back to top
2025. július 10. 18:56
Kezdőlap Blog Oldal 88

A Ducati nem tartotta a szavát, a „gyári” pilóták alatt másfajta blokk dolgozott Buriramban

0

A Ducati a korábbi bejelentésétől eltérően mégis két különböző motorblokk-specifikációval állt ki a Thai Nagydíjra. A gyártó egyik szóvivője elárulta, hogy Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Di Giannantonio gépében „kicsit” más erőforrás kapott helyet.

Az előszezoni tesztek egyik legfontosabb története a Ducati motorblokk-kérdése volt. A gyártó ugyanis csak az utolsó téli teszt utolsó napján döntötte el, hogy nem használja az idei erőforrását, hanem marad a tavalyinál – a fejlesztések befagyasztása miatt 2027 végéig. Így a három „gyári” motort kapó pilótájuk, Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Di Giannantonio az akkori kommunikáció szerint ugyanazt a blokkot használta volna a szezonnyitó Thai Nagydíjon, mint Franco Morbidelli, Álex Márquez és Fermín Aldeguer. Nemrég azonban kiderült, hogy a bolognaiak végül mégis eltértek ettől a leosztástól.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

„Valóban két különböző specifikációról volt szó – erősítette meg a Ducati egyik szóvivője az Autosportnak. – A Marc, Pecco és Diggia számára készült specifikáción volt néhány apró változtatást az Alex, Franco és Fermín számára készülthöz képest. A modernebb specifikáció összerakásánál figyelembe vettük Marc és Pecco észrevételeit” – tette hozzá, majd kihangsúlyozta, hogy a két modell közötti „kicsik” a különbségek.

Ezek a különbségek viszont annyira nem lehetnek kicsik, hogy azok a szabályalkotóknak fel ne tűnjenek, hiszen a Ducati a többi gyártóval ellentétben két motorblokkot homologizáltatott a szezonkezdet előtt. Ráadásul a „szakadék” szinte biztosan mélyülni fog a közeljövőben, mivel a bolognaiak azóta már beszámoltak arról is, az április 28-i, a Spanyol Nagydíjat követő jerezi tesztre – a helyszínt némileg bizonytalanná tette a pályát ért viharkár – új elemekkel fognak megérkezni, amelyeket a „gyári” trió kap meg.

Friss hírek jelentek meg a vízáztatta jerezi pályáról

Mellékesen, ha a Thai Nagydíj eredményét nézzük meg, az valóban arra enged következtetni, hogy nem túl nagy a távolság a két konstrukció között. A burirami főfutamot az „új” blokkot használó Marc Márquez nyerte meg, míg Bagnaia harmadikként futott be. Közéjük befurakodott a tavalyi erőforrást hajtó Álex Márquez, a szintén ezt használó Morbidelli pedig negyedik lett. Di Giannantonio tempóját a korábbi sérülése, illetve műtétje miatt külön kell kezelnünk, ahogy az újonc Aldeguerét is.

Törölték a világbajnoki sorozat idei kiírását, de a nemzetközi szövetség megmentené a szériát

0

A hardenduro-világbajnokság promótere bejelentette, nem rendezik meg az idei kiírást, miután nem sikerült szponzort találni a kiszálló KTM pótlásaként. Jorge Viegas, a nemzetközi szövetség elnöke azonban leszögezte, igyekeznek megmenteni a sorozatot.

Nemrég rossz hírt kaptak az offroad-motorozás rajongói. A hardenduro-világbajnokság promótere, a WESS Promotion Group ugyanis bejelentette, hogy nem rendezik meg a 2025-ös kiírást. Ennek oka, hogy nem sikerült megteremteni a szükséges pénzügyi hátteret, miután a nívós széria támogató nélkül maradt az idei évre.

Mindez pedig a KTM rossz anyagi helyzetére vezethető vissza. Nem sokkal azután, hogy fény derült az osztrák márka hatalmas pénzügyi tartozására, a mattighofeniek közölték, hogy a jövőben felhagynak a hardenduro-vb szponzorálásával. A promóter azóta minden erejével arra törekedett, hogy biztosítsa a pótlást, de igencsak nehéz helyzetben találta magát.

A főszponzorunknak a jól ismert okokból bekövetkezett decemberi kiszállása nem hagyott elegendő időt arra, hogy alternatív finanszírozást biztosítsunk – nyilatkozta a WESS képviseletében Winfried Kerschhaggl. – A legtöbb potenciális partner ekkorra már lezárta a 2025-ös költségvetését, ami jelentősen korlátozta az együttműködési lehetőségeinket. Az ígéretes megbeszélések és néhány megállapodás ellenére február végére, az általunk szabott határidőig úgy értünk el, hogy nem biztosítottuk a bajnokság professzionális lebonyolításához szükséges pénzügyi hátteret. Ezért úgy határoztunk, hogy a 2025-ös szezonra vonatkozó terveinket töröljük. Ezt a döntést a potenciális új szponzoraink és az összes, minket az elmúlt években támogató partnerünk iránti felelősségünk tudatában hoztuk meg. Anélkül, hogy bárkit is külön kiemelnénk, közéjük tartozik a FIM, a rendezvénypartnereink, a Red Bull Media House és a KTM Csoport.”

Fájdalmas csapás érte a neves világbajnoki sorozatot, a KTM többé nem támogatja

Annak ellenére, hogy a promóter elkaszálta az idei kiírást, a versenynaptár legismertebb viadalait, mint például az Erzbergrodeót vagy a Red Bull Romaniacset ugyanúgy megrendezik, csak éppen nem a pontverseny részeként. Vagy mégis? A nemzetközi szövetség nem akarja ennyire könnyen elengedni a sorozatot, és bár a vezetőség tisztában van vele, hogy ehhez át kellene alakítani az eredetileg nyolcfordulós programot, igyekszik megmenteni a szériát.

Amióta decemberben megkaptuk a hírt [a KTM kiszállásáról], folyamatosan kapcsolatban állunk a WESS-szel, és megértjük, milyen erőfeszítéseket tettek az év elején annak érdekében, hogy folytathassák jó munkájukat – jelentette ki Jorge Viegas, a FIM elnöke. – Sajnos most nem így áll a helyzet, és nem léphetünk tovább anélkül, hogy megköszönnénk nekik azt a hihetetlen munkát, amelyet ezzel a sorozattal végeztek. A FIM hardenduro-világbajnokság egy nagyszerű széria, ezért eltökélt szándékunk, hogy olyan megoldást találjunk, amely lehetővé teszi, hogy idén folytatódjon, ahogyan a jövőben is sokáig.”

2024-ben mi is rendszeresen beszámoltunk a hardenduro-vb eseményeiről. A végső győzelmet pályafutása során negyedszer Manuel Lettenbichler szerezte meg, míg Csizmazia Barnabás kilencedik lett a juniorok között. Rajta kívül ifj. Ott Kornél ért el hatalmas sikert, ugyanis Romániában megnyerte a Silver kategóriát.

Magyar győzelmet hozott a hardenduro-vb romániai, részben Erdélyben rendezett fordulója

Friss hírek jelentek meg a vízáztatta jerezi pályáról

0

Megkezdődtek a helyreállítási munkálatok a Circuito de Jerez – Ángel Nietón. A pálya üzemeltetői biztosak benne, hogy április utolsó hétvégéjén megrendezhetik a Spanyol Nagydíjat. Kiemelték, hogy elsősorban egyes kanyarok, valamint egy aszfaltozott menekülőút érintett a viharkárokban. És, ami talán a legfontosabb: nem történt személyi sérülés.

Még kedden írtunk arról, hogy újabb spanyolországi pálya vált egy brutális vihar áldozátává. Az időjárás ezúttal nem Valenciában okozott károkat – mint ismeretes, az árvíz miatt a 2024-es valenciai szezonzárót kénytelenek voltak Barcelonába költöztetni –, hanem a Circuito de Jerez – Ángel Nieto került víz alá. A pálya fenntartói azonban bizakodásra okot adó információkat osztottak meg.

Brutális vihar után újabb spanyolországi pálya került víz és ezúttal jég alá (videók)

Közleményük változatlan formában olvasható: „A tegnap [hétfő – a szerk.] délutáni, a Circuito de Jerez – Ángel Nieto környékén, valamint magán a pályán is számos kárt okozó intenzív vihar elvonulását követően ma [kedden] megkezdődtek a finomhangolási munkálatok, hogy minél hamarabb visszaálljon a pálya aktivitása. A pályamunkások kora reggel óta takarítási feladatokat is ellátnak, ami még több napig is eltarthat.”

„Szurkolóink megnyugtatása érdekében bejelentjük, hogy a jerezi pálya garantálja, hogy véghezvisszük a szükséges feladatokat létesítményeinkben, és a Spanyol Nagydíj meg lesz tartva április 25. és 27. között. Ezek a tisztítási és javítási munkálatok csak az elkövetkezendő napokat érintik. A pálya minden elérhető emberi és anyagi erőforrást biztosít annak érdekében, hogy minél hamarabb megkezdődhessen az aktivitás.”

„Az esőmérők alapján kijelenthető, hogy négyzetméterenként több mint 120 liter eső esett kevesebb mint fél óra alatt. Ez intenzív vízátfolyásokat eredményezett a pálya több pontján, különösképpen az Arroyo del Gato-patak közelében, amely keresztülfolyik a létesítményeinken, és vízzel, sárral és sóderrel árasztotta el a 7-es, a 8-as és a 11-es kanyar bukóterét.

„A másik oldalról nézve azonban a pálya legjobban érintett szakasza a 13-as, Jorge Lorenzo-kanyar. Nem maga a kanyar az érintett, az normális állapotban van, hanem az aszfaltozott menekülőút a pálya jobb oldalán. Ez a rész számos ponton felpúposodott, és javítani kell.”

„Végezetül, muszáj megemlítenünk, hogy személyi sérülés nem történt, azon emberek esetében sem, akik a pálya területén tartózkodtak tegnap.”

Eldobná a Forma–1-ért a MotoGP-t a thaiföldi politikai vezetés?

0

A Thai Nagydíj promótere arról számolt be, hogy a helyi kormány nem hosszabbítja meg a szerződését a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával. Ezt azonban többek között a miniszterelnök is cáfolta, leszögezve, hogy még nem született döntés.

A Thai Nagydíj idén kiemelt helyet kapott a versenynaptárban, hiszen a Chang International Circuiten rendezték a MotoGP szezonnyitóját. A hétvége meglehetősen jó hangulatban telt, a három nap során összesen 224 634 szurkoló látogatott ki a helyszínre, és az egyetlen komolyabb probléma az óriási hőség volt, de ez azért máshol is fennáll.

Megégett lábak és kezek – változtatni kellett volna az eredeti terveken a MotoGP futama előtt?

Ennek ellenére vasárnap este a promóter, a pálya elnöki szerepét betöltő Newin Chidchob aggasztó bejegyzést tett közzé Facebook-oldalán a folytatással kapcsolatban. A jövő évi rendezés még biztos, ám 2027-re már nem él a jelenlegi szerződés, és Newin arról számolt be, hogy a sportért felelős hatóságok hivatalosan értesítették arról, hogy a kormány nem fog hosszabbítani a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dornával.

Az egyébként képviselőként politikai szerepet is betöltő Newin azzal érvelt, hogy gazdaságilag nagyon is megéri a rendezés. „Mélységesen sajnálom ezt a döntést, mert a kormánynak csak évi 500 millió bahtot [körülbelül 5,5 milliárd forint – a szerk.] kellene befektetnie, míg a magánszponzorok évente 300 millió bahtot adnának, az esemény mégis 5 milliárd baht bevételt termel az országnak” – fogalmazott Newin.

A képviselő egyébként jelenleg heves politikai vitát folytat a koalícióját hivatalosan vezető politikustársával, a témát a földtulajdonjogok képezik. A sportért felelős miniszter pedig utóbbi pártjához tartozik. Ugyanakkor nem valószínű, hogy bármiféle politikai leszámolásról lenne szó, már csak azért sem, mert az sem biztos, hogy a döntés végleges.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Magas rangú kormányzati tisztviselők ugyanis hangsúlyozták, hogy még nem tették le a garast egyik vagy másik irányba, és hangsúlyozták, ezt nem a politika fogja eldönteni, hanem a bevételek. Paetongtarn Shinawatra miniszterelnök kijelentette, jelenleg tárgyalást folytatnak, és mielőtt végleges elhatározásra jutnak, meg fogják vizsgálni a turizmussal kapcsolatos statisztikai adatokat. Erre illeszkednek Gongsak Yodmaninak, a Thaiföldi Sporthatóság kormányzójának szavai is, aki leszögezte, nem mondott olyasmit az újságíróknak, hogy megszüntetik a támogatást, és szintén elmondta, hogy a tárgyalás zajlik.

Newin arra is kitért a bejegyzésében, hogy a thai kormány nem véletlenül dobná el a MotoGP-t. Az elmúlt időszakban ugyanis felmerült, hogy Bangkokban utcai Forma–1-es futamot rendeznek. A promóter azonban úgy véli, a költségek szempontjából a MotoGP sokkal elérhetőbb az embereknek, ráadásul szerinte a négykerekű királykategória „sok helyen elveszítette népszerűségét a szűk piaci vonzereje miatt.

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Saját testi épségét sem kímélte a szurkoló, hogy megszerezze a hazai hős ereklyéjét (videó)

0

Bár még újonc, de a thai szurkolóknak így is honfitársuk, Somkiat Chantra volt a kedvencük a burirami hétvégén, olyannyira, hogy egyikük a testi épségét is veszélyeztette miatta. A 26 éves pilóta a nézőtérre akarta dobni a versenyzői csizmáját, ám ez nem jött össze neki, és nem sikerült feljuttatnia a lelátóra. Néhányan azonban nem zavartatták magukat, és átugrottak a korláton, az egyik rajongó viszont szabályosan átbukfencezett rajta az ereklye megszerzése érdekében. Szerencsére nem lett baja, úgyhogy a MotoGP is szórakoztatási céllal osztotta meg a videót.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek

0

Csütörtök délelőtt hivatalossá vált, hogy a Pirelli lesz a MotoGP kizárólagos gumiszállítója 2027-től. A szerződés öt évre szól, ennek köszönhetően pedig a gumikat tekintve is egységessé válnak a kategóriák.

Már csak két évig fognak a MotoGP pilótái Michelin-gumikon menni a versenyhétvégéken. A gyártó 2016 óta szállítja az abroncsokat a királykategóriának, csütörtök délelőtt viszont a kereskedelmi jogokkal rendelkező Dorna bejelentette, hogy helyüket 2027-től a Pirelli fogja átvenni. 

Az olaszok természetesen nem zöldfülűként érkeznek a királykategória körforgásába. A Forma–1-gyel 2011 óta dolgoznak együtt, de a gyorsaságimotoros-világbajnokságban is megvetették már a lábukat, ugyanis 2024 óta ők felelnek a Moto2 és a Moto3 abroncsaiért. Természetesen az alsóbb kategóriákkal is folytatódik az együttműködés. Ezzel a bejelentéssel elmondható az is, hogy a Pirelli a két- és négykerekű csúcskategóriában is jelentős szerepet vállal. A pontosabb részleteket, valamint a gumikiosztást és az egyéb specifikációkat később jelentik be.

A közúti motorozás szempontjából is fontos a MotoGP előszobáját érintő változás

Ahogyan a MotoGP.com hivatalos bejelentésében olvasható, a stratégia azon alapokon nyugszik, hogy a kisebb kategóriákból érkezők számára kifogástalan fejlődési pályát lehessen elérni, ezáltal tudásukat, tapasztalatukat tökéletesíteni tudják. Ehhez hozzátartozik, hogy 2027-től a MotoE gumibeszállítója is a Pirelli lesz, ezért a kategóriáért is jelenleg a Michelin felel. 

„A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports amellett döntött, hogy az összes géposztályban ugyanaz a gumigyártó legyen. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és az olyan sorozatokat is érinti, mint a Rookies Cup és a tehetségkutatók. A MotoGP a motorversenyzés csúcsát jelenti, számunkra pedig a technológiai innováció fő tesztpályájaként szolgál. Ez az a platform, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP, valamint a MotoE 2025-ös és 2026-os szezonjában betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk, kéz a kézben dolgozva minden partnerünkkel” – nyilatkozta Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere.

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

 

Michael Schumacherhez hasonlították Pedro Acostát

0

Pit Beirer leszögezte, a KTM következő célja az egyéni világbajnoki dobogó a MotoGP-ben, és úgy véli, meghatározó két év előtt állnak. A mattighofeniek motorsport-igazgatója szerint jó teljesítménnyel tudják magukhoz láncolni Pedro Acostát.

Nehéz időszakon van túl a KTM. Az elmúlt hónapokban az sem volt teljesen biztos, hogy a vállalat túléli a pénzügyi problémákat, ám február végén a hitelezők elfogadták a szerkezetátalakítási tervet. Ezzel az osztrák márka még mindig nincs kint teljesen a vízből, de már sokkal magabiztosabban tervezheti a jövőt, akár hosszú távon is.

Túl van a nehezén a KTM? – pozitívan zárult a kulcsfontosságú tárgyalás

Mindez többek között a versenyrészlegre is igaz, hiszen korábban az is felmerült, hogy a KTM akár az idei év végén is kiszállhat a MotoGP-ből. Ezek a hangok azonban december óta elhalkultak, és Pit Beirer, a gyártó motorsport-igazgatója már a távlati célokat fogalmazta meg. A német szakember szerint egyértelmű, hogy mi a következő lépés.

Időnként természetesen válságüzemmódban voltunk, és már nem a helyezéssel kapcsolatos célok álltak a középpontban -nyilatkozta a Servus TV-nek. – Tisztáznunk kellett, hogy egyáltalán szükség van-e a versenyzésre. Miután ezt a kérdést egyértelműen megválaszoltuk, visszatértünk a mindennapi munkához. Ez abból áll, hogy a versenyrészleget futamgyőzelmekhez segítsük. Aztán a Dakaron mindannyiunk számára fontos győzelmet arattunk, és a szuperkrossz-bajnokságot is két diadallal kezdtük Amerikában. Ez volt az eddigi legsikeresebb szezonrajtunk. A céljaink a MotoGP-ben nem változtak, a dobogóra akarunk állni. Most már hét sikerünk van ebben a géposztályban, a világbajnokságban a negyedik hely volt a legjobb egyéni eredményünk, és zsinórban kétszer voltunk a második legjobb gyártó. Néhány célunkat tehát már elértük. A következő cél természetszerűleg az kell hogy legyen, hogy egy versenyzőnk világbajnoki dobogón legyen az év végén. Ez a következő nagy célunk, és nagyon keményen dolgozunk érte.”

Beirer a pilótafelállásra is kitért, amely az eddigi eredményeket tekintve minden korábbinál erősebb, hiszen Pedro Acostához és Brad Binderhez Maverick Viñales és Enea Bastianini csatlakoztak. „Pedro és Brad a mi álomcsapatunk – szögezte le. – Maverick és Enea újak a fedélzeten. Minden bizonnyal olyan versenyzői csomaggal rendelkezünk, amilyennel korábban még soha, és ez előrelépést fog hozni. A következő két év meghatározó lesz számunkra a MotoGP-ben.”

A négyből három versenyző már több futamgyőzelmet is ünnepelhetett a királykategóriában, mégis arra tekintenek a legnagyobb értékként, akinek ez egyelőre még nem jött össze. Acostáról van szó, akit generációja legnagyobb tehetségeként tartanak számon, és tavaly bebizonyította, hogy a királykategóriában is remek tempóra képes.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Nálunk van a legfiatalabb csiszolatlan gyémánt, aki felfelé ívelő pályán van, és akit az egész paddock akar – fogalmazott Beirer. – Két szerződéshosszabbítás során is minket választott. Minden bizonnyal nagy esélyünk van vele, mert egyszerűen különleges módon teszi a dolgokat, jobban, mint mások, ezt láthatjuk az adatokból. Vele kellene igazán bebizonyítanunk, hogy megvan-e bennünk mindaz, ami a világbajnoki címhez kell a MotoGP-ben. Éppen ezért a következő két év vélhetően meghatározó lesz. Sikerülnie kell egyszer és mindenkorra megvetni itt a lábunkat, és rendszeresen a dobogóért harcolni. Ha ez nem jön össze, akkor nem lesz lehetőségünk arra, hogy a legjobb versenyzőket magunknál tartsuk. Pontosan az a négy pilóta van nálunk, akikre szükségünk van a koronáért való harchoz.”

Amikor kiderült, hogy a KTM mekkora bajban van, azonnal felröppentek a pletykák, hogy a Ducati akár a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna közbenjárásával lecsapna Acostára. Nos, ez nem történt meg, ám abból a szempontból nem véletlenül merült fel ilyesmi, hogy a 20 éves pilóta vélhetően nem lesz örökre türelmes mostani munkaadójával. Főnöke a hozzáállása miatt a technikai sportok egyik legnagyobb legendájához hasonlította.

Ha nem gyártunk versenyképes motort, akkor két év múlva nem tudjuk megtartani Pedro Acostát – hangsúlyozta Beirer. – Akkor meg sem próbálhatjuk szerződéssel idekötni. Az a feladatunk, hogy olyan motort építsünk, amely képes nyerni, és akkor nincs oka elmenni. Ő a motorra összpontosít. A télen feltett kérdéseinek egyike sem az anyagiakról szólt, hanem a technológiáról és arról, hogy tovább tudjuk-e fejleszteni a motort, illetve meg tudjuk-e tartani azokat a dolgokat, amelyekről a barcelonai teszten beszéltünk. Egy versenyhétvégén ő az utolsó pilóta, aki elhagyja a bokszutcát, mert a végéig a mérnökeivel van, és tanulmányozza a gumikkal kapcsolatos adatokat. Mindent belead, ő egy extrém versenyző, olyan, mint amit a legnagyobbakról hallani, mint Michael Schumacher. Ők azok, akik a versenypályán kívül is hajlandóak egy lépéssel tovább menni.”

„Kicsoda?” – Acostát korábbi megszólalása miatt támadják a rajongók rosszul sikerült futama után

Leleplezték Rossi Moor Moto2-es motorját

0

A Motorkiállításon bemutatták Rossi Moor motorját, amellyel a JuniorGP Moto2-es kategóriájában fog szerepelni az idei szezonban. A 17 esztendős pilóta akár a gyorsaságimotoros-vb mezőnyében is bemutatkozhat a 2025-ös idényben.

Hét év után ismét összegyűltek a motormárkák Budapesten, amire annyi ember volt kíváncsi, hogy mind a három nap csurig megtöltötték a Millenárist. A Révész Racing Next Generation Riders Team az Aprilia standjánál képviseltette magát, ahol a gyorsaságimotoros-világbajnokság kapuján belépni készülő amerikai–magyar tehetség, Rossi Attila Moor is várta a látogatókat. Az egész hétvége kiemelt eseményeire szombaton került sor, és akkora volt az érdeklődés, hogy aznapra már napokkal előtte nem lehetett jegyet váltani.

Ezen a napon került sor Rossi 2025-ös versenymotorjának a leleplezésére. A főszínpadi eseményt egy beszélgetés előzte meg a moziteremben, ahol Rossi és menedzsere, Stafano Favaro mesélt az eddigi útról, valamint az idei versenyszezon lehetőségeiről. A program a főszínpadon folytatódott, ahol Massimo Morlacchi, az MMR csapat-, valamint Révész Bálint, a Révész Racing tulajdonosa is várta, hogy lekerüljön a motorról a lepel.

Akár a Moto2-es világbajnokságon is indulhat jövőre magyar versenyző

Annyian voltak kíváncsiak Rossira és az új motorra, hogy szinte lépni sem lehetett a csarnokban. A rövid interjúk után Rossi és Révész Bálint fedték fel a 150 lóerős, 140 kilogrammos, 765 köbcentiméteres háromhengeres Kalex Triumph-blokkra épült versenymotort, amelynek minden alkatrészét a versenyzésre tervezték. A program után mindenkinek volt lehetősége közelről is megnézni a gépet, valamint aláírást és fényképet kérni a fiatal tehetségtől.

Rossi becsülettel állta a rohamot, és mindenki begyűjthette a dedikált plakátot, valamint a közös képeket. A 17 éves pilóta ezen a hétvégén Cremonában teszteli a motort, és folytatja a felkészülést a 2025 FIM JuniorGP Moto2-es szezonjára.

Márquezék és a szülői fenyegetés: ha összevesznek, otthon megkapják a magukét

0

Marc és Álex Márquez édesanyja elárulta, nem stresszelt jobban a szokásosnál, amikor két fia motorozott az élen a Thai Nagydíjon. Roser Alentà beszámolt róla, hogy ha gyerekei összevesznek a pályán, ahhoz neki is lesz egy-két szava, és azt is elmondta, miért szeretné inkább kisebbik csemetéjét a dobogó tetején látni.

Tökéletes hétvégét zártak a Márquez testvérek Thaiföldön, hiszen minden, valamekkora téttel bíró pályaeseményen ők ketten végeztek az élen. Az edzésen Marc elvett köre miatt Álex lett az első, az időmérőn, majd a két futamon viszont fordított volt a sorrend. Édesapjuk, Julià a helyszínen nézte végig a szezonnyitót, felesége, Roser Alentà viszont otthonról figyelte a történéseket.

A főversenyt követően a két pilóta éppen ezért üzent édesanyjuknak, mondván, „most biztosan zokog a kanapén”. Azonban valójában nem stresszelt jobban, mint általában. „Hogy őszinte legyek, a normál szenvedéstől eltekintve nagyon nyugodt voltam, mert ott volt a két gyerek – nyilatkozta az El Larguerónak a büszke anyuka.

A két Márquez történelmet írt, hiszen a királykategóriában eddig soha nem fordult elő, hogy egy testvérpár kettős győzelmet arasson. Könnyen lehet, hogy ez idén többször meg fog történni, arról viszont még korai beszélni, hogy hosszabb távon is nagy harcot vívjanak egymással, és ez esetleg tönkretegye a remek viszonyukat. Már csak azért is, mert ez esetben otthon biztosan megkapják a magukét.

„A szívem majd’ kiugrott a helyéről” – Márquezék édesapja is megszólalt a történelmi siker után

Nem hiszem, hogy ádáz küzdelembe fognak keveredni – jelentette ki Alentà. – Csatázhatnak, de egészséges módon, mert ha nem, otthon nagyot fognak kapni. Tudják, mennyire szenvedek, annak ellenére, hogy az én döntésem volt, hogy egyedül otthon maradjak, és csendben küszködjek a futamok alatt. Közöltem velük, hogy eszükbe se jusson összeveszni egymással. Álex pedig azt mondta, hogy »néha muszáj, hogy a szurkolók ne unatkozzanak«. Erre elküldtem őket.”

Egy szülőnek természetesen hatalmas büszkeség, hogy a két gyereke az első két helyen végez a legmagasabb géposztályban, ám Márquezék édesanyja annak még jobban örülne, ha kisebbik fia szelné át elsőként a célvonalat. „Jobban szeretném, hogy Álex nyerjen, mert amióta a MotoGP-ben versenyez, mindig azt mondták, hogy azért van ott, mert [Marc] testvére – magyarázta. – Ez pedig hazugság, mert keményen dolgozik. Az az álmom, hogy legalább egy bajnoki címet nyerjen, Marcnak már nyolc van.” Persze itt helyesebb lett volna hatot mondania, hiszen ha így számoljuk, akkor a Gresini pilótája is nyert kettőt, de alighanem mindenki érti, mire gondolt a költő.

Alentà a 2020 óta eltelt időszakra is kitért, amikor Marc Márquez előbb a sérülése, majd a Honda gyengélkedése miatt rengeteget szenvedett. „Nagyon hosszú és nagyon fájdalmas volt – idézte fel, majd elárulta, milyen párbeszéd játszódott le közöttük, amikor fia úgy döntött, hogy távozik a japán gyártótól. – Amikor elmondta, hogy otthagyja a Hondát, megkérdeztem tőle, hogy megőrült-e. Erre visszakérdezett, hogy inkább őt látnám boldognak, vagy a szerződéseket [helyezem előtérbe], mire én mondtam neki, hogy az ő boldogsága, az ő személye és az ő élete az első.”

Legendás pilóták rekordjait állította be Marc Márquez – de vajon érdemes készülni a dominanciára?

Viñales pályafutása mélypontján van túl – nem kellett volna követnie tapasztaltabb márkatársait?

0

A karrierje legrosszabb idénynyitóját produkáló Maverick Viñales folyamatosan a bukás határán volt a Thai Nagydíjon, és úgy véli, nem sokat tudott tenni. A spanyol versenyző kijelentette, ki kell elemezni, hogy Enea Bastianini az eltérő gumiválasztás miatt teljesített-e sokkal jobban vasárnap.

Maverick Viñales bemutatkozott a Tech3 színeiben, ám első KTM-es hétvégéjét alighanem már most szívesen elfelejtené. A 30 esztendős motoros mindössze a tizenhatodik helyen ért célba a Thai Nagydíj főfutamán, amivel pályafutása legrosszabb szezonnyitóját produkálta, beleértve a kisebb kategóriákat is. Egyedül az Aprilián való debütálása sikerült rosszabbul, akkor tizenhetedikként zárt, de az a 2021-es Aragóniai Nagydíjon, vagyis az idény közepén volt, miután jó néhány hetet kihagyott a Yamahától történt távozását követően.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

A spanyol pilóta egész hétvégén a mezőny hátsó régiójában ment. Az időmérőn mindössze a tizennyolcadik helyet szerezte meg, ami nyilvánvalóan nagyban meghatározta a továbbiakat. A sprinten végül tizennegyedik lett, ami persze nem ért pontszerzést, míg a vasárnapi viadalon ennél is hátrébb érhetett volna célba, ha Pedro Acosta, Joan Mir és Raúl Fernández nem hullanak ki előle ilyen-olyan módon.

Sok mindent meg kell értenünk, és rengeteget kell fejlődnünk – nyilatkozta Viñales. – Hogy őszinte legyek, nagyon kicsi volt a tapadás. Minden kanyarban a bukás határán voltam. Nem sokat lehetett tenni azon kívül, hogy az ember visszamegy a bokszba. Szóval ki kell elemeznünk a hétvégét, és tovább kell fejlődnünk, ennél többet nem lehet csinálni. Beszélnünk kell a mérnökökkel, és ki kell derítenünk, mit tehetünk az első tapadás javítása érdekében, amely nagyon alacsony.”

A mezőny dolgát jelentős mértékbe nehezítette az óriási hőség. Ez alól a tízszeres királykategóriás futamgyőztes sem volt kivétel, de nem ezzel indokolja a lassú tempóját. „A motor rengeteg hőt bocsát ki, többet, mint amekkora a külső hő – fogalmazott, majd hozzátette, csak minimális égési sérüléseket szenvedett. – Szerencsére csupán egy kicsit a lábaimon, de nincs semmi igazán extrém.”

A hétvége nagy részén Viñales legalább azt elmondhatta magáról, hogy jobban teljesít csapattársánál, a KTM-nél szintén újnak számító Enea Bastianininél. A sprinten még 4,964 másodperccel hamarabb ért célba az olasz pilótánál, másnap viszont már 8,841 volt a különbség a kilencedikként beérő motoros javára. Utóbbi a lágy első gumit használta, a spanyol versenyző viszont az RC16-ossal nagyobb tapasztalattal rendelkező Acostát és Brad Bindert követve a kemény mellett döntött. „Nagyon jól csinálta – méltatta Viñales Bastianinit. – Másmilyen első gumit választott. Nekünk pedig ki kell elemeznünk, hogy ez tette-e lehetővé, hogy kicsit jobban nyomhassa. Ő a lágy első abroncsot tette fel, én pedig a keményet.”

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Az mindenesetre tény, hogy a hátsó gumit tekintve nem volt különbség köztük, ahogyan az is, hogy az első tízből a nyolcadik Bindert leszámítva mindenki lágy első keveréket használt. Ami szintén sokatmondó, hogy Bastianini csak az utolsó három körben ment 1:32 másodperc fölé, míg Viñales ezt hétszer is megtette, ráadásul ebből négy alkalommal az 1:33-as tartományon is kívül volt.

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után