back to top
2025. június 19. 10:01
Kezdőlap Blog Oldal 792

Morbidelli úgy érzi, egyelőre nincs Quartararo szintjén

0

Franco Morbidelli tudja, nincs olyan tapasztalata még a Yamahával, mint vb-címvédő csapattársának, de célja az, hogy ezt minél hamarabb behozza.

Franco Morbidelli még a tavalyi év utolsó öt futamára került fel a gyári Yamahához a Petronas SRT-től a távozó Viñales helyére. Ez nem volt épp egy problémamentes időszak, hiszen „Morbido” éppen egy komoly térdsérülésből tért vissza, ráadásul egyébként is nehéz egy ilyen szezon közbeni helyettesítés.

Most Morbidelli már teljes szezont kezdett meg a Monster Energy Yamaha istállójánál Fabio Quartararo mellett, de tudja, egyelőre még fel kell zárkóznia. Ezt tükrözik az eredmények is, hiszen Morbidelli két futam után tizedik összetettben, míg Quartararo harmadik. Az olasz legutóbb Indonéziában hetedik lett.

Egyelőre nincs olyan tapasztalatom, mint neki, sem a motorral magával, sem a csapattal” – ismeri el az olasz. „Azért is mondom ezt, mert látom Fabio munkáját, ahogy a csapattal dolgozik. Sokkal precízebb instrukciókat tud adni a csapatnak, milyen változást szeretne látni a motorján. Ez egy fontos aspektusa a munkának. Szeretnék én is a lehető leghamarabb azzal a tudással rendelkezni, mint ő.

Morbidelli a problémás argentin logisztikával kapcsolatban is elmondta a véleményét. Ahogy erről beszámoltunk, emiatt kényszerűségből kétnapossá zsugorodik a versenyhétvége Termasban.

Én a magam részéről nem kultiválom annyira a kétnapos hétvégék ötletét. Aztán persze ez később megváltozhat, és lehet, hogy ez lesz a jövő, de jelenleg úgy gondolom, ez se nekünk nem jó, se a szurkolóknak.

Így most mindenki tiszta lappal indul. Még maga Morbidelli is, Quartararóhoz képest. „A Yamaha itt tradicionálisan jó, így ez adhat nekem némi löketet. Remélem, előre tudok lépni a hétvége során.

Komoly veszélyben Márquez helye a Hondánál

0

Az argentin hétvégén ugyan Stefan Bradl fogja helyettesíteni Marc Márquezt, de egyre képlékenyebb a spanyol további együttműködése a Hondával.

Mint azt minden motorsport rajongó tudja, a 29 éves pilóta újra kettős látással küzd. A Repsol Honda hivatalos közleménye szerint, Márquez állapota javul. Azonban ki tudja meddig tart a felépülés. Be kell vallanunk, a spanyol sem lesz már fiatalabb, és ezt a Honda is pontosan tudja.

Paddockból származó információink szerint, a csapat már meg is környékezte Márquez utódját. A jelölt pedig nem más, mint a fiatal török, Toprak Razgatlioglu. Tény, hogy egy nagyszerű versenyzőről van szó, ám felettébb érdekes az elképzelés, hogy nem Acosta, Vietti, Canet, Lowes vagy épp Rea neve merül fel, hanem a Superbike-világbajnokság tavalyi győzteséé.

Értesüléseink szerint az is elképzelhető, hogy Márquez sorozatos sérülései és kihagyásai miatt, a Honda már ebben a szezonban leszerződteti Razgatlioglut. Nyilvánvalóan a  következő idényre a spanyol helyére. Ha belegondolunk, a múltban a cerverai pilóta is egy világklasszis, Casey Stoner helyére érkezett. Az ausztrál betegsége ellenére rendkívül erős versenyző volt még az utolsó szezonjában is, olyannyira, hogy a harmadik helyen zárta a 2012-es idényt a pontversenyben. Márquez sorsa innentől megpecsételődött, hiszen nem lehet tudni pontosan mikor tér vissza, továbbá azt sem, hogy a visszatérése után milyen formában lesz.

A Hondának pedig egy erős, fiatal pilótára van szüksége, aki majd a lovak közé csap, és szállítja a jobbnál jobb eredményeket az istállónak. Egyelőre nem biztos, hogy ez a versenyző a jövőben Marc Márquez lesz, sokkal inkább a 25 éves török.

Megvan a Phillip Island-i WSBK-szezonzáró dátuma is

0

Eddig csak a levegőben lógott, hogy majd valamikor lesz ott futam, most megvan, mikor látja vendégül Phillip Island a Superbike-vb mezőnyét.

Hamarosan kezdődik a Superbike-világbajnokság 2022-es szezonja is, jövő hét végén már Aragóniába látogat a mezőny. A mezőny egyelőre a teszteknél tart, legutóbb például a Circuit de Catalunyán gyakorolhattak. Ezzel együtt viszont a versenynaptárral kapcsolatban volt még egy kérdőjel, ez pedig most egyenesedett ki.

Az ausztrál futam a Phillip Island-i versenypályán eddig dátum nélkül szerepelt a naptárban. Az összes biztos információ ezzel kapcsolatban annyi volt, hogy ez lesz majd a szezonzáró hétvége.

Ausztrália eddig mindössze kétszer, 1993-ban és tavaly a világjárvány miatt maradt ki a versenynaptárból, most pedig visszatérhet ide a bajnokság. Erre egészen pontosan a november 18-20. közötti hétvégén kerülhet majd sor.

Ez lesz a negyedik alkalom, hogy Ausztrália szezonzáró helyszín, legutóbb ez 1996-ban fordult elő utoljára. A Superbike-világbajnokság tervei szerint Phillip Island 2022 után visszakerülhet tradicionális helyére, a szezon legelejére.

A 2022-es Superbike-világbajnokság végleges versenynaptára

# Ország Versenypálya Dátum
1 Spanyolország MotorLand Aragón Április 9-10.
2 Hollandia TT Circuit Assen Április 23-24.
3 Portugália Circuito do Estoril Május 21-22.
4 Olaszország Misano World Circuit Marco Simoncelli Június 11-12.
5 Egyesült Királyság Donington Park Július 16-17.
6 Csehország Autodrom Most Július 30-31.
7 Franciaország Circuit de Nevers-Magny Cours Szeptember 10-11.
8 Spanyolország Circuit de Barcelona-Catalunya Szeptember 24-25.
9 Portugália Algarve International Circuit Október 8-9.
10 Argentína Circuito San Juan Villicum Október 22-23.
11 Indonézia Mandalika International Street Circuit November 12-13.
12 Ausztrália Phillip Island Grand Prix Circuit November 19-20.

 

Razgatlıoğlu most már csak magáért küzd

0

Tavaly érzelmi motiváció is volt a Superbike-világbajnoki cím felé vezető úton Toprak Razgatlıoğlu számára. Motiváció persze most is van, de ez azért átalakult.

Hat egymást követő vb-cím után Jonathan Rea 2021-ben már nem tudott ott maradni a Superbike-világbajnokság trónján, miután Toprak Razgatlıoğlu letaszította onnan. A török számára így tehát új szerepkörben folytatódik 2022-től a karrierje: ezúttal már rajta van a célkereszt vb-címvédőként.

Razgatlıoğlu elmondta, tavaly volt egy extra motivációja is, ez mostanra viszont átalakult.

Egy ilyen szezon után hirtelen mindenki felfedez téged, és meglátja, mire is vagy képes valójában” – avat be minket az általa tapasztalt változásokba Razgatlıoğlu. „De én magam viszont semmit nem változtam. Most, a 2022-es szezon előtt pedig nonstop dolgozunk. A cél természetesen idén is a harc a világbajnoki címért. Idén viszont már csakis magamért küzdök. Tavaly azért is szerettem volna megszerezni a világbajnoki címet, hogy az apámat büszkévé tehessem. Idén most már csakis magamért küzdök.

Tavaly Razgatlıoğlu Jonathan Rea-vel és Scott Reddinggel csatázott nagyot. Redding egyelőre küzd a BMW-vel, így pedig a tesztek alapján Álvaro Bautista lehet ennek a háromszögnek a harmadik csúcsa.

A Superbike-világbajnokság versenyeivel kapcsolatban az az igazán izgalmas, hogy rengeteg motoros oda tud érni a dobogóra. A győzelemre esélyesek száma persze már nem ekkora, de ha olyan marad a szezon, mint tavaly is volt, hihetetlen évnek nézünk elébe” – fogalmazott a rá (is) váró csatával kapcsolatban Rea. „A célunk ugyanaz, mint tavaly. Ugyanúgy készültünk 2022-re is, mint a tavalyi szezonra. Persze tanulnunk kell a 2021-ben elkövetett hibáinkból.

Miller: Döcögős volt a szezonkezdés

0

Jack Miller reméli, hogy Argentínában végre zökkenőmentes futamot teljesíthet, mivel úgy véli, fekszik neki a termasi pálya.

A királykategóriában egészen eddig egyszer sikerült az ausztrál versenyzőnek elhódítania az első rajtkockát. Érdekes egybeesés, hogy ez az eset pont a soron következő pályán, az argentin aszfaltcsíkon történt 2018-ban. Ami roppant emlékezetes volt, ugyanis rajta kívül az összes versenyzőt hátrasorolták a rajtrácson: mindenki más a vizes pályára való motorral ment ki a rajtrácsra, ám amikor látták, hogy szárad az aszfalt, visszamentek a száraz pályás motorért, amiért büntetés járt – Miller volt az egyetlen, aki megkockáztatta a szárazat. A 4 évvel ezelőtti futamon Miller végül a negyedik helyen zárt.

A gyári Ducati csapat nem kezdte jól a szezont. Mind Bagnaia, mind Miller szeretne végre bizonyítani, és az ausztrál úgy véli, eljött az idő.

Az ausztrál pilóta szavait a Speedweek.com idézi:

„A szezonkezdés meglehetősen döcögős volt, pedig mindkét eddigi futamon meg lett volna a lehetőségünk arra, hogy dobogóra álljunk. Remélem, hogy Argentínában végre egy zökkenőmentes versenyt teljesíthetünk.”

Jack Miller csapattársa, Pecco Bagnaia is hasonlóképpen vélekedik:

„Indonéziában végre ugyanolyan érzés volt motorozni, mint tavaly. Sajnos sem Katarban, sem Mandalikában nem tudtuk kihasználni a lehetőségeinket. Remélem, hogy Argentínában ez végre sikerül. Nagyon kedvelem ezt a pályát, szóval ez a futam fordulópont lehet számunkra.”

Argentína 1999-ben egy látványos szezonzáróval köszönt el

0

A kilencvenes években rövid ideig visszatért Argentínába a gyorsaságimotoros világbajnokság. 1999-ben látványos befutóval búcsúzott az ország az évezredtől.

Igencsak rapszódikus volt a hamarosan versenyt rendező Argentína jelenléte a versenynaptárban a MotoGP történetében. Az F1-ből is ismerős Autódromo Óscar y Juan Gálvez területén már a hatvanas években, egészen pontosan 1961-től 1963-ig világbajnoki futamokat rendeztek. Itt következett az első, majdnem két évtizedes szünet, ugyanis legközelebb 1981-ben látogatott ide a mezőny. Ekkor egymás utáni évekből már csak kettő jutott Argentínának, legközelebb ugyanis 1987-ben kapott helyet a versenynaptárban. A hat futam során a különböző kategóriákban olyan legendák tudtak itt futamot nyerni, mint (a teljesség igénye nélkül) Mike Hailwood, Ángel Nieto, az idősebbik Kenny Roberts, vagy éppen a másik amerikai, Eddie Lawson.

1987 megint egy egyszeri verseny volt, majd a sokáig utolsó virágzó időszak a kilencvenes évekre esett. A világbajnokság két-két évben, 1994-1995-ben és 1998-1999-ben versenyzett itt, az utolsó 500-as futam pedig elég látványosra sikeredett.

Marco Melandri 125-ös és Olivier Jacque 250-es sikere után a nagyok futama ezúttal nem a világbajnoki címet addigra már régesrég bebiztosító Álex Crivillé futama volt. Crivillé végül csak ötödik lett, és az utolsó körök Kenny Roberts Jr. és Max Biaggi kiélezett csatájáról szólt. Végül az amerikai nyert, így pedig a kör bezárult: apja után 17 évvel ő is győzni tudott Argentínában.

Egyikőjüknek sem ez volt a legsikeresebb szezonja, hiszen Roberts Jr. 1999-hez képest egy évvel később ünnepelhetett világbajnoki címet, míg Biaggi egy évvel korábban még második lett, 2000-t pedig harmadikként zárta.

Argentína legközelebb újabb 15 év múlva, 2014-ben rendezett ismét versenyt a MotoGP-ben, immár az Autódromo Termas de Río Hondo aszfaltcsíkján.

Kenny Roberts Jr. és Max Biaggi csatája az 1999-es Argentin Nagydíjon:

Hétvégi menetrend – teljes program

A MotoGP Argentínába látogat a hétvégén, (amely módosított programját már közzétettük) de nem az lesz az egyetlen néznivaló sorozat: több nívós nemzeti bajnokság is elkezdődik! Lássuk a kínálatot.

RFME Spanyol Bajnokság: a hétvégén Jerezben kezdetét veszi a Spanyol Gyorsasági Bajnokság, közismertebb nevén az ESBK! Tavaly rendszeresen beszámoltunk a Spanyol Superbikeról, mivel Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is indult az Open1000 értékelésben. Idén őt nem találjuk a nevezési listán, azonban így is lesz egy magyar fiatalember, akinek szurkolhatunk: az ifjú Kovács Zolika, aki a Promo3 utánpótláskategóriában vesz részt idén!
A vasárnapi versenynapot a YouTube-on közvetítik.

CIV Olasz Bajnokság: az olasz nemzeti bajnokság az egyik legerősebb Európában, mind az utánpótlás, mind a felnőtt géposztályok tekintetében. A Superbike- és a Supersport géposztályok nevezési listáján több VB-menőt is találunk: olyan nevekről van szó, mint Mattia Pasini, Steven Odendaal vagy Lorenzo Zanetti. Az előző években a PreMoto3 géposztályban indult a fiatal magyar tehetség, Kecskés Bence – ő azonban idén már nem itt fog versenyezni.
A misanoi nyitófordulót mindkét versenynapját a facebookon közvetítik.

MFJ Japán Bajnokság: a legerősebb ázsiai sorozat, az Összjapán Bajnokság Motegiben veszi kezdetét. Tavaly a yamahás Katsuyuki Nakasuga az összes futamot megnyerte, behúzva ezzel a tizedik bajnoki címét. Idén vajon meg tudja-e állítani valamelyik hondás versenyző? Igaz, közülük az egyik legjobb, Ryuichi Kiyonari kihagyja a szezonnyitót, mivel egy promóciós motorozáson megsérült a keze. Yukio Kagayama idén szögre akasztotta a bukósisakot, de az 50(!) éves Akira Yanagawa még idén is a gázt húzza!
A szombati és vasárnapi versenyeket a YouTube-on láthatjuk.

Íme az összetett hétvégi menetrend. A teljes programot csak a MotoGP és Kovács Zolika géposztálya esetében tüntettük fel, a többi esetében csak az időmérőt és a versenyeket.

Hétvégi menetrend – teljes program (magyar idő szerint):

PÉNTEK
11:25 – 12:00 Spanyol Promo3 1. szabadedzés
16:05 -16:40 Spanyol Promo3 2. szabadedzés
16:15 – 16:40 Olasz SBK 1. időmérő
SZOMBAT
03:20 – 04:00 Japán SBK Időmérő
07:25 Japán SBK 1. verseny Online: YouTube
09:35 – 10:00 Spanyol Promo3 Időmérő
10:00 – 10:25 Olasz SBK 2. időmérő
10:10 – 10:40 Spanyol SBK Időmérő
13:45 – 14:25 Moto3 1. szabadedzés
13:55 Spanyol Promo3 1. verseny
14:10 Olasz SBK 1. verseny Online: Facebook
14:40 – 15:20 Moto2 1. szabadedzés
14:50 Spanyol SBK 1. verseny
15:35 – 16:20 MotoGP 1. szabadedzés
16:35 – 17:15 Moto3 2. szabadedzés
17:30 – 18:10 Moto2 2. szabadedzés
18:25 – 19:10 MotoGP 2. szabadedzés
19:35 – 19:50 Moto3 1. időmérő
20:00 – 20:15 Moto3 2. időmérő
20:30 – 20:45 Moto2 1. időmérő TV: Arena4
20:55 – 21:10 Moto2 2. időmérő TV: Arena4
21:25 – 21:55 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
22:05 – 22:20 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4
22:30 – 22:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4
VASÁRNAP
07:10 Japán SBK 2. verseny Online: YouTube
10:05 – 10:15 Spanyol Promo3 Warm up
14:00 Spanyol SBK 2. verseny Online: YouTube
14:30 – 14:50 Moto3 Warm up
14:45 Olasz SBK 2. verseny Online: Facebook
15:00 Spanyol Promo3 2. verseny Online: YouTube
15:00 – 15:20 Moto2 Warm up
15:30 – 16:00 MotoGP Warm up
17:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
18:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
20:00 MotoGP Verseny TV: Arena4

Új Argentin Nagydíj menetrend: mit gondolnak a versenyzők?

0

Két repülőgép meghibásodása miatt a mezőny néhány csapata még mindig nem áll készen az Argentin Nagydíj startjára. Míg néhány istállónál már minden elkészült Termas de Río Hondóban, a többi MotoGP-csapat boxa még üres.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, már hét közepén borítékolható volt, hogy az Argentin Nagydíj nem fog egyszerűen indulni. Nagy volt a feszültség a MotoGP versenyzői között a csütörtökön, a versenyhétvége előtt. A szállítási problémák miatt, néhány csapat felszerelés nélkül maradt, és ezek legkorábban helyi idő szerint péntek délben fognak megérkezni a nagydíj helyszínére. Emiatt a pénteki edzéseket törölték, és a menetrendet két illetve három szabadedzésre és a szombati kvalifikációra csökkentették.

A személyzet és szerelők nyilvánvalóan nagy nyomásnak lesznek kitéve a pénteki napon, de mit gondolnak a kialakult szerencsétlen helyzetről az élmezőny pilótái?

„Mindennel kész vagyunk, így el tudnám kezdeni a hétvégét” – mosolygott a regnáló világbajnok Fabio Quartararo (Yamaha), akinek a felszerelése a terveknek megfelelően megérkezett az Autódromo Termas de Río Hondo pályára a versenyhétvége előtt.

A katari győztes és a világbajnoki tabella vezetője, Enea Bastianini (Gresini-Ducati) viszont csütörtökön üres boxba érkezett: „Jelenleg semmim sincs. Se motorom, se semmim nincs a garázsban. De majd meglátjuk, hogy pénteken mi történik.”

A Red Bull KTM gyári csapatának felszerelése sem teljes még, ahogy arról az Indonéz Nagydíj győztese, Miguel Oliveira is beszámolt a csütörtöki sajtótájékoztatón: „Azt hiszem, örülnünk kell, hogy csak egy motor hiányzik, és nem az egész felszerelés, mint más csapatoknál. A szombat még így is kihívás lesz mindannyiunk számára.”

A versenyzők egy dologban egyetértenek, amit Johann Zarco is megerősített. „Nagyon kemény lesz, különösen a szerelőknek és a csapatoknak, akiknek még semmijük nincs a helyszínen. Azt a munkát, amit általában 48 óra alatt végeznek el, most egy éjszaka alatt kell végigvinniük. Szerencsére a Pramac Ducatinál mindent időben leszállítottak.”

 

Kovács Bálint: „Készen állok Le Mans-ra!”

Ragyogó időben motorozhatott a H-Moto Team élversenyzője a 2019-es Suzukijával a Pannóniaringen az Endurance-világbajnokságra való felkészülés jegyében. A hosszú, majd’ féléves rehabilitációját követően már másodszor motorozhatott újra nagypályán Kovács Bálint. A H-Moto Team versenyzője ezúttal a Pannóniaringen rótta a köröket, és az Endurance-világbajnokságra készülő versenyző elmondta, lassan tökéletesen visszanyeri régi formáját, késznek érzi magát a vb-szereplésre.

Eddigi, eredményekben igencsak gazdag pályafutásának megkoronázása lehet a 2022-es esztendő Kovács Bálintnak, ugyanis a H-Moto Team élversenyzőjét a lengyel Wójcik Racing Team szerződtette le az idei Endurance-világbajnokság teljes szezonjára. A 20 éves motoros számára jelenleg az a legfontosabb, hogy a sikeres rehabilitációját követően április első felére visszanyerje a legjobb formáját, hisz akkor rendezik meg az EWC első hivatalos tesztjét, majd első versenyét. A közvetlen felkészülés második idei állomásaként Bálint a 2019-es motorjával – ezzel nyerte meg a német bajnokság Suzuki Cup sorozatát – rótta a köröket a Pannóniaringen.

Fotó: Izsó Krisztián

„Nagyon vártam már ezt a pillanatot, hiszen ez volt az első hazai motorozásom nagypályán a sérülésem óta. Minden szinten elégedett vagyok ezzel a nappal, ugyanis az idő remek volt, szinte végig húsz fok körüli volt az hőmérséklet. Mivel a 2019-es Suzukimmal köröztem, így újra alkalmazkodnom kellett ehhez a versenygéphez, és bizony beletelt némi időbe, hogy visszaszoktam hozzá. Mivel három év alatt változott a stílusom, a korábbi beállításokon változtatnunk kellett, de szerencsére gyorsan összeállt minden. Már-már azt hittem, végig minden rendben lesz, amikor eltört a gyorsváltóm, így az addig folyamatosan javuló köridőm helyett a további javulás lehetőségét felváltotta a minél több motorozás. Úgy érzem, a sérülésem tényleg a múlté, készen állok Le Mans-ra, az idei első vb-futamomra. Bízom abban, hogy a formám a maximumra pörög az áprilisi rajtra, és éles helyzetben képes leszek még a tavalyi teljesítményemet is felülmúlni” – fogalmazott Kovács Bálint, aki hozzátette, ha lehetősége lesz, még egy hazai edzésnapot szívesen beiktatna a vb-kezdet előtt.

Szöveg: H-Moto Team

Rea vajon jövőre is a Kawasaki színeiben versenyez?

0

2022 év végén lejár a hatszoros világbajnok Jonathan Rea szerződése a Kawasakival. Vajon benne van a pakliban, hogy nem folytatja pályafutását, vagy nem a zöldekkel megy tovább?

„Nem érzem úgy, hogy ez lenne az utolsó szezonom” – mondta a kawasakis versenyző . „Az, hogy 2022 után is együtt fog-e dolgozni Kawasakival, több tényezőtől függ.”

2015 és 2020 között Jonathan Rea és a Kawasaki egymás után hatszor nyerte meg a Superbike-világbajnokságot. Toprak Razgatlıoğlu(Yamaha) kellett ahhoz, hogy 2021-es szezonban letaszítsa trónjáról az északír versenyzőt. Hat bajnoki címével, 112 győzelmével és 215 dobogós helyezésével Rea a legsikeresebb Superbike-pilóta.

A múlt heti barcelonai Kawasaki csapatbemutatón Rea úgy jellemezte a Kawasakit, mint „a legjobb csapat a Superbike világbajnokság paddockjában”.  A speedweek.com-nak adott interjújában elmondta, hogy szerződése lejár az idei szezon végén és még nem tárgyaltak a folytatásról.

Én sem gondoltam még erre. Még mindig lelkes vagyok a jövőm és a motorozás iránt. Nem érzem úgy, hogy ez lenne az utolsó szezonom. De ez sok mindentől, lehetőségektől függ. Egy versenyképes motorra van szükségünk, a Kawasakinak lépnie kell egy szintet. Beszélni fogunk, szeretem ezt a csapatot, olyan, mintha a családom lenne. A boxban dolgozóktól kezdve a csapatfőnökömig mindannyian nagyon jól együtt tudunk működni – még a pályán kívül is. Megértenek engem. A legegyszerűbb az lenne, ha továbbra is együtt dolgoznánk.”

„De ez egy kíméletlen játék” – folytatta Rea. „Lehet, hogy nem kapok tőlük ajánlatot. Eddig még nem is beszéltem a menedzseremmel, hogy van-e más lehetőség. A múltban mindig aggódtam a jövőm miatt. De jelenleg ezt félreteszem, és inkább a teljesítményemre koncentrálok, hogy az első versenyeken 100 százalékot tudjak nyújtani.”

A Kawasaki pilótája elmondta gondolatait a  jövőbeli együttműködésről: „Ez nem egyirányú utca, ezt nem tudom én eldönteni. A csapatvezetés, a gyártó, a marketing, mindannyian hozzájárulnak egy szerződéshez. Ez nem olyan, mintha azt mondanám, hogy ezt teszem, és megtörténik. Sok minden zajlik  a háttérben, amíg egy ilyen szerződés létrejön. Meglátjuk, mennyire akarják, hogy maradjak.”

Rea a legjobban fizetett versenyző a világbajnokság paddockjában, más versenyzők menedzserei egymillió euró körülire becsülik fix fizetését. Ezen kívül vannak bevételek a beszállítói szerződésekből (sisak, bőrruha stb.) és a bónuszokból.

Az már le van fixálva, hogy Alex Lowes 2023 végéig a Kawasaki Racing Team versenyzője lesz. Hogy Rea folytatja-e pályafutását a csapatnál? Ez még a jövő zenéje.