back to top
2025. június 23. 06:16
Kezdőlap Blog Oldal 784

Kovács Bálint: „Hiszek magamban, ezért dolgozom már hónapok óta!”

A tavalyi remeklést követően idén ismét bizonyíthat Kovács Bálint az Endurance világbajnokság talán legismertebb viadalán, a Le Mans-i 24 óráson. A H-Moto Team 20 éves motorosa a Wojcik Racing Team színeiben most is ott lesz a legendás versenyen.

Fantasztikusan szerepelt tavaly Kovács Bálint élete első 24 órás versenyén az Endurance-világbajnokság legendás versenyén, a Le Mans-i viadalon. A H-Moto Team 20 éves motorosa a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, mégpedig egy Yamaha YZF-R1 nyergében. Miután egyik csapattársa, a francia Sylvian Barrier a rajtot követően belekeveredett egy tömeges bukásba, azonnal kórházba kellett szállítani, így a magyar versenyző a lengyel Artur Wielebskivel kettesben volt kénytelen teljesíteni a távot úgy, hogy az ellenfeleknél hárman válthatták egymást a versenyzők.

Fotó: H-Moto Team

Bálint akkor összesen 500 percet töltött a pályán, ezalatt 1400 kilométert tett meg, ami 11 felmenetelből 335 teljesített körnek felelt meg. Nem kevesebb, mint 11 szett gumit fogyasztott el, és a legjobb körideje 1:39.099 volt, ami az egész mezőnyt tekintve a tizedik legjobb idő.

Idén óvatosabb volt a Wojcik Racing Team csapatfőnöke, és összesen nyolc pilótát nevezett – köztük a H-Moto Team motorosát – a legendás vb-futamra, és közülük a szabadedzéseken a hat legjobb időt elérő versenyző indul a 24 órás viadalon, míg ketten tartalékként végig a csapat rendelkezésére állnak. Bálint kijelentette, tavaly bebizonyította, hogy lehet rá számítani, és biztos abban, hogy be tudja verekedni magát a hat fős csapatba.

„Azt hiszem, készen állok. A sikeres rehabilitációmat követően sikerült egy igen erős és intenzív felkészülést végigcsinálnom, amelyeket remekül egészítettek ki a kis-, és nagypályás motoros edzések és tesztek. Jó formában érzem magam, és annak ellenére bízom a csapatba kerülésemben, hogy a mostani motorral nem mentem, illetve az alkatrészhiány miatt a hivatalos teszten sem tudtunk részt venni. Ugyanakkor megvannak a tavalyi adatok, ezek alapján a beállítások terén bőven van kiindulási alapunk. Hiszek magamban, azért dolgoztam hónapok óta, hogy bekerüljek a csapatba. Tavaly ketten csináltuk végig, bizonyítottam, hogy képes vagyok a legnagyobb feladatok végrehajtására” – jelentette ki Kovács Bálint, aki tegnap már elutazott Le Mans-ba, míg mától már a pályára is gurulhat új motorjával.

Fotó: H-Moto Team

A H-Moto Team csapatfőnöke szerint minden adott ahhoz, hogy Bálint harmadszor is teljesítsen egy EWC vb-futamot, ráadásul a másodikat Le Mans-ban.

„Újra belevágunk a nagy „kalandba”, hiszen tavaly Bálint meghódította Le Mans-t, és idén is ott lesz a rajtvonalon. Büszke vagyok arra, hogy a Wojcik Racing Team idén is bizonyítási lehetőséget ad Bálintnak az egyik versenymotorján. Nem véletlen, hogy a tavaly történtekből tanulva idén nyolc pilótát hívtak meg, és bizony komoly nevekkel szemben kell Bálintnak kivívnia a csapatba kerülést. Rengeteg tapasztalatot gyűjtött tavaly mind a pályáról, mind a motorról és a gumiról, így magabiztosan várjuk az idei kihívást. Ebben a megváltozott helyzetben egyetlen célunk idén, hogy Bálint a lehető legtöbbet tudja motoron tölteni itthon és a nemzetközi mezőnyben, és tovább folytatódjon a fejlődése. Ebben segíthet ez a 24 órás vb-futam is” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Szöveg és fotó: H-Moto Team

A szenvedő ukránoknak is ajánlotta dobogóját Álex Rins

0

Álex Rins Marc Márquez mellett az amerikai MotoGP-hétvége nagy felzárkózója volt. Nagyszerű eredménye után tett egy gesztust is az ukránok felé.

Bár Álex Rins mindössze a hetedik rajtkockából várhatta a rajtot az austini MotoGP-futamon, kiváló versenytempójának köszönhetően végül másodikként intették le Bastianini mögött.

A dobogós ünneplés közepette Rins nem csak magára gondolt. „Szeretném mindazoknak ajánlani a dobogós helyezésemet, akik most szenvednek a világban. Akár Ukrajna népéről beszélünk, akár a Covid-19 világjárvány miatt nehéz helyzetbe kerülőkről” – fogalmazott a leintés után a suzukis.

Aztán Rins részletesebben is belement a verseny elemzésébe. „Az első szektorban végig nagyon gyors tudtam lenni, rengeteget nyertem ott a kigyorsításon. Jót harcoltam Millerrel, ami ráadásul még pozitívan is alakult a leintéskor. Nagyon boldog vagyok az eredmény kapcsán.

Bár Álex Rins egyelőre még nem tudott futamot nyerni, a Suzuki motorosa a mezőny egyik legstabilabb teljesítményét hozta a szezon első négy futamán. Katarban egy hetedik hellyel nyitott, majd a 2022-es szezon második hétvégéjén, az eső áztatta Indonéz Nagydíjon még egy kicsit tovább tudott javítani és ötödik lett. Argentínában, Termas aszfaltcsíkján már a dobogó legalsó fokára is felállhatott. Ezt fejelte meg most egy újabb top 3-as helyezéssel Bastianini mögött és Jack Miller előtt.

Rins legutóbbi második helye után a tabellán is ezt a pozíciót foglalja el. Hátránya ráadásul mindössze öt pont az austini futamgyőztes Bastianini mögött.

MotoAmerica – Petrucci kettős győzelemmel debütált!

A hétvégi Amerikai Nagydíj betétfutamaként szerepelt az amerikai kontinens legerősebb bajnoksága, a MotoAmerica Superbike 2022-es nyitófordulója is.

A sorozat a 90-es és kora 2000-es évekbeli fénykora után mintegy tíz évnyi hanyatlás következett, ám az utóbbi pár évben ismét elkezdett növekedni a színvonal. Ennek az egyik jele, hogy egyre több, világszinten is ismert (na jó, mondjuk ki: európai) versenyző is indult náluk. A korábbi Moto2-es világbajnok és MotoGP futamgyőztes Toni Elias még bajnoki címig is vitte, az elmúlt egy-két évben pedig olyanok indultak az amerikai menők mellett, mint Lorenzo Zanetti, Hector Barbera, vagy éppen Loris Baz. 2022-re pedig egy újabb nagy név igazolt a sorozatba: a kétszeres MotoGP-futamgyőztes (és egyszeres Dakar-szakaszgyőztes) Danilo Petrucci, aki Loris Baz helyét vette át a gyári támogatású Warhorse HSBK Ducati csapatnál.
Nos, a bemutatkozása nem is sikerülhetett volna jobban: a nyitóforduló mindkét versenyét megnyerte!

IDŐMÉRŐ

Az időmérő edzésen a címvédő gyári yamahás Jake Gagne szerezte meg a rajtelsőséget a privát yamahás Mathew Scholtz és az újonc Danilo Petrucci előtt. A második sorból a Suzukitól a gyári Yamahához igazoló Cameron Petersen, a korábbi VB-menő Hector Barbera és a Supersport VB-t is megjárt PJ Jacobsen várhatták a rajtlámpa kialvását. A teljes rajtrács itt tekinthető meg.

ELSŐ VERSENY

A szombaton rendezett első verseny kisebb drámával indult: a rajtelsőséget megszerző Gagne műszaki hiba miatt már a felvezető kört sem tudta befejezni. Petrucci gyengén rajtolt, visszaesett a negyedik helyre, ahonnan hamar elkezdett felzárkózni: a második körben PJ Jacobsent és Petersent is leelőzte, a negyedikben pedig átvette a vezetést Mathew Scholtztól, amit aztán a végéig már ki sem adott a kezéből. Petrucci tehát rögtön élete első MotoAmerica Superbike futamán győzedelmeskedni tudott. Mellé a dobogóra Scholtz és Petersen állhattak fel, a pódiumon tehát egyetlen amerikai motorost sem láthatott a közönség. Jacobsen lett a negyedik, Barbera pedig az ötödik.

Dobogós selfie, egy olasszal és két dél-afrikaival:

VÉGEREDMÉNY:

1 Danilo Petrucci ITA Ducati 30:15.068
2 Mathew Scholtz ZAF Yamaha 1.705
3 Cameron Petersen ZAF Yamaha 13.506
4 PJ Jacobsen USA BMW 26.736
5 Hector Barbera SPA BMW 27.439
6 Jake Lewis USA Suzuki 30.083
7 Richie Escalante MEX Suzuki 40.511
8 David Anthony AUS Suzuki 1:06.686
9 Travis Wyman USA BMW 1:07.885
10 Corey Alexander USA BMW 1:17.086
11 Geoff May USA Honda 1:24.898
12 Ashton Yates USA BMW 1:30.805
13 Hayden Gillim USA Suzuki 1:33.564
14 Ezra Beaubier USA BMW 1:34.765
15 Jeremy Coffey USA Suzuki 2:01.629
16 Hunter Dunham USA Yamaha 2:10.286
17 Edgar Zaragoza MEX Kawasaki 1 kör
18 Jeffrey Purk USA Yamaha 1 kör
19 Sean Thomas USA Yamaha 1 kör
20 Max Flinders USA Yamaha 5 Laps
Nem értek célba
DNF Michael Gilbert USA Suzuki
DNF Steven Shakespeare GBR Yamaha
DNF Mathew Cunha POR Yamaha
DNS Jake Gagne USA Yamaha
DNS Maximiliano Gerardo URU Kawasaki
DNS Danilo Lewis BRA BMW

Petrucci bejegyzése az első MotoAmerica győzelem után – megvalósult az amerikai álom:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danilo Petrucci (@petrux9)

MÁSODIK VERSENY

A második futamon már el tudott rajtolni a címvédő Gagne, a rajtot azonban nem ő, hanem a csapattárs Petersen kapta el a legjobban, őt Scholtz és Petrucci követték. Az előző futamon brillírozó Jacobsen alatt már az első körben elfüstölt a BMW, így Gagne máris előrejött a negyedik helyre. Még többet jött előre Petrucci, aki már az első kört is az első helyen zárta, mivel hamar le tudta előzni a két dél-afrikai riválisát. Petrucci és Scholtz elszakadtak a két gyári yamahástól, és az élen a különversenyüket futották: Scholtz visszavette a vezetést az olasztól a negyedik körben, aki aztán a hetedikben újra az élre állt. A leintésig már nem változott a sorrend: az első két helyen ismét Petrucci és Scholtz futottak be, melléjük a címvédő Gagne állhatott fel még a dobogóra.

A hétvégén csak Mathew Scholtz (11) volt partiban Danilo Petruccival (9) Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson

VÉGEREDMÉNY:

1 Danilo Petrucci ITA Ducati 30:17.749
2 Mathew Scholtz ZAF Yamaha 5.159
3 Jake Gagne USA Yamaha 6.306
4 Cameron Petersen ZAF Yamaha 6.450
5 Richie Escalante MEX Suzuki 20.430
6 Jake Lewis USA Suzuki 25.081
7 Hector Barbera SPA BMW 26.440
8 Hayden Gillim USA Suzuki 55.226
9 Travis Wyman USA BMW 56.960
10 Michael Gilbert USA Suzuki 1:02.277
11 David Anthony AUS Suzuki 1:02.552
12 Ashton Yates USA BMW 1:05.515
13 Corey Alexander USA BMW 1:07.685
14 Ezra Beaubier USA BMW 1:23.614
15 Geoff May USA Honda 1:23.720
16 Max Flinders USA Yamaha 1:41.310
17 Jeremy Coffey USA Suzuki 1:48.235
18 Hunter Dunham USA Yamaha 2:11.493
19 Jeffrey Purk USA Yamaha 1 kör
20 Sean Thomas USA Yamaha 1 kör
21 Edgar Zaragoza MEX Kawasaki 1 kör
22 Steven Shakespeare GBR Yamaha 1 kör
Nem értek célba
DNF Mathew Cunha POR Yamaha
DNF PJ Jacobsen USA BMW
DNS Maximiliano Gerardo URU Kawasaki
DNS Danilo Lewis BRA BMW

 

Örö, bódottá Petruccinál, érthető módon. Csak ennyit írt: „Kettő jobb, mint egy.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danilo Petrucci (@petrux9)

A bajnokságot így értelemszerűen Danilo Petrucci vezeti maximális pontszámmal, őt követik a dél-afrikai yamahások. Negyedik helyen a 2020-as Supersport bajnok mexikói Richie Escalante áll, őt követi Jake Lewis, Hector Barbera, és majd csak utánuk következik a tavalyi évadot uraló (a 20 versenyből 17-et megnyert) Gagne.

A 2022-es MotoAmerica Superbike Bajnokság állása egy forduló után:

1 Danilo Petrucci ITA Ducati 50
2 Mathew Scholtz ZAF Yamaha 40
3 Cameron Petersen ZAF Yamaha 29
4 Richie Escalante MEX Suzuki 20
5 Jake Lewis USA Suzuki 20
6 Hector Barbera SPA BMW 20
7 Jake Gagne USA Yamaha 16
8 Travis Wyman USA BMW 14
9 PJ Jacobsen USA BMW 13
10 David Anthony USA Suzuki 13
11 Hayden Gillim USA Suzuki 11
12 Corey Alexander USA BMW 9
13 Ashton Yates USA BMW 8
14 Michael Gilbert USA Suzuki 6
15 Geoff May USA Honda 6
16 Ezra Beaubier USA BMW 4
17 Jeremy Coffey USA Suzuki 1
18 Mathew Cunha POR Yamaha 0
19 Danilo Lewis BRA BMW 0
20 Maximiliano Gerardo URU Kawasaki 0
21 Max Flinders USA Yamaha 0
22 Hunter Dunham USA Yamaha 0
23 Jeffrey Purk USA Yamaha 0
24 Sean Thomas USA Yamaha 0
25 Edgar Zaragoza MEX Kawasaki 0
26 Steven Shakespeare USA Yamaha 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A folytatásra április 22-24-én kerül sor, a Georgia állambeli Road Atlantán.

Hard Enduro-világbajnoki pontot szerzett Zsigovits Norbert

Április 5-7. között került megrendezésre a 2022-es Hardenduro világbajnokság első fordulója Izraelben, a világ legmélyebb pontján, a Holt-tengernél. Zsigovits Norbert beszámolója.

Hardenduro világbajnokság Izrael: Egyből a mélyvízbe

Sok-sok egyeztetés után, és néhány magyar, illetve izraeli szponzor segítségével sikerült nekem is eljutnom az első hardenduro versenyemre, amitől mindig is nagyon tartottam. Azonban nagyon vonzott ez a műfaj, hiszen itt tudok a legtöbbet edzeni a superendurora, és sokkal izgalmasabbnak tartom a klasszikus endurozáshoz képest ezt a műfajt. Ennek ellenére rettegtem, hiszen még sosem mentem hardenduro versenyen, majd egyből egy világbajnoki fordulón akarok indulni. Egyrészt féltem, másrészt azt gondoltam, hogy a verseny a legjobb edzés, és itt a legjobbaktól tudok tanulni.

A verseny 400 méterrel a tengerszint alatt zajlott, sivatagi, sziklás talajviszonyok mellett. A sziklák mellett a meleg nehezítette meg a dolgunkat, hiszen végig 40-45 fok volt. A motort egy helyi hobbistától kaptam kölcsönbe, egy gyári KTM EXC 300, ami le volt alacsonyítva, így a teleszkópok nem dolgoztak a legoptimálisabban, de nagyon örültem hogy kaptam motort és egyébként szuper volt a gép.

Hétfő délután értünk a helyszínre, igy egyből neveztünk, majd megszereltem a gumikat a versenyre. Az érkezésünk kicsit későire sikerült, hiszen kedden már verseny volt, így nem volt lehetőségem kipróbálni a motort. Ennek oka az volt hogy előtte hétvégén Tamásiban rendezték az Enduro EB-t és ott is indultam a szombati napon.

Kedden kezdődött a verseny. Először egy 40 perces endurokrossz hardenduro keverékű pályán kellett kvalifikálnom magam a superenduro elődöntőbe. Aránylag jól mentem, egyszer leesett a láncom, de igy is 16. lettem. A pályán 1-2 rész volt nehéz, de nagyon intenzív volt, végig figyelni kellett, és dolgozni a motoron, a kezem eléggé bedurrant. A superenduro elődöntő következett. Sajnos az már nem sikerült olyan jól, ott nagyon hátrányosnak éreztem a futóművemet, sokszor átfordultam és a láncom is leesett, igy nem sikerült a döntőbe jutnom. Ahogy végeztem megkezdtük a motorom szervizelését. Sajnos most édesapám nem tudott velem tartani a versenyre, igy az egyik barátommal, Bencével szervizeltük a motort, amivel nem volt gond, viszont igy kevés időm maradt a pihenésre. Este megfúrtam a hátsó mousset (tömör belső), mert kicsit keménynek éreztem, illetve mindent átnéztünk a szerdai prológra.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Norbert Zsigovits (@norbert.zsigovits) által megosztott bejegyzés

A második és a harmadik nap

A második nap egy órás hardenduro pályán zajlott a prológ. Az elején egészen jó tempót tudtam menni, jól vettem az akadályokat, nem akadtam meg sehol. Eközben egyre melegebb lett és nem volt 1 perc pihenő sem, az utolsó nehezebb feljárónál nagyon elfáradtam, ezért sokszor megálltam inni, és összeszedni magam fejben. A célom az volt, hogy biztonságosan érjek be a célba, ne törjem össze a motort és magamat se. Ez sikerült is. Igaz az eredmény nem sikerült olyan jól (29.hely), ennek ellenére elégedett voltam. Szerencsére időben végeztünk igy tudtam kicsit pihenni a csütörtöki napra.

Az utolsó nap következett. 75km hardenduro a hőségben. A rajt után gyorsan feltudtam jönni a 13. hely környékére és ott 6-7-en együtt mentünk, folyamatosan előzgettük egymást. A nehezebb feljárók elött általában megelőztek a rutinosabb versenyzők, mert nekem még kicsit gondolkodnom kellett, hogy mit, hogyan is kell csinálni, de sokszor jobban jártam igy, hiszen tudtam tanulni a többiek hibájából. Az első tankoló pontnál elkövettem azt a hibát, hogy nem tankoltam, igy utánna végig azon stresszeltem hogy vajon eljutok-e a következő szervízpontig. Ez visszavetett a teljesitményemen is, igy vesztettem pár pozíciót, de lehet igy volt ez jó, mert így legalább nem kapkodtam. Végül eljutottam a szervízpontig ami az 5. időellenörzőállomás volt. Onnan még tovább mehettem, viszont utánna nem sokkal lejárt a limitidő, igy nem engedték, hogy végmenjek a pályán.

15. helyen végeztem, igy 1 pontot szereztem a bajnokságban, aminek nagyon örülök. Azt gondolom ez egy hatalmas eredmény, igaz a szerencse is közrejátszott, de azt gondolom, hogy a maximumot hoztam ki magamból, és rengeteg új tapasztalatot gyűjtöttem. Szeretnék még tovább fejlődni és minél több Hardenduro VB-futamon indulni” – zárta gondolatait Zsigovits.

Rea elégedett a nyitóhétvégi teljesítményével

0

Bár Jonathan Rea kétszer is kikapott Álvaro Bautistától (Ducati) a Superbike-világbajnokság 2022-es nyitóhétvégéjén, a Kawasaki motorosa elégedett volt teljesítményével.

Hihetetlen izgalmas, előzésekben gazdag futamokat láthatott a közönség a WSBK nyitóhétvégéjén Aragonban. A három verseny után Álvaro Bautista megérdemelten áll a tabella élén, a szombati 2. hely után megnyerte a Superpole futamot és a második versenyt is, de Rea sem panaszkodhat, hiszen csupán 3 ponttal szerzett kevesebbet, mint spanyol kollégája.

A hatszoros világbajnok, Jonathan Rea szombaton behúzta az első versenyt, majd a sprintfutamon és a második versenyen a dobogó középső fokára állhatott fel. A második helyezések sem jöttek könnyen, keményen meg kellett küzdenie ezekért a kawasakisnak . Míg Bautista elhúzott az élen, addig az észak-ír pilótának körökön át kellett védekeznie a világbajnok Toprak Razgatlioglu (Yamaha) és a Ducati gyári versenyzője, Michael Rinaldi ellen.

„Álvaro tudta, hogy az élen motorozás a legjobb esélye, és a mögötte lévő pozíciókért folytatott harc a kezére játszott. A terv bevált, és csak gratulálni tudok neki. Ezután bekapcsolódtam a második helyért folytatott küzdelembe” – magyarázta Rea a SPEEDWEEK.com-nak. „Azt hiszem, a tempóm hasonló volt, mint Álvaróé, de ehhez egyedül kellett volna mennem. Rinaldi és Toprak azonban nagyon motiváltak voltak, és folyamatosan támadtak, ami miatt nem tudtam felvenni a ritmust. „

„A verseny elég intenzív volt. De én is elkövettem néhány hibát a változó szél miatt. Ma az 1-es kanyarban más irányból jött a szél” – folytatta a 35 éves versenyző. „Ennek ellenére elégedett vagyok az eredménnyel, mert a hosszú egyenesek miatt nem igazán számítottam erre. Álvaro nagyon gyors volt a teszten, ahogy Toprak is. Aragón egy erős pálya Rinaldi számára is – itt szerezte meg első SBK futamgyőzelmét.”

Az egyértelműen látszott a futamokon, hogy a Ducati tempója az egyenesekben verhetetlen, de a kanyargós részeken a Kawasaki tűnt erősebbnek, így nagyon izgalmas évad elé nézhetünk.

A mezőnynek meg kellett barátkoznia egy újdonsággal az első versenyhétvége folyamán, hiszen az SCX 557-es abroncs lett a standard versenygumi az idei esztendőben. A Kawasaki sokat dolgozott a tél folyamán a ZX-10RR beállításain, hogy a lágy SCX versenyabroncsot hosszú távon is bírja. Rea most először használta ezeket a gumikat egy hétvége minden futamán.

„Alig változtattunk valamit a motoron a szombatihoz képest, de a gumik másképp viselkedtek” – árulta el. „Az első futamon remek tapadásom volt az elejétől a végéig, a második futamon már a kopás a szokásos volt. Ezt a pályahőmérséklet változása okozta.”

Rea lemaradása az aragóniai nyitóhétvége után minimális – Bautistának 57, míg Reanek 54 pontot sikerült bezsebelnie. Bautista és az észak-ír versenyző mögött a regnáló bajnok, Toprak Razgatlıoğlu áll 39 ponttal.

Többet várt Austintól Bagnaia

0

Ugyan a gyenge szezonkezdet után már van két ötödik hely Pecco Bagnaia neve mellett, a ducatis Austinban többet várt magától.

Az austini dobogósok közül háromból két motoros Ducatival érte el a helyezését, így akár Francesco Bagnaia is könnyedén odaérhetett volna valamelyik pódiumos helyezésre. Ehhez képest a gyári Ducati nyergében végül csak ötödik lett, amit a huszonöt éves motoros mindenképp csalódásként értékel.

Sokkal jobb tempóra számítottam magamtól” – idézi Bagnaia szavait a Corriere dello Sport. „Ehhez képest nem hogy támadni nem tudtam, rendszeresen védekeznem kellett. Rengeteget vesztettem kigyorsításokkor.

Innentől kezdve pedig Bagnaia nem tudott mást tenni, minthogy gratulál márka- és honfitársának, Enea Bastianininek. „Tökéletesen bánt a motorral és a gumikkal. Egy normális rajt esetén egyedül Marc Márquez lehetett volna az, akinek egyáltalán esélye van megfogni őt. Meg kell vallani, Marcnak győztes tempója volt. Nézzük csak meg a felzárkózását.

A mezőny visszaérkezik Európába, az olasz szerint Portugáliában sok minden kiderül. „Alapvető fontosságú lesz az, amit Portugáliában mutatunk majd magunkból. Portimaóban kiderül, hol is állunk valójában a többiekhez képest.

A szezon eddigi négy versenyén Pecco Bagnaia egyelőre huszonhárom pontot tudott szerezni. Termasban és legutóbb Austinban ötödik lett, ezek eddigi legjobb eredményei. A tabellán ez egy tizenharmadik helyre elég jelenleg, pontegyenlőséggel Pol Espargaróhoz képest.

A Portugál Nagydíjat két hét múlva rendezik.

Tökéletes önbizalomépítés volt Márquez számára Austin

0

Az időmérője nem volt még az igazi visszatérése után, Marc Márquez a futamon viszont biztató tempót mutatott. És ő ennek nagyon örül.

Marc Márquez a kilencedik helyről vághatott neki az austini MotoGP-futamnak, melyen végül a hatodikként intették le. A futamon Márqueznek még dobogós esélyei is lehettek volna, de a katalán a hatodik hellyel is elégedett tudott lenni. A rajtot nagyon sajnálja, ha az nincs, még többet kihozhatott volna a versenyből.

Soha nem szeretek feltételes módban beszélni, hogy mi lehetett volna, ha nincsenek problémáink, mit érhettünk volna el ilyen esetben” – kezd bele kicsit messziről Márquez az összefoglalóba saját szemszögéből a Marca kérdésére. „A tempónk viszont futamgyőzelemre is predesztinálhatott volna minket, de minimum dobogóra. De minden összejött, és nyilván olyankor, amikor ezt a legkevésbé sem akartuk. Volt egy mechanikai problémánk, amit már vizsgál a Honda. Konkrétan ott ragadtam a rajtrácson emiatt, és csak egy nagyon furcsa üzenetet láttam.

Ezt leszámítva Márquez alapvetően elégedett volt a futamával. „Aztán sikerült beállítani a holeshotot, és jöhetett egy normális futam. Innentől tudtuk futni a saját versenyünket, és sikerült felzárkóznunk. Ez pedig egy nagyon jó tempóban történt. Egy ilyen felzárkózásnál nem nagyon lehet taktikázni, menni kell előre, ameddig csak lehet. Szerencsére sikerült egész sok riválist megelőzni. Öt-hat körrel a vége előtt aztán a testem azt mondta, hogy eddig és nem tovább, akkor megelégedtem a hatodik hellyel.

Ezzel együtt ez egy önbizalomnövelő eredmény Márquez számára. „Erős hétvégét teljesítettem, pont a kellő mértékben és a szükséges időben kockáztatva. Szerettem volna egy esésektől mentes hétvégét, egy erős eredménnyel, ez szerencsére össze is jött. Minimum dobogóért tudtunk volna harcolni, de ez van. Nagy felzárkózást futottunk, építhettük az önbizalmunkat.

Minden rosszul alakult Scott Redding számára

0

Scott Redding mindössze egyetlen pontot tudott szerezni a három aragóniai versenyen, még beugró ukrán csapattársa is verte a BMW-n.

2020-ban második, tavaly harmadik lett a Ducati nyergében Scott Redding. Idénre BMW-re váltott, és a váltással, úgy néz ki, jóval több problémája lesz, mint arra előzetesen bárki számított. Pedig egyébként Redding nem kevés tesztkilométert tett bele az M1000RR-be, mégis, az aragóniai nyitóhétvégén mindössze egyetlen pontot tudott szerezni. Az egyetlen, amit fel tudott mutatni, az az első futam tizenötödik helye.

A viharfelhők már pénteken gyülekeztek Redding aragóniai nyitóhétvégéje felett, amikor azt láthattuk, hogy az összesített ranglistán mindössze a 16. leggyorsabb idővel rendelkezik, és a legrosszabb BMW-s versenyző volt az összes pályán lévő márkatárs közül. A két pénteki edzés alapján Redding hátránya még a beugró csapattárs, Ilja Mihalcsik idejéhez képest is négy tizeddel rosszabb volt.

Redding egyelőre tehát még javában az ismerkedési fázisban van a BMW soros négyhengeres motorjával a Ducati V4-e után.

Ahogy a legtöbb csapat, úgy mi is teszteltünk bőséggel” – mondja a csapatfőnök Shaun Muir. „Barcelonát jó formában hagytuk el, és csak négy-öt tizeddel voltunk amögött, ahová a topcsapatokat vártuk. Komoly kultúrsokk volt ez a hétvége ehhez képest. Kemény napokon vagyunk túl. Gondunk volt a tapadással, pedig több a motorerő, ahogy azt rendesen le is kommunikáltuk. Egyelőre (Redding) nehezen tud bánni vele, de így van ez egyébként Loris (Baz) és Eugene (Laverty) esetében is. Alkalmazkodnia kell még a motorhoz, ezt tudja ő is. Ez pedig időbe telik.

A hétvége nem úgy alakult, ahogy arra a tesztek alapján számítottunk. Főleg a tesztek alapján nehéz ezt elfogadni. Rengeteget dolgoztunk a problémánk megoldásán, de nem nagyon találtunk fogódzkodót. Meg kell értenünk, miért más ez, mint a teszteken, és miért szenvedünk jobban a tavalyi motorhoz képest. Sokkal több van ebben. Tapadásom se volt, a fékek se működtek” – tette hozzá Redding.

Bastianini: „Az európai versenyeken szorosabb lesz a helyzet”

0

Enea Bastianini nagyszerű versenyzéssel húzta be második futamgyőzelmét, amivel a világbajnoki tabellán is visszavette a vezetést.

Bastianini az austini versenypályán rendezett 20 körös verseny utolsó szakaszában fokozni tudta addigi tempóját és öt körrel a leintés előtt elment márkatársa, Jack Miller mellett, a vezetést nem is adta már ki kezéből. Az időmérő után az olasz elmondta, hogy nem elégedett a kvalifikáción nyújtott teljesítményével – ahol egy bukás is becsúszott az olasznak – az ötödik rajtkockánál előrébb szerette volna megkezdeni a futamot. Tudta fokozni tempóját annyira, hogy megérdemeltem szerezte meg Katar után második futamgyőzelmét.

„A mai stratégia az volt, hogy kíméljük a gumit, mert ez kritikus volt, különösen a negyedik szektorban. Amikor a verseny első szakaszában megláttam Jacket [Miller], azt gondoltam magamban: Megpróbálok nyerni, de nem tudom, hogy sikerülni fog-e. Később a verseny közepén Alex [Rins] többször is megpróbált megelőzni. Ekkor már tudtam, hogy eljött a pillanat, hogy jobban kell húznom a gázt.”

„Elképesztő dolog megnyerni ezt a versenyt, Texas az egyik kedvenc pályám. Ez hihetetlen, tényleg hihetetlen”kommentálta második királykategóriás győzelmét.

„Katar nagyon fekszik a Ducatinak, mert elég erősek vagyunk az egyenesekben. A motorom nagyon gyors volt itt Texasban, még a többi Ducatihoz képest is. Meglátjuk, hogy a jövőben meg tudjuk-e ismételni ezt az eredményt. Egyelőre elégedett vagyok vele. Úgy gondolom, hogy az európai versenyeken szorosabb lesz a helyzet.”

Arra a kérdésre, hogy meyik győzelem volt számára fontosabb, ez válaszolta: „Mindkettő fontos, mindkettő 25 pont” – mondta a 2020-as Moto2-es világbajnok. „Az első győzelem nagyon különleges volt. Faustónak [Gresini] ajánlottam, mert ez volt az első futamgyőzelem a srácok számára is a csapatban. Számomra ez a második győzelem jobb, mert most már tudjuk, hogy egyenletes  teljesítményünk van és minden versenyen az élre érhetünk – kivéve Argentínát, ami azonban egy nagyon furcsa hétvége volt számunkra.”

Erős kezdés után sérülés miatt feladni kényszerült Sebestyén Peti a vasárnapi VB futamot!

Biztatóan kezdődött a vasárnap reggel Aragóniában, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a warm-upon a 8. helyen tudott használt gumikkal motorozni. A második versenyen a 17. pozícióból indulva már az első körökben a TOP10-ért harcolt, de néhány kör után vállsérülés miatt feladni kényszerült a futamot.

Peti (56), itt még Hobelsberger (52) és Taccini (24) előtt. Fotó: PS56 Team

„A mai nap biztatóan kezdődött, a reggeli körülményeken végre működött a motor a SC0-ás gumival is, amivel előtte egész hétvégén szenvedtünk. A versenyen erősen tudtam kezdeni, próbáltam minél hamarabb a TOP10 közelébe kerülni, ez sikerült is. Sajnos van egy sérülés a vállamban, ami egész héten hátráltatott, nem nagyon akartak engedni versenyezni, de mindenképpen meg akartam próbálni. Nincs óriási gond, de sajnos a futam második felében a vállam miatt az én hibámból többször is ütköztem más versenyzőkkel, így jobbnak láttam nem vállalni értelmetlen rizikót és a következő versenyhétvégét fókuszba helyezni. Assenre rendbe tesszük ezt a sérülést, levonjuk a tanulságokat és versenyképesen fogunk rajthoz állni.”– mondta el a HUMDA pilótája.

A következő futamot Assenben rendezik április 22-24. között.