back to top
2025. július 11. 04:36
Kezdőlap Blog Oldal 745

Aleix Espragaró: Ez a pole egy győzelemmel ért fel

0

Aleix Espargaró számára egy gyerekkori álom vált ma valóra azzal, hogy hazai versenyhétvégéjén megszerezte a pole pozíciót.

Az Espargaró tesók, Granollersben nőttek fel, a versenypályától 3 km-re jártak iskolába, így folyamatosan hallották a motorok zaját, ezért már tinédzserként sem gondoltak másra, mint hogy motorversenyzők lesznek. Ma a testvérek Andorrán élnek, két órányi autóútra, de a Katalán Nagydíj, mint minden évben, most is családi összejövetel lesz nekik, ahol minden barát és ismerős jelen lesz.

„Nagyon-nagyon kemény kvalifikáció volt, sőt, azt is mondhatnám, hogy az idei szezon legnehezebb időmérője, mert a hőség miatt rendkívül csúszós volt a pálya. Nem voltam biztos benne, hogy jobb köridőt tudok menni, mint reggel az FP3-ban. Az FP3-as idő viszonylag könnyen jött, csak egy lágy hátsó gumira volt szükségem hozzá. Nem élveztem ezt a legjobb kvalifikációs kört, mert annyira csúszott, hogy kétszer is megcsúszott az első gumim. Többször fennállt a high-side veszélye, nagyon a határon motoroztam. Viszont az utolsó két kanyarban rendkívül gyors voltam. Nagyon boldog voltam, amikor megláttam, hogy a pole pozíciót szereztük meg a hazai nagydíjon. Ahogy átértem a célvonalon, vettem egy mély levegőt, és arra gondoltam: „Nem estél el, megcsináltad!”. Aztán megláttam a P1-et, ez olyan volt, mint egy győzelem. Eddig remekül sikerült a hétvége.”

Az Aprilia sztárja azonban nem csak egy körön gyors, valószínűleg nem lesz egyszerű őt megfogni a futamon.

„A MotoGP-futamok 90 százalékában a leggyorsabb versenyző nyer – mondta el Espargaró. „Barcelonában ez nem feltétlenül van így. Itt nem annyira fontos, hogy a leggyorsabb legyél, a futamon elsősorban a hátsó gumit kell jó állapotban tartani a versenytáv során. Ez egy kicsit frusztráló. Óvnod kell a gumikat, nem húzhatod csak úgy gázt, és nem kockáztathatod meg kerékkipörgést. Ráadásul a kipörgésgátló nagyon visszafog. Az FP4-een kipróbáltam egy másik elektronikai beállítást, hogy megtudjam, mennyi időt veszítek a gumi megóvásával. Elégedettek vagyunk a teszt eredményeivel.”

„Holnap kötéltáncot kell járnunk, meg kell találnunk az ideális egyensúlyt a sebesség és a gumikopás között” – mondta a spanyol, aki a világbajnokság második helyén áll, mindössze nyolc ponttal lemaradva a listavezető Fabio Quartararo mögött.

A Parc Fermébe bevitte kislányát is, aki szívproblémákkal született és aki egyedi sisakfestését is ihlette.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aleix 41 (@aleixespargaro) által megosztott bejegyzés

Hickman hatodik győzelmét aratta a Man-szigeti TT-n

Peter Hickman hatodik győzelmét aratta a Man-szigeti TT-n. A Superbike kategóriában utasította maga mögé Dean Harrisont és Michael Dunlopot.

A tökéletes körülmények között a körrekordtartó már a verseny elején átvette az irányítást, és később növelni tudta előnyét riválisaival szemben. Az utolsó boxkiállás után több mint 40 másodperces előnye volt, ezért Hickman úgy döntött, hogy a továbbiakban beosztja előnyét, és nem kockáztat a sokak által várt körrekordért.

Hickman a kilencedik helyről kezdhette meg a versenyt, de gyorsan előre tudott kerülni. A második helyről induló Harrison tartotta pozícióját, bár keményen megszorongatta Michael Dunlop, aki közvetlenül a második boxkiállás után hat másodpercre megközelítette, de nem tudta megelőzni riválisát, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

Ian Hutchinson erős versenynapot zárt a negyedik helyért folytatott szoros küzdelemben, megelőzve John McGuinness-t – aki egy különleges, jubileumi motorral indult az első helyről a versenyen – az angol versenyző 100. TT versenyén az ötödik helyen ért célba.

Jamie Coward lett a legújabb versenyző, aki csatlakozott a 130 mérföld/órás sebességet meghaladó versenyzők klubjához, és a hatodik helyen végzett, megelőzve az OMG Yamaha versenyzőjét, James Hilliert és Glenn Irwint a nyolcadik helyen.

A BSB futamgyőztes Glenn Irwin a nap sztárja volt, hiszen újoncként nagyon gyors tempót diktált, 129,849 mérföld/órás kört futott, amivel megdöntötte Hickman nyolc éve fennálló TT újonc rekordját.

Davey Todd dobogós reményei már a verseny elején szertefoszlottak, amikor a negyedik helyen haladva feladta a versenyt, majd csapattársa, Connor Cummins is kiállni kényszerült nem sokkal később. Lee Johnston kezdetben szintén az első ötben motorozott, majd motorja megállt.

A verseny végeredménye:

Poz Versenyző Márka Szponzor Idő Sebesség
1 Peter Hickman BMW GAS MONKEY BMW 01:43:58.544 130.634
2 Dean Harrison Kawasaki DAO Racing Kawasaki 01:44:37.744 129.819
3 Michael Dunlop Suzuki Hawk Racing 01:44:56.171 129.439
4 Ian Hutchinson BMW Milwaukee BMW  01:46:56.628 127.009
5 John McGuinness Honda SP Honda Racing 01:47:07.411 126.796
6 Jamie Coward Yamaha KTS Racing powered 01:47:07.849 126.787
7 James HIllier Yamaha RICH Energy OMG 01:47:33.288 126.287
8 Glenn Irwin* Honda SP Honda Racing 01:47:40.140 126.153
9 Shaun Anderson Suzuki Crendon Suzuki 01:48:29.935 125.188
10 Dominic Herbertson BMW Haith 01:49:00.109 124.611
11 Michael Rutter BMW Bathams Ales 01:49:00.613 124.601
12 Nathan Harrison Honda SP Isle of Man 01:50:05.457 123.378
13 Rob Hodson Kawasaki Dafabet Racing 01:50:20.522 123.097
14 Craig Neve BMW Callmac Scaffolding 01:51:32.615 121.771
15 Matt Stevenson BMW P Constantine Building 01:51:42.877 121.585
16 Mark Goodings Kawasaki LMT Motorsport 01:53:20.821 119.834
17 Milo Ward* Honda SP TC Racing/DP 01:53:31.596 119.644
18 David Jackson BMW Action Racing 01:53:42.833 119.447
19 Michael Evans BMW Heattech Racing 01:53:55.051 119.234
20 Raul Torras Martinez Honda Comercial Olle  01:54:06.294 119.038
21 Brandon Cretu Honda SP Penz13 / Totem 01:54:08.819 118.994
22 Josh Daley Kawasaki Josh Daley Racing 01:54:25.762 118.700
23 Michael Russell BMW Pipewerx Exhausts 01:54:25.896 118.698
24 Forest Dunn Suzuki Team Classic Suzuki 01:54:41.426 118.430
25 Jonathan Perry Kawasaki The People’s Bike 01:54:52.620 118.238
26 Timothee Monot Yamaha TMR / Uggly&Co 01:55:05.284 118.021
27 Julien Toniutti BMW Martimotos / Helice 01:56:52.120 116.223

*újoncként érte el ezt az eredményt Glenn Irwin

A mai napra tervezett Oldalkocsis TT futamot piros zászlós baleset miatt elhalasztották.

Hivatalos: A Ducati és Jack Miller útjai elválnak

0

Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója bejelentette, hogy az ausztrál pilóta 2023-ban már nem a Desmosedici nyergében fog versenyezni.

Jack Miller az alábbi gondolatokat fogalmazta meg a bejelentéssel kapcsolatban:

„Ami a jövőbeli terveimet illeti, azokat együtt fogjuk nyilvánosságra hozni. Abban a pillanatban, ahogy eljön az ideje, és lezárul ez a korszak. Ha azt nézzük, még semmi hivatalos bejelentés nem történt. A Ducatinak megvannak a saját elképzelései, ezt kell mondaniuk.”

Azzal a ténnyel kell számolnunk, hogy az ausztrál versenyző a KTM gyári csapatához igazol majd két évre.

Az aktuális hétvégén tekintve Miller mindössze a 11. rajtkockát szerezte meg. 0,781 másodperccel maradt el a hazai pilótától, Aleix Espargarótól.

„A Q2-ben mindkét gumitípussal beleadtam mindent. A harmadik szabadedzés után rendkívül magabiztosnak éreztem magam és élveztem a motorozást. Az időmérőn azonban némi hiányérzetem volt a hátsó gumit illetően. Az új lágy keverékű abroncs nem győzött meg. Ez ellen sajnos nem tudok mit tenni. Az biztos, hogy ez a hétvége még rengeteg fejtörést tartogat számunkra.”

Óriássisak Valentino Rossi tiszteletére

0

Rossi mostanság dúskál az elismerésekben. Az olasz nagydíjon visszavonultatták rajtszámát, most pedig egy valóban hatalmas meglepetés éri majd.

2022. július 25-én, hétfőn Pesaróban felavatásra kerül egy nem mindennapi sisak Valentino Rossi tiszteletére. Természetesen a rendezvényen a ‘Doktor’ is részt vesz. Az említett sisak valójában egy hatalmas műalkotás, hiszen várhatóan 4 méter magas és 6 méter széles lesz, körülötte pedig egy minimotoros pálya kap majd helyet a Piazza d’Annunzión.

Pesaro polgármestere a következőket nyilatkozta:

„A világ leghatalmasabb sisakját természetesen a galaxis legnagyszerűbb motoros bajnokának ajánljuk. A műremek rengeteg turistát vonz majd, és városunk tengerpartját fogja ékesíteni.”

Katalán Nagydíj – Vietti Q1-ből a pole-ba

0

Q1-es szereplését követően a pole-ig verekedte előre magát a fiatal tehetség, Celestino Vietti az időmérő edzésen Barcelonában. Mellőle Canet és Dixon rajtolhatnak vasárnap.

A középső géposztály időmérésére mérséklődött a forróság, 28 fokos levegő és 50 fokos aszfalthőmérséklettel kezdték meg a rajtrács felállításáért az edzést a Moto2-esek. A szabadedzések összesítése alapján Roberts, Dixon és Acosta teljesítette legjobban a hétvégét a kvalifikáció előtt.

A Moto2 időmérőjének Q1-es szakasza a világbajnoki tabella vezetőjével, Celestino Viettivel indult el Barcelonában, de ott volt a mezőnyben Chantra, Arbolino, Aldeguer és Lopez is.

Az Q1 első szakaszában Lopez állt az élre, őt követte Arbolino, Vietti és Navarro a továbbjutást érő helyeken. Aldeguer nem futott túl jó időmérést, sorra vették el köreit pályaelhagyás miatt, végül csak a hatodik helyet szerezte meg, miközben csapattársa, Lopez megnyerte a Q1-et. A mezőnyből csupán Vietti ment ki új abroncsokért a boxba, de így sem tudott Lopez elé kerülni. Elért ideje azonban a továbbjutásra így is elég volt. A kvalifikáció második szakaszába Lopez, Vietti, Arbolino és Navarro mentek tovább.

A Q2 korai szakaszában Canet állt az élre, Dixon és Roberts előtt. Canet 9 perccel a leintés előtt megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb körét, Arenas pedig feljött a 3. helyre. Az edzés felénél a világbajnoki tabella élén állók – Ogura és Vietti – a szerény 8. és 9. helyen álltak, míg a legfiatalabb futamgyőztes Acosta csupán a 18. pozícióban.

Egy rövid szünet után indultak el a versenyzők a második etapra 4,5 perccel a kvalifikáció vége előtt. 14 versenyző teljesített ekkor 1 másodperes időn belül.

Az utolsó gyors körön Celestino Vietti húzott elő egy váratlan, pole pozíciót érő időt.

Az első sorból az olasz mellől Canet és Roberts indulhatnak a vasárnapi futamon. A második sort Dixon, Arenas és Lowes alkotja a verseny rajtjánál. A Bendsneyder, Fernandez, Schrötter trióé a harmadik rajtsor, míg Ogura csupán a 10. helyet szerezte meg a kvalifikáción. Bizonyára Pedro Acosta sem felhőtlenül boldog az időmérés után, hiszen a szabadedzéseken elért harmadik pozícióját nem tudta jó rajthelyre váltani, a 12. rajtkockából kezdheti meg a versenyt Mugello hőse.

Barcelona – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’43.823
2 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’43.831 0.008
3 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’44.002 0.179
4 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’44.045 0.222
5 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’44.049 0.226
6 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’44.190 0.367
7 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’44.407 0.584
8 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’44.430 0.607
9 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’44.477 0.654
10 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’44.491 0.668
11 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’44.579 0.756
12 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’44.691 0.868
13 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’44.702 0.879
14 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’44.712 0.889
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’44.748 0.925
16 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’44.778 0.955
17 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’44.833 1.010
18 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’44.878 1.055
Nem jutottak a Q2-be:
19 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’44.911 0.465
20 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’44.974 0.528
21 Alex TOLEDO Pertamina SAG KALEX 1’45.217 0.771
22 Stefano MANZI VR46 Master KALEX 1’45.226 0.780
23 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’45.269 0.823
24 Z.V. DEN GOORBERGH RW Racing KALEX 1’45.368 0.922
25 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’45.687 1.241
26 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’45.812 1.366
27 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’45.831 1.385
28 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’45.861 1.415
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’46.326 1.880
30 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’46.491 2.045
31 Piotr BIESIEKIRSKI Pertamina SAG KALEX 1’46.718 2.272

Katalán Nagydíj – Aleix Espargaró továbbra is legyőzhetetlen Barcelonában

0

Aleix Espargaró eddig nagyon meggyőző hétvégét teljesít, a szabadedzések után a kvalifikáción sem talált legyőzőre, így idén másodszor indulhat a pole-ból.

Alex Márquez nem tudott rajthoz állni a kvalifikáción FP4-es nagy sebességnél bekövetkező bukása után. A hondás versenyzőt az orvosi központba szállították további vizsgálatra.

Az időmérés első szakaszában olyan pilóták álltak sorba a továbbjutásért, mint a pénteki napon második helyezett Viñales, Bastianini, Mir, Bezzecchi és a teljes KTM különítmény, így izgalmas 15 percnek néztünk elébe.

Úgy tűnik az Aprilia csapatánál nagyon jó a hangulat, a Q1 előtt Aleix Espargaró bíztatta csapattársát, aki ezt egy továbbjutással hálálta meg.

Marco Bezzecchi ragadta magához a vezetést a kvalifikáció elején, majd Viñales állt az élre 9 perccel az edzés vége előtt, így ők ketten álltak továbbjutásra az első etap után.

5 perccel a Q1 vége előtt gurultak ismét pályára a versenyzők egy utolsó nagy rohamra. Megindult a tűzijáték a továbbjutásért, sorra jöttek a gyors köridők. Először Oliveira állt az élre néhány másodpercre, majd Binder, de ekkor jött Bezzecchi és Viñales és vették vissza az első két pozíciót. Nakagami érkezett meg végül Viñales mellé a továbbjutást érő helyekre, miután 17 ezreddel verte meg Bezzecchi idejét. Mirnek továbbra sem megy, csupán a 17. helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.

A Q2-t minden versenyző közepes és lágy abroncsokon kezdte meg. Az első próbálkozások után Quartararo, Martin, Rins volt a sorrend az első háromban, majd Bagnaia ért fel a második helyre, Aleix Espargaró pedig a harmadikra. Az első három versenyzőt ebben a szakaszban csupán 12 ezred választotta el egymástól, az első ötöt pedig 9 század.

Az abroncscserék után, 4,5 perccel a leintés előtt gurultak ismét pályára a versenyzők, hogy eldöntsék a vasárnapi futam rajtsorrendjét. Bagnaia 3 tizeddel verte meg Quartararo korábbi idejét és állt az élre 3 perccel a kvalifikáció vége előtt. Aleix Espargaró azonban ezt nem hagyhatta szó nélkül, tovább javította délelőtt felállított körrekordját és megszerezte idei második pole-ját. Bagnaia megpróbálta legyőzni spanyol riválisát, de 31 ezreddel lemaradt idejétől, így az olasz rajtolhat a második rajtkockából. A harmadik helyet Fabio Quartararo szerezte meg. A második sorból Zarco, Di Giannantonio, Martin indulhatnak vasárnap. Az első tízbe még Rins, Viñales, Marini és Pol Espargaró fértek be.

Barcelona – MotoGP időmérő végeredménye: 

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’38.742
2 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’38.773 0.031
3 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’38.959 0.217
4 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’39.027 0.285
5 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’39.099 0.357
6 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’39.142 0.400
7 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’39.145 0.403
8 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’39.397 0.655
9 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’39.451 0.709
10 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’39.477 0.735
11 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’39.523 0.781
12 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’39.611 0.869
Nem jutottak a Q2-be:
13 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’39.240 0.024
14 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’39.246 0.030
15 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’39.249 0.033
16 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’39.420 0.204
17 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’39.664 0.448
18 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’39.884 0.668
19 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’40.071 0.855
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’40.113 0.897
21 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’40.298 1.082
22 Michele PIRRO Aruba.it Racing DUCATI 1’40.351 1.135
23 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’40.373 1.157
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’40.587 1.371

 

Katalán Nagydíj – Foggia indulhat a pole-ból

0

A Katalán Nagydíj időmérőjét Dennis Foggia nyerte, megelőzve Deniz Öncüt és Izan Guevarát. 

Forró időben, 31 fokos levegő és 53 fokos aszfalthőmérséklettel zajlott a legkisebb géposztály kvalifikációja Barcelonában. A szabadedzések összesített eredménye alapján a Moto3 kategóriában Dennis Foggia, García és Salvador alkották a top3-at.

Moreira nincs ott a mezőnyben Barcelonában, mivel mugellói bukásakor csuklóját törte. Annak ellenére, hogy az orvosoktól megkapta a versenyzési engedélyét, nem áll rajthoz a hétvége további részén fájdalmai miatt.

Aji, Bartolini, Furusato és Fernandez kezdte legjobban Q1-es szakaszt, de rengeteg idő volt vissza a gyakorlás végéig. Az edzés vége előtt 7 perccel sorra jöttek a piros szektorok a versenyzőktől, Riccardo Rossi állt ekkor az élre, majd Ogden vette át a vezetést olasz riválisától.

4,5 perccel a leintés előtt Ogden, Rossi, Yamanak és Aji álltak a továbbjutó helyeken. Whatley bukott 4 perccel az edzés vége előtt, így rövid időre előkerültek a sárga zászlók a kettes szektorban.

Az élen álló Ogden a 3-as kanyarban esett el röviddel az edzés vége előtt. Yamanaka pedig a boxba gurult 1,5 perccel a leintés előtt, így ő is kiszállt a küzdelmekből, bízva abban, hogy korábban futott ideje elég lesz a továbbjutásra.

Az utolsó gyors körben Toba tudott odaférkőzni a legjobb négybe, így Ogden, Toba, Rossi és Yamanaka mentek tovább a Q2-be.

A Q2 elején Foggia 1:48.292-es idővel kezdett, megadva a mezőny többi részének a referenciaidőt.

6 perccel a kvalifikáció vége előtt a versenyzők a boxba hajtottak. Ekkor Foggia, Guevara, Rossi alkották a top3-at. Ebből az állásból indult meg a Q2 második szakasza, amelyre 3,5 fél perccel az edzés vége előtt gurult ki a mezőny.

Az utolsó gyors körön jöttek a piros szektorok több versenyzőtől. Dennis Foggiát azonban senki nem tudta megfogni, 1:48.290-es idejével behúzta szezonbeli második pole pozícióját. Mögötte Öncü és Guevara végeztek, így ők kezdhetik meg a vasárnapi futamot az első sorból. Fellon, Yamanaka, Rossi végeztek a második soros indulást jelentő pozíciókban. García, Toba, Kelso rajtolhatnak vasárnap a harmadik sorból. Az első tízet Suzuki zárta a legkisebb kategória időmérésén.

Masia volt kecsegtető gyors körön az edzés végén, de igyekezete a pole-ért túl soknak bizonyult és eldobta versenygépét, így végül a 14. rajtkockát szerezte meg.

Barcelona – Moto3 időmérő végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’48.290
2 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.428 0.138
3 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’48.537 0.247
4 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’48.574 0.284
5 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’48.693 0.403
6 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’48.726 0.436
7 Sergio GARCIA GASGAS Aspa GASGAS 1’48.729 0.439
8 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’48.744 0.454
9 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’48.806 0.516
10 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’48.858 0.568
11 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’48.925 0.635
12 Matteo BERTELLE Avintia Racing  KTM 1’48.965 0.675
13 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’49.258 0.968
14 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.288 0.998
15 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 1’49.314 1.024
16 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’49.394 1.104
17 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.407 1.117
18 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’49.832 1.542
Q1-ből nem jutottak tovább:
19 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’49.873 0.484
20 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’49.957 0.568
21 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’49.971 0.582
22 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’49.986 0.597
23 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 1’50.137 0.748
24 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’50.230 0.841
25 Stefano NEPA Angeluss MTA  KTM 1’50.277 0.888
26 Syarifuddin AZMAN VisionTrack Racing HONDA 1’50.448 1.059
27 Marcos URIARTE Rivacold Snipers HONDA 1’50.823 1.434
28 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA  KTM 1’51.642 2.253
29 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’51.812 2.423

Bagnaia: Ez veszélyes lehet

0

Számos versenyző kritizálta a montmelói pálya állapotát pénteken. Bagnaia szerint ezen az aszfaltcsíkon nagyon veszélyes lesz csatázni.

Pecco Bagnaia fél másodperccel maradt el Aleix Espargarótól a pénteki nap kombinált edzéseredményei alapján. A ducatis pilóta Termasban is panaszkodott a nehéz körülmények miatt, de szerinte Barcelonában ez teljesen más.

„Az Aprilia ezen körülmények között nagyon versenyképes, ezért Viñales és Espargaro előnyösebb helyzetben vannak, mint mi. Ennyire alacsony tempóval én még nem futottam egy versenypályán, ez biztos. Amikor a pályát 2018-ban újra aszfaltozták, fekete volt, most szinte fehér. Talán az időjárás miatt van ez, vagy a Forma-1-es futamok miatt, nem tudom.”

„Évről évre egyre nehezebb dolgunk van itt. Nem egyszerűek a féktávok, és nem könnyű gyorsan bevenni a kanyart. Ez pedig veszélyes. Jelenleg lehetetlen támadást indítani ezen a pályán, és ez nem azon múlik, hogy mennyire vagy hozzászokva a pályához, vagy nem. Nem tudok rendesen kigyorsítani a kanyarokban, innentől kezdve a tempó sincs meg. A futam inkább stratégiai kérdés lesz, mert a gumik rendkívül gyorsan fogynak. Nagyon kemény verseny elé nézünk.” – magyarázta Bagnaia.

Katalán Nagydíj – Aleix Espargaró az élen az edzések után

0

A MotoGP harmadik szabadedzésén mindenki tudott javítani pénteki idején. Aleix Espargaró nem talált legyőzőre az edzések után.

A Circuit de Barcelona-Catalunya felett szombaton is sütött a nap, 26 fokot mértek, 36 fokos aszfalthőmérséklet mellett, ami jelentősen alacsonyabb, mint péntek délután, amikor megdőlt az 50 fokos határ.

Az edzés elején gyorsan javultak a köridők: a Ducati gyári pilótája, Jack Miller a negyedik körén 1:39.756 perces időt mutatott be, és ezzel rövid időre az összetett lista első három helyezettje közé került. Nem sokkal később Fabio Quartararo 1:39.628-at motorozott, amivel a második helyre ért oda.

Aleix Espargaró pénteki legjobb ideje 1:39.402 perc volt, amivel a mezőny fölé tudott kerekedni, de már a gyakorlás elején látszott, hogy ez az idő nem lesz elég az élen maradni. Úgy tűnt, hogy az RS-GP birkózik meg legjobban az alacsony tapadással. Maverick Viñales az első napon kettős Aprilia vezetést biztosított.

Brad Binder az FP3-ban nyolc perc után a 4-es kanyarban bukott. Mivel Quartararo és Miller mellett Johann Zarco, Takaaki Nakagami és Marco Bezzecchi is korai szakaszban javítani tudott, a Red Bull KTM gyári pilótája kiszorult az automatikus Q2-es indulást jelentő pozíciókból. Pol Espargaró is bukott, ő az 5-ös kanyarban nézte meg a kavicságyat.

Aleix Espargaró friss lágy gumikon gurult ki a pályára – és egy 1:38.771-es időt ért el, ami körrekordot és 0.671 másodperces előnyt jelentett az edzés ezen szakaszán a mezőny többi tagjához képest.

A riválisoknak 15 perce maradt, hogy az apriliás idején belül teljesítsenek, ami nem sikerült nekik végül.

A második helyre Johann Zarcónak sikerült odaérnie, őt követte a ducatis külonítmémy Martin, Bagnaia, Miller sorrendben. A legjobb yamahásként Quartararo a 6. helyen végzett az edzések után.

Pol Espargaró és Luca Marini az edzés vége előtt taszította ki Viñalest a top10-ből, amikor a 7. és 8. legjobb időt érték el. A Q2-es helyeken még Rins és Di Giannantonio végeztek. A szezon meglepetésembere, Enea Bastianini és a Suzuki pilótája, Joan Mir is a Q1-ben folytatják a hétvégét. A KTM nehéz délelőttöt teljesített, az osztrák márka legjobbja Brad Binder volt a 16. helyen az összesített időmérőn.

Barcelona – MotoGP szabadedzések összesített eredménye:

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’38.771
2 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’38.902 0.131
3 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’39.005 0.234
4 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’39.007 0.236
5 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’39.074 0.303
6 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’39.088 0.317
7 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’39.233 0.462
8 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’39.246 0.475
9 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’39.260 0.489
10 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’39.413 0.642
11 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’39.423 0.652
12 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’39.439 0.668
13 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’39.505 0.734
14 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’39.540 0.769
15 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’39.577 0.806
16 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’39.609 0.838
17 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’39.665 0.894
18 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’39.856 1.085
19 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’39.903 1.132
20 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’39.907 1.136
21 Michele PIRRO Aruba.it Racing DUCATI 1’40.008 1.237
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’40.083 1.312
23 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’40.213 1.442
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’40.292 1.521
25 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’40.409 1.638

Oliveira: Nem volt megfelelő a tapadás

0

Egészen eddig a legeredményesebb KTM-es pilóta, Miguel Oliveira volt, azonban a barcelonai hétvégén egyelőre nem jött ki neki a lépés.

Miguel Oliveira mindössze a 19. helyen zárta a pénteki edzésnapot. Csapattársa, Brad Binder ezzel szemben 6. lett. A portugál lemaradása majdnem másfél másodperc a hazai versenyző, Aleix Espargaro mögött.

„Nem használtuk a puha gumikat pénteken, szóval fogalmam sincs mi a gond, de nincs megfelelő tapadás. Az edzés vége felé lehetetlen volt számomra, hogy gyors kört tudjak futni. A közepes hátsó gumival sem voltunk előrébb. A tempóm egyik pillanatról a másikra visszaesett.” – kezdi a portugál.

„A délelőtthöz képest sikerült javulnom egy tizedet, de a különbség így is rendkívül nagy. Most ki kell találnunk valamit annak érdekében, hogy szombaton gyorsabbak legyünk. Elemezzük az adatokat. Mindig is gyors voltam ezen a pályán MotoGP-motorral. A múltban nagyon jó tempóra voltam képes, de most nem akarnak összejönni a dolgok egyelőre. Van még időnk a futamig szerencsére.”

Szóba került, hogy esetleg Oliveira leszerződik a Gresini-csapattal:

„Mint tudjátok, még nem írtam alá semmit, szóval a helyzet változatlan. Jelenleg is egyeztetés alatt áll minden, de újat nem tudok mondani egyelőre. Remélem, a következő hetekben több információval szolgálhatok majd.”

Oliveira neve Enea Bastianini utódjaként merült fel, aki feltehetően Jack Miller helyére igazol majd a gyári Ducatihoz.