back to top
2025. július 06. 02:31
Kezdőlap Blog Oldal 781

Quartararo ismét bebizonyította, mire képes

0

A gyári Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo egy felettébb konstans teljesítménnyel idei első győzelmét szerezte meg Portugáliában.

Nem kezdődött fényesen a hétvége a francia számára. A pénteki szabadedzések összesített eredménylistája alapján mindössze a 20. helyen állt, majd egyre jobb időkre volt képes, így a Q2-re már csak 0,054 másodperc hátránnyal fordult rá. Az viszont egyértelmű, hogy bármi is a baj a gyári Yamahával, az a jelen futamot nem befolyásolta. Ami pedig még inkább a francia malmára hajtja a vizet, hogy számos riválisa maradt pont nélkül ma délután: Enea Bastianini, Jack Miller, Joan Mir, Jorge Martin és Brad Binder.

„Eltekintve a péntektől, talán ez az egyik legjobb hétvégém eddig.” – kezdi Quartararo.

„Pénteken még csak 20. voltam. Szombaton azonban már kevesebb, mint egy tízedre voltam a legjobb időtől. A változó körülmények között képes voltam a Top5-be verekedni magam esőgumikon, majd az 5. helyet szereztem meg slick-kel a Q2-ben. Az időmérésen is volt néhány egész jó köröm. Nem volt még teljesen száraz a pálya, ez volt a lehető legrosszabb forgatókönyv számomra.”

A vasárnap reggeli bemelegítő edzésen azonban valami megváltozott:

„Kiegyensúlyozott volt a tempóm reggel, ami meglepett. A 3. körömben képes voltam 1.39.4-es kört futni, ami azért döbbentett meg, mert előtte 2 napon keresztül jóformán nem is mentem slick gumival. Ezért voltam annyira meghökkent az időeredmény kapcsán. Hetedik, nyolcadik, kilencedik helyekkel nem lehet világbajnokságot nyerni. Eltekintve az indonéz futamtól, rettentő fárasztó ez az idény. Katarban volt talán a legnehezebb, mert ott 2021-ben nyertünk. Csak 9. lettem ott, Austinban 7., pedig októberben meg 2. voltam. Nem változtattam semmit a vezetési stílusomon, azért is nem értem.”

„A portimaói pálya utolsó kanyarjában valóban nagyon erős tudtam lenni. A 15-ös kanyarban is jóval gyorsabb voltam, mint Johann a verseny alatt. Úgy gondolom nem vezettem sem máshogy, sem jobban az előző futamokhoz képest. Semmi különöset nem csináltam. Nagy volt rajtam a nyomás, mert az egész versenyt 1.39-es körökkel teljesítettem. Így ha valaki mögöttem nyomást helyez rám, biztosan képes vagyok tartani a futam végéig a konstans, 1.39-es köridőket.”

Portimao – drámai tömeges bukás után Roberts utcahosszal nyerte a futamot

0

A nyugodtan induló versenyt a 2-es kanyarban hirtelen lezuhanó eső kavarta meg, ahol a teljes élmezőny bukott, további versenyzőkkel együtt. Az újraindítás után Roberts magabiztosan – több, mint 4 másodperccel – nyerte a kaotikus futamot Vietti és Navarro előtt.

A futamra a pole-ból induló Aron Canet hangolt legjobban a bemelegítő edzés során, közel fél másodperccel volt gyorsabb az őt követő Tony Arbolinónál.

A szombati időmérőn, a világbajnoki tabellát vezető Celestino Viettinek a 13. hely jutott, míg riválisai, Ai Ogura a 7., Tony Arbolino pedig a 4. pozícióból vághatott neki a 24 körös versenynek.

A futam kezdete előtt sötét felhők kezdtek gyülekezni a pálya felett, csak remélni lehetett, hogy ez nem fog problémát okozni.

Beaubier kapta el legjobban a rajtot, az első kanyarban az amerikai fordult elsőként Arbolino és Canet előtt. Dixon veszített sokat az indulásnál, a 3. helyről a 8. pozícióig esett vissza. Az első kör végén Canet visszavette a vezetést Beaubiertől, a harmadik helyre pedig Chantra zárkózott fel, akire viszont hosszú körös büntetés várt, aminek letöltése után a 8. helyre ért vissza, innen kezdte meg a felzárkózást.

A 3. körben megjelenő esőcseppek kezdték borzolni a kedélyeket, de nem volt számottevő csapadék ekkor a pályán.

Vietti a 4. körig csupán 2 pozíciót tudott javítani, így a 11. helyen körözött a pályán.  Az 5. körben Ogura jött fel a dobogóra, miközben Fernandez és Arbolino kezdett küzdelembe a 4. pozícióért.

18 körrel a kockás zászló előtt a Canet – Beaubier páros kiépített némi előnyt a mezőny előtt, Ogura kezdte meg a felzárkózást, húzva magával Arbolinót és Fernandezt. Chantra már a 8. helyről már a 6. helyig jött előre, majd folytatta a zárkózást, mögötte Dixonnal.

Ezután jöttek a drámai történések. A 9. körben a 2-es kanyarban hirtelen leesett az eső, mintha kirántották volna a szőnyeget a pilóták alól, tömeges bukást láthattunk – 11 versenyző esett el, köztük a versenyt vezető 6 pilóta – majd előkerült a piros zászló. A kiesettek névsora: Canet, Beaubier, Ogura, Fernandez, Arbolino, Chantra, Lowes, Arenas, Acosta, van den Goorbergh és Corsi. A horrorisztikus jelenetek után, csodával határos módon a versenyzők nem szenvedtek komolyabb sérüléseket. Aron Canet-t és Simone Corsit vizsgálatra az orvosi központba szállították.

A versenyzők igyekezete ellenére – hogy minél gyorsabban visszaérjenek a boxba az újraindítás előtt, a bukott versenyzők nem folytathatták a versenyt.

Az újraindítás után a verseny 7 körrel folytatódott, a 8. kör végi sorrendben gyorsított rajtprocedúrával, a teljes élmezőny nélkül. 17 versenyző kezdte meg a „sprintfutamot”, Dixon, Robert, Vietti, Navarro, Aldeguer, Alcoba indulhattak az első két rajtsorból.

Az újraindításnál Dixon és Roberts jól jöttek el, Vietti viszont visszacsúszott az 5. helyre.

Egy kör sem telt el, amikor jött a következő dráma, Dixon bukott az élről, így Roberts, Aldeguer, Schrötter sorrendben haladtak a versenyzők az első háromban.

Az amerikai versenyző 3 másodperccel elhúzott az őt követő bolytól, ahol megkezdődött az adok-kapok. Schrötter és Navarro szakadt el az őket követő versenyzőktől 5 körrel a futam vége előtt, őket követte Vietti, Gonzalez és Aldeguer, azonban hamar felzárkóztak a dobogósok mögé. Közben a VR46-os Antonelli esett el az első szektorban.

4 körrel a kockás zászló előtt Navarro előzte meg Schröttert, így már ő haladt a 2. pozícióban, majd Vietti is elment a német mellett. Schrötter teljesítménye nagyon visszaesett, így Manuel Gonzalez is megelőzte, így 2 körön belül 3 pozíciót is bukott. Navarro mérte el a kanyart, amit a mögötte haladó Vietti könyörtelenül ki is használt és feljött a második helyre. Navarro szorosan követte olasz riválisát, de előzni már nem tudott, így a Roberts – Vietti – Navarro sorrendben motoroztak át a célvonalon. Őket követte Schrötter, Gonzalez, Alcoba, Aldeguer. Aledeguer később pályaelhagyásért büntetést kapott, így végül a 7. helyet szerezte meg. Az első tízbe még Bendsneyder, Baltus és Rodrigo fértek be.

Roberts első győzelmét szerezte, ami egyben az első amerikai győzelem a középső géposztályban 1990 óta, a Moto2-ben pedig ez még nem fordult elő. 11 éve egyetlen géposztályban sem avattak amerikai győztest.

Portimao – Moto2 verseny végeredménye:

1 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX
2 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 2.818
3 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 2.991
4 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 3.104
5 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46  KALEX 3.199
6 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 3.821
7 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 3.784
8 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 4.648
9 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 8.103
10 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 8.880
11 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 9.511
12 Keminth KUBO Yamaha VR46  KALEX 22.541
13 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 24.669
14 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’53.045
15 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1 lap
Nem ért célba
Niccoló ANTONELLI
Nem fejezte be az első kört az újraindítás után
JAKE DIXON GASGAS Aspar KALEX
Nem voltak ott az újraindításnál
Aron CANET Flexbox HP40 KALEX
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX
Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX
Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX
Ai OGURA Honda Team Asia KALEX
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX
Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX
Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA
Zonta VAN DEN GOORB RW Racing GP KALEX
Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX
Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA

Assen – Bautista nyert, Rea és Razgatlioglu bukott a drámai futamon

0

Elképesztő drámák a Superbike-osok utolsó futamán! A bajnoki címért küzdő 3 versenyző közül ketten összeakadtak, a nevető harmadik pedig masszív előnyre tett szert.

A rajtnál a két gyári Yamaha tört az élre, mögöttük Bautista és a Kawasakik. Jó pozícióba került Gerloff is, de Rea-vel összeakadva ez a lehetőség néhány kanyar után elszállt. Locatelli nem sokáig maradt a második helyen, ugyanis a Razgatlioglu-Rea-Bautista trió hamar az élen kezdtek el csatázni. Ez azonban nem tartott túl sokáig, ugyanis a világbajnoki címvédő szélesen vette az első kanyart, Rea pedig nem tudta megelőzni, mivel összeakadt a két rivális!

A káoszt kihasználva Iker Lecuona állt az élre a Hondával, de nem tudta tartani Bautista Ducatiját, aki így óriási lehetőség előtt volt. Ezzel pedig élni is tudott, így újabb futamgyőzelmével 25 pontot vert legfőbb riválisaira. A második helyért nagy csatát vívott Lecuona és Locatelli, végül a Yamahás ért be előkelőbb helyen. Ezzel mindketten idei első dobogójuknak örülhetnek.

Assen – WSBK 2. futam végeredeménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 8,770
3 I. LECUONA Team HRC Honda 11,580
4 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 13,329
5 S. REDDING BMW Motorrad BMW 14,672
6 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 17,490
7 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 23,374
8 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 28,511
9 X. VIERGE Team HRC Honda 29,067
10 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 29,434
11 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 36,810
12 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 36,814
13 L. HASLAM TPR Team Pedercini Kawasaki 37,000
14 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 38,862
15 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda 41,674
16 G. RUIU Bmax Racing BMW 51,252
17 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 51,382
18 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’10,088
Nem értek célba
T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 16 kör
J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 16 kör
P. OETTL Team Goeleven Ducati 20 kör
L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 20 kör
G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha Yamaha 20 kör
K. NOZANE GYTR GRT Yamaha Yamaha

Portimao – Quartararo fölényesen győzött és vezeti a bajnokságot

0

Ha nem is a legizgalmasabb futamon, de a tavalyi formáját idézte meg a világbajnoki címvédő. Fabio Quartararo néhány kör után az élre állt, és onnantól a leintésig nem is látta senki.

Joan Mir a második rajtkockából kilőtt a rajtnál, és rögtön az elején nagy tempót diktált. Eközben a hátulról rajtoló Rins is a fél mezőnyt megelőzte az első körben. Quartararo viszont nem hagyta sokáig Mirt vezetni, egymás utáni leggyorsabb körökkel hamar utolérte. Az előzéssel sem várt sokat, és fokozatosan lerázta az üldözőket. Rins tovább folytatta a felzárkózását, többek között a Hondák és Oliveira megelőzésével. A két Repsol Honda egymással is keményen harcolt a pozíciókért.

Bajnoki éllovasként érkezett Bastianini, de ezúttal sem az élmezőnyben kellett keresni a Ducatiját. Az egyébként sem jó futama pedig még rosszabbá vált, amikor az egyik féktávot szélesen kezdte, és elcsúszott. Nem ő volt az egyetlen, akinek a sóderágyban fejeződött be a futam, Brad Binder sem tudott célba érni. Martin vesszőfutása is folytatódott, ugyanis ismét bukás miatt nem tudott célbaérni.

A futam második felében Mirt utolérték a Ducatik. Zarco ugyan elsőre még nem, de második próbálkozásra könnyedén elment a Suzuki mellett. Nem sokkal később MIller próbálta követni a példáját, de az ausztrál elmérte a féktávot, és mindkettejüket kiütötte a versenyből. Ezzel Aleix Espargaro örökölte meg a harmadik helyet, és kezdett közeledni Zarcohoz.

Hátrébb a két Marquez-testvér vívott ádáz csatát, mögöttük pedig Pol Espargaro és Francesco Bagnaia. Utóbbi két versenyző össze is ütközött, amitől letört egy szárny a Ducatiról. Quartararo győzelmét viszont senki nem veszélyeztette, a világbajnoki címvédő a tavalyi brit futam után tudott újra nyerni, így 5 futam alatt 4 különböző márka és pilóta tudott nyerni. Ezzel a győzelemmel pedig a bajnokságban is már a Yamahás vezet, igaz pontazonossággal Rins-szel, valamint 3 ponttal Aleix Espargaro előtt.

Végeredmény

1 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 41’39.611
2 Johann Zarco Pramac Racing Ducati +5.409
3 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia +6.068
4 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +9.633
5 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing KTM +13.573
6 Marc Marquez Repsol Honda Team Honda +16.163
7 Alex Marquez LCR Honda Castrol Honda +16.183
8 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati +16.511
9 Pol Espargaro Repsol Honda Team Honda +16.769
10 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia +18.063
11 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha +29.029
12 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team Ducati +29.249
13 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +33.354
14 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM +40.205
15 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team Ducati +46.052
16 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU Honda +49.569
17 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha +50.303
Nem fejezte be a futamot
Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP™ Ducati 21 Laps
Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP™ Ducati 9 Laps
Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 18 Laps
Jack Miller Ducati Lenovo Team Ducati 18 Laps
Lorenzo Savadori Aprilia Racing Aprilia 24 Laps
Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing KTM 17 Laps
Jorge Martin Pramac Racing Ducati 4 Laps

Assen – Rea a századik kawasakis győzelmét szerezte a Superpole futamon

Parázs küzdelmet hozott a Superbike világbajnokság mai Superpole futama. A tízkörösre tervezett futam csak kilenc körös lett végül, mivel Gabriele Ruiu nem tudott normálisan elrajtolni, a rajtprocedúrát pedig meg kellett ismételni.

A rajtnál Toprak Razgatlioglu jött el jól, majd őrá hamar felzárkózott Alvaro Bautista és Jonathan Rea. A három bajnoki éllovas elhúzott a mezőnytől, és a saját különversenyüket futották. Razga sokáig az élen állt, de őt a hatodik körben leelőzte Bautista és Rea is.

Rea az utolsó körben leelőzte Bautistát, ezáltla megnyerte a futamot, amely a századik futamgyőzelme volt a Kawasaki színeiben. Egy tortát is kapott a csapattól:

Fotó: World Superbike Media

Bár a célvonalat másodikként szelte át, Bautistát utólag egy hellyel hátrébb sorolták, mivel az utolsó körben érintette a pálya melletti zöld részt:

Az első három helyezett így végül a Jonathan Rea – Toprak Razgatlioglu – Alvaro Bautista sorrendben lettek értékelve. A yamahás Andreea Locatelli lett a negyedik, Iker Lecuona pedig az ötödik a Hondával. A hatodik helyen befutó Loris Baz lett a legjobb BMW-s, egyben a legjobb privát versenyző is.

A futamnak csak egyetlen kiesője lett: az utolsó körben búcsúzó Alex Lowes.

Assen – Superbike VB Superpole futam végeredménye:

1 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team KAWASAKI
2 Toprak Razgatlioglu Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 0.267
3 Alvaro Bautista Aruba.it Racing DUCATI 0.300
4 Andrea Locatelli Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 6.959
5 Iker Lecuona Team HRC HONDA 11.997
6 Loris Baz Bonovo Action BMW BMW 12.953
7 Garrett Gerloff GYTR GRT Yamaha YAMAHA 13.410
8 Michael Rinaldi Aruba.it Racing DUCATI 13.512
9 Axel Bassani Motocorsa Racing DUCATI 13.567
10 Philipp Öttl Team Goeleven DUCATI 13.871
11 Scott Redding BMW Motorrad WorldSBK BMW 14.239
12 Xavi Vierge Team HRC HONDA 16.491
13 Lucas Mahias Puccetti Racing KAWASAKI 16.800
14 Kohta Nozane GYTR GRT Yamaha YAMAHA 18.989
15 Michael Van Der Mark BMW Motorrad WorldSBK BMW 20.625
16 Roberto Tamburini Yamaha Motoxracing YAMAHA 21.463
17 Leon Haslam Team Pedercini Racing KAWASAKI 23.762
18 Leandro Mercado MIE Racing Honda HONDA 23.998
19 Christophe Ponsson Gil Motor Sport YAMAHA 24.207
20 Luca Bernardi BARNI Spark Racing DUCATI 25.949
21 Gabriele Ruiu Bmax Racing BMW 33.209
22 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda HONDA 33.519
23 Oliver König Orelac Racing KAWASAKI 33.717
Nem ért célba
RET Alex Lowes Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1 kör

 

Assen – Aegerter óriási előnnyel nyerte a futamot

A kezdeti csaták után az élen, Dominique Aegerter magabiztosan, óriási előnnyel nyerte az asseni második futamot – Baldassarri és Öncü előtt.

Ahogy arról a délelőtt folyamán beszámoltunk, sajnos Sebestyén Pétert vállsérülése miatt az orvosi stáb nem engedte a mai napon versenyezni. Nem ő volt az egyetlen hiányzó a rajtrácson, Booth-Amos tegnapi bukása következtében sérülést szenvedett, így nem tudott ő sem ott lenni a futamon.

Még egy változás történt a rajtrácson, Van Sikkelerus a 23. helyről indult volna, de guminyomás problémák miatt az utolsó helyről kezdhette meg a futamot.

Bulega a tegnapihoz hasonlóan nagyon beragadt a rajtnál, és most nem is tudta megtartani pozícióját, az 5. helyre esett vissza. Aegerter és Öncü jól jöttek el, majd Can Öncü tessékelte ki a pályáról svájci riválisát, aki így a negyedik helyről kezdhette meg a felzárkózást.

Az első körben Cluzel és a szombati nap egyik hőse, Van Straalen buktak és búcsúztak a futamtól.

Az első kör végén a dobogósok sorrendje Öncü, Caricasulo, Baldassari volt. Montella nagyott jött a futam elején, a rajt után 10 helyet javított pozícióján, és egészen a 6. helyig zárkózott fel.

16 körrel a leintés előtt Can Öncü 8 tizedes előnyt motorozott ki, mögötte Baldassarri  és Aegerter haladt, tehát ismét megküzdhettek egymással Aragónia után. Aegerter könnyedén előzte meg olasz riválisát a 4. körben. A dobogósok mögött egy nagyobb boly alakult ki Bulega vezetésével, aki ebben a szakaszban tartotta a tempót az Aegerter – Baldassarri kettőssel.

A hatodik helyért küzdelem alakult ki Manzi és Montella között, amit végül Manzi tudott megnyerni és zárkózott fel Caricasulo mögé a 6. pozícióba.

14 körrel a kockás zászló előtt Aegerter és Baldassarri megérkezett Öncü mögé, akinek teljesen elfogyott az 1 másodperces előnye – fél másodpercet faragtak le a hátrányból Öncüvel szemben.

Caricasulo esett ki a versenyből 13 körrel a leintés előtt, így az első 5 sorrendje Öncü, Aegerter, Baldassarri, Bulega, Manzi volt – a vezető négyes leszakította a mezőny többi részét. 12 körrel a leintés előtt Lorenzo Baldassarri állt az élre megelőzve Öncüt, majd Aegerter is bedarálta török riválisát, majd elment az olasz mellett is és az első pozícióba ért fel.

10 körrel a futam vége előtt a ducatis Bulega is elszánta magát az előzésre Öncüvel szemben, amit sikeresen hajtott végre és jött fel a dobogó legalsó fokára. Közben Aegerter és Baldassarri vívtak csatát egymással és cserélgették egymás között a vezető pozíciót.

9 körrel a leintés előtt Bulega már korábbi VR46 akadémiás társát előzte meg a második helyért. Az olasz belharcnak köszönhetően a svájci Aegerter meg tudott lépni tőlük és kimotorozott egy 6 tizedes előnyt. Baldassarrinak kellett ezután óvatosabban közlekednie a pályán, miután figyelmeztették pályaelhagyások miatt, Bulega is visszavett a tempóból egy kicsit, aminek következtében Öncü visszavette a harmadik helyet.

Közben hátrébb egy 6 fős vonat alakult ki Niki Tuuli vezetésével, aki már az 5. helyen motorozott – 10 másodperccel lemaradva a 4. helyen motorozó Bulega mögött.

7 körrel a leintés előtt az élen megnyugodtak a kedélyek, Aegerter már 1 másodperccel haladt az első helyen Baldassarri előtt, akit Öncü követett szintén 1 másodperccel.

4 körrel a kockás zászló előtt az 5. helyért zajlott óriási csata – Soomer, Manzi, Montella, Tuuli, Huertas és Smith között. Eközben az élen Aegerter már majd 2 másodperces előnnyel haladt a cél felé Baldassarri és Öncü előtt.

2 körrel a futam vége előtt Soomer és Manzi kicsit meglépett a hatos bolytól, így a hetedik helyért folytatódott a küzdelem Huertas, Tuuli és Montella között. Ebből a csatából Huertas az utolsó körben szállt ki.

Az utolsó körbe érve Aegerter hatalmas előnnyel haladt az élen Baldassarri, Öncü és Bulega előtt. A sorrend az élmezőnyben már nem változott, a csatázó boly pedig Soomer, Manzi, Tuuli, Montella sorrendben ért a célba, az első tizet Smith és Sofuoglu zárta.

Dominique Aegerter ezzel a sikerrel megszerezte az idei szezonban 3. győzelmét is, amivel magabiztosan, 30 ponttal vezeti a tabellát Baldassarri és Bulega előtt.

Aegerter elmondta a futam után, hogy tökéletes hétvégét teljesített. Az első versenyen szerencséje volt a piros zászló miatt, de ezen a futamon meg tudta mutatni, hogy mi rejlik a motorjában és benne.

Baldassarri elmondta, hogy a tegnapi futamon valószínűleg egy pályán lévő szennyeződés vetett véget versenyének. Nagyon örül a mostani eredménynek, amire nagyon nagy szüksége volt. 

Öncü második dobogóját szerezte az idei szezonban, a tegnapi futama bukással zárult. Elmondta, hogy meg tudta mutatni mire képes ő és a csapata, habár nem tudott az élen maradni.

Assen – WSSP 2. futam végeredménye:

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha
2 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha  Yamaha 2,606
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 4,618
4 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 4,965
5 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 17,982
6 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 18,108
7 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 18,656
8 K. SMITH VFT Racing Yamaha 19,650
9 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti  Kawasaki 20,000
10 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto  MV Agusta 21,744
11 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 22,369
12 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 25,239
13 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 26,750
14 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 27,098
15 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 30,685
16 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 32,499
17 J. VAN SIKKELERUS MPM Routz Racing Yamaha 37,077
18 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 37,230
19 M. KOFLER CM Racing Ducati 41,276
20 J. BUIS Motozoo Racing  Kawasaki 41,529
21 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 46,583
22 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 103,260
23 E. MCMANUS Motozoo Racing  Kawasaki 118,275
24 A. ZETTI Kallio Racing Yamaha 122,731
25 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1 kör
Nem értek célba:
A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1 kör
T. EDWARDS Yart – Yamaha  Yamaha 13 kör
J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha
G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha

Portimao – Garcia nyerte az utolsó körös csatát

0

A hétvége legtöbb részén megszokott időjárással ellentétben teljesen száraz pálya várta a pilótákat vasárnap. Viszont a klasszikus Moto3-as óriás bolyokkal szemben ezúttal csak öten rendezték le egymás között a győzelem sorsát.

Az elején úgy tűnt, Garcia meg tud szökni a mezőnytől, hiszen már 1,5 másodperccel is vezetett csapattársa, Guevara előtt. A futam második felére viszont beérték az üldözők, és onnantól körönként többször is változott a vezető pilóta személye. Az előző futam győztese, Masia a 15. helyről rajtolva kapaszkodott fel az élmezőnybe, és a nagy lendületben egy ízben össze is ért Garciával a célegyenes végén.

A pole-ból induló Deniz Öncü viszont sokáig csak nézte az előtte lévők csatáját. A török versenyző 5 körrel a vége előtt indította a hajrát, de ő sem tudott elszakadni, így a következő körben vissza is előzték. Az üldözőbolyból pedig Holdago szállt ki egy esés miatt, majd a minimálisan lángra kapó motorjával nem is engedték folytatni a versenyt.

Az utolsó körös helyezkedésben Garcia keveredett az élre, és a mögötte lévő harcokat kihasználva pár tizedes előnybe is került. Masia végül megtartotta a második helyet Sasaki előtt, a befutónál közel volt hozzájuk még Öncü és Guevara is. A bajnokságot vezető Dennis Foggia csak a második bolyban motorozott végig, és végül a 8. helyen zárt, amivel el is vesztette a vezetést az összetettben. Garcia örömében a depóba visszaérkezve egy kis esést azért összehozott, de ennek már nem volt jelentősége.

Portimao – Moto3 futam végeredménye: 

1 Sergio Garcia GASGAS Aspar GasGas
2 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM +0.069
3 Ayumu Sasaki Sterilgarda Max Husqvarna +0.110
4 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech 3 KTM +0.210
5 Izan Guevara GASGAS Aspar GasGas +0.373
6 Carlos Tatay CFMOTO PrüstelGP CFMoto +4.094
7 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda +4.729
8 Dennis Foggia Leopard Racing Honda +7.170
9 Joel Kelso CIP Green Power KTM +7.241
10 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM +7.165
11 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda +7.276
12 Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda +7.334
13 Scott Ogden VisionTrack Racing Honda +7.442
14 Lorenzo Fellon Sic58 Squadra Corse Honda +18.989
15 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM +22.437
16 Mario Aji Honda Team Asia Honda +22.627
17 Kaito Toba CIP Green Power KTM +25.411
18 Matteo Bertelle QJMOTOR Avintia KTM +26.195
19 Elia Bartolini QJMOTOR Avintia KTM +26.213
20 Xavier Artigas CFMOTO PrüstelGP CFMoto +26.580
21 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM +27.217
22 David Salvador Sterilgarda Max Husqvarna +30.402
23 Gerard Riu Male BOE SKX KTM +42.926
24 Syarifuddin Azman Rivacold Snipers  Honda +42.989
25 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda +50.532
26 Joshua Whatley VisionTrack Racing Honda +50.902
27 David Alonso GASGAS Aspar Team Kalex +51.199
28 Ana Carrasco BOE SKX KTM +54.005
Nem fejezte be a futamot
Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM 17 kör
Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM 7 kör

Marini: Valentino sok mindent lát

0

Valentino Rossi jelenléte a paddockban jótékony hatással volt versenyzőire, hiszen Marco Bezzecchi a 6., míg féltestvére Luca Marini 8. helyet szerezte meg az időmérő edzésen. Tekintve, hogy Marini a Q1-ből verekedte be magát a kvalifikáció második szakaszába, ez mindenképpen nagyszerű eredmény a VR46 Mooney versenyzőitől.

Különösen Luca Marini örült jelenlétének a garázsban. Rögös úton jutott el az időmérés második szakaszáig, de bátor húzásával sikerült neki és végül a 8. rajtkockából várhatja a vasárnapi versenyt Portimaóban.

„A rajtpozíció jó, szóval elégedett vagyok. A Q1-el is elégedett vagyok, mert nagyon trükkös és nagyon nehéz volt”.

A VR46 Ducati versenyzője korán slick gumikon gurult ki a száradó pályára, több versenytársával ellentétben neki sikerült a motorján maradnia, és a végén ez a döntés meghálálta önmagát. „Jó döntés volt már az elején slickeket feltenni. Az első két kör nehéz volt, mert az abroncsok még hidegek voltak. Körről körre fel kell őket melegíteni. Csak vártam az utolsó körre, ahol megpróbáltam nyomni és a legjobb köridőmet teljesíteni.”

„A Q2-ben minden jobb volt, és egyértelműen könnyebb is. Jobb körre számítottam, de végül is a rajtpozíció nagyon jó”

Hogy mennyire hasznos növendékei számára Valentino jelenléte a paddockban? A pálya mellett figyelte őket, és sok időt töltött a csapat boxában is. „Vale sokat segített nekem. Nemcsak a versenyzés iránti óriási szenvedélye fontos, hanem olyan szeme is van, mint senki másnak” – mondta el Marini. „A tavalyi évig ő maga is MotoGP-ben versenyzett és előtte egész életében. És hát elég jó is volt benne. Tényleg sok mindent lát. Figyel minket, és pontosan érti, mit érzünk vezetés közben.”

Arról is beszélt Marini, hogy mi várható a száraz körülmények között zajló versenyen:

„A bemelegítés lesz a kulcsa annak, hogy mindenki jól felkészüljön a versenyre”

Vajon elég lesz a 20 perces bemelegítő edzés a megfelelő abroncsok és beállítások megtalálására?

 „Ha jó a hőmérséklet, akkor ez elég” – mondta az olasz. „Ami a gumiválasztást illeti, szerintem mindenki a közepes keveréket fogja választani, elöl és hátul is. A hőmérséklet nem elég magas ahhoz, hogy a kemény hátsó gumit válasszuk. Tavaly a kemény volt jó, de most nincs kopás a pályán, így a közepes egy kicsit több tapadással a legjobb választás lehet mindenki számára. Fontos, hogy jól összehangoljuk az elektronikát. Ez manapság nagyon fontos a MotoGP-ben. A beállításokról és a jó érzésről szól minden a motoron. Jelenleg hiányzik valami a fékezésnél a kanyarba való bemenetkor, de vasárnap reggel kipróbálunk valamit.”

Zarcót meglepte rajtelsősége

0

Némi meglepetésre a kvalifikáción Johann Zarco motorozta a leggyorsabb kört, így ő indulhat a vasárnapi futamon az első rajtkockából.

Johann Zarco Mandalikán és Texasban már szerzett egy harmadik és egy negyedik rajthelyet, ma sikerült a leggyorsabbnak lennie és megszerezte idei első pole-ját, összességében pedig a hetediket a MotoGP-ben. Méltán merülhet fel a kérdés, hogy megszerzi végre első királykategóriás győzelmét? Ez a vasárnapi futamon ki fog derülni.

„Nem számítottam arra, hogy ilyen trükkös körülmények között képes leszek a legjobb időt motorozni a slickekkel”magyarázta Zarco, aki  0,195 másodperccel végzett el a második helyet elérő Joan Mir előtt. „Ilyen vegyes körülmények között általában nem vagyok az élen. Ez normális, amikor slickekkel vagyok a pályán és teljesen száraz a lejtő, akkor jól érzem magam. De amikor feltesszük a slickeket, és még mindig nedves foltok vannak az aszfalton, akkor általában nem vagyok olyan gyors.”

„Ezért volt fontos, hogy alaposan kielemezzük a Q1-et” – mondta a francia. „Mert a Q1 egyértelműen a legnehezebb edzés volt ezen a hétvégén minden versenyző számára. De a Q1 megerősített minket abban, hogy a Q2-ben a slick gumi lesz a megfelelő választás. Ezután fontos volt, hogy sokáig kint maradjak, és megbizonyosodjak a slick abroncsban, a pálya állapota körről körre javult. Az utolsó előtti körben azonban Pol Espargaró bukása miatt nem tudtam gyors kört menni. Így mindent kockáztattam az utolsó kvalifikációs körben. De ahogy mondtam: Nem számítottam erre az időre, így ez duplán boldoggá tesz. Elvégre ez az első idén, és a Sachsenringen rendezett világbajnoki forduló már majdnem egy éve volt.”

„Most meglátjuk, hogy holnap mire leszünk képesek. Mindenesetre örömteli, hogy ma délután megtaláltam az önbizalmat” – tette hozzá a francia. „Ez jól fog jönni, amikor holnap száraz versenyünk lesz.”

„Az időjárás-előrejelzés szerint vasárnap száraz idő lesz, és Joan Mirnek jó tapasztalatai vannak itt, tavaly novemberben második lett. Gyakorlatilag ugyanazok a gumik vannak most is itt, mint akkor. A kvalifikáción könnyű volt a gumiválasztás – lágy keverék elöl és hátul. De a versenyre való gumiválasztás még kérdéses. Helyi idő szerint 13 órakor rajtolunk a Moto3-as futam után, és a bemelegítő edzés után döntünk.”

Sebestyén Peti nem állhat rajthoz az asseni második futamon

A vasárnap reggeli orvosi vizsgálat után a Dorna stábja nem engedi rajthoz állni Sebestyén Petit. A HUMDA pilótája tegnap a 9. helyre kvalifikálta magát az időmérőn, de vállsérülése miatt nem tudta teljesíteni a délutáni teljes versenytávot.

Az orvosi döntés alapján a VB egyetlen magyarja ma nem ül motorra, jövő héttől pedig folytatja a rehabilitációt. A Supersport-világbajnokság mezőnye legközelebb május 20-án, a portugáliai Estorilban gurul majd pályára, ahol remélhetőleg már Peti is 100%-os formában lesz.