back to top
2025. május 23. 22:54
Kezdőlap Blog Oldal 747

Jerez – Quartararo bukott, majd a leggyorsabb lett pénteken

0

Érzelmekben gazdag volt a MotoGP Spanyol Nagydíjának pénteki szabadedzése a nézőknek, több szempontból is.
Először ugye bejelentésre került, hogy hiányozni fog Raul Fernandez, aki portimaoi bukása miatt Andalúziában sem állhat rajthoz. Ám így is 25 versenyző található a mezőnyben, ugyanis ismét elindul szabadkártyával az apriliás Lorenzo Savadori, valamint HRC színekben láthatjuk a Honda gyári tesztpilótáját, Stefan Bradlt is.

Az első szabadedzést egy bukás tette emlékezetessé: a címvédő és listavezető Fabio Quartararo az utolsó kanyarban elesett, méghozzá olyan módon, hogy az pont a legérzékenyebb pontját sértette meg:

Az eset után az első edzésen még érthető módon fájlalta az ágyékát. Az esetről hosszabb videó itt tekinthető meg. A délelőtti etapon Suzuki kettős győzelem született, az eredményeket itt lehet elolvasni.

A délutáni, második szabadedzésre mindenki begyorsult, így az FP2 végeredménye az összetett eredmény is egyben. Ezen a kellemetlen bukást elszenvedő Fabio Quartararo lett a leggyorsabb, két tizeddel megelőzve a három ducatis legényt: Enea Bastianinit, Francesco Bagnaiát és Jorge Martint.
Legjobb hondás az ötödik Takaaki Nakagami, míg a legjobb KTM-es a hatodik Brad Binder lettek, legjobb suzukis a nyolcadik Álex Rins lettek. Utolsó márkaként az Aprilia zárt: Maverick Vinales a kilencedik helyen végzett pénteken.
A listát Darryn Binder és a szabadkártyás Lorenzo Savadori zárják.

A péntek délután egyszerre lett felejtős és felejthetetlen Marc Márqueznek: a hatos kanyarban elesett, majd felállt, és haladt tovább – hogy aztán a kilences kanyarban ismét elessen… végül csak a 19. lett, szóval eredmény szempontjából felejtős. És hogy miért lett felejthetetlen – a nézőknek is: mert a bukás után nem más vitte be a boxba, mint a KTM helyszínen lévő tesztpilótája, egyben a korábbi csapattársa, Dani Pedrosa:

Jerez – MotoGP pénteki szabadedzések összetett eredménye:

1 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’37.071
2 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’37.272 0.201
3 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’37.283 0.212
4 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’37.368 0.297
5 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’37.581 0.510
6 Brad BINDER Red Bull KTM  KTM 1’37.585 0.514
7 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’37.590 0.519
8 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’37.726 0.655
9 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’37.759 0.688
10 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’37.762 0.691
11 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’37.830 0.759
12 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’37.842 0.771
13 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’37.848 0.777
14 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’37.952 0.881
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM  KTM 1’38.012 0.941
16 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’38.027 0.956
17 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’38.102 1.031
18 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’38.196 1.125
19 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’38.200 1.129
20 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’38.285 1.214
21 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’38.313 1.242
22 Stefan BRADL Team HRC HONDA 1’38.322 1.251
23 Remy GARDNER Tech3 KTM  KTM 1’38.353 1.282
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’38.888 1.817
25 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’38.960 1.889

Jerez – Izan Guevaraé a pénteki nap

0

A 2020-as Moto3 Junior Világbajnok Izan Guevara nyerte meg a pénteki második szabadedzést – ezáltal pedig az összesített eredménylistán is ő áll az élen, mivel a második szabadedzésen mindenki javított a délelőtti idejéhez képest. Akkor a török Deniz Öncü végzett az élen.

A pénteki napot tehát az Aspar csapat versenyzője nyerte meg, a husqvarnás japán Ayumu Sasaki lett a második, az Aki Ajo kötelékébe tartozó Jaume Masia pedig a harmadik lett. Negyedik helyen Carlos Tatay zárt – négy különböző márka tehát az első négyben, amely valójában egy: hiszen a GasGas, a Husqvarna és a CFMoto is valójában KTM-ek. Ötödik lett Deniz Öncü, hatodik pedig a John McPhee-t helyettesítő David Salvador. Az újonc brit Scott Ogden lett a leggyorsabb hondás, aki hetedik lett.
A listát az ő csapat- és honfitársa, Joshua Whatley zárja, aki a második szabadedzésen már nem tudott részt venni.

Az edzéseken több bukás is történt: a listavezető Sergio Garcia kétszer is bukott – az utolsó percben történt esése (ahol Lorenzo Fellonnal egyszerre, de egymástól függetlenül buktak) volt a nagyobb. Íme a kisebbik:


Jerez – Moto3 pénteki szabadedzések összetett eredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’46.341
2 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’46.473 0.132
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’46.533 0.192
4 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’46.667 0.326
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’46.738 0.397
6 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’46.879 0.538
7 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’46.902 0.561
8 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’46.984 0.643
9 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’47.100 0.759
10 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’47.103 0.762
11 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 1’47.115 0.774
12 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’47.146 0.805
13 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’47.229 0.888
14 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’47.339 0.998
15 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’47.499 1.158
16 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’47.523 1.182
17 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’47.590 1.249
18 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’47.702 1.361
19 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’47.760 1.419
20 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 1’47.805 1.464
21 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’47.905 1.564
22 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’47.973 1.632
23 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’48.051 1.710
24 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 1’48.082 1.741
25 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’48.179 1.838
26 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 1’48.592 2.251
27 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’48.783 2.442
28 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.815 2.474
29 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’49.564 3.223
30 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 1’52.982 6.641

Jerezt is kihagyja Raúl Fernández

0

Portugáliában sem tudott indulni, és Jerezben sem kapta meg az orvosok áldását az indulásra a kézsérüléssel bajlódó Raúl Fernández.

A KTM-es Raúl Fernández keze még Portugáliában, az FP1 során sérült meg, amikor elcsúszott egy vízfolton. A Tech3 egyelőre pont nélkül álló motorosa a mostani hétvégén, Jerezben mindenképp indulni szeretett volna. Erre végül nem kapta meg az engedélyt.

Az első tesztem után minden orvos leszögezte, hogy nem versenyezhetek. Ha másodikra legalább azt mondják, hogy nagyjából jól vagyok, indulni akarok” – fogalmazott még a döntés meghozatala előtt Fernández. „A mindennapi életem során ez nem jelent semmilyen problémát, de bármilyen gyakorlatot már jókora fájdalom megcsinálni. Furcsa, mert korábban egy versenyt sem hagytam ki, most meg lehet, hogy rögtön kettőt is ki fogok.

Fernández pénteki nyilatkozatát követően ez a forgatókönyv végül meg is valósult, így nem indulhat hazai versenyén. A KTM-es eddig négyből egy alkalommal sem tudott pontot szerezni, legjobb eredménye az a 16. hely volt, amelyet még Argentínában, a termasi futam során szerzett.

Érdekesség, hogy Fernández négyből háromszor egyébként gyorsabbnak bizonyult a csapattárs Remy Gardnernél. Mégis Gardner az, aki már három megszerzett ponttal is rendelkezik. Az ausztrál a szezonnyitó Katari Nagydíjon az utolsó pontszerző, tizenötödik pozíciót csípte meg. Négy futammal később, immáron egyedüli Tech3-motorosként pedig még egyet javítva legjobbján, tizennegyedik lett.

Roberts – „Szerencsém volt, hogy hátrébb voltam”

0

Történelmi sikert aratott Portimaoban Joe Roberts, ugyanis Ben Spies 2011-es győzelme óta először szólt az amerikai himnusz egy nagydíjhétvégén. Ezúttal a Moto2-es kategória az, ahol számolni lehet amerikai versenyzőkkel, hiszen Roberts csapattársa, Beaubier egy pole pozíciót szerzett már idén – épp hazai pályán. A texasi futam végül nem alakult szerencsésen az amerikaiak számára, ezzel ellentétben Portugália viszont nagyon is. A 9. körben történt tömegbaleset következtében az újraindított futamról a bajnokságot vezető Viettin kívül szinte a teljes élmezőny hiányzott, így húzta be Roberts az első győzelmét.

„Őrült verseny volt. Az első részben jól éreztem magam, és tartottam az előttem lévő boly tempóját, amikor eleredt az eső. Sok versenyem és edzésem volt már ilyen körülmények között, amikor esni kezd, de versenyzőként mindig nehéz azt tudni, mennyire nyomhatod. Nem tudom miért, de az volt a tudatalattimban, hogy nagy zivatar lesz, és akár ez is megtörténhet. Amikor érkeztem a második kanyarba, láttam motorokat mindenfelé, és gyorsan észleltem, hogy mi történik, szóval nagyon elvettem, de így sem eléggé, mert volt egy necces pillanat. Őrülten csúszós volt, de ez néha előfordul a versenyzésben. Kissé balszerencsések voltak a srácok, akik először érkeztek oda. Szerencsém volt, hogy hátrébb voltam, és mögöttük láttam mi történik, így volt időm reagálni.”

Joe Roberts
Fotó: MotoGP Media

Mivel a kiesett versenyzők nem értek vissza a boxutcába, így az újraindításnál a még pályán lévőknek óriási esélyük volt egy nagy eredményre.

„A versenyt valakinek meg kell nyernie. Tudtam, hogy Jake [Dixon] erős lesz, és azt éreztem, hogy Celestino [Vietti] is. Láttam Jorge [Navarro] tempóját, ami szintén jó volt a verseny első felében, szóval voltak páran, akikről tudtam, hogy gyorsak lesznek, és esélyesek a győzelemre.”

„Nem tudom milyen érzések törtek rám. Beszéltem Wayne Rainey-vel, és az ő érzései is hasonlóak voltak az első győzelem kapcsán, mint nekem. Nem éreztem, hogy a határon lennék, inkább olyan, mintha minden természetesen jönne. Nem volt semmi veszíteni valóm, így beleadtam mindent, és csak mentem. Magam is meglepődtem a különbségen, amennyire elhúztam. Az utolsó körben már szinte csak gurultam. Amilyen furcsa dolgok voltak egész hétvégén, az eső, vagy hogy gyorskörön vagyok, és valamilyen okból az utolsó szektorba érkezek, és elesek… Szóval az utolsó körben inkább extrán óvatos voltam, hogy beérjek.”

A teljes interjú egyébként a MotoGP hivatalos podcastsorozatának része, amely ide kattintva Spotify-on hallgatható (angolul tudók előnyben).

Francesco Bagnaia: „Nem fogok tudni sok kört megtenni”

0

Francesco Bagnaia a portugál versenyhétvége kvalifikációjának első szakaszában óriásit bukott a Ducatival, ahol megsérült a válla. Vajon elég volt neki pár nap a regenerálódásra?

A portimãói időmérőm történt esése után Francesco  Bagnaia a 24. helyről rajtolhatott csak a futamon. Nem akármilyen teljesítményt nyújtott a versenyen, hiszen fájdalmai ellenére hatalmas felzárkózást produkált, egészen a  nyolcadik helyig küzdötte fel magát. Az olasz vállfájdalmakra panaszkodott, ezért otthon, Olaszországban kivizsgálták. A mágneses rezonancia vizsgálaton nem állapítottak meg komolyabb sérülést vállában.

„Szerencsére csak egy nagy ödémáról van szó, sok folyadék gyűlt fel az egész vállam területén. Ez egy olyan probléma, ami korlátoz a mozgásban. De ma van az első nap, hogy egy kicsit jobban érzem magam. Ez jó. Kialakult egy zúzódás, a színek változnak, most már a sárgánál tartunk.” – mutatta a speedweek.com-nak jobb vállát.

„Hétfőn és kedden ugyanolyan, vagy még nagyobb fájdalmaim voltak, mint vasárnap. Valami begyulladt a verseny után. A terápiával és mindennel együtt javult egy kicsit. Jobban érzem magam. De az biztos, hogy nem fogok tudni túl sok kört megtenni, mert meg kell próbálnom egy kicsit pihentetni vasárnapra. Tavaly sokat teszteltünk ezen a pályán, így nem kell túl sokat köröznünk. Úgy gondolom, hogy a motor már most is nagyon jól működik. Elég nyugodtak vagyunk ezzel kapcsolatban.”

„Tavaly jól teljesítettünk itt. Természetesen szerencsénk volt a versenyen, mert Fabio egész hétvégén fölényben volt. Most majd meglátjuk, hogyan alakul a hétvége. A novemberi teszten nagyon erősek voltunk itt. Erős időt mentem a közepes gumikon, jobbat, mint a kvalifikáción, és nagyon jól éreztem magam. Ez a pálya nagyon jól illik a vezetési stílusomhoz, de a motorunkhoz is.”

2021-ben Jerezben kettős Ducati győzelem született, Miller – Bagnaia sorrendben. Vajon meg tudják ismételni a tavalyi bravúrt?

A 11 legszorosabb Superbike- és Supersport-befutó

Hétvégén mindössze két ezredmásodperc döntött a Supersport 300-asok futamán Hugo De Cancellis és Álvaro Díaz között. Most összeállítottuk a 11 legszorosabb befutó listáját.

Egy egészen elképesztő befutó végén mindössze 0,002 másodperc döntött Hugo De Cancellis javára a Supersport 300 második futamán Álvaro Díazzal szemben. Ez lett a Superbike-, illetve a betétsorozatok legszorosabb finise. De ha megnézzük a további tíz legszorosabb befutó listáját, egyiknél sem találunk egy századnál nagyobb különbséget!

Hét ezred fölött a top 10-be sem lehetett férni

11. Razgatlıoğlu első yamahás győzelme (Superbike, 2020, Phillip Island, első futam) – 0,007 másodperc

Az ausztrál forduló egy egészen hihetetlen futammal indította útjára a 2020-as szezont. A Phillip Island-i hétvége első futama Toprak Razgatlıoğlué lett a Pata Yamaha with Brixx WorldSBK motorján, megelőzve a korábban szintén yamahás Alex Lowes-t. A befutó során mindössze hét ezred döntött.

10. Melandri elhappolja Guintoli elől (Superbike, 2013, Portugália, első futam) – 0,007 másodperc

Portimao először és egyetlen alkalommal szerepel ezen a listán 2013-ból. Ekkor az olasz Marco Melandri a 2014-es bajnok Sylvain Guintolit győzte le a portugál hullámvasúton. Maga Melandri számára is hullámvasút volt ez a verseny, miután a 17. körben az 1-es kanyarban szélesre vette a pályát. Ezt követően viszont visszavágott, és a célegyenesben maga mögé tudta utasítani Guintolit. Kettejük között szintén hét ezred döntött a befutó során.

9. Az olasz klasszikus (Superbike, 1996, Monza, második futam) – 0,007 másodperc

Monza első szereplése ezen a listán még 1996-ból származik. Ekkor Pierfrancesco Chili hazai pályán szerezte meg a győzelmet, a fentiekhez hasonlóan mindössze 0,007 másodperccel megelőzve Slightot. Ez volt Chili második győzelme Monzában, miután 1995-ben a 2. futamot is ő nyerte meg. Érdekesség, hogy a különbség ott is kevesebb mint egy másodperc volt. Miután a második sikánban a kavicságyon kellett átvágnia, Chili visszavágott, és összehozta ezt a toplistás sikert.

8. Smith bravúrja Sofuoğlu ellen (Supersport, 2016, Losail) – 0,006 másodperc

Az első és egyetlen WorldSSP-befutó a listán. Ehhez 2016-ba kell visszamennünk, a katari Supersport-futamig. A hondás Kyle Smith a bajnok Kenan Sofuoğluval és az ő Kawasakijával csatázott az utolsó körben, az utolsó kanyarból kiérve pedig Smith vezetett. Sofuoglu minden igyekezete és a szélárnyék áldásos hatása ellenére végül 0,006 másodperc híján alulmaradt.

A következő polc

7. Fogarty olaszországi sikere olasz motorral (Superbike, 1999, Monza, 2. futam) – 0,005 másodperc

1999-re a monzai célvonalat közelebb helyezték a Parabolica kanyar kijáratához. A cél az volt, hogy csökkentsék a szélárnyékozás lehetőségét. Carl Fogarty mégis ezt használta ki, amikor a befutó során végül öt ezredmásodpercet vert Colin Edwardsra. A győzelmet egyébként eredetileg Edwardsnak adták, de az adatok egyeztetése után végül Fogarty lett a tényleges győztes Olaszországban. Ráadásul egy olasz motoron, a Ducatin.

6. Hazai mámor (Superbike, 1999, Phillip Island, második futam) – 0,005 másodperc

A kétszeres bajnok Troy Corser negyedik Phillip Island-i sikere során sem döntött több a befutó során az ausztrál javára, mint öt ezred. Corser az utolsó körben az 1-es kanyarban az élre került, de Fogarty visszavágott, és két kanyarral a vége előtt visszavette a vezetést. A célegyenesre való hosszú befutón Corser a szélárnyékot kihasználva épphogy megelőzte a regnáló bajnok Fogartyt. A brit motoros ettől függetlenül ebben az évben megszerezte negyedik és egyben utolsó bajnoki címét.

5. Minden idők legszorosabb hármas befutója Kocinski vezetésével (Superbike, 1997, Monza, első futam) – 0,005 másodperc

A hosszú egyenesekkel a lassú kanyarokkal Monza mindig is egy rendkívül változatos pálya volt. És a legendás helyszín nem egyszer hozott már legendás befutót, nem először szerepel a listánkon sem. 1997-ben a másik futam is mindössze 0,005 másodperc híján dőlt el a befutó során. Ekkor John Kocinski a Honda kettős győzelme során Aaron Slightot utasította maga mögé ezzel az alig látható különbséggel. Ha idevesszük Carl Fogarty harmadik helyét is, ez a futam a Superbike-világbajnokság történetének legszorosabb dobogója. A különbség ugyanis hármójuk között is mindössze nyolc ezred volt! Kocinski végül 24-ből tizenhétszer állhatott dobogóra, ami bajnoki címet ért számára.

4. Elválaszthatatlan bajnokaspiránsok (Supersport 300, 2021, Aragónia, 1. futam) – 0,004 másodperc

Az SSP300-ban a címvédő Adrián Huertas (MTM Kawasaki) és Tom Booth-Amos (Prodina Racing WorldSSP) hozta össze minden idők egyik legkisebb különbségét. A Supersport 300-ban egyébként a Motorland Aragón az a pálya, ahol a 10 legszorosabb befutó közül négyet is összehoztak. Ekkor Huertas négy ezred híján tudott nyerni, és indult meg a bajnoki cím felé.

A három legszorosabb befutó

3. Haslam Fabrizio ellen (Superbike, 2010, Phillip Island, első futam) – 0,004 másodperc

A 2010-es első ausztrál futam a Superbike-világbajnokság történetének legkisebb különbséggel megszerzett győzelme. A futam során folyamatosan Leon Haslamnek állt a zászló, ezt próbálta meg megakadályozni Michel Fabrizio. Ám szélárnyékozás ide vagy oda, négy ezredmásodperc maradt Haslam tarsolyában. Ez volt egyébként Haslam öt WSBK-sikeréből az első, később pedig ez lett Haslam legsikeresebb szezonja. Év végén a tabella második helyén zárt a domináns Max Biaggi mögött.

2. Sofuoğlu kitart (Supersport 300, 2021, Katalónia, 2. futam) – 0,003 másodperc

A 2021-es katalán SSP300-as forduló során Álvaro Díaz még csak szabadkártyásként versenyzett. Ezzel együtt majdnem meg tudta szerezni karrierje első győzelmét, ezért ugyanis rendkívül nagyot küzdött. A befutó során végül mindössze 0,003 másodperccel maradt el Bahattin Sofuoğlu mögött. Sofuoğlu azóta már a Supersport-vb mezőnyét erősíti.

1. Díaz megint lemarad (Supersport 300, Assen, 2022, második futam) – 0,002 másodperc

Minden idők legszorosabb befutójának megint Álvaro Díaz volt a kárvallottja. A fentebb említett 2021-es katalán futamhoz képest ráadásul még kisebb különbséggel, mindössze két ezredmásodperccel! Az utolsó métereket egyébként Díaz még éllovasként kezdhette meg, Huge De Cancellis viszont végül legyorsulta őt a Geert Timmer sikánból kijövet, a célegyenesig.

Újabb változások jönnek a királykategóriában

0

A GP Bizottság legutóbbi ülésén döntést hoztak néhány változtatásról a MotoGP tesztelésével, a hosszú körös büntetés nyomvonalával és a jövő üzemanyagával kapcsolatban. 

A Carmelo Ezpeleta (Dorna, elnök), Paul Duparc (FIM), Herve Poncharal (IRTA) és Biense Bierma (MSMA) urakból álló GP Bizottság, Jorge Viegas (FIM elnöke), Carlos Ezpeleta (Dorna), Mike Trimby (IRTA, az ülés titkára) és Corrado Cecchinelli (technológiai igazgató) jelenlétében, a Portimaóban tartott ülést 2022. április 22-én. A megbeszélés folyományaként változásokat jelentettek be, amelyek részben azonnali hatályúak, részben pedig a jövőre vonatkoznak. Íme a regula változások!

Azonnali hatályú változtatás

Hosszú körös büntetés nyomvonala

Változás történt, amely tisztázza, hogy a hosszú körös büntetés sávját minden pályán festetlen aszfalton kell vezetni, és nem lehet felfestve, még akkor sem, ha a körülötte festett bukótér van.

Sportszabályzat változás – Hatályos 2023-as szezontól

Tesztkorlátozások a MotoGP géposztályban

Felismerve a versenyszámok növekedésének hatását, jóváhagyták a csapatok és a Michelin között létrejött megállapodást a MotoGP géposztálya számára engedélyezett hivatalos tesztnapok számának csökkentéséről.

A módosított tesztprogram a következő:
  • Egy 1 napos hivatalos teszt a 2022-es szezon utolsó versenyét követően, ugyanazon a pályán, ahol az utolsó versenyt rendezik.
  • Egy 3 napos „shakedown” teszt a téli tesztelési tilalmi időszakot követő első hivatalos teszt előtt. Kizárólag a gyári tesztpilóták és a MotoGP-osztály újoncai számára.
  • Egy 3 napos hivatalos teszt a tesztmentes időszak után és a szezon első versenye előtt.
  • Egy 2 napos hivatalos teszt a tesztmentes időszak után és a szezon első versenye előtt.
  • Két 1 napos hivatalos teszt a GP-versenyt követő hétfőn vagy kedden, a csapatok és a Dorna/IRTA által egyeztetett pályákon és időpontokban.

Technikai szabályzat

Nem fosszilis üzemanyagok

Amint azt a GP Bizottság már bejelentette, 2024-től minden GP kategóriában kötelező lesz legalább 40%-ban nem fosszilis eredetű üzemanyagot használni. Ez az arány a 2027-es szezonra 100%-ra emelkedik.

A FIM MotoGP 2024-től legalább 2026-ig terjedő időszakra vonatkozó pontos specifikációkat már elfogadták és később közzéteszik. A FIM, az IRTA, az MSMA és a Dorna megköszönte a MotoGP üzemanyag-beszállítóinak együttműködését: BP, ETS Racing Fuels, Repsol S.A., Shell, TotalEnergies/ELF és Petronas, akik mind részt vettek a jellemzők meghatározásában.

A 2021-es év legjobb nagydíja

A Bizottság egyetértett abban, hogy a 2021-es év legjobb nagydíja címet a valenciai Ricardo Tormo versenypálya kapja. A szezonzáró futam mindig nagy népszerűségnek örvend, és 2021-ben az eseményen ismét korlátlan nézőszámmal lehetett részt venni, miután hosszú ideig a Covid korlátozások miatt nézők nélkül rendezték a futamot.

Aleix Espargaró nyomás nélkül tud versenyezni

0

Miután saját elmondása szerint sem számoltak vb-címmel, Aleix Espargaró szerint semmilyen tét nem nyomja a vállát az Apriliánál.

Kétszer állatott már dobogón Aleix Espargaró a 2022-es MotoGP-szezon során. Argentínában mindezt futamgyőztesként tette, legutóbb Portugáliában pedig harmadik lett. Ezzel az apriliás összetettben is ebben a pozícióban található, lemaradása ráadásul csak három pont Quartararóhoz képest.

Espargaró tehát most vb-esélyessé lépett elő, rövid távon mindenképp. Hogy hosszabb távon így lesz-e, azzal kapcsolatban a legkevésbé sem idegeskedik.

Nem, egyáltalán nem” – fogalmazott Espargaró azzal kapcsolatban, számolt-e ilyen erős szezonkezdettel. „Viszont öt verseny alapján tényleg esélyesek vagyunk a vb-címre. Elvégre a lemaradásunk is csak három pont. Számítottam egy jó szintre, de talán nem ennyire jóra. Jó formában vagyok, de jó formában versenyeztem tavaly is.

Egymaga persze kevés lenne ehhez. „Ehhez a teljesítményhez kellett persze az Aprilia versenyképes motorja. Ezt megadták idén, amihez ráadásul passzol a vezetési stílusom. Bebizonyítottam, hogy erős tudok lenni ezzel a motorral. Így pedig nincs semmilyen nyomás rajtam. Nem gondolok a vb-címre, egyszerűen csak élvezem a pillanatokat, amelyek megadatnak. Sokáig tartott, mire eljutottam ide.

Amennyiben az Aprilia akár csak még egyszer dobogóra áll, elveszti a privilégiumát arra, hogy gyengébb csapatként egyrészt több erőforrást használhasson, másrészt pedig korlátlanul tesztelhessen. Az olaszok már eleve így készülnek 2023-ra azzal, hogy idén sem használják ki a rendelkezésükre álló erőforrás-mennyiséget. Espargaró egyébként sem szerette ezt a rendszert, és ezzel sincs semmilyen problémája.

Talán néhány mérnök aggodalmasabb nálam ott Noaléban, de én egyébként sem szerettem ezt. Nem vagyok hülye, tudom, hogy ezek a koncessziók segítenek nekünk. De nem szeretem ezt. Ráadásul az Aprilia jó szintre jutott el. Enélkül nem érhetnénk el eredményeket. Remélhetőleg már Jerezben elveszítjük a koncessziós jogunkat.

Bautista szerint várható volt Rea és Razgatlıoğlu balesete

0

Miután ennek a kockázata már tavaly is fennállt, Álvaro Bautista szerint csak idő kérdése volt, mikor üti ki egymást Rea és Razgatlıoğlu.

Álvaro Bautista nagy haszonélvezője volt annak, hogy az asseni harmadik futamon, amelyet meg is nyert, Rea és Razgatlıoğlu összeütköztek és kiestek. Hármójuk különmeccse így most elért az első döccenőhöz a 2022-es szezonban. A csattanásnak köszönhetően Bautista Rea-hez képest 18 pontos előnyre tett szert, Razgatlıoğlu lemaradása pedig már most 45 pont. Ez a baleset még aranyat érhet a spanyol számára.

A vb-éllovas szerint a két rivális esésének voltak előjelei már 2021-ben is. Akkor ez többször a hajszálon múlt, de mivel csak kétszereplős volt a vb-csata, ez belefért. Most viszont már ő is itt van. Igaz, neki sem kellett sok, hogy belekeveredjen…

Az én nézőpontomban Toprak szélesen ment, és leszaladt a rázókőre” – kezd bele Bautista a riválisok ütközésének elemzésébe. „Nem a pályáról, csak a rázókőre. Johnny pedig kereste a maga természetes ívét belül. Toprak is jött volna vissza ide, ahol Johnny volt, de ketten akartak egyszerre ott lenni. Ott viszont két motorosnak nem volt hely, és összeértek.

Egy ilyen ütközés csak idő kérdése volt Bautista szerint. „Találkoztak már ők többször a tavalyi év folyamán is, most viszont olyan történt, ami akkor még nem. Várható volt egy ilyen incidens, csak idő kérdése volt az egész. Ráadásul engem is majdnem magukkal vittek, alig volt helyem. Engem Iker (Lecuona) talált el az eset során. Jókora ütést kaptam a bordáimon. Szerencsés voltam.

A vb-cím felé vezető úton a kiegyensúlyozottság lehet majd a kulcs. „Igen, ez lesz a legfontosabb. Johnny és Toprak nagyon gyorsak, nem gondolnám, hogy annyi versenyt nyerhetek majd, mint 2019-ben tettem. Az ilyen hétvégék számíthatnak majd rengeteget.

Acosta és Gardner máshogy értelmezték a lóerő fogalmát

A MotoGP mezőnye Andalúziába érkezett a hétvégére a szezon hatodik fordulójára. A tradícionális jerezi versenyhétvégét nem akárhogy vezette fel Pedro Acosta és Remy Gardner. Mutatjuk!

Jerez sherry borairól és pincéiről ismert. Nem is indulhatott volna máshonnan a mókázás, mint egy ilyen borászatból. A két motoros vegyítette a város tradícióját és a kétkerekű versenysport világát. Ezúttal kicsit másképp értelmezték a lóerő fogalmát és egy hintót húzva vezettek körbe hölgyeket a város utcáin.

A két versenyző láthatóan jól szórakozott, a programról el is mondták véleményüket azonnal.

„Ez jó móka volt, körbevittünk néhány hölgyet” – mosolygott Gardner. „Gyönyörű hely, nem tudtam sokat róla, és jó volt kicsit jobban felfedezni Jerezt. Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek. Jól éreztem magam a hétvégén. Múlt héten szereztünk két pontot, remélhetőleg erre tudunk építeni. A tavalyi teszteken elég gyorsak voltunk itt.”

„Mindig jó szórakozás Remyvel lenni, és sikerült egy kicsit kikapcsolnom”mondta Acosta. „Igyekszem nem túl sokat gondolni a versenyre, és egyszerűen csak élvezni. Nincsenek elvárásaim a hétvégével kapcsolatban, csak tovább szeretnék tanulni, és apránként közelebb kerülni a csúcshoz.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pedro Acosta (@37pedroacosta) által megosztott bejegyzés