back to top
2025. július 18. 01:00
Kezdőlap Blog Oldal 803

Austin – Az előzésekkel teli versenyt Bastianini húzta be

0

A rendkívül izgalmas, előzésekben gazdag futamot Enea Bastianini húzta be Rins és Miller előtt. Marc Márquez rajt utáni visszaesését hihetetlen motorozással kompenzáéta, így felért a hatodik pozícióba.

A tegnapi időmérő Ducati fölénnyel végződött – Martin, Miller, Bagnaia, Zarco, Bastianini sorrendben. A második sorba egyetlen nem ducatis versenyzőként a regnáló bajnok, Fabio Quartararo tudott csak odaérni.

A kilencedik amerikai nagydíjat kezdte meg a mezőny, ebből 7 alkalommal Marc Márquez nyert eddig, Rins tudott csak itt győzni rajta kívül, viszont ő megtette ezt mindhárom géposztályban.

Martin jól jött el a rajtnál, de Miller még nála is jobban kapta el a kezdést és az élre állt, Bastianini pedig Bagnaiát fogta be. Rögtön a verseny elején egy ducatis csata alakult ki Miller és Martin között.

Márquez rajtja nem sikerült fényesen, visszaesett a mezőny végére, majd gyors felzárkózásba kezdett. Valószínűleg a startelektronikája nem működött rendesen és ez okozta visszaesését.

19 körrel a vége előtt láthattubk egy bukást, a Moto2-esek futama után itt sem alakult jól a helyzet a VR46-os csapatnak, a 15-ös kanyarban Bezzecchi bukott, vissza tudott állni ugyan, de kiintették a versenyből.

Közben ismét kialakult egy ducatis belharc, Zarco kezdte meg Bagnaia támadását a negyedik pozícióért, határozott előzésével át is vette márkatársától a helyezést 16 körrel a leintés előtt. Közben Rins és Quartararo is gyilkolta egymást, a spanyol sikeres manővert végrehajtva feljött a 6. helyre a Ducatik mögé, majd a másik suzukis, Mir is megelőzte a címvédőt, így a 8. helyen folytatta a versenyt. Nem telt el sok idő, Rins utolérte és könnyedén megelőzte Bagnaiát is.

Alex Márquez bukott 15 körrel a futam vége előtt a 11-es kanyarban. Testvére, Marc Márquez eközben már a 11. helyen motorozott.

Rins következő áldozata a pramacos Zarco volt, őt is sikerült maga mögé utasítania, így már a negyedik helyen haladt 12 körrel a vége előtt.

11 körrel a leintés előtt Rins felért ideiglenesen a dobogóra Bastianini előzésével, de Bastianini nem adta olyan könnyen a helyezést és visszavette a harmadik pozíciót. Eközben Márquez már az argentin futamgyőztes, Aleix Espargaró mellett ment el, így felért a 9. helyre és célba vette Quartararót.

9 körrel a vége előtt Martin tempója visszaesett, előszőr Bastianini, majd Rins is elment mellette, így visszacsúszott a negyedik helyre. Mozgalmas volt a futam ezen szakasza, Zarcot előzte Bagnaia, majd a visszaelőzés közben apró hibát vétett a francia, így Mir is elment mellette a Suzukival. Márquez továbbra is villámgyors tempóban zárkozott fel, már közvetlenül a címvédő mögött motorozott. Mir Bagnaia előzésével már az ötödik helyre jött fel és elindult Martin után. A dobogós helyeket ekkor Miller, Bastianini és Rins birtokolta.

8 körrel a kockás zászló előtt Quartararo megérkezett Zarcora, meg is előzte, húzva magával Márquezt aki szintén el tudott menni a francia mellett. Hihetetlen versenyzéssel a nyolcszoros világbajnok maga mögé utasította a yamahás franciát is.

5 körrel a vége előtt Bastianini komoly felzárkózásba kezdett az első helyért és megérkezett Millerre, majd sikerült is átvennie a vezetést. Közben Marc Márquez utólérte a pole-ból induló Jorge Martint és el is tudott menni mellette, már a 6. helyen motorozott.

2 körrel a leintés előtt Bastianini előnye már több, mint 1 másodperc volt a gyári ducatis Miller előtt, akit Rins követett egészen közelről.

Quartararo körökön keresztül üldözte Márquezt, nagy meccset vívtak egymással, de végül a francia nem tudta visszaelőzni a hondás világbajnokot.

Az utolsó körbe érkezve Bastianini előnye 1,5 másodperc volt már, a háta mögött azonban egy csata volt kialakulóban, Rins próbálta meg elkapni Millert, ami sikerült is neki, de a ducatis vissza tudta venni a második pozíciót tőle. Az utolsó szektorban a spanyol újra el tudott menni Miller mellett, amire az austrálnak már nem volt válasza. Így az első három sorrendje Bastianini, Rins, Miller. Őket követte Mir, Bagniaia, Márquez, Quartararo. Miller első dobogóját szerezte az idei szezonban, Rins pedig a Suzuki 500. pódiumos helyezését.

Érdekesség, hogy az első 4 forduló után 10 különböző versenyző állhatott fel a dobogóra.

Bastianini idei második győzelme után ismét a tabella élére állt 61 ponttal, őt követi Rins 56 és Aleix Espargaró 50 ponttal.

Austin – MotoGP futam végeredménye:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI
2 Alex RINS SUZUKI ECSTAR SUZUKI 2.058
3 Jack MILLER Ducati Lenovo  DUCATI 2.312
4 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 3.975
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 6.045
6 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 6.617
7 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha  YAMAHA 6.760
8 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 8.441
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 12.375
10 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 12.642
11 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 12.947
12 Brad BINDER Red Bull KTM  KTM 13.376
13 Pol ESPARGARO Repsol Honda  HONDA 17.961
14 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda  HONDA 18.770
15 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha RNF YAMAHA 29.319
16 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 29.129
17 Luca MARINI Mooney VR46  DUCATI 29.630
18 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 32.002
19 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM  KTM 37.062
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 42.442
21 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing  DUCATI 42.887
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’42.171
Nem értek célba:
Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 15 kör
Marco BEZZECCHI Mooney VR46  DUCATI 18 kör

 

A világbajnoki tabella állása:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 61
2 Alex RINS SUZUKI ECSTAR SUZUKI 56
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 50
4 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 46
5 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 44
6 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 42
7 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 31
8 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 31
9 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 28
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 28
11 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 23
12 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 23
13 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 21
14 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 19
15 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 14
16 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 12
17 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 10
18 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 7
19 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 6
20 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 4
21 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha RNF YAMAHA 3
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1

Austin – Arbolino megszerezte első futamgyőzelmét a Moto2-ben

0

Sok izgalmat tartogatott a középső géposztály futama, amit rengeteg bukás tarkított. Az olasz Tony Arbolino megszerezte első futamgyőzelmét. A világbajnoki aspiránsok – Vietti és Canet – bukás miatt kiállni kényszerültek.

Kisebb meglepetésre a tegnapi napon a pole pozíciót Cameron Beaubier húzta be, az idei szezon kétszeres futamgyőztese, Celestino Vietti és Aron Canet előtt.

Szépen eljött a mezőny, bukás nem történt az első kanyarokban, bár a hátsó szekcióban volt némi adok-kapok, ami átrendezte a sorrendet. Beaubier kapta el legjobban a rajtot, de nem kellett sokat várni a tabellát vezető, Vietti előzésére.

Az első körben a 12-es kanyarban egy hatalmas bukás következett, öt versenyző részvételével: Aldeguer, Rodrigo, Chantra, Van Den Goorbegh, Lowes voltak érintettek az esetben, amit Chantra indított azzal, hogy kilőtte a versenygépet Lowes alól, majd a többiek dominó-effektusként követték őket. Szerencsére minden versenyző a saját lábán távozott a pályáról. Vietti ekkor már fél másodperccel vezette a versenyt. Az esetet a stewardok vizsgálják.

Aaron Canet ért fel Viettire a 2. körben és egy határozott manőverrel az élre állt. A 10. helyről induló Pedro Acosta ekkor már az ötödik helyen motorozott. Talán egy kicsit túl nagy tempóval zárkózott fel, besokkalt és eldobta versenygépét. Nem volt veszélytelen bukás, hiszen a fiatal spanyol átcsúszott a pályán, miközben a többiek érkeztek mögötte.

Corsi is elesett – az időmérőhöz hasonlóan – a versenyen, a 14-es kanyarban bukott a második körben.

Eközben az élről rajtoló Beaubier folyamatosan esett vissza a mezőnyben. Viettit sem kerülte el a bukás, a 6-os kanyarban dobta el motorját 14 körrel a vége előtt, nagy esélyt adva a mezőny tagjainak a felzárkózásra összesítettben. Idén először nem állhatott fel így a dobogóra. Egyébként Vietti számára nem ez az első bukás Austinban, hiszen a tavalyi futamon is elesett.

13 körrel a vége előtt már csak 20-an voltak versenyben a sorozatos bukások következtében.

Canet a verseny ezen szakaszában egy kényelmes 1 másodperces előnyt dolgozott ki Arbolinóval szemben, aki 12 körrel a vége előtt megkezdte a felzárkózást. A dobogósok sorrendje ekkor Canet, Arbolino, Dixon volt.

11 körrel a vége előtt érkezett a következő dráma, a versenyt vezető Canet is bukott, így Arbolino ölébe hullott a vezetés és első Moto2-es futamgyőzelme felé motorozott. Nagyon sok volt még vissza a versenyből és tekintve az első néhány kör eseményeit, nagyon koncentrálnia kellett. Mögötte Dixon és Ogura értek fel a dobogós helyekre.

8 körrel a leintés előtt Arbolino 1,3 másodperces előnyre tudott szerte tenni Dixonnal szemben, aki 1,2 másodperccel haladt a harmadik helyen motorozó Ogura előtt. Dixon tempója belassult, így 7 körrel a vége előtt a japán Ogura vette át a második helyet. Őket követte Schötter, Beaubier, majd a hosszú körös büntetését már letöltő Jorge Navarro (ezt az FP3-as sárga zászlós jelzés alatti bukása miatt kapta).

6 körrel a vége előtt Antonelli is kiállt a boxba, így a VR46-os csapat 0 ponttal zárta az amerikai versenyhétvégét.

5 körrel a vége előtt eldőlni látszottak a dobogós helyek, Arbolino már 3 másodperccel vezetett Ogura előtt, a harmadik pozícióban motorozó Dixon mögött 7,6 másodperccel volt lemaradva Schötter, akire megérkezett Beaubier, majd meg is előzte őt, így az amerikai hős visszakapaszkodott a negyedik helyre. Ekkor a 29 fős mezőnyből már csak 18-an voltak versenyben. Az utolsó pontszerző, a 15. helyen Romano Fenati körözött. Egyébként az olasz korábban két alkalommal is tudott győzni COTA-n, 2016-ban és 2017-ben a Moto3-as géposztályban tudott felállni a dobogó legfelső fokára.

Nem történt már változás a dobogósok tekintetében, Arbolino megszerezte élete első középső géposztálybeli futamgyőzelmét Ogura és Dixon előtt. Dixon első dobogós helyezését szerezte meg a Moto2-ben ezzel, Ogura pedig zsínórban másodszor végzett az első háromban. Végül a negyedik helyen Schötter tudott átmenni a célvonalon, miután Beaubier az utolsó kör 16-os kanyarjában bukott.

Izgalmas az idei évad a középső géposztályban is, hiszen 3 különböző győztest ünnepelhettünk a 4 nagydíjon: Vietti kétszer, Chantra és most Arbolino tudtak futamot nyerni a 2022-es szezonban.

A tabella első négy helyezettje az amerikai nagydíj után: Vietti 70, Ogura 56, Arbolino 54, Canet 49 ponttal állnak az első helyeken.

Austin – Moto2 futam végeredménye:

1 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS KALEX
2 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 3.439
3 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 4.787
4 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 14.529
5 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 16.347
6 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 17.388
7 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 17.631
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 19.784
9 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 24.595
10 Barry BALTUS RW Racing KALEX 30.291
11 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 33.475
12 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 34.785
13 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 34.988
14 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 37.786
15 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 38.408
16 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’19.999
17 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’24.437
Nem értek célba:
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1 kör
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 6 kör
Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 11 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 14 kör
Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 15 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 15 kör
Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 16 kör
Nem fejezték be az első kört:
Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO
Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX
Van Der GOORBERGH RW Racing GP KALEX
Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX

Marc Márquez: „Nem hittem magamban.”

0

A sérülése után visszatérő Marc Márquez ígéretesen kezdte a hétvégét a szabadedzéseken, de a kvalifikáción csupán a 9. helyet sikerült megszereznie. Texas sztárjának vajon van esélye felzárkózni a versenyen?

Némileg meglepő, bár az elmúlt évek sérülései és küzdelmei után korántsem annyira furcsa a nyolcszoros bajnoktól olyat hallani, hogy nem hisz magában, vagy képességeiben. Most ezt érezte a kvalifikáción, a speedweek.com idézi szavait.

Nem hittem magamban a kvalifikáción” – ismerte el. Az Austinban szinte egyeduralkodó Márquez 2013 óta először érkezett úgy a COTA-ra, hogy nem ő a legnagyobb favoritja a versenynek.

„Könnyen le tudom írni a kvalifikáción nyújtott teljesítményemet. Nem bíztam a képességeimben. Addig egész hétvégén jó munkát végeztem, javítottam a ritmusomon és a tempómon. De amikor kimentem az időmérőn, forgalomba kerültem, és nem igazán akartam nyomni. Igen, nem bíztam magamban. Ez az én hibám volt. A második szett gumival is voltak problémáink, ez nem az én hibám volt. Összezavarodtam, mert azt hittem, hogy még egy kört meg tudok tenni. De ha nem hiszel magadban, akkor a harmadik sorban kerülsz. Az első sor amúgy is elérhetetlen lett volna. De egy hely a második sorban, ott lett volna a helyem.”

„Szerencsére legalább a 9. helyről indulhatok. Mert ez volt a legrosszabb Q2-es köröm. A rajtpozíció a 20 körös versenyre tehát nem ideális, főleg mert elképesztően nehéz lesz megelőzni a Ducati-pilótákat. De a verseny hosszú. Majd meglátjuk…”

„Kizárt, hogy én legyek a futam esélyese. Ha megnézzük az edzésemet, furcsa hétvégém volt eddig. Mivel pénteken néha pihentetnem kellett magam, csak néhány gyors kört tudtam teljesíteni, különben nem éltem volna túl a hétvégét erőnlét szempontjából. A szombat délelőtti FP3-ban is csak néhány gyors kört tettem meg. Csak az FP4-et nyomtam normálisan. Szemléltetni akartam, hogy mire vagyok képes, és megmutatni a tempómat.”

A versenyszimulációs negyedik szabadedzésen a Honda versenyzője a második helyet szerezte meg, mindössze 0,132 másodperccel lemaradva Francesco Bagnaia mögött.

„Vasárnap csak négy-öt kört teszek meg a bemelegítő edzésen, azután a versenyen már nyugodtan indulok.”

„Úgy gondolom, hogy Bagnaiának, Quartararónak és Bastianininek van a legjobb tempója a versenyre.” – fejezte be Márquez az esélylatolgatást.

Aragon – Bautista ismét magabiztosan győzött

0

Noha Bautista várhatta az élről a második főfutamot, a rajt után Rea egyből megelőzte. Bautista az első kör végén ugyan visszaelőzte, de Rea nem sokáig hagyta vezetni a Ducatist. A 2. körben Rinaldi megelőzte Razgatlioglut, és az első kettő után eredt. Mögöttük Locatelli pedig elesett, és a mezőny végén folytatta csak a versenyt.

A Ducati sebességfölénye nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Superbike-ban is kijön, ugyanis Bautista játszi könnyedséggel előzte Rea-t a hosszú egyenesben, majd a célegyenesben Rinaldi is követte a példáját. A kawasakis ráadásul szélesre futott, így Razgatlioglu is elment mellette. A tavalyi két bajnokaspiráns ezúttal csak a két Ducati mögött a harmadik helyért csatáztak. Rea viszont gyorsabb volt, és miután megelőzte a címvédőt, néhány körrel később Rinaldi hibáját kihasználva már a második volt. A Ducatis nem tudta végig tartani az első hármas tempóját, így 3 körrel a vége előtt Razgatlioglu is megelőzte. Hátrébb a Ducatitól a BMW-hez igazolt Reddingnek szörnyű hétvégéje volt, amit egy pocsék futammal zárt.

Bautista győzelmét senki sem veszélyeztette, hasonlóan magabiztos volt, mint a sprintfutamon. Győzelmével a bajnokságban is átvette a vezetést Rea-től, aki a második helyen jött be, míg Razgatlioglu harmadszor is a harmadik helyet szerezte meg, Rinaldi pedig három negyedik hellyel gazdagodott.

Végeredmény

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki 4.393
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx WorldSBK Yamaha 6.223
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 8.817
5 A. LOWES Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki 12.247
6 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 15.775
7 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 23.925
8 X. VIERGE Team HRC Honda 24.790
9 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 25.406
10 I. LECUONA Team HRC Honda 25.570
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 27.641
12 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 28.867
13 P.   OETTL Team Goeleven Ducati 29.325
14 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing WorldSBK Team Yamaha 29.555
15 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 31.843
16 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 43.246
17 G. RUIU Bmax Racing BMW 45.734
18 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 46.349
19 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx WorldSBK Yamaha 55.354
20 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 59.398
21 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda 1’01.009
22 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’07.061
23 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 1’18.230
Nem fejezte be a futamot
RET K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 5 Laps
RET S.  REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1’51.404

Aleix Espargaró a mezőnyt kritizálja a Q1-es jelenetek után

0

Aleix Espargaró tegnapi időmérője nem sikerült a legfényesebben, ennek ellenére még mindig lát esélyt a dobogóra Austinban. Az Aprilia sztárja nem érti a MotoGP-s versenyzők egymásra várását, különösen Alex Márquezt kritizálta a spanyol versenyző.

Korántsem állíthatjuk, hogy az újdonsült futamgyőztesnek könnyű volt a szombati napja. Aleix Espargaró az FP3 után tizenegyedik, a Q1-ben pedig harmadik lett, így lemaradt az időmérő második szakaszáról. A spanyol nemcsak a szombati, 8-as kanyarban történt bukása miatt bosszankodott, hanem azért is, mert MotoGP-s versenytársai Moto3-ra jellemző vonatozásba és helyezkedésbe kezdtek az időmérő első szakaszában.  Elégedetlenségének már a pályán is hangot adott egyértelmű kézjelzéseivel.

„Egyáltalán nem vagyok boldog”kommentálta az FP3 utolsó szakaszában kialakult forgalmi akadályokat. „De azt kell mondanom, hogy az én hibám volt. Nyugodtabbnak kell maradnom, mert tudjuk, hogy ez megtörténhet. Az én hibám volt, hogy elvesztettem a koncentrációmat. Ez nem fordulhat elő. Bár ez tényleg hihetetlen. Alex Marqueznek nulla a tisztelete. Lelassított és megvárt engem az FP4-ben és a Q1-ben az első és a második szettben is. Elképesztő, hogy ilyesmi megtörténhet. De ahogy mondtam, ez az én hibám. Jobban kell koncentrálnom, nem szabad elveszítenem a fókuszt, végeznem kell a munkámat. Ez van.”

„Ez szégyenletes – mondta Aleix Espargaró. „Amikor a legutóbbi biztonsági bizottságban azt mondtam, hogy ez nevetséges, a stewardok azt válaszolták: ha a mögötted lévő pilóta nincs gyors körön, és ha nem a sor közepén van, akkor várhat. Persze nem jó dolog ilyesmit látni a tévében. Az újoncoknál még egy kicsit meg tudom érteni. De ugyan már – a tapasztalt gyári versenyzőknek jó példát kellene mutatniuk. A téli tesztelés óta az egyik célom a fejemben az, hogy egyedül menjek az idei szezonban, és jó munkát végezzek. Soha nem vártam senkire, és idén sem fogok, mindig egyedül próbálok majd helytállni.”

A teljesítményéről is nyilatkozott az Aprilia sztárja:  „Nagyon csalódott vagyok a mai napon, mert rengeteg erőfeszítést tettem ezen a hétvégén, hogy versenyképes legyek. Úgy gondolom, hogy esélyesek vagyunk a dobogóra, mert a tempónk nagyon erős. Ennek nagyon örülök, de a lágy gumival nem sikerült jó kört teljesítenem a pályán. És amikor nagyon gyorsan mentem, buktam. Nem ment jól, de holnap újra megpróbálom.”

Arra a kérdésre, hogy a 13. helyről van-e esélye a dobogóra, optimistán válaszolt: „Igen, úgy gondolom, hogy igen. A verseny fizikailag nagyon megterhelő lesz, a gumik szempontjából pedig még inkább – az FP4-ben majdnem ugyanolyan időt mentem, mint a kvalifikáción egy 12 körös régi gumival. Szóval nagyon erős leszek a verseny második felében. Fizikailag úgy gondolom, hogy a végén egy kis előnnyel indulhatok, mert nagyon jól érzem magam. Elképesztően nehéz lesz a 13. helyről indulni, de megpróbálom.”

Aragon – Aegerter visszavágott Baldassarinak

Hasonló forgatókönyv szerint alakult a Supersport második versenye, mint az első, legalábbis a győzelemért folytatott csatában. Ezúttal is ugyanúgy a címvédő Aegerter és a kategóriaújonc Baldassari között dőlt el a küzdelem.

Aegerter már a rajtnál megelőzte a pole pozícióból rajtoló vetélytársát, és utána sokáig tartotta is a vezető helyet. Az első körükben még a kawasakis Öncü társaságában, de nagyon hamar elhúztak a mezőnytől. A verseny harmadánál Baldassari megelégelte a második helyet, és átvette a vezetést. Sebestyén Péter az első futamhoz hasonló pozícióban motorozott, ám 5 körrel a vége előtt kiállt a versenyből.

4 körrel a vége előtt Aegerter visszavette az első helyet, de nem tudta lerázni riválisát. A dráma ezúttal is az utolsó körre maradt, bár egy kicsit másképp. Can Öncü alatt megállt a Kawasaki, így a mögötte lévő Van Straalen és Bulega csatájának tétje életük első dobogója lett. Elöl Baldassari az utolsó hosszú egyenesben megelőzte a svájcit, aki viszont belül szűken vissza tudott jönni, így megszerezte idei első győzelmét. A harmadik helyet pedig szintén egy utolsó kanyaros előzéssel Bulega szerezte meg, ami nemcsak neki, hanem a kategóriába visszatérő Ducatinak is az első dobogós helyezés.

Végeredmény

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha
2 L. BALDASSARRI Evan Bros Yamaha 0.030 0.030
3 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 7.587 7.557
4 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 8.012 0.425
5 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 11.276 3.264
6 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 13.050 1.774
7 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 15.732 2.682
8 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 16.573 0.841
9 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 20.078 3.505
10 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 20.227 0.149
11 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 20.335 0.108
12 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 21.650 1.315
13 P.   HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 23.160 1.510
14 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 26.731 3.571
15 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing WorldSSP Kawasaki 29.510 2.779
16 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 29.529 0.019
17 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 32.289 2.760
18 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 33.628 1.339
19 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 33.930 0.302
20 K. SMITH VFT Racing Yamaha 33.939 0.009
21 F.  FULIGNI D34G Racing Ducati 43.001 9.062
22 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 43.509 0.508
23 E. MCMANUS Motozoo Racing Kawasaki 59.819 16.310
Nem fejezte be a versenyt
RET C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1 Lap
RET L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 3 Laps
RET Sebestyén Péter Evan Bros Yamaha 5 Laps
RET M. KOFLER CM Racing Ducati 5 Laps
RET M. BRENNER VFT Racing Yamaha 14 Laps
RET A. ZETTI Kallio Racing Yamaha

Bastianini nem elégedett a Q2-es teljesítményével

0

2. volt a harmadik szabadedzésen, 3. a negyediken, és végül az 5. helyről indul Enea Bastianini, de mégsem felhőtlen az öröme.

Az olasz egy bukást is elszenvedett az időmérő edzés elején, Márquez bomba köre pedig ment a szemétbe, amikor Bastianini feltartotta:

„Sajnos elestem, de biztos voltam benne, hogy tudom folytatni. A gumicsere után történt a dolog Marc-kal és kissé ideges volt. Ilyen sajnos előfordul, talán ő is fáradt volt már egy kicsit. Abszolút az én hibám volt, Marc nem tehetett róla. Ami a bukást illeti: a kettes kanyarban elvesztettem az irányítást a motor felett, és sajnos nem tudtam több kört teljesíteni, mivel a motort rendbe kellett hozni, és a bőrruhám bal oldala is tönkrement.” – idézi Bastianinit a Speedweek.com.

Az időmérőn elért eredményével nem teljesen elégedett a ducatis versenyző:

„A szabadedzések jobban sikerültek. Elégedett vagyok a nappal, de az időmérő sikerülhetett volna jobban, csak elestem, így a „repülő köröm” odalett. Jobb lenne az első sorból indulni, így inkább nézőnek érzem magam.”

Aragon – Bautista magabiztosan nyerte az idei első sprintfutamot

0

A Superbike-osok 10 körös Superpole versenyén – akárcsak a szombati futamon az időmérő edzés sorrendjében álltak fel a rajtrácsra. Így ezúttal is a címvédő Razgatlioglu indult az élről, mellőle Bautistával és Rea-vel.

A rajtnál mindenki gond nélkül eljött, és az első kanyarokban nem is változott a pozíció. Bautista viszont már az első körben megelőzte a címvédőt, Lowes pedig egy apró hibával két helyet is hátraesett. Az élmezőnyben a Ducati-Yamaha-Kawasaki csata hasonló volt,  mint az első futamon, annyi apró különbséggel, hogy a második helyért. Ugyanis Bautista kezdett elszakadni elöl, és helyette Rinaldi csatlakozott a bolyba.

Forrás: World Superbike Media

Rea a 4. kör végén szánta el magát előzésre, de Bautista előnye addigra már 1,5 másodperc volt. Razgatlioglu viszont nem szakadt le, és egy körrel később ugyanott visszaelőzte a Kawasakist, akinek ezután már Rinaldival kellett küzdenie. Ők hárman rendkívül látványos csatát vívtak, Rinaldi pedig kihasználva két riválisa kakaskodását egyszerre mindkettejük mellett elment három körrel a vége előtt. A küzdelem viszont nem ért véget, mert Rea visszavette a második helyet.

Bautista magabiztosan nyerte az idei első sprintfutamot, Rea második helyével őrzi a vezetést a pontversenyben, Razgatlioglu pedig az utolsó kanyarban visszavette a harmadik helyet Rinalditól, akinek így be kellett érni a negyedik hellyel. Az első sorban így – akárcsak a szombati, illetve a sprintfutamon – a három fő esélyes lesz a vasárnapi főfutamon, viszont ezúttal Bautista indulhat majd az élről.

Végeredmény

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 5.141
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx Yamaha 6.008
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 6.067
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx Yamaha 7.532
6 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 7.623
7 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 8.801
8 I. LECUONA Team HRC Honda 10.127
9 X. VIERGE Team HRC Honda 11.414
10 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha Yamaha 11.476
11 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 13.795
12 S.  REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 15.408
13 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 15.564
14 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 18.529
15 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 22.786
16 P.   OETTL Team Goeleven Ducati 22.818
17 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 24.011
18 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha Yamaha 25.367
19 G. RUIU Bmax Racing BMW 32.598
20 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda  32.661
21 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 35.858
22 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 36.631
23 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 37.920
24 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 37.980
Nem ért célba
I. MYKHALCHYK BMW Motorrad WorldSBK Team BMW

Bagnaia idén először az első sorban

0

A döcögős kezdés után végre révbe ért a gyári Ducati versenyzője, Pecco Bagnaia. A 3. helyről kezdi az austini futamot.

A tavalyi szezon második felében az olasz zsinórban 5 pole pozíciót szerzett. Idén a 4. versenyig kellett várni az első soros indulásra. A ducatik most nagyon odatették magukat. Vajon mitől ilyen erősek?

Bagnaia maga mondja el:

„Ebben a motorban nagyon sok lehetőség van, de nyilván ha valami újjal találkozol, egyértelmű, hogy többet kell rajta dolgozni.” – idézi az olaszt a Speedweek.com.

„A szezon elején nagyon sokat dolgoztam, és kissé fáradt is voltam. Az argentin futam volt az első, amikor csak azon dolgoztam, hogy jól érezzem magam a motoron. Az első szabadedzéstől kezdve folyamatosan fejlődtünk. A negyedik szabadedzés másodikon kifutásakor már nagyszerűen éreztem magam. Bizakodó voltam, hogy az időmérőn is egy jó időt futok majd. A verseny nagyon nehéz lesz. Szerencsére kevesebb a hupli, ami nagy előny, és használt gumikon is képes vagyok konstans teljesítményt nyújtani. Biztosan jó versenyt futunk majd a többiekkel. Tavaly természetesen ezekkel a huplikkal voltak leginkább problémáink. A motor féktávon és a kigyorsításokon is nagyon erős. Az új bőrruha miatt pedig a széllel sincs többé gondunk. Nagyon szépen ki tudjuk használni az íveket a gyors kanyarokban, ami biztonságot ad. A mezőnyben pedig nem én vagyok az egyedüli ducatis, 8-an vagyunk.”

Martin: Nem vagyok esélyes a győzelemre

0

A ducatisok előtt le a kalappal: az első 5 rajtkockát az olasz márka képviselői foglalják el. A leggyorsabb pedig nem más, mint Jorge Martin.

Az eddigi futamokat tekintve a spanyol versenyző már két pole pozíciós helyezéssel és két második hellyel büszkélkedhet. Szombattól immár azt is elmondhatja magáról, hogy ő az austini körrekord tulajdonosa.

„Abszolút nem számítottam az első rajtkockára.” – kezdi Martin, szavait a Speedweek.com idézi.

„A harmadik szabadedzésen elszenvedett bukásom után meglehetően frusztrált voltam, a határon mentem, de a köridők nem voltak elég jók. A negyedik szabadedzésen változtattunk egy kicsit a motoron, aminek köszönhetően jobban éreztem magam. Visszahozott az eredeti formámba, és megvolt a kellő rugalmasság is. A leggyorsabb körömet a Q1-ben egyedül futottam, és bíztam abban, hogy ezt a teljesítményt a Q2-re is át tudom vinni. Végül Zarco szélárnyékának köszönhetően sikerült ezt a nagyszerű időt futnom. Egy valóban kihívást jelentő futam előtt állunk. A mezőny eleje nagyon szoros, és el kell, hogy mondjam, nem az enyém a legjobb tempó. Teljesen nyitott a verseny, nem én vagyok a győzelmi favorit. A célegyenesre még találnunk kell valamit, mert azon a részen akadnak még problémák.”