back to top
2025. április 29. 20:00
Kezdőlap Blog Oldal 783

Folger ülés nélkül marad 2022-ben

0

A korábban a MotoGP-ben dobogós helyezéseket elért, és jelenleg a Superbike világbajnokságban részt vevő Jonas Folger megerősítette, hogy nem fog versenyezni az idei szezonban.

A német pilóta 2021-ben a Bonovo MGM BMW istállónál kezdett, de sajnos nem hozta az elvárt eredményeket, így a csapattal elváltak útjaik a szezon folyamán. Utoljára a második portimaói futamon láthattuk a pályán a 28 éves versenyzőt. Szóba került egy olyan elgondolás is, hogy esetleg az Endurance világbajnokságban fog majd szerepelni, de ez a szándéka meghiúsult, mivel a BMW a következő 4 pilótát indítja az említett bajnokságon: Markus Reiterberger, Ilya Mikhalchik, Kenny Foray és Jeremy Guarnoni.

Folger nem adta fel, tárgyalt az ERC Ducati csapat tulajdonosával is (Uwe Reinhardt), de az anyagi feltételek nem feleltek meg számára, melyről a következőképpen nyilatkozott a Speedweek.com-nak:
„Arra is kell gondolnom, hogy anyagilag kijöjjek, ezért kell stimmelnie a feltételeknek. Tudom, hogy mit akarok és mire van szükségem. Ha ezt nem kapom meg, akkor más felé kell vennem az irányt.”

Folger itt tért ki arra a gondolatmenetre, hogy nem fog versenyezni az idei szezonban:
„Ebben az évben nem versenyzem. Már tavaly is elmondtam, hogy vannak saját dolgaim, amiket fel kell építsek, és ezek sok időt igényelnek. Természetesen ott leszek a versenypályákon, gyakran látnak majd az emberek. Mint tesztversenyző továbbra is rendelkezésre állok majd, ha valahol szükség lesz rám. Ezt tudom elképzelni. Meglátjuk, jövőre sikerül-e fix ülést szereznem, idén ez nem sikerült. Vannak saját ötleteim, sokat voltam a háttérben, függetlenül attól, versenyeztem-e vagy nem.”

Fotó: World Superbike Media

A Gresini Racing Moto2-es csapata is bemutatkozott

0

A királykategóriás bemutatkozás után mintegy két héttel a Gresini Racing Moto2-es alakulata is lerántotta a leplet az új motorról. A gárdánál két újonc versenyző fogja húzni a gázt.

A Gresini Racing volt az első a MotoGP mezőnyéből, amelyik megejtette a bemutatót január 15-én. Az istálló azonban nemcsak a legnagyobbaknál, hanem a középső géposztály mezőnyében is indít motorokat. A tavalyi két versenyzőjük kategóriát váltott: Fabio Di Giannantonio maradt a csapaton belül, de fellépett a királykategóriába; míg Nicolo Bulega idén a Supersport világbajnokságon fog versenyezni egy V2-es Ducatival.

2022-ben két újonc versenyzővel vágnak neki a szezonnak. Az egyikük az olasz Alessandro Zaccone, aki a MotoE világkupáról érkezik: tavaly az utolsó fordulóig vezette az összetettet, de egy bukás miatt végül csak ötödik lett. Korábban versenyzett a CEV Moto2 Európa-bajnokságon is, a géposztály nem lesz teljesen ismeretlen számára. A másik versenyző a cseh Filip Salac, aki a Moto3 világbajnokságból lép feljebb. Tavaly egy ezüstérmet és egy rajtelsőséget szerzett, összesítettben a 16. lett.

A csapat továbbra is családi vállalkozás marad: a királykategóriás csapatot az alapító Fausto Gresini özvegye, Nadia Padovani irányítja majd, a Moto2-es brigádot pedig Fausto fia, Luca tartja kézben.

A Kalex motorok a MotoGP-s Ducatikhoz hasonlóan halványkék színűek. Luca Gresini ezt mondta a színválasztás kapcsán: „A motorjaink ezzel a színnel könnyen felismerhetőek lesznek a pályán. Kicsit furcsa szín, de ahogy telik az idő, egyre jobban meg fogjuk szeretni.”
A versenyzőpárosról az alábbit nyilatkozta: „Nagyon örülök a 2022-es Moto2-es csapatnak – fiatal projekt fiatal kezekben.” A szóhasználat nem véletlen, hiszen Zaccone 23, míg Salac 20 éves, de Luca is mindössze 23 esztendős még. „Zacconénak már van tapasztalata a CEV Moto2 EB-ről, bár ott 600-as Honda blokkot használtak eddig, de megmutatta, hogy gyors tud lenni, amit aztán a tavalyi MotoE szereplése is megerősített. Filip szintén ígéretes srác, sokat fejlődött tavaly a Moto3-ban, bár a magassága miatt hátrányban volt. Több jó versenye is volt, amiken megmutatta, hogy fel tudja venni a versenyt az élmezőnnyel.”

Filip Salac: „Minden új lesz számomra, a tavalyi nehéz Moto3-as évem után. Túl nagy voltam ahhoz a motorhoz. A télen egy Moto2-eshez hasonló géppel edzettem, és sokkal kényelmesebben érzem magam rajta. Új kaland lesz számomra, és sok tapasztalatot kell majd szereznem. Mindent meg fogok tenni azért, hogy a legjobbamat nyújtsam. Alig várom a februári tesztet, addig is az edzőteremben fogok készülni, hogy az izmaimat felkészítsem a Moto2-es kategóriához.”

Alessandro Zaccone: „Ez lesz az első évem a Moto2 világbajnokságon, így a legfontosabb számomra az új pályák elsajátítása lesz majd a lehető leggyosabban: az első négy nehéz lesz számomra, de alig várom. A téli holtszezon mindig szenvedés számomra, de ezúttal nem akart véget érni, mivel nehéz volt egy Moto2-es ülést találni. Egy álmom vált valóra, most várom a teszteket. Addig is az edzőteremben, valamint krosszozással és supermotozással akarom visszaszerezni a tavalyi sérülés miatt elveszített formámat.

Végül még egy gondolat: a bemutatóval együtt a Gresini Racing harmadik csapata, a MotoE istálló is bemutatkozott. A csapatnál két olasz versenyző fog menni: negyedik évét kezdi meg a Gresiniék elektromos alakulatában Matteo Ferrari, a 2019-es győztes. Mellé érkezik az újonc Alessio Finello, aki az CIV Olasz Bajnokság National Trophy 600 kiírásában lett ötödik.

Fotó: Gresini Racing

Francesco Guidotti: „Nincs min változtatni”

0

A 2022-es szezont már a Red Bull KTM csapatnál kezdi a Pramac Ducatitól átigazoló Francesco Guidotti. Az olasz szakember a KTM csapatbemutatóját követő sajtótájékozatón beszélt az első benyomásokról és a céljairól.

Az olasz Francesco Guidotti az osztrák Mike Leitnert váltotta a Red Bull KTM MotoGP csapat élén, miután tíz évig szolgálta a Pramac Ducati alakulatot. Az ő esetében nem is átigazolásról, hanem inkább visszatérésről beszélhetünk: 2006 és 2009 között irányította az akkor csak a 125 és 250 köbcentis géposztályan érdekelt KTM Grand Prix csapatát.
Az osztrák márka csütörtökön tartotta a 2022-es MotoGP bemutatóját, amelyet egy sajtótájékoztató is követett. A svájci Speedweek szakportál jegyezte le a narancsra (vissza)váltó szakember gondolatait és válaszait.

„Nagyon kényelmesen érzem magam az új helyen. Nagyon kedvesen fogadtak, és sok olyan emberrel is találkoztam, akiket még a kétütemű érából ismerek. A csapat létesítményei elképesztőek, 15 éve még nem is léteztek. Alig várom, hogy megkezdhessem a munkát a versenypályán, ahol a valódi munka zajlik. Nagyon készülök a sepangi tesztre – bár nem lesz egyszerű, hiszen nemrég néhány kollégánk elkapta a koronavírust. Szóval már most bonyolultabb, mint vártam, de legalább erre is felkészülhetünk, és meg fogjuk tudni adni a 100%-ot a versenyzőinknek.”

Változtatott már bármin is az első hetekben a KTM-nél?

„Nem, nem, még nem. Egy remek csapatot vettem át, pár napot már eltöltöttünk együtt, amikor a motorokat készítették fel Mattighofenben. Hogy őszinte legyek, nem úgy érkeztem ide, hogy bármin is változtatni akarnék. Nem az én stílusom. Ők egy kiváló brigád, sok-sok eltökélt szakemberrel. Nincs min változtatni – de van, amit jobb koordinációval és kicsivel több szervezéssel még jobbá lehet tenni. Nagyszerű emberek vannak a megfelelő pozíciókban, csupán még jobban meg kell nyomnunk közösen a dolgokat a megfelelő irányba, és így bizonyosan jó eredményeket fogunk elérni.”

Csapatfőnökként szabad változtatásokat eszközölnie?

„Igen, de nem én vagyok a főnök, nem tehetek meg akármit, amit csak szeretnék. Először meg kell értenem, ha valamin változtatni kell. Ezt jeleznem kell Pitnek (Pit Beirer, a KTM Motorsport főnöke – szerk.), és együtt majd döntést hozunk. De ahogy mondtam, teljesen biztos vagyok afelől, hogy a megfelelő emberek vannak a megfelelő helyen. Csak egy kicsit több irányítás és műszaki támogatás kell a gyártól Fabianoéktól (Fabiano Sterlacchini, a KTM MotoGP Technológiai Részlegének vezetője – szerk.) De még egy napot sem töltöttem kint a pályán a jelenlegi csapatommal, így ezeket a kérdéseket most még nehéz megválaszolnom.
Lehet, hogy meg kell változtatnom a gondolkodásomat. A KTM-nek dolgozom, nem magamnak. A KTM célja a fontos, és a tudásommal és tapasztalatommal afelé a cél felé kell előrevinnem az egész csapatot.”

A Red Bull KTM új csapatfőnökeként milyen célt tart elérhetőnek?

„Véleményem szerint, ha az egyik versenyzőnk év végén az első ötben zár, akkor azzal már elmondhatjuk, hogy jó szezont zártunk. Persze lehet, hogy evés közben jön meg az étvágy, de most még maradjunk a földön. Mindig nézned kell a többieket, hogy ők hova fejlődtek. Ha nem változott náluk semmi, akkor is nehéz folyamatosan az élen lenni. Az utóbbi években sokkal szorosabb lett a mezőny, az időmérőn is, de főleg a versenyen. Ha egy futam első tíz helyezettje nyolc másodpercen belül ér célba, az mindent elmond.”

Fotó: KTM Media Library, Philip Platzer

Jerez tesz 2. nap: Rea nagyszerű idővel az élen, a Honda visszavonulót fújt

Nem igazán mondhatjuk azt, hogy eseménydúsan alakult a Kawasaki által szervezett privát teszt Jerezben, melynek első napján még a Honda gyári alakulata is szerepelt, azonban ma már ők nem gurultak pályára.

Összességében tehát hárman teszteltek ma Jerezben, a gyári Kawasaki duója és a Puccetti Racing oldaláról Lucas Mahias. Jonathan Rea számára ez volt az első tesztnap a 2022-es évben, hiszen a hatszoros világbajnok tegnap még nem ült motorra. A brit pilóta rögtön a legjobb időt jegyezhette, méghozzá nem is akármilyen körrel, hiszen 1’38.851-et ment, ami kicsit több mint fél másodperccel marad csak el az általa tartott pályacsúcstól (1’38.247). Ehhez képest Rea csapattársa, Alex Lowes nemigen tudott gyorsulni annak ellenére sem, hogy szerdán már egy teljes napot motorozott. Közel másfél másodperccel volt lassabb partnerétől, ami azért valljuk be teszt ide vagy oda soknak mondható. Hozzá képest is többet fejlődött Mahias (1’44.542), hiszen a francia négy tizedet gyorsult, aminek köszönhetően nem sokkal maradt el Lowes 1’40.266-os körétől.
 
Függetlenül attól, hogy Rea az első helyen zárta a tesztet, a lassan 35 éves motoros elmondta, hogy jelenleg nem igazán tényező számára ez a pozíció. Szinte rögtön versenyszimulációt teljesített, mégpedig azért, mert néhány új alkatrészt csak hosszabb etapok során tudtak a megfelelő módon tesztelni. „Kipróbáltunk pár alkatrészt a váz kapcsán, a Pirelli hozott egy új abroncsot, illetve néhány elektronikai elemet is megnéztünk.” – mondta Rea, aki megjegyezte, hogy náluk vannak azok az alkatrészek is, amelyeket már szintén Jerezben még tavaly december folyamán kipróbáltak, viszont most arra várnak, hogy egy másik pályán is tesztelhessék őket.
 
Nem mellesleg a hatszoros világbajnok szerint előnyükre válik majd az is, ha több versenytársuk is jelen lesz, hiszen most csak a Hondához tudták mérni magukat, ezt is csak tegnap. Erre nem is kell sokat várniuk, hiszen jövő héten már Portimaóban folytatják majd a munkát, ahol a Ducati, a Yamaha és a BMW is ott lesz. Végül, de nem utolsó sorban, ahogy azt feljebb is említettük, a Honda két versenyzője, (Xavi Vierge és Iker Lecuona) ma már nem gurult pályára, amelyben egyrészről szerepet játszott az, hogy amit szerettek volna, abból tegnap mindent kipipáltak, másrészről pedig még spórolni szerettek volna a rendelkezésre álló 10 tesztnapból.

Fotó: World Superbike Media

Oliveira: „Szeretném megtalálni az egyensúlyt”

0

Az újdonsült apuka, Miguel Oliveira hullámzó szezont tudhat maga mögött. Volt, hogy kimagasló helyezéseket ért el, de volt, hogy a pontszerzésért harcolt. A 2022-as idénytől jobb eredményeket vár.

Miguel Oliveira a tavalyi idényben képes volt három egymást követő futamon is dobogóra állni. Ezek közül az egyik helyezés a pódium legfelső foka volt Barcelonában. Az említett futamok alatt összesen 75 pontot gyűjtött, ami nagyszerű teljesítmény erre a periódusra nézve. A szezon többi versenye azonban nem igazán sikerült várakozásaihoz mérten, így a világbajnoki pontversenyt a 14. helyen zárta. A 27 éves portugál hullámzó idényében a Red Bull Ringen elszenvedett bukása már csak hab volt a tortán. Hatalmasat esett az első szabadedzésen, jobb keze megsérült.

A fiatal pilóta azonban nem adja fel, mindent megtesz, hogy a 2022-es év az ő éve legyen. Oliveira szavait a Speedweek.com idézi:
„Tavaly sikerült nagy lépést tennünk előre, de a sérülésem miatt a szezon második fele nagyon nehéz volt számomra. Hiányzik az állandóság a teljesítményemből, amin idén mindenképpen szeretnék javítani. Nem egyszerű a határon menni és közben arra gondolni, hogy be tudd fejezni a versenyt. A második osztrák és misanói futamon tudtam volna jó eredménnyel zárni, csak sajnos nem értem célba. Ha képes lettem volna minden versenyen pontot szerezni, akkor a szezon egész másképp alakult volna számomra. A tavalyi évben az eredményeim vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak voltak. Szeretnék egyensúlyt teremteni. Ha nem is érzem jól magam a motoron, egy átlagos teljesítményt hoznom kell. Ez természetesen egyszerűnek hangzik elméletben, ezért fontos, hogy otthon érezzem magam a motoron.”

A téli szezon nem csak pihenést hozott a fiatal portugál számára, hanem novemberben megszületett kislánya is. Életvitele ezáltal jelentősen felborult:
„Az edzésekre és a pihenésre szánt idő teljesen megváltozott, de megtaláltam az egyensúlyt, és sok időt tölthetek a feleségemmel és a kislányommal. Ez volt az elsődleges cél, mivel a szezon nagyon kimerítő lesz. Eddig jól halad minden, az edzések a terveim szerint alakultak. Nagyon sok kört tudtam megtenni a pályán és úgy érzem, kész vagyok. Jövő héten folytatódik az utazás. Remélem Malajziában is jó teszteredményt könyvelhetünk el. Összesen 5 edzésnapunk van a szezonkezdésig, de különböző okok miatt is bizakodó vagyok. Az, hogy az előző idény nehéz volt, azt jelenti, hogy az idei biztosan jobb lesz, szóval optimista vagyok. Ezen kívül vannak technikai változások a motoron, új részei vannak, és úgy véljük, ezek sokat hozzá fognak tenni a sebességhez és az állandó jó eredményekhez. Öt tesztnap – ebből 3 egy teljesen új pályán – valószínűleg nem lesz elég mindenre. Ami kimarad, azt majd a versenyeken kell megoldanunk azért, hogy számomra és a csapat számára is a legjobb versenygépet állítsuk össze.”

Fotó: KTM Press

Itt a bikával felvértezett 2022-es KTM (Képek + Videó)

0

Délelőtt tízkor tartotta csapatbemutatóját a KTM MotoGP alakulata, akik a hagyományosnak nevezhető színösszeállítással prezentáltak. Dizájn tekintetében a Tech3 csapatánál sem történt változás.

A Red Bull KTM versenyzőpárosát illetően nem történt változás  2022-re, hiszen továbbra a Brad Binder – Miguel Oliveira duóval állnak majd rajthoz ebben a szezonban is. Előbbinek egyébként is 2024 végén jár csak le a szerződése, így a dél-afrikai motoros helye papíron elég biztosnak tűnik az osztrák gyártónál. Más a helyzet viszont a Tech3 esetében, hiszen a privát KTM istálló egy teljesen új párossal vág neki 2022-nek: A regnáló Moto2-es világbajnokot Remy Gardnert, valamint a Moto2 vb-ezüstérmesét, Raul Fernandezt igazolták le. Az ausztrál és a spanyol motoros tavaly Aki Ajo alakulatában ment (szintén együtt), így nem ismeretlenek egymás számára. Herve Poncharal és a KTM is bizonyára abban bízik, hogy a két fiatal tehetség már az újonc évében megvillantja oroszlánkarmait és segítségükkel feljebb kapaszkodhat majd a betétcsapat is. Az előzetes információk szerint egyébként a Tech3 KTM pontosan ugyanolyan támogatást kap a gyártól, mint a hivatalos alakulat és versenyzőik.
A KTM esetében a legnagyobb kérdés nem is feltétlenül a versenyzőkön és egyúttal a motor küllemén múlik, hiszen pilótáik már bizonyítottak az elmúlt években, a KTM pedig általában ízléses dizájnnal jelentkezik. Leginkább tehát arra várjuk majd a választ, hogy a mattinghofeni gyártó hogyan kerül majd ki a téli „fegyverkezési versenyből”. A fejlesztések befagyasztása ugyanis a 2021-es szezon követően véget ért, vagyis minden márka lehetőségei szerint (persze a meghatározott szabályok keretein belül) fejlesztett. Mint tudjuk például ennek jegyében rukkolt elő a Honda egy lényegében teljesen új versenymotorral. Ami a KTM-et illeti: tavaly elég hullámzó teljesítményt nyújtottak és saját bevallásuk szerint is inkább visszaléptek 2020-hoz képest, mintsem előre. Ennek fényében ők is azon igyekeznek ebben a holtszezonban, hogy újabb fejlesztéseknek köszönhetően fel tudjanak zárkózni, így meglátjuk, hogy ez mennyire sikerül majd nekik. Annyi bizonyos, hogy ha valamiben, akkor ebben biztosan nem spórolnak, már ami a befektetett eurómilliókat illeti.

Fotó: KTM Press

Jerez teszt 1.nap: Régi motorjával hasított az MV Agusta, mellyel Kenan Sofuoglu is ment

A Superbike néhány versenyzője mellett pár Supersport pilóta is Jerezben tesztel, akik közül Niki Tuuli volt a leggyorsabb az MV Agusta F3 800-as versenygépével, azonban még az olasz márka régebbi modelljével.

Egyelőre tehát igen szerény létszámra és egyben két márkára korlátozódik a Supersport jerezi tesztje is, mely mint tudjuk a Kawasaki által szervezett privát (vagyis nem hivatalos) gyakorlás. Ennél fogva nem meglepő módon a 600-asok között is több kawasakis pilóta gurult pályára a spanyolországi aszfaltcsíkon. A prímet azonban az MV Agusta és finn motorosuk vitte, aki 1’42.862-vel volt az első tesztnap legjobbja. Pályára gurult viszont az olasz márka másik motorja is, ráadásul nem akárkivel a nyergében, ugyanis az ötszörös Supersport világbjanok Kenan Sofuoglu csavarta a gázt az F3 800-ason. Talán mondani sem kell, hogy már önmagában az kuriózum, hogy a veterán Supersport legenda tesztel, hát még hogy ezt nem egy Kawasakival tette. Sofuoglu úgy magyarázta mindezt, hogy az MV Agustán eredetileg unokaöccse, (Niki Tuuli csapattársa) Bahattin Sofuoglu tesztelt volna, de mivel a fiatal török COVID-tesztje pozitív lett, ezért megkérte az ötszörös világbajnokot, hogy menjen helyette új motorjával.
Kenan Sofuoglu ennek nyomán a svájci speedweek.com-nak azt is elárulta, hogy még aktív évei alatt volt, hogy közel állt az MV Agustához való szerződéshez, így már csak ezért is megvan a pikantériája a mostani motorozásának. Sofuoglu egyébként a negyedik legjobb időt hozta 1’44.459-cel úgy, hogy mindössze két tizeddel maradt el a kawasaki Yari Montella mögött. A második helyen egyébként Can Öncü zárt, míg az ötödik Ben Currie, a hatodik Jeffrey Buis a hetedik pedig a Moo3-ba tartó Ana Carrasco lett. Végezetül visszakanyarodva Tuuli és az MV Agusta teljesítményéhez: A finn motoros hangsúlyozta, hogy egyelőre a régebbi F3 800-as modellel mennek, mivel az új motor még nem áll rendelkezésükre. Ezzel együtt Tuuli hozzátette, hogy a jelenlegi 800-as versenygépükkel egyelőre rosszabb köridőket futnak, mint azt a 675-össel tettél.

Fotó: World Superbike Media

Jerez teszt 1.nap: Dupla újdonság a Kawasakinál, miközben Rea spórolósra vette

Már túl is vagyunk a Kawasaki által szervezett kétnapos jerezi teszt első napján, melyet Alex Lowes hozott le, miközben csapattársa, Jonathan Rea egyetlen kört sem tett meg.

Alex Lowes 1’40.316-os idővel futotta meg a legjobb kört a gyári Honda újdonsült versenyzőpárosa előtt, akik szintén részt vesznek a jerezi gyakorláson. Xavi Vierge csak egy hajszállal (1’40.342) maradt el Lowes-től, de Iker Lecuona (1’40.495) lemaradása sem mondható tetemesnek. A negyedik legjobb időt (1’40.921) a Puccetti Kawasaki franciája, Lucas Mahias teljesítette, míg az ötödik résztvevő – miként azt feljebb már említettük – Jonathan Rea egyetlen kört sem teljesített. A hatszoros világbajnok ezzel egy tesztnapot spórolt magának a későbbiekre, a tervek szerint azonban holnap már ő is motorra pattan. Vannak azonban ennél jóval érdekesebb hírek is a Kawasaki háza tájáról: Az egyik, hogy a Puccetti Kawasaki a legfrissebb infók szerint idén már nem a Showa hanem az Öhlins felfüggesztéseit használja majd.
 
A gyári istálló természetesen ettől függetlenül marad a Showa-nál, sőt ők már a mostani tesztre rögtön kaptak néhány fejlesztést a japán gyártótól. Alex Lowes kiemelte a nap végén adott nyilatkozatában, hogy nem egy teljesen új motorjuk van, azonban ettől függetlenül néhány újdonságot kaptak azért. Így például az elektronikához is hozzányúlt a Kawasaki versenyrészlege, amely a jobb erőátvitelt és hatékonyabb motorféket hivatott segíteni.
Végül, de nem utolsó sorban, a már említett időeredményeket kapcsán ne feledjük, hogy Jonathan Rea a még tavaly decemberi jerezi teszten 1’38.831-es legjobb időt futott, illetve, hogy a pályarekord is az ő nevéhez köthető 1’38.247-tel (2019).

Fotó: World Superbike Media

Dovizioso szárnyai alá venné Bindert

0

A WithU Yamaha RNF csapat két pilótája, Andrea Dovizioso és Darryn Binder úgy véli, jól kijönnek majd, és számíthatnak egymás támogatására.

Mindenki számára meglepő hír volt, amikor kiszivárgott, hogy a Moto3-as Darryn Binder a Moto2-t kihagyva azonnal a GP-be igazol, mint azt korábban Jack Miller is tette. Számos kritika érte a 24 éves versenyzőt, mivel a legkisebb kategóriában is csak egy győzelemmel jeleskedett. Hatalmas kockázatot vállal a fiatal dél-afrikai, az már biztos. Szerencséjére egy nagyon tapasztalt pilóta foglal majd helyet a boksz másik oldalán, aki nem más, mint Andrea Dovizioso. Az olasz 15. szezonját kezdi a MotoGP-ben, igazi veteránnak számít, emellett ő a mezőny legidősebb tagja. Három alakommal szerezte meg hajszálhíján a királykategóriás világbajnoki címet, szóval ha valaki tudja mi zajlik a MotoGP-ben, az mindenképpen Dovizioso.

A fiatal újoncot rengetegen kritizálták döntése miatt, de csapattársa nem tartozik közéjük. Dovi a következőképp nyilatkozott Binderről, szavait a Speedweek.com idézi:
„Abszolút nyitott vagyok. Szinte minden versenyzővel kijövök, és nyilván vele is fogok beszélgetni, ha a tanácsomat szeretné hallani. Úgy gondolom, már megmutatta, hogy rendelkezik a kellő sebességgel és kihasználta a kínálkozó lehetőséget. Mellette fogok állni, ha segítségre van szüksége, és elégedett vagyok azzal a ténnyel, hogy vele oszthatom meg az istállót.”

Binder természetesen reagált csapattársa szavaira:
„Úgy gondolom, ha azon múlik, hogy megtaláljuk a helyes beállítást, Dovi a legmegfelelőbb beszélgetőpartner. A csapatomban van, ugyanúgy egy Yamahán ül és rengeteg tapasztalattal rendelkezik. A bátyám, Brad ebben a tekintetben nem jó tanácsadó, mivel egy másik motoron ül és ez nem válik hasznomra. Nagyon örülök annak, hogy Andreával oszthatom meg a boxomat, aki egy nagyon tapasztalt pilóta és sok segítséget fogok tőle kapni.”

Fotó: WithU Yamaha RNF MotoGP Team

Meglepetés: Ana Carrasco a Moto3-ban!

0

Annak ellenére, hogy nemrég még a Supersport világbajnokságon való szereplés szóltak a hírek a 24 éves spanyol, Ana Carrasco kapcsán, most történt némi fordulat és a 2018-as Supersport 300-as világbajnok a Moto3-ban folytatja.

Carrasco számára koránt sem lesz ismeretlen a MotoGP legkisebb kategóriája, hiszen jó pár évvel ezelőtt (2013, ’14, ’15) három teljes szezont is lehúzott a Moto3-ban. Talán mondani sem kell, hogy akkoriban még épphogy 16 éves fiatal lányként hatalmas kihívást jelenthetett neki a világbajnoki mezőny, most viszont jóval tapasztaltabban tér majd vissza a spanyol pilóta a Gyorsasági Motoros Világbajnokságra. A Sky Sport Italia jelentése szerint Carrasco azon BOE Team versenyzője lesz, ahol tavaly Stefano Nepa és Riccardo Rossi versenyzett KTM-mel. Az istálló azonban 2022-re beújított a versenyzőpárosát illetően és az egyik pilótájuk az a Red Bull Rookies Cup-ból érkező David Munoz lesz, aki 2021-ben az összetettbeli második helyen zárt a tehetségkutató sorozat pontversenyében.
 
A másik pilóta eredetileg a szintén korábbi Rookies Cup menő, David Salvador lett volna, de a hírek szerint ő nem tudta teljesíteni a csapattal való megállapodásban foglaltakat (szponzorpénz), így Ana Carrasco lecsaphatott a lehetőségre. Végül is tehát nem a Supersport vb mezőnyének, hanem a Moto3-nak lesz állandó női versenyzője a 24 éves hölgy személyében, aki egyébként a Supersport 300-ban már bizonyította, hogy bőséggel megállja a helyét a fiúk között. Miként azt feljebb már említettük, Moto3-as tapasztalata is akad, igaz a 2013 és 2015 között teljesített versenyein mindössze két alkalommal tudott pontot szerezni egy tizenötödik és egy nyolcadik helynek köszönhetően. Ezúttal bizonyára nem ez a terve Carrasconak és vélhetőleg nem is ezt várják majd tőle, habár ahhoz kétség sem fér, hogy nem lesz egyszerű dolga.

Fotó: MotoGP Media, World Superbike Media