back to top
2025. május 15. 21:43
Kezdőlap Blog Oldal 786

Második jerezi privát teszt – 2. nap: Acosta átvette, Suzuki megőrizte az elsőséget

0

Az újonc Pedro Acosta megnyerte a nemhivatalos teszt második napját. A legkisebbeknél ismét Tatsuki Suzuki volt a leggyorsabb.

A hivatalos portimaoi teszt előtt rendeztek még egy kétnapos nemhivatalos tesztet a MotoGP középső és legkisebb géposztálya számára. Nem javultak látványosan a köridők tegnaphoz képest.

Moto2:

a mai körözésen némi meglepetésre (vagy talán nem is meglepetés?) az újonc Pedro Acosta volt a leggyorsabb. Legjobb ideje három ezreddel marad el Ai Ogura tegnapi köridejétől, aki ma csak a második helyen zárt, de csak egy tizeddel Acosta mögött. A harmadik ismét a boscoscurós tinédzser, Fermín Aldeguer lett. Tegnaphoz képest volt némi személyi változás: Cameron Beaubier kihagyta a mai tesztet, Filip Salac pedig egy tegnapi bukás miatt csak a pálya mellől nézhette a körözést. A létszám viszont ugyanaz maradt, ugyanis ma az MV Agusta két versenyzője, Simone Corsi és Marcos Ramirez is nyeregbe pattantak. A lista végén három VR46-os versenyzőt találunk, közülük is az újonc Niccolo Antonelli lett az utolsó.

Moto3:

ma ismét Tatsuki Suzuki lett az első a negyedliteres kategóriában, mögötte pedig ugyanúgy Deniz Öncü és a Dennis Foggiát helyettesítő David Salvador végeztek – igaz, Suzuki előnye csökkent, ma lassabb volt, mint tegnap.

[kép=32407] Öt év Sic58 után szokatlan Leopard színekben látni Suzukit

Ezúttal is tavalyi Moto3 Junior Világbajnok Daniel Holgado végzett az utolsó helyen, egy másodperccel lemaradva a mezőny egyetlen hölgyversenyzője, az utolsó előttiként záró Ana Carrasco mögött.

Második jerezi privát teszt 2. nap – végeredmény:

MOTO2
1 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1:41.354
2 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1:41.476 0.122
3 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1:41.479 0.125
4 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1:41.491 0.137
5 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1:41.634 0.280
6 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1:41.975 0.621
7 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1:42.007 0.653
8 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1:42.087 0.733
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1:42.092 0.738
10 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1:42.099 0.745
11 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1:42.135 0.781
12 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1:42.200 0.846
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1:42.230 0.876
14 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1:42.339 0.985
15 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1:42.390 1.036
16 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1:42.470 1.116
17 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1:42.482 1.128
18 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1:42.549 1.195
19 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1:42.556 1.202
20 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1:42.994 1.640
21 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1:43.072 1.718
22 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1:43.208 1.854
23 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1:43.375 2.021
24 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1:43.385 2.031
MOTO3
25 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1:46.319 4.965
26 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1:46.513 5.159
27 David SALVADOR Leopard Racing Honda 1:46.655 5.301
28 David MUNOZ Boé SKX KTM 1:46.717 5.363
29 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1:46.887 5.533
30 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1:47.153 5.799
31 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1:47.179 5.825
32 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1:47.307 5.953
33 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1:47.316 5.962
34 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1:47.332 5.978
35 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia Honda 1:47.420 6.066
36 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1:48.116 6.762
37 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1:49.125 7.771

Fotó: Circuito de Jerez official facebook

Hamarosan érkezik a MotoGP dokumentumfilm-sorozata: a Határok nélkül!

0

A gyorsasági motoros VB is kap egy saját dokumentumfilm-sorozatot, amely egy nagy streamingszolgáltatóval partnerségben jött létre. Március közepén debütál az első rész.

A MotoGP is csatlakozott a nemzetközi trendekhez: készül egy teljes szezont bemutató ismeretterjesztő sorozat, amely a színfalak mögé kalauzol el – és amely egy nagy streamingplatformon lesz látható.

A MotoGP 2021-es szezonját bemutató széria a Határok nélkül (eredeti cím: Unlimited) néven fog futni. A nyolc darab, egyenként 50 perces epizódot tartalmazó sorozat kizárólag az Amazon Prime Video szolgáltatónál lesz látható. Íme az előzetes:

A sorozat hasonló lesz a Netflixen már negyedik évadához érkező Hajsza a túlélésért (eredeti cím: Drive to Survive) című dokuszériához, amely a Forma 1-es világbajnokság szezonjait mutatja be. Szerdán a madridi Cine Capitol-ban tartották a sorozat premierjét, ahol a sajtó képviselőinek levetítették az első két epizódot. Az alkalmon több versenyző is jelen volt: Marc Marquez, Jack Miller, Joan Mir, Maverick Vinales és Jorge Martin – de természetesen Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke is tiszteletét tette.

[kép=32406]

Ma, azaz csütörtök este pedig Párizsban is tartanak egy ugyanilyen bemutatót az Elysées Biarritz-ban, ahol Fabio Quartararo, Francesco Bagnaia Alex Rins lesznek a díszvendégek.
A sorozat március 14-én, a Katari és az Indonéz Nagydíjak között fog debütálni a Prime Videón.

Fotó: Amazon Prime, MotoGP Media

2021 kapcsán Marquez a motorra, Puig pedig Marquezre mondta, hogy világbajnok (lehetett volna)

0

Marc Marquez elmondta, hogy szerinte a Honda 2021-es versenygépe tavaly világbajnoki cím megnyerésére alkalmas csomag volt, míg a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig úgy véli, hogy ha az előző két évben Marquez nem lett volna sérült, akkor ő nyerte volna mindkét szezon során a bajnoki aranyat.

A nyolcszoros világbajnok az autosport.com-nak adott interjúban a kérdésre, miszerint, hogy ha tavaly a Honda megnyerte volna a világbajnoki címet, akkor is olyan drasztikus változtatásokat hajtottak volna-e végre a motorjukon, mint most, egyértelműen „Nemmel” felelt a spanyol. „A jelentős változásokra azért volt szükség, mert nem jöttek az eredmények.” – kezdte Marquez. „A korábbi években, 2019-ben és 2018-ban is ott voltak a problémák, pontosan ugyanazok, azonban a múltban én nyertem a világbajnoki címet. Miért is változtatnál tehát, ha végül képes vagy győzni? Azt gondolom, hogy a 2021-es motor képes lett volna megnyeri tavaly a világbajnoki címet, de azt hiszem ezt már néhány interjúban említettem. Arról a motorról van szó, mellyel nem túl jó körülmények között nyertem három futamot.” – emlékeztetett Marquez. „Most azonban itt az idő arra, hogy a stílusomat az új versenygéphez igazítsam és azt is egy kissé hozzám.” – mondta a 29 éves versenyző. Az előszezoni teszteket követően megszólalt a Repsol Honda vezetője, Alberto Puig is, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy bár a tavalyi év nem a Hondáé volt, azonban ettől függetlenül szerinte nem voltak ők olyan rosszak.
 [kép=32405]
„Azt hiszem, hogy sosem estünk ki igazán az élmezőnyből. Marc megnyert három versenyt sérült karral, Pol pedig egész jól zárta a szezont. A motorunkkal tapasztalat problémák ellenére tehát a versenyzőink néhányszor azért oda tudtak érni. Igaz ugyan, hogy nem nyertük meg a világbajnoki címet, amihez hozzászoktak az emberek, de azt nem mondhatjuk, hogy teljesen kiestünk a kosárból. Ebben az évben két egészséges versenyzővel és egy továbbfejlesztett motorral arra törekszünk majd, amire mindig is törekedtünk.” – mondta Puig a világbajnoki címre utalva, aki azt is hozzátette, hogy szerinte ha nincs Marquez sérülése, akkor az elmúlt két év is a spanyol világbajnoki győzelmeiről szólt volna. „A Hondánál eddig töltött pályafutása hihetetlenül sikeres. Az elmúlt két évben kizárólag a sérülése hátráltatta őt, amit pedig mondani fogok azt nem azért teszem, mert a Hondánál dolgozok: Ténylegesen úgy gondolom, hogy amennyiben nem lett volna probléma a karjával, akkor egyértelműen ő nyert volna az elmúlt két évben is. Ez a véleményem. Talán tévedek, de ezt gondolom.” – szögezte le a Repsol Honda csapatvezetője.

Fotó: MotoGP Media

Miller: “Tavaly ilyenkor még azt hittem, hogy én nyerem a világbajnokságot”

0

A gyári Ducati ausztrál versenyzője a tőle megszokott őszinteséggel mesélt arról, hogy egy éve a téli teszteket követően még ő maga is úgy gondolta, hogy képes lesz megnyerni a világbajnoki címet. Miller emellett elmondta azt is, hogy tisztában van vele, miszerint veszélybe kerülhet a versenyzőülése.

Bizonyára többen is emlékeznek rá, hogy a 2021-es MotoGP szezont megelőzően a királykategória versenyzőinek döntő része úgy gondolta, hogy Jack Miller húzza majd be az egyéni világbajnoki címet. Az ausztrál motoros kiválóan teljesített az téli előszezoni teszteken, így akkor jogosnak tűnt őt megnevezni elsőszámú favoritként. Miller nemrég elárulta, hogy ennek kapcsán hasonlóképpen gondolkozott ő is: „Tavaly a téli felkészülést követően azt gondoltam, hogy meg fogom nyerni a világbajnokságot. Ezúttal sokkal sikeréhesebben várom az első futamot. Korábban, amikor még a Pramac versenyzője voltam, és Dovi, Petrucci, vagy Lorenzo a gyári csapat pilótája, akkor emlékszem, hogy a sepangi teszteken gyorsabbak voltunk. Amikor azonban gyári versenyző vagy, akkor jóval több munkád van és több dologra kell figyelni.” – szögezte le Miller, utalva ezzel arra, hogy a fejlesztések irányának meghatározása, vagy éppen az új alkatrészek kipróbálása elsősorban a gyári csapat motorosaira hárul első körben.
 [kép=32404]
Mint tudjuk az ausztrál motoros nemhogy nem nyerte meg a tavalyi vb-címet, de ettől függetlenül is alulmúlta a vele szemben támasztott elvárásokat. A szezon első felében behúzott ugyan két győzelmet, aminek nyomán a Ducati rögvest hosszabbított vele, viszont ezt követően kissé leeresztett az ausztrál. Ezzel vélhetően ő maga is tisztában van, hiszen azt is kiemelte, hogy tisztában van vele, miszerint meg kell harcolnia azért (is), hogy megtarthassa helyét a gyári csapatban. Miller szerződése egyébként idén év végén járna le. „Hülye lennék nem odafigyelni olyan versenyzőkre, mint Bastianini, vagy éppen Marini, akik nagyon gyorsak voltak. Elég hosszú a lista és bármelyik Ducati képes a győzelemre Katarban. Nyilvánvaló, hogy a Ducati ott erős lehet, Katar egy nagyon más pálya.” – gondolkodott előre a 27 éves motoros.

Fotó: MotoGP Media

Második jerezi privát teszt – 1. nap: Ogura és Suzuki a leggyorsabbak

0

A Moto2 és Moto3 mezőnyének jó része ismét egy nemhivatalos tesztelésen vesz részt. Kettős japán elsőség született.

A MotoGP királykategóriája számára véget ért az előszezon, a Moto2 és Moto3 számára azonban most indul csak be igazán! Szombaton és vasárnap rendezik számukra a hivatalos tesztet Portimaóban, de előtte ismét tartanak egy kétnapos, nemhivatalos tesztet Jerezben. A múlt heti körözéssel ellentétben már nem volt jelen Sebestyén Peti és csapattársa, Lorenzo Baldassari.
A tesztelők névsora szintén változott, ahogyan az eloszlás is: ezúttal a Moto2-esekből voltak többen, míg a Moto3-ból kevesebben.

Moto2:

A Moto2-eseknél ezúttal is a Honda Team Asia versenyzője lett a leggyorsabb: csak most nem a thai Somkiat Chantra, hanem a japán Ai Ogura végzett az élen. Másodikként viszont az újonc Pedro Acosta zárt: mindössze két tizeddel maradt el ázsiai riválisától.

[kép=32403] Pedro Acosta érzi az új géposztályt

Harmadik a majdnem újonc boscoscurós Fermín Aldeguer lett hét tized hátránnyal – ő tavaly beugróként már teljesített néhány futamot, de az idei lesz az első teljes szezonja a még mindig csak 16 éves Moto2 Európa-bajnoknak. Ezzel ő a legjobb nem-kalexes motoros. A listát az újonc thai versenyző, a Yamaha VR46 Master Camp színeiben induló Keminth Kubo zárja.

Moto3:

A Moto3-asok mezőnyében is japán elsőség született ma: a Sic58 csapatot öt év után elhagyó, és a Leopard Racinghez igazoló Tatsuki Suzuki volt ma a leggyorsabb. Csapattársa, a tavalyi ezüstémes olasz Dennis Foggia kihagyja ezt a jerezi tesztet, őt a Boé SKX csapattól kitett spanyol David Salvador helyettesítette – és aki a harmadik lett ma. Közéjük a Red Bull KTM Tech3 török versenyzője, Deniz Öncü fért be, de az ő hátránya jó kilenc tized. A sor a Pedro Acosta ülését átvevő Moto3 Junior világbajnok, Daniel Holgado nevével zárul.

Második jerezi privát teszt 1. nap – végeredmény:

MOTO 2
1 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1:41.351
2 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1:41.558 0.207
3 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1:42.039 0.688
4 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1:42.376 1.025
5 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1:42.389 1.039
6 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1:42.429 1.078
7 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1:42.470 1.119
8 Cameron BEAUBIER American Racing Team Kalex 1:42.552 1.201
9 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1:42.576 1.225
10 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1:42.613 1.262
11 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1:42.729 1.378
12 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1:42.848 1.497
13 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1:43.132 1.781
14 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1:43.220 1.869
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1:43.229 1.879
16 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1:43.243 1.892
17 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1:43.457 2.107
18 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1:43.468 2.117
19 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1:43.551 2.200
20 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1:43.636 2.285
21 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1:43.708 2.357
22 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1:43.739 2.388
23 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1:43.811 2.460
24 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1:45.540 4.189
MOTO3
25 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1:45.976 4.626
26 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1:46.871 5.520
27 David SALVADOR Leopard Racing Honda 1:47.207 5.856
28 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1:47.256 5.905
29 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1:47.293 5.942
30 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1:47.410 6.059
31 Sergio GARCÍA GasGas Aspar Team GasGas 1:47.450 6.099
32 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1:47.529 6.179
33 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1:47.550 6.199
34 David MUNOZ Boé SKX KTM 1:47.718 6.367
35 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1:48.598 7.247
36 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1:48.699 7.348
37 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia Honda 1:48.810 7.459
38 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1:50.467 9.116

Fotó: Honda Team Asia, Pedro Acosta official twitter

Leon Haslam újra a Brit Superbike mezőnyében

0

A Lee Hardy Racing Kawasaki bejelentette, hogy Leon Haslam a Superbike világbajnokságban töltött évei után újra a brit bajnokságban versenyez a 2022-es szezonban, ahol a cél nem lehet más, mint a győzelem.

A tapasztalt brit pilóta a Superbike világbajnokságban töltött évei után ismét a brit bajnokságban gurul a versenypályára az idei esztendőben, ahol eddigi legnagyobb sikerét érte el 2018-ban, amikor is megnyerte a sorozatot. A visszatérő 39 éves versenyző több bajnokságban is megmutatta tehetségét az elmúlt 20 évben, hiszen versenyzett a MotoGP kategóriáiban (125ccm, 250ccm és 500ccm géposztályban egyaránt) és a Superbike mezőnyében egyaránt. A 2018-as brit sorozat sikerét követően Jonathan Rea csapattársaként a Superbike bajnokságban húzta a gázt, majd 2020-ban a HRC-hez igazolt, ahol a 2021-es szezon végén lejárt a szerződése. A mai bejelentés szerint megállapodás született a Lee Hardy Racing Kawasaki csapatával és a korábbi bajnok ismét szeretné megszerezni a „koronát” a brit bajnokságban. Jelenleg a statisztikája ebben a sorozatban 192 verseny, 46 győzelem, 101 dobogó és egy bajnoki cím, melyeknek a számát a 2022-es szezonban lesz lehetősége növelni. Március 26-27-én kezdi meg az előszezoni teszteket új csapatával Snettertonban.
[kép=32402]

A bejelentés után Haslam így nyilatkozott: „Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a brit bajnokságba, és a Kawasakihoz is. Nehéz néhány év van a hátam mögött a világbajnoki versenyzéssel, úgyhogy nagyszerű lesz ismét a hazai közönségem előtt versenyezni! Nagyon hiszek a csapatban, amelyet Lee Hardy és a többiek összeállítottak a szezonra, valamint a támogatásban, amit idén kapunk. Nem gondolom, hogy olyan könnyű dolgom lesz, mint 2018-ban, ugyanakkor nagyon várom a kihívást, és bízom benne, hogy a Kawasakit vissza tudjuk vezetni a győzelmek útjára a brit bajnokságban.”

Lee Hardy, a csapatfőnök a következőket mondta Haslam leigazolása kapcsán: „A tavalyi sikeres BSB-szezont követően örömmel jelentem be, hogy Leon Haslam visszatér a sorozatba, és csatlakozik a Lee Hardy Racinghez. Nagyon izgatott vagyok, hogy aláírhattam a megállapodást Leonnal, mivel bebizonyította, mekkora előny lehet ő a csapat számára, és már alig várjuk, hogy egy erős partnerséget építsünk együtt.”

Fotó: Bennetts British Superbike Championship official facebook

Valentino Rossi: A felszín alatt – 3. rész – A visszavonulás gondolata

0

Elérkezett a Graham Bensinger interjú harmadik része, melyben Rossi a visszavonulás felé vezető útról osztja meg gondolatait velünk.

Beszéljünk egy kicsit a koronavírusról! Te is átestél rajta. Meséld el kérlek a tapasztalataidat!
„Körülbelül két napig tartott. Nagyon fájt a hátam, az izmaim – főleg a lábamban. Erőtlennek éreztem magam. Nem tartott sokáig, de nagyon rossz volt, nagyon intenzív. Pár nappal később azonban már jól voltam. Viszont így is kimaradt 3 hét.”

Milyen volt számodra ez az időszak?
„Szörnyű volt, mert mindenki távol akart maradni tőlem. Anyukám hozott nekem enni, utána gyorsan el is menekült. Más esetben, ha beteg vagy, mindenki ott legyeskedik körülötted, de ebben a helyzetben teljesen egyedül voltam.”

Nem is ültél motoron körülbelül két hónapig ebben az időszakban. Hogy élted meg?
„Rossz érzés volt, mert nem lehetett tudni pontosan, mikor van a következő futam. Nem tudtuk, mikor folytatjuk, elveszve éreztem magam, és ilyen eddig nem volt. Mindig is féltem attól a naptól, ami a karrierem végét jelenti, mert versenyezni akartam, szeretem csinálni. Ez alatt a 2 hónap alatt nem edzettem, nem ültem motoron, otthon voltam, ami nagyon furcsa volt. Ekkor gondolkoztam el azon, hogy talán versenyzés nélkül is lehet élni. Bár először 2019-ben fordult meg az agyamban a visszavonulás gondolata. Nem voltam elégedett az eredményeimmel akkoriban, többet vártam, pedig jól kezdtem a szezont. Két dobogós helyet is szereztem: Argentínában és Austinban. Utóbbi esetében épp, hogy lecsúsztam a futamgyőzelemről. Utána történt valami, visszatértünk Európába, és nem voltam gyors. Tehát akkor éreztem először, hogy közel a vége ennek a dolognak. Utána jött a 2020-as szezon, ami meglehetősen furcsa volt a világjárvány miatt. Az idény elején úgy gondoltam, hogy 2021-ben már nem fogok versenyezni, de nyilván ott voltak a szüleim, a barátaim, akik mindig azt mondták, hogy ne adjam fel, ne hagyjam abba. Új főmérnököm is lett ekkor.”

Miért volt nehéz meghozni mégis a döntést, hogy visszavonulsz?
„4-5 éves korom óta motoron ültem. Nyilván tudtam, hogy ennek egyszer véve lesz, de talán azt volt a legnehezebb, hogy készen álljak arra, hogy kimondjam, hogy befejezem. Állandóan üldözött a média, hogy maradok-e, visszavonulok stb., nagy volt rajtam a nyomás. Aztán csak kimondtam, hogy az idény végén befejezem. Nagyon furcsa volt, mert mindenki azt mondogatta, hogy ’nem hagyhatod abba’.”

Mások azt mondják a csúcson kell abbahagyni. Neked erről mi a véleményed?
„Nagyon sok versenyzőt láttam, akik azt mondták, akkor hagyják abba, ha a csúcsra érnek, de ami engem illet, máshogy gondolom, nem akartam abbahagyni. Mindig azt mondtam, hogy próbálom a legjobbat kihozni magamból, a legtöbbet nyújtani, aztán jött a következő szezon.”

Milyen érzés volt számodra, amikor közeledett az utolsó futamod?
„Magam is meglepődtem, de pozitív volt abszolút. Az idény második fele nagyon különleges volt, rengeteg támogatást kaptam a világ minden tájáról. nem csak a rajongóimtól, hanem más sportolóktól is. Ekkor értettem meg igazán, hogy mit is építettem fel a karrierem során. Az utolsó futam után úgy éreztük a csapattal, mintha győztünk volna, nagyszerű érzés volt. A rákövetkező 10 nap körülbelül, az nagyon nehéz volt.”

Igen?
„Igen, de még mindig nehéz, mert kicsit szomorú vagyok. Nehéz belegondolni, hogy nem fogok már versenyezni. Most van pár hónapom felfogni a tényt, hogy tényleg vége.”

Mesélj a visszavonulási kisfilmedről kérlek! Nagyon sok híresség köszöntött.
„Igen, voltak köztük színészek, Forma-1-es pilóták, focisták, vagy épp Roger Federer például. Nagyon jó érzés volt.”

Hogy jutottál arra a döntésre, hogy négy keréken folytatod tovább?
„Mindig is szerettem versenyezni, autókkal is. Céljaimról ezzel még nem tudok beszélni őszintén, mert nem tudom mik azok. Annyit tudok, hogy képes vagyok gyors lenni, és remélem az is leszek.”

Fotó: MotoGP Media, Valentino Rossi Official Facebook

Vajon sikerül? – A Yamaha most teljes erővel Quartararo megtartására koncentrál

A tavalyi világbajnoki címet nyerő Fabio Quartararo szerződése év végén lejár a Yamahával, így a hangvillások azon igyekeznek, hogy hosszabbítani tudjanak francia versenyzőjükkel, akinek időközben érthető módon más kérői is vannak.

„Majdhogynem napi kapcsolatban vagyunk a menedzserével” – kezdte a Yamaha csapatfőnöke a the-race.com-nak adott nyilatkozatában. „Elképzelhetik, hogy számunkra Fabio megtartása az elsődleges, így megpróbáljuk minél hamarabb lezárni a tárgyalásokat. Más célunk jelenleg nincs, ennyi az egész. Természetes, hogy kapott más ajánlatokat is, akárcsak az, hogy értékeli ezeket. Mi azonban minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy az elkövetkezendő két évre, vagy többre is megtartsuk őt.” – magyarázta Massimo Meregalli. Természetesen nem hivatalos információk szerint, de úgy hírlik, hogy a korábban már említett két kérő közül az egyik a Honda, amely szívesen megszerezné Quartararót, míg a másik feltételezhetően a Ducati. A francia versenyző megtartása kapcsán a Yamaha esetében kulcsszerepet játszik a motorjuk versenyképessége is, hiszen a regnáló világbajnok már a tavalyi szezon vége óta szorgalmazza az M1-es fejlesztését, valamint többször elmondta, hogy szerinte nem sikerül tartaniuk a lépést a riválisokkal. Quartararo a legutóbbi indonéziai tesztet követően sem volt túlságosan elragadtatva 2022-es motorjától, ami a hangvillások számára annyira talán nem jó hír a 22 éves motorossal való szerződéshosszabbítás tekintetében.
„Nem tudom, hogy hol fejlődhetnénk. Amikor azt kezded érezni a határon, hogy a motor eleje mindenfelé csúszkál a hátulja pedig sodródik akkor nehéz többet kihozni belőle. Számomra azonban ami fontos, hogy a csapat és kiváltképpen a Yamaha rengeteget dolgozik ezen a területen, hogy többet találjanak, gyorsabbak legyünk, én pedig ne érezzem magam a limiten. Ha őszinte akarok lenni, akkor ahhoz, hogy ezt a tempót produkáljam, minden egyes alkalommal nagyon nyomnom kell neki, ez pedig így nem könnyű.” – nyilatkozta Quartararo a tesztet követően. Mint ismert a Yamaha másik gyári versenyzőjének, Franco Morbidellinek 2023 végéig szól a szerződése, így az ő helye elméletileg biztosítva van. Ne felejtsük azonban el, hogy az olasz motoros a tavalyi szezon egészségügyi problémái (térsérülés és műtét) legutóbb lényegében 2020-ban tudott értékelhető produkciót mutatni. Mindezeken túl a Yamaha szívesen csábítaná át a MotoGP az újdonsült Superbike világbajnokot Toprak Razgatlioglut, aki azonban kijelentette, hogy csakis kizárólag gyári istállóhoz való igazolás esetén hajlandó elhagyni a Superbike-ot. Amennyiben tehát a hangvillásoknak sikerül megtartaniuk Quartararót, azzal lényegében 2023 végéig (ahogy feljebb említettük eddig tart Morbidelli szerződése) lemondhatnak Razgatliogluról, már ha persze időközben más, MotoGP-ben érdekelt gyártó nem csap le a törökre.

Fotó: Yamaha Racing

Yamaha: „A többi gyártó nem elkötelezett, ezért minket büntetnek”

0

A Yamaha Motor európai igazgatója elmondta, hogy nem ért egyet a Supersport világbajnokságot érintő szabályváltoztatásokkal, mely szerinte leginkább arra vezethető vissza, hogy a rivális márkák nem fordítanak elég figyelmet a sorozatra.

„Nem értem, hogy a Dorna miért helyez akkora hangsúlyt a szabályváltozásokra.” – kezdte Eric De Seynes „A tény, miszerint tavaly 23 versenyből 22-t mi nyertünk meg, nem azt jelenti, hogy a miénk a legjobb motor, hanem azt, hogy gyártóként támogatjuk a csapatokat és a versenyzőket, mégpedig piramis szerűen a legaljáról egészen a világbajnokságig. A szezonzáró futamon, Indonéziában a Kawasaki az MV Agusta és a Yamaha harcolt a dobogós helyekért. Nem lehetett különbségeket látni a teljesítményben, szóval a helyzetet illetően ez nem egy technikai szabályozást érintő probléma. Sokkal inkább a gyártók motivációjával kapcsolatos gond, a Supersport vb-n való részvétel kapcsán. Ennyi. Meg lehet változtatnia  szabályokat, de nem ez a probléma.” – magyarázta a Yamaha Motor európai igazgatója. „Beszéltem a Hondával és arra kértem őket, hogy képviseltessék magukat a Supersportban a CBR600RR-rel. A motorok tehát ott vannak, de úgy tűnik, hogy némely márkát ez egyszerűen nem érdekli. Nem tetszik ez a fajta fejlesztés, hol van ebben a sport?”
„A Yamaha R6-osunk értéke körülbelül 13.000 euró. Az a versenygép, amellyel most részt veszünk majd a Supersport világbajnokságon 17.000 és 18.000 euró körül van. Ez nagyjából 50%-kal magasabb árat jelent. Egy 155 lóerős versenygépről beszélünk, ami szinte egy Superbike motor. Hogyan tudna ezzel egy 16 éves srác menni?” – tette fel a költői kérdést De Seynes utalva ezzel a megfelelő utánpótlásnevelésre. A francia szakember hozzátette, hogy véleménye szerint a szabályváltozások által szerinte lényegében azért büntetik a Yamahát, mert túl sok versenyző szavaz nekik bizalmat a képességeikből és elköteleződésükből kifolyólag. „Támogatnám mindezt, ha a sport fejlesztéséről lenne szó, de nem így van. Leginkább reklám érdekeltségekre tudok gondolni.” – illetve kritikával a 2022-től átalakú Supersportot.

Fotó: Yamaha Racing

Az FS-3 Kawasaki csapatát is megihlette a retro külső

0

A leleplezések időszakát éljük: a Brit Superbike bajnokságon induló FS-3 Racing csapata is megmutatta retro festését, amely merően eltér a megszokott Kawasaki külsőtől.

Sorra mutatják be a csapatok idei versenygépeiket, nem csak a MotoGP-ben és a Superbike-ban, de a brit bajnokságban egyaránt. Úgy tűnik az idei szezonra több csapatot is megihletett a retro megjelenés, hiszen a Honda után az FS-3 Racing Kawasaki is klasszikus külsőt adott motorjainak. A Superbike világbajnokságon szereplő Jonathan Rea gépét a tavalyi argentin versenyhétvégén öltöztették retro színekbe a Kawasaki 125 éves fennállásának ünneplésére, melyen a megszokott zöld-fekete színvilágtól eltérően a zöld mellett a fehér és kék színek domináltak. A külsőt a ’90-es évek elején használt ZX-7RR inspirálta. Ez a festés dizájn olyannyira nagy sikert aratott az Egyesült Királyságban, hogy a Coventry székhelyű csapatnál eldöntötték, az idei évben a Brit Bajnokságban szeretnék látni a versenypályán.
A csapat versenyzőpárosa változatlan, a Red Bull Rookies Cup-ot is megjárt 20 esztendős Rory Skinner és a 27 éves Lee Jackson. Rövidesen ők is elkezdik az előszezoni teszteket, március 26-27-én az Oulton Parkban, majd március 31-én a Donington Parkban, április 6-7-én pedig Silvestone-ban gurulnak pályára versenygépeikkel. A Brit Superbike szezonja hivatalosan az április 15-17-i versenyhétvégén veszi kezdetét Silverstone-ban. Ross Burridge, a Kawasaki UK marketing és versenyosztályának vezetője így nyilatkozott az új külsőről: „Azt követően, hogy tanúi lehettünk a versenyrajongók hihetetlenül pozitív visszajelzéseinek szerte a világon, miután megláttuk Jonathan gépét Argentínában, majd a standard motorkerékpárunkon a Motorcycle Live-on a Kawasaki standon, tudtuk, hogy idén az Egyesült Királyságban a versenypályán a helye. Az FS-3 Racing srácai is beleszerettek a dizájnba, és alig várják, hogy Lee és Rory idén áprilisban, az új megjelenéssel debütáljanak az első fordulóban.”

Fotó: FS-3 Kawasaki official facebook