back to top
2025. július 17. 21:39
Kezdőlap Blog Oldal 820

Valentino Rossi: A felszín alatt – 4. rész – A majdnem szerződés

0

Folytatódik a Valentino Rossi sorozatunk. Graham Bensinger ezúttal arról az időszakról faggatta a „Doktort”, amikor majdnem a Ferrarihoz igazolt a Forma-1-ben.

Mesélj arról, amikor Enzo Ferrari irodájában voltál és Ferrari tesztről beszélgettetek!

V.R.: „Az egy nagyon jó pillanat volt az életemben, Stefano Domenicali a Ferraritól hívott és azt kérdezte, hogy miért nem próbáljuk ki az autót? Van egy versenypálya Fioranóban, ahol kipróbálhatnánk. Ez egy 1 perces pálya, de ami érdekes, hogy nagyon gyors. És azt mondtam, hogy oké, megbeszéltük. Titokban odamentünk az előtte való napon, mert próbáltuk ezt fű alatt intézni, de végül nyilvánosságra került.” – kezdi Rossi a YouTube-on.

És valójában ott aludtatok a pályánál?

V.R.: „Igen. Én és Uccio bent maradtunk a Ferrari irodájában, ami felejthetetlen volt.

Egy gyerekkori álmod volt, hogy a Forma-1-nél versenyezz. Az akkori vezető, Bernie Ecclestone azt mondta, hogy téged akarnak. Milyen közel jutottál a célodhoz?

V.R.: „Nagyon közel voltam. 2006 végén Valenciában teszteltem, egy valódi teszt volt a többi Forma-1-es versenyzővel. Az egy jó teszt volt, igazán gyors voltam. De emlékszem, hogy amikor hazajöttünk a repülővel, akkor döntöttem úgy, hogy maradok a MotoGP-nél.

És mi történt repülőúton, ami így megváltoztatta a véleményed?

V.R.: „Volt egy tervem, de nem teljesen a Ferrarival. Egy kis autóval és egy kis csapattal akartam kezdeni, hogy egy kis tapasztalatot gyűjtsek, és amikor már gyorsabb vagyok, átmegyek a Ferrarihoz. De sok kérdésem merült fel bennem. Nem voltam olyan rossz, de szerettem volna folytatni a versenyzést a MotoGP-ben, szóval nemet mondtam, de nem volt könnyű. Nagy volt rajtam a nyomás, mert a Ferrari illetve az édesanyám is azt szerette volna, hogy ott versenyezzek.

És mit gondoltál, amikor mindenki megkérdőjelezte a döntésedet?

V.R.:„Úgy gondoltam, hogy el tudom dönteni magam is.”

Bagnaia: Meggyőződésünk volt, hogy a világbajnoki címért harcolunk majd

0

Francesco Bagnaia eddigi szereplése aggodalomra ad okot az idei szezonban. Vajon felülkerekedik a nehézségeken az olasz?

A 2021-es szezonban 4 futamgyőzelmet szerzett, így második helyen végzett a pontversenyben a világbajnok, Fabio Quartararo mögött. A 2022-es idény első versenyét nem tudta befejezni, Mandalikában pedig a 15. helyen zárt. Érhető, hogy Bagnaia, a csapat és a rajongók is aggódnak.

Ebben a helyzetben mindent alaposan meg kell vizsgálnunk, és meg kell próbálnunk a dolgok jó oldalát nézni” – kezdi Bagnaia, szavait a Speedweek.com idézi.

Ez azonban nem egyszerű, nyilván. Ebben a tekintetben látszik, hogy emberből vagyok, mert egész hétvégén csak ezen jár az agyam. Ismerem magam, és tudom, hogy a következő futam előtt már szerdától azon fogok gondolkodni, hogy hogyan tudok gyorsabb lenni, annak érdekében, hogy előrébb végezzek. Szerencsére otthon olyan emberek vesznek körül, akik tudnak nekem ebben segíteni: az edzőm és a barátnőm.

Az előző szezonban jól kezdtem, de ezt nem tudtam konkretizálni. A helyzet teljesen más volt, mivel egy nagyon kemény 2020-as szezon volt mögöttem. Ebben az évben teljesen más céljaink vannak. Tavaly másodikként zártunk és azzal a meggyőződéssel vágtunk neki az idei szezonnak, hogy a világbajnoki címért fogunk harcolni, az előző idény alapján. Sajnos ezek az eredmények teljesen mást mutatnak. Ez egy teljesen más évkezdés tavalyhoz képest.

Az egyetlen pozitív dolog a mandalikai hétvégében az volt, hogy jól éreztem magam. A vasárnap reggeli warm-up-on nagyon gyorsak voltunk. Készek voltunk harcolni. Nyilván az eredmények nem ezt mutatják. Erről többet nem szeretnék mondani, mert különben az otthon a kanapén ülő emberek már el is árasztanának a negatív kommentjeikkel, ami nem szép dolog.

Fabio legutóbb kilencedik volt, most második. Ezzel szemben nekem csak ez a 15. helyem van eddig, ami nem valami megnyugtató. Pozitív az, hogy az előző hétvégén nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy úgy érezzem magam a motoron, mint tavaly. Konkrétabban sajnos nem tudunk fogalmazni, üres szavaknak tűnhetnek, amiket mondunk, de tényleg ez volt az egyetlen pozitív élmény.

 

Zöldülés – íme a Kawasaki 2022-es színei

Holnap veszi kezdetét a kétnapos hivatalos előszezoni Superbike VB teszt Barcelonában, ahol 24 versenyzőből 20 jelen lesz – vagyis a mezőny nagy része. A Kawasaki itt tartotta meg a 2022-es prezentációját, és ekkor ismertették a hivatalos fényképeket is. Íme egy rövid klip, hangolódásképpen:

Sem a motor, sem a festése nem változott meg különösebben: a „Darth Vader” fejidomú ZX-10RR idén is a gyár hagyományos limezöld alapszínével bír, amelybe került némi fekete és fehér – valamint kevés piros, utalván az alakulatot versenyeztető spanyol Motocard.com csapatra.
A versenyzők is ugyanazok maradtak: idén is az északír Jonathan Rea és az angol Alex Lowes ülnek majd a zöld masinák nyergében.
A leglényegesebb változás az, Jonathan Rea rajtszáma 2015 után újra a #65-ös lesz, mivel tavaly a mandalikai szezonzárón Toprak Razgatlioglu hat év után letaszította őt a Superbike világbajnokság trónjáról.

Az idei célok egyértelműek:

  • Jonathan Rea számára a világbajnoki cím visszaszerzése
  • Alex Lowes számára pedig, hogy a tavalyi, sérülésekkel teli szezont mihamarabb elfeledje, és újra felállhasson a dobogó legfelső fokára – ahol utoljára a 2020-as szezonnyitó ausztrál fordulón állhatott.

Íme a galéria az új színekről:

Estoril teszt – 2. nap: esős idő, Sebestyén Peti 3.

Szerdán folytatódott a kétnapos teszt Estorilban a Superbike mezőnyének egy része számára. A teszt során a versenyzőknek négyszer egy órás szakasz állt rendelkezésre a gyakorlásra mindkét napon. Dominique Aegerter első tesztnapon elért idejét szerdán sem tudta senki túlszárnyalni.

Időjárás szempontjából az estorili teszt nem bizonyult sikeresnek. Kedd délelőtt várta csak száraz pálya a résztvevőket, délután és szerdán egész nap vizes volt az aszfalt. Néhány csapat korán összecsomagolt és befejezte a tesztelést, így a köridők nem mérvadóak.

Szerdán az olasz Raffaele De Rosa motorozta a leggyorsabb köridőt Ducati V2-esével. Mindössze 0.150 másodperccel lassabb idővel, Jules Cluzel a második helyen végzett a legjobb Yamaha R6-ossal. Míg De Rosa kihagyta a délutánt, addig a francia egész nap a pályán volt.

Délután már nem sikerült a legjobb időt megközelíteni, mert a körülmények egyre rosszabbak lettek, és Cluzel 2 másodperccel volt rosszabb délelőtti idejénél.

Az első napon legjobb időt motorozó Aegerter 1:59.217-el az utolsó időt érte el a második napon Estorilban.

Összehasonlításképpen: Aegerter száraz pályán a keddi első edzésen 1:40.485-es időt motorozott, mindössze 0.4 másodperccel volt lassabb, mint Isaac Vinales (Yamaha) 2020-as leggyorsabb versenyköre (1:40.053). Andrea Locatelli (Yamaha) pole-rekordja 1:39.520.

Sebestyén Peti a harmadik legjobb időt érte el az edzés második napján.

1. etap 2. etap 3. etap 4. etap
1 R. De Rosa Ducati 1:53.340 1:52.846
2 J.Cluzel Yamaha 1:53.952 1:52.996 1:55.044 1:54.783
3 Sebestyén P. Yamaha 1:55.616 1:54.436
4 L.Baldasarri Yamaha 1:54.716
5 L.Taccini Yamaha 1:55.328
6 A.Zetti Yamaha 1:55.539 1:55.369 2:02.875 2:00.792
7 G.Van Straalen Yamaha 1:56.287 1:57.622
8 A.Verdoia Yamaha 2:02.485 1:56.566
9 O.Vostatek Yamaha 2:01.202 1:56.653
10 U.Orradre Yamaha 1:56.791 1:56.893
11 P. Hobelsberger Yamaha 1:57.963 1:57.475 2:06.343
12 D.Aegerter Yamaha 1:59.217

A McAMS Yamaha beindítja a szezont

0

A McAMS Yamaha hivatalosan is megkezdi a 2022-es brit bajnoki szezont, hiszen Snettertonban gurulnak versenypályára az első hivatalos R&G teszten a hétvégén.

A regnáló bajnok Tarran Mackenzie és a többszörös futamgyőztes Jason O’Halloran újra összeáll csapatával. A címvédő R1 versenygépen számos fejlesztést hajtottak végre a holtszezonban, a csapat pedig elszánt, hogy megvédje tavalyi bajnoki címét.
A McAMS Yamaha a PATA Yamaha World Superbike csapatával szorosan együttműködve 2022-re tovább fejleszti az aerodinamikát. A motor és az elektronika részleg pedig az R1 teljesítményének további javításán dolgozik.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, Mackenzie egy januári tesztbalesetben sérülést szenvedett, azóta most fog először motorra ülni. Az elmúlt két hónapban a 26 éves versenyző sikeresen felépült, orvosi csapata elégedett az eredménnyel. Ennek ellenére a hétvége arról fog szólni neki, hogy visszazökkenjen a munkába. Eközben a csapat már a címvédésen gondolkodik a kevesebb, mint egy hónap múlva kezdődő évadra vonatkozóan. A szezonnyitó versenyhétvégének Silverstone ad otthont április 15. és 17. között. Mostantól sűrű lesz a program a brit bajnokság mezőnyének. Április 15-ig három hivatalos teszthétvége vár rájuk, Snetterton, Donington Park és Silverstone sorrendben.
O’Halloran motiváltabb, mint valaha, miután 2021-ben kezdetben uralta a sorozatot, majd mégis elvesztette a bajnoki címet. Új vezető mérnöke lesz a tapasztalt Les Pearson személyében, aki legutóbb a PATA és a GRT Yamaha Superbike csapatoknál dolgozott.
Mackenzie így nyilatkozott: „Nagyon várom már, hogy ezen a hétvégén újra felpattanjak az R1-esre. Amikor januárban megsérültem, az volt a célom, hogy az első tesztre felépüljek, és ezt elértük, a felépülésem nagyon jól halad, és a fizioterapeutám elégedett azzal, ahol tartok.”
„A baleset óta nem ültem motoron – szerencsére Snetterton egy olyan pálya, ahol tavaly nagyon jó hétvégénk volt, így arra koncentrálhatok, hogy újra felgyorsuljak. Jó lesz újra a csapattal lenni, és nagyon várom már, hogy elkezdhessem a munkát”.”
O’Halloran is megosztotta gondolatait a szurkolókal: „Bár a holtszezon rövidebb volt, mint az előzőek, mégis elég hosszúnak éreztem, így alig várom, hogy visszaüljek az R1-re. Az elmúlt hónapban Spanyolországban motoroztam egy kicsit a stock motorral, szóval alig várom, hogy újra a superbike-om nyergében legyek és elinduljak a 2022-es szezonban.
Tavaly nagyon erős évünk volt, és úgy tűnik, még többet kell tesztelnünk a motorral. Az előrejelzések szerint az időjárás is szép lesz, szóval remek alkalom lesz arra, hogy beindítsuk a 2022-es idényt.”
Steve Rodgers a McAMS Yamaha csapatfőnöke így nyilatkozott: „Alig várom, hogy a hétvégén Snettertonba érjünk, és elkezdjük a 2022-es szezonunkat. A tavalyi snettertoni teszt teljesen elúszott, így jó látni, hogy az előrejelzések most kedvezőek!
„A januári kis ijedtség után nagyszerű hír, hogy Tarran készen áll arra, hogy ezen a hétvégén motorozzon. Számára nagyon fontos lesz, hogy újra felvegye a tempót és kényelmesen érezze magát. A tesztelésért nem osztanak díjat, és még három hetünk van az első fordulóig.” – mondta el MacKenzievel kapcsolatban. Nyilatkozatában kitért O’Halloran-ra is: „Jason fel van tüzelve és készen áll az indulásra, a csomag nagyon hasonló a tavalyihoz, de néhány finomítással, mivel szeretnénk fejlődni.”

Szabályváltozás frissítés – Superbike és Supersport géposztály

A 2022-es év kezdete előtt számos szabályváltozás lép életbe mind a Supersport, mind a Superbike géposztályban. Ezeket a regula módosításokat finomította tovább a FIM.

Közeledik a 2022-es MOTUL FIM Superbike Világbajnokság szezonja, és egy sor szabályváltozás lép életbe a szezon előtt.  Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Superbike esetében felmerült az igény a MotoGP mintájára alapuló tesztelésnek. Erre vonatkozóan is született döntés, amit lejjebb ismertetünk. A Supersport esetében is tisztázódott néhány dolog az új időszámítás bizonytalanságai kapcsán.

A Superbike Bizottság, melynek tagjai Gregorio LAVILLA (Dorna, WorldSBK ügyvezető igazgatója), Franck VAYSSIÉ (FIM), Biense BIERMA (MSMA), Paul DUPARC (FIM) koordinálásával, Dominique Hébrard, Ludovic Reignier, Roland Berger és Scott Smart (FIM) jelenlétében hozta meg a lentebb ismertetésre kerülő szabályváltozásokat.

TESZTELÉSRE VONATKOZÓ KORLÁTOZÁSOK

A gyártók kérésére úgy döntöttek, hogy a 2022-es szezonban a fél napos teszteléseket maximum négyre korlátozzák. A 2023-as szezontól már abban állapodtak meg, hogy a fél napos teszteléseket évadonként legfeljebb kettőre korlátozzák.

EXTRA TESZTELÉS A KONCESSZIÓS CSAPATOK SZÁMÁRA 2022-BEN

A versenygépek teljesítményének összehangolása érdekében megállapodás született arról, hogy a szerényebben teljesítő gyártóknak (a kiosztott koncessziós pontok szabálya szerint) további fejlesztési lehetőségeket biztosítanak.

A ZÁSZLÓK ÚJ JELENTÉSE

A MotoGP nemrégiben hozott döntése értelmében zászlójelzéseket vezettek be, amelyek egyértelműbben jelzik a versenyzők számára a pálya állapotát. Ezt követően most arról is határoztak, hogy pontosítják a FIM Superbike és Supersport világbajnokságban résztvevő versenyzőknek adott információkat is. Ez a döntés hatással van az összes többi FIM bajnokságra és a zászlós marshalok irányítására/képzésére.

Fontos ugyanis, hogy a marshalok ismerjék és azonos módon alkalmazzák a versenyzőknek adott információkat. Ezt az új jelzésrendszert a FIM által irányított többi FIM bajnokságban is egységesíteni fogják (Endurance, Sidecar, JuniorGP, MotoE, Red Bull Rookies Cup, MiniGP World Series).  A kontinentális szövetségeknek azt javasolták, hogy szintén hangolják össze szabályaikat a FIM reguláival. A FIM ugyanezt a egységesítést fogja javasolni a nemzeti szövetségeknek a nemzeti sorozataikra vonatkozóan.

Sárga és piros csíkos zászló    

A pálya ezen szakaszán a tapadást az esőn kívül bármilyen más ok (olaj, kavics, fű vagy egyéb törmelék) befolyásolhatja. Ezt a zászlót a sportbírói poszton kell lengetni.

Fehér zászló átlós piros kereszttel (a kereszt szélessége: 10 és 13 cm között)

Esőcseppek a pálya ezen szakaszán, beleértve a pálya felületét érintő esőt is. Ezt a zászlót szintén a sportbírói poszton kell lengetni.

WORLD SUPERSPORT & NEXT GENERATION OSZTÁLY TECHNIKAI SZABÁLYZATA:

Bemutatkozik a Supersport Next Generation, új gyártókkal és új motorkerékpárokkal (Ducati Panigale V2 955cc, Triumph ST765RS, MV Agusta F3 800cc, Suzuki GSX-R750). A szabályváltozást vezérlő filozófia az volt, hogy kövessék a jelenlegi piacot és új motorkerékpár gyártók mutatkozzanak be a géposztályban. Ebben a nehézséget az jelenti, hogy megtalálják a lehető legjobb egyensúlyt az új és korábbi versenygépek között (kapacitás, teljesítmény, nyomaték, kombinált tömegarány).

A kombinált tömeg a versenyző (teljes versenyfelszerelésben) és a motorkerékpár súlya, ahogyan a pályán használják. A Ducati Panigale V2 esetében a versenyző és a motor együttes súlya 244 kg. Az összes többi homologizált versenygépnél ez 239 kg.

 

Hat újonc igyekszik letenni névjegyét az idei Superbike-idényben

0

Sok dologban eltérnek, egy dolog közös mégis bennük: mindannyiuk besorolása újonc az idei Superbike-világbajnoki szezon során. Nézzük meg, kik ők!

A misanói tesztnapok már jelzik: hamarosan itt a Superbike-szezon is. A bajnokság néhány héttel később kezd a MotoGP-hez képest, és lesz egyébként a misanói mellett még egy teszt, Barcelonában. A szezont huszonöt versenyző kezdi meg Aragóniában, közöttük hat olyan van, aki újonc a bajnokságban. Kicsit górcső alá vettük őket a Superbike-vb gyűjtése alapján.

Teljes újoncfelállás a HRC-nél

Iker Lecuona még 2016-ban debütált a Moto2-es világbajnoki mezőnyben. Első (még nem teljes) évében nem szerzett pontot, és a másodikban is csak kettőt. 2018-ban és 2019-ben is tizenkettedik lett év végén, majd a KTM felvitte a MotoGP-be. Első teljes szezonjában, 2020-ben háromszor fért be a top 10-be, 27 szerzett pontja a 20. helyre volt elég. Tavaly hatodik lett az Osztrák Nagydíjon, ez messze a legjobb eredménye volt a szezon során, amelyet ismét huszadikként zárt. Ez nem volt elég ahhoz, hogy megtartsa ülését a Tech 3-nél, így került Lecuona a HRC-hez.

A csapattárs, szintén spanyol Xavi Vierge hat évig versenyzett a Moto2-ben. Ezen hat év során összesen 110 versenyt teljesített itt, melyekből négyet fejezett be dobogós pozícióban. Három verseny során indulhatott az első rajtkockából, érdekesség, hogy egyik dobogóját sem ezekből szerezte.

Szintén újonc a mezőnyben a mindössze 19 éves cseh Oliver König, de van San Marinó-i is Luca Bernardi személyében. Hafizh Syahrin Vierge-hez hasonlóan szintén a Moto2-ből érkezik három dobogóval a háta mögött, míg Philipp Öttl a Supersport-vb-n elért harmadik és ötödik hely után lép fel.

Gyári lehetőség és fiatalok patronálása

Nem minden versenyzőnek adatik meg, hogy egy gyári csapat tagjaként debütáljon a világbajnokságon, de 2022-ben Iker Lecuona és Xavi Vierge a HRC támogatását élvezhetik. Ez egyben egyébként nyomást is jelenthet majd számukra, lévén a Honda legutóbb még 2016-ban, Malajziában tudott utoljára futamot nyerni a néhai Nicky Hayden révén.

Ahogy arról szó esett, 20 évével a cseh Oliver König a legfiatalabb az újonc versenyzők közül. König március 18-án ért el a második ikszhez az életében. Debütálására még a tavalyi szezonzáró indonéz futamon került sor. Érdekesség vele kapcsolatban, hogy első versenyzőként közvetlenül a Supersport 300-ból került a WSBK mezőnyébe.

Az Orelac Kawasaki tehát egy nagyon fiatal versenyzőnek ad lehetőséget, de ugyanígy jár el a Barni Spark Racing Team is 2022-ben. Luca Bernardi az elmúlt évekhez hasonlóan megfordult a Supersport 300-as és 600-as bajnokságban is, ez tehát a következő lépés a San Marinó-i motoros számára. Bernardi egyébként Könighez hasonlóan szintén mindössze 20 éves.

Philipp Öttl hozzájuk képest már rutinosnak számít a maga 25 évével, valamint a korábbi években felhalmozott tapasztalattal a Moto3-ban, a Moto2-ben és a Supersport 600-ban. A legidősebb újonc 27 évesen a maláj Hafizh Syahrin, aki első malájként képviseli az országot a Superbike-világbajnoki mezőnyben.

Estoril teszt – 1. nap: Az időjárás nem kímélte a versenyzőket

A Supersport világbajnokság mezőnyének egy része az Estoril versenypályán vesz részt egy kétnapos teszten a héten, köztük Sebestyén Petivel és csapattársával. Az első nap négy egyórás tesztelésből csak az első zajlott száraz körülmények között, a nap többi részében esett az eső.

A világbajnok Dominique Aegerter a kedd délelőtti első edzésen még száraz pályán a nap legjobb idejét motorozta, a többi három gyakorlás már vizes aszfalton zajlott.

Észak-Európával ellentétben nálunk rossz az idő” – panaszkodott Kervin Bos, a Ten Kate Yamaha csapatfőnöke. „Hideg van, nem tudtunk semmi használhatót kipróbálni.”

Aegerter 1:40.485-es idő ért el, ami majdnem 0.9 másodperccel jobb, mint a meglepően erős, második helyen végző Andy Verdoia (GMT94 Yamaha) ideje.

A második edzésen a vizes pályán a Team EAB Yamaha versenyzője, Glenn van Straalen teljesített kiemelkedően, 1:56.990 alatt a nap legjobb időeredményét érte el esőben. A holland a harmadik edzésen is az első helyet szerezte meg. A negyedik tréninget azonban kihagyta, amelyen az újonc Alessandro Zetti a Kallio Yamaha csapatából érte el a legjobb eredményt.

Sebestyén Peti az első két szakaszban lépett pályára, a hetedik, illetve ötödik helyen végzett időeredményével az adott etapokban.

Az első nap után Dominique Aegerter az alábbiak szerint nyilatkozott:

„Sajnos az időjárás Estorilban sem fogadott minket túl barátságosan. Amikor elestem, egy kicsit megütöttem csípőm jobb oldalát. Ez volt az első bukásom a Yamaha R6-ossal. A szerdai időjárás-előrejelzés sem ígérkezik jobbnak. Remélem, hogy a testem jól regenerálódik éjszaka. Még mindig sok munka vár rám.”

„Reggel még nagyon jók voltak a körülmények, mert száraz pálya fogadott és a tapadási viszonyok is rendben voltak. Erősen kezdtünk és rögtön nagyon gyors tudtam lenni.” – mondta a Yamaha versenyzője. „Az edzés végére mindössze 0.2 másodperccel maradtam el a tavaly májusi Superpole időmtől. Végül azonban csak 17 vagy 18 kört tudtunk megtenni száraz pályán. A délutáni heves esőzés miatt nem lett volna értelme bármit is kipróbálni, vagy felesleges kockázatot vállalni.”

Köridők az első napon:

Összehasonlításképpen: Isaac Vinales (Yamaha) 2020-ban 1:40.053 alatt motorozta a leggyorsabb versenykört, Andrea Locatelli (Yamaha) 1:39.520-as idővel tartja a pole rekordot.

1. etap 2. etap 3. etap 4. etap
1 Dominique Aegerter Yamaha 1:40.485 1:58.062
2 Andy Verdoia Yamaha 1:41.354
3 Lorenzo Baldassarri Yamaha 1:41.366 2:01.426
4 Glenn van Straalen Yamaha 1:41.571 1:56.990 1:57.341
5 Jules Cluzel Yamaha 1:41.881 2:01.425 2:01.551
6 Hannes Soomer Triumph 1:42.234 1:58.277 2:00.910
7 Peter Sebestyen Yamaha 1:42.431 2:00.246
8 Leonardo Taccini Yamaha 1:43.178 1:58.018 2:01.037
9 Ondrej Vostatek Yamaha 1:43.590 2:14.339
10 Raffaele De Rosa Ducati 1:43.901 2:12.890 2:12.026
11 Alessandro Zetti Yamaha 1:45.400 2:00.254 2:06.065 1:58.087
12 Unai Orradre Yamaha 1:46.310
13 Patrick Hobelsberger Yamaha 2:12.069 2:09.668

A Michelin mossa kezeit Márquez balesete kapcsán

0

A Michelin szerint Marc Márquez agyrázkódással és kettőslátással járó bukásához semmi köze annak, hogy a Michelin megerősített gumit hozott Indonéziába.

Többször is bukott Marc Márquez az Indonéz Nagydíj hétvégéjén, az utolsó miatt végül el sem tudott rajtolni a futamon. Tegnap a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig ezt a Michelin hibájaként jellemezte, amit viszont a gyártó határozottan visszautasít.

A franciák szerint biztonsági szempontokat figyelembe véve muszáj volt új gumit hozni Mandalikára. Különben a mezőny végig sem ért volna. „Meglepett a reakció (Puig) részéről” – fogalmazott a Michelin részéről Piero Taramasso. „Pedig beszéltem is vele, mert nem volt ott a teszteken. Elmagyaráztam neki mindent, hogy mit miért csinálunk, igyekeztem neki átadni azokat az információkat, amiket talán nem tudott. Úgy néz ki, csak ő nem értette meg ezeket.

Az okok pedig, amelyekről Taramasso beszél, elég egyértelműek részükről. „Mindig a biztonság az első a Michelin részéről, akár még a teljesítmény kárára is. A teszten használt gumikkal a versenyt be sem lehetett volna fejezni. Nem bírta volna ki egyik keverék sem, olyan magasak voltak a hőmérsékletek. Ezt minden csapat minden versenyzője jelezte felénk. Beszéltem minden csapatfőnökkel és minden technikai igazgatóval ezzel kapcsolatban. Az egyetlen megoldás a már 2017-ben és 18-ban egyébként használt borítás volt a gumikon, amely, ha arról van szó, 15-20 fokkal is csökkenti a felület hőmérsékletét.

Taramasso egy dolgot igyekezett leszögezni. „A mi elemzésünk alapján a gumiknak az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy mi történt Marc Márquezzel.

Márquez highside-ja után kiderült, hogy nem csak agyrázkódást szenvedett, hanem visszatért a korábban már meglévő kettőslátás-probléma is esetében.

Szerződést hosszabbított Malajzia és a MotoGP

0

A meglévő megállapodást két évvel megtoldva, immár 2024-ig biztosan a MotoGP-versenynaptár része lesz Malajzia. Megvan a névadó szponzor is.

A Dorna Sports szerdán bejelentette, hogy Malajzia és a Sepang International Circuit legalább 2024-ig a MotoGP egyik versenye lesz. A felek ráadásul már most tárgyalnak a megállapodás 2026-ig történő meghosszabbításáról. A verseny névadó szponzora az ország energiaipari vállalata, a Petronas lesz. Így hivatalosan Petronas Maláj Nagydíj-ként hivatkozhatunk majd a versenyre a jövőben.

A Petronas az elmúlt években a Moto2 és Moto3 kategóriák hivatalos üzemanyag-beszállítója volt, ezt a megállapodást emelték a következő szintre a névadó szponzori megállapodással.

Malajzia 1999 óta látja vendégül a MotoGP mezőnyét a Sepang International Circuit aszfaltcsíkján. Ez a lassan negyedszázados együttműködés az elmúlt két évben egyébként megszakadt, miután a Covid-19 miatt sem tavaly, sem tavalyelőtt nem rendezték meg a versenyt. Idén a tervek szerint október 23-án kerülne sor a futamra.

A főszereplők nyilatkozatai

Azhan Shafriman Hanif, a Sepang International Circuit vezérigazgatója: „Örömmel jelenthetem be a Sepang International Circuit vezérigazgatójaként, hogy lezártuk az első tárgyalást a szerződéshosszabbításról a Dorna Sportsszal. Szeretném kifejezni köszönetemet azoknak, akik ezt lehetővé tették. Az évről évre rekordokat döntögető tömegek miatt alig várjuk, hogy a világjárvány miatti kétéves szünet után ismét Sepangban üdvözölhessük a szurkolókat. A nemzetközi motorsport lassan újjáéled, mi pedig szeretnénk ehhez méltó kínálatot nyújtani a szurkolóinknak.

Datin Anita Azrina Abdul Aziz, a Petronas stratégiai kommunikációs csoportvezetője: „A Petronas számára óriási megtiszteltetés, hogy a Malajziai Nagydíj névadó szponzora lehet. A verseny ugyanis Malajzia, de egész Ázsia egyik legfontosabb sporteseménye. Ez egyedülálló lehetőséget kínál a Petronas számára, hogy kapcsolatot teremtsünk a sportág hatalmas rajongótáborával, és bemutassuk márkánkat és termékeinket. Reméljük, hogy a Dorna Sportsszal való stratégiai partnerségen keresztül segíthetünk Malajzia sportturizmusának újjáélesztésében, miközben lassan remélhetőleg kilábalunk a világjárványból.

Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Malajziai Nagydíj legalább 2024-ig a naptárban marad. Malajzia létfontosságú piac a MotoGP számára, és öröm Sepangban versenyezni. Rendszeresen tömött lelátókat és hihetetlenül szenvedélyes szurkolókat látunk itt. Idén végre visszatérhettünk Malajziába az előszezoni tesztelés során, ezek után pedig nem is várhatnánk jobban a visszatérést a versenyhétvége keretein belül is. Mindannyian nagyon várjuk a Malajziai Nagydíjat.

Ezpeleta a MotoGP és a Petronas partnerségét a következőképpen foglalta össze: „Nagyon örülünk annak is, hogy egy olyan márkával dolgozhatunk együtt, mint a Petronas. Az ő jelenlétük egyet jelent a kiválósággal és a sikerrel, és nagyszerűen képviselik Malajziát a világban.. A Maláj Nagydíjnak nem is lehetne jobb névadó szponzora. Ők is főszereplői ennek a megállapodásnak.