Honda +25.306
14 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia +27.358
15 Franco Morbidelli Monster Yamaha Yamaha +27.519
16 Luca Marini Mooney VR46 Ducati +29.278
17 Andrea Dovizioso RNF Yamaha Yamaha +35.204
18 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing Ducati +35.361
19 Álex Rins Team SUZUKI Suzuki +38.922
20 Remy Gardner Tech3 KTM KTM +43.378
21 Lorenzo Savadori Aprilia Racing Aprilia +44.299
22 Jorge Martín Pramac Racing Ducati +67.681
Nem értek célba
Darryn Binder RNF Yamaha Yamaha
Stefan Bradl Repsol Honda Honda
Johann Zarco Pramac Racing Ducati

Jerez – Ogura kényelmes rajt-cél győzelmet aratott

0

A Moto3-as géposztály versenyével ellentétben a középső kategória futamán nem rágtuk le a körmünket az izgalomtól.

A pole pozícióból induló japán Ai Ogura végig vezetve megnyerte a Moto2-es Japán Nagydíjat, amely pályafutása első Grand Prix-győzelme is egyben, minden géposztályt egybevetve.
A kérdés igazából a második hely sorsa volt, amely a portimaoi sérülése miatt továbbra sem 100%-os Aron Canet, valamint a Marc VDS olasz versenyzője, Tony Arbolino között dőlt el. Egy darabig küzdött még azért Arbolino csapattársa, Sam Lowes is, ő azonban a negyedik körben kiesett.

Többen estek még a futamon: először rögtön Pedro Acosta, ő még tudta folytatni a versenyt. Az említett Lowes, valamint Romano Fenati és Somkiat Chantra azonban nem. A bukások közül azonban nem ők maradnak meg nekünk, hanem ah, ahogyan az utolsó kanyarban Jake Dixon elesett, és kiütötte magával a korához (és a Boscoscuro márkához) képest feltűnően remekül versenyző Fermín Aldeguert. Aldeguer még folytatta, de pár kör után kiállt a boxba inkább.

Canet elkezdett a futam vége felé felzárkózni Ogurára, egy manőver azonban kibillentette az egyensúlyból, így a japán előnye ismét megnyugtató lett – ami aztán a futam végéig kitartott.
Ogura tehát megszerezte élete első futamgyőzelmét, először szólt neki a japán himnusz. Mögötte Canet lett a második és Arbolino a harmadik. A Red Bull KTM Ajo-nál versenyző Augusto Fernandez lett a negyedik, a Liqui Moly német versenyzője, Marcel Schrötter az ötödik, a bajnoki listavezető Celestino Vietti pedig a hatodik helyen futott be.

Az utolsó pozícióban a géposztállyal eddig megbarátkozni nem igazán tudó Niccoló Antonelli zárt, aki ráadásul még egy dupla hosszú körös büntetést is kapott, mivel az eredetileg rámért szimpla büntetést nem töltötte le.

Jerez – Moto2 futam végeredménye:

1 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX
2 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 2.509
3 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 3.669
4 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 5.358
5 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact KALEX 9.245
6 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 12.122
7 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 13.918
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 14.064
9 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 18.980
10 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 27.767
11 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 31.536
12 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 33.308
13 Stefano MANZI Yamaha VR46 KALEX 33.635
14 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 33.751
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 33.836
16 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 34.040
17 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 37.292
18 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 41.128
19 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 41.307
20 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 46.441
21 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 53.073
22 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 56.157
23 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 56.521
Nem értek célba
Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 10 kör
Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 14 kör
Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 15 kör
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 16 kör
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 16 kör
Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 17 kör
Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 19 kör

Jerez – kettős Aspar-győzelem Guevara és Garcia révén

0

A kategóriára jellemző szoros csatában dőlt el a futamgyőzelem a jerezi Moto3-as Spanyol Nagydíjon.

Az izgalmak azonban már a futam előtt megkezdődtek: a reggeli bemelegítő edzésen – amely Deniz Öncü elsőségével zárult – egy bizarr baleset történt Ivan Ortolá, Joel Kelso és Riccardo Rossi főszereplésével:

Szerencsére egyetlen versenyző sem sérült meg, mindannyian részt tudtak venni a futamon.

A rajtsorrend némileg másképpen nézett ki, mint a tegnapi időmérő edzés végén: ugyanis Ayumu Sasakit, Carlos Tatayt és Gerard Riu Malét a rajtrács végére száműzték az időmérőn bemutatott felelőtlen manővereik miatt, ráadásul még a futamra is kaptak egy hosszú körös büntetést.

A rajtnál Sergio Garcia és Izan Guevara jöttek el jól, őket követte Jaume Masiá, Dennis Foggia és a brazil újonc Diogo Moreira is. Egy darabig Riccardo Rossi is ott volt velük az élen, ő azonban kapott egy hosszú körös büntetést, Dennis Foggia pedig kezdett leszakadni a többiektől, így a két olasz kiszállt a győzelemért folytatott harcból.

Kialakult egy új élboly: Guevara – Garcia – Masiá – Moreira – valamint rájuk szép lassan felért Deniz Öncü és Xavier Artigas. Ez a hatosfogat a kategóriára jellemző módon fokozatosan oda-vissza előzte egymást.

Rájuk később visszazárkózott Rossi, valamint Daniel Holgado és a rajtrács végéről szépen előrejövő Sasaki is. Kilenc körrel a vége előtt Moreira kapott egy hosszú körös büntetést a pályaelhagyások miatt, Rossi pedig nyolccal a vége előtt elesett.

Holgadot aztán leszakították, így az új hatosfogat küzdött az elsőségért: Öncü – Masia – Guevara – Artigas – Garcia – Sasaki folyamatosan előzték egymást oda-vissza, kockázatos, de sportszerű csatát láthattunk.

Az utolsó kanyarban aztán Guevara egy bátor manőverrel a külső íven előzte le a csapattársát és Öncüt, és meg tudta nyerni a Spanyol Nagydíjat. A török motorost pedig még Garcia és Masia is leelőzték, a futam dobogója így aztán megegyezett az első rajtsorral. Az Aspar csapat tehát kimaxolta a Moto3-as Spanyol Nagydíjat:

A futam legnagyobb nyertese a rajtrács végéről egy hosszú körös büntetéssel együtt a hatodik helyen záró Ayumu Sasaki – a legnagyobb vesztes pedig a végül csak 18-ként befutó Dennis Foggia, aki így 20 pontot veszített Garciával szemben.

Jerez – Moto3 futam végeredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS
2 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 0.061
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 0.208
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 0.319
5 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 0.417
6 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 0.847
7 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 3.787
8 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 3.982
9 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 5.811
10 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 6.088
11 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 11.069
12 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 11.142
13 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 15.546
14 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 15.662
15 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 15.687
16 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 15.728
17 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 16.582
18 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 17.529
19 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 23.338
20 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 25.408
21 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 25.569
22 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 44.166
23 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 44.337
Nem értek célba
Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 8 kör
Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 16 kör
Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 17 kör
Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 19 kör
Joel KELSO CIP Green Power KTM 19 kör

 

Quartararo: 4 jerezi pole után megtört a jég

0

A világbajnoknak leesett az álla, amikor meglátta Bagnaia repülőkörét, de elmondása szerint, határozott elképzelései vannak a futamra.

„Igen, zsinórban az 5. pole pozíció volt tervben, és nem is voltam messze tőle.” – kezdi a francia versenyző.

„Őszintén megvallva, lenyűgöző, amit Pecco csinált. Nagy volt rajtam a nyomás, mivel ebben a hőségben és ilyen forró aszfalton nem egyszerű gyorsnak lenni. A negyedik szabadedzésen nagyszerű munkát végeztünk a versenytempót illetően. Használt gumikon is gyorsak voltunk. Úgy gondolom, a versenyen lesz alkalmunk a győzelemért harcolni. Természetesen a két kisebb kategória futama utána a pálya teljesen más állapotba kerül majd, de tavaly kiválóan teljesítettem itt. A lehetőség pedig adott, hogy ez idén is így legyen.”

„Portimaóhoz képest itt, Jerezben teljesen más a helyzet. Portugáliában már az első edzésen úgy éreztem, hogy elsőosztályú a teljesítményem. Sokkal jobb, mint itt. Kifogástalan a tempóm az tény, de nem akarom elbízni magam, mert nem biztos, hogy ki tudok dolgozni akkora különbséget az üldözőkkel szemben, mint az előző futamon. Meglátjuk, mennyire sikerül közel kerülni az elejéhez. Ezután pedig a verseny közepétől a végéig harcolni fogok. Úgy vélem, legalább a dobogóra fel tudunk állni.”

Quartararo a szerződéshosszabbításáról is megosztott pár gondolatot:

„A menedzserem természetesen a Yamahával tárgyal. A versenyhétvégéken jobban szeretek a saját dolgaimmal foglalkozni a pályán belül. Otthon beszélünk a jövőről illetve a pályán történtekről. Hétfőn már többet tudunk, de azt elmondhatom, hogy nem írtam még alá semmit.”

 

Élete legjobb köréről beszél Bagnaia

0

Irgalmatlan körrel szerezte meg a pole-pozíciót Jerezben Francesco Bagnaia. Ilyen teljesítmény után ő is elégedett magával.

Majdnem fél másodpercet vert mindenkire, ezzel szerezte meg a pole-pozíciót Francesco Bagnaia a Spanyol Nagydíj időmérőjén. A gyári Ducati olasz motorosa már az edzéseken is nagyon erős volt, ezt koronázta meg szombat délután a körrekorddal. Bagnaia nem kezdte a legjobban a szezont, jelenleg csak tizedik összetettben, 31 szerzett ponttal. Ezek után nyilván a fellegekben járt egy ilyen teljesítmény után.

Talán mondhatom azt, hogy ez volt életem legjobb köre” – lelkendezett Bagnaia a Motorsport.com kérdésére. „Minden tökéletes volt, és egyszer sem hibáztam a kör során. Ilyenkor, amikor az ember ennnyire jól érzi magát, talán a legkönnyebb hibázni. De most tényleg minden tökéletesen alakult. Szerencsém volt, hogy ott lehettem Portimaóban, mert nagyon jól éreztem magam a motoron. Most megint megvan ez az érzés.

Egyelőre minden tökéletes Bagnaia szerint. „Minden egyes szakasz során tudtam egy picit javulni. De már nagyszerűen is indult a hétvége, ennek a folyamatnak a során pedig az FP4-en már nagyon jól éreztem magam.

Bagnaia egyelőre még nem állhatott dobogóra, erre az edzéseken és az időmérőn mutatott tempója alapján nagyon jó esélye lehet. „Az FP4 során nagyon kiegyensúlyozott tudtam lenni, szóval jó lehet a vasárnap is. De korai még előre jelezni bármit. Fabio az egész hétvégén nagyon gyors tudott lenni, mindenféle körülmények között. Vele nagy lesz a csata holnap. Azt nem mondom, hogy nyerni akarok, ez nyilvánvaló. Fontosabb az, hogy elöl lehessek és harcolhassak. Ez lesz az első igazán jó esélyem egy igazán jó eredményre.

Öt év után öt gyártó egy Superbike-futam első öt helyén

0

Hihetetlenül izgalmas csatákat, vb-aspiránsok csattanását és öt gyártó statisztikai érdekességét is hozta a 2022-es Superbike-vb első két hétvégéje.

Izgalmas szezonkezdetet hozott a 2022-es Superbike-világbajnokság első két hétvégéjének hat futama. Razgatlıoğlu és Rea ráadásul új szintre emelte rivalizálásukat, amikor a harmadik futamon összeütköztek. Ennek is nagyban köszönhetően a bajnokságot Álvaro Bautista vezeti. A harmadik futamon ráadásul mérföldkőnek számító eredmény született, hiszen öt év után először fordult elő, hogy egy futamon öt különböző gyártó zárt az első öt helyen.

A harmadik futam történései

Álvaro Bautista szezonbeli harmadik győzelmét szerezte egy feszültségtől sem mentes harmadik futamon Assenben. A 19-es rajtszámú Ducatin ez volt Bautista tizenkilencedik sikere. Mögötte a Yamahán a 2021-es rivális Andrea Locatelli zárt (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK), ez lett az olasz legjobb WSBK-eredménye. Érdekesség, hogy Locatelli első dobogóját is pontosan itt, Hollandiában szerezte még tavaly. A yamahás mögött Iker Lecuona a Honda 340. különböző dobogós helyezését szerezte. A baszk motoros előzetesen az ötödik helyre merte taksálni magát, amennyiben erőből kell eredményt elérnie. Ehhez képest, nyilván Razgatlıoğlu és Rea balesetének is köszönhetően, a harmadik futamon dobogóra állhatott, sőt, rövid ideig vezetett is.

A dobogósok mögött megint csak egy következő gyártó motorosát találjuk, Alex Lowes ugyanis a Kawasakin szerezte meg a negyedik helyet. Ez egyelőre az angol legjobb eredménye 2022-ben. A színes top 5-öt Scott Redding a BMW-vel teszi teljessé. Ez a BMW első top ötös helyezése idén, miután Axel Bassanit pályaelhagyások miatt büntették.

A korábbi precedensek

A látvány nem teljesen új, hiszen ez már harminchetedszer fordul elő. Az első ilyen 1989-ben, Sugóban fordult elő. Akkor Michael Dowson nyert a Yamahával, megelőzve a hondás Ivahasi Kenicsirót, a Yamaha-motoros Bimotával versenyző Giancarlo Falappát, a Suzukival versenyző Doug Polent és a Kawasakival motorsát, Szóva Takahirót. Az egyetlen másik gyártó a Ducati volt még a versenyen, de ez egy katasztrofális nap volt az olasz márka számára: Raymond Roche csak a 18. helyet szerezte meg, míg Baldassarre Monti nem ért célba.

Az első alkalom azonban, amikor öt gyártó mindegyike saját motorral indult (mivel a Bimota a Yamahát használta motorszállítóként az 1989-es eredményhez), a bajnoki címről döntő 1996-os ausztrál futam volt. Phillip Island legjobbja akkor Anthony Gobert volt a Kawasakival, őt Colin Edwards (Yamaha), Troy Corser (Ducati), Carl Fogarty (Honda) és Peter Goddard (Suzuki) követte.

A gyártói sokszínűséget illetően a legtermékenyebb év 2010 volt, amikor ez nyolcszor fordult elő.

Még extrémebb változatosság

Nem az öt a Superbike-világbajnokság történetének határszáma egy adott futamon. Az is előfordult már, hogy az első hat helyen hat különböző motort láthattunk, de kétszer még az is, hogy hét helyen hét különböző márka képviseltette magát. Ez utóbbi utoljára 2011-ben, a Donington Parkban fordult elő, méghozzá a második futamon. 2010-et követően a második legváltozatosabb év az ötgyártós top 5-ök darabszámát tekintve 2000 volt, amikor az első hét versenyen is előfordult ez a statisztikai bravúr.

A legutolsó ilyen

Utoljára az, hogy az első öt helyen öt márka motorosát láthattuk, a 2017-es portimaói második futamon történt meg. A kawasakis Jonathan Rea mögött Michael van der Mark a Yamahán ülve lett második, a dobogóra pedig a ducatis Marco Melandri állhatott még fel. Negyedikként Eugene Laverty zárt az Apriliát képviselve, ötödik pedig Jordi Torres lett, aki akkor a BMW-t erősítette. Az akkori gyártók közül a legjobb hondás Takumi Takahashi tizedik lett, az MV Agustával pedig Leon Camier nem ért célba.

Jerez – Ogura első Moto2-es pole pozícióját szerezte

0

Nos, végül nem lett teljes az öröme Jorge Aspar Martineznek: a Moto3-ban a két első helyet az ő emberei szerezték meg, és bár úgy tűnt, hogy az összes szabadedzést megnyerő Jake Dixon is behúzhatja a középső géposztály rajtelsőségét, végül nem így történt.

Ahogyan a címben is jeleztük, a japán Ai Ogura nyerte meg az időmérő edzést, amellyel megszerezte az első Moto2-es pole pozícióját (a Moto3-ban a 2020-as San Marino-i Nagydíjon szerezte meg a rajtelsőséget). Ez azt is jelenti, hogy az idei hat Moto2-es futam mindegyikén más-más versenyző indulhat az első rajtkockából.

Az első sort a Marc VDS Racing két versenyzője teszi teljessé: Tony Arbolino mindössze egyetlen századdal maradt el japán riválisától, a harmadik helyezett Sam Lowes is csupán 32 ezreddel marad alul. A negyedik helyezett is egy tizeden belül volt: a Portimaoban nagyot bukó, és emiatt műtétre szoruló Aron Canet hátránya is csak nyolc század – ami a műtét fényében különösen remek teljesítmény! Ötödik lett a legjobb nem kalexes versenyző – aki ezúttal is a 17 éves Fermín Aldeguer lett a Boscoscuro nyergében – az ő lemaradása már jó három tized.

Az időmérő első szakaszából Somkiat Chantra, Jorge Navarro, Albert Arenas és Bo Bendsneyder jutottak tovább. Közülük Navarro egy darabig vezette is a listát a Q2-ben, de aztán megismerkedett a sóderággyal:

Az eddig remeklő Jake Dixonnak nem ment jól az időmérőn: majd hét tized lemaradással csak a 11. helyről indulhat, ráadásul el is esett az utolsó percben:

A lista végén két újoncot találunk: sem a tavalyi MotoAmerica Supersport bajnok Sean Dylan Kelly, sem a Moto3-ból érkező Niccoló Antonelli nem éreztek rá eddig a Moto2-es géposztályra.

Jerez – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’41.289
2 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’41.299 0.010
3 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’41.321 0.032
4 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’41.369 0.080
5 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’41.620 0.331
6 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’41.741 0.452
7 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’41.753 0.464
8 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’41.815 0.526
9 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.901 0.612
10 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.914 0.625
11 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’41.966 0.677
12 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’42.072 0.783
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’42.097 0.808
14 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’42.100 0.811
15 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’42.367 1.078
16 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’42.381 1.092
17 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’42.631 1.342
18 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’42.818 1.529
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’41.907
20 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’41.950
21 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’42.051
22 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’42.063
23 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’42.090
24 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’42.287
25 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’42.295
26 Stefano MANZI Yamaha VR46 KALEX 1’42.634
27 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.694
28 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 1’42.828
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’43.211
30 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’43.229

Jerez – Bagnaia agyonverte a mezőnyt az időmérőn

0

Irgalmatlan körrekorddal szerezte meg első pole-pozícióját Francesco Bagnaia a MotoGP Spanyol Nagydíján Jerezben.

Az FP3-as legjobb idők és a negyedik gyakorláson látott 1-2 alapján az időmérőre is Bagnaia-Quartararo csata volt várható. Ez végül meg is valósult, de az elején még Joan Mir volt a leggyorsabb 1:37.616-tal, majd 1:37.369-cel. Többek legjobb körét elvették, amikor Jorge Martín esése mellett nem vették el a gázt a sárga zászlós szakaszon az egyes kanyarnál.

A Martín-eset:

9 perccel a Q2 vége előtt Bagnaia 1:36.863-mal az élre állt, ezt viszont nem sokkal később 1:36.760-nal Quartararo megjavította.

Az olasz második körével egy irgalmatlan körrekordot, 1:36.170-et futott, ez majdnem hat tizeddel volt gyorsabb Quartararo körénél. Ezen a francia vb-címvédő és éllovas végül tudott faragni, de még ezzel is több mint négy tizeddel elmaradt Bagnaia legjobb körétől.

Az első sort mellettük Aleix Espargaró teszi teljessé, őt a negyedik kockában Jack Miller követi. Marc Márquez a problémás hétvégéje közepette egy rendkívül erősnek mondható ötödik hellyel hangolt a holnapi futamra. Johann Zarco a Q1-ből indulva jutott el egészen a második sor végére, a hatodik rajtkockába.

Kiváló teljesítményt nyújtott Takaaki Nakagami és a Zarcóhoz hasonlóan szintén a Q1-ből érkező Marco Bezzecchi is a harmadik sorban. Joan Mir kilencedik helyének bebiztosítása után nem sokkal elesett, Martínhoz hasonlóan az egyes kanyarban.

Joan Mir (és Enea Bastianini) elcsúszása:

Jerez – MotoGP időmérő edzés végeredménye:

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’36.170
2 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’36.623 0.453
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’36.933 0.763
4 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’37.049 0.879
5 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’37.145 0.975
6 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’37.220 1.050
7 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’37.254 1.084
8 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’37.285 1.115
9 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’37.330 1.160
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’37.526 1.356
11 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’37.618 1.448
12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’37.675 1.505
Nem jutott tovább a Q1-ből
13 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’37.138
14 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’37.401
15 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’37.544
16 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’37.668
17 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’37.882
18 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’37.889
19 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’37.910
20 Stefan BRADL Team HRC HONDA 1’37.937
21 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’37.958
22 Alex MARQUEZ LCR Honda  HONDA 1’38.014
23 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’38.064
24 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’38.244
25 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’38.405

Jerez – Guevara vezetésével Aspar 1-2 az időmérőn

0

Eddig jó napja van Jorge Aspar Martineznek: a Moto2-ben Jake Dixon eddig az összes szabadedzést megnyerte – beleértve a mait is, a Moto3-ban pedig az ő emberei szerezték meg az első két rajthelyet.

Ahogyan a címben írtuk: Izan Guevara szerezte meg a rajtelsőséget a holnapi jerezi Spanyol Nagydíjra, mellőle pedig a csapattársa, a bajnoki éllovas Sergio Garcia indulhat majd. Ez Guevara második pole pozíciója a szezonnyitó Katari Nagydíj után.

Az Aspar-legények mellé még Jaume Masia fért be az első sorba – teljes tehát a spanyol uralom az időmérőn. A második sor már nemzetközibb: Dennis Foggia lett a negyedik, Deniz Öncü az ötödik, Xavier Artigas pedig a hatodik.
A mezőny szoros, hiszen még a 13. helyezett Andrea Migno is egy másodpercen belül végzett.

A Q1-ből Kaito Toba, Scott Ogden, Matteo Bertelle és Xavi Artigas jutottak tovább – de Toba a Q2-ben már nem futott mért kört.
A rajtrácsot Mario Aji, valamint a mezőny egyetlen hölgy tagja, Ana Carrasco zárják. A mezőny csak 28 főt számlál, mivel Joshua Whatley és Lorenzo Fellon a szabadedzéseken bekövetkezett sérüléseik miatt nem kapták meg az orvosi engedélyt a folytatásra.

Jerez – Moto3 időmérő edzés végeredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’45.880
2 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 1’46.004 0.124
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’46.051 0.171
4 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’46.170 0.290
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’46.214 0.334
6 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’46.225 0.345
7 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’46.312 0.432
8 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’46.315 0.435
9 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’46.384 0.504
10 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’46.395 0.515
11 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’46.454 0.574
12 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’46.483 0.603
13 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’46.815 0.935
14 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’46.918 1.038
15 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’47.165 1.285
16 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’47.242 1.362
17 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 1’48.204 2.324
18 Kaito TOBA CIP Green Power KTM
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’47.486
20 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’47.489
21 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’47.502
22 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 1’47.625
23 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’47.778
24 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’47.819
25 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 1’48.075
26 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’48.303
27 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’48.341
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’49.241

Jerez – Dixon vezetésével kettős brit előny az időmérő előtt

0

A Moto2-es kategóriában kellett a legkevesebbet várni a köridők javulásához, még ha itt volt a legkisebb mértékű fejlődés. Ezt elsősorban Sam Lowes használta ki, aki sokáig vezetett. Az egyre gyorsabb köreire viszont itt is volt egy semmiből jött válasz, ugyanis Jake Dixon 12 ezreddel jobbat tudott menni a végén. Nem volt továbbjutó helyen viszont több korábbi futamgyőztes sem. Chantra pedig végül nem is tudott annyit javítani, hogy továbbjusson, így ő biztos Q1-es résztvevő.

A kieső helyről kellett menekülnie a bajnokságot vezető Viettinek is, de végül a 9. pozícióba feljőve megerősítette a helyét. 2 és fél perccel a vége előtt Corsi bukása miatt volt sárga zászló, így a jó körön lévő Acosta körét is elvették. Az utolsó körökre aztán tiszta lett a pálya, és a Moto3-as világbajnok bár három szektoron át a leggyorsabb volt, végül 5. lett. Arenas viszont a Q2-be se jutott be, hiába ment fél másodpercen belül a leggyorsabbhoz képest. A két brit mögé viszont Baltus kapaszkodott fel a harmadik helyre, míg az előző futam győztese, Roberts a 6. lett. Viszont még az amerikai versenyző lemaradása is másfél tizedmásodpercen belül van, tehát rendkívül kicsik a különbségek.

Jerez – Moto2 harmadik szabadedzés végeredménye:

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’41.556
2 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’41.568 0.012
3 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’41.598 0.042
4 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’41.671 0.115
5 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.673 0.117
6 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’41.679 0.123
7 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’41.767 0.211
8 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’41.769 0.213
9 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’41.793 0.237
10 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’41.828 0.272
11 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’41.857 0.301
12 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.869 0.313
13 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’41.912 0.356
14 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’41.923 0.367
15 Albert ARENAS RW Racing GP KALEX 1’42.053 0.497
16 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’42.059 0.503
17 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’42.062 0.506
18 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’42.079 0.523
19 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’42.124 0.568
20 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’42.172 0.616
21 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’42.319 0.763
22 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’42.342 0.786
23 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’42.474 0.918
24 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’42.539 0.983
25 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.605 1.049
26 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 1’42.883 1.327
27 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’42.935 1.379
28 Stefano MANZI Yamaha VR46 KALEX 1’43.086 1.530
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’43.177 1.621
30 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’43.228 1.672