back to top
2025. július 10. 15:41
Kezdőlap Blog Oldal 747

Csak csajok – Maria Herrera és Aragon

0

A jelenlegi MotoE versenyző még ebben az évben nagydíjtörténelmet írhat, amikor az Angeluss MTA Team által vezetett, kizárólag nőkből álló csapat tagja lesz.

Az Aragóniai Nagydíjon Maria Herrera egy kizárólag nőkből álló csapat tagjaként áll rajthoz. Ez lesz az első alkalom, hogy egy csak nőkből álló csapat részt vesz egy nagydíjon. Ez köszönhető Herrera, az Angeluss és az MTA Moto3 csapat együttműködésének. Herrera jelenleg a MotoE világkupán szerepel.

Az Angeluss és annak megalkotója, Aurora Angelucci által indított ambiciózus projekt, amelynek célja, hogy elősegítse a nők jelenlétét a motorozásban, és hozzájáruljon a nemek közötti szakadék csökkentéséhez az motorsportban, most hivatalosan is elindul egy nagyon fontos kezdeményezéssel élesben is.

Az Angeluss megállapodott a tehetséges spanyol versenyzővel, Maria Herrerával a Moto3 világbajnokság szeptember 18-án megrendezésre kerülő aragóniai fordulóján indulásról. A 25 éves versenyző egy KTM-et fog vezetni a szabadkártyás szereplése során. Az Angelussnak köszönhetően, és a világbajnokság történetében először, Herrerát egy kizárólag nőkből álló csapat fogja támogatni.

Herrera, aki jelenleg a MotoE világbajnokságban versenyez az Asparral, már rendelkezik tapasztalattal a Moto3 világbajnokságon, hiszen három teljes szezont teljesített, és nyolc alkalommal végzett a pontszerző helyeken. A spanyol női versenyző már ismeri a KTM-et is, hiszen ez egy olyan motormárka, amivel korábban már versenyzett. A nemzetközi tapasztalattal rendelkező profi csapattagokból álló Angeluss csapattal együtt Herrera a nagydíjat megelőző hetekben tesztelni is fog Aragonban.

Maria Herrera ezt nyilatkozta indulása kapcsán: „Nagyon boldog vagyok, hogy részese lehetek ennek a projektnek, és hogy idén szabadkártyával versenyezhetek a Moto3-ban egy teljesen női csapattal. Úgy gondolom, hogy az Angeluss csapat fő célja, hogy segítse a jövő versenyzőit. Én segíthetek az út egyengetésében, ahogyan azt már több éve teszem. Gyorsan elfogadtam ezt a lehetőséget, hiszen egy 100%-ban női csapatnak láthatóságot adni egy olyan kezdeményezés, ami azonnal felkeltette a figyelmemet. Ez egy csodálatos élmény lesz, amely során újra átélhetem majd a korábbi Moto3-as napjaimat is.”

A Fantic Racing beszállna a Moto2-be

0

Egyes értesülésülések szerint az olasz Fantic motorkerékpár-gyár szeretne beszállni a Moto2 küzdelmeibe, aminek megvalósulása azonban még erősen kérdéses.

Az olasz gyártó Fantic Motor már most is részt vesz számos neves off-road bajnokságban. Mariano Roman, a venetói székhelyű cég vezérigazgatója azonban most a Moto2-es világbajnokságba is belevágna. A középső géposztályt platformként szeretné használni, hogy javítsa az imázsát.

A Fantic Motor a következő szezonban két Moto2-es versenyzőt szeretne indítani, de Kalex motorokkal – a Yamaha és KTM mintájára.

A Fantic Racing menedzsere, Claudio Giovanardi az elmúlt hetekben több Moto2-es csapattal is tárgyalt. A Speed up tulajdonosa, Luca Boscoscuro esetében akár a gyártó azonos nevű csapatát is átvehette volna, de nem jött létre az együttműködés. A hírek szerint a Fantic ezután a Gresini Racing Moto2-es csapatát szerette volna megvásárolni, de Nadia Padovani és Carlo Merlini kereskedelmi igazgató visszautasította az ajánlatot.

A Fantic nem kap saját Moto2-es helyeket, így egy meglévő csapattal kell megállapodnia a közös munkában. Ez eddig úgy tűnik, nem sikerült. Az RW Racing csapatfőnöke, Jarno Janssen is cáfolta a SPEEDWEEK.com-nak azokat a pletykákat, miszerint a Barry Baltus és Zonta van den Goorbergh pilótaduóval felálló holland csapatot már a Fantic választotta volna. „Nem tudok erről semmit” – mondta a barcelonai versenyhétvége helyszínén.

A Fantic Moto2-es tervei nem jutottak el Mike Trimbyhez sem, aki a csapatok szövetségének, az IRTA-nak befolyásos vezérigazgatója. Ő lenne az első számú kapcsolattartó egy olyan gyártó számára, aki be akar szállni a Moto2-es világbajnokságba, vagy át akar venni egy csapatot. „Most hallok róla először” – volt Trimby válasza a SPEEDWEEK.com kérdésére, hogy a Fantic megkereste-e már őt terveikkel.

Egy Fantic által készített grafikai vázlat napvilágot látott már arról, hogy hogyan nézhetne ki egy Moto2-es versenygép külső kialakítása a Triumph háromhengeres, 765 köbcentis egységmotorjával.

Bastianini: „Még nem írtam alá, de már tudom a jövőmet.”

0

Quartararo szerződéshosszabítása után Enea Bastianini is beszélt jövőbeni helyzetéről – igaz, nem teljesen egyértelműen.

A szokásos, versenyt megelőző sajtótájékoztatón Francesco Bagnaia, Aleix Espargaró, Fabio Quartararo és Enea Bastianini vettek részt. A négy versenyző közül egyedül Bastianini volt az, aki nem jelentett be még szerződést a 2023-as szezonra. Nyilvánvalóan az újságírók a jövője kapcsán faggatták.

Amikor az olaszt arról kérdezték, hogy mikorra várhatóak hírek szerződésével kapcsolatban, nevetve utalt menedzserére, Carlo Pernatra, aki mint mindig, most is részt vett a sajtótájékoztatón. A menedzser jó két hete elkotyogta, hogy a Ducatival kézfogással már megegyeztek további két évre.

Bastianini ezt megerősítette: „Még nem írtam alá, de már tudom a jövőmet. A Ducatinál maradok, de egyelőre nem tudjuk, melyik csapatnál. Ezen még dolgozunk. De a legfontosabb számomra, hogy jó csomagom legyen a világbajnokságon való versenyképesség érdekében. Jelenleg nem látok ebben problémát, idén már van egy nagyon jó csapatom – és minden körülmény között gyorsnak kell lennem, akár a gyári csapatban, akár egy szatellitcsapatban.”

Egyébként a MotoGP versenyzőinek a közösségi média kérdéskörének keretében választaniuk kellett, hogy inkább egy és ugyanazon csapatnál töltenék-e az egész pályafutásukat, vagy minden szezonban egy új versenycsapatban szeretnének helyet kapni, Bastianini volt az egyetlen, aki a második lehetőséget választotta. Indoklásként nevetve elmondta: „Szeretnék egy kis nyomást gyakorolni Carlettóra.”

A VR46-osok focistaként is megállnák a helyüket

0

Ha Katalán Nagydíj és Barcelona, nem igazán lehet megkerülni Katalónia büszkeségét, az FC Barcelonát. Nem kerülték ki a VR46-osok sem.

Hamarosan a szabadedzésekkel megkezdődik a 2022-es MotoGP-szezon kilencedik futama, a Katalán Nagydíj. A helyszín, ahogy az lenni szokott, természetesen a Circuit de Barcelona-Catalunya lesz majd.

Mielőtt azonban az edzések és a hétvége érdemi része megkezdődött volna, a Mooney VR46 motorosai közül ketten, a MotoGP-ben szereplő Luca Marini, valamint a Moto2 egyik újonca, Niccolò Antonelli az FC Barcelona stadionjában, a Camp Nou-ban jártak.

Játékoskivonulás, célbalövés a tizenegyespontról, dekázás… A teljes csomagot megkapták a motorosok a stadionban tett első látogatásuk során a Cupra szervezésében. A képek tanúsága alapján pedig egyáltalán nem mozogtak ügyetlenül a pályán. De hát olaszokról van szó, nem igaz?

Facebook-posztjában aggódik is az istálló, le ne igazolja a két feltörekvő olasz tehetséget a katalán sztárcsapat…

Hétvégi menetrend: Katalán Nagydíj és endurance-vb

Viszonylag csendes hétvége elé nézünk, de azért nem maradunk motorversenyek nélkül most sem. Jön a MotoGP Katalán Nagydíja és lesz EWC is.

Repül az idő, itt van a július, a MotoGP szezonjában pedig máris túl vagyunk nyolc teljesített futamon. Múlt hétvégén még Mugellóban vendégeskedett a mezőny, de a karaván már robog is tovább, a mai nappal pedig Spanyolországban már a szabadedzésekkel meg is kezdődnek a programok a legkisebb kategóriától egészen a MotoGP-ig.

A MotoGP vb-tabella élmezőnye nagyon szoros, Fabio Quartararo ugyanis mindössze nyolc ponttal vezet az év toronymagas meglepetésembere, Aleix Espargaró előtt. Még kiélezettebb a Moto2 küzdelme, ahol Celestino Vietti és Ai Ogura konkrétan pontegyenlőséggel érkeznek meg a Circuit de Catalunyára. A Moto3-ban Sergio García kényelmes előnyből várhatja éllovasként a Katalán Nagydíjat.

A MotoGP mezőnye mellett az endurance-világbajnokság is útra kelt, ott a spái 24 órást rendezik, ami a szezon második versenye lesz majd. A bajnokság nagyon hosszú idő után látogat el a legendás aszfaltcsíkra, a mezőnyben pedig ott lesz magyarként Kovács Bálint is! A spái 24 órás szombaton kezdődik, majd pünkösdvasárnap intik le. Az Eurosport tervei szerint a 2-es csatornán ebből jelentős részt közvetítenek is.

A Katalán Nagydíj és a spái 24 órás programja

Péntek
Esemény Időpont TV
Moto3, FP1 9:00-9:40 Aréna4
MotoGP, FP1 9:55-10:40 Aréna4
Moto2, FP1 10:55-11:35 Aréna4
FIM EWC 2. kvalifikáció 11:25-13:15
Moto3, FP2 13:15-13:55 Aréna4
MotoGP, FP2 14:10-14:55 Aréna4
Moto2, FP2 15:10-15:50 Aréna4
Szombat
Moto3 FP3 9:00-9:40 Aréna4
FIM EWC warm-up 9:00-9:45
MotoGP, FP3 9:55-10:40 Aréna4
Moto2, FP3 10:55-11:35 Aréna4
Moto3, időmérő 12:35-13:15 Aréna4
FIM EWC futam, a rajt 13:00- Eurosport2
MotoGP, FP4 13:30-14:00 Aréna4
MotoGP, időmérő 14:10-14:50 Aréna4
Moto2, időmérő 15:10-15:50 Aréna4
Vasárnap
FIM EWC futam, a hajrá 6:00- Eurosport2
Moto3 futam 10:45- Aréna4
Moto2 futam 12:20- Aréna4
MotoGP futam 14:00- Aréna4

Quartararo hosszabított a Yamahával

0

A Yamaha bejelentette Barcelonában, hogy a regnáló bajnok, Fabio Quartararo 2024-ig a japán márka versenyzője marad.

A Yamaha vezetősége és Fabio Quartararo menedzsere, Eric Mahé már a jerezi nagydíj óta egyeztettek, mostanra minden részletet tisztáztak és aláírták a hosszabbításról szóló papírokat – a francia további két évvel meghosszabbította szerződését.

„Nagyon boldogok vagyunk, hogy sikerült megállapodnunk Fabióval, és hogy 2023-ban és azon túl is a Monster Energy Yamaha MotoGP csapatnál folytatja” – jelentette be Lin Jarvis csütörtökön. „Fabiót tavaly hoztuk a gyári csapathoz. Tudtuk, hogy különleges tehetség, de még a várakozásainkat is felülmúlta. Nem gyakran találkozik az ember olyan kaliberű versenyzővel, mint ő. Tehetségét és gyorsaságát már megmutatta az SRT szatellitcsapatban eltöltött két év alatt, 2019-ben és 2020-ban. Amikor Fabio a gyári csapatba került, akkor láthattuk igazán, hogy mennyire érett és erős versenyző.”

Fabio Quartararo
Fotó: Monster Energy Yamaha

A 2020-as szezonban a Petronas színeiben aratott három győzelem után Quartararo tavaly további öt győzelmet könyvelt el a bajnoki címhez vezető úton. Az idei szezonban Portimãóban diadalmaskodott, és nyolc nagydíj után vezeti a világbajnoki tabellát.

„Ezek az eredmények a pilóta, a csapata, a mérnökei és a gárda minden tagja által közösen, pozitív hozzáállással végzett erős csapatmunka eredményei” – mondta Jarvis. „Fabióról tudjuk, hogy mindig 100 százalékot fog nyújtani. Biztosítottuk őt arról, hogy a Yamaha ugyanezt fogja tenni. Befektetünk a jövőbeni fejlesztésekbe, hogy még sok éven át harcolhassunk a MotoGP-címekért” mondta el a Yamaha ügyvezető igazgatója.

„Nagyon boldog vagyok, hogy bejelenthetem, hogy további két évig maradok a Yamahánál.” – mondta Fabio Quartararo a 2024-ig tartó szerződéshosszabbítással kapcsolatban.

A 2021-es világbajnok és jelenlegi tabellavezető, aki egy erősebb M1-et szeretne a Yamahától, hangsúlyozta: „A múltban a Yamahával a MotoGP-be, majd később a gyári csapathoz való igazolás nem volt kérdéses, nem is kellett rajta gondolkodnom. A Yamaha a kezdetektől fogva hitt bennem, és ezt nem veszem félvállról. Mégis, ez az új szerződés nagy döntés volt.”

„A pályafutásom egy nagyszerű pontjához értem, ezért egy kis plusz időt szántam erre a döntésre, hogy biztosra menjek” – folytatta a francia. „Hiszek a Yamaha MotoGP projektjében, és úgy érzem, hogy a Yamaha nagyon motivált. Most, hogy hivatalosan is megerősítettük a döntésünket a közös folytatásra, teljes mértékben a mostani szezonra koncentrálhatunk.”

„Szeretnék köszönetet mondani a körülöttem lévő embereknek, akik mindig segítenek és támogatnak, valamint a szurkolóknak, akik hajtanak engem. Igazán nagyra értékelem ezt a sok támogatást.”

Súlyos következményekkel járt Tuuli bukása

Először úgy tűnt, minden zökkenőmentesen alakul majd. Niki Tuuli azonban olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy 3 lábujját amputálni kellett.

Az estorili futam rengeteg bukást tartogatott a nedves aszfalton. A finn, Niki Tuuli is azon versenyzők között volt, akik a kavicságyban kötöttek ki. A bukás során több lábujja eltört, majd még aznap megoperálták a 26 éves pilótát. Eleinte úgy tűnt, ez az operáció elegendő lesz a teljes felépüléshez.

Később azonban kiderült, hogy a bukás eredményeképp a szövetek is sérültek, így a finnt csütörtökön újra megműtötték. Ez a beavatkozás azonban drasztikusabb volt. Tuulinak amputálták a sérült három lábujját.

„Az első műtét során drótokkal rögzítették a lábujjaimat. A sérülés azonban olyan súlyosnak bizonyult, hogy az ujjaim elhaltak. Egy második műtét keretein belül sajnos amputálni kellett őket. A fantomfájdalom pedig elég erős.”

Tuuli jelenleg a lisszaboni egyetemi kórházban lábadozik. A misanói futamon való visszatérésről egyelőre nincs szó.

Oliveira: A Tech3-as ülés nem elfogadható

0

A portugál versenyző célja egyértelmű: gyári ülést szeretne kiharcolni magának. Jövőjét nem a Tech3-nál képzeli el.

Bár Oliveira a legsikeresebb KTM-es az eddigi futamokat tekintve, mégsem jönnek azok a kiugró eredmények, amelyekre a portugál vágyik. Pit Beirer nyilvánosságra hozta, hogy a 2024-ig szerződéssel rendelkező Brad Binder mellé olyan versenyzők nevei merültek fel, mint Jack Miller, Alex Rins, vagy épp Pol Espargaro. Oliveira helye innentől kezdve kétséges.

A 27 éves pilóta jelenleg a 11. helyen áll a világbajnoki pontversenyben. Mugello óta pedig nem titok, hogy új istálló felé venné az irányt.

„Már néhány lehetőséget megvizsgáltam a KTM-es kívül” – kezdi Oliveira.

„Megbeszéltem a menedzsmenttel, hogy a Tech3 csapat nem megfelelő számomra, gyári ülést szeretnék.Ha ez csapaton belül nem lehetséges, más lehetőség után kell néznem. Jelenleg nem szeretnék mást hozzáfűzni.”

Márquez: Maximum 1-2 év van még bennem

0

A spanyol pilóta pár hónap kényszerszabadságra készül, mivel – mint ismeretes – negyedjére is megműtik a még mindig nem 100%-is felkarját.

Hihetetlen akaraterő, elszántság és versenyszellem jellemzi Marc Márquezt. A teste egyértelmi jelei felett azonban még ő sem hunyhat szemet. A mugellói hétvégén kapott egy telefont a rochesteri Mayo Klinikáról, hogy elérkezett az ideje a negyedik operációnak. A 29 éves versenyző nincs tökéletes fizikai állapotban visszatérésre óta, megterhelő számára a versenyzés és továbbra is fájdalmakkal küzd. Valószínűleg ősznél hamarabb nem látjuk majd a pályán a spanyolt.

Márquez elmesélte, mi is vár rá pontosan:

„A teljes rehabilitáció Madridban fog zajlani. Természetesen ez még szervezés alatt áll. Még egyeztetnem kell az orvosaimmal arról is, hogy a felkarom rendszeres kontrollja hogyan fog zajlani a műtét után. Dr. Samuel Antuña és Dr. Angel Cotorro , az orvosaim Spanyolországban, már felvették a kapcsolatot amerikai kollégáikkal ezzel kapcsolatban.”

„Még mindig érzem a karom okozta hátrányokat egy-egy futamon. Ismertek, egy vagyok azon versenyzők közül, aki nagyon sokat készül a versenyek előtt. Mindenféle eszközzel edzek, aminek két kereke van, legyen az utcai kerékpár, krosszmotor stb. A jerezi bukás óta azonban teljesen másképp néz ki az életem. Miután visszatérünk egy-egy versenyhétvégéről, muszáj 2-3 napot pihennem. nem csinálok voltaképpen semmit, csak szobabiciklizek. Ha ennek vége, újra rendesen tudok majd edzeni, és egy pszichoterápián is szeretnék részt venni. Elmondtam a környezetemnek és az orvosaimnak is, hogy ebben az állapotban maximum 1-2 év van még bennem. Nagyon elfáradok fizikailag, és így nem okoz örömet számomra ez az egész. Ami a mentális részét illeti, szintén kihívást jelent számomra. Remélem ,hogy ez a műtét megváltoztatja majd az életemet.”

 

Aleix Espargaro: Marc úgy érzi, minden rendben lesz

0

Mint tudjuk, Marc Márquez negyedik alkalommal is kés alá fekszik. Barátja, Aleix Espargaro aggódik a honfitársa miatt, és sajnálja, hogy egy ideig nem lesz tagja a mezőnynek.

„Abszolút Marc mellett vagyok, és nagyon sajnálom, hogy ki kell hagynia néhány futamot.” – kezdi Espargaro.

„Biztos vagyok benne, hogy ő a legerősebb közülünk, ami a mentális dolgokat illeti. Azonban valóban ijesztő, amin keresztül megy. Jelenleg nem túl erős, ez látszik. Nem úgy vezet, ahogyan azt tőle megszokhattuk. Ez nem a motoron múlik. Nem az tűnik normálisnak, hogy ha a motor nem jó, akkor gyakrabban esel el, de legalább a saját vezetési stílusodban teszed ezt. Ebben a helyzetben azonban pont itt van a probléma. Marc elmondta nekem ,hogy ezek az orvosok, akik most műteni fogják, rendkívül magas színvonalon dolgoznak. Úgy érzi, minden rendben lesz.”