back to top
2025. július 10. 13:55
Kezdőlap Blog Oldal 87

Melandri: Marc Márquez éhesebb a sikerre, mint Bagnaia, a hatására kettészakadt a Ducati-garázs

0

Marco Melandri megfogalmazta a véleményét Marc Márquez domináns szezonkezdetéről. Az exmotoros úgy gondolja, Márquez különösen vágyik a sikerekre, és a személyisége miatt Francesco Bagnaia hattérbe szorulhat a gyári Ducatin belül. De Melandri szerint Bagnaiának a tempójával nincs problémája, és továbbra is esélyes a világbajnoki címre.

A Thai Nagydíjjal elindult az idei MotoGP-szezon, és az nem is lehet kérdéses, hogy ki zárta a legelégedettebben az idénynyitót: Marc Márquez. A 2025-re a gyári Ducatihoz igazolt pilóta domináns teljesítménnyel a sprintet és a főfutamot is behúzta. Marco Melandri, aki már januárban is arról beszélt, hogy Márquez a bajnoki cím fő esélyese, úgy véli, az eredmények mögött erős lelki folyamatok is állnak. A bolognaiak MotoGP-istállójánál egy évet lehúzó Melandri emellett azt is kiemelte, szerint Márquez még nem adott ki magából mindent.

Legendás pilóták rekordjait állította be Marc Márquez – de vajon érdemes készülni a dominanciára?

„Thaiföldön pontosan az történt, amire számítottam, vagyis, hogy Márquez ismét győzött – nyilatkozta Melandri a GPOne.com-nak. – Még emlékszem 2013-ra, vagyis az első szezonjára a MotoGP-ben. Amint megláttam a motoron, azt mondtam: »ez az ember elsőre megnyeri a bajnokságot!«. Fenomenális volt a stílusa, látványosan motorozott, és azóta már azt is jól tudjuk, hogy milyen eredményeket ért el.”

„Marc öt éve várt erre a pillanatra, tekintve, hogy korábban mennyit küszködött a sérülései és a Honda versenyképességének hiánya miatt. Így most sokkal éhesebb [a sikerre], mint Pecco [Bagnaia], és amikor úgy tűnik, hogy épp betöri a Ducati motorját, valójában még nem is nyomja olyan keményen. A múltban a határon motorozott, de most szinte csak sétálgatott, nyugodtan és higgadtan. De Marc olyan, mint egy pitbull, megharap, és ezzel nyomot hagy rajtad.”

A gyári Ducati másik pilótája, Bagnaia két harmadik hellyel zárta a Thai Nagydíjat, mivel Marc mellett Álex is megelőzte. Ám Melandri úgy látja, honfitársának nem a tempója, hanem új csapattársának hatása miatt kell leginkább aggódnia. „Peccónak nem rossz a sebessége, talán az övé is ugyanolyan, mint Marcé. A probléma Marc éhségével van, és azzal, hogy milyen fontosságra tesz szert a garázson belül – magyarázta. – Azért mondom ezt, mert Marc egy olyan versenyző, akibe beleszeretsz, akivel jól érzed magad, és aki ezzel meg tud változtatni bizonyos dinamikákat.”

Bagnaia szerint vele és Marc Márquezzel nem fog megismétlődni a 2016-os Ducati-blama

„Kívülről bárki gondolhat róla bármit, de belülről ő olyan ember, aki nyugalmat és békességet sugároz a környezetére. Ráadásul ő egy igazi jelenség. Véleményem szerint a Ducati-garázs kettészakadt, mert ahogy mondtam, Marc olyasvalaki, aki megváltoztatja a viszonyokat. Peccónak ettől el kell szigetelnie magát, és meg kell próbálnia csak magára gondolni, nem valami másra koncentrálni. Meg kell próbálnia konzisztensnek lenni, közelről követnie kell [Marcot], hogy aztán meg tudja ragadni a pillanatot.”

Mindezek ellenére Melandri még nem látja teljesen lefutottnak a világbajnoki küzdelmet. „Persze Marc a favorit, és vannak olyan pályák a láthatáron, amelyek neki kedveznek. Bagnaia az első számú riválisa, de figyelni kell Álex Márquezre is, aki Thaiföldön és a teszteken is nagyon versenyképesnek mutatkozott, és folyamatosan odaért a második helyre – emlékeztetett. – Ez egyébként megerősíti, hogy mennyire nagy a különbség a 23-as és 24-es Ducati között. Ami a többieket illeti, majd meglátjuk, hogy mire lesznek képesek.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Marc Márquezt tavaly emlékezetes módon a későbbi bajnok Jorge Martín helyett választotta ki a Ducati. Melandrit megkérdezték, szerinte az eddigi eredmények igazolták-e a gyártó döntését. „Gigi [Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója] mindig látja az adatokat és mindenkinél jobban ismeri a motort. Ha lemondott Jorgéról, akkor azt azért tette, mert biztos volt benne, hogy Marc mire lesz képes a gyári géppel. Már a 23-as motorral is megmutatta a képességeit” – tette hozzá.

Megszólalt a Balaton Park átalakítását felügyelő ellenőr, igazolta a pálya tájékoztatását

0

Jorge Viegas, a FIM elnöke és Tomé Alfonso, a szervezet biztonsági ellenőre, aki felügyeli a Balaton Park Circuit átalakítását, egyaránt arról beszélt, hogy a balatonfőkajári munkálatok a tervek szerint haladnak.

A korábbi rossz tapasztalatok miatt voltak, akik nem mertek azonnal örülni, amikor tavaly bejelentették: 2025-ben mind a Superbike-világbajnokság, mind a MotoGP ellátogat Magyarországra – előbbi július, utóbbi augusztus végén. Ezek a hangok aztán tovább erősödtek, amikor világossá vált, hogy a helyszínnek kijelölt Balaton Park Circuitet némileg át kell alakítani biztonsági okok miatt. Azonban a pálya részéről az elmúlt időszakban többször is egyértelműen azt kommunikálták az illetékesek, hogy a novemberben elkezdődött munkálatok nagyon jól haladnak.

Kiderült, hogy mikor fejeződhet be a Balaton Park átalakítása

Viszont a végső ítéletet ebben a kérdésben persze nem a Balaton Parknak, hanem a minkét sorozatot felügyelő FIM-nek (a Nemzetközi Motorsport Szövetségnek) kell majd meghoznia. Nemrég pedig megszólaltatták ennek a szervezetnek a vezetőit, akik szerencsére megerősítették a pálya tájékoztatását. És mellékesen azt is elárulták, hogy a naptárba idén visszakerülő Cseh Nagydíj helyszínén szintén jól mennek a szükséges átalakítások.

„Azt mondták nekem, hogy minden a terv szerint halad – hangsúlyozta Jorge Viegas, a FIM elnöke a SPEEDWEEK-nek. – A pálya és a biztonsági követelmények lényegében ugyanazok [a két sorozat tekintetében]. A MotoGP-t nézve már mehetne a homologizáció, így a pálya a Superbike-vb-nek is jó lesz. Tomé Alfonso, a biztonságért felelős ellenőrünk szorosan követi az átépítési munkálatokat a Balaton Parkban és Brnóban is, és mindkettő rendben megy.”

„A FIM legutóbbi ellenőrző látogatása a balatonfőkajári pályán február 13-án volt – tette hozzá az említett Alfonso. – A pályán folyó munkálatok a novemberben elfogadott munkatervnek megfelelően zajlanak, amelyet a látogatás során áttekintettünk. Tehát a munkálatok az ütemterv szerint, a FIM követelményeinek megfelelően zajlanak, és június közepére be kell fejeződniük, ha azt az időjárás is lehetővé teszi.”

Talmácsi részletesen bemutatta a Balaton Park új nyomvonalát, amelyet jövőre a MotoGP fog használni

Marc Márquez és a pénz: financiális hátteréről vallott a Ducati-pilóta

0

Nem mindennapi témát érintett Marc Márquez egy podcastműsorban, ugyanis a pénz állt a beszélgetés középpontjában. Miért kapnak magasabb bónuszt az újonc versenyzők? Kérnek-e pénzt tőle a szülők? Megváltoztatta-e a természetét a gazdagság? Mire gyűjt? Csak néhány kérdés, amelyre választ ad az interjú.

A Thai Nagydíj újabb bizonyítékot adott arra, hogy visszatért az a Marc Márquez, aki évekig dominálta a MotoGP-t. Ellentmondás nem tűrő módon húzta be a szezonnyitót, mindössze a pénteki edzést „engedte át” öccsének. A 32 éves versenyző nemrégen a spanyol neobanknál, az Imaginnál járt  – melynek a nagykövetévé is vált néhány hete -, ahol Miki Núñezzel beszélgetett. A podcastben azonban nem az eredményeit érintették, hanem a spanyol pénzügyi helyzetét vesézték ki részletesen.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Márquez financiális háttére akkor változott meg gyökeresen, amikor 2013-ban megszerezte első királykategóriás világbajnoki címét: „Ekkor találkoztam az emberrel, aki ma is az ügyvédem. Attól kezdve ő látott el tanácsokkal. Volt egy menedzserem, meg egy ügyvédem, aki a könyvelést intézte. Akkor azt mondta nekem, hogy ez soknak látszik, de nem lesz elég, tegyem be a bankba. A bónusz több mint egymillió [euró] volt, és tíz százalék járt a menedzsernek, az edzésre használt motorokra.”

Bár a szülei mindig támogatták, vissza sosem kértek semmit: „A szüleim sosem kértek tőlem pénzt. Soha. Amikor megkérdeztem tőlük, hogy szükségük van-e valamire, azt mondták, nem. Végül én támogatom őket, és eddig is segítettem nekik, de ők sosem kértek. Sosem volt rajtam ez a fajta nyomás” – mutatott rá Márquez.

„A szívem majd’ kiugrott a helyéről” – Márquezék édesapja is megszólalt a történelmi siker után

A spanyol elárulta, hogy a különböző bónuszok a szerződéstől függnek. Első évében hatalmas összegű extrákat kapott. Elmagyarázta, ennek az az oka, hogy az első évben, bár fix keresetet kapnak az újoncok, de a fizetésük alacsony. Ehhez nagy bónusz dukál, mivel ekkor még minimális annak az esélye, hogy jó eredményeket érjen el a versenyző.

„Egyéni vállalkozó vagyok, nincsen cégem. Lehet úgy érvelni, hogy én az [utóbbi] vagyok, de az Államkincstár felé nem. Tehát egyéni vállalkozó vagyok” – tette hozzá nevetve, majd kiegészítette azzal, hogy nem szeretne azért a címlapokon szerepelni, mert turpisságot követett el pénzügyei tekintetében.

Márquez jelenleg Pozuelo de Alarcónban él, amely egy gazdagabb környék Madrid közelében. Házát mint befektetői eszközként használja, amely ki van fizetve teljes egészében. Nem hiszi bajnak, ha élvezi. Ennek ellenére szerinte nem változtatta meg az életstílusát a sok pénz. Nem gondolja, hogy „pózolnia” kellene, barátaival ugyanúgy megtalálja a jó hangot és a közös szórakozást.

Márquezék és a szülői fenyegetés: ha összevesznek, otthon megkapják a magukét

A spanyol jelenleg egy dologra takarékoskodik, ez pedig egy luxusautó. „Eddig két autót vettem életemben. Először egy Porsche Turbo S-t, de azt 4000 kilométer után eladtam, mert nem használtam. Utána egy Audi RS6-ra ruháztam be, de már azt is eladtam. Rengeteg költök furgonokra és edzésmotorokra, sok van belőle.”

Márquez úgy érzi jónak, ha nem folyik bele a saját pénzügyeibe. Van, aki menedzseli a családi kasszát, és benne teljesen megbízik, mivel már évek óta együtt dolgoznak, és jól mennek a dolgok. Természetesen a kockázati tényezőket előre megbeszélik, és annak függvényében dönt. Zárszóként hozzátette, hogy a kriptovalutákba nem fektet be.

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Martín új szerepben próbálta ki magát, a sérülése utáni visszatéréséről is beszélt

0

Jorge Martín főszerepet vállalt az Aprilia eseményén, amelyen egy új motort mutatott be a gyártó. Martín „minél hamarabb” szeretne visszatérni a sérüléséből, amiért mindent meg is tesz. Viszont konkrét dátumot még nem tudott megnevezni.

Csütörtökön felbolydult Milánó belvárosa, legalábbis a Motoplex környéke. Ez a hely a Piaggio Group bemutatóterme, amelynek a legismertebb márkája az Aprilia. A Motoplexbe azúttal pont a noaleiek szerveztek egy eseményt, melyen az új naked bike-jukat, a Tuono 457-et mutatták be. Persze a látványos motor is sokakat érdekelt, de talán még többeket a díszvendég: a Jorge Martín.

A MotoGP címvédője alá is írta a motort, majd találkozott rajongóival. Mindez láthatóan feldobta, széles mosollyal fotózkodott a géppel. Martínnak pedig nagy szüksége van a pozitív élményekre, hiszen eddig szörnyűen alakult az éve. Először a sepangi teszt első napján bukott, aminek következtében a jobb kezét és a bal lábát is eltörte. Emiatt kihagyta az előszezon további részét, ám a Thai Nagydíjra vissza tudott volna térni. Csakhogy kevesebb mint egy héttel azelőtt egy edzésen ismét elesett, és ezúttal a bal keze sérült meg súlyosan, ami egy második műtétet követelt. Így persze nem tudott elindulni a szezonnyitón, és már az is biztos, hogy a jövő heti Argentin Nagydíjon sem ül motorra. Szerencsére mindez nem keserítette el túlságosan.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aprilia (@aprilia) által megosztott bejegyzés

„Most először vagyok itt a Motoplexben, és először viselem itt az Aprilia versenyzői pólóját – mondta Martín a noalei gyártó Instagram-sztoriként közzétett videójában. – Keményen dolgozom, ez egy nehéz időszak, de igyekszem minél hamarabb visszatérni. Azt még nem tudjuk pontosan, hogy mikor fogok visszatérni, de próbálok már hamarosan. Remélem, hogy rövidesen találkozom mindannyiótokkal.”

„Ha valamit biztosan tudok, akkor az az, hogy az ütéseken felül lehet kerekedni – írta Martín egy Instagram-bejegyzésében. – Nem tudom, hogy ez erősebbé tesz-e engem, de azt igen, hogy túl leszek rajta, ahogyan esetemben mindig is történt. Most az az egyetlen a célom, hogy százszázalékig felépüljek, hogy újra versenyezzek, és élvezzem a szenvedélyemet, a motorozást. Futamból ugyanis sok van, de kézből csak egy.”

„A MotoGP nem engedheti meg magának” – a korábbi igazgató elmondta véleményét Martín eséséről

Ahogy említettük, az már biztos, hogy Martín nem lesz ott az Argentin Nagydíjon, ezt ugyanis Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója már Buriramban megerősítette. A következő visszatérési lehetősége a termasi hétvége után két héttel jövő Amerikai Nagydíj lenne. Viszont sokan kételkednek abban, hogy a madridi versenyző felépül a március 28-án kezdődő austini fordulóig.

Minden bizonnyal így van ezzel például a neves szakíró Mat Oxley is, aki egy X-bejegyzésében „talán nemként” reflektált Martín Amerikai Nagydíjon való részvételére. Mellette a TNT Sports szakértőjeként dolgozó Sylvain Guintoli sem bizakodó – az ő véleményét az alábbi cikkben olvashatják. Egyébként Austin után április 11-13-án Katarba látogat majd el a mezőny.

Martín megmutatta műtött kezeit – akár hosszú ideig is eltarthat a felépülés?

Diadal belső nézetből – ilyen volt a Ducati-garázsban megélni a Thai Nagydíjat (videó)

0

A Ducati nemrég publikált egy rövidfilmet, amely belső nézetből mutatja be a Thai Nagydíj eseményeit. A bolognai gyártó dominálta a burirami hétvégét, így az ünneplés pillanataiba is betekintést kaphatunk az ingyenesen megtekinthető anyag által.

Az előző hétvégén a Thai Nagydíjjal végre elindult a 2025-ös MotoGP-szezon. A gyártók közötti erőviszonyok pedig azonnal elég világossá váltak, hiszen a Ducatival egyik vetélytársa sem tudta felvenni a versenyt. A bolognaiak kötelékéből is kiemelkedett a gyári csapatuk, hiszen Marc Márquez révén az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerték, miközben Francesco Bagnaia három harmadik hellyel zárta a fordulót.

A Ducati nem tartotta a szavát, a „gyári” pilóták alatt másfajta blokk dolgozott Buriramban

Most pedig lehetőségünk nyílik arra, hogy ezt a diadalittas hétvégét mi magunk is végigkövessük a piros alakulattal. A Ducati ugyanis pénteken közzétette az INSIDE Ducati Lenovo Team (A Ducati Lenovo csapat belülről) című sorozatának első részét – amelyet cikkünk végén találhatnak meg –, amely a Thai Nagydíjat mutatja be. Az anyag a gyártó YouTube-csatornájára került fel, így ingyenesen megtekinthető.

A filmen keresztül több eddig nem látott felvétel is napvilágot látott. Például közelről megfigyelhetjük azt a megható pillanatot, amikor korábbi versenymérnöke, Santi Hernández gratulált Marc Márqueznek. Bár Hernández tavaly nem tarthatott vele a Gresinihez, és így ma is a Hondánál dolgozik, mégis szakított időt egy ölelésre.

Az anyag továbbá azt is bemutatja, hogyan élte meg az eseményeket a Ducati vezetősége, különösen Gigi Dall’Igna. Így kiderült, a futam után a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója nemcsak Marc Márquez motorját és az ikonikus 93-as rajtszámát „csókolta meg”, hanem a parc fermé-ben álló összes Ducatit, így Bagnaia és Álex Márquez gépét is. Ami Bagnaiát illeti, a film rávilágít néhány problémára, amelyekkel a kétszeres MotoGP-bajnok a hétvége során küzdött. A nehézségek azonban nem akadályozták meg abban, hogy a főfutam után együtt ünnepeljen, pezsgőzzön csapatával, így többek között a csapattársával is.

Lemondó társ-vezérigazgató, felejthető Buriram és egy motiváló sajtóközlemény – ellentétes előjelek a KTM-nél

0

Igaz, jöttek jó hírek a cég szempontjából, de technikailag sem állnak tökéletesen, ezért messze nem lélegezhet fel a KTM. Körülnéztünk a gyártó háza táján, összefoglaltuk a legfontosabb híreket. Eközben az osztrákok egy erős üzenettel bíró közleményben motiválják a MotoGP-s csapatot.

Bár a hitelezők zöme elfogadta a KTM szerkezetátalakítási tervét, messze nem vonult el az összes viharfelhő a fejük felől. A héten számoltunk be arról a bejelentésről, miszerint Stefan Pierer, a KTM egyik társ-vezérigazgatója befejezi munkáját az igazgatótanácsban. Ezenfelül az osztrákok számára a Thai Nagydíj sem alakult a legfényesebben.  

Végleg távozik a KTM igazgatótanácsából a korábbi vezér

A négy KTM-pilóta közül talán Pedro Acosta nyújtotta a legtöbbet. Ugyan vasárnap buktott, így csupán Lorenzo Savadorit tudta maga mögé utasítani, és a tizenkilencedik pozíciót kaparintotta meg, de szombaton behozta a hatodik helyre a motort. A spanyol úgy kapott 42 másodpercet a győztes Marc Márqueztől, hogy a baleset után 29 szekundumra rúgott a különbség, és nem kellett forgalomban motoroznia. Brad Binder az első tíz vége és a középmezőny között liftezett, végül két nyolcadik helyet szállított a gyári csapatnak. Enea Bastianini helyzete egészen vasárnapig kilátástalan volt, az olasz alatt vasárnapra érett be a koncepció, és végül egy kilencedik pozíció lett a jutalma. Maverick Viñales pedig teljesen beleszürkült a mezőnybe, és végül pont nélkül távozott Thaiföldről.

„Tudom, hogy rendkívül óvatosan kell a hátsó gumival bánnunk, mert könnyen eljuthatunk a karkaszig [a gumi teherhordó váza, amely vékony textilszálakból áll, és meghatározza az abroncs szilárdságát – a szerk.]. Nagyon finomnak kell lennem, és kötelességem lágyan abszolválni a kanyarkijáratokat” – árulta el Binder, majd hozzátette, hogy nagyon szerencsésnek érzi a gyártót, hogy az, ami történik, nem befolyásolja munkájukat. Ezen nyilatkozatával a dél-afrikai rácsatolt Acosta korábbi gondolataira. A spanyol versenyző már a vasárnapi főverseny után megkongatta a vészharangokat, melyről részletesebben alább olvashat.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

KTM: A szenvedély sosem megy csődbe!

Ennek ellenére a KTM-nél nem a kifogásokat keresik, ezt jól mutatja az a közlemény is, amely a Kronen Zeitung nevű osztrák napilap hasábjain jelent meg, melyet változtatás nélkül olvashatnak: „A szenvedély sosem megy csődbe. Túl gyorsan mentünk, és baleseteztünk a kanyarkijáraton. A verseny a jövő felé indul. Az igazság az, hogy amikor két szikla közé vagy beszorulva, egy út áll előtted: előre! Talán a sors fintora, hogy egy olyan cég vagyunk, akik járműveket építenek hátramenet nélkül.”

„<<KÉSZEN ÁLLUNK A VERSENYRE>>. Ez nem csak egy szlogen, ez a belső hajtóerőnk. Pilótáink tudják, hogyha elesnek, minél előbb vissza kell ülniük a motorra. Pontosan ez az, amit tennünk kell. Bátran, szenvedéllyel és ugyanazzal a megtörhetetlen gondolkodásmóddal kell előremennünk, amely mindig is meghatározta a KTM-et.”

„Az út nem egyszerű, de sosem volt az. Motorjaink pontosan arra épültek, hogy leküzdjük az akadályokat, siker koronázza a hosszú utazásokat, és elérjük a célokat. Nem számítanak a körülmények. Vissza kell térnünk, és tanulnunk kell a hibáinkból. Ez azt is jelenti, hogy jobban kell hallgatnunk azokra az emberekre, akik kísérnek minket, különösképpen a vásárlóinkra és a munkatársainkra. Tilos újra feltalálunk a KTM-et csak magunk miatt, hanem veletek együtt. A jövőben még inkább átláthatóbbak leszünk.”

„Mindenkinek, aki az utolsó pillanatig mellettünk állnak, köszönjük! Részei vagytok az utazásunknak, ami még csak most kezdődött el. Értetek küzdünk! Azoknak, akik kételkednek bennünk…csak nézz ránk!”

Rossi elárulta, melyik volt a legfájdalmasabb és a legveszélyesebb pillanat a MotoGP-karrierjében

0

Valentino Rossi felfedte, hogy melyik volt a királykategóriás pályafutása legfájdalmasabb és a legveszélyesebb momentuma. A Doktor emellett Marco Simoncelli tragikus balesetét is felidézte.

Hihetetlenül hosszú ideig, 2000 és 2021 között versenyzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában Valentino Rossi. Ebből az időszakból természetesen általában a sikereit, a hét bajnoki címét vagy a nyolcvankilenc futamgyőzelmét szokás felemlegetni. Azonban ezeken túl kellemetlen momentumai is voltak a nagyok között, amelyek közül a legfájdalmasabbat nagyjából 15 éve élte át.

Rossival négy vb-címet szerző csapatfőnök felfedte, szerinte mi volt a Doktor sikerének kulcsa

„Amikor 2010-ben Mugellóban eltört a lábam. Sohasem éreztem még olyan fájdalmat. A bőrből kilógó csont olyan érzést keltett, mintha a testem egy része levált volna a többiről” – árulta el Rossi a Corriere della Serának. A Doktor az Olasz Nagydíj második szabadedzésén bukott (amiről a felvételt itt lehet megtekinteni) , amiben a sípcsontját nyíltan, illetve a szárkapocscsontját is eltörte. Emiatt műtétre kényszerült, és arra, hogy a királykategóriás pályafutása során először kihagyjon egy futamot.

Azonban hiába a nyílt törés, nem a mugellói eset volt a legijesztőbb Rossi számára, hanem egy 2020-as spielbergi bukás. Az Osztrák Nagydíjon Franco Morbidelli és Johann Zarco hatalmas sebességnél akadtak össze, aminek következtében Morbidelli gépe átrepült a pálya felett – épp, amikor a mentora arra haladt. „Morbidelli motorja úgy repült el a sisakom mellett, mint egy óriási őrült golyó – mesélte Rossi. – Ez volt a pályafutásom legveszélyesebb pillanata. Ez a baleset felgyorsította azt a döntést, hogy abbahagyom a motorozást, mivel rámutatott, hogy nem tudok mindent irányítani.”

„Mostanában reggelenként felébredek, és amikor rájövök, hogy egy darabban, épségben vagyok, akkor boldognak érzem magam – tette hozzá. – Ez persze a szerencsének is köszönhető, de annak is, hogy odafigyeltem a testem karbantartására és a gondolkodásra. Sok konkrét pillanatra emlékszem, előkészített és sikeres előzésekre, manőverek eltervezésére, anélkül, hogy tudnám, megúszom-e, és olyan helyzetekre, amelyek bukásokat eredményeztek.”

Ahhoz nem kellett megkérdezni Rossit, hogy tudjuk, barátja, Marco Simoncelli végzetes 2011-es sepangi balesete volt a pályafutása legszomorúbb momentuma. „Ember, épp nemrég múlt el a születésnapja, január 20-án – mondta. – Ó, mennyi gondolat, amelyeket az idő lassan elhalványít. Gyakran mondom magamnak: milyen kár, hogy már nincs itt, hogy nem láthatom, Sic mit ért volna el, mint barát és ellenfél – olyan nagyszerűen, amilyen ő volt. Ez egy olyan fájdalom, amely sosem múlik el.”

Monumentális emléket állít szülővárosa Marco Simoncellinek

Ogura szerint a Hondánál sem lenne biztonságban, de reméli, egyszer visszatér a japán gyártóhoz

0

Ai Ogura úgy gondolja, a Hondánál is ugyanúgy a teljesítménye alapján döntöttek volna a jövőjéről, ahogy az Apriliánál fognak. Ogura a pályafutása végére szívesen visszatérne a japán gyártóhoz. A 24 éves pilóta elismerte, még nem tökéletes a kommunikáció közte és a Trackhouse szakemberei között.

Aránylag nagy meglepetést keltett, amikor a Trackhouse tavaly augusztusban bejelentette, Ai Ogurát szerződteti Miguel Oliveira helyére. A közvélemény ugyanis egyértelműen azt várta, a japán pilóta a Hondához fog kerülni, méghozzá az LCR-hez a visszavonulással már akkor is kacérkodó Takaaki Nakagami helyére (ahová végül Somkiat Chantra lett a befutó). Nakagami hét szezont húzott le a monacói istállónál, amit a jó eredményei hiányában általában a nemzetiségének tudtak be. A tavalyi Moto2-es bajnok így egyfajta természetes utódja lehetett volna, de ő végül máshogy döntött.

Rossiékon nőtt fel, de Kató a legnagyobb példaképe a MotoGP következő japán versenyzőjének

Pedig a Hondához korábban Ogura is mélyen be volt ágyazva. Lényegében a teljes karrierjét, legalábbis amikor volt ilyen választása, Hondával versenyezte végig, illetve a csapatszinten is csak az asakaiakat képviselte. Vagyis csupán majdnem végig, a bajnoki Moto2-es idényét ugyanis már a MT Helmets – MSi istállóval és a Boscoscuróval teljesítette. Talán így könnyebben is ment a Trackhouse-zal való kapcsolatfelvétel, amely elmondása szerint jól sikerült. „Kellemes meglepetés volt – mesélte a csapattal való első találkozójáról a SPEEDWEEK.com-nak. – Assenben vagy a Sachsenringen került rá sor a szezon közepén. Szóval tényleg nagyon sokáig Hondát vezettem, de aztán megkeresett a Trackhouse is.”

Ogura tisztában van azzal, szokatlan, hogy japán Honda-növendékként elhagyta a biztos pályát, és egy európai gyártóhoz, az Apriliához igazolt. Viszont ennek ellenére sem tartja ezt a lépést különösebben veszélyesnek magára nézve. „A [kirúgás] kockázata mindig megvan – magyarázta. – Ha nem teljesítettem volna jól a Hondánál, akkor két év múlva már nem lettem volna ott.”

A Trackhouse tulajdonosa kitűzte az egyértelmű célt: Azért vagyunk itt, hogy nyerjünk

„Ebből a szempontból nem igazán számít, hogy melyik motoron ülök. Szóval azt a motort választottam, amelyik akkoriban egy kicsit versenyképesebbnek tűnt, ennyi az egész – mutatott rá. – És remélem, hogy azért minden rendben van köztem és a Honda között. Az én részemről ez így van, de azt nem tudom, hogy ők hogy állnak ezzel. Mindenesetre az jó lenne, ha a Hondánál fejezhetném be a pályafutásomat.”

Viszont Ogurának egyelőre egyáltalán nem kell attól tartania, hogy veszélybe kerül az ülése, hiszen a szezonnyitó Thai Nagydíjon kiemelkedő teljesítményt nyújtott: a sprinten negyedik, a főfutamon pedig ötödik lett. Ráadásul az eredményei értékét tovább növeli, hogy bár elfogadhatóan beszél angolul, amerikai csapatánál mégsem tudja annyira könnyen megértetni magát, különösen, ha technikai kérdésekről van szó. „Nem tudok úgy beszélni a csapattal, ahogyan szeretnék – ismerte el. – Nem tudom pontosan elmagyarázni, hogy mi történt a pályán – de folyamatosan tanulok angolul.”

Hasznosította a Bagnaiától tanultakat a Marc Márquez óta a legjobban bemutatkozó újonc

A Ducati nem tartotta a szavát, a „gyári” pilóták alatt másfajta blokk dolgozott Buriramban

0

A Ducati a korábbi bejelentésétől eltérően mégis két különböző motorblokk-specifikációval állt ki a Thai Nagydíjra. A gyártó egyik szóvivője elárulta, hogy Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Di Giannantonio gépében „kicsit” más erőforrás kapott helyet.

Az előszezoni tesztek egyik legfontosabb története a Ducati motorblokk-kérdése volt. A gyártó ugyanis csak az utolsó téli teszt utolsó napján döntötte el, hogy nem használja az idei erőforrását, hanem marad a tavalyinál – a fejlesztések befagyasztása miatt 2027 végéig. Így a három „gyári” motort kapó pilótájuk, Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Di Giannantonio az akkori kommunikáció szerint ugyanazt a blokkot használta volna a szezonnyitó Thai Nagydíjon, mint Franco Morbidelli, Álex Márquez és Fermín Aldeguer. Nemrég azonban kiderült, hogy a bolognaiak végül mégis eltértek ettől a leosztástól.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

„Valóban két különböző specifikációról volt szó – erősítette meg a Ducati egyik szóvivője az Autosportnak. – A Marc, Pecco és Diggia számára készült specifikáción volt néhány apró változtatást az Alex, Franco és Fermín számára készülthöz képest. A modernebb specifikáció összerakásánál figyelembe vettük Marc és Pecco észrevételeit” – tette hozzá, majd kihangsúlyozta, hogy a két modell közötti „kicsik” a különbségek.

Ezek a különbségek viszont annyira nem lehetnek kicsik, hogy azok a szabályalkotóknak fel ne tűnjenek, hiszen a Ducati a többi gyártóval ellentétben két motorblokkot homologizáltatott a szezonkezdet előtt. Ráadásul a „szakadék” szinte biztosan mélyülni fog a közeljövőben, mivel a bolognaiak azóta már beszámoltak arról is, az április 28-i, a Spanyol Nagydíjat követő jerezi tesztre – a helyszínt némileg bizonytalanná tette a pályát ért viharkár – új elemekkel fognak megérkezni, amelyeket a „gyári” trió kap meg.

Friss hírek jelentek meg a vízáztatta jerezi pályáról

Mellékesen, ha a Thai Nagydíj eredményét nézzük meg, az valóban arra enged következtetni, hogy nem túl nagy a távolság a két konstrukció között. A burirami főfutamot az „új” blokkot használó Marc Márquez nyerte meg, míg Bagnaia harmadikként futott be. Közéjük befurakodott a tavalyi erőforrást hajtó Álex Márquez, a szintén ezt használó Morbidelli pedig negyedik lett. Di Giannantonio tempóját a korábbi sérülése, illetve műtétje miatt külön kell kezelnünk, ahogy az újonc Aldeguerét is.

Törölték a világbajnoki sorozat idei kiírását, de a nemzetközi szövetség megmentené a szériát

0

A hardenduro-világbajnokság promótere bejelentette, nem rendezik meg az idei kiírást, miután nem sikerült szponzort találni a kiszálló KTM pótlásaként. Jorge Viegas, a nemzetközi szövetség elnöke azonban leszögezte, igyekeznek megmenteni a sorozatot.

Nemrég rossz hírt kaptak az offroad-motorozás rajongói. A hardenduro-világbajnokság promótere, a WESS Promotion Group ugyanis bejelentette, hogy nem rendezik meg a 2025-ös kiírást. Ennek oka, hogy nem sikerült megteremteni a szükséges pénzügyi hátteret, miután a nívós széria támogató nélkül maradt az idei évre.

Mindez pedig a KTM rossz anyagi helyzetére vezethető vissza. Nem sokkal azután, hogy fény derült az osztrák márka hatalmas pénzügyi tartozására, a mattighofeniek közölték, hogy a jövőben felhagynak a hardenduro-vb szponzorálásával. A promóter azóta minden erejével arra törekedett, hogy biztosítsa a pótlást, de igencsak nehéz helyzetben találta magát.

A főszponzorunknak a jól ismert okokból bekövetkezett decemberi kiszállása nem hagyott elegendő időt arra, hogy alternatív finanszírozást biztosítsunk – nyilatkozta a WESS képviseletében Winfried Kerschhaggl. – A legtöbb potenciális partner ekkorra már lezárta a 2025-ös költségvetését, ami jelentősen korlátozta az együttműködési lehetőségeinket. Az ígéretes megbeszélések és néhány megállapodás ellenére február végére, az általunk szabott határidőig úgy értünk el, hogy nem biztosítottuk a bajnokság professzionális lebonyolításához szükséges pénzügyi hátteret. Ezért úgy határoztunk, hogy a 2025-ös szezonra vonatkozó terveinket töröljük. Ezt a döntést a potenciális új szponzoraink és az összes, minket az elmúlt években támogató partnerünk iránti felelősségünk tudatában hoztuk meg. Anélkül, hogy bárkit is külön kiemelnénk, közéjük tartozik a FIM, a rendezvénypartnereink, a Red Bull Media House és a KTM Csoport.”

Fájdalmas csapás érte a neves világbajnoki sorozatot, a KTM többé nem támogatja

Annak ellenére, hogy a promóter elkaszálta az idei kiírást, a versenynaptár legismertebb viadalait, mint például az Erzbergrodeót vagy a Red Bull Romaniacset ugyanúgy megrendezik, csak éppen nem a pontverseny részeként. Vagy mégis? A nemzetközi szövetség nem akarja ennyire könnyen elengedni a sorozatot, és bár a vezetőség tisztában van vele, hogy ehhez át kellene alakítani az eredetileg nyolcfordulós programot, igyekszik megmenteni a szériát.

Amióta decemberben megkaptuk a hírt [a KTM kiszállásáról], folyamatosan kapcsolatban állunk a WESS-szel, és megértjük, milyen erőfeszítéseket tettek az év elején annak érdekében, hogy folytathassák jó munkájukat – jelentette ki Jorge Viegas, a FIM elnöke. – Sajnos most nem így áll a helyzet, és nem léphetünk tovább anélkül, hogy megköszönnénk nekik azt a hihetetlen munkát, amelyet ezzel a sorozattal végeztek. A FIM hardenduro-világbajnokság egy nagyszerű széria, ezért eltökélt szándékunk, hogy olyan megoldást találjunk, amely lehetővé teszi, hogy idén folytatódjon, ahogyan a jövőben is sokáig.”

2024-ben mi is rendszeresen beszámoltunk a hardenduro-vb eseményeiről. A végső győzelmet pályafutása során negyedszer Manuel Lettenbichler szerezte meg, míg Csizmazia Barnabás kilencedik lett a juniorok között. Rajta kívül ifj. Ott Kornél ért el hatalmas sikert, ugyanis Romániában megnyerte a Silver kategóriát.

Magyar győzelmet hozott a hardenduro-vb romániai, részben Erdélyben rendezett fordulója