back to top
2025. június 23. 11:34
Kezdőlap Blog Oldal 783

Rea nem fél sem Bautistától, sem 2019 megismétlődésétől

0

2019-ben Álvaro Bautista lehengerlő volt a Superbike-vb szezon első felében. Jonathan Rea szerint most ettől nem kell tartani.

Bár az első futamon még ő végzett elsőként a Superbike-vb aragóniai szezonnyitóján, a második két futamon Jonathan Rea már semmit nem tudott tenni Álvaro Bautistával. Az eredményeket látva sokakban felsejlett a 2019-es szezon és Bautista tizenegy évkezdő győzelme, a hatszoros világbajnok szerint viszont most ettől nem kell félni.

Akkor 2019-ben nem igazán tudtam vele küzdeni, mert vagy én nyertem nagy különbségekkel, vagy ő” – idézi fel a három évvel ezelőtt történteket Jonathan Rea. „Idén minden jóval szorosabb. Ráadásul a motoromnak is jóval szélesebb a működési tartománya, mint akár csak tavaly. A szezonnyitón például ki tudtam fékezni Toprakot. Erre eddig sose voltam képes, mert mindig bajba kevertem magam. A kezdés pozitív volt. Most pedig lépésről lépésre tovább kell fejlődni.

Rea hiszi, hogy egyébként vasárnap meg is foghatta volna Bautistát, azonban túlságosan lefoglalták a mögötte jövők.

Szombaton nem Bautista motorozott, hanem a motorja csinálta a dolgát. A stratégiát illetően én voltam valamivel erősebb. Vasárnap ezt már tudta, így az egyetlen reménye az volt, ha ő elöl marad, mögötte meg jön a káosz. Ez is történt végül. Szóval gratulálok neki. Kellően agresszív volt az első körökben, el tudott nyúlni tőlünk, főleg a Superpole-versenyen. Pontosan azt csinálta, amire számítottunk is tőle. Egy tiszta pályán hasonló tempóm lett volna, mint Álvarónak. Ehhez nekem egy tiszta pályára lett volna szükségem. Neki meg is volt.

Dovizioso továbbra sincs összhangban a Yamaha M1-el

0

Andrea Dovizioso visszatérése a MotoGP-be továbbra sem zökkenőmentes. Úgy tudott egy pontot szerezni a hétvégi austini futamon, hogy az előtte célbaérő Franco Morbidelli pályaelhagyás miatt büntetést kapott.

Andrea Dovizioso RNF Yamaha csapatának első számú versenyzője, mivel csapattársa, Darryn Binder MotoGP-újonc, aki még tapasztalatot kell, hogy szerezzen. Bár az olasz versenyző a mezőny legidősebb és legtapasztaltabb pilótája, még mindig nem tudott összeszokni az M1-essel. Az yamahás versenyző sok másodperccel van lemaradva a világbajnok Fabio Quartararo mögött, ugyanazzal a géppel, de a regnáló világbajnok is komoly problémákkal küzd a gyári motorral.

Dovizioso a vasárnapi amerikai futam után egy interjúban igen kétségbeesettnek tűnt. „Amikor 29 másodperces hátrányban vagy, a Franco elleni párharc nem olyan érdekes. Igazából nincs semmi új mondanivalóm. Nagyon jól tudjuk, miért nem vagyunk versenyképesek, és mit kell másképp csinálnom.” „Fabio messze előttünk van, túl nagy a különbség. Annyira küszködünk a motorral, hogy a végén semmi sem működik. Ezzel nem lehetünk elégedettek.”

„Ezzel a tapadáshiánnyal szokatlan módon kell irányítani a motort, ha nem így teszel, nem fogsz kijönni a Yamaha karakterisztikájával” mondta el az olasz. „Ezt már tavaly Misano óta mondom, és a motor azóta sem változott. A futómű és a fékek, a bukkanók kezelése, ezek a motor erősségei. A problémánk a tapadás hiánya.”

Dovizioso tisztában van azzal, hogy a Quartararóval szembeni lemaradás az ő hibája is, de a nagy probléma a teljesítménykülönbség a konkurenciához képest. „Ha úgy vezeted az M1-est, mint Fabio, gyorsabb vagy, de ez nem elég az élmezőnyhöz. Látszik, hogy nagy gondjai vannak a tavalyi évhez képest. Ugyanaz a gépünk van, mint neki, de minden azon múlik, hogyan irányítod a motort. A motor olyan érzékeny, ha nem találod el pontosan, akkor túl lassú vagy. Ha a vezetési stílusod nem illik a motorhoz, akkor nem vagy versenyképes.”

Mégsem indul Le Mans-ban Chaz Davies

0

Reggel még arról számoltunk be, hogy ő helyettesíti Lorenzo Zanettit az endurance-vb szezonnyitóján, ezt később maga Davies volt kénytelen visszamondani.

Reggeli hírünk szerint Chaz Davies lett volna az, aki helyettesíti az olasz bajnoki futamon súlyos sérüléseket szenvedő Lorenzo Zanettit az endurance-világbajnoki szezon nyitóhétvégéjén, a Le Mans-i 24 óráson. Német (jövendőbeli) csapata, az ERC Endurance már úgy fogalmazott, hogy nagyon várják vele a közös munkát. A walesi ráadásul jól ismeri a Ducatit is, amellyel versenyezhetett volna, így minden adva volt egy pozitív versenyhez.

Nos, Chaz Davies nemrég feltöltött Twitter-videójában már arról beszél, hogy mégsem tud ott lenni Le Mans-ban. Ahogy fogalmaz, egy vírusos fertőzés döntötte le a lábáról. Amit pozitívumként értékel, hogy ez a fertőzés legalább biztosan nem Covid-19, ez tesztekből is kiderült.

A 35 éves motoros bejelentése a lemondott Le Mans-i 24 órás versenyről:

Visszavált tavalyi motorjára Razgatlıoğlu?

0

A Superbike-vb címvédő Toprak Razgatlıoğlu a hírek szerint azt mérlegeli, visszaváltson-e a tavalyi R1-esre, miután a 2022-es nem bánt éppen jól az első gumikkal.

Érdekes kettősség figyelhető meg Toprak Razgatlıoğlu esetében. A 2021-es Superbike-világbajnokság győztese soha nem kezdett olyan jól szezont, mint most, ráadásul ezek a legjobb eredményei Aragóniában. A török mégis elégedetlen három dobogós helyével, amit összehozott a vb-szezonnyitón. Razgatlıoğlu az első, a második, és a harmadik futamon is harmadik lett.

Tavaly nem kezdtünk itt jól, ez a pálya ugyanis nem túlságosan fekszik a Yamaha számára” – mondja Razgatlıoğlu. „Ehhez képest három dobogó nyilván jobb. Alapvetően tényleg jó hétvége volt, a harmadik futamon például Johnnyval is tudtam harcolni. De az utolsó három körben óriásit esett vissza a tapadásom, így tovább már nem tudtam harcolni.

Ennek lehet persze egy megoldása. „Meglátjuk, mi lesz a következő versenye. Assen tavaly nem alakult jól, de idén erősek lehetünk. Ehhez mondjuk lehet, hogy az kell, hogy teljesen visszaváltsunk a 2021-es motorra, ami ott sokkal jobb lehet. Már itt is visszaváltottunk a régi elektronikára. Nem rossz az új sem, de bizonyos területeken jobban érzem magam a régivel. Elképzelhető, hogy Assenben is erre lesz majd szükség. Majd meglátjuk.

Addig, amíg bírta a motorja, Razgatlıoğlu viszont élvezte, amit átélt. „A Superpole-versenyen nagyon élveztem a csatát Rinaldival és Rea-vel. Rinaldit az utolsó kanyarban kellett megelőznöm a dobogóért és a pontokért! Ez a versenyzés! Mintha visszamentünk volna az időben 2015-be és a Supersport 600-ba! De aztán ott is a tapadással volt probléma. Johnny után már nem tudtam menni, így a harmadik hellyel kellett megelégednem.

Hétvégi menetrend – Le Mans és Silverstone

Az előttünk álló Húsvét hétvégéjén nem lesz sem MotoGP, sem Superbike világbajnokság, viszont két nívós sorozat most veszi kezdetét.

Az egyik az Endurance-világbajnokság: a 2022-es szezon a legendás Le Mans-i 24 órás futammal veszi kezdetét, ahol nem is egy, hanem két magyar motorosnak is szurkolhatunk: Kovács Bálint egész éves szerződéssel rendelkezik a yamahás lengyel Wójcik Racinggel; míg Bódis Richárd szűk egy héttel a rajt előtt kapott meghívást a szlovák Maco Racingtől, ahol Bálinthoz hasonlóan egy Yamaha nyergében fog ülni.
A srácok már túl vannak az első teszteken, a hivatalos program a csütörtöki szabadedzéssel veszi kezdetét.

A másik a Brit Superbike Bajnokság: az idei évadban a Silverstone-i aszfaltcsík egyik rövidített nyomvonalán kezdik meg a pontvadászatot. Az előszezoni teszten elszenvedett bukása miatt azonban a címvédő Tarran Mackenzie biztosan nem fog részt venni.

A tévétársaságok sajnos nem kényeztetnek el minket: a Le Mans-i 24 órásból csupán 11 és fél órát közvetít az Eurosport 2 – de a rajtról így is le fogunk maradni, mivel a tenisz fontosabb számukra… szombaton 17:30-tól 20:00-ig láthatjuk őket, illetve vasárnap reggel hat órától végig a befutóig.
A Brit Superbike Bajnokságot sajnos egyetlen magyar tévécsatorna sem közvetíti, kizárólag a fizetős Eurosport Playeren látható.

Hétvégi menetrend, magyar idő szerint:

CSÜTÖRTÖK
09:45 – 11:45 Le Mans-i 24 órás Szabadedzés
16:00 – 17:50 Le Mans-i 24 órás 1. időmérő
20:30 – 22:00 Le Mans-i 24 órás Éjszakai edzés
PÉNTEK
10:20 – 12:10 Le Mans-i 24 órás 2. időmérő
14:00 – 14:40 Brit Superbike 1. szabadedzés
16:45 – 17:25 Brit Superbike 2. szabadedzés
SZOMBAT
09:00 – 09:45 Le Mans-i 24 órás Warm-up
13:55 – 14:50 Le Mans-i 24 órás Rajtceremónia
14:10 – 14:40 Brit Superbike Időmérő
15:00 Le Mans-i 24 órás Verseny TV: Eurosport 2
17:15 Brit Superbike 1. verseny
VASÁRNAP
14:30 Brit Superbike 2. verseny
17:30 Brit Superbike 3. verseny

Acosta és Fernández Európában bizonyítanának

0

Aki Ajo csapata két remek versenyzőt tudhat magáénak idén, Pedro Acostát és Augusto Fernándezt, azonban valami hiányzik tavalyhoz képest.

A 2021-es év Moto3-as világbajnoka, Pedro Acosta kezdeti szárnybontogatása a középső kategóriában korántsem a tervek szerint alakul. A 17 éves újonc ugyan hatalmas tehetség, de meggyűlik a baja az új erőviszonyokkal. Az amerikai nagydíjat a 10. helyről kezdte, ígéretes köröket teljesített, azonban kicsúszott, így nem tudta folytatni a futamot.

Acosta a helyzettől függetlenül elmondta, hogy örül, hogy a mezőny elején tudott küzdeni, szavait a Speedweek.com idézi:

„Újra a mezőny elején tudtunk motorozni, ami nagyon fontos annak érdekében, hogy megértsük, mi az, ami ahhoz kell, hogy ezt megismételjük. Nagyon jó munkát végzett a csapat hétvégén és minden nagyszerűen összeállt. Nyugodtnak kell maradnunk és a következő versenyre koncentrálni. Portugáliában újra megpróbáljuk.”

Acosta csapattársa, Fernández is megosztott pár gondolatot az austini futammal kapcsolatban:

„Nagyon sok problémám volt ezen a futamon. Jó rajtot vettem, de összeütköztem valakivel egy 1-es kanyarban, így majdnem elestem. Próbáltam a lehető legjobb eredményt elérni, és minél több pontot szerezni. Tudtam, hogy a nagy nevek már kiestek. Örülök, hogy Európába látogatunk, mert nehéz hétvégén vagyunk túl, ami nem a terveim szerint alakult. Készen állok a következő versenyre.”

 

Aegerter-Baldassarri pengeváltás az első Supersport-hétvégén

0

A Supersport-vb 2022-es szezonnyitó hétvégéjén az első futamot Baldassarri, a másodikat Aegerter nyerte. Most ők beszélnek a parázs csatáról.

A Supersport-világbajnokság szezonnyitó versenyhétvégéjén Lorenzo Baldassarri szerezte meg a superpole-t, de a két első rajthelyből végül csak az egyiket tudta győzelemre váltani Dominique Aegerter ellen. A svájci bajnoki címvédő a második futamon felvette az elé ledobott keszyűt, és azon már ő végzett az élen. A csata ugyanolyan kiélezett volt, mint az első versenyen.

Alább a főszereplők szavait olvashatjuk.

Nagyon örülök, hogy rögtön az első hétvégén összejött az első győzelem” – fogalmazott a második futam után Aegerter. „Az első futamon mindketten nagyon szerencsések voltunk az utolsó kanyarban. A másodikon aztán igyekeztem rögtön az elejétől kezdve keményen nyomni. De Balda folyamatosan ott volt mögöttem, így pedig nem hibázhattam. Egyszer aztán meg is előzött, így tanulmányozhattam, hol gyorsabb nálam, és hol tudom őt megelőzni. Visszaelőztem, abban bízva, hogy a versenytempója nem annyira jó. Aztán megint ő volt elöl. Mondtam is: nem igaz, hogy megint ugyanaz történik. Szerencsére enyém volt az utolsó szó.

Baldassarri szerint …a második futam is egy nagyszerű csata volt Domival. Láttam, ahogy próbál meglépni tőlem, de szerencsére tudtam vele tartani a lépést. Még jobban is éreztem magam, mint az első futam során. Ezúttal én buktam el a győzelmet az utolsó kanyarban. Egyszerűen túl sok gázt akartam adni a kigyorsításkor, innen a különbség. Ez így egy kiváló szezonkezdet volt.

A „visszavonuló” Davies helyettesíti Zanettit Le Mans-ban

0

Lorenzo Zanetti a napokban szenvedett komoly sérüléseket, így endurance-világbajnoki csapatának helyettest kellett találnia. Ez Chaz Davies lett.

Chaz Davies a 2021-es szezon végén úgy fogalmazott, hogy ő a maga részéről befejezettnek tekinti 27 éves teljes szezonos motorversenyzői karrierjét. Az azóta már a 35. életévét is betöltő walesi akkori közleményében igyekezett leszögezni, hogy nem nevezné ezt visszavonulásnak, hiszen bármikor hozhatja úgy az élet, hogy majd versenyez még. Ennek megfelelően nem állt le teljesen, és azóta is edzésben volt.

Davies a 2022-es szezonra az Aruba.it Racing Ducati istállójánál lát el egyfajta mentori-tréneri szerepet. Itt egyébként pont Bautista nyitott kettős győzelemmel a Superbike-szezonnyitón.

Davies új munkaköre a napokban kibővült, miután az endurance-világbajnokság egyik istállója, a német ERC Endurance rá tudta beszélni a visszatérésre. A csapat egyik versenyzője eredetileg Lorenzo Zanetti lett volna, ő azonban jelenleg kórházban fekszik, miután a misanói olasz bajnoki futamon súlyos sérüléseket szenvedett. A szezon hétvégén kezdődik a Le Mans-i 24 órással.

Lorenzo jelenleg is kórházban van, miután több csontja is eltört” – fogalmazott az ERC Endurance csapatfőnöke, Uwe Reinhardt. „Azt nem tudjuk még, Spában indulhat-e, de Le Mans-ban biztosan Chaz Davies helyettesíti majd őt. Miután ő nagyon régóta a Ducatival dolgozik, biztos vagyok benne, hogy sokat fog segíteni egy remélhetőleg dobogós helyezés elérésében. Ez nagyon fontos lenne. Nagy kár Lorenzo sérüléséért, mert nagyszerűen ment a teszteken, és kiváló csapattagunk. Szerencsére Chazzel is csak egy órát kellett beszélnünk, majd rábólintott az ajánlatunkra. Neki is egy álma válik válóra ezzel.

Davies csapattársai a 24 óra során az ERC Endurance Ducatiján David Checa, Javier Forés és tartalékként Marc Moser lesznek. A versenyt április 16-17. között rendezik.

Főnöke szerint Márquez mindenki előtt jár

0

Ódákat zengett Marc Márquez teljesítményéről repsolos csapatfőnöke, Alberto Puig. Szerinte visszakaptuk a régi Márquezt.

Megint visszatérő szemproblémái után Marc Márquez újra versenyezhetett Austinban. A 29 éves spanyol a kilencedik helyről rajtolhatott Austinban, végül hatodikként intették le. Mindezt úgy, hogy egy műszaki hiba miatt alig tudott elrajtolni. Csapatfőnöke, Alberto Puig nem győzte dicsérni, amit Márquez nyújtott Austinban.

Marc egy lenyűgöző versenyt futott, ezt el kell mindenkinek ismernie” – fogalmazott Puig a GPOne kérdésére. „Mindezt egyébként úgy, hogy a rajtja a látott hiba miatt borzalmasan alakult. De vizsgálja már a HRC, mi is történt pontosan. De Marc mindezeket helyre tudta hozni. Pedig a rajt után utolsó volt, hat másodpercre mindenkitől. Ezek után viszont ő volt a leggyorsabb mindenkihez képest. Hihetetlen teljesítmény volt.

Puig szerint Márquez teljesítményén a legkevésbé sem látszottak a problémái. „Nem versenyezhetett Indonéziában, majd Argentínába el sem utazott. Így nagyon fontos volt, hogy itt egy jó teljesítmény után jó szájízzel érhessen célba. Végül meg tudta mutatni azt a szokásos hihetetlenül magas szintet, amit láthattunk tőle korábban. Marc továbbra is mindenki előtt jár egy lépéssel.

Puig szerint semmi nincs még veszve, akár Márquez, akár Pol Espargaró a kérdés. „Pol lemaradása csak 38 pont, és Marcé is csak 40, ráadásul úgy, hogy két futamot ki is hagyott. A célunk továbbra is a győzelem, és biztos vagyok benne, hogy le fogjuk tudni dolgozni a hátrányunkat.

Bautista szerint ő és a Ducati is jobb most, mint 2019-ben volt

0

Sok minden történt három év alatt Álvaro Bautista és a Ducati életében is. A spanyol szerint például ő és az olaszok is jobbak lettek azóta.

Annak ellenére, hogy egyébként jó volt a teszteken, nem Álvaro Bautista és a Ducati volt a hírek fő fókuszában a szezonnyitó előtt. Ehhez képest a 37 éves spanyol az aragóniai vasárnapon legyőzte a két nagyágyút, Jonathan Rea-t és Toprak Razgatlıoğlut is. Egyébként mind a második, mind a harmadik versenyen pontosan ez volt a sorrend is közöttük. Miután ráadásul Bautista már az első futamon is második tudott lenni, három lefutott verseny után ő áll a tabella élén 57 szerzett ponttal.

Bautista annak idején, 2019-ben, elsőéves Superbike-osként fergetegesen, 11 győzelemmel kezdett, végül mégis elbukta Rea ellenében a világbajnoki címet. Két hondás év után aztán a spanyol 2022-re visszatért, és déjá vu-érzése lehet mindkét félnek. Egy dolog azonban mégis más három évvel ezelőtthöz képest: versenyző és csapata formája.

Az a szezon volt akkor a Ducati első éve. Adatokra volt szüksége, tapasztalatokra, és meg kellett találni azt az irányt, amely felé elinduljon a fejlesztésekkel” – idézi fel 2019-et Bautista a csapat szempontjából a Motorsport.com kérdésére. „Aztán féltávnál kicsit elvesztünk. Nekem sem volt még elegendő tapasztalatom a Pirelli gumijaival, így én is jóval nehezebben tudtam visszajelzésekkel ellátni a mérnököket. Szerencsére azóta a Ducati nem arra koncentrált elsősorban, hogy gyors legyen. A gyenge pontokon dolgozott. Egy sokkal kiegyensúlyozottabb motoron ülhetek mostanra.

Maga Bautista is sokat változott 2019 óta. „Úgy érzem, ugyanolyan gyors vagyok, mint akkor, ami a különbség, hogy 2019-ben sokkal inkább a határon motoroztam, amit aztán túl könnyű volt átlépni. Azóta ők is fejlesztettek, én is kipróbáltam a Hondával egy másmilyen motort, szóval tapasztalatot gyűjthettem. Fizikálisan és mentálisan is erősebbnek érzem magam, mint bármikor eddig.