back to top
2025. május 15. 13:46
Kezdőlap Blog Oldal 787

Jerezi teszttel indította Sebestyén Peti a 2022-es Supersport-világbajnoki idényt!

0

Háromnapos teszttel kezdte meg az évet az Evan Bros. Racing csapat és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A magyar pilóta három nap alatt összesen több, mint 150 kört tett meg a jerezi pályán, ahol igazán előkelő társaságban motorozhatott, hiszen a MotoGP két kisebb kategóriájának is számos pilótája képviseltette magát.

Írta és Fotó: PS56 Team

Az Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team 2022-es első tesztje hivatalosan is elindította az idei szezont. Az andalúz pályán szerepelt először a 2022-es új felállás: Sebestyén Peti mellett az olasz Lorenzo Baldassari lesz a ravennai alakulat másik pilótája. Számos szabályváltozás, új márkák és új pilóták csatlakoznak idén a Supersport VB mezőnyhöz, ezért rengeteg dolgot kellett kipróbálni a Jerezben töltött idő alatt.

„Nagy örömmel tölt el, hogy karrierem során először, már télen elkezdhetem a felkészülést, ráadásul ilyen professzionális körülmények között. Ezt kiemelten szeretném megköszönni a HUMDA-nak, az OXXO Racingnek és minden támogatómnak. Sok változás lesz idén, valószínűleg súlyt is kell majd rakni a motoromra, így elsősorban végigmentünk azon a rengeteg beállításon és lehetőségen, amik a tavalyi szezon alatt kimaradtak. Nagyon élveztem, hogy Moto2-es pilótákkal körözhettem és örültem neki, hogy a köridők egész közel voltak egymáshoz. Egy ilyen teszt alapján még nem lehet nagy következtetéseket levonni, de az biztos, hogy elkezdtünk egy építkező munkát, ami reményeim szerint a szezon kezdetére szépen be fog érni.”– mondta el a HUMDA pilótája.

A csapat legközelebb március 17-én Aragóniában tesztel majd, addigis Peti Spanyolországban és Olaszországban folytatja a téli felkészülést.

Írta és Fotó: PS56 Team

Rins: „A célom, hogy dobogóra álljak Katarban”

0

A Suzuki pilótája, Alex Rins a kombinált eredmények alapján a 7. helyet szerezte meg a mandalikai teszten. Úgy érzi, minden esélye megvan arra, hogy dobogós helyezéseket érjen el az idei szezonban.

„Összességében elmondhatom, hogy jó tesztnapokat zártunk, mind Sepangban, mind Mandalikában.” – kezdi Rins nyilatkozatát a Speedweek.com-on – „A feltételek sokkal jobban voltak vasárnap, mint pénteken, egyedül köröztem, de ilyen körülmények között előzni nagyon nehéz. A versenyhétvégére valamit kezdeni kell ezzel a pályával. Úgy gondolom, a motor nagyon jó, sikerült javulnunk. Kész vagyok a szezonkezdésre. Ha ott is ezekkel az ambíciókkal jelentkezünk, vélhetően jó munkát végeztünk. Azt viszont nem tudom, hogy egy kvalifikáció esetében előrébb leszünk-e majd. Vasárnap délelőtt futottam egy versenyszimulációt, ahol 0,4 másodperccel lassabb voltam a legjobb időnél, és így voltam ötödik. Ez nagy lemaradás, de ettől függetlenül boldog vagyok. A motor az előző szezonhoz képest gyorsabb. Nem egyszerű nyilván több lehetőséget találni egy versenygépben anélkül, hogy az egész jellegét ne változtassuk meg. Néha csak időre van szükség, hogy a reakciók megfelelőek legyenek. A motor itt is és Malajziában is jól működött. A szezonban versenyről versenyre fogom nézni a dolgokat. Célom, hogy Katarban dobogóra tudjak állni. A következő célt utána tűzöm ki.”

Fotó: MotoGP Media

Marc Marquez: „Fájdalmaim voltak, ezért lemondtam a jó időről”

0

Bár Marc Marquez teljesítménye közel sem alakul az elvártak szerint, a 28 éves pilóta mégis örül, és úgy érzi, jó munkát végeztek.

Szokatlan helyzetben találta magát Marc Marquez, hiszen a gyári Honda versenyzői közül kivételesen nem ő diadalmaskodott, hanem csapattársa, Pol Espargaro. A hatszoros királykategóriás világbajnok közel fél másodperccel maradt el honfitársától. Azonban Marquez ott folytatja, ahol abbahagyta. A csúszkálós, agresszív vezetési stílust nem akasztotta szögre, hiszen a kettesből a hármas kanyarba érkezve igazán lenyűgöző mutatványokkal kápráztatott el minket.

Marquez a következőket nyilatkozta a teszttel kapcsolatban, gondolatait a Speedweek.com idézi:

„Az az igazság, hogy nagyon jó érzés töltött el vezetés közben, de vasárnap reggeltől kezdve nagyon fáradt voltam. Úgy gondoltam, ha jól érzem magam, akkor képes vagyok kihozni a legjobbat még ebből a nagyon megterhelő napból is. Szerintem mindenki nagyon elfáradt. Ehhez még hozzájárult az is, hogy fájdalmaim voltak a vállamban, így lemondtam a jó időről, mert túl sok energiámba került volna. Elsősorban a beállításokkal és a helyezésemmel foglalkoztam, amelyekkel kapcsolatban jó érzéseim voltak. Újra elkezdtem megismerni a motort, és persze a csúszkálásokat is. Meglátjuk mi lesz, szeretném ezt az érzést tovább vinni Katarra is. Aminek a legjobban örülök az az, hogy Sepanghoz képest hatalmas változáson mentünk át. Azt azonban nem tudom, melyik eredmény lenne megfelelő, ha holnap versenyezni kellene, mivel vasárnap a 14. helyen zártam (a nem kombinált eredmények szerint – a szerk.). Ettől függetlenül jól mentem, különböző beállításokat is kipróbáltam, ahogy egy másik aerodinamikát is, és minden esetben relatíve jó kört futottam. Puha és közepes keverékű gumikon is gyors tudtam lenni, így úgy gondolom megvan az esélyünk a jó eredmények elérésére. Itt Indonéziában azonban más körülmények fogadtak minket, csúszós volt a pálya, de a harmadik napra ez is megoldódott. Boldog vagyok, mert úgy érzem, kifogástalan munkát végeztünk. Az a kis plusz még hiányzik viszont, de meg fogjuk találni. A köridők stimmelnek.”

Fotó: MotoGP Media

Bagnaia: „Remélem Katarban minden feltétel adott lesz”

A 2021-es MotoGP világbajnokság második helyezettje, Francesco Bagnaia úgy véli, az idei fejlesztésű motorral akár 2-3 tizeddel is gyorsabbak lehetnek.

Az olasz versenyző a mandalikai kombinált teszteredmények alapján a 6. helyen zárt. A sepangi teszttel ellentétben, itt már a GP22-es Ducati nyergében rótta a köröket. Bagnaia a következőképpen nyilatkozott a tesztről, szavait a Speedweek.com idézi:
„Hihetetlen munkát végeztünk, a motor készen áll a versenyekre. A helyezésünkkel elégedett vagyok, képesek vagyunk konstans teljesítményt nyújtani. Úgy döntöttünk, hogy a versenyszimulációt közepes gumikon futjuk, nem volt a legjobb opció, de sikerült változatlan köröket menni. Keményen dolgoztunk és folytatni is fogjuk a munkát. 5 tesztnap alatt kell mindent kipróbálni és kevés körünk van rá, de ez sajnos ilyen. Úgy vélem, jól fogunk kezdeni Katarban, mert sikerült kompromisszumot találnunk, és a végére minden jól jött ki. Remélem, hogy Katar jó feltételekkel vár minket. A tesztek kezdetekor mindig poros a pálya, ami az első pár kört meglehetősen megnehezíti. Minden géposztály ott lesz, ami viszont jó.”

A 25 éves Bagnaia a GP21-es és GP22-es motorokról is beszélt, mivel Sepangban még az előbbivel teljesítette a tesztet. A mandalikai 3 napot azonban az új fejlesztésű gép nyergében futotta.
„Teljesen más minden, mert két különböző motorról beszélünk. Egy kicsit a vezetési stílusodon is alakítani kell, hogy hozzászokj az új géphez, és én erre koncentráltam a tesztnapok alatt, hogy ezt át tudjam ültetni. Az utolsó napon sikerült megértenünk, mit kell tennünk. Nagyon sok kört futottam annak érdekében, hogy mindent jobban értsünk. 210 kör van mögöttem, és rájöttem, hogy tudok gyors lenni ezzel a motorral. A versenygép képes konstans teljesítményre, de az időmérő rész még okoz némi fáradtságot. Örülök, hogy a vasárnap már kicsit egyszerűbb volt. Szerintem ez a motor több lehetőséget rejt magában, mint a tavalyi. Mondom ezt úgy, hogy igazából nem tudom, mert azzal többé nem versenyzem. A korábbi 80%-os teljesítményhez sikerült hozzátennünk még 5%-ot. Mivel ez egy új gép, az 5 nap nem elég arra, hogy minden egyes adatot megértsünk, viszont nem vagyunk 2 másodperccel lassabbak. Véleményem szerint képesek vagyunk még javulni. Ez a motor 2-3 tizeddel még gyorsabb lehet, ezen dolgozunk. Szombatról vasárnapra javult a ritmusom, talán azért is van ez így, mert a pálya lassabbnak tűnt a meleg miatt. Az aszfalt hőmérséklete 15 fokkal volt melegebb. Összességében elégedett vagyok a munkánkkal.”

Fotó: MotoGP Media

Pol Espargaro: „Még sosem voltam ilyen gyors”

A fiatalabbik Espargaro fivér volt a leggyorsabb a háromnapos mandalikai teszten. Idén végre összejöhet a hőn áhított futamgyőzelem?

A Repsol Honda spanyol versenyzője, Pol Espargaro végzett a mandalikai teszt összetett eredménylistája élén. 2013 Moto2-es világbajnoka már nyolc szezont teljesített a királykategóriában, de a dobogó legfelső fokára még nem tudott felállni. Az indonéziai teszt utáni nyilatkozatában érthetően optimista volt, ugyanakkor igyekezett mértékletes maradni. Az alábbiakban olvashatjuk a vele készült interjút:

Milyen a tudat, hogy te futottad meg a Mandalika Street Circuit eddigi leggyorsabb körét?
„Ez csupán egyetlen kör volt a teszten. Mégis nagyszerű, mivel ez megmutatja, hogy mit tud a motorunk egy körön. Ezen mindenképpen fejlesztenünk kellett, különösen, miután láttuk, hogy a Ducatik milyen gyorsak egy körön, de a legfontosabb a tempó. Megvan a tempó, a motor jól működik, nem is estünk el, tehát a Honda biztonságosabb, mint valaha. Az önbizalmunk felépítésére is szükségünk volt, mivel az első verseny, Katar már mindjárt itt van. Úgy érzem, teljesen felkészültem rá!” 

Egy rövid összeállítás Pol tesztjéről:


Hogyan érzed magad az új motoron ilyen trópusi környezetben?
„Alapesetben a mostani helyszínünkön, valamint a maláj és a thai pályákon vagyok a leggyengébb. A motornak sem jó, de nekem főleg nem. Nem bírom a hőséget, nem tudok motorozni ilyenkor, amikor szinte lebegünk a több, mint ötven fokos aszfalt fölött. Tehát az, hogy Malajziában és itt is gyors voltam, nagyon fontos számomra. Jók voltunk egy körön, és versenytempóban is, amikor már elkezdtek kopni a gumik. Ekkor érzed azt csak igazán, hogy a motor is és te is ott vagy a szeren. Szóval úgy vélem, készen állunk Katarra.”

Bíztál már korábban ennyire a motorodban, ennyivel a szezonkezdet előtt?
„Őszintén szólva, még nem. Még sosem voltam ilyen gyors korábban, és még sosem bíztam ennyire a Hondában – de ahogy mondtam, ez csak egy teszt. Két előszezoni tesztünk volt, ahol nagyon jól teljesítettünk minden tekintetben, de ezekért egyetlen pont sem jár. Az számít, hogy Katarban hogyan fogunk menni pár hét múlva. Úgy vélem, hogy az itt végzett munkánk több volt, mint kiváló. Mindannyian azt érezük, hogy készen állunk a szezonkezdetre.”

Fotó: Repsol Honda Team

Az újonc Nicolo Bulega a legjobbak között szeretne végezni a Supersport VB-n

0

A Portimaóban zajlott nem hivatalos, a Yamaha, Ducati és Kawasaki által szervezett tesztelésen az Aruba.it Supersport versenyzői is részt vettek. Az újonc Bulega teljesítette legsikeresebben a gyakorlást a Supersport kategória motorosai közül.

Írta: Börcsök Réka

A 22 éves versenyző pályafutása 2010-ben kezdődött, majd 2015-ben a valenciai nagydíjon már a Moto3-as világbajnokság mezőnyében debütált. Három évet versenyzett a MotoGP legkisebb géposztályában, majd ugyanennyi időt töltött a Moto2-ben. Hat esztendőn keresztül volt tagja a Valentino Rossi által alapított VR46 Akadémiának, amelyből 2019-ben vált ki, hogy saját lábára álljon. Az olasz pilóta három sikertelennek mondható Moto2 szezon után az idei évben a Supersport világbajnokságon szereplő Aruba.it Racing csapatához szerződött. A novemberi jerezi teszt után, második gyakorlását is teljesítette a Ducati színeiben. Azzal kapcsolatban, hogy miként érzi magát a géposztályban, milyen a kapcsolata a csapattal és a motorral, az alábbiakat nyilatkozta:
 
“Nagyon jó teszt volt, most valami mást próbáltunk ki, mint a gyakorlás első napján. Van valami igazán jó a motorban. Rendkívül jól és kényelmesen éreztem magam a nyeregben. Remek kört teljesítettünk, amiért elégedett vagyok, hasonlóképpen a csapattal való kapcsolatom és a versenygép kapcsán.” Arra a kérdésre, hogy a Jerezben zajlott novemberi és a mostani a portimaoi gyakorlás után mik a tapasztalatai, elmondta, hogy: “Jó érzésem van, meg vagyok elégedve az abroncsokkal, a motorral. Keményen tudok fékezni, ami a vezetési stílusomnak kedvez, eddig elégedettek lehetünk.” Bulega azt is hozzátette, hogy még korai célokat kitűzni a szezonra vonatkozóan, de a terv a csapat számára minden futamon a top 5-ben végezni. Beszélt arról, is hogy a csapathoz edzőként csatlakozó Chaz Davies jelenléte mit jelent neki. “Nagyon fontos számomra. Nem csak azért, mert egy remek ember, hanem a tapasztalata a motorral és a gumikkal sokat segít nekem.”

Fotó: World Superbike Media

Írta: Börcsök Réka

Alvaro Bautista bizakodó a portimaói teszt után

0

Arról már beszámoltunk, hogy Alvaro Bautista a 2019-es szezon után visszatért az Aruba.it Racing kötelékébe. A portimaoi két napos privát teszttel túl van a második próbán is a Ducati nyergében, ezzel kapcsolatos érzéseit osztotta meg velünk.

Írta: Börcsök Réka

A spanyol versenyző immár négy nap tesztelésen (novemberben Jerezben, míg a napokban a portimaoi aszfalcsíkon) van túl régi-új csapatával. Ahogy arról beszámoltunk, a Portimaoban zajló edzést a harmadik helyen zárta Razgatlioglu és Rea mögött. A második napon a 8-as kanyar bejáratánál önhibájából bukott, de sérülés nem történt, így folytatni tudta a munkát. Elmondta, hogy „Két nagyon pozitív napot zártunk, elégedett vagyok a munkával, amit elvégeztünk.” A többiekhez hasonlóan ő is tesztelte a Pirelli új összetételű SCQ abroncsát, de legjobb idejét az SCX gumival felszerelt versenygépével érte el. Meg volt elégedve mindegyik abronccsal, bár elmondása alapján valószínűleg nem tudta kihasználni az SCQ teljesítményét (a Superpole versenyekre fejlesztette a Pirelli), hiszen még ismeretlen volt számára.
A novemberi és a mostani tesztek tapasztalatai után azt nyilatkozta, hogy még korai célokat felállítani a szezonra nézve, de kényelmesen érzi magát a Ducati nyergében. Összehasonlítva a három évvel ezelőtti kezdéssel, elmondta, hogy akkor gyors volt, viszont nem volt elég tapasztalata a kategóriában. Most úgy érzi, meg van a tempója, de emellett jobban kézben tart mindent, biztonságosabban kezeli motorját, jobban ismeri a gépet, így több információval tud szolgálni mérnökei számára, apróbb dolgokban is. „Nagyon boldog vagyok, erősebbnek érzem magam, mint három évvel ezelőtt!” – zárta Bautista nyilatkozatát.

Fotó: World Superbike Media

Írta: Börcsök Réka

Quartararo készen áll, Morbidelli még nem egészen

0

A gyári Yamaha pilótái igen előkelő helyet szereztek meg a kombinált teszteredmények alapján. Quartararo második lett, míg Morbidelli ötödik.

Fabio Quartararo épp, hogy csak 14 ezreddel maradt el a mandalikai tesztsorozat győztesétől, Pol Espargarótól. A 22 éves pilóta úgy véli, többre is képes lenne, de már így is a határon megy.
„Délelőtt valóban gyors voltam, de nem igazán éreztem jól magam, és nem is voltam boldog.” – idézi a francia szavait a Speedweek.com – „Délután sikerült teljesítenünk egy jó etapot. Mindenekelőtt jobb érzésem volt, és ez fontosabb annál, mint hogy gyorsabb kört tudtam menni, mint korábban. Ennek örültem, de sajnos elértük a határt. A leggyorsabb köröm jobb volt, mint délelőtt, viszont egy kicsit többet vártam. Meglátjuk mi lesz, Katar egy másik történet. Ami engem illet, 100%-ig készen állok. Azt azonban nem tudom, miben tudnánk fejlődni, mert ha azt érzed, hogy a motor eleje egyfolytában mozog, a hátsó kerék meg a határon van, folyamatosan kipörög és a könyököddel súrolod az aszfaltot, akkor nehéz megállapítani, mi hiányzik még. Számomra is fontos, de elsősorban a csapat számára az, hogy találjunk még valamit, amivel nagyobb sebességet érhetünk el és kevésbé érzem magam a határon. Nagyon húznom kell a gázt ahhoz, hogy minden alkalommal ezt a pozíciót tudjam hozni a pályán, és ez meglehetősen nehéz.”

A francia egy versenyszimulációt is végrehajtott a vasárnapi teszten.
„A közepes hátsó gumi mellett döntöttünk, mert a puha keverék előreláthatólag nem lesz megfelelő a versenyhétvégére, de rettenetes versenyszimuláció volt. Még sosem éreztem ennyire rossznak a hátsó gumit. Röviddel ezután kijöttem használt puha abronccsal, és fél másodperccel jobb időt értem el. Az elért helyezésem miatt boldog vagyok, ahogy amiatt is, hogy délután futottam egy 10 körös etapot használt gumikon 1:31,6-os idővel, ami valóban jó. Úgy érzem, jó munkát végeztünk, jól alkalmazkodunk a motorhoz és erős a pozíciónk.”

Quartararo csapattársa, Franco Morbidelli szerint is jó az irány.

„Nagyon jó alapot találtunk Sepangban, és az elmúlt 3 nap ezt megerősítette, egyre jobbak vagyunk. A motor teljesen más, mint a 2019-es gép, amihez én hozzászoktam. Használt gumikon gyors tudtam lenni, de nem tudom, ez hogy nézne ki teljes versenytávon. Ami a sérülésemet illeti, csak sétálni tudtam, kocogni nem, viszont az egész teszt alatt be tudtam hajlítani. Fizikailag még nem vagyok teljesen jól. Jobb állapotban kell lennem a szezonkezdésig, amit el is fogok érni, ha újra otthon leszek.”

Fotó: MotoGP Media

Indonézia teszt 3. nap – Pol Espargaro volt a leggyorsabb Mandalikában

0

A háromnapos teszt utolsó napján is a Repsol Honda spanyol versenyzője, Pol Espargaro végzett az élen. Fabio Quartararo kis különbséggel második.

Véget ért a MotoGP királykategóriájának hivatalos előszezonja. A kétnapos sepangi tesztet egy háromnapos mandalikai követett. Az új indonéz versenypályán az első nap után a harmadikon is a Repsol Honda versenyzője, Pol Espargaro volt a leggyorsabb. A mai legjobb körideje (1:31.060) a  háromnapos teszt összetett legjobb eredménye is lett. Mndössze 14 ezreddel volt csak gyorsabb azonban a Yamaha címvédő világbajnokától, Fabio Quartararotól. Harmadik helyen az apriliás Aleix Espargaro végzett, bő három tized hátrányban. Negyedik a yamahás Franco Morbidelli, ötödik a ducatis Francesco Bagnaia, hatodikon pedig a suzukis Alex Rins végzett – vagyis öt márka található az első hat helyen. A KTM-esek közül a dél-afrikai Brad Binder végzett a legelőrébb, ő a kilencedik helyen zárt.
A tegnapi első helyezett Luca Marini ma csak 12. lett, a mai legjobb körideje el is maradt a tegnapitól – ugyanakkor ki is jelentette, hogy a zárónapon nem a köridőket fogják hajszolni, hanem az új alkatrészekre és a katari beállításokra koncentrálnak majd.
Egy klip a mai tesztről
Több egészségügyi probléma is adódott a mai teszten. Joan Mir ma egyáltalán nem ült motorra emésztési problémák miatt. Fájt a gyomra, és hányt. A Clinica Mobile orvosa, Dr. Michele Zasa szerint ételmérgezést kapott. Raul Fernandez mindössze hét kört tudott megtenni ma, emiatt az utolsó helyen zárt. A szombati napon nagyot esett, ami miatt vélhetően agyrázkódást szenvedett. A mai napon való részvételre megkapta az orvosi engedélyt, de ismét elesett, mivel elmért egy féktávot: elmondása szerint nem érezte a valódi sebességet. Emiatt ő, a csapat és az orvosi stáb is a tesztelés befejezése mellett döntöttek.
 

A pálya állapota ma sem volt 100%-os: ezt Francesco Bagnaia a saját bőrén tapasztalta meg, miután egy előtte haladó versenyző felvert egy kavicsot, ami a felkarján eltalálta:

Az indonéziai teszt harmadik napjának végeredménye:

1 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1:31.060
2 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1:31.074 0.014
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1:31.385 0.325
4 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1:31.416 0.356
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1:31.436 0.376
6 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1:31.477 0.417
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1:31.478 0.418
8 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1:31.488 0.428
9 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1:31.574 0.514
10 Alex MARQUEZ LCR Honda Castrol HONDA 1:31.603 0.543
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1:31.620 0.560
12 Luca MARINI Mooney VR46 Racing DUCATI 1:31.665 0.605
13 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1:31.687 0.627
14 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1:31.793 0.733
15 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1:31.870 0.810
16 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 1:31.890 0.830
17 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing DUCATI 1:31.901 0.841
18 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1:31.915 0.855
19 Enea BASTIANINI Gresini Racing MotoGP DUCATI 1:32.010 0.950
20 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1:32.544 1.484
21 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1:32.860 1.800
22 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 1:33.049 1.989
23 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1:34.896 3.836
Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI
A MotoGP előszezoni tesztjei véget értek. Legközelebb már csak a három hét múlva esedékes szezonnyitó Katari Nagydíj első szabadedzésén fognak Grand Prix-motorra ülni. Jövő hétvégén azonban a Moto2 és Moto3 VB mezőnye fog nyeregbe pattanni: számukra Portimaoban rendezik a hivatalos tesztet.

Fotó: Repsol Honda Team, MotoGP Media

Indonézia teszt 2. nap – Marini: „Remélem, Rossi figyel”

0

Nem kis meglepetésre a VR46 Racing olasz versenyzője, Luca Marini volt a leggyorsabb az indonéz teszt második napján. A tegnapi panaszok után ma kifejezetten jobb hangulatban volt.

Valentino Rossi féltestvére, Luca Marini tegnap még kifogásolta a pálya állapotát, ma viszont az elsőként zárta tesztnapot. A 2022-es specifikációjú Ducatira váltás a jelek szerint meghozta a gyümölcsét: 1:31.289-es idővel a leggyorsabb lett, mintegy két tizedet adva Marc Marqueznek.

A MotoGP hivatalos csatornájának az alábbiakat mondta:
„Ma egy kiváló nap volt. Már reggeltől kezdve remekül dolgoztunk. Körről körre jobban éreztem magam a motoron, tehát jó úton járunk. Remélem, hogy még tovább tudok növekedni, és még versenyképesebb lehet a tempóm, mivel láttam, hogy Quartararo és Marc Marcquez használt gumikon is nagyon erős volt. Úgy vélem, a többi ducatis versenyzővel együttműködhetünk, hogy megértsük, hogy mely területeken kell fejleszteni, mivel ez mindenki számára új pálya. De nagyon elégedett vagyok a mai eredményekkel. Jó érzés az élmezőnyben menni, és fontos, hogy vasárnap is ott maradjunk. Nem tudom, hogy lesz-e lehetőségünk még egy ilyen köridővadászatra, mivel egyrészt új alkatrészeket kell kipróbálunk, illetve a katari szezonnyitóra is meg akarjuk találni a beállításokat. Szóval meglátjuk, hogy vasárnap hol végzünk a tabellán, de a mai köridő nagyon fantasztikus volt.”

Egy rövid klip Marini szombati napjáról

A tavalyi, újonc évében egy 2019-es Ducatival versenyzett, idén azonban megkapta a gyári csapatéval megegyező GP22-est.
„Nem nehéz ilyen eredményt elérni, ha olyan csúcstechnikával megy az ember, mint a gyári versenyzők. 24 fantasztikus motor van a pályán, és úgy vélem, hogy többé-kevésbé minden motor azonos szinten van. Szóval a versenyző az, akinek még többet kell teljesítenie, és minden területen 100%-ot teljesítenie, hogy a legjobb lehessen, és senkinek sem lesz ez könnyű idén. Tavaly egy kemény szezon volt. Remélem, hogy jó rajtot veszek majd, és egész évben versenyképes leszek, mert nagy célokat tűztem ki magam elé.”

Azt is elmondta, mi a különbség a három különböző Ducati között, hiszen az elmúlt hónapok során a 2019-es, a 2021-es és a 2022-es Desmosedici-t is vezethette:
„Csupán kicsi, részletbeli különbségek vannak az egyes motorok között. Az idei mindenben jobb: a motor, az érzés, a sebesség az egyenesben… minden jobban működik. Nagyobb az ember önbizalma, és ez a pszichére is jó hatással van, és az ember könnyen kihozza magából a 100 százalékot. Mindenütt így kell dolgozunk, és ebben a pozícióban kell legyünk mindenütt.”

Bár féltestvére, Valentino Rossi már nem lesz jelen minden egyes hétvégén, továbbra is szemmel tartja Luca fejlődését, valamint a nevét viselő csapat alakulását. Az ő kapcsán azt mondta Luca:
„Remélem, figyel – mivel ma egy igazán figyelemre méltó nap volt.”

Fotó: Mooney VR46 Racing Team