back to top
2025. április 29. 20:40
Kezdőlap Blog Oldal 782

Sziluett és hang (Videó) – Az Aprilia február 10-én fedi fel magát

0

Az Aprilia gyári istállója bejelentette, hogy mikor tartják a csapatbemutatójukat: a noaleiek közvetlenül az LCR Honda prezentációját követő napon rántják le a leplet idei motorjaikról.

Ne felejtsük el, hogy az Aprilia lényegében igen jelentős változásokan megy át eben a holtszezonban, hiszen az elmúlt években gyakorlatilag nem volt a a szó hagyományos értelmében gyárinak nevezhető csapatuk a MotoGP-ben. Az olasz márka a Gresini Racinggel szövetkezve állított két motort rajtrácsra, azonban ez nyilvánvalóan nem az a koreográfia volt, mint ahogy mondjuk a Yamaha, a Ducati, a Suzuki, vagy éppen a Honda szerepel a MotoGP-ben egy saját gyári istállóval. 2022-re ez az Apriliánál is megváltozott, hiszen véget ért az együttműködésük a Gresini alakulattal, a noaleiek pedig önálló csapat felállítása mellett döntöttek – akárcsak ellenfeleik esetében ezt az előbb említettük.
 

Ilyen tekintetben tehát abszolút újdonságként lehet tekinteni az Aprilia gyári gárdájára, mely nemes egyszerűséggel az „Aprilia Racing” nevet viseli majd. Versenyzőfelállásukat tekintve a tavaly év végén tapsztaltakhoz képest nem lesz változás, hiszen ugyanúgy az Aleix Espargaro – Mavercik Vinales kettőssel folytatják idén is. A színösszeállítás vonatkozásában meglepő lenne, ha nem a rájuk jellemző és egyben a márkától hagyományosa megszokott összeállításban láthatnának majd pompázni motorjaikat, viszont már nem kell sokat várni arra, hogy ez kiderüljön, hiszen az Aprilia február 10-én prezentál.

Alább olvasható a csapatbemutatók időpontjainak teljes listája, amelyről már csak a VR46 Ducati dátuma hiányzik. Alighanem hamarosan ők is közzéteszik majd, hogy mikor rántják le a leplet versenygépeikről.

Január 15. – Gresini Ducati
Január 24. – RNF WithU Yamaha
Január 27. – Red Bull KTM, Tech3 KTM
Február 2. – Pramac Ducati
Február 4. – Monster Energy Yamaha
Február 4. – Team Suzuki Ecstar
Február 7. – Ducati Lenovo Team (új időpont)
Feburár 8. – Repsol Honda
Február 9. – LCR Honda
Február 10. – Aprilia Racing

Fotó: Aprilia Racing

Pirro meglátogatta Simoncelli emlékhelyét

0

A Ducati tesztpilótája, Michele Pirro a közelgő sepangi teszt miatt utazott Malajziába, ahol nem csak a pályát vette szemügyre, hanem adózott honfitársa emléke előtt is.

Marco Simoncelli január 20-án töltötte volna be 35. életévét, Pirro ugyanennyi idős most. Ugyanúgy Gresini pilóták voltak 2011-ben, amikor Simoncelli halálos balesete történt. Pirro egy kategóriával lejjebb versenyzett, egy Moriwaki nyergében húzta a gázt.

A Gresini istállóra nem csak ez a tragédia vet árnyékot, hanem Daijiro Kato 2003-ban bekövetkezett halála is, illetve a csapattulajdonos, Fausto Gresini elvesztése is a tavalyi évből.

Pirro csak röviden nyilatkozott az emlékhelyen lerótt tisztelete kapcsán. Szavait a Speedweek.com idézi:
„Két éve nem jártam itt. Marco is alig néhány nappal ezelőtt lett volna 35 éves.”

Az olasz tesztversenyző 10 éve végez háttérmunkát a Ducatinál. A pályát nem csak motorral járta már körbe, hanem a napokban versenykerékpárral is.

 Fotó: MotoGP Media

Valentino Rossi: A felszín alatt – 1. rész

0

A kilencszeres világbajnok klasszist egy amerikai újságíró, Graham Bensinger faggatta különböző témákat illetően. Ezeket boncolgatva sosem hallott élményeket, titkokat, érdekességeket oszt meg velünk az olasz legenda.

Első részünkben Rossi a versenyek előtti stresszről, magáról a félelemről beszélt. Megosztotta velünk versenyzési stílusának rejtelmeit, emellett elárulta, milyen kabalák nélkül nem indul el egy futamra sem.

Korábban azt mondtad, minden versenyző fél egy-egy futam előtt. Te hogy vagy ezzel?
„Attól félsz leginkább, hogy hibát követsz el. Rosszul rajtolsz, hibázol az első kanyarban, elesel, és természetesen azért is félsz, mert ez az egész veszélyes. Különösen a rajt és az első kanyar, amikor együtt van a mezőny. Abban a pillanatban tényleg félsz, aztán ahogy haladsz tovább, már nem annyira. Természetesen rettenetesen nehéz egy teljes versenytávon keresztül kizárni mindent, ami körülötted történik, próbálod egy másik dimenzióba képzelni magad, ahol csak a versenyzés van. Nincs ott a család, feleség, barátnő stb., csak a versenyre koncentrálsz. Emellett a versenyek előtti előkészületek voltaképp olyanok, mint egy rituálé. Minden kis dolog hozzátartozik ehhez. Felveszed a bőrruhát, a csizmát stb. Aztán, amikor megérkezel a boxba, akkor tudatosul, hogy fél óra múlva kezdődik a verseny, nem aggódsz, hanem nagyon koncentrálsz. Ezek a pillanatok felejthetetlenek, szerintem. Miután felveszed a sisakot, kimész a pályára, mész egy kört, nyilván van rajtad egy nyomás, de pozitív értelemben, mert ezáltal erősebbnek érzed magad. Koncentrálsz, jól érzed magad, felkészültél. Ez olyan voltaképpen, mint a drog, ha nem érzed magad kényelmesen, de szereted azt a valamit, és ha nincs, akkor szükségletet von maga után.”

Látom rajtad, ahogy beszélsz erről az egészről, hogy vidám emlékeket hoz elő benned.
„A versenyek előtti két óra valóban csodálatos, felejthetetlen, egy másik embernek érzed magad. Maga az érzés, hogy vezeted a motort, gyorsan mész, nagyon mókás.”

Emiatt van az, hogy sokkal inkább mentálisan vesz igénybe, mint fizikailag, ugye?
„Az utóbbi pár évben fizikai értelemben is, mivel a motorok nagyon extrémek. Fizikailag erősnek kell lenned, de a mentális egészség rettentően fontos. Amit megtanultam, hogy vannak napok, amikor fantasztikusan mész, és vannak, amikor kevésbé, de nincs meg az a bizonyos trükk vagy titok, ami meg tudja változtatni egy napodat, ez sajnos ilyen.”

Miért segíti elő a sikeredet, ha ismered a határaidat?
„A mi sportunkban az a jó pilóta, aki mindig a határon marad, de nem lépi azt át. Ez a határ azonban nagyon vékony. Sokkal könnyebb, ha nem vagy a határon, de abban a pillanatban, ahogy eléred azt, a kockázat is nagyobbá válik. Szóval, érted, a jó versenyző azon az egy vékony vonalon mozog.”

Azt mondtad a futamok alatt minden úgy történik, mint egy lassított felvétel. Hogy kell ezt érteni?
„Ha a motoron ülsz, egy másik dimenzióban vagy, mert be van dugva a füled, a zaj nem szűrődik át rajta. Olyan, mintha vízben lennél, alig van zaj, ez az, ami ijesztő számomra, ha kívülről nézem, mert hihetetlen a tempó. A motorról viszont minden sokkal lassabbnak tűnik.”

Úgy tudom, olyan az agyad, mint egy számítógép, ha versenypályákról van szó.
„Igen, mindenre emlékszem, ami a versenyzéssel kapcsolatos. Meg tudom mondani egy szám, név vagy a sisakfestés alapján egy képről, hogy az melyik pályán készült. Nyilván ez nem mindenre igaz, csak a motorversenyzésre.”

Mennyi időt kell töltened ahhoz egy pályán, hogy ezekre a dolgokra így emlékezz?
„A mi munkánk nagyon fontos része, hogy ismerjük a pályát. Ha gyorsan elsajátítod a pálya fortélyait, sokkal jobban jársz. Minden centiméter, minden kanyar rettentő fontos.”

Igaz vagy hamis? Hallottam, hogy a szoros befutókat szereted.
„Nos, nem igazán így van, vagy hogy mondjam, próbálok egyfajta stratégiát kiépíteni. Nem igazán szeretek elmenekülni a többiek elől a pályán. Sokkal jobban szeretek velük maradni és csatázni, és így megnyerni a futamot az utolsó körökben. Ez az én stílusom, jobban érzem magam így.”

Babonák. Miért maradsz késő estig a garázsban a versenyek előtt?
„A motoromon számos matrica van, amelyek nagyon sokat jelentenek nekem. Általában este nálam van a boksz kulcsa, bemegyek néhány barátommal, teszek pár újat a motorra.”

És mi van a Ninja Teknőcökkel?
„A teknőc voltaképp egy ajándék anyukámtól. Mielőtt az első versenyemet futottam volna, amit egy minimotorral teljesítettem, bent voltunk egy boltban és nagyon megtetszett ez a teknős, amit Michelangelónak hívtak és anyukám megvette nekem. Onnantól kezdve minden versenyemre viszem magammal a plüssállatot.”

Hogy állsz a pontossággal?
„Mindig is nehezemre esett. Anyukától örököltem, ő is mindenhonnan elkésik mindig.”

Volt rá példa, hogy a csapatod úgy viccelt meg, hogy azt mondták, hogy a meeting egy órával hamarabb van?
„Igen, volt ilyen. Abszolút.”

Ilyenkor elkényelmesedsz és jobb, ha sietsz inkább?
„Muszáj, hogy nyomás alatt legyek vagy csúszásban azért, hogy maximálisan tudjak koncentrálni.”

Ha valaki ezt most hallgatja, milyen tanáccsal látnád el, függetlenül attól, hogy most MotoGP rajongó-e vagy nem?
„Először is a legfontosabb, hogy találnod kell valamit, amit imádsz. A szenvedélyedet. Mindegy, hogy az golf vagy kerékpározás, az a lényeg, hogy élvezd. Mivel ahhoz, hogy sikereket érj el, keményen kell dolgoznod, és ehhez olyasmit kell találnod, amit szeretsz. Legyen tehetséged hozzá, dolgozz keményen, de mindenekelőtt próbáld meg élvezni.”

Fotó: Valentino Rossi Official Twitter

Izan Guevara: „A világbajnoki cím a cél”

0

A 17 éves spanyol, Izan Guevara a 2021-es szezonban debütált újoncként a Moto3-as kategóriában, megszerezte első futamgyőzelmét, most pedig a világbajnoki trófeáért hajt.

Bizonyára mindenki emlékszik arra a kaotikus futamra Texasban. Az ominózus nagydíjat Guevara vezette egészen addig, amíg nem szakították félbe a futamot Filip Salac bukása miatt 10 kör megtétele után. Az újraindításnál Guevara a pole pozícióból indult, azonban horrorisztikus bukást szenvedett el, majd a harmadik körben újabb megszakítás következett, amikor Deniz Öncü elindította azt a bizonyos dominót, amiben érintett volt Pedro Acosta, Andrea Migno, valamint Jeremy Alcoba is. A végeredményt azonban az első 10 megtett kör alapján hirdették ki, így bukása ellenére is Guevara lett a futamgyőztes.

A spanyol pilóta a Marca sportnapilapnak beszélt jövőbeli terveiről:
„Abszolút 5-ösre értékelem magam. Volt néhány nagyszerű futamunk, de természetesen hibáztunk is olyan pályákon, ahol jobb eredménnyel kellett volna zárnunk.” – kezdi a GASGAS versenyzője – „Kezdő hibákat vétettem, amiket remélem többet nem fogok elkövetni. Nagyon sokat tanultam és ez a legfontosabb. Nagyszerű szezon lesz a következő, a címért való harc pedig rettentő kiélezett. Rengeteg veterán pilóta van, mint Tatsuki Suzuki, Dennis Foggia, Sergio Garcia vagy Jaume Masia. Biztos vagyok benne, hogy velük harcolhatok majd az első helyek valamelyikéért. A kitűzött cél: a világbajnoki cím megszerzése. Szeretném elhódítani a tisztséget, majd a Moto2-be fellépni, ott 2-3 évet eltölteni. A MotoGP egy álom, amit mindannyian dédelgetünk. Ha egyszer fellépek oda, meglesz az az érzés, hogy ’Wow, igen, megcsináltam’. Remélem, hogy így is lesz.”

Példaképként a fiatal spanyol Marc Marquezt nevezte meg, de felnéz a hozzá hasonló mallorcai pilótákra, mint Miquel Pons, Augusto Fernandez, vagy éppen Joan Mir. Guevara jelenleg otthon keszül a szezonra, rengeteget kerékpározik, motokrosszozik, illetve előszeretettel látogatja az edzőtermet.

Fotó: Izan Guevara Official Twitter

Amire talán senki sem számított: De Rosa és az Orelac (is) Ducatira vált

Nemrég még a Kawasaki idei húzóemberének kiáltották ki, Raffaele De Rosa és alakulata  idén már nem a zöldekkel, hanem Ducatival fog versenyezni.

Az Orelac immáron a hatodik (!) olyan istálló, mely 2022-ben a Supersport világbajnokság mezőnyében Ducaival versenyez majd. A váltás már csak a feljebb említett okokból kifolyólag is érdekes, hiszen Raffaele De Rosa lehetett volna idén a Kawasaki elsőszámú embere, azonban ez már nyilvánvalóan nem lesz így. A legújabb hírek szerint ugyanis sokan úgy vélik, hogy a zöldek motorja lesz az új szabályok szerint felépülő Supersport leggyengébb versenycsomagja, persze ezt még koránt sem lehet borítékolni. Ezzel szemben már most a Ducatit tartják a mércének, így nem csoda, ha egyre többen próbálnak a bolognaiak motorjával versenyezni. „A szabályváltozások forradalmat indítottak a géposztályban.” – kezdte De Rosa a speedweek.com-nak adott nyilatkozatában. „Újrakeveri a kártyákat és valószínűleg mindenki számára egy szezonba telik majd alkalmazkodni. Azért választottuk a Ducatit, mert egy új motorról van szó, melyben látjuk a fejlődési lehetőséget. A Ducati ráadásul nem csak ott szeretne lenni a mezőnyben, hanem győzni akarnak.”
„Még a Superstock 1000-ben Ducatival verenyeztem az Althea színeiben, a mostani motor pedig elég hasnonló. A Kawasakinál nincsen új versenygép és talán az idei évet követően sem lesz.” Ennek fényében nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy kitaláljuk: nagy valószínűséggel Can Öncü lesz az, akire a Kawasaki majd ebben a szezonban építeni szeretne. Korábban egyébként felmerült még az is, hogy a szabályváltozások nyomán jelentősen megugranak majd a költségek a Supersportban, azonban De Rosa azt is elmondta, hogy ő ezzel miért is nem ért egyet. „A motorblokk az, ami a legdrágább. Egy négyhengeres gépnél hat vagy hét erőforrás kell egy szezonra, beleértve a teszteket is. Ehhez jönnek még a tuning költségek. A Ducatinál feleennyi motorblokk kell csak és a tuning nem szükséges.” – mondta De Rosa, aki 2015-ben a Superstock 1000-ben versenyzett utoljára Ducatival. Az olasz versenyző akkor az összetettbeli harmadik helyen zárt, azonban egy évre rá, 2016-ban, már ő lett a Stock1000 bajnoka, de akkor már BMW-n ülve.

Fotó: Orelac Racing Team official facebook

A malajziai teszt döntő lesz a Honda számára

0

Szerdán és csütörtökön nem csupán a Superbike néhány versenyzője, hanem a Honda MotoGP tesztcsapata is Jerezben körözött, természetesen Stefan Bradllel. A HRC tesztversenyzője kiemelte, hogy az igazi viszonyítási lehetőség még csak most következik majd.

Korábban már több ízben is beszámoltunk róla, hogy a Honda radikális változtatásokat hajtott végre motorján, gyakorlatilag egy teljesen új versenygéppel rukkoltak elő 2022-re. Mindez természetesen annak reményében, hogy vissza tudjanak kapaszkodni a MotoGP trónjára, hiszen valljuk be az utóbbi két évben elég nagy presztízsveszteség érte a japán márkát. 2020-ban egyetlen futamot sem tudtak nyerni, amelyre évtizedek óta nem volt példa és bár Marquez 2021-ben háromszor is győzött, összességében véve esélyük nem volt beleszólni a világbajnoki címért folytatott harcba, de még csak az összetettbeli dobogós helyekbe sem. Ezen szeretne sürgősen változtatni a Honda, melyhez ha valakinek, akkor nekik biztosan megvan az anyagi és az emberi erőforrásuk is. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy a világ legnagyobb motorgyártó cégéről van szó, emellett pedig 21 konstruktőri világbajnoki címmel ők a legsikeresebb márka a Gyorsasági Motoros Világbajnokság történetében.
A Honda tehát szeretne felkészülten, egyszersmind versenyképesen nekivágni a 2022-es szezonnak, melynek jegyében nemrég Jerezben készültek hivatalos tesztversenyzőjükkel. Stefan Bradl a következőképpen beszélt a tesztről a speedweek.com-nak: „Szerencsések voltunk, hogy időnk volt és a hőmérséklet is egészen rendben volt. Kissé szeles volt ugyan, de itt délen ilyen a tél. Nem esett az eső, szóval rendben volt. Rengeteg adatot gyűjtöttünk és kiválogattunk pár alkatrészt. December óta is kaptunk pár újdonságot. Történik valami, mégpedig a jó irányba azt tudom mondani. Meglátjuk, hogy jövő hétfőn mennyi lesz erős a Honda a sepangi teszten” – mondta Bradl. Január 31-én kezdődik ugyanis az úgynevezett „shakedown-teszt” melyen csak a gyártók hivatalos tesztversenyzői, valamint a királykategória újonc pilótái vehetnek majd részt.
„Ezt követően a hétvégén a mezőny mind a huszonnégy versenyzője pályára gurul majd Sepangban. A két nap, amit Jerezben töltöttünk nem igazán releváns, hiszen rajtam kívül nem volt ott más MotoGP pilóta.” – szögezte le a német motoros, utalva arra, hogy Malajziában lesz lehetőségük először viszonyítani az ellenfelekhez. Ne feledjük, hogy a február 5-én kezdődő kétnapos teszten – melyet Bradl is említett – ott lesz Marc Marquez is, de természetesen Pol Espargaro, Alex Marquez és Takaaki Nakagami nemkülönben tesztelni fog a Honda részéről.

Fotó: MotoGP Media

Mir: „8 Ducati…”

0

Joan Mir úgy érzi, teljesen felborulnak majd az erőviszonyok 2022-ben, mivel nem tartja igazságosnak, hogy 8 Ducati szerepel majd a rajtrácson.

A fiatal spanyol kissé ideges amiatt, mi vár rájuk az idei szezonban, emellett szerződéséről is beszélt. Elmondása szerint nem siet a döntéssel.

Mir szavait a Speedweek.com idézi:
„Ha a motorok potenciálját nézem, versenyzőként úgy gondolom, hogy ez nem fair. 8 motor igaz nem a fele a rajtrácsnak, de majdnem az. Egy bajnokságban, ahol 6 gyártó képviselteti magát, ez elég furcsa. Az időmérő edzésekkel az utóbbi évben is elég sok problémánk volt, és így még nehezebb lesz megszerezni nem csak egy győzelmet, hanem egy Q2-es pozíciót is. A Ducatinál hihetetlen potenciál működik. Nagyon nehéz lesz számunkra, ha nem tudunk fejlődni. Ez nagyon aggaszt, bár nem csak a Ducati, az Aprilia is hatalmas lépést tett előre. Tavaly ha megpróbáltunk megelőzni egy Ducatit, az első abroncs mindig túlmelegedett, ezáltal egyre rosszabb lett a motor.”

A 24 éves spanyolt szerződéshosszabbításáról is megkérdezték:
„Még várnunk kell egy kicsit, a dolgok még változhatnak, de előfordulhat, hogy nem fognak. Esetemben szeretnék még várni, mert ha egy nagy név lesz kiválasztva, minden összekavarodhat” jegyezte meg Mir, hiszen már a Repsol Hondával is hírbe hozták.

Fotó: Joan Mir Official Twitter

A Pirelli jóváhagyta az új abroncsok bemutatását a Superbike-ban

0

A Superbike világbajnokság hivatalos gumiszállítója, a Pirelli új abroncscsodával rukkolt elő, nevezetesen az SCQ-val, ami várhatóan megfelel majd a Superpole – és a sprintversenyek követelményeinek.

Eddig az úgynevezett SCX típusú gumi volt a Superpole versenyek legfontosabb kelléke, azonban a 10 körös futamok rendre megviselték őket még úgy is, hogy alapjáraton hosszabb versenytávra voltak tervezve. Az olasz gumiszállító új szériája elméletileg ki fogja küszöbölni az említett problémát, emellett kizárólagos Superpole gumivá válik majd. Az SCQ modellt már 2021 végén tesztelték, nagyrészt pozitív visszajelzést kapott az abroncs, a BMW volt egyedül elégedetlen, így a csapat más gumit kért.

A Pirelli Motorsport igazgatója Giorgio Barbier a következőket jegyezte meg az új abroncstípussal kapcsolatban, szavait a Crash.net idézi:
„Leginkább 2022-re tervezünk, főleg a Superpole-ra és a Tissot Superpole versenyre. A korábbi gumi tulajdonságai is fellelhetőek az új SCQ abroncsban, így képes lesz kibírni a 10 körös versenytávot ugyanúgy, mint elődje 2 évvel ezelőtt. Jelenleg az SCX úgy van kifejlesztve, hogy bármely körülmények között használható, így valami újra is szükség van. Tavaly decemberben már teszteltünk csomó első abroncsot, és viszünk újakat is a portimaói tesztre. Úgy gondoljuk, az eddigi és a portimaói tesztek elegendő információval szolgálnak majd az első aragoni versenyhez, Assenhez, sőt talán még Estorilhoz is. Ez lesz a tavaszi gumi, amit Európában használni fogunk, a nyári melegre majd keresünk másik opciót. A legfontosabb feladat az lesz az elkövetkező szezonra nézve, hogy megvizsgáljuk, hogyan működik az SCQ elöl, és ugyanúgy előrébb tudjunk lépni, mint a tavalyi tesztek során, melyek az utolsó európai futamokon zajlottak.”

Fotó: World Superbike Media

Kovács Bálint: „Lassan újra megszokom ezt a légkört”

Fél év után ülhetett fel újra motorra nagypályán a H-Moto Team 20 éves versenyzője, Kovács Bálint. Egy kétnapos teszttel kezdte meg a közvetlen felkészülését az Endurance-világbajnokságra.

Kovács Bálint július óta tartó rehabilitáció után végre újra nagypályán motorozhatott. Az Endurance-világbajnokságra készülő versenyző az almeriai aszfaltcsíkon rótta a köröket, és a H-Moto Team motorosa igencsak bizakodó az elmúlt hétvégi tapasztalatok alapján.

Eddigi, eredményekben igencsak gazdag pályafutásának megkoronázása lehet a 2022-es esztendő Kovács Bálint számára, ugyanis a H-Moto Team élversenyzőjét a lengyel Wójcik Racing Team szerződtette le az idei Endurance-világbajnokság teljes szezonjára. Miután a 20 éves motoros július közepe óta bajlódott sérüléssel, így nagyon fontos, hogy a sikeres rehabilitációját követően áprilisra visszanyerje a legjobb formáját, hisz a hónap közepén (2022. április 16-17.) már rajtol az EWC, ráadásul rögtön a Le Mans-i 24 órással. A közvetlen felkészülés első idei állomásaként Bálint egy Yamaha R1-el végre ismét nagypályán száguldhatott, és az almeriai aszfaltcsíkon eredményes két napot tudhatott maga mögött.

„Nagyon vártam már ezt a pillanatot, hiszen július közepe óta nem motorozhattam nagypályán. Most már kijelenthető a két nap alapján, hogy a sérülésem a múlté, igaz, még fáradékonyabb vagyok, mint a tavalyi esztendő első felében. Bizakodóan nézek az idei feladataim elé, hiszen a tempóm a hosszú kihagyás ellenére jó volt. Most nem a beállításokon volt a hangsúly, a szerelőim alig nyúltak a motorhoz, hanem azon, hogy minél több kört tudjak megtenni. Amikor befejeztem az edzést, azt éreztem, lassan újra megszokom ezt a légkört. A tervek szerint februárban még lesz egy spanyolországi motorozás, és ha azon is túl leszek, elkezdődik a felkészülésem hajrája, hiszen a márciusi hivatalos EWC-tesztre már száz százalékos állapotban kell lennem minden szempontból” – fogalmazott Kovács Bálint.

Szöveg és fotó: H-Moto Team

Jerez teszt 2. nap: Ismét elöl az MV Agusta, de Öncü szerint nem lesz esélyük

Habár az MV Agusta és Niki Tuuli hozta a jerezi Supersport teszt második napját (csütörtök) is, a kawasakis Can Öncü szerint korántsem egyértelmű az olasz márka ereje, sőt a török úgy véli, hogy az MV Agustának nem lesz esélye velük szemben.

Mint arról már korábban beszámoltunk az MV Agusta még nem a legújabb modelljével tesztelt Jerezben, azonban ettől függetlenül is nagyrészt mérvadónak mondható a teljesítményük, mely kapcsán Niki Tuuli azt mondta, hogy alapvetően elégedettek a saját teljesítményükkel. A márkához „vendégtesztelőként” beugró Kenan Sofuoglu összességében nemkülönben elismerően beszélt (a speedweek.com-nak) az olasz gyártó motorjáról, azonban megjegyezte: szerinte egy elég agresszív versenygépről van szó, mellyel a Kawasakihoz képest nehéz fékezni, ugyanakkor ha valaki a Superbike-ba készül váltani, akkor úgy véli az MV Agusta erre jó alap, hiszen elég sok elektronika van a motorban és inkább egy Superbike motoréhoz közelít agilitást tekintve. Sofuoglu hozzátette, hogy meglátásait jelezte az MV Agusta felé, miszerint finomítaniuk kell az erőátviteli rendszeren és a gázon, máskülönben a motor jelenlegi szerinte túlzottan nyers tulajdonságai zavarni fogják a vezetési stílust. Niki Tuuli egyébként már most olyan célokat fogalmazott meg erre az évre vonatkozóan, hogy szeretne általában a top6-ban végezni, év végén pedig a top3-ban.

Tekintve, hogy lényegében a Kawasaki által szervezett tesztről van szó, érthető módon inkább a zöldek voltak többségben ezen a gyakorláson, és bár a japán márka részéről Öncü az MV Agustával versenyző finn mögött zárt, a Kawasaki török motorosa nincs meggyőződve az MV Agusta erősségeiről, sőt. „Az MV Agusta nagyon erős a kanyarkijártoknál, nekünk ezen kell dolgozni. Hogyha azonban minden a helyén van, akkor nem lesz esélyük ellenünk, szóval könnyűnek látom a dolgot.” – mondta Öncü. Nagyon úgy néz ki egyébként, hogy a mérce a Ducati lehet, hiszen Tuuli például arról beszélt, hogy ezúttal fél másodperccel voltak lassabbak a Ducati korábbi jerezi tesztjén futott idejéhez képest. Annyi biztos, hogy most még maguk a versenyzők és az egyes gyártók is csak találgatnak annak kapcsán, hogy a másikhoz képest hol állhatnak az erőviszonyok tekintetében. AZ elmúlt évek alapján egyértelmű, hogy a Yamaha az a márka, akit mindenki le szeretne gyűrni, de ők még nem teszteltek, illetve ne feledjük, hogy a Triumph bemutatkozása is várat magára.

1 Niki Tuuli MV Agusta 1’42.862
2 Can Öncü Kawasaki 1’43.240
3 Yari Montella Kawasaki 1’44.203
4 Kenan Sofuoglu MV Agusta 1’44.459
5 Ben Currie Kawasaki 1’46.090
6 Jeffrey Buis Kawasaki 1’46.946
7 Ana Carrasco Kawasaki 1’49.545

Fotó: Niki Tuuli official facebook