back to top
2025. május 24. 03:02
Kezdőlap Blog Oldal 746

Marc Márquez szerint Aleix Espargaró mindig panaszkodik

0

Marc Márquez pénteki napja nem sikerült a legfényesebben. Egy körön belül kétszer is bukott és végül a 19. helyen zárta a gyakorlásokat.

Azt már korábban bejelentette a nyolcszoros bajnok, hogy tesztelni fog a Hondával, nem csak hétfőn, de már a pénteki napon is. Az első gyakorlások ennek szellemében teltek a spanyolnak.

„Ma kockáztattunk és nagy dolgokat próbáltunk ki. Amikor új dolgokat tesztelsz, két különböző motorod van. Az FP1-ben többé-kevésbé ugyanazzal a motorral mentem, mint korábban, hogy megtaláljam a tempót, mert a pálya nem volt jó állapotban. Délután aztán elkezdtem kipróbálni dolgokat.”

A második szabadedzésen Márquez kétszer is bukott, méghozzá ugyanabban a körben, először a 6-os, majd a 9-es kanyarban.  „Az első volt az igazi bukás, a második a pálya miatt történt. Miután egész nap nem esett az eső, erre nem számítottam. Nagyon lassú voltam és letértem az ideális ívről. De aztán volt egy teljesen vizes folt, ami csak úgy elbukkant a talajból. Ezen javítaniuk kell a jövőre nézve.”

„Sajnos összetörtem a motort, amin jobban éreztem magam, és nem tudtam tovább használni. Hatalmas változtatásokat eszközöltünk a másik motoron, és nem éreztem jól magam vele. Egy nagy változtatás működhet nagyon jól, de lehet katasztrófa is” – mondta a spanyol. „Nem mentem túl jól, és még az alapmotorral is túl messze vagyunk az élmezőnytől. De majd meglátjuk, hogy holnap mi lesz. Holnap visszatérünk ahhoz, amit ismerünk, hogy a legtöbbet hozzuk ki a hétvégéből. Hétfőn így folytatjuk” magyarázta Márquez a további terveiket.

Marc Márquez több incidensbe is belekerült a pénteki nap folyamán. Először is Remy Gardnerrel akadtak majdnem össze a 13-as kanyarban. Erről is elmondta a véleményét: „Pollal [Espargaróval] és Remyvel történt. Mások mögött mentem, és az egyik versenyző lelassított, hogy beforduljon a boxutcába. Tudtam, hogy Pol és valaki más mögöttem van, így csak próbáltam nem az íven menni. De Pol nyilvánvalóan nem tudta, hogy Remy mögötte van. Egyszerűen káosz volt az edzés ezen szakaszában.”

Ezután az FP2 végén Aleix Espargaró panaszkodott Marc Márquezre. „Ez Aleixnél normális. Mi itt motorozunk. Aleix mindig panaszkodik. Mivel idén gyors, büszke lehet arra, hogy keressük a szélárnyékát. Általában eddig másként volt, idén viszont pont fordítva. Azért keresem a szélárnyékát, mert harmadik a világbajnokságon, és nagyon jól megy. Így megy ez a MotoGP-ben, a gyors versenyzőket keresed, hogy javíthasd a körödet.”

„De ebben az esetben csak befejeztem az edzést, mert nem éreztem jól magam a motorral, és meg sem próbáltam követni senkit” – mondta el Márquez.

Aleix Espargaró is elmondta véleényét az esettel kapcsolatban. Vizuális „gyerünk” jelzést adott neki, hogy ne kövesse tovább.

„Úgy tűnik, mintha mindig emiatt sírnék, de ez hihetetlen. Nem tudom, mit csinál ez a srác” – mondta Espargaro. „Mindenki látta. A bátyám majdnem ütközött a 13-as kanyarban. Aztán Gardner. Aztán Oliveira.

„Ezután én. Kimentem a pályára, és nem volt senki a boxutcában. Kimentem a hátsó egyenesre, és ott sem volt senki. Ő pedig megállt a hátsó egyenes közepén, és egy percig várt rám. Hihetetlen!

„Azt mondtam, hogy ‘gyerünk, gyerünk, gyerünk’. Őt pedig nem érdekelte. Hátranézett. Egyszerűen hihetetlen. Nem őt hibáztatom, hanem a versenyirányítás embereit. Azt csinál, amit akar, és senki nem szól neki semmit.

„Az emberek folyton azt mondják, hogy ‘Moto3, Moto3, Moto3’  A MotoGP rosszabb! Mit csinálnak?”

Jerez – Moreira a semmiből futotta meg a hétvége legjobb idejét

0

Sokáig úgy tűnt, hogy a tegnapi naphoz képest nem lesz meglepetés a Moto3-asok harmadik szabadedzésén. Először várni kellett, míg a hűvösebb pályán is eléri a mezőny a tegnapi tempót, aztán viszont jött a komoly helyosztó.

Guevara pénteki legjobb idejét nagyjából 15 perccel az edzés vége előtt javították meg először. Ekkor a csapattárs, Garcia tudott először jobbat, amire viszont volt válasza a másik GasGas-nak is. Néhány perccel a vége előtt aztán egy váratlan név került az élre, Diogo Moreira ugyanis kettő ezredmásodperccel megjavította Guevara abszolút legjobb idejét is.

Történt néhány bukás is, de nem mindenkinek ez okozta a vesztét. Suzukinak például megállt a motorja, így a célegyenes elején kellett visszatérnie a boxba. Hozzá hasonlóan Nepa is motorgondokkal küzdött. De nem sikerült a legjobb 14-be kerülni Artigasnak, vagy Holdagonak sem. Sokáig bejutó helyen állt Toba, de végül 7 tizeden belül kellett maradni annak, aki a Q2-be kvalifikált.

Moto3 3. szabadedzés végeredménye
1 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM 01’45.736 0.000
2 Izan Guevara GASGAS Aspar Team GasGas 01’45.738 0.002 / 0.002
3 David Salvador Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 01’45.915 0.179 / 0.177
4 Dennis Foggia Leopard Racing Honda 01’45.983 0.247 / 0.068
5 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech 3 KTM 01’46.024 0.288 / 0.041
6 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda 01’46.088 0.352 / 0.064
7 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM 01’46.145 0.409 / 0.057
8 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM 01’46.185 0.449 / 0.040
9 Sergio Garcia GASGAS Aspar Team GasGas 01’46.214 0.478 / 0.029
10 Carlos Tatay CFMOTO Racing PrustelGP CFMoto 01’46.257 0.521 / 0.043
11 Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM 01’46.309 0.573 / 0.052
12 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 01’46.337 0.601 / 0.028
13 Joel Kelso CIP Green Power KTM 01’46.346 0.610 / 0.009
14 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda 01’46.435 0.699 / 0.089
15 Kaito Toba CIP Green Power KTM 01’46.554 0.818 / 0.119
16 Scott Ogden VisionTrack Racing Team Honda 01’46.733 0.997 / 0.179
17 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP CFMoto 01’46.854 1.118 / 0.121
18 Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda 01’46.886 1.150 / 0.032
19 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM 01’47.018 1.282 / 0.132
20 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM 01’47.289 1.553 / 0.271
21 Syarifuddin Azman Rivacold Snipers Team Honda 01’47.363 1.627 / 0.074
22 Matteo Bertelle QJMOTOR Avintia Racing KTM 01’47.389 1.653 / 0.026
23 Mario Suryo Aji Honda Team Asia Honda 01’47.432 1.696 / 0.043
24 Elia Bartolini QJMOTOR Avintia Racing  KTM 01’47.525 1.789 / 0.093
25 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech 3 KTM 01’47.593 1.857 / 0.068
26 Gerard Riu Male BOE SKX KTM 01’47.755 2.019 / 0.162
27 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda 01’47.985 2.249 / 0.230
28 Ana Carrasco BOE SKX KTM 01’48.973 3.237 / 0.988

 

Bagnaia: „Próbáltam fájdalomcsillapító nélkül menni, de nagyon fájt.”

0

A Ducati gyári pilótája, Francesco Bagnaia a pénteki nap harmadik leggyorsabb köridejét érte el.  A ducatis arról nyilatkozott, hogyan fejlődött az elmúlt időszakban, és hol tart most vállsérülése.

Bagnaia harmadik helyezése az első napon több szempontból elégedettségre adhat okot az olasz számára, hiszen sérülése sem jött még rendbe 100%-ban, ennek ellenére tudott gyors kört motorozni, illetve lemaradása is minimális, 0,200 másodperc volt a címvédő, Quartararóval szemben. „Ott folytattuk, ahol Portimãóban abbahagytuk. Jó az érzés, keményen tudok fékezni és gyorsan benni a kanyarokat.”

„Végre megtaláltuk azt az érzést, ami hiányzott, és ez segített abban, hogy magamra koncentráljak. A használt gumikon is jól éreztem magam, és a leggyorsabb kört a közepes keveréken tettem meg, ami nagyon fontos számomra. Most folytatnunk kell.”

Amíg több rivális panaszkodott a kemény gumikeverékre, addig a ducatis versenyző elégedett volt vele. „Számomra a kemény gumi sokkal jobb volt, mint a közepes változat. A második edzésen már az elejétől kezdve jó érzésem volt. Ha a versenyen is olyanok lesznek a körülmények, mint ma, akkor a kemény gumi rendben lesz. Azonban sokkal melegebbnek kell lennie.”

„Most pontosan azt csinálhatom, amit szeretnék, és gyors vagy, ha oda tudod tenni a motort, ahova akarod. Az első ilyen alkalom Portimãóban volt, és itt is ugyanez a helyzet” – mondta Bagnaia. „Hosszú volt az út, de végre megvan az érzés, amit kerestünk. Nem akarom azt mondani, hogy itt a győzelemért fogunk harcolni, mert még túl korai, és Fabio Quartararo nagyon gyors volt ma, ahogy a Suzuki versenyzői is. De ha így folytatjuk, akkor biztosan felkészültebben vágunk neki a versenynek.”

Portimãóban beszedett vállsérülése azonban még nem jött helyre, fájdalomcsillapító nélkül még nem tud motorozni. „Próbálkoztam ma anélkül, de nagyon fájt. Aztán bevettem egy kis adagot. De nem annyit, mint a portimãói versenyen. Vasárnap biztosan ugyanolyan adagra lesz szükségem, mint Portimãóban”.

Jerez – Rueda a poleban, Görbe Soma a 19. helyről indulhat

A múlt hétvégi portimaoi szezonnyitó után nem pihent a világ egyik legnívósabb utánpótlás-sorozatának, a Red Bull Rookies Cupnak a mezőnye. Ugyanis az andalúziai Jerezben rendezett MotoGP Spanyol Nagydíj betétfutamaként ismét rajthoz állnak a tinédzser srácok.

Ahogyan lenni szokott, pénteken rendezik a Rookies Cup számára a két szabadedzést, valamint az időmérő edzést, szombaton és vasárnap egy-egy futam vár rájuk. Az időmérő edzésen a szezonnyitón domináló spanyol José Rueda (nyitóképünkön) szerezte meg a rajtelsőséget két olasz versenyző, Filippo Farioli és Luca Lunetta előtt.

Hazánk fia, az immáron a HUMDA támogatását élvező Görbe Soma fokozatosan javította az első, majd a második szabadedzésen elért köridejét, így a 19. rajthelyet szerezte meg.

Jerez – Red Bull Rookies Cup időmérő edzés eredménye:

1 99 José RUEDA SPA 1’49.867
2 77 Filippo FARIOLI ITA 1’49.921 0.054
3 58 Luca LUNETTA ITA 1’50.030 0.163
4 29 Harrison VOIGHT AUS 1’50.106 0.239
5 18 Angel PIQUERAS SPA 1’50.125 0.258
6 27 Rico SALMELA FIN 1’50.321 0.454
7 67 Casey O’GORMAN IRL 1’50.522 0.655
8 48 Gabin PLANQUES FRA 1’50.881 1.014
9 95 Collin VEIJER NED 1’50.904 1.037
10 5 Tatchakorn BUASRI THA 1’50.937 1.070
11 28 Máximo QUILES SPA 1’50.943 1.076
12 69 Marcos RUDA SPA 1’51.115 1.248
13 57 Danial SHAHRIL MAL 1’51.184 1.317
14 78 Jakob ROSENTHALER AUT 1’51.358 1.491
15 81 Lorenz LUCIANO BEL 1’51.475 1.608
16 93 Arbi ADITAMA INA 1’51.630 1.763
17 8 Eddie O’SHEA GBR 1’51.666 1.799
18 14 Cormac BUCHANAN NZE 1’51.719 1.852
19 42 GÖRBE Soma HUN 1’51.729 1.862
20 21 Demis MIHAILA ITA 1’51.803 1.936
21 12 Jacob ROULSTONE AUS 1’51.824 1.957
22 11 Ruché MOODLEY RSA 1’51.872 2.005
23 55 Alex VENTURINI ITA 1’52.352 2.485
24 2 Amaury MIZERA FRA 1’52.688 2.821
25 10 Guillermo MORENO MEX 1’53.130 3.263

 

A szombati verseny 17:15-kor kezdődik, amelyet a sorozat facebook-oldalán, illetve a Red Bull TV alkalmazáson közvetítenek.

Jót tett Lecuona lelkének az első Superbike-dobogó

0

Nehéz MotoGP-s éveken van túl Iker Lecuona, akinek nem jöttek az eredményei a Tech 3 KTM-jén. Ezek után felüdülés volt számára a WSBK-dobogó.

Iker Lecuona utoljára még 2019-ben, Moto2-es versenyzőként állhatott dobogóra Thaiföldön. A KTM ezt követően felvitte őt a nagyokhoz, ott azonban nem jött ki neki a lépés. Lecuona a csonka 2020-as szezonban, majd tavaly is csak 20. helyen zárt összetettben. Legjobb eredménye egy hatodik hely volt a tavalyi Osztrák Nagydíjon.

2022-re aztán a spanyol motoros a HRC-hez került, gyári környezetbe. A színspanyol felállásban ő a többet látott, tapasztaltabb név a Moto2-ből érkező Xavi Vierge mellett. Lecuona a Hondán rögtön Aragóniában versenyképes tudott lenni, és mindhárom versenyen a top 10-ben zárt. Hollandiában erre aztán még egyet rátett, az első két ötödik helyet egy harmadikkal koronázta meg. A Honda ezzel 2019-es gyári visszatérése óta mindössze másodszor állhatott dobogóra.

Nagyon fontos számomra (ez a dobogó)” – mondja Lecuona. „Két évet töltöttem a MotoGP-ben, ahol bár rengeteget tapasztaltam, nem élveztem igazán a versenyzést. Rengeteget küszködtem. Néha persze voltak jó versenyeim, de az összkép alapvetően rossz volt.

Lecuona a Hondánál most már tudja élvezni a versenyeket. „Nem segített a helyzetemen sem a média, de még a KTM sem. És akkor így érkeztem meg a Hondához. Itt érzem, hogy a csapat hisz bennem, megadnak nekem mindent. Ha pedig kell, megnyugtatnak. Mert hát versenyzőként én nyilván mindig nyomnám. Akkor is megnyugtattak, amikor elestem. Ez pedig nagyon fontos nekem, hiszen kétszer is előfordult. Mindenki mondja, hogy milyen boldog vagyok. És igen, tényleg boldog vagyok!

Iker Lecuona jelenleg ötödik a vb-tabellán 50 szerzett ponttal. Előtte Andrea Locatelli előnye mindössze öt pont, de Razgatlıoğlu is csak 14-gyel szerzett nála több pontot.

Quartararo: „Öt kemény percem volt a bukás után.”

0

A tabellát vezető Fabio Quartararónak nem indult egyszerűen a jerezi versenyhétvége, hiszen az első szabadedzésen fájdalmas bukást szenvedett el. Azonban a második gyakorláson a délelőtti eset nem befolyásolta, és behúzta az első napot.

A francia az FP1-en a 13-as kanyarban bukott, elég kemény ütést kapott a lába közé az esés során. „Öt kemény percem volt a bukás után” viccelődött. „De minden rendben van, lehet még gyerekem.”

Szerencsére a komolyabb bukást el tudta kerülni.  „Nem tudom miért, de mindig így bukom, Silverstone-ban is megtörtént. Hogy őszinte legyek, ez inkább reakció volt, mert a hátsó kerék rázkódott. Az ember már érzi, hogy meg tudja fogni vagy sem – és a nedves folton alapvetően lehetetlen elkerülni az esést.”

Míg a visszajátszások azt mutatták, hogy Quartararo pattogó motorjának hátsó kereke ágyékon találta a franciát, Quartararo később bevallotta, hogy nem a tényleges esés során sérült meg, hanem amikor visszaugrott a motorra.

„Én tettem ezt magammal! Még csak nem is a motor volt. Valami újat tettünk az üzemanyagtartály tetejére, és én felugrottam rá” – mondta.

„Szóval egy kicsit hülyén érzem magam! Mert buktam, nem történt semmi, de aztán amikor megkaptam a motort és felpattantam… Talán jobb lenne hazudni és azt mondani, hogy a gumi volt a hibás! De azt kell mondanom, hogy hülye voltam!”

Nem a bukás volt az egyetlen necces pillanat a Yamaha sztárja számára péntek reggel. „Csak mentem, aztán elestem egy nedves helyen. Egyszer túl későn fékeztem, és a közepes első gumival nagyon rossz volt az érzésem, mert nem éreztem semmilyen tapadást. A gumi nagyon csúszott, és nem akartam megkockáztatni, hogy újra elesem, ezért egyenesen mentem tovább. Egy másik alkalommal rontottam, az csak egy hiba volt.”

A francia már a pénteki napon is  a határon motorozott. „Mindig a határon kell lenni. A mi motorunkkal a top 10-en kívül vagy, ha nem hajtod magad minden alkalommal a határig. Minden alkalommal késsel a fogam között megyek ki a pályára. Szerintem nekünk ezt kell tennünk. Ha elkezdesz úgy gondolkodni, hogy pénteken lassan kell kezdesz, és szombaton építkezel, akkor ez az érzés is megváltozik. Másrészt, ha rögtön nyomod, akkor tudod, hogy mire számíthatsz minden alkalommal, amikor pályára mész.”

A fájdalmas tapasztalatok ellenére Quartararo elégedett volt a pénteki napjával, miután az FP2-ben a legjobb időt érte el : „Meglepődtem, mert általában nem szoktunk ilyen jól teljesíteni pénteken. Ma egy nagy lépést tettünk. A helyezéseket nem is nézem, az mellékes, de az érzés jó volt.”

Arról, hogy kiket tart legnagyobb riválisnak, ezt mondta el a címvédő: „Fogalmam sincs, még meg kell néznem a többiek tempóját. Azt is gondolom, hogy a pálya sokat fog változni péntekről szombatra. Holnap a kvalifikáció után meglátjuk, hogy ki áll az első három sorban, és kinek van a legjobb tempója. Ma még lehetetlen megmondani. Azt láttam, hogy Bagnaia, Mir és Aleix [Espargaró] tempója erős volt. De azt is tudni kellene, hogy kinek mennyi üzemanyag volt a tankjában.”

Bastianini: „Az első benyomás elég jó volt.”

0

Enea Bastianini másodikként zárta a pénteki napot Jerezben, megelőzve összes márkatársát. Ennek ellenére nem volt teljesen elégedett a szabadedzések után.

„A gyors köröm nem volt rossz, de a tempót tekintve nem voltunk túl gyorsak” – foglalta össze Enea Bastianini pénteki napját. „Hiányzik a tapadás. Ha felállítom a motort, nem tudom az erőt átvinni. Dolgoznunk kell rajta” mondta el problémáit.

„Minden más volt a gyors köröknél, jó érzésem volt” – tette hozzá a Gresini Ducati versenyzője. „Meglátjuk, hogy holnap hogy megy, de az első benyomás elég jó volt. Javultunk. Kipróbáltunk néhány dolgot, és minden jól ment.”

Az összesített időmérőn a második helyen álló Bastianinit két tized választotta el Fabio Quartararo pénteki legjobb idejétől, de a mögötte végző Bagnaia és Martin 0,100 másodpercen belül volt hozzá képest, így elég szorosan indult a nyitónap az első helyeken.

Pozitívan áll a hétvége további alakulásához, de vannak még fenntartásai ezzel kapcsolatban, hiszen a körülmények nem voltak tökéletesek az első napon.  „Még nem tartok mindent kézben, de nem vagyunk messze. A lejtő elég nehéz volt és főleg a körülmények miatt. Voltak helyek, ahol még mindig víz volt, például a 2-es és a 8-as kanyarban és egy kicsit az 5-ös kanyar bejáratánál. A helyzet egy kicsit kritikus volt.

Bastianini célja a szezon kezdete óta a top 5 elérése minden helyszínen. „Ezt mára elértük.” – mondta el az olasz.

Alex Rins: A Suzukinál nincs első és második pilóta

0

A világbajnoki tabella állása szerint Quartararo és Rins is 69-69 ponttal áll holtversenyben az élen. A francia szerint a spanyol vb-esélyes.

Nem mindennapi mutatványt vitt végzek múlt héten Alex Rins, hiszen az utolsó rajtsorból indulva végül a negyedik helyen hozta be a Suzukit. Quartararo minden tisztelettel megjegyezte, hogy akár Rins is lehetne az összetett győztes.

„Megtiszteltetés számomra ez a kijelentés” – kezdi Rins.

„Eddig 5 futamon vagyunk túl, és ez a valaha volt leghosszabb MotoGP-szezon. Meglátjuk, hogy alakul, de remélem, hogy a végső megmérettetésnél is világbajnoki címről beszélhetünk-e majd.”

Eddig a két spanyol suzukis közül Rins teljesít jobban. Mir még nem rendelkezik dogobós helyezéssel idén, azonban csapattársa csak úgy gyűjti be a jobbnál jobb eredményeket. Rins szerint azonban náluk nincs olyan, hogy első és második pilóta.

„A Suzuki nem ilyen csapat, itt nincs ilyen megkülönböztetés. Megpróbálok mindent beleadni a boksz egyik oldaláról, míg Joan ugyanezt teszi a másikról. Egyenlőként vagyunk kezelve. Az viszont biztos, hogy tavaly kaptunk egy új vázat. Értelem szerűen az a pilóta kapja meg először, aki jobban áll a világbajnokságban. Természetesen minden versenyző úgy van bekötve, hogy először a csapattársat kell megverni, de nálunk nincs első és második csapaton belül.”

Jerez – Eddig 2/2 Jake Dixon mérlege

0

Azután, hogy ő bizonyult a leggyorsabbnak a Moto2-esek első szabadedzésén, Jake Dixon a második gyakorláson is a legjobb volt.

Az FP1 során még Jake Dixon volt az egyetlen, aki 1:42 alatti köridőt tudott futni a Circuito de Jerez – Ángel Nieto aszfaltcsíkján. Az angol aztán délután tovább tudott faragni ezen, végül 1:41.646-nál állt meg. Rajta kívül csak egy ember, Augusto Fernández tudott hasonlót, de ő is bő két tizeddel elmaradt Dixon idejétől.

Nem hiányzott sok Ai Ogura számára sem, hogy bemenjen 1:42 alá, nála az óra végül 1:42.009-nél állt meg. Ez volt az FP2 harmadik leggyorsabb ideje. A top 5-be még Sam Lowes és Tony Arbolino fértek még oda. Kettejük között végül mindössze egyetlen ezred (!) döntött Lowes javára.

Arenastól kezdődően a többiek már legalább fél másodperccel lassabbnak bizonyultak Dixon köridejéhez képest. A top 10-be tehát Arenas, valamint Acosta, Roberts, a sérülésből visszatérő Arón Canet, és Somkiat Chantra fértek még be.

A legjobb nem-kalexes versenyző a 12. helyen a spanyol Fermín Aldeguer volt. Csapattársa, Romano Fenati viszont már nem fért be a top 15-be. Legjobb körideje, egy 1:42.692 a tizenhetedik leggyorsabbnak bizonyult.

Az élmezőnyből az egyetlen olyan, aki az első edzésen futotta a gyorsabb köridejét, Celestino Vietti volt, ő a tizennegyedik a kombinált eredménylistán. Hátránya 694 ezred Dixonhoz képest.

Az asparosoknak felemás péntek délutánja volt: Dixon csapattársa, Albert Arenas a sóderben kötött ki a gyakorlás végén.

Jerez – Moto2 pénteki szabadedzések összetett eredménye:

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’41.646
2 Augusto FERNDANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.898 0.252
3 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’42.009 0.363
4 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’42.072 0.426
5 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’42.073 0.427
6 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’42.161 0.515
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’42.181 0.535
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’42.202 0.556
9 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’42.229 0.583
10 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’42.263 0.617
11 Cameron Beaubier American Racing KALEX 1’42.278 0.632
12 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.295 0.649
13 Bo BENDSNEYDER  Pertamina SAG KALEX 1’42.314 0.668
14 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’42.522 0.876
15 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’42.545 0.899
16 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’42.585 0.939
17 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’42.593 0.947
18 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’42.615 0.969
19 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’42.690 1.044
20 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.692 1.046
21 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’42.744 1.098
22 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’42.773 1.127
23 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’42.834 1.188
24 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’42.855 1.209
25 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’43.103 1.457
26 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’43.119 1.473
27 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 1’43.209 1.563
28 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’43.697 2.051
29 Nicolo ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’43.937 2.291
30 Keminth KUBO Yamaha VR46 KALEX 1’44.403 2.757

Bastianini: Nagyszerű csomagunk van

0

A múlt hétvégét igyekszik elfelejteni Enea Bastianini, nem csak a körülmények, hanem az elszenvedett bukások miatt is.

„Nagyon nehéz futam van mögöttünk. Portimaóban egyrészt a nedves aszfalt, másrész a bukásom szombaton is jelentősen befolyásolta a vasárnapi futam kimenetelét, ahol sajnos újra a kavicságyban kötöttem ki.”

Bastianini azonban csak előre tekint:

„Jerez egy olyan helyszín, ahol szeretek versenyezni. A teszteken is jól mentünk itt, bár más körülmények voltak. Most sokkal melegebb van. Meg kell próbálnunk a legjobbat kihozni magunkból, mivel az előző hétvégén értékes pontokat vesztettem. Az viszont biztos, hogy ezáltal nagyon szoros lett a világbajnoki tabella. Nagy a versengés, de nagyszerű csomagunk van. Jól érzem magam, és úgy érzem, itt képes leszek gyors lenni. A Top5 a cél, már ami a világbajnokságot illeti. Meglátjuk majd hétvégéről hétvégére hogyan tudunk fejlődni. Jerezről elmondható, hogy egy  nagyon nehéz pálya és sok olyan tényező van, amivel számolnunk kell.”